Gå til innhold

Samboer i fengsel, jeg er gravid, MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ER dumt å ikke sikre seg selv slik du velger å ikke gjøre, Hi!

Det ER dumt å ikke sikre seg et gjeldsbrev for den gjelda du må skaffe deg for å betale ned på hans gjeld.

Det å sikre seg selv, det har ingenting med din og hans kjærlighet å gjøre, ingenting med forholdet deres å gjøre.

Derimot er det meget vanskelig å tro at en mann som elsker deg skal velge å sette deg i en situasjon hvor DU betaler ned HANS gjeld uten at han har villet opprette et gjeldsbrev som bekrefter at han skylder deg penger. Det er IKKE kjærlighet å sette sin kjære i gjeld slik han og du nå setter deg i gjeld. Det er blind tro på forholdet - noe dere sikkert trenger for å holde ut dette - men det å være blind på den måten du er nå, det er bare forferdelig dumt, Hi.

Jeg heller mer og mer mot at dette bare er trolling, for jeg har svært vanskelig for å tro at noen kan være så naiv som du gir inntrykk av å være når det kommer til det økonomiske i dette. Om det ikke er trolling.... du klager over at du får så mye negativt fra alle rundt. Men vet du, samboeren din kan skåne deg for mye av dette negative om han vil. For hvis han skriver under på et gjeldsbrev så viser han at han ikke har tenkt å lure deg. For slik det er i dag, hvor du betaler ned på hans gjeld og skal fortsette med det i et par år til, da virker det for alle andre at han har lurt deg trill rundt. Så det at han ikke gir deg et gjeldsbrev er med på å bekrefte for alle andre at dette er en mann du ikke kan stole på.

Tror du han er villig til å gi deg et gjeldsbrev hvor han skriver under på at han skylder deg de pengene du nå betaler ned på hans gjeld? Tror du han er villig til å gjøre det for å skåne deg mot enda mer drittkommentarer fra andre?

Anonymous poster hash: 6876f...8e4

Gjeldsbrev er vel hennes minste bekymring. Hvorfor er du så vanvittig opphengt i det? Nyansatt i inkassobransjen kanskje og nettopp lært om det? Det er MYE annet her som HI må ta tak i før hun tenker på gjeldsbrev. Bla at hun kan bli banket til døde. Gjeldsbrev kan ikke hjelpe henne da

Anonymous poster hash: 0d027...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å lære deg folkeskikk før du tråkker på folk a

Anonymous poster hash: 58cf6...22b

"Folk a"?

Anonymous poster hash: f9b51...983

Skrevet

"Folk a"?

Anonymous poster hash: f9b51...983

Hva er problemet ditt? Syns du det er morsomt at av alle i denne tråden har EN person (og tusen takk til deg!!!) svart meg seriøst?

Jeg beklager om jeg er frekk eller utidig men det er sent på kvelden og dere har tråkket meg ned i sølen

Skrevet

Gjeldsbrev er vel hennes minste bekymring. Hvorfor er du så vanvittig opphengt i det? Nyansatt i inkassobransjen kanskje og nettopp lært om det? Det er MYE annet her som HI må ta tak i før hun tenker på gjeldsbrev. Bla at hun kan bli banket til døde. Gjeldsbrev kan ikke hjelpe henne da

Fordi jeg tror det er enkleste måten å avsløre ham på. Om han er en ordentlig mann slik Hi hevder, så ville han selv ha foreslått å ordnet et gjeldsbrev. Det har han ikke gjort. La oss si at vi likevel tenker at han er en ordentlig mann som bare ikke har greid å tenke klart en stund pga. at han er dømt for noe han ikke har gjort. Da vil en ordentlig mann - når han gjøre oppmerksom på at han belaster Hi uten at hun har noen sikkerhet - sørge for å sikre den han elsker. Enda tydeligere vil det behovet bli for en ordentlig mann når han forstår at han venter barn med Hi.

Men.... jeg tror dessverre ikke at denne mannen vil være villig til å skrive under på noe som helst. Jeg tror at han kommer til å komme med store ord om at det er han og hun mot verden og at deres kjærlighet er uendelig stor og at de stoler på hverandre og at de ikke trenger papirer for å bevise det. Om han gjør det slik, da bør til og med Hi forstå at denne mannen IKKE har HENNES beste for øye! Han har heller ikke fokus på barnet, forholdet, His fremtid.

Så jeg tenker at det å kreve et gjeldsbrev er raskeste måten å avsløre mannen på. Om han nekter å skrive under på det så bør også Hi slutte å betale ned på hans gjeld - for hvorfor skal hun betale ned hans gjeld når han ikke en gang vil skrive under på et gjeldsbrev? Og om han nekter å skrive under så er det kanskje en måte det blir tydelig for Hi at mannen først og fremst bryr seg om seg selv og ingen andre.

Hi - hvis det forholdet mellom dere virkelig er så godt som du mener, da får dere satt opp et gjeldsbrev av en advokat.

Er samboeren din en ordentlig mann så kan han begynne å bevise det nå.

Men helt ærlig - jeg tror ikke du kommer til å kreve det av ham. For til tross for alt du sier så tror jeg ikke du tør stille krav til ham fordi du er redd for reaksjonen han kan komme med.

Men jeg gjentar - er han virkelig en ordentlig mann som har innsett hva han har gjort, fått hjelp til å mestre sitt sinne og som virkelig elsker deg.... da vil han se det som en selvfølge å skrive under på et gjeldsbrev.

Er han den mannen, tror du, Hi??

Skrevet

Hva er problemet ditt? Syns du det er morsomt at av alle i denne tråden har EN person (og tusen takk til deg!!!) svart meg seriøst?

Jeg beklager om jeg er frekk eller utidig men det er sent på kvelden og dere har tråkket meg ned i sølenAnonymous poster hash: 58cf6...22b

Vi tråkker deg ikke ned i sølen.

Vi er veldig, veldig bekymret for deg.

Vi ser noe du ikke ser.

Vi ser at du blir manipulert og lurt.

Vi ser at du frykter en mann du elsker.

Vi ser at du skaffer deg økonomiske problemer.

Vi ser at denne mannen lyver til deg.

Vi ser at om du overlever dette forholdet her, så blir du en "gal eks" om noen år, som sloss om foreldreretten til deres felles barn, og vitner i retten om volden han utsetter deg for.

Anonymous poster hash: da5d5...b7e

Skrevet

Fordi jeg tror det er enkleste måten å avsløre ham på. Om han er en ordentlig mann slik Hi hevder, så ville han selv ha foreslått å ordnet et gjeldsbrev. Det har han ikke gjort. La oss si at vi likevel tenker at han er en ordentlig mann som bare ikke har greid å tenke klart en stund pga. at han er dømt for noe han ikke har gjort. Da vil en ordentlig mann - når han gjøre oppmerksom på at han belaster Hi uten at hun har noen sikkerhet - sørge for å sikre den han elsker. Enda tydeligere vil det behovet bli for en ordentlig mann når han forstår at han venter barn med Hi.

Men.... jeg tror dessverre ikke at denne mannen vil være villig til å skrive under på noe som helst. Jeg tror at han kommer til å komme med store ord om at det er han og hun mot verden og at deres kjærlighet er uendelig stor og at de stoler på hverandre og at de ikke trenger papirer for å bevise det. Om han gjør det slik, da bør til og med Hi forstå at denne mannen IKKE har HENNES beste for øye! Han har heller ikke fokus på barnet, forholdet, His fremtid.

Så jeg tenker at det å kreve et gjeldsbrev er raskeste måten å avsløre mannen på. Om han nekter å skrive under på det så bør også Hi slutte å betale ned på hans gjeld - for hvorfor skal hun betale ned hans gjeld når han ikke en gang vil skrive under på et gjeldsbrev? Og om han nekter å skrive under så er det kanskje en måte det blir tydelig for Hi at mannen først og fremst bryr seg om seg selv og ingen andre.

Hi - hvis det forholdet mellom dere virkelig er så godt som du mener, da får dere satt opp et gjeldsbrev av en advokat.

Men helt ærlig - jeg tror ikke du kommer til å kreve det av ham. For til tross for alt du sier så tror jeg ikke du tør stille krav til ham fordi du er redd for reaksjonen han kan komme med.

Men jeg gjentar - er han virkelig en ordentlig mann som har innsett hva han har gjort, fått hjelp til å mestre sitt sinne og som virkelig elsker deg.... da vil han se det som en selvfølge å skrive under på et gjeldsbrev.

Ja, det tror jeg han er. Samtidig er det noe styrete å dra med en advokat i fengsel - fordi besøkstiden ikke er innenfor en advokats arbeidstid. Det medfører merkostnad. vi kan be om fremstilling - men jeg tror nok kontaktbetjenten og ledelsen vil le av begrunnelsen 'gjeldsbrev'. Jeg er regnskapsfører så jeg vet at gjeldsbrev uansett ikke vil hjelpe meg spesielt mye, men selvsagt skal jeg be kjæresten min om dette når tiden er inne.

Skrevet

Vi ser noe du ikke ser.

Vi ser at om du overlever dette forholdet her, så blir du en "gal eks" om noen år, som sloss om foreldreretten til deres felles barn, og vitner i retten om volden han utsetter deg for.

Og derfor kan jeg snakkes til som at keg er et troll, fra Volda, osv?

Skrevet

Ja, det tror jeg han er. Samtidig er det noe styrete å dra med en advokat i fengsel - fordi besøkstiden ikke er innenfor en advokats arbeidstid. Det medfører merkostnad. vi kan be om fremstilling - men jeg tror nok kontaktbetjenten og ledelsen vil le av begrunnelsen 'gjeldsbrev'. Jeg er regnskapsfører så jeg vet at gjeldsbrev uansett ikke vil hjelpe meg spesielt mye, men selvsagt skal jeg be kjæresten min om dette når tiden er inne.

Beklager, men jeg forstår hvorfor du og han møter så mye motvilje og mistenksomhet. Du kommer med en hel rekke bortforklaringer og unnskyldninger for å slippe å gjøre dette!

Få en advokat til å sette opp gjeldsbrevet, du har vel oversikt over alt du har betalt og hva du kommer til å betale, regner med at samboeren din også har kopi av det. Da er det ikke noe problem å få samboeren din til å skrive under.

Og unnskyldningen din om at det koster mer etter arbeidstid.... det blir bare et latterlig argument med tanke på at du pådrar deg enorm gjeld pga. denne mannen.

Om du virkelig er regnskapsfører så vet du også at om mannen skulle dumpe deg, eller du ham, så kommer du ingen vei med ham om du ikke allerede har et gjeldsbrev.

Så hva er den egentlige grunnen til at du ikke vil kreve et gjeldsbrev av ham?

Skrevet

Beklager, men jeg forstår hvorfor du og han møter så mye motvilje og mistenksomhet. Du kommer med en hel rekke bortforklaringer og unnskyldninger for å slippe å gjøre dette!

Få en advokat til å sette opp gjeldsbrevet, du har vel oversikt over alt du har betalt og hva du kommer til å betale, regner med at samboeren din også har kopi av det. Da er det ikke noe problem å få samboeren din til å skrive under.

Og unnskyldningen din om at det koster mer etter arbeidstid.... det blir bare et latterlig argument med tanke på at du pådrar deg enorm gjeld pga. denne mannen.

Om du virkelig er regnskapsfører så vet du også at om mannen skulle dumpe deg, eller du ham, så kommer du ingen vei med ham om du ikke allerede har et gjeldsbrev.

Så hva er den egentlige grunnen til at du ikke vil kreve et gjeldsbrev av ham?

Men kjære vene da. Jeg sa jo at jeg skal be han signere gjeldsbrev. Men jeg vet også at det eneste et gjeldsbrev kan hjelpe meg med er å kjøre inkasso på han dersom han sviker meg. Om han feks ikke får seg jobb eller ikke betaler er det i deres øyne uansett slik at han er jo bare sånn?

Jeg kan godt ta med et standard gjeldsbrev til ham senere i dag når jeg skal besøke han, og han signerer det 100% sikkert foran betjentene som vitner. Når han da gjør dette- er du da overbevist om at han er en OK fyr, eller er det da noe annet galt med ham?

Skrevet

Jeg tenker at han har bevist et og annet ved å banke sin eks...

Skrevet

Men kjære vene da. Jeg sa jo at jeg skal be han signere gjeldsbrev. Men jeg vet også at det eneste et gjeldsbrev kan hjelpe meg med er å kjøre inkasso på han dersom han sviker meg. Om han feks ikke får seg jobb eller ikke betaler er det i deres øyne uansett slik at han er jo bare sånn?

Jeg kan godt ta med et standard gjeldsbrev til ham senere i dag når jeg skal besøke han, og han signerer det 100% sikkert foran betjentene som vitner. Når han da gjør dette- er du da overbevist om at han er en OK fyr, eller er det da noe annet galt med ham?

Du beviser jo bare mer og mer... det er jo ikke meg du skal overbevise. Om du tror han vil signere et slikt brev, få ham til å gjøre det da. Se hvordan han vil reagere.

Jeg ville ikke innledet et forhold til en mann som hadde innrømmet å ha slått sin eks.

Om mannen hadde gått sinnemestringskurs og det var lenge siden og han aldri mer hadde slått noen, da kunne jeg kaaanskje vurdert det.

Om det er slik at samboeren din er "uskyldig dømt" ( han er jo ikke uskyldig, han har jo innrømmet for deg å ha slått to ganger), da tenker jeg at han bør være opptatt av å gjøre ting ordentlig fremover. Et gjeldsbrev er bare en bitteliten begynnelse, men det vil være et symbol på at han tenker på deg og din sikkerhet og at han ikke ønsker å utnytte deg.

Ta med en slik kontrakt på et gjeldsbrev og få det signert i morgen, du.

Men i sted var det plutselig problemer fordi advokat koster så mye, besøkstid var utenom normal arbeidstid, det var ikke riktig tidspunkt. Nå er det plutselig ingen sak i det hele tatt fordi du bare kan ta med et slikt brev i morgen og få fengselsbetjenter til å undertegne som vitner.

Da tar du det med i morgen, så er det i orden....

Skrevet

Jeg tenker at han har bevist et og annet ved å banke sin eks...

Det er jeg veldig enig i. Men det ser ikke, Hi. Da kan et gjeldsbrev være første steg på veien.

Og om det er slik at mannen er forvandlet til å være frisk og ikkevoldelig, da bør han jo i hvert fall ønske å sikre HI om han er så glad i henne.

Skrevet

Skal svare deg litt bedre u morgen jeg gjeldsbrev-dama, hvis du er her. Før jeg reiser til fengslet, OK?

Skrevet

Det er jeg veldig enig i. Men det ser ikke, Hi. Da kan et gjeldsbrev være første steg på veien.

Og om det er slik at mannen er forvandlet til å være frisk og ikkevoldelig, da bør han jo i hvert fall ønske å sikre HI om han er så glad i henne.

HI kommer ikke til å si noe på dette uansett. Hun vil bare hjelpe mannen. Hun kpmmer dessverre ikke til å våkne før han har slått henne både gul og blå.

Skrevet

Skal svare deg litt bedre u morgen jeg gjeldsbrev-dama, hvis du er her. Før jeg reiser til fengslet, OK?

Bedre at du forteller hvordan det gikk etter du har vært i fengslet og bedt ham skrive under på gjeldsbrevet og fortalt ham at han skal bli far.

Skrevet

Bedre at du forteller hvordan det gikk etter du har vært i fengslet og bedt ham skrive under på gjeldsbrevet og fortalt ham at han skal bli far.

Ja, men jeg vil forklare deg litt mer praktisk også rundt dette med gjeldsbrev før jeg reiser og hvorfor det har litt lite å si. Ikke verre enn det. Skal oppdatere tråden etter keg Jar vært i fengsel uanset

Skrevet

Vi ser noe du ikke ser.

Helt enig med denne. Selv om andre sier noe du ikke vil høre betyr det ikke at vi ikke svarer deg seriøst.

Anonymous poster hash: 7ea57...77c

Skrevet

HAN HADDE INNTEKT PÅ DET!! HAN HAR 0 NÅ!! 0!!! HAN EIER INGENTING OG HAR INGENTING!! HAN SITTER I FENGSEL FOR NOE HUN BURDE SITTE INNE FOR!! HUN SITTER PÅ RÆVA OG KOSER SEG MED Å SVERTE SAMBOEREN MIN!! ER DET SERIØST BARE JEG , SAMBOEREN MIN OG FAMILIEN MIN SOM FORSTÅR DETTE????????????

Nå som inntekten hans er mindre skal jo han også betale mindre. Dere bør få endret summen.

Anonymous poster hash: 9ed61...74a

Skrevet

SKJØNNER DU IKKE AT DET BLIR GJELD SOM BLIR OPPARBEIDET MENS HAN ER I FENGSEL??? ER DU HELT TJUKK I HUE ELLER? hAN BETALER INGENTING NÅ MEN HAN MÅ JO DET NÅR HAN KOMMER UT DIN DUST

Men han skal betale ut fra det han tjener nå, ikke det han tjente før.

Skrevet

Joda, men det er ikke helt tidspunktet for er gjeldsbrev nå, syns di vel?

Det er akkurat nå det er tid for gjeldsbrev, for det er nå du legger ut penger for ham.

Skrevet

Synes det høres ut som dei fortjener hverandre. Lykke til!

(ikkje kom og sei du ikkje blei advart iallefall)

Anonymous poster hash: 190b7...3c8

Skrevet

Ja, men jeg vil forklare deg litt mer praktisk også rundt dette med gjeldsbrev før jeg reiser og hvorfor det har litt lite å si. Ikke verre enn det. Skal oppdatere tråden etter keg Jar vært i fengsel uanset

Vi skjønner at gjeldsbrevet ikke vil gi deg penger tilbake hvis ikke han får jobb igjen når han slipper ut. Er det ikke penger å hente hos ham vil du heller ikke få noe. Got it!

Men uten et gjeldsbrev vil du helt sikkert ikke få noe ved et samlivsbrudd. Det må da være bedre å prøve å sikre seg litt når du nå er så inn i hampen naiv å betale gjeld for en slik fyr.

Og så er det neste poeng som en annen anonym har sagt flere ganger. Hvis det faktisk er en skikkelig fyr du har funnet så vil han ikke ønske å sette kjæresten sin i en slik situasjon. Undrer meg også hvorfor han i det hele tatt tillater at du betaler gjelden hans.

Anonymous poster hash: be0f5...203

Skrevet

Du vil sikkert synes at mitt innlegg er overdrevet og overhodet ikke passer på din situasjon. Grunnen til at jeg er så direkte nå er at jeg virkelig håper du vil åpne øynene og se hva du holder på med. Jeg er skikkelig redd på dine og ditt ufødte barns vegne!

Du er i forhold med en beviselig voldelig mann. En mann som til og med ikke tar på seg ansvaret for sine egne handlinger men bare skylder på andre:

Det var eksens skyld han slo for hun provoserte ham (unnskyldning nummer 1 blant voldelige ektemenn). Han har ikke tatt handlingene sine inn over seg og han er ikke i terapi for å lære seg bedre måter å komme seg ut av en låst situasjon på

Advokaten hans var dårlig og det var bare derfor han ble dømt (bevisene som nødvendigvis ble lagt fram for å dømme ham til en så pass lang dom overser både du og han).

Eksen er gal og manipulerer alle rundt seg. Det er eneste grunnen til at han ikke blir akseptert av omgangskretsen deres. At han beviselig er voldelig har intet med det å gjøre.

Og du er så hjernevasket at du gjentar hans unnskyldninger i stedet for å se hva han virkelig er :(

Når 2-åringen deres trasser skal han klapse litt til h*n for å få h*n til å holde kjeft? Når teenåringen absolutt ikke vil gjøre som pappa sier og er skikkelig provoserende da er det vel greit å slå for å få teenåringen til å høre etter eller? Når dere krangler så må det vel også være greit at han slår så du hører etter? Er det virkelig dette livet du ønsker deg og ikke minst tvinge barna dine å leve med? Så lenge kjæresten din ikke tar ansvar for sine handlinger er det dette du kan forvente av ham i framtiden. Du er allerede redd for hans reaksjon nå selv om han sitter i fengsel! Hør på magefølelsen din. Han er ikke en god mann.

Ta en samtale med de ansatte på det nærmeste krisesenteret. De har hørt din historie tusen ganger før. Det er dem som vil ta i mot deg om noen år når du sitter der livredd og mørbanket med traumatiserte barn.

Anonymous poster hash: be0f5...203

Skrevet

Tenker dette bare oppspinn og en som har for lite å finne på en fredagskveld. For ingen - jeg gjentar - i n g e n er så dumme og naive som dette!!

Anonymous poster hash: 16c52...e51

Skrevet

Eh det lukter svidd av historien hans. 1. Jeg vet mange psykoer ønsker å sette barn på kjæresten for å holde på henne, ergo han lyver og sier han er sterilisert. 2. Man sitter sjelden i fengsel for familievold uten bevis. 3. Sosiopater legger ofte skylda på eksen, sier at hun er gal for å unngå at sannheten kommer frem. Min søster har vært gift med en sånn så jeg vet hva jeg snakker om.

Ta deg en prat med eksen du. Så får du kanskje et nytt synspunkt. Tipper han fengselsfuglen din blir glad for at du er gravid jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...