Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #151 Skrevet 9. april 2016 Tenker dette bare oppspinn og en som har for lite å finne på en fredagskveld. For ingen - jeg gjentar - i n g e n er så dumme og naive som dette!! Anonymous poster hash: 16c52...e51 Intet hadde gledet meg mer enn om dette er en trollehistorie. Men jeg har sett min andel triste skjebner og har sluttet å undres over hvor naive mennesker kan være. Dette kan være sant og da har jeg ikke samvittighet til å la være å prøve å få hun på andre tanker. Anonymous poster hash: be0f5...203
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #152 Skrevet 9. april 2016 Du vil sikkert synes at mitt innlegg er overdrevet og overhodet ikke passer på din situasjon. Grunnen til at jeg er så direkte nå er at jeg virkelig håper du vil åpne øynene og se hva du holder på med. Jeg er skikkelig redd på dine og ditt ufødte barns vegne! Du er i forhold med en beviselig voldelig mann. En mann som til og med ikke tar på seg ansvaret for sine egne handlinger men bare skylder på andre: Det var eksens skyld han slo for hun provoserte ham (unnskyldning nummer 1 blant voldelige ektemenn). Han har ikke tatt handlingene sine inn over seg og han er ikke i terapi for å lære seg bedre måter å komme seg ut av en låst situasjon på Advokaten hans var dårlig og det var bare derfor han ble dømt (bevisene som nødvendigvis ble lagt fram for å dømme ham til en så pass lang dom overser både du og han). Eksen er gal og manipulerer alle rundt seg. Det er eneste grunnen til at han ikke blir akseptert av omgangskretsen deres. At han beviselig er voldelig har intet med det å gjøre. Og du er så hjernevasket at du gjentar hans unnskyldninger i stedet for å se hva han virkelig er Når 2-åringen deres trasser skal han klapse litt til h*n for å få h*n til å holde kjeft? Når teenåringen absolutt ikke vil gjøre som pappa sier og er skikkelig provoserende da er det vel greit å slå for å få teenåringen til å høre etter eller? Når dere krangler så må det vel også være greit at han slår så du hører etter? Er det virkelig dette livet du ønsker deg og ikke minst tvinge barna dine å leve med? Så lenge kjæresten din ikke tar ansvar for sine handlinger er det dette du kan forvente av ham i framtiden. Du er allerede redd for hans reaksjon nå selv om han sitter i fengsel! Hør på magefølelsen din. Han er ikke en god mann. Ta en samtale med de ansatte på det nærmeste krisesenteret. De har hørt din historie tusen ganger før. Det er dem som vil ta i mot deg om noen år når du sitter der livredd og mørbanket med traumatiserte barn. Anonymous poster hash: be0f5...203 Var hanske sikker på at du var eksen hans helt til jeg leste det med å slå barn. Selv eksen hans vet at det var et uhell at han slo det ene barnet en hang. Eller dvs; hvem vet om den hendelsen er sann? Min Samboer husker ikke og sov. Ham våknet av at politiet stonover han. Anonymous poster hash: 58cf6...22b
Surogvanskelig Skrevet 9. april 2016 #153 Skrevet 9. april 2016 Var hanske sikker på at du var eksen hans helt til jeg leste det med å slå barn. Selv eksen hans vet at det var et uhell at han slo det ene barnet en hang. Eller dvs; hvem vet om den hendelsen er sann? Min Samboer husker ikke og sov. Ham våknet av at politiet stonover han. Anonymous poster hash: 58cf6...22b Slå barn ved et uhell? Hva skjedde? Hva slags uhell var det?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #154 Skrevet 9. april 2016 Slå barn ved et uhell? Hva skjedde? Hva slags uhell var det? Han husker ikke hendelsen. Eksen påstår at han vanlet henne, og så slo barnet mår han skulle slå eksen. Selv husker samboer null av dette og tror eksen har påført dette selv. Jeg og. Anonymous poster hash: 58cf6...22b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #155 Skrevet 9. april 2016 Og når du sier du ikke har sett den voldelige siden av han kan dette faktisk komme av en ting. Han trenger deg på sin side. Så fort han ikke har bruk for deg mer, så vil du se en helt annen side av han, mest sannsynligvis. Anonymous poster hash: 7ea57...77c
