Gå til innhold

Samboer i fengsel, jeg er gravid, MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehhh? Hva var så galt med denne?

At hun ALLTID drar opp dette. Dette var svar på en melding hvor jeg tilbydde meg å kjøre barna til fengsel. I stedet drar hun opp dette. Hun er sykelig opphengt i det

Anonymous poster hash: 58cf6...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun ALLTID drar opp dette. Dette var svar på en melding hvor jeg tilbydde meg å kjøre barna til fengsel. I stedet drar hun opp dette. Hun er sykelig opphengt i det

Ja, hun er traumatisert

Skrevet

Ja, hun er traumatisert

Og da MÅ hun benytte anledningen til å skrive de tingene der? Hva med et simpelt 'nei' eller la vær å svare overhodet?

Skrevet

Ja hun exen virker helt kreisi banana... Eller?

Anonymous poster hash: 45929...8f8

Skrevet

Og hun svarte hvorfor hun ikke ville at du skulle kjøre barna til fengselet. Spørsmålene hun stiller er helt på sin plass. Du har kun én person du prioriterer - det er ikke deg selv, det er ikke barna hans, det er ham.

Nei, hun er ikke sykelig opphengt i dette. Hun henvender seg til deg på en helt saklig måte. Det som imidlertid begynner å minne om sykelig, det er hvordan du velger å forholde deg til denne mannen og hans voldelighet og hvordan det går ut over alle rundt. Anbefaler deg å søke hjelp hos fagfolk for å diskutere situasjonen.

Anonymous poster hash: 6876f...8e4

Skrevet

Han har en oppegående og fornuftig eks.

Vi får håpe du er like oppegående når du er blitt mishandlet og manipulert av denne mannen i en årrekke.

Anonymous poster hash: da5d5...b7e

Skrevet

Kan du ikke legge ut hva du svarer henne og da, hvis du mener vi har feil bilde av situasjonen

Anonymous poster hash: 1c3ac...403

Skrevet

Kan du ikke legge ut hva du svarer henne og da, hvis du mener vi har feil bilde av situasjonen

Blir veldig mange meldinger det.

Jeg skriver til henne før dette

Har snakket med fengslet og de trenger en skriftlig godkjennelse fra deg så er det i orden. Jeg skjønner du liker å være der med barna, men jeg tror det ville gått helt fint med meg, og da er de nok roligere også. Håper du vil tenke litt på det, for jeg vil gjerne hjelpe til hvis jeg får lov

Skrevet

Blir veldig mange meldinger det.

Jeg skriver til henne før dette

Har snakket med fengslet og de trenger en skriftlig godkjennelse fra deg så er det i orden. Jeg skjønner du liker å være der med barna, men jeg tror det ville gått helt fint med meg, og da er de nok roligere også. Håper du vil tenke litt på det, for jeg vil gjerne hjelpe til hvis jeg får lov

Så lenge du velger å bortforklare og bagatellisere det at mannen er dømt for grov vold mot henne og barna så kommer du aldri til å få hennes eller barnas tillit. Er det virkelig vanskelig å forstå?

Skrevet

Så lenge du velger å bortforklare og bagatellisere det at mannen er dømt for grov vold mot henne og barna så kommer du aldri til å få hennes eller barnas tillit. Er det virkelig vanskelig å forstå?

Mulig det hadde vært enklere å høre på henne hvis hun ikke overdrev så veldig, og oversvømmer oss med ord?

Skrevet

Jeg svarte dette på den lange meldingen:

Så trist at du ser det sånn

Skrevet

Mulig det hadde vært enklere å høre på henne hvis hun ikke overdrev så veldig, og oversvømmer oss med ord?

Innrøm det, du vil ikke høre noe av det hun forteller deg. Du vil bagatellisere den volden mannen har påført henne og barnet. Du ønsker å bortforklare alt, for gjør du ikke det så måtte du jo ha åpnet øynene dine og se virkeligheten i det hun forklarer.

Hadde du tatt innover deg realitetene så hadde hun ikke trengt å gjenta det hun gjentar så ofte.

Skrevet

Innrøm det, du vil ikke høre noe av det hun forteller deg. Du vil bagatellisere den volden mannen har påført henne og barnet. Du ønsker å bortforklare alt, for gjør du ikke det så måtte du jo ha åpnet øynene dine og se virkeligheten i det hun forklarer.

Hadde du tatt innover deg realitetene så hadde hun ikke trengt å gjenta det hun gjentar så ofte.

Det som er vesentlig her er er at UANSETT så er dette DEREs virkelighet DERES fortid. Det har ingenting med meg å gjøre!!!! 

Skrevet

Hvis denne tråden er sann synes jeg utrolig synd på deg, HI. Snakk om å være naiv og blåøyd. Eksen høres ut som en fornuftig dame. Like greit å ikke dra flere barn inn i dette kaoset. Lykke til videre i livet - hvis jeg var deg ville jeg funnet en annen mann.

