Gå til innhold

Flere her som prøver for første gang? :)


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

"Wild Yam inneholder et stoff som heter diosgenin, som ligner på progesteron. Progesteron dannes fra det gule legemet, rett etter eggløsningen, og er med på å få egget til å feste seg. Synker plutselig nivået på progesteron vil man kunne miste.

 

Tar man progesteron gjennom hele måneden kan dette hindre eggløsningen, og i de første p-pillene etterlignet man nettopp diosgenin, for å gjøre nettopp dette."

 

Jeg tenkte å begynne med det etter denne el, så håper det dukker opp i posten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh, skjønner :) Skal hjelpe å få egge til å feste seg :) Er verd et forsøk.

Er litt som deg, vil prøve alt ^^ men skal først få TR tilbake ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere sjekke på profilen min og gi en tilbakemelding på kveldens EL-test? Jeg synes den ser så positiv ut :D spennende!! :) dersom den er positiv, så står det jo på bruksanvisningen at dersom en vil bli gravid bør en ha samleie etter 24 timer men før 48 timer. Hva tenker dere er best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør på med full gass SnartBabyLykke!

Spire, spire heng deg på! Spire, spire fest deg nå! :lol:

.... sån, nå må den sitte, etter et sånt heiarop ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha likte heiaropet!!! HEIA til deg også, test morgen og kveld, det var stor forskjell da for meg, streken kom ikke før etter noen minutt på morning, og med en gang den kom i kontakt med væske nå på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri forstått hvordan en kan se forskjell på slimet:P Dersom test streken blir svakere i morgen både morgen og kveld så har du kanskje hatt EL da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med å tolke slim jeg også.. Jeg tester ikke el. Begynte å få slim på søndag, og ble ferdig i går.. Men så kom det i dag også plutselig, så da har vel el mest sannsynlig ikke vært enda likevel. Vanskelig å vite :P neste måned skal jeg ihvertfall teste el! *håper jeg slipper noen neste måned* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt en beskrivelse :)

 

Eggløsningsslim:

Vanligvis gjennomsiktig, men kan også være stripete.

Minner veldig om rå eggehvitte, og kan strekkes i en lang tråd (ca. 2-20 cm).

Dette er det berømmelige eggløsningsslimet, naturens perfekte glidemiddel, og sædcellenes mulighet til å komme seg inn i livmoren. Det unike med eggløsningsslimet er nemlig at det dannes mange tynne kanaler i det, slik at sædcellene kan komme seg opp igjennom livmorhalsen.
Når man har eggløsningsslim regnes man som ekstremt fruktbar.
Eggløsningsslimet vil også ofte etterlate en ganske jevn sirkelform i trusa.

 

Jeg hadde ikke noe sekret omtrent etter TR, men plutselig på søndag kjente jeg det småstikke i magen, og etterpå fant jeg akkuratt sånt her slim på papiret. .. så lurer vel egentlig på om jeg allerede har vært "ekstremt fruktbar" hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står dette også:

Å finne eggløsningen
Eggløsningsdagen er ikke nødvendigvis den dagen med mest eller seigest eggløsningsslim.
Hvis du har en liten eggløsningsblødning, det trenger ikke være mer enn en dråpe eller to, er det eggløsningsdagen. Men de fleste har ikke det, og da er det som regel den dagen man føler seg glattest nedentil som er den beste dagen for kos.
Dersom du har eggløsningsslim i flere dager, er det den siste dagen med med "eggehvitte" som sansynligvis er den beste dagen. Men det kan være lurt å prøve seg de dagene man har eggløsningsslimet. I alle disse dagene kan nemlig sædcellene komme seg inn i livmoren, gjennom de tynne kanalene som er i eggløsningsslimet. Og har de først kommet seg opp i livmor og eggledere, kan de leve noen dager, og vente på et egg.
Den dagen sekretet begynner å tørke opp igjen, er sansynligvis eggløsningen overstått.

 

Jeg er veldig sikker på at jeg hadde en liten blødning, så sån ut på slimet. I så fall var eggløsningen på søndag, kjente litt småstikking i magen i tillegg, vet ikke om det har noe å si. Har hatt lite i etterkant.

Dette skal ikke være så lett. :P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var digital test tatt og negativ, og skulle hadd siste dag med TR idag.. den er heller ikke her. Så nå er time hos osteopatn bestilt, så får vi se hvordan det går :)

Syns det er slemt av kroppen og late som jeg har mange tegn til graviditet ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var digital test tatt og negativ, og skulle hadd siste dag med TR idag.. den er heller ikke her. Så nå er time hos osteopatn bestilt, så får vi se hvordan det går :)

Syns det er slemt av kroppen og late som jeg har mange tegn til graviditet ;p

Krysser fingrene for deg!!  :)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Damer :-)

 

Noen som har vært borti smerter/trykk i korsryggen og lysken? Er bare 4DPO så regner ikke med at det har noe med prøvingen å gjøre - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn:)

Jeg hadde det sist pp, kjente det veldig i lysken og låret. Har ofte vondt i ryggen ellers, men la også merke til noe der, akkurat som nerver kom i klem..

Jeg var sikker på at det klaffet, leste jo masse om at stråling til lysken kan være et tegn, men tr kom :(

 

Håper du er heldig og at det har klaffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner ut av dette Mon23, håper på gravid, selv om du får negativ på test! :)

 

Med negativ EL-test i kveld ser det ut til at jeg ikke klarte å teste meg frem til EL i det hele tatt....  :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så irriterende det må føles Fru.Frøken! Ganske oppgitt selv over vår innsats under EL, har vært syke begge to så dette ble vanskelig, men fikk tatt et par runder rundt EL da, satser på at det er nok. Nå er det bare å vente på negativ test og komme i DPO land:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru.frøken, da ville jeg antatt el var den dagen du hadde sterkest strek (om du har fått en liten strek der en dag). Hadde du sikkert el på kvelden eller natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...