Surogvanskelig Skrevet 9. april 2016 #156 Skrevet 9. april 2016 Han husker ikke hendelsen. Eksen påstår at han vanlet henne, og så slo barnet mår han skulle slå eksen. Selv husker samboer null av dette og tror eksen har påført dette selv. Jeg og. Anonymous poster hash: 58cf6...22b Hva sier barnet da?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #157 Skrevet 9. april 2016 Hva sier barnet da? Hun sier han gjorde det. Samboeren min syns det er fortvilende, han ville aldri gjort noe slikt. Han innrømmer å ha drukket og kan derfor ha blakket ut. Slik jeg har forstått hendelsen har han og eksen slåss, hvorpå barnet Jar våknet, og 'blandet' seg, ikke så rart, er nok ikke spesielt gøy med slik krangling. Min samboer sier at dersom han har slått barnet - som han ikke tror - så er det et uhell og ikke meningen. Anonymous poster hash: 58cf6...22b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #158 Skrevet 9. april 2016 Han husker ikke hendelsen. Eksen påstår at han vanlet henne, og så slo barnet mår han skulle slå eksen. Selv husker samboer null av dette og tror eksen har påført dette selv. Jeg og. Anonymous poster hash: 58cf6...22b Fordi han ikkje husker hendelsen. Fordi der er noe og SKJULE for deg. Noe DU ikkje skal forstå og høre. Der ligger noe bak som DU ikkje skal få innsyn i. Man setter ikke folk i fengsel for ingenting og at ei eks skravler. Det er BEVIS som har fått han i fengsel. Anonymous poster hash: 9d6ba...152
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #159 Skrevet 9. april 2016 Hi, om dette ikke er trolling går du en mørk framtid i vente. Jeg var en gang barnet du har i magen. Jeg hadde en far som var som faren til ditt barn. Dette unner jeg ingen! Og innerst inne vet du at alle som skriver her har rett, det vet jeg at du gjør, men du vil ikke ta det til deg. Hvorfor spør mange? Jeg som har vokst opp med en mamma som deg vet hvorfor. Hun elsket faren min, han var en trygghet for henne, hun ville stole på han og overså alt. Faren min var verdens beste i gode perioder, det var bare at de gode periodene ble kortere og kortere ettersom årene gikk. Jeg elsket han blindt, trodde at slag og nedsettende ord var normalt, moren min godtok jo dette, de to som var tryggheten min, dette var sånn livet skulle være, trodde jeg...Du vil ikke tro hvor vanskelig moren min (og jeg) fikk det til slutt. Du kan overse i det uendelige hi, klart du kan, det er ditt og kun ditt liv, og du står fritt til å leve det som du vil, virkelig. Men hvorfor skal enda et menneske, barnet, som ikke får velge, ha et vondt liv pga dine valg? Du er allerede redd han? Hvorfor hi? Du er redd for hvordan han reagerer når du forteller om graviditeten, igjen, hvorfor? Du skriver jo til oss at det ikke er noe galt med han? Så, det er lett å "se" at du egentlig skjønner hvem han er, men som moren min, du vil ikke se. Du er gravid! Synes du ikke, når man er på vei til å bli mamma, at du må stoppe litt opp, tenke nøye i gjennom valgene dine? Det er nå første gang i ditt liv du står foran et valg som ikke kun handler om deg, første gang du burde være voksen nok til å ta de beste valgene du kan for en god framtid. Håper du velger rett vei hi... Er du et troll, er du det styggeste trollet jeg har sett her inne på lenge! For dette er ikke fredagsunderholdning, det er mange fler enn vi tror som lever med vold. Kanskje derfor jeg tok meg tid til å svare, for om du er et troll, finnes det andre mennesker der ute i samme situasjon, og som fortjener gode svar. Hi du skal bli mamma, det kjæreste du noen gang har hatt i livet ditt vokser i magen din, vis babyen at den er det. Anonymous poster hash: da69a...b76
