Gå til innhold

Flere her som prøver for første gang? :)


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Hehe, ja du kan tru jeg mener det samme! Syns det begynner å ta veldig lang tid nå!! ;p

 

Det er Lesley Regan som har skrevet boken :) Ei tykk bok med bilder og mye fin informasjon. Fra unnfangelse og de første 6 ukene etter fødsel og annen informasjon om ernæring osv :D

 

Tina er fint også, men det heter søsteren til samboeren så det går liksom ikke :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg er ny i forumet og førstegangsprøver :) Artig at vi er flere som kan dele erfaringer og tanker. Selv er jeg 25år og samboer er 32år. Jeg sluttet på ppiller 31. Januar og fikk mens med en gang. Synes at det var litt rart at syklusene min var regelmessig frem til i sommer og etter det har syklusene vært alt fra 25-32 dager. Flere som har opplevd det?

Har ikke vært nøye med å finne EL før, men no har jeg gått til innkjøp av eltester for å vite at vi prøver på de riktige dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :D Jeg fikk regelmessig de to første, så ble de to neste på 32. Så spent på hvor lang syklusen blir nå, virker som denne også blir 32 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle:)
Henger meg på her, da jeg og samboeren min har så og si nettopp bestemt oss for å prøve for første gang:)

Jeg fyller også i likhet med mange andre her inne 23 innen året er slutt!:) Så morsomt at vi er så mange:) En venninne av meg har en sønn som blir to år i januar, og hun er den eneste som vet at vi skal prøve. Er jo litt greit å ha noen å prate med:)

 

Fant dette forumet og tenkte å henge meg på:)

 

Jeg tok siste p-pille fredag sist uke, tror det var rundt søndag jeg fikk TR murringer. Tirsdag tror jeg at jeg fikk TR, mn fredag (i går) var hun borte... Var bare småe spottinger med (ganske) så brunt blod med slim i...
Nå skal det sies at jeg begynte på p-piller ganske tidlig etter jeg fikk TR, da jeg hadde så mye smerter uken før og uken etter hun var på besøk.... Mai-12 fikk jeg nye p-piller av legen, byttet fra yasminell til cerazette. har mistet så og si mensen etter første halve året, siden bare litt spottinger i ny og ne.

 

Så Tiden fremmover kan bli spennende, da jeg ikke vet hvor lang syklusen min er, vil tro den ganske normal...

 

Jeg våknet i dag tidlig og var faktisk kvalm, men det gikk over da jeg sovnet igjen. Går og kjenner på litt "rare" murringer i underlivet, og kjenner meg litt rar:P

Vet det er mye å håpe på å bli gravid på 1pp, men jeg/vi stresser ikke:) Skjer det så skjer det:) Nytter ikke å stresse:)

 

Nå takker jeg for meg og mitt lange innlegg, og sier god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt inn folat og solvipect. Er det flere som bruker det? Har hørt at solvipect skal øke mengden elslim :) håper det funker i denne pp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg tabletter med folat for ca 1 måned siden, da det viste seg på blodprøvene jeg tok da jeg var til legen at jeg hadde for lite folat i blodet :) Har vært plaget med det tidligere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet har ikke vært på plass denne helgen!... xD

Det hele startet fredagen på jobb, skulle levere ut noen deler, og for som ett vimsehode fram og tilbake mellom de gruppene jeg skulle dele ut. Trodde jeg kom rett og leverte fra meg, var det rette deler? Nei da xD Jeg kom til rett plass, men presterte å levere fra meg feil, fikk fort rettet opp og dro videre. Trodde igjen jeg kom til rett plass, men oppdaget at jeg var på feil gruppe! Slik holdt jeg på noen minutter, til jeg endelig fikk levert ifra meg det jeg skulle!

 

Senere samme dag, etter jeg og samboeren min kom hjem fra butikken, presterte jeg og legge tunfisken til kattene i kjøleskapet! Var bombesikker på at jeg hadde lagt dem i skapet der de skal ligge, men samoeren min fant ikke tunfisken da pusene skulle få... xD

 

Lørdagkveld (i går) glemte jeg å gi natta kyss til ham før jeg hadde på lypsyl, enda han lå og "sutret" tok det en god stund før jeg kom på hva jeg hadde gjort... Var bare pent nødt å tørke av med lypsylen og gi ham natta kyss, før jeg igjen tok på med lypsyl før natten :P

 

Og i dag Skulle jeg henge opp klær! Var på tur inn på badet med klærne, da samboeren min spurte hvor jeg tenkte meg! Hærregud sier jeg bare! for en Helg!...  :D

 

Flere som har det slik? Eller er det bare meg? Lurer på om det kan ha en sammenheng...? Kanskje er jeg blitt gravid allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bare slenge meg på her jeg, da! Jeg og sambo har endelig blitt enige om at vi skal prøve å få barn! Så nå er det i gang her! Såååååå spent!  :nigo:

 

Vi begynner prøveingen nå i disse dager, og det blir vår første prøveperiode!  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen saandy11 :) Er selv i 2pp. I dag er det 4 dpo, og håper, håper det har klaffet denne mnd!      Veldig spennende dette her. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen saandy11 :) Er selv i 2pp. I dag er det 4 dpo, og håper, håper det har klaffet denne mnd!      Veldig spennende dette her. :popcorn:

 

Tusen takk! :D

Har sommerfugler i magen konstant nå merker jeg! Sååååå spennende! :)

 

Men allerede her kommer nybegynner'n frem! Hva betyr dpo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen saandy11 :) Er selv i 2pp. I dag er det 4 dpo, og håper, håper det har klaffet denne mnd!      Veldig spennende dette her. :popcorn:

 

Tusen takk! :D

Har sommerfugler i magen konstant nå merker jeg! Sååååå spennende! :)

 

Men allerede her kommer nybegynner'n frem! Hva betyr dpo? :)

 

 

Ja det er veldig spennende, husker det føltes som et skikkelig stort steg å bestemme seg for å begynne å prøve. :) Betyr, day past ovulation, så 4 dager siden EL, eggløsning. Jeg brukte teststrimmel for å finne EL.

