Gå til innhold

IKM uke 48


Somewhere over the rainbow...

Anbefalte innlegg

Positiv el test idag morges :) weeeeee! tidligere i ettermiddag hadde jeg supervondt i høyre el. Håper det er godsia hehe :)☆☆☆☆

 

Det er ikke for sent å ha sex etter påvist el! :) da er det påvist økning av lh og størst sjans for å bli gravid innen 48 timer etter dette.

Selvfølgelig er det individuelt når vi blir gravid. Men hsr en hatt sex før så er det god sjanse for at en supersvømmer kaprer egget som er på vei ned før svømmerne som kommer etter påvist kommende eggløsning :)

 

Blir spennende om 14 dager. Håper jeg ikke tenker for mye på gullegget ;)

 

Lykke til alle :)

Hvor finner du denne informasjonen (om at det er størst sjanse for å bli gravid innen 48 timer etter positiv el-test)? Jeg har lest mye forskning om dette, og mitt subjektive inntrykk er at de fleste studier viser at sjansen for graviditet er størst to dager før el. Se bl.a. denne artikkelen: http://www.theguardian.com/uk/2002/apr/30/research.health

 

På selve el-dagen er sjansen nede i 5%, mot ca 30% to dager før. 3 og 1 dager før skal sjansen være rundt 15-20% (husker ikke nøyaktig).

 

Mange får ikke positiv el-test før på selve el-dagen (har skjedd meg flere ganger), og siden sædcellene må gjennom en transformasjon som tar bortimot et døgn før de er i stand til å trenge inn i egget, og egget i praksis bare lever 10-12 timer, kan dette fint være for sent. Det kan også være for sent dagen før.

 

Så anbelfaler jevnlig :sengekos: før el-testen slår ut positivt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stress er min verste fiende! Jeg har stresset så fælt på jobb denne uka så føler jeg har ødelagt for sjansen å bli gravid denne måneden :( har stresset så mye at jeg har hatt vondt i magen hver dag, av og til hater jeg jobben min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Positiv el test idag morges :) weeeeee! tidligere i ettermiddag hadde jeg supervondt i høyre el. Håper det er godsia hehe :)☆☆☆☆

 

Det er ikke for sent å ha sex etter påvist el! :) da er det påvist økning av lh og størst sjans for å bli gravid innen 48 timer etter dette.

Selvfølgelig er det individuelt når vi blir gravid. Men hsr en hatt sex før så er det god sjanse for at en supersvømmer kaprer egget som er på vei ned før svømmerne som kommer etter påvist kommende eggløsning :)

 

Blir spennende om 14 dager. Håper jeg ikke tenker for mye på gullegget ;)

 

Lykke til alle :)

Hvor finner du denne informasjonen (om at det er størst sjanse for å bli gravid innen 48 timer etter positiv el-test)? Jeg har lest mye forskning om dette, og mitt subjektive inntrykk er at de fleste studier viser at sjansen for graviditet er størst to dager før el. Se bl.a. denne artikkelen: http://www.theguardian.com/uk/2002/apr/30/research.health

 

På selve el-dagen er sjansen nede i 5%, mot ca 30% to dager før. 3 og 1 dager før skal sjansen være rundt 15-20% (husker ikke nøyaktig).

 

Mange får ikke positiv el-test før på selve el-dagen (har skjedd meg flere ganger), og siden sædcellene må gjennom en transformasjon som tar bortimot et døgn før de er i stand til å trenge inn i egget, og egget i praksis bare lever 10-12 timer, kan dette fint være for sent. Det kan også være for sent dagen før.

 

Så anbelfaler jevnlig :sengekos: før el-testen slår ut positivt. :wink:

 

Seriøst Cayenne, finner ikke den der senge-humpe-smileyen? Hvor er den?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kjennes det ut som om mensen er på vei. Det hadde vært litt rart da men. Hadde positiv eltest fredag for snart to uker siden, men da hadde jeg fortsatt positiv g-test. Så det kan vel ikke stemme? Hadde ikke vært noen krise da, for da hadde det vært bare to uker til det egentlig var anbefalt å prøve igjen (vente en syklus :opplyser: lissom...)

