Gå til innhold

Flere her som prøver for første gang? :)


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

 

Da kom TR i dag 1 uke etter forventet. Er nok pillene som spiller meg et puss så ut i fra 35 dagers syklus så skal jeg ha ikm 25 desember, KANSKJE vi får en gladnyhet på julaften?? :-) krysser alt jeg har for det! juletider er tiden for magiske øyeblikk!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :) Nå har vi bestemt oss for å endelig prøve å bli gravide, så hva er vel mer passende enn å melde seg inn her 😊 Jeg er 25 og mannen min er 30 :) Sluttet på pillen slutten av september og har hatt tante rød på besøk 2 ganger til nå, og antar at ting ikke er helt i syklus da jeg har gått på p-pillen fast i rundt 9 år. Men har snart EL, så krysser fingrene for at spiren sitter snart (så kommer vi ihvert fall innenfor 1 sep mtp barnehageplass). Merker at selv om vi nettopp har begynt, så er det leit å ta tester og få svar tilbake at de er negative 😔

 

Har ikke tatt EL-tester enda, men bruker women log pro - appen for å holde styr på når ca EL er. :) Ellers tar jeg Folat og har tenkt å handle inn grapefruktjuice - har hørt at det skal hjelpe. :) Andre tips tas imot med takk :D

 

Hvor lenge har dere sett for dere at dere må prøve før spiren sitter? Her er mannen allerede veldig utalmodig, men viktig å ikke stresse for mye... Det kan jo slå negativt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere sett for dere at dere må prøve før spiren sitter? Her er mannen allerede veldig utalmodig, men viktig å ikke stresse for mye... Det kan jo slå negativt ut.

Tja, har liksom alltid sett for meg at jeg ville bli en av dem som blir gravid umiddelbart. :P Nå som vi faktisk prøver forsøker jeg å holde forventningene nede, men jeg håper inderlig vi får det til innen mars, for jeg vil så gjerne ha 2014-baby.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :D tok idag clear blue med ukeindikator som sa 1-2, så stemmer godt med at jeg hadde eggløsning rundt 7 november :) så gyn på mandag og lege den 18 des:) er så artig siden venninna mi fikk positiv på samme dag :D

 

Lykke til, girasol :D er utrolig spennende ! Kaster babystøv på dere :)

 

Velkommen, frøken ugla :)

Jeg sluttet på pillene 8 september, fikk pillemens som jeg kaller det 13-16 september og har siden da ikke hadd besøk a TR ;p etterhvert fant jeg ut at jeg bare skulle ta det med ro til TR kom.. Så har ikke prøvd ivrig. Tok en El test 7 nov, som var nesten positiv.. tenkte egentli ikke nå mer over det, siden jeg ikke hadde noe å teste med dagen etter. Men hoppet i høyet den dagen og dagen etter :) og det var jaggu nok. Tok første positive testen igår <3 så vil si jeg klarte det på 1pp :D

Så trur da er viktig å ta det med ro, ta kosttilskudd og folat og bare nyte det man holder på med :)

Har tatt 5 tester og alle positive :) skal til gyn på mandag. Hadde bestilt time av andre årsaker, men nå kommer den godt til nytte :) og legetime den 18 des :) håper bare spiren sitter fast <3 og det blir juli baby på oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor lenge har dere sett for dere at dere må prøve før spiren sitter? Her er mannen allerede veldig utalmodig, men viktig å ikke stresse for mye... Det kan jo slå negativt ut.

Tja, har liksom alltid sett for meg at jeg ville bli en av dem som blir gravid umiddelbart. :P Nå som vi faktisk prøver forsøker jeg å holde forventningene nede, men jeg håper inderlig vi får det til innen mars, for jeg vil så gjerne ha 2014-baby.

 

 

Har alltid tenkt det samme, at vi skulle bli gravide raskt, men får bare ha tålmodighet og håpe at spiren sitter snart :) Merker veldig på familien rundt oss at de nå begynner å forventer at det skal skje noe snart, så hadde vært gøy om det faktisk skjedde noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D tok idag clear blue med ukeindikator som sa 1-2, så stemmer godt med at jeg hadde eggløsning rundt 7 november :) så gyn på mandag og lege den 18 des:) er så artig siden venninna mi fikk positiv på samme dag :D

 

Lykke til, girasol :D er utrolig spennende ! Kaster babystøv på dere :)

 

Velkommen, frøken ugla :)

Jeg sluttet på pillene 8 september, fikk pillemens som jeg kaller det 13-16 september og har siden da ikke hadd besøk a TR ;p etterhvert fant jeg ut at jeg bare skulle ta det med ro til TR kom.. Så har ikke prøvd ivrig. Tok en El test 7 nov, som var nesten positiv.. tenkte egentli ikke nå mer over det, siden jeg ikke hadde noe å teste med dagen etter. Men hoppet i høyet den dagen og dagen etter :) og det var jaggu nok. Tok første positive testen igår <3 så vil si jeg klarte det på 1pp :D