Endret av Fru.Frøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Velkommen saandy11 :) Er selv i 2pp. I dag er det 4 dpo, og håper, håper det har klaffet denne mnd!      Veldig spennende dette her. :popcorn:

 

Tusen takk! :D

Har sommerfugler i magen konstant nå merker jeg! Sååååå spennende! :)

 

Men allerede her kommer nybegynner'n frem! Hva betyr dpo? :)

 

 

Ja det er veldig spennende, husker det føltes som et skikkelig stort steg å bestemme seg for å begynne å prøve. :) Betyr, day past ovulation, så 4 dager siden EL, eggløsning. Jeg brukte teststrimmel for å for å finne EL.

 

 

 

Aaah! Tusen takk! :D

 

Tok også en el-test idag, den ble negativ. Kjempekjedelig. Men vet at jeg skal ha el i løpet av de neste dagene i alle fall! Kjører på gjør vi i alle fall. For de kan vel leve noen dager inni der, eller har jeg misforstått? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Velkommen saandy11 :) Er selv i 2pp. I dag er det 4 dpo, og håper, håper det har klaffet denne mnd!      Veldig spennende dette her. :popcorn:

 

Tusen takk! :D

Har sommerfugler i magen konstant nå merker jeg! Sååååå spennende! :)

 

Men allerede her kommer nybegynner'n frem! Hva betyr dpo? :)

 

 

Ja det er veldig spennende, husker det føltes som et skikkelig stort steg å bestemme seg for å begynne å prøve. :) Betyr, day past ovulation, så 4 dager siden EL, eggløsning. Jeg brukte teststrimmel for å for å finne EL.

 

 

 

Aaah! Tusen takk! :D

 

Tok også en el-test idag, den ble negativ. Kjempekjedelig. Men vet at jeg skal ha el i løpet av de neste dagene i alle fall! Kjører på gjør vi i alle fall. For de kan vel leve noen dager inni der, eller har jeg misforstått? :)

 

 

De kan klare seg helt fint i noen dager ja, det lønner seg faktisk å ha sex i forkant av EL, noe om at de må gå igjennom en forandring før de når egget(husker ikke helt hva det var), som tar et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg prøver også (endelig) for første gang - så spennende det er! I løpet av denne uka får vi se om vi har hatt superflaks og fått det til på første forsøk..  :strix:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR enda her så blir en CB test i morgen! Da er det en uke siden IKM men er litt redd for å teste denne gangen kjenner jeg. kanskje det er for at jeg er gravid og det er litt skummelt, om det skulle være tilfellet.

Symptomer
Veldig sliten
Halsbrann
Hodepine
Strekk/stikk rundt lysk og livmor.

Det med å være sliten så kan jeg sovne på sofaen i 1-3 timer etter jeg kommer hjem fra universitetet. Det kn også ha sammenheng med at det er eksamensperiode men smtidig så stresser jeg ikke nok til at det skal tære så mye synes jeg. Vi får se.. spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det har gått inn for meg enda.. tok to tester idag.. en strimmel som det kom en svak strek på.. trudde ikke på det så tok en clear blue som viste tydelig et pluss tegn!!;o kan det virkelig vær sånt?!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojoj!!!!! Gratulerer, æææ! Så gøy! Og du har ikke hatt tr? Har du testet etter el? Gratulerer så mye :)) Må spiren klore seg fast :D

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke hadd TR siden september ^^ ja tok en El test torsdag eller fredag før en uke siden, snart 14 dager... Den var nesten positiv, hoppet i høye og tenkte ikke nå mer over det.. ;p var til osteopatn igår og han kjente på eggstokkene mine og sa bare jeg ville tatt en test.. ;p eggstokkene var vist hoven.. tenkte han kan da ikke kjenn at jeg er gravid men tok to tester og jaggu! :D så håpa den sitter fast :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke hadd TR siden september ^^ ja tok en El test torsdag eller fredag før en uke siden, snart 14 dager... Den var nesten positiv, hoppet i høye og tenkte ikke nå mer over det.. ;p var til osteopatn igår og han kjente på eggstokkene mine og sa bare jeg ville tatt en test.. ;p eggstokkene var vist hoven.. tenkte han kan da ikke kjenn at jeg er gravid men tok to tester og jaggu! :D så håpa den sitter fast :D

 

Åå, heldige du! Gratulere så mye!!  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mon23! :D Spennende å høre hvor langt du er på vei, de EL-testene du tok forrige gang, kan jo ha vist at du egentlig var gravid. :)

Endret av Fru.Frøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...