:sengekos: Aha der ja, den var jo så liten! Takk :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 48

Mandag 25/11:
SnartBabyLykke

Krumelur

Tirsdag 26/11:
1-2-3-4-5?
Lulusen
Safira07
Vinterblomst

Onsdag 27/11:

Torsdag 28/11:
Mimi87 (pp2)
Frøken87<3
Prinsesse Fiona (pp1)
Joha99
Fredag 29/11:
2014 (pp2)

Lørdag 30/11:
**Cayenne**
mamma_til_2gutter

Søndag 1/12:
Fillibobba
Ønskebarn2014
Minimaya
Bifrost (pp1)

TR:

GRAVID:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slang meg opp på mandagen der, tror jeg hadde el i forgårs, får bare justere hvis det viser seg at jeg plutselig får positiv el-test en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer meg på lista jeg og ;)

 

Jobber i tannhelsesektoren Krumelur, så har mange pasienter i løpet av en dag, går i ett! Får desverre ikke endret på det.. Men må prøve å jobbe med å ikke stresse sånn selv om jeg blir forsinka osv. Går bare utover meg selv.

 

 

IKM UKE 48

 

Mandag 25/11:

SnartBabyLykke

Krumelur

Lulusen

 

Tirsdag 26/11:

1-2-3-4-5?

Safira07

Vinterblomst

 

Onsdag 27/11:

 

Torsdag 28/11:

Mimi87 (pp2)

Frøken87<3

Prinsesse Fiona (pp1)

Joha99

Fredag 29/11:

2014 (pp2)

 

Lørdag 30/11:

**Cayenne**

mamma_til_2gutter

 

Søndag 1/12:

Fillibobba

Ønskebarn2014

Minimaya

Bifrost (pp1)

 

TR:

 

GRAVID:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Du får trøste deg med at det som regel går bra uansett dersom det er liv laga! Er vant til stress på jobb selv, med bakgrunn fra restaurantbransjen. Da jeg ble gravid med gutten min bekymret jeg meg mye for det. Har byttet beite til skoleverket nå, det er også stressende men på en helt annen måte. Du får prøve å gjøre som du sier, å ikke la deg stresse og heller la ting ta den tiden det tar. Vet at det er lettere sagt enn gjort!

 

Hvis jeg har rett angående el så ligger vi likt da. Blir spennende mot slutten av neste uke da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er som du sier lettere sagt enn gjort! Ble gravid med sønnen min i samme yrke og stresset ikke noe mindre da, så håper ikke det ødelegger for meg nå.

 

Blir veldig spennende mot slutten av neste uke! Blir nok å ryke på en test på lørdagen før IKM kjenner jeg meg rett ;)

 

Denne gangen skal jeg prøve å ikke kjenne etter symptomer. Har hatt haugevis med symptomer de siste to månedene uten å være gravid så dpo dagene prøver jeg bare å få unna med å leve som vanlig og ikke tenke mer på det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, henger meg på her hos dere jeg. :goodbye:

Etter en helt tullerusk TR, trodde jeg at IKM ble uke 47. Men så tok jeg en EL-test i dag bare i tilfelle(skulle ikke teste denne pp), og den kunne ikke blitt med positiv, så da blir det uke 48 på meg i stede.

 

Veldig glad for at jeg fant EL, og slapp unda med bare en test.  :smilorange:  jej!

..også ble det litt sengekos i går, så det passet jo veldig bra.

 

IKM UKE 48

Mandag 25/11:
SnartBabyLykke
Krumelur
Lulusen

Tirsdag 26/11:
1-2-3-4-5?
Safira07
Vinterblomst

Onsdag 27/11:

Torsdag 28/11:
Mimi87 (pp2)
Frøken87<3
Prinsesse Fiona (pp1)
Joha99

Fru.Frøken(pp2)

 

Fredag 29/11:
2014 (pp2)

Lørdag 30/11:
**Cayenne**
mamma_til_2gutter

Søndag 1/12:
Fillibobba
Ønskebarn2014
Minimaya
Bifrost (pp1)

TR:

GRAVID:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Positiv el test idag morges :) weeeeee! tidligere i ettermiddag hadde jeg supervondt i høyre el. Håper det er godsia hehe :)☆☆☆☆

 

Det er ikke for sent å ha sex etter påvist el! :) da er det påvist økning av lh og størst sjans for å bli gravid innen 48 timer etter dette.

Selvfølgelig er det individuelt når vi blir gravid. Men hsr en hatt sex før så er det god sjanse for at en supersvømmer kaprer egget som er på vei ned før svømmerne som kommer etter påvist kommende eggløsning :)

 

Blir spennende om 14 dager. Håper jeg ikke tenker for mye på gullegget ;)

 

Lykke til alle :)

Hvor finner du denne informasjonen (om at det er størst sjanse for å bli gravid innen 48 timer etter positiv el-test)? Jeg har lest mye forskning om dette, og mitt subjektive inntrykk er at de fleste studier viser at sjansen for graviditet er størst to dager før el. Se bl.a. denne artikkelen: http://www.theguardian.com/uk/2002/apr/30/research.health

 

På selve el-dagen er sjansen nede i 5%, mot ca 30% to dager før. 3 og 1 dager før skal sjansen være rundt 15-20% (husker ikke nøyaktig).

