Gå til innhold

Samboer i fengsel, jeg er gravid, MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan skal jeg gjøre det? Hun er ikke akkurat så hyggelig

Anonymous poster hash: 58cf6...22b

Forstår du ikke at du bare er en fremmed dame for henne? Om du hadde barn, ville du overlatt dem til en fremmed alene?

Hvorfor skal hun ha tillit til deg som tydeligvis snakker stygt om henne, også til bv?

Om du ikke forstår at det er i din egen interesse også å bli kjent med henne, så bør du vel bare ligge helt unna. Det er definitivt i barnas interesse.

Anonymous poster hash: 6876f...8e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HERREGUD, FOR EN NEPE DU ER! Jo, hun ER hyggelig! Det er faktisk akkurat det hun er! Hun prøver så godt hun kan å hjelpe deg, å få deg til å forstå. At du mener hun "oversvømmer deg med ord" sier veldig mye mer om deg enn om henne. Hun er velartikulert, fornuftig og omsorgsfull, du virker rett og slett kort.

Jeg håper barnevernet klarer å skille snørr og barter her, og fjerner barna fra far og deg. De har det definitivt best hos moren sin.

Anonymous poster hash: e6cec...64b

Skrevet

HERREGUD, FOR EN NEPE DU ER! Jo, hun ER hyggelig! Det er faktisk akkurat det hun er! Hun prøver så godt hun kan å hjelpe deg, å få deg til å forstå. At du mener hun "oversvømmer deg med ord" sier veldig mye mer om deg enn om henne. Hun er velartikulert, fornuftig og omsorgsfull, du virker rett og slett kort.

Jeg håper barnevernet klarer å skille snørr og barter her, og fjerner barna fra far og deg. De har det definitivt best hos moren sin.

Denne skulle ikke være anonym..

Skrevet

Og hvordan skal jeg gjøre det? Hun er ikke akkurat så hyggelig Anonymous poster hash: 58cf6...22b

Du kan Feks be henne og barna på lunch. Prøv å lik henne å hør på hva hun sier.

Det er vel ikke så vanskelig å prøve å bli kjent?

Etter at dere har blitt kjent kan du trekke dine konklusjoner for hva du syntes om henne ;)

Da har du bedre grunn til å vite hva du egentlig syntes om henne.

Skrevet

Veldig enig i det Hannasbananas skriver her!

Takk og pris for at barna har en så oppegående mor!!!

Skrevet

Jeg tror dessverre at du blir lurt trill rundt, Hi. Og jeg tror du er lei deg fordi du innerst inne egentlig vet dette.

Men du har satset mye på denne mannen, du mister venner pga. denne mannen... og det å skulle innrømme at du kanskje ikke er så sikker på ham som du prøver å vise utad, det vil medføre at du føler at du mister ansikt. Så derfor blir du i dette forholdet, i håp om at han eeegentlig er den drømmemannen du håper på slik at du slipper å miste ansikt overfor alle som har advart det, prøvd å hjelpe deg, og som så ikke orker å stå og se på at du med åpne øyne trolig går inn i noe som ødelegger livet ditt.

Du ville ikke være menneskelig om du ikke hadde tvil rundt denne mannen, Hi. Så innerst inne har du tvil, det er jeg overbevist om! Jeg kjenner ei som var i en lignende situasjon - hun trodde heller ikke på advarsler, for han var jo sååå snill. Og fordi familie og venner sa så tydelig fra at hun tok valg som kom til å ødelegge livet hennes, så ble hun sta og skulle bevise for alle at hun hadde rett og de tok feil. Det endte i åtte-ti år med mishandling. Hun skjulte alle tegn, for hun kunne jo ikke vise tegnene til de som hadde hatt rett. For hun følte det var så flaut å skulle innrømme at de hadde hatt rett hele tiden.

Hun kom seg bort, men var da fysisk og psykisk et vrak. Fra å være sterk og sunn ung dame var hun blitt et vrak. Mishandlingen, både fysisk og psykisk, hadde gitt henne sterk angst, depressjon, spiseforstyrrelse, total forakt mot seg selv.

