Gå til innhold

IKM uke 48


Somewhere over the rainbow...

Anbefalte innlegg

Tror ikke vi må overanalyser dette med el-testene og sjansene. Jeg hadde kun sengekos etter positiv test, så om jeg blir gravid kan dette kanskje belyse at dette er veldig individuelt. Etter positiv test hadde vi kos samme kveld og dagen etter! Så vi får se :)

 

Synes faktisk det er ganske koslig med jakten på symptomer, dersom det ikke tar helt av, får et par minutter med skikkelig håp når jeg kjenner noe mistenksomt.

 

Tester nok før IKM jeg også, siden jeg tror det lettet litt på skuffelsen forrige pp. Kun 12 dager til IKM, det går nok fort!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cajenne, ingen krangel på gang om du trodde det :-D

Gynekologene dine har satt seg inn i saken. Jeg har bare prøvd å belyse at en ting ikke stemmer for alle.

 

Sist jeg ble gravid var etter MASSE sex etter påvist el. Så jeg har troa!

Heia Lulusen og frufrøken :)

 

Alltid spennende i dpo land. Håper virkelig jeg ikke overfokuserer de neste ukene.det er så stress :(:)

Hehe, nei trodde ikke du kranglet, var muligens litt premenstruell i ordbruken der... ;) Men vet du - jeg har faktisk lest en teori om at jevnlig sex etter el også er bra - det skulle hjelpe egget å feste seg lettere eller noe, husker ikke helt... Nå har vi jo prøvd på nr tre i et par år, så har googlet en del kan man si ;)

 

Uansett - om man er normalt fertil er det jo ikke noe hokus pokus å bli gravid. Vi fikk det iallfall til på 1. pp to ganger, uten å få komt i gang å 'prøve' engang. Denne gangen er det nok alderen som gjør seg gjeldende.

 

Ønsker deg og alle andre en herlig aften! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det var litt betryggende at kontantstøtten økte til 6000 nå! Pluss barnebidrag. Da er det ikke helt krise om det ikke går denne måneden :-) Selvom jeg håper veldig fordet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snakk om det lulusen, men de skrinla planene. De økte heller kontantstøtten fordi det er billigere å betale mer på kontantstøtten, sammenlignet med fler barnehageplasser. Regjeringen tror også at fler vil velge kontantstøtte og at det derfor vil bli flere plasser uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var dumt, ville heller foretrukket utvidet barnehagefrist jeg da, men får heldigvis søskenprioritet. Men vet ikke hvor langt ut i året de tar hensyn til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det lulusen! Var visst mye dyrere å gjøre det på den måten. Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å være hjemme litt ekstra med babyen min :) Ikke fordi vi har råd, men blir jo like mye penger som jeg har nå med studielån. Så da klarer man det jo om man vil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har man mulighet til det er det gull! Jeg skal se når det nærmer seg hvordan jeg ligger an, men ikke så lett å ta ekstra fri. Men må jo først bli gravid da før jeg vet om det blir et dilemma :P

 

Ha en fin helg jenter! Jeg drar på jentehelg og vi skal kose oss på spa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj vet ikke når jeg hadde EL denne måneden.kjente litt smerte tirsdag og onsdag, men ikke noe elslim...

I tillegg har vi ikke fått lagt inn så mange aksjer pga forskjellig turnus. Han jobber super tidlig og står opp omtrendt på natten når han har tidlig vakter, så legger han seg jo i 7 tiden på kvelden.. Jaja vi la inn aksjer lørdag mandag og onsdag:) det må være godt nok for denne måneden;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt kontantstøtte?! Så bra for oss som ikke får plass før neste år.august. regna med å få plass til nyåret :( men det er sprengt store deler av Rogaland. Til og med søskenfamilier må vente!

Bygg mer sier nå jeg. Fort!!!!☆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Også dette med barnehagedekning, blææ..

Har hørt at de som blir født sept og oktober neste år også skal ha rett til bhg plass! Noen som har hørt det?