 

Mange får ikke positiv el-test før på selve el-dagen (har skjedd meg flere ganger), og siden sædcellene må gjennom en transformasjon som tar bortimot et døgn før de er i stand til å trenge inn i egget, og egget i praksis bare lever 10-12 timer, kan dette fint være for sent. Det kan også være for sent dagen før.

 

Så anbelfaler jevnlig :sengekos: før el-testen slår ut positivt. :wink:

Det er helt enkelt info på cb sin el test.

Den måler når hcg begynner å øke også har den sin "peak" senest 48 timer etter :)

Forskningen du refererer til er en av mange (som jeg ikke har lest) mange og du kan derfor ikke tolke akkurat den som eneste sannhet.

 

Men som du sier og som jeg og har nevnt er det alltid bra å ha aksjer inne før el...for de som får det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endra jeg :)

 

IKM UKE 48

Mandag 25/11:
SnartBabyLykke
Krumelur
Lulusen

Tirsdag 26/11:
1-2-3-4-5?
Safira07

Onsdag 27/11:

Vinterblomst

Torsdag 28/11:
Mimi87 (pp2)
Frøken87<3
Prinsesse Fiona (pp1)
Joha99

Fru.Frøken(pp2)

 

Fredag 29/11:
2014 (pp2)

Lørdag 30/11:
**Cayenne**
mamma_til_2gutter

Søndag 1/12:
Fillibobba
Ønskebarn2014
Minimaya
Bifrost (pp1)

TR:

GRAVID:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden jeg testet positivt i dag, er det kanskje forsent at vi koste i går? Var fire dager siden sisst i går,.. men hadde jeg bare visst at EL kom nå .. :sengekos: 

Om dette stemmer så er det ikke rart at noen sliter, flere setter først i gang etter positiv EL-test, har jeg fått intrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Positiv el test idag morges :) weeeeee! tidligere i ettermiddag hadde jeg supervondt i høyre el. Håper det er godsia hehe :)☆☆☆☆

 

Det er ikke for sent å ha sex etter påvist el! :) da er det påvist økning av lh og størst sjans for å bli gravid innen 48 timer etter dette.

Selvfølgelig er det individuelt når vi blir gravid. Men hsr en hatt sex før så er det god sjanse for at en supersvømmer kaprer egget som er på vei ned før svømmerne som kommer etter påvist kommende eggløsning :)

 

Blir spennende om 14 dager. Håper jeg ikke tenker for mye på gullegget ;)

 

Lykke til alle :)

Hvor finner du denne informasjonen (om at det er størst sjanse for å bli gravid innen 48 timer etter positiv el-test)? Jeg har lest mye forskning om dette, og mitt subjektive inntrykk er at de fleste studier viser at sjansen for graviditet er størst to dager før el. Se bl.a. denne artikkelen: http://www.theguardian.com/uk/2002/apr/30/research.health

 

På selve el-dagen er sjansen nede i 5%, mot ca 30% to dager før. 3 og 1 dager før skal sjansen være rundt 15-20% (husker ikke nøyaktig).

 

Mange får ikke positiv el-test før på selve el-dagen (har skjedd meg flere ganger), og siden sædcellene må gjennom en transformasjon som tar bortimot et døgn før de er i stand til å trenge inn i egget, og egget i praksis bare lever 10-12 timer, kan dette fint være for sent. Det kan også være for sent dagen før.

 

Så anbelfaler jevnlig :sengekos: før el-testen slår ut positivt. :wink:

Det er helt enkelt info på cb sin el test.

Den måler når hcg begynner å øke også har den sin "peak" senest 48 timer etter :)

Forskningen du refererer til er en av mange (som jeg ikke har lest) mange og du kan derfor ikke tolke akkurat den som eneste sannhet.

 

Men som du sier og som jeg og har nevnt er det alltid bra å ha aksjer inne før el...for de som får det til ;)

Det er klart CB sier dette, og det finnes vel knapt noe selskap som tjener bedre (på at folk ikke blir gravide med det samme)...

 

Jeg har lest en del forskning på dette i løpet av de siste par årene, og har bare sett resultater som viser at to dager før er ideelt, ingen som viser at f.eks. el-dagen er ideell.

 

To dager før er best fikk jeg beskjed om på Volvat, og har inntrykk av at de fleste gynekologer har omtrent samme oppfatning. Skulle tro de hadde satt seg inn i saken? Men det var ment som et godt råd og jeg gidder ikke å krangle om dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Positiv el test idag morges :) weeeeee! tidligere i ettermiddag hadde jeg supervondt i høyre el. Håper det er godsia hehe :)☆☆☆☆

 

Det er ikke for sent å ha sex etter påvist el! :) da er det påvist økning av lh og størst sjans for å bli gravid innen 48 timer etter dette.

Selvfølgelig er det individuelt når vi blir gravid. Men hsr en hatt sex før så er det god sjanse for at en supersvømmer kaprer egget som er på vei ned før svømmerne som kommer etter påvist kommende eggløsning :)

 

Blir spennende om 14 dager. Håper jeg ikke tenker for mye på gullegget ;)

 

Lykke til alle :)

Hvor finner du denne informasjonen (om at det er størst sjanse for å bli gravid innen 48 timer etter positiv el-test)? Jeg har lest mye forskning om dette, og mitt subjektive inntrykk er at de fleste studier viser at sjansen for graviditet er størst to dager før el. Se bl.a. denne artikkelen: http://www.theguardian.com/uk/2002/apr/30/research.health

 

På selve el-dagen er sjansen nede i 5%, mot ca 30% to dager før. 3 og 1 dager før skal sjansen være rundt 15-20% (husker ikke nøyaktig).

 

Mange får ikke positiv el-test før på selve el-dagen (har skjedd meg flere ganger), og siden sædcellene må gjennom en transformasjon som tar bortimot et døgn før de er i stand til å trenge inn i egget, og egget i praksis bare lever 10-12 timer, kan dette fint være for sent. Det kan også være for sent dagen før.

 

Så anbelfaler jevnlig :sengekos: før el-testen slår ut positivt. :wink:

Det er helt enkelt info på cb sin el test.

Den måler når hcg begynner å øke også har den sin "peak" senest 48 timer etter :)

Forskningen du refererer til er en av mange (som jeg ikke har lest) mange og du kan derfor ikke tolke akkurat den som eneste sannhet.

 

Men som du sier og som jeg og har nevnt er det alltid bra å ha aksjer inne før el...for de som får det til ;)

Det er klart CB sier dette, og det finnes vel knapt noe selskap som tjener bedre (på at folk ikke blir gravide med det samme)...

 

Jeg har lest en del forskning på dette i løpet av de siste par årene, og har bare sett resultater som viser at to dager før er ideelt, ingen som viser at f.eks. el-dagen er ideell.

 

To dager før er best fikk jeg beskjed om på Volvat, og har inntrykk av at de fleste gynekologer har omtrent samme oppfatning. Skulle tro de hadde satt seg inn i saken? Men det var ment som et godt råd og jeg gidder ikke å krangle om dette! :)

 

 

Det vil da si at jeg klarte å ha sex utenom de riktige dagene... fire dager før og igjen dagen før positiv test... blæ, går det ann å ha så "flaks" :cry: trodde jeg hadde EL i helga, så var veldig aktiv forrige uke .. men vet vel aldri, kanskje det er noen supersvømmere som overlever fra lørdag *heier på dem* :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru.Frøken; det skal ikke være så verst sjanser dagen før, og hvis din mann har skikkelige supersvømmere er også fire dager før mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har det :D hihi

Men synes dette blir veldig spennende, nå som jeg vet EL, ukene kan nok ikke gå fort nok frem til IKM. 

Kanskje, kanskje, det klaffer det denne gangen. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker over det hadde vi bare sex 4,2 og 1 dag før el.. Føler på meg at det ble i knappeste laget, så hvis ikke det klaffer denne måneden skal jeg ha annenhver dag fra TR er ferdig til TR kommer igjen neste månede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker over det hadde vi bare sex 4,2 og 1 dag før el.. Føler på meg at det ble i knappeste laget, så hvis ikke det klaffer denne måneden skal jeg ha annenhver dag fra TR er ferdig til TR kommer igjen neste månede!

Det kan være nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det Bella! Er så klar for å bli gravid nå! Syns det er slitsomt med disse pp.. Drømmer tilbake da jeg ble gravid med sønnen, hadde ubeskytta sex en eneste gang for første gang i mitt liv og den satt! Ble ikke så enkelt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cajenne, ingen krangel på gang om du trodde det :-D

Gynekologene dine har satt seg inn i saken. Jeg har bare prøvd å belyse at en ting ikke stemmer for alle.

 

Sist jeg ble gravid var etter MASSE sex etter påvist el. Så jeg har troa!

Heia Lulusen og frufrøken :)

 

Alltid spennende i dpo land. Håper virkelig jeg ikke overfokuserer de neste ukene.det er så stress :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...