Og for hva - fordi hun var for stolt til å gå da hun så de første tegnene. Og nei, det er ikke noe jeg sitter på utsiden og synser om. Hun har sagt dette rett ut til meg, at eneste grunnen til at hun ikke gikk fra ham da, det var hennes egen stolthet. For hun hadde forsvart ham med nebb og klør overfor alle som var skeptisk til ham, alle som så tegn på at dette var en psykisk ustabil mann. Hun hadde beskyldt andre for å ikke unne henne å ha det godt, at de var ute etter å ødelegge for henne.

Jeg tror du sitter i den samme suppa, Hi, for du argumenterer akkurat som hun jeg kjenner gjorde da hun var i første fase i forholdet, før han hadde gjort henne noe. At hun var blitt kontaktet av hans eks som fortalte hvordan han var, det unnskyldte hun med at dama var ustabil og sjalu og ønsket ham tilbake.

Jeg tror du ser faresignalene, Hi, men er for stolt til å innrømme det.

Og nå er du i tillegg gravid med denne mannen som ikke ønsker flere barn.

En mann som har slått både eks og barn.

For hva er faresignalene, Hi? Du ser dem, det vet jeg at du gjør.

* Mannen innrømmer å ha slått eksen minst to ganger - men det unnskylder han med at hun provoserte ham. Dvs. han tar ikke noe som helst ansvar for det han har gjort.

* Mannen innrømmer å ha drukket seg så full at han ikke har hatt kontroll på hva han har gjort og ikke husker noe. I fylla har han slått sitt eget barn. Men da nekter han for at han har slått barnet, for han husker det jo ikke. At barnet forteller pappa at han har slått, det vil han ikke ta innover seg. Istedenfor sier han at hvis han slo så må det ha vært et uhell. Dvs. nok en gang tar han null ansvar for det han har gjort.

* Mannen har innrømmet å ha slått eksen, hans eget barn forteller at pappa har slått barnet i fylla. Han har tydeligvis et sinnemestringsproblem og et alkoholproblem. Han begynte på sinnemestringskurs, men slutter etter 2-3 ganger "fordi det ikke er noe for ham". Igjen - han tar ikke ansvar for det han har gjort. Hadde han gjort det ville han fortsatt på sinnemestringskurs inntil han også fikk hjelp gjennom dps. Dvs. mannen har ikke egentlig noen vilje til å jobbe med problemene sine, hadde han tatt ansvar for det han hadde gjort hadde han fortsatt på det sinnemestringskurset. Om ikke for seg selv, så for sine barn og for deg. Men han tar jo ikke ansvar for det han har gjort.

* Han har tydeligvis et alkoholproblem. Om man drikker slik at man får blackout og slår barn (og samboer?) i fylla, da har man et alkoholproblem i tillegg til et sinnemestringsproblem. Har han søkt hjelp for sitt alkoholproblem? Har han lovet at han aldri skal drikke mer? Noe sier meg at han også her har kommet med en eller annen unnskyldning istedenfor å vise at han tar ansvar for det han gjorde i fylla. En normalt oppegående mann ville ikke sagt "hvis jeg slo barnet mitt da jeg hadde drukket meg så dritings at jeg ikke husker noe, da mååååå det ha vært et uhell"... sier mannen med et sinnemestringsproblem.... Dvs. han tar ikke ansvar for å ha slått barnet sitt, han tar ikke ansvar for sitt alkoholproblem og han tar ikke ansvar for sitt sinnemestringsproblem.

Du SER alt dette, Hi, det vet jeg du gjør. Du ser dette tydelig nok til at du har en god del tvil i deg. Men så har du vært så forelsket i denne mannen at du har valgt å ikke lytte til tvilen du har inni deg. Du er glad i ham, du ønsker så inderlig at denne mannen skal være så god som du ønsker han skal være. Men egentlig så VET du at denne mannen ikke er helt slik som du ønsker han skal være.

Nå skal ikke jeg si at han har noen diagnoser, men jeg anbefaler deg å lese om psykopater/sosiopater.

Det klassiske er å være storsjarmør, veldig oppmerksom og kjærlig inntil man har dama på kroken. Videre så manipulerer han mesterlig videre. I din variant av historien deres så møttes dere, veldig forelsket, han innrømmet situasjonen sin, han ville gjøre det slutt "for å skåne deg". Dette er nøyaktig hva en psykopat også vil gjøre. Først sørge for at du er så hodestups forelsket og bare tror bra om han. Så truer han med å gjøre det slutt, for det vet han jo at du ikke ønsker. Han sier det er til ditt beste. Du tenker at da er han oppriktig og han viser at han virkelig bryr seg om deg, er glad i deg. Og resultatet - du insisterer på at han flytter inn til deg, for da slipper han boutgifter, stakkars han som har det så forferdelig vanskelig og får så stor gjeld pga. sin gale eks. Du overstrømmer ham med kjærlighet, og han følger opp, for det er i hans interesse å ha deg på kroken. Han har deg jo så på kroken at du er villig til å betale ikke bare bidrag til hans eks, men du er til og med villig til å betale oppreisningen han er idømt å betale ikke bare til sin eks, men også til sine barn. Er det rart han fortsetter å holde deg på kroken, godsnakker med deg, snakker om fremtiden? Han har jo skutt gullegget i deg, Hi.

En mann som hadde innsett hva han hadde gjort mot eks og ikke minst sine barn, han ville vært mer ydmyk. En mann som virkelig brydde seg om deg ville ALDRI tillatt at du satte deg i gjeld for hans del! Og om han likevel gjorde det, så ville han krevd - ja, han ville krevd! - å sette opp en bindende avtale som sier hvordan han skal betale deg tilbake.

Men nå er det bare slik at du har betalt hans gjeld "for at dere skal ha en mulighet til å skape dere et liv når han kommer ut av fengsel". Vil det si at han (og du??) mener at dere ikke har noen fremtid hvis du ikke sørger for at hans gjeld ikke betales ned på mens han sitter i fengsel? I så fall har dere ikke så særlig sterkt forhold som du tror.

Og videre, HI... hva ønsker du deg av en mann? En mann som ønsker at du skal ha det bra, som ønsker det beste for deg?

Vel, en ting er sikkert, han bryr seg ikke noe om at du er 35 år og at du ønsker deg barn. Det bare avfeier han med at det har dere snakket om før, han vil ikke ha flere barn. Punktum. Diskusjon over. Han sier at det beste som kom ut av forholdet med eksen var barna - dvs. en del av ham bryr seg om barna. Men han vil ikke at du skal oppleve lykken å få barn. For det andre gode som kom ut av forholdet med eksen, det var at han ble sterilisert. Dvs. han er lettet over steriliseringen fordi han da mener det ikke er noe å diskutere med deg mer. Følelsene dine, din sorg over å ev. ikke få barn, det driter han i.

Høres det ut som en mann som ser deg, HI? Høres det ut som en mann som virkelig bryr seg om dine følelser og ønsker for livet?

For meg er det bare enda en bekreftelse på at denne mannen har kun én ting i fokus. Ham selv og kun ham selv.

Slå litt på eks - ikke hans skyld, hun provoserte ham.

Slå barnet sitt - heller ikke hans skyld, det var helt sikkert et uhell selv om han var for full til å huske hva han gjorde.

Gjeld til eks og barna pga. voldserstatning - en bagatell, det får han jo bare den nye dama til å betale.

Bidrag til eks og barna - det tar nye dama seg også av.

Ny dame ønsker seg barn - det er noe som ikke angår ham, han driter jo i damas følelser, for han vil ikke ha flere barn. Hva hun ønsker og trenger, det er ikke noe han bryr seg om.

Denne mannen bryr seg egentlig ikke om DEG, Hi! Han bryr seg derimot veldig mye om det du kan GI ham.

Du er lei deg nå. Men jeg tror det er bare en bagatell ift. hva du kommer til å være om du fortsetter med denne mannen. Og det verste er vel at du nå vurderer å bringe enda et barn inn i denne mannens liv. Et barn som vil være uønsket av faren. Et barn som trolig vil se pappa banke mamma, som vil oppleve at pappa slår barnet. For det er jo aldri pappas skyld, må vite. Han blir jo bare provosert og slår ved uhell i dritfylla...

Ikke vil deg selv så vondt at du fortsetter med denne mannen, Hi. Jeg VET at du har tvil om han. Jeg VET at du også ser at det ikke er greit at du betaler erstatningen han er idømt å betale til sine barn og eks. Du finner gode grunner til å gjøre det, men innerst inne VET du at det ikke er greit.

Om du likevel velger å beholde barnet, vær da snill å ikke betale mer ned på hans gjeld. Det kan du begrunne med at du vil spare opp til barnet kommer.

Men jeg er redd for at du ikke kommer deg unna år med vold om du fortsetter med denne mannen. Og så iherdig som du argumenterer for denne mannen, helt ukritisk, så tror jeg at det er det du også er redd kan skje. Du er redd for at alle de som har kritisert deg og trukket seg unna deg kan ha rett.

Men en ting skal du vite, Hi. Om du redder deg selv så viser du styrke. Ingen vil se ned på deg for at du tar vare på deg selv! Tvert imot. Jeg tror også at venner vil komme tilbake når de ser at du ikke kjører deg selv i full fart inn i elendigheten med en mann som har innrømmet vold, men ikke tar ansvar for noe av det.

Om du ikke gjør noe annet, Hi. Vær så snill å kontakte et krisesenter. Bare for å snakke med dem. De er vant med å forholde seg til kvinner som er blitt veldig manipulert, men som ikke selv så manipuleringen før det var for sent. Bare ta en samtale med dem. Om du ikke gjør det for deg selv, gjør det i hvert fall for det barnet du nå bærer.

Hi

KVIFOR SVARER IKKJE DU PÅ DETTA

MEN KVESSER PÅ DEI ANDRE HER INNE.

TÅRER IKKJE OG SVARE PÅ DET OG DET FORTELLER AT DETTA ER SANNINGEN. SVARER DU SÅ VIL DU BENEKTE BENEKTE BENEKTE

Anonymous poster hash: 9d6ba...152

Skrevet

Hi

KVIFOR SVARER IKKJE DU PÅ DETTA

MEN KVESSER PÅ DEI ANDRE HER INNE.

TÅRER IKKJE OG SVARE PÅ DET OG DET FORTELLER AT DETTA ER SANNINGEN. SVARER DU SÅ VIL DU BENEKTE BENEKTE BENEKTE

Herregud, hva er det med deg da?svaret hennes er langt og fint men det er litt slitsomt å svare på alle bedrevitere

Skrevet

For du er jo hyggeligheten selv........... :klaske:

Skylappene dine er virkelig kjempestore. For de meldingene du har lagt ut viser bare at dama er hyggelig og enormt tålmodig med deg. Er du virkelig så dum at du ikke evner å se det i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 1c3ac...403

Skrevet

Herregud, hva er det med deg da?svaret hennes er langt og fint men det er litt slitsomt å svare på alle bedrevitere

Svaret du gir no forteller TÅRER IKKJE FOR HO HAR SÅ RETT SÅ RETT

Skrevet

Svaret du gir no forteller TÅRER IKKJE FOR HO HAR SÅ RETT SÅ RETT

Skjønner ikke hva du skriver rett og slett.

Dere syns nok hun virker hyggelig, men hun er faktisk iskald og beregnende i svarene sine. 

Skrevet

Jaja, fengselsfuglen har i hvert fall gjort et kupp. Fått seg ei dørmatte som betaler gjelden han sin

Skrevet

Skjønner ikke hva du skriver rett og slett.

Dere syns nok hun virker hyggelig, men hun er faktisk iskald og beregnende i svarene sine. 

Du skriver bedrevitende og alle du svarer her inne er inne på det ho skriver og du benekter.

Kven er iskald og holder på sitt og benekter . Alle som skriver her inne er inne på det som ho skriver. Men du benekter og benekter og benekter.

Skrevet

Har dere ikke skjønt at Hi er troll? Og så er hun den samme som jar skrevet tråden om dårlige mandager og sex med feil mann. Barna er hos faren denne uka og hun kjeder seg...

Anonymous poster hash: a8998...ed0

Skrevet

Har dere ikke skjønt at Hi er troll? Og så er hun den samme som jar skrevet tråden om dårlige mandager og sex med feil mann. Barna er hos faren denne uka og hun kjeder seg...

Vet du hva? Jeg er ikke et troll. Jeg har laget denne tråden for to uker siden, og det er ikke en tulletråd. Du bør kanskje gå i deg selv om du tror at det er troll, men det er litt drefor jeg etterhvert har angret på å lage tråden; det er jo ingen som forstår. 

Skrevet

Jeg tror heller hun har glemt å ta medisinene sine på en stund...

Skrevet

Jeg tror heller hun har glemt å ta medisinene sine på en stund...

Kanskje hun glemte de i bilen som er glemt i feil garasje :sjokkert:

Skrevet

Kanskje hun glemte de i bilen som er glemt i feil garasje :sjokkert:

Eller ikke virker når hun skyller dem ned med hyllebærsaft!

Skrevet

Jeg syns ikke en slik tråd er noe å tulle i, rett og slett. Dra dere ut i fra det. 

Skrevet

Jeg syns ikke en slik tråd er noe å tulle i, rett og slett. Dra dere ut i fra det. 

Er du ikke glad for at vi holder tråden din oppe da

Skrevet

Er du ikke glad for at vi holder tråden din oppe da

Nei. Jeg har svart de som er seriøse.Jeg har tydeligvis ikke svart hun som svarer meg så langt, godt nok. 

Skrevet

Denne tråden burde vært lagt død. Ingen klarer å få hi til å innse hva hun står i.

Kan ta lang tid, men en dag innser hun det. Da først ser hun de årene av livet hun kastet bort på feil mann.

Anonymous poster hash: 423bf...7bd

Skrevet

Det som er vesentlig her er er at UANSETT så er dette DEREs virkelighet DERES fortid. Det har ingenting med meg å gjøre!!!!

Herregud menneske. Dersom du insisterer på å være disse barnas stemor er disse barnas traumatiske historie noe som angår deg i aller høyeste grad!! At du ikke har mental kapasitet til å forstå det vise vel bare at mor gjør helt rett i å ikke la dev ta noe ansvar for dem. Du er rett og slett ikke moden nok.

Anonymous poster hash: e4a94...867

Skrevet

Nei. Jeg har svart de som er seriøse.Jeg har tydeligvis ikke svart hun som svarer meg så langt, godt nok.

Hi, du må gå å snakke med noen profesjonelle.

Du kan ikke sitte å vase på denne måten på et forum.

Her inne ser jeg at ikke noe når inn til deg.

Er dette en tulletråd er du enda mer skakkjørt enn den du evt. har diktet opp, jeg vet ikke hva som er verst jeg.

Hi, vil du aldri ha barn? For om du tar abort nå, for å leve et liv med denne voldelige mannen, får du aldri barn. Er dette noe du tenker på overhode?

At det ikke kommer et barn inn i livet ditt nå, det tror jeg er bra, men hva med framtiden?

Vil du dele livet med en som kanskje kommer til å knekke deg?

Osv osv...

Lista mi kunne blitt lang, men noe sier meg at jeg ikke burde bruke for mye tid på dette.

Anonymous poster hash: da69a...b76

Skrevet

Jeg var 19 og såååå forelska. Alle rundt var negative, men jeg skulle vise at de tok feil. Moren min ville muliggjøre meg. En politimann sto nærmest og skrek at jeg måtte komme meg bort. Havnet på krisesenter flere ganger. Men, han var mannen i mitt liv.

25 år, 25 dyrbare år kastet jeg bort!

Skrevet

Jeg var 19 og såååå forelska. Alle rundt var negative, men jeg skulle vise at de tok feil. Moren min ville muliggjøre meg. En politimann sto nærmest og skrek at jeg måtte komme meg bort. Havnet på krisesenter flere ganger. Men, han var mannen i mitt liv.

25 år, 25 dyrbare år kastet jeg bort!

Umyndig gjøre skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...