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #160 Skrevet 9. april 2016 Hun sier han gjorde det. Samboeren min syns det er fortvilende, han ville aldri gjort noe slikt. Han innrømmer å ha drukket og kan derfor ha blakket ut. Slik jeg har forstått hendelsen har han og eksen slåss, hvorpå barnet Jar våknet, og 'blandet' seg, ikke så rart, er nok ikke spesielt gøy med slik krangling. Min samboer sier at dersom han har slått barnet - som han ikke tror - så er det et uhell og ikke meningen. Anonymous poster hash: 58cf6...22b Hva gjør du når han slår ditt barn..........med et uhell. Man slår ikke andre ved uhell. Bare det at han drikker så mye at han får blackout og ikke husker om han har slått sitt eget barn eller ei, burde jo få alle varselklokker til å ringe høyt Anonymous poster hash: 1c3ac...403
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #161 Skrevet 9. april 2016 Sorry HI, men hvis dette ikke er troll er du passe tett som er med denne fyren. Slått barnet sitt???? Oy vey.. Anonymous poster hash: 45929...8f8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #162 Skrevet 9. april 2016 Nå skriver dere akkurat som eksen til kjæresten min. Hun har kontaktet meg flere ganger og sagt til meg at han slår, er psykopat o.l. For å si det sånn; det er ikke jeg som har noe å skjule, det er det hun som har. Skulle ønske folk forsto hvor gal hun er!!! Selv barnevernet har hun på sin side. Trist rett og slett, at i Norge i dag kan man ødelegge både barn og menn for å få en heftig erstatning.. Mens her sitter vi... han uten inntekt og jeg med masse gjeld på grunn av eksen hans... Anonymous poster hash: 58cf6...22b Ser da virkelig ut som de fleste her forstår er du som må åpne øynene. Beste du kan gjøre er å komme deg unna og starte på nytt med barnet ditt. Tru meg har vært der selv med mann i fengsel som mange advarte meg mot. Jeg tok til og med advokat mot min egen mor. Han var jo verdens snilleste og beste.. Tror neppe du får et bra liv med han. Ikke ødelegg livet ditt. Anonymous poster hash: 423bf...7bd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #163 Skrevet 9. april 2016 Kommer du på festen?? Anonymous poster hash: f9b51...983
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #164 Skrevet 9. april 2016 Kommer du på festen?? Anonymous poster hash: f9b51...983 Om hi er et troll eller ei, så er ikke dette tråden for sånne tullekommentarer. Temaet er uansett dønn seriøst, og det er endel som opplever dette. Noen tråder burde man virkelig klare å la være å tulle i Anonymous poster hash: 1c3ac...403
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #165 Skrevet 9. april 2016 Ser da virkelig ut som de fleste her forstår er du som må åpne øynene. Beste du kan gjøre er å komme deg unna og starte på nytt med barnet ditt. Tru meg har vært der selv med mann i fengsel som mange advarte meg mot. Jeg tok til og med advokat mot min egen mor. Han var jo verdens snilleste og beste.. Tror neppe du får et bra liv med han. Ikke ødelegg livet ditt. Anonymous poster hash: 423bf...7bd Hvor mye og ofte drikker han? Du sier åpen soning, hvor lenge har han sittet? Og hvor lang er dommen? Du sier han slo barnet ved en feil, skulle slå eksen. Så da er det plutselig greit? Ingen skal slå, hverken barn eller ekser. Anonymous poster hash: 423bf...7bd