 

i vår bhg har de opptak også i januar, noe de selv har bestemt at de skal ha... noe som er perfekt om en får barn på høsten, da er de litt mer enn knappe året, når de skal avgårde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kjentes ut som om jeg var på tur å få mensen i et par dager, men det har jeg ikke fått heldigvis. Tester fortsatt etter el, siden jeg er litt usikker på om jeg hadde det eller ikke, men hvis den ikke har kommet ut i neste uke regner jeg med at den har vært.. Etter begge mine SA fikk jeg el etter fire uker, det er fire uker siden operasjonen på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer aldri til å få positiv eltest for jeg tisser i hvertfall en gang i timen:P får jo aldri holdt meg i mange timer! Noen andre her som har fått positiv eltest selvom?

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker også mye vann, men klarer å holde meg to timer og får positive tester. Men det er jo egentlig ikke hvor ofte man går på do som teller (kan ha liten blære) men hvor mye man drikker. Hvis du klarer å drikke omtrent kun til måltidene de dagene du tester, skulle det gå bra. Om det er vanskelig kan du jo teste ganske tidlig på dagen, men ikke om morgenen da man produserer veldig lite LH om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Da skal jeg bare drikke til måltidene! Har ikke drukket siden frokost i dag faktisk, så får prøve meg etterpå i dag. Forløpig har det bare vært veldig veldig svake streker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke drikke så mye de timene før jeg tester, da går det også greit å holde seg en stund. Var ikke så nøye på det i starten, kanskje derfor testen ikke ble helt positiv? Blir mer og mer sikker på at el har vært, er ikke antydning til teststrek. Får bare se om vi har truffet og om den gjenværende egglederen gjør jobben sin;-) kommer nok til å teste nærmere neste helg hvis ikke noe uventet skjer (som i mensen eller positiv el-test).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å få positiv eltest for jeg tisser i hvertfall en gang i timen:P får jo aldri holdt meg i mange timer! Noen andre her som har fått positiv eltest selvom?

Ja!!! Jeg går også ofte på do (drikker mye kaffe og melk) men fikk klar positiv test uten å holdt meg i flere timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre jenter :D I går var teststreken mye svakere enn for to dager siden, men hørt man ikke kan sammenligne strekene fra dag til dag og at det eneste som gjelder er at den er like sterk/sterkere.. Så får vel bare vente å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vel min el vært og man sniker seg over i dop land. *ikketenkepådet*

 

lov å håpe da. hehe. fant ut på torsdag at en annen prøver også. :-) ille moro å ha noen å prate med da. om hva man går igjennom osv. og så vet jeg at legen kommer til å følge meg opp veldig nøye.

 

så nå ligger jeg som de to forrige EL periodene, kjempe forskjøla, bomull i hode og feber. don't like this, har ikke tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 48

Mandag 25/11:
SnartBabyLykke
Krumelur
Lulusen

Tirsdag 26/11:
1-2-3-4-5?
Safira07

Onsdag 27/11:

Vinterblomst

Torsdag 28/11:
Mimi87 (pp2)
Frøken87<3
Prinsesse Fiona (pp1)
Joha99

Fru.Frøken(pp2)

 

Fredag 29/11:
2014 (pp2)

Lørdag 30/11:
**Cayenne**
mamma_til_2gutter

Søndag 1/12:
Fillibobba
Ønskebarn2014
Minimaya
Bifrost (pp1)
Jønimi
TR:

GRAVID:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her!

 

Vi har hatt to pausemåneder, min mann ville ikke ha barn i ferien :P

Så da prøver vi forventningsfullt igjen!! Jeg gleder meg så innmari til å se to streker! Håååper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *HappyGoLucky*

Da slenger jeg meg på her med ikm 30.11 :D

 

Positiv EL test torsdag og fredag, negativ igjen lørdag :) med sengekos både tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag har vi hvertfall ikke bommet denne gang så får vi se om det klaffer nå da :)

 

Er det forresten viktig å ha en runde i kveld også? Egget lever vel ikke så lenge? Litt daffe her i dag så hvis det ikke er slik at vi burde så spørs det nok om vi dropper i dag :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...