Så trur da er viktig å ta det med ro, ta kosttilskudd og folat og bare nyte det man holder på med :)

Har tatt 5 tester og alle positive :) skal til gyn på mandag. Hadde bestilt time av andre årsaker, men nå kommer den godt til nytte :) og legetime den 18 des :) håper bare spiren sitter fast <3 og det blir juli baby på oss <3

 

Gratulere så masse ! Så gøy at det gikk så raskt ! Håper det skjer noe hos oss også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro Mon23, gratulerer igjen! :)

 

Jeg kan anbefale rooibos-te, som er naturlig koffeinfri og den hjelper til å lage opptimale forhold i livmoren. Pluss en haug andre fordeler, god er den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på apoteket en tur og handlet inn diverse vitaminer og flere tester. :) Handlet inn Multi-E, omega 3, B-kompleks og sink & c-vitamin - kom ikke

På mindre enn over 800 kr 😳 Dette bør funke! Fra imorgen av blir det å knaske innpå, både jeg og mannen! Fant ikke sånn bidronninghonning (eller hva det het igjen 😛 og grapejuice... Så får lete etter det en annen dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tester kan du kjøpe billig på nettet :) jeg kjøpte tester og folat fra billige-tester.no. og så venter jeg nok med apoteket til det kommer fram en strek :) Jeg tar folat og omega3, og spiser sånn ganske sunt og variert. Satser på at det holder  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skikkelig usikker! Jeg har hatt en del symptomer på tr de siste dagene, mureinger, ømme bryster etc. Men også kvalme ( ikke supermye) svimmelhet, hodepine fra helvete, stilling i bryst og annerledes vondt i magen/ ryggen enn jeg er vant med? Hadde sex for 13 dager siden og i går trodde jeg at jeg fikk tr. Men helt annerledes enn vanlig! Type veldig lite og bare av og til? Mens nå har det kommet litt mer men likevel ikke i nærheten av vanlig? Jeg tok en test for to dager siden( på kvelden) og den var negativ.. Hva tror dere? Kan det være et lite mirakel?

 

Det kan godt hende det har festet seg et mirakel i magen, kanskje vente to dager før du eventuelt tester igjen, om morgenen? Da ser du også om det kommer noe mer blødning.

 

Det ble dessverre ikke noe på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skikkelig usikker! Jeg har hatt en del symptomer på tr de siste dagene, mureinger, ømme bryster etc. Men også kvalme ( ikke supermye) svimmelhet, hodepine fra helvete, stilling i bryst og annerledes vondt i magen/ ryggen enn jeg er vant med? Hadde sex for 13 dager siden og i går trodde jeg at jeg fikk tr. Men helt annerledes enn vanlig! Type veldig lite og bare av og til? Mens nå har det kommet litt mer men likevel ikke i nærheten av vanlig? Jeg tok en test for to dager siden( på kvelden) og den var negativ.. Hva tror dere? Kan det være et lite mirakel?

 

Det kan godt hende det har festet seg et mirakel i magen, kanskje vente to dager før du eventuelt tester igjen, om morgenen? Da ser du også om det kommer noe mer blødning.

 

Det ble dessverre ikke noe på meg :(

 

 

Å så dumt :( håper du får positiv i julegave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tester kan du kjøpe billig på nettet :) jeg kjøpte tester og folat fra billige-tester.no. og så venter jeg nok med apoteket til det kommer fram en strek :) Jeg tar folat og omega3, og spiser sånn ganske sunt og variert. Satser på at det holder :P

Takk for tips! Skal inn der og bestille litt tester ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Skikkelig usikker! Jeg har hatt en del symptomer på tr de siste dagene, mureinger, ømme bryster etc. Men også kvalme ( ikke supermye) svimmelhet, hodepine fra helvete, stilling i bryst og annerledes vondt i magen/ ryggen enn jeg er vant med? Hadde sex for 13 dager siden og i går trodde jeg at jeg fikk tr. Men helt annerledes enn vanlig! Type veldig lite og bare av og til? Mens nå har det kommet litt mer men likevel ikke i nærheten av vanlig? Jeg tok en test for to dager siden( på kvelden) og den var negativ.. Hva tror dere? Kan det være et lite mirakel?

Det kan godt hende det har festet seg et mirakel i magen, kanskje vente to dager før du eventuelt tester igjen, om morgenen? Da ser du også om det kommer noe mer blødning.

Det ble dessverre ikke noe på meg :((

 

Så kjedelig :( Forrige måned gikk jeg rundt å innbillte at jeg var gravid, så etter syntomer hele tiden, men den var selvfølgelig negativ... Nå krysser jeg fingrene for at du, alle andre her og jeg får en positiv test neste måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ut at neste gang jeg skal bli gravid så skal jeg ikke bruke billig strimler... Har kun en svaaak strek på de. Til og med idag 3 dager etter jeg fant ut at jeg var gravid er det kun svaaaak strek. Men kjempe sterk