SuperFries Skrevet 9. april 2016 #166 Skrevet 9. april 2016 Uff, dette er bare trist. Spesielt hvis det er sant. Og om akkurat dette ikke er sant, så er det mange kvinner som opplever slikt. Jeg mangler forståelse for hvorfor noen går med åpne øyne inn i et forhold med en voldsdømt mann. Og at man får barn med mannen, er bare uendelig trist.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #167 Skrevet 9. april 2016 Hei igjen alle sammen. Jeg printet ut et gjeldsbrev før i dag, og tok det med meg. Dagens besøk ble noe forkortet, jeg haddde bestilt litt dumt tidspunkt for besøk. Man må ringe 1 uke i forveien å bestille besøkstid, og jeg hadde så klart klart å bestille midt i den tiden han har fast avtale om å ringe barna, dersom eksen lar han snakke med de. Jeg så ikke det før vi satt på besøksrommet, og håpet i det lengste at jeg skulle trekke det lengste strået, siden han stort sett aldri får lov å snakke med de enten han ringer til avtalt tid eller ikke. Men han sa det da jeg kom inn, at det var jo litt dumt tidspunkt. Jeg ble irritert på meg selv, for jeg vet jo dette så godt selv. Men som jeg sa til han, det går fint. Jeg kan komme igjen neste uke:) Jeg sa til han at jeg lurte på om vi skulle skrive under på et gjeldsbrev. Det varh elt i orden for han. Men; jeg hadde glemt gjeldsbrevet i bilen, og vi hadde lite tid. Jeg leverte derimot gjeldsbrevet i vakta etter jeg dro, for du kommer ikke inn igjen etter å ha gått ut, for å si det sånn. Når det kommer til dette med gjeld; Samboeren min ønsket å gjøre det slutt da vi flyttet sammen. Han ville ikke dra meg inn i det økonomiske kaoset, og ikke det psykiske kaoset. Jeg overbeviste han til slutt om at han kunne bo hos meg, det var uansett billigere. Han flyttet inn, etter mye om og men. Han har flere ganger sagt at jeg bør gå. Han gikk i sinnemestring, men det var ikke noe for han, så han skluttet etter 2-3 ganger. Han har forsøkt å få time hos DPS, men det har han ikke fått. Angående hendelsen med barnet den natten; Ingenting kan tilgi det!! Men selv moren til barnet sier at det er kun denne gangen han har lagt hånd på noen av barna, og hun lot han da se barna før han ble dømt! Han er dømt til 23mnd fengsel, noe som alltid medfører åpen soning. Han har sittet siden november. Det er tungt. Jeg tok opp med han at jeg skulle ønske han ikke var sterilisert, for jeg ønsker meg så veldig barn. Da sa han at det har vi snakket om før, og han vil ikke ha flere barn. Han har tre stykker og det holder masse for han. Han sa at det eneste positive som kom ut av forholdet med han og eksen var tre nydelige barn og at han ble sterilisert. Jeg valgte derfor å ikke si noe. Er ganske lei meg. Anonymous poster hash: 58cf6...22b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #168 Skrevet 9. april 2016 Det er viktig for meg at dere forstår at jeg ikke syns vold er greit. Samtidig har jeg forståelse for situasjonene - ikke den med barnet- og velger å se han for den han viser meg at han er, ikke den han er. Jeg har ikke valgt å bli mot sunn fornuft, jeg har jo selvsagt tenkt igjennom dette. Jeg skal ikke leve evig og å ha kjæreste i fengsle så lenge kupper mye av livet mitt. Jeg ville ikke gjort det for hvem som helst. Savner barna hans også. Skulle ønske jeg fikk se de. Anonymous poster hash: 58cf6...22b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #169 Skrevet 9. april 2016 Hva tenker du ang den lille i magen da? Siden han ikke vil ha flere barn, mener jeg. Er nok ikke lett å vite hva man skal gjøre, men du har også et begrenset tidsvindu på å bestemme deg. Syns det er litt betenkelig at han slutter på sinnemestringskurs fordi "det ikke var noe for han".. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok krevd at han skulle fullført et slikt kurs, bare for å vite at han faktisk har jobbet med problemene sine. For hva gjør du om dere en dag krangler skikkelig, du "provoserer" han også lapper han til deg også, fordi han ble så provosert. Er det greit for deg, så lenge han sier det var et uhell og du provoserte han? Nå spør jeg ikke for å være vanskelig eller noe, men for å få deg til å tenke over disse tingene. Anonymous poster hash: 77ec7...a81
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #170 Skrevet 9. april 2016 Uff hi, jeg får helt vondt av deg. Tenker at du har malt deg selv litt inn i et hjørne nå. Han bedyrer at han er sterilisert og at han ikke ønsker flere barn, samtidig som du er gravid og i stedet for å fortelle ham det spør du ham om steriliseringen. Hvordan har du tenkt å gå videre nå? Anonymous poster hash: 99f11...bb3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #171 Skrevet 9. april 2016 Vet faktisk ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg er jo gravid.. Jeg ønsker meg jo et barn. Samtidig vil jeg jo ikke få et barn 'mot hans vilje', når han faktisk har forsøkt å unngå barn ved sterilisering. Vanskelig dette.. Anonymous poster hash: 58cf6...22b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #172 Skrevet 9. april 2016 Det du skal gjøre er å;1. Fortelle kjæresten din om graviditeten, du har alt på ditt rene hvis du har vært trofast. Hvis kjæresten krever bevis så må han bare pent vente til barnet kommer. Da får han sine bevis. Det er ikke så uvanlig at steriliserte menn får sæd igjen. 2. Kontakt NAV. Hvis noen tjener mindre enn en spesiell sum er det nav som betaler barnebidrager - hvis jeg husker rett. Kontakt NAV og forhør deg. 3. Skaff en kontrakt som sier at kjæresten din skal betale tilbake alt av privat gjeld han har til deg. Da er du sikker. Ja, det kan hende at han er uskyldig dømt, men det kan også hende at han har gjort alt det han er dømt for. Det har skjedd justismord tidligere så at muligheten for det har skjedd her er ikke sikkert - det aner jeg ingenting om. Jeg har ikke sett noen dokumenter. Jeg vil bare råde deg til HI å tenke deg godt om - veldig godt om. Uansett hva du velger å gjøre, ha dokumentasjon på gjelden og slikt i orden. Anonymous poster hash: ff435...ccc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #173 Skrevet 9. april 2016 Oh my god, jeg driter da i hva eksen din har gjort mot deg. Samboeren min sier ikke til folk at jeg er gal, han er ikke slem mot meg. Han har en gal eks, eksen før henne var også litt rar, men hun var ikke på langt nær så psycho som biomor. Jeg tror ikke ALLE er gale, jeg VET at hun er gal. Jeg er ikke så naiv som dere skal ha det til, jeg er en voksen dame på 35år, som forsøker å hjelpe samboeren min, som jeg nå tror jeg er gravid med. Det eneste dere - og alle tenker på - er den jævla drittkjerringa som har satt ossi gjeld og vanry, men dere driter i det ufødte barnet. Jeg spør igjen: Finnes det en måte å sjekke om han er steril på? Jeg tror ikke han lyber, men jeg lurer på om det kan ha gått galt i så fall. Jeg var veldig trist for at vi ikke kunne få barn, men nå er jeg jo gravid. Jeg er bare så redd han er traumatisert og vil gå fra meg når han finner ut at jeg er gravid, evt vil kreve abort, han har jo tre barn fra før. Jeg vil vise han at alle damer ikke er som den syke kjerringa der. Anonymous poster hash: 58cf6...22b Er du gravid eller TROR du at du er gravid? Du sier begge deler. Hvor langt på vei