Gå til innhold

Samboer i fengsel, jeg er gravid, MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men jeg har hjulpet han å få avtaler med diverse kreditorer. Dersom han lurer meg står uansett alt i mitt navn og jeg har råd til å betale det. Dersom det skulle bli slitt - sånt kan jo skje - så overlever jeg. Men det er ikke fare for brudd. Når han får inntekt igjen hvis han får jobb når han kommer ut(utdannet toller)? Betaler han jo sammen med meg

Anonymous poster hash: 58cf6...22b

Du sier at det ikke er fare for brudd. Men som du selv sier - slikt kan skje.

Hvis du bærer frem dette barnet (som jeg har inntrykk av at du vil), og det likevel blir slutt, så kan du i verste fall risikere at du sitter med all hans gjeld. Du sier du har råd til det. Vil du har råd til å fortsette å betale på hans gjeld som du da har gjort til din gjeld hvis du oppdager at du sitter som alenemor? Husk at jo mer du betaler ned av hans gjeld, jo lenger må du betale på lån som du tar opp for å betale hans gjeld. Si at det blir slutt... er du da virkelig villig til å betale på det som aldri har vært din gjeld i årevis fremover? Er du virkelig det?

Hva om noe skjer deg og du ikke kan jobbe, kanskje havner på aap som alenemor. Vil du da greie deg når du har samme utgifter som i dag + hans gjeld, men bare 66 % av den inntekten du har i dag? Vil du da greie å forsørge deg selv og barnet ditt på en god nok måte?

Selv om du sier det ikke er fare for brudd, så kan det - som du selv sier - skje. Om du nå betaler ned hans gjeld uten å sikre deg med et gjeldsbrev, så må du være sikker på at du vil greie deg selv om livet ditt kan komme til å endre seg på flere områder. For blir du alenemor så må du kunne forsørge deg selv selv om du ev. ikke kan jobbe. Kan du det om du mister en så stor del av lønnen som du gjør på f.eks. aap?

Har du regnet på det? Hva med det faktum at du nå når du får et barn får mye større utgifter, vil du takle dem også ved en ev. redusert inntekt når du også skal betale ned på hans gjeld?

Jeg sier ikke at det skjer, men det er komplett idioti om du velger å ikke sikre deg selv og barnet ditt med et gjeldsbrev, Hi!

Anonymous poster hash: 6876f...8e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SKJØNNER DU IKKE AT DET BLIR GJELD SOM BLIR OPPARBEIDET MENS HAN ER I FENGSEL??? ER DU HELT TJUKK I HUE ELLER? hAN BETALER INGENTING NÅ MEN HAN MÅ JO DET NÅR HAN KOMMER UT DIN DUST

Dette er jo bare en trolletråd, ikke stort av det du skriver henger på greip. Og du blir drithissig når noen sier deg i mot. Dette er er jo bare tull

Anonymous poster hash: 1c3ac...403

Skrevet

Jeg er ikke så naiv som dere skal ha det til, jeg er en voksen dame på 35år, som forsøker å hjelpe samboeren min, som jeg nå tror jeg er gravid med...  Jeg spør igjen: Finnes det en måte å sjekke om han er steril på?  Anonymous poster hash: 58cf6...22b

Du TROR du er gravid med han? Betyr det at du hat ligget med andre også? Hvis du bare har ligget med kjæresten din er du jo sikker på at han er faren. Hvem ellers liksom? Det er mange som har svart på spørsmålet ditt. Man kan teste sæden hans. For sikkerhets skyld kan man også ta en farskapstest.

Anonymous poster hash: 956ec...1ba

Skrevet

Dette er jo bare en trolletråd, ikke stort av det du skriver henger på greip. Og du blir drithissig når noen sier deg i mot. Dette er er jo bare tull

Er det rart jeg blir irritert? Dette er sånt jeg må høre HELE tiden, fra nestne alle. Jeg har nesten ikke venner igjen pga dette!!!! Du aner ikke hvordan det er å ha en samboer som er dømt for familievold. INGEN tror oss. 

Skrevet

Er det rart jeg blir irritert? Dette er sånt jeg må høre HELE tiden, fra nestne alle. Jeg har nesten ikke venner igjen pga dette!!!! Du aner ikke hvordan det er å ha en samboer som er dømt for familievold. INGEN tror oss. 

Jo, jeg gjør faktisk det

Skrevet

Du sier at det ikke er fare for brudd. Men som du selv sier - slikt kan skje.

Hvis du bærer frem dette barnet (som jeg har inntrykk av at du vil), og det likevel blir slutt, så kan du i verste fall risikere at du sitter med all hans gjeld. Du sier du har råd til det. Vil du har råd til å fortsette å betale på hans gjeld som du da har gjort til din gjeld hvis du oppdager at du sitter som alenemor? Husk at jo mer du betaler ned av hans gjeld, jo lenger må du betale på lån som du tar opp for å betale hans gjeld. Si at det blir slutt... er du da virkelig villig til å betale på det som aldri har vært din gjeld i årevis fremover? Er du virkelig det?

Hva om noe skjer deg og du ikke kan jobbe, kanskje havner på aap som alenemor. Vil du da greie deg når du har samme utgifter som i dag + hans gjeld, men bare 66 % av den inntekten du har i dag? Vil du da greie å forsørge deg selv og barnet ditt på en god nok måte?

Selv om du sier det ikke er fare for brudd, så kan det - som du selv sier - skje. Om du nå betaler ned hans gjeld uten å sikre deg med et gjeldsbrev, så må du være sikker på at du vil greie deg selv om livet ditt kan komme til å endre seg på flere områder. For blir du alenemor så må du kunne forsørge deg selv selv om du ev. ikke kan jobbe. Kan du det om du mister en så stor del av lønnen som du gjør på f.eks. aap?

Har du regnet på det? Hva med det faktum at du nå når du får et barn får mye større utgifter, vil du takle dem også ved en ev. redusert inntekt når du også skal betale ned på hans gjeld?

Jeg sier ikke at det skjer, men det er komplett idioti om du velger å ikke sikre deg selv og barnet ditt med et gjeldsbrev, Hi!

Jeg ser poenget ditt, men samtidig så er det liten sjanse for at jeg plutselig skal havne på AAP. Jeg har forsikring. Dersom jeg blir alenemor så har jeg fortsatt råd til å bo i huset, det koster ikke mer å bo i huset her fordi jeg blir alene. Jeg var alene med huset før jeg fant han. Nå koster det noe mer i mnd å bo her, men det er overkommelig. 

Skrevet

Grunn til at ingen tror deg for du kommer med så masse rare tall og opplysninger som ikkje henger på ei greip.

Anonymous poster hash: 9d6ba...152
Skrevet

SKJØNNER DU IKKE AT DET BLIR GJELD SOM BLIR OPPARBEIDET MENS HAN ER I FENGSEL??? ER DU HELT TJUKK I HUE ELLER? hAN BETALER INGENTING NÅ MEN HAN MÅ JO DET NÅR HAN KOMMER UT DIN DUST

Med 0 i inntekt er han ikke bidrsgsdyktig, og skal heller ikke opparbeide seg gjeld. Må fikses hos NAV.

Kan du svare på om han skal sitte inne til desember 2017? Eller skal det være desember 2016?

Anonymous poster hash: 2d794...4b9

Skrevet

Grunn til at ingen tror deg for du kommer med så masse rare tall og opplysninger som ikkje henger på ei greip.

Anonymous poster hash: 9d6ba...152

Nei, grunnen til at dere ikke tror meg er fordi dere har bestemt dere for at jeg er hjernevasket og at han er skyldig. Hadde jeg ikke nevnt tall o.l så hadde dere fortsatt ment jeg  var dum. Skjønner du ikke det? 

Skrevet

Er jeg hjernevasket fordi jeg vil dele livet mitt med en mann, og ønsker at han skal kunne ha muligheten til å bli kredittverdig? Slik at vi i sin tur også kan kjøpe oss f.eks hus hvor vi og barna kan bo?

Du er hjernevasket fordi du tar alt han sier for god fisk. Fordi du ikke hører på dem som ikke er blendet av forelskelse (politi, dommer, barnevern) og innser at han faktisk er en mann som slår partneren sin og utnytter deg.

Eksen er sikkert en skikkelig gærning men det er fortsatt ikke henne du vil leke familie med. Du har valgt å gjøre det med en mann som har innrømmet og er dømt for partnervold, manipulerer deg og bagatelliserer sin egen rolle i det dysfunksjonelle forhold han hadde med eksen.

Anonymous poster hash: be0f5...203

Skrevet

Med 0 i inntekt er han ikke bidrsgsdyktig, og skal heller ikke opparbeide seg gjeld. Må fikses hos NAV.

Kan du svare på om han skal sitte inne til desember 2017? Eller skal det være desember 2016?

Desember 2017. Kan søke prøveløslatelse fra Mars neste år. 

Skrevet

Oh my god, jeg driter da i hva eksen din har gjort mot deg. Samboeren min sier ikke til folk at jeg er gal, han er ikke slem mot meg. Han har en gal eks, eksen før henne var også litt rar, men hun var ikke på langt nær så psycho som biomor. Jeg tror ikke ALLE er gale, jeg VET at hun er gal.

Jeg er ikke så naiv som dere skal ha det til, jeg er en voksen dame på 35år, som forsøker å hjelpe samboeren min, som jeg nå tror jeg er gravid med. Det eneste dere - og alle tenker på - er den jævla drittkjerringa som har satt ossi gjeld og vanry, men dere driter i det ufødte barnet.

Jeg spør igjen:

Finnes det en måte å sjekke om han er steril på? Jeg tror ikke han lyber, men jeg lurer på om det kan ha gått galt i så fall. Jeg var veldig trist for at vi ikke kunne få barn, men nå er jeg jo gravid. Jeg er bare så redd han er traumatisert og vil gå fra meg når han finner ut at jeg er gravid, evt vil kreve abort, han har jo tre barn fra før. Jeg vil vise han at alle damer ikke er som den syke kjerringa der.

Prøver bare å dele min erfaring med deg, så du skal skjønne hvordan ting ofte kan være. Selvfølgelig går han ikke rundt å sier du er gal nå. Men det kan du ikke vite før det evt. blir slutt. Kan jo og være at eksen hans er gal. Finnes psykopatiske damer og. Men uansett ikke greit å utøve vold. Så det burde du ikke forsvare.

Anonymous poster hash: 7ea57...77c

Skrevet

Nei, generelt driter jeg jo ikke i sånt!! M en jeg er så lei av å få høre det der!! "min eks gjorde sånn og sånn" . JA DET ER TRIST OG LEIT, MEN DET  VAR IKKE MIN SAMBOER SOM GJORDE DET SÅ DET ER IKKE RELEVANT FOR MEG AT DERE HAR BLITT MISHANDLET!! JEG SYNS ORDENTLIG SYND PÅ DAMER SOM BLIR MISHANDLET, OG DET ER VONDT, MEN DET ER IKKE MIN SAMBOER SOM HAR TGJORT MOT DERE!!

Er det ikke relevant for deg at din samboer har innrømmet å ha slått sin eks minst to ganger?

Skrevet

Er det ikke relevant for deg at din samboer har innrømmet å ha slått sin eks minst to ganger?

Jo, selvsagt er DET relevant, men jeg kan forstå disse episodene. Jeg velger å stille meg bak samboeren min, og aksepterer disse to episodene, de var ikke gode mot eller for hverandre, men jeg tror og jeg VET at han har forandret seg. Han har jobbet MYE med sge selv 

Skrevet

Jeg ser poenget ditt, men samtidig så er det liten sjanse for at jeg plutselig skal havne på AAP. Jeg har forsikring. Dersom jeg blir alenemor så har jeg fortsatt råd til å bo i huset, det koster ikke mer å bo i huset her fordi jeg blir alene. Jeg var alene med huset før jeg fant han. Nå koster det noe mer i mnd å bo her, men det er overkommelig. 

Ok, men la oss si at det blir slutt mellom dere. Er du da virkelig villig til å fortsette å ha dårligere råd i flere år fremover fordi du betaler ned på lånet du har tatt opp for å betale ned hans gjeld?

Er det ikke bedre at du sikrer deg med et gjeldsbrev sånn i tilfelle. Om dere holder sammen og han tar over lånet etterpå spiller det jo ingen rolle. Men det kan spille en stor rolle hvis det skulle ta slutt mellom dere.

Skrevet

Jo, selvsagt er DET relevant, men jeg kan forstå disse episodene. Jeg velger å stille meg bak samboeren min, og aksepterer disse to episodene, de var ikke gode mot eller for hverandre, men jeg tror og jeg VET at han har forandret seg. Han har jobbet MYE med sge selv

Oi du er blendet av forelskelse. Du er og i tillegg redd han skal tro du er utro og dermed gå fra deg. Det er høres ikke ut som et sunt og godt forhold. Tror du må tenke på barnet ditt opp i dette.

Skrevet

Oi du er blendet av forelskelse. Du er og i tillegg redd han skal tro du er utro og dermed gå fra deg. Det er høres ikke ut som et sunt og godt forhold. Tror du må tenke på barnet ditt opp i dette.

Selvsagt eksker jeg mannen, men jeg er ikke forelsket på den måten lenger. Vi har vokst sammen og vi har virkelig stått i motbakker. Det sier seg selv at dette er mer enn en flyktig romanse?

Skrevet

Desember 2017. Kan søke prøveløslatelse fra Mars neste år.

Det er veldig mye til for å få en såpass lang dom da... Tror (eller håper) at hele greien er tull...

Skrevet

Ok, men la oss si at det blir slutt mellom dere. Er du da virkelig villig til å fortsette å ha dårligere råd i flere år fremover fordi du betaler ned på lånet du har tatt opp for å betale ned hans gjeld?

Er det ikke bedre at du sikrer deg med et gjeldsbrev sånn i tilfelle. Om dere holder sammen og han tar over lånet etterpå spiller det jo ingen rolle. Men det kan spille en stor rolle hvis det skulle ta slutt mellom dere.

Joda, men det er ikke helt tidspunktet for er gjeldsbrev nå, syns di vel?

Skrevet

Det er veldig mye til for å få en såpass lang dom da... Tror (eller håper) at hele greien er tull...

Jeg skulle ønske det var tull. Anken hans ble dessverre avvist, noe jeg gråter mye for. Skulle ønske han fikk en ny sjanse til å snakke for seg. Han hadde en utrolig dårlig advokatfullmektig i tingretten. Advokaten han har nå er mye mer rutinert.

Skrevet

For guds skyld ta abort. Hvem faen vil bo i det kaoset....

Anonymous poster hash: 626f6...156

Skrevet

For guds skyld ta abort. Hvem faen vil bo i det kaoset....

Tanken på abort har streifet meg. Vente til han er ute og har en jobb. Samtidig drar jeg jo på årene sånn rent biologisk og barnemessig sett.

Jeg har ofte tenkt at det blir mye drama med denne mannen. Ofte har han berømmer meg for å Stå i dette. Jeg velger å se på det som det rette valget.

Skrevet

Tanken på abort har streifet meg. Vente til han er ute og har en jobb. Samtidig drar jeg jo på årene sånn rent biologisk og barnemessig sett.

Jeg har ofte tenkt at det blir mye drama med denne mannen. Ofte har han berømmer meg for å Stå i dette. Jeg velger å se på det som det rette valget. Anonymous poster hash: 58cf6...22b

Jeg er enig i alle her inne, men skal prøve å si det på en hyggeligere måte. Du virker veldig snill bb og jeg synes du burde tenke på deg selv nå. En mann med så mye bagasje og problemer vil bare dra deg ned! Du er tydeligvis snill og vil støtte dine nærmeste, men du glemmer å være kritisk!

Jeg har vokst opp blandt kriminelle og hatt en hompete hverdag og jeg kan si at du virkelig burde ta abort nå. Og evt vent til han er ute, så kan du evt tenke på om dette er mannen for deg. Jeg jovver i bhg og studerer helsesekretær og jeg kan si rett ut at du kommer til å bli uslitt og lei av å være alene. Det er ikke lett. Barnet trenger også økonomisk stabilitet. Please ikke bring et barn inn i dette!!! Når han i tilegg er dømt for vold blir barnevernet koblet inn sekundet barnet er født.. De kan ha samvær til barnet er 23..... Husk det!!!!

Skrevet

Dette suger lut...

Anonymous poster hash: 57ce7...ac7

Skrevet

HAN HADDE INNTEKT PÅ DET!! HAN HAR 0 NÅ!! 0!!! HAN EIER INGENTING OG HAR INGENTING!! HAN SITTER I FENGSEL FOR NOE HUN BURDE SITTE INNE FOR!! HUN SITTER PÅ RÆVA OG KOSER SEG MED Å SVERTE SAMBOEREN MIN!! ER DET SERIØST BARE JEG , SAMBOEREN MIN OG FAMILIEN MIN SOM FORSTÅR DETTE????????????

Om inntekten hans har endret seg bør han få nav til å vurdere bidraget på nytt, slik at han slipper å pådra seg mer gjeld enn nødvendig. Ganske enkelt, og mener dette kan gjøres over nett nå. Resten får dere bare heve dere over om du fortsetter å være sammen med denne mannen, for det får dere faktisk ikke gjort noe med. Ang din graviditet, så er det nok en farskapstest som er løsningen. Om denne kommer tilbake å viser at kjæresten din er barnets far, til tross for sterilisering, og han fortsetter å være mistroisk: LØØØØP!!!! For da er det kanskje ikke sikkert eksen hans er så tullerusk som hun nå fremstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...