Anonymous poster hash: 927d0...62a

Skrevet

For det første tror jeg dette er et trolleinnlegg, for ingen er oppriktig så blåøyd...

Ingen ville trodd om min eks at han var en manipulerende, voldelig drittsekk på hjemmebane om jeg ikke hadde fått bevis for det. (Lydopptak og vitner)

Nå har jeg ikke på noen måte forsøkt å påvirke andre i hans omgangskrets, ved å prate dritt om han, men han hadde nok fortjent at jeg sa sannheten - som eksen til din 'kjæreste' prøver på.

Hun vil advare deg. Bra! Du bør høre, ellers er det du som er en psykopat og drittkjerring etterhvert (hans ord...)

Anonymous poster hash: f2f7d...b3e

Skrevet

Og da MÅ hun benytte anledningen til å skrive de tingene der? Hva med et simpelt 'nei' eller la vær å svare overhodet?

Jeg tror hun prøver å hindre deg i å gjøre samme feil som henne.

Anonymous poster hash: 9ed61...74a

Skrevet

Det som er vesentlig her er er at UANSETT så er dette DEREs virkelighet DERES fortid. Det har ingenting med meg å gjøre!!!! 

Men du aksepterer jo ikke en gang at det ER deres virkelighet og deres fortid - selv om mannen er dømt til nesten to år i fengsel for grov vold!

Du forsvarer ham blindt selv når fengselsansatte melder ham til barnevernet på grunn av HANS oppførsel.

Og jo, det har med deg å gjøre om du skal være i et forhold til denne mannen. Da må du akseptere at du ikke er en person som barnas mor har tillit til. Du virker ikke særlig oppegående når du med åpne øyne velger å gå inn i et forhold med en mann som har vært voldelig, som bortforklarer all volden og skylder på andre. Han har ikke slått deg enda, men du må likevel forholde deg til det han har gjort. Du må forholde deg til og akseptere at en person som tar en slik manns side ikke vil inngi tillit - spesielt ikke overfor de som faktisk ble utsatt for den mishandlingen han til og med har innrømt å gjøre mot dem.

Jeg tror også mest at du er et troll, HI. Men er du det ikke, så håper jeg at moren til disse barna kommer over denne tråden. For du har i så fall vist hvor blind du er og at du ikke har andres beste i mente enn den mannen som sitter fengslet for grov vold mot kvinne og barn. Spørsmålene hun stilte i den lange meldingen er helt på sin plass.

Skrevet

Dette er nødt til å være trolleri

Anonymous poster hash: a8998...ed0

Skrevet

Herregud. Slutt med det "troll"-greiene deres.

Jeg syns det er trist at hun og han hadde et fælt forhold. Men samtidig får han LITE mulighet til å vise at han forandrer seg mens han er i fengsel. Hun kan ikke sverte han for alltid, for en dag vil hun se det jeg ser. At han ikke er slik mer. 

Og dere kan si hva dere vil, om at jeg skal anerkjenne det ene og det andre - jeg vet ikke om alt er sant engang. 

Skrevet

Jeg syns det er trist at hun og han hadde et fælt forhold. Men samtidig får han LITE mulighet til å vise at han forandrer seg mens han er i fengsel. Hun kan ikke sverte han for alltid, for en dag vil hun se det jeg ser. At han ikke er slik mer. 

Og dere kan si hva dere vil, om at jeg skal anerkjenne det ene og det andre - jeg vet ikke om alt er sant engang. 

Du annerkjenner jo ikke det som er sant engang

Skrevet

Du annerkjenner jo ikke det som er sant engang

Gjør jeg ikke det? Jeg sier bare at det ikke angår meg og jeg driter i det. 

Skrevet

Du anerkjenner ikke engang det som er virkelighet, det mannen har innrømmet.

Og atter en gang tar du helt feil. Du sier at stakkars mannen får lite mulighet til å vise at han forandrer seg i fengslet.

Vel, la oss se hva fengselsmannen HAR gjort for å vise det... han nekter å ta sinnemestringskurs, han velger å oppføre seg så stygt når barna er på besøk at fengslet velger å melde ham til barnevernet.

DET er det denne mannen selv velger å vise mens han sitter i fengslet.

Han kunne brukt tiden på å forbedre seg, ta de kursene han kan få, ta imot behandling når han får det, lese bøker om psykologi slik at han kan forstå hva han har gjort mot barna sine og hvordan han kan gjøre ting bedre i fremtiden, lese selvhjelpsbøker, praktisere meditasjon/yoga/qigong for å roe kropp og sinn.

Men hva gjør han? Ikke noe - han bare skylder på alle andre.

Når han har vært så stygg med barna på besøk i fengslet at han blir meldt til barnevernet - da skylder han atter en gang på andre.

Denne mannen kommer ikke til å endre seg. Det er bare hensiktsmessig for ham å late som om han har gjort det slik at han kan utnytte deg. Barna sine bryr han seg tydeligvis ikke særlig om siden han oppfører seg som han gjør med de tilstede, når han tidligere også har slått ene barnet. Ikke er han villig til å gå sinnemestringskurs for sine barns skyld heller.

Og hvorfor skal han endre seg - han har jo deg som svelger alt rått.

Skrevet

Du anerkjenner ikke engang det som er virkelighet, det mannen har innrømmet.

Og atter en gang tar du helt feil. Du sier at stakkars mannen får lite mulighet til å vise at han forandrer seg i fengslet.

Vel, la oss se hva fengselsmannen HAR gjort for å vise det... han nekter å ta sinnemestringskurs, han velger å oppføre seg så stygt når barna er på besøk at fengslet velger å melde ham til barnevernet.

DET er det denne mannen selv velger å vise mens han sitter i fengslet.

Han kunne brukt tiden på å forbedre seg, ta de kursene han kan få, ta imot behandling når han får det, lese bøker om psykologi slik at han kan forstå hva han har gjort mot barna sine og hvordan han kan gjøre ting bedre i fremtiden, lese selvhjelpsbøker, praktisere meditasjon/yoga/qigong for å roe kropp og sinn.

Men hva gjør han? Ikke noe - han bare skylder på alle andre.

Når han har vært så stygg med barna på besøk i fengslet at han blir meldt til barnevernet - da skylder han atter en gang på andre.

Denne mannen kommer ikke til å endre seg. Det er bare hensiktsmessig for ham å late som om han har gjort det slik at han kan utnytte deg. Barna sine bryr han seg tydeligvis ikke særlig om siden han oppfører seg som han gjør med de tilstede, når han tidligere også har slått ene barnet. Ikke er han villig til å gå sinnemestringskurs for sine barns skyld heller.

Og hvorfor skal han endre seg - han har jo deg som svelger alt rått.

Han gikk til ATV. Det var ikke noe for han. Det ble for mye tull, og fdet skjønnre jeg. DPS ville ikke ta han inn. Det vil jo si at han ikke er så syk som hun skal ha det til.

Han vil jo se barna, det er hun som nekter. Se bare den lange syke meldingen hun sender meg? 

Skrevet

Han gikk til ATV. Det var ikke noe for han. Det ble for mye tull, og fdet skjønnre jeg. DPS ville ikke ta han inn. Det vil jo si at han ikke er så syk som hun skal ha det til.

Han vil jo se barna, det er hun som nekter. Se bare den lange syke meldingen hun sender meg? 

Han var ikke villig til å gjennomføre sinnemestringskurset. Og dps... jeg vil tro de heller prioriterer andre som er villig til å gjøre også de mindre hyggelige tingene for å få hjelp - som f.eks. ta sinnemestringskurs. Mannen vil ikke.

Dps tar inn de som sliter mer akutt. Mannen der gjør ikke det. Han er bare ikke interessert i å gjøre det han kan gjøre.

Hjelper ikke at han vil se barna om barna ikke vil se ham. Han har slått det ene barnet, nå har han blitt så ubehagelige mens barna var på besøk i fengsel at han er meldt til barnevernet.

Hjelper ikke at han vil se barna når han ikke er villig til å endre seg selv og ikke greier å oppføre seg.

Takk og pris for at barna har en så oppegående mor!

Vil tro dette kommer til å ende med at mannen ikke får ha mer å gjøre med barna, eller at barna nekter å se ham. Det er gjerne det du vil, da er jo det eneste problemet du ser borte.

Skrevet

Han var ikke villig til å gjennomføre sinnemestringskurset. Og dps... jeg vil tro de heller prioriterer andre som er villig til å gjøre også de mindre hyggelige tingene for å få hjelp - som f.eks. ta sinnemestringskurs. Mannen vil ikke.

Dps tar inn de som sliter mer akutt. Mannen der gjør ikke det. Han er bare ikke interessert i å gjøre det han kan gjøre.

Hjelper ikke at han vil se barna om barna ikke vil se ham. Han har slått det ene barnet, nå har han blitt så ubehagelige mens barna var på besøk i fengsel at han er meldt til barnevernet.

Hjelper ikke at han vil se barna når han ikke er villig til å endre seg selv og ikke greier å oppføre seg.

Takk og pris for at barna har en så oppegående mor!

Vil tro dette kommer til å ende med at mannen ikke får ha mer å gjøre med barna, eller at barna nekter å se ham. Det er gjerne det du vil, da er jo det eneste problemet du ser borte.

Så hvorfor sier sakkyndig at han er en god far og det er godt samspill dA? er hun drita liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...