er du i så fall? Anonymous poster hash: d15c0...75a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #174 Skrevet 9. april 2016 Var hanske sikker på at du var eksen hans helt til jeg leste det med å slå barn. Selv eksen hans vet at det var et uhell at han slo det ene barnet en hang. Eller dvs; hvem vet om den hendelsen er sann? Min Samboer husker ikke og sov. Ham våknet av at politiet stonover han. Anonymous poster hash: 58cf6...22b Jeg er ikke eksen hans nei. Vært sammen med mannen min i 20 år. Han slår ALDRI under noen omstendigheter. Han drikker ikke så mye han får black out og ikke husker om han slo et av barna ved en feil da ha egentlig skulle ha slått meg. Hører du ikke hvor langt ute det er å unnskylde slik oppførelse? Han sluttet med sinnemestring fordi det ikke var noe for ham? Han tar jo virkelig ikke ansvar for handlingene sine! Når du etterhvert sitter i saksen er jeg redd det er din tur. Vil du virkelig ikke bedre for deg og barnet ditt? Anonymous poster hash: be0f5...203
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #175 Skrevet 9. april 2016 Hei igjen alle sammen. Jeg printet ut et gjeldsbrev før i dag, og tok det med meg. Dagens besøk ble noe forkortet, jeg haddde bestilt litt dumt tidspunkt for besøk. Man må ringe 1 uke i forveien å bestille besøkstid, og jeg hadde så klart klart å bestille midt i den tiden han har fast avtale om å ringe barna, dersom eksen lar han snakke med de. Jeg så ikke det før vi satt på besøksrommet, og håpet i det lengste at jeg skulle trekke det lengste strået, siden han stort sett aldri får lov å snakke med de enten han ringer til avtalt tid eller ikke. Men han sa det da jeg kom inn, at det var jo litt dumt tidspunkt. Jeg ble irritert på meg selv, for jeg vet jo dette så godt selv. Men som jeg sa til han, det går fint. Jeg kan komme igjen neste uke:) Jeg sa til han at jeg lurte på om vi skulle skrive under på et gjeldsbrev. Det varh elt i orden for han. Men; jeg hadde glemt gjeldsbrevet i bilen, og vi hadde lite tid. Jeg leverte derimot gjeldsbrevet i vakta etter jeg dro, for du kommer ikke inn igjen etter å ha gått ut, for å si det sånn. Når det kommer til dette med gjeld; Samboeren min ønsket å gjøre det slutt da vi flyttet sammen. Han ville ikke dra meg inn i det økonomiske kaoset, og ikke det psykiske kaoset. Jeg overbeviste han til slutt om at han kunne bo hos meg, det var uansett billigere. Han flyttet inn, etter mye om og men. Han har flere ganger sagt at jeg bør gå. Han gikk i sinnemestring, men det var ikke noe for han, så han skluttet etter 2-3 ganger. Han har forsøkt å få time hos DPS, men det har han ikke fått. Angående hendelsen med barnet den natten; Ingenting kan tilgi det!! Men selv moren til barnet sier at det er kun denne gangen han har lagt hånd på noen av barna, og hun lot han da se barna før han ble dømt! Han er dømt til 23mnd fengsel, noe som alltid medfører åpen soning. Han har sittet siden november. Det er tungt. Jeg tok opp med han at jeg skulle ønske han ikke var sterilisert, for jeg ønsker meg så veldig barn. Da sa han at det har vi snakket om før, og han vil ikke ha flere barn. Han har tre stykker og det holder masse for han. Han sa at det eneste positive som kom ut av forholdet med han og eksen var tre nydelige barn og at han ble sterilisert. Jeg valgte derfor å ikke si noe. Er ganske lei meg. Anonymous poster hash: 58cf6...22b 23 mnd er ikke småtteri. Du får ikke det gor å fike til kona de en gang. Har ikke lest hele tråden så vet ikke hva han er dømt for, omfanget av volden. Tråden fremstår mørk og trist. Anonymous poster hash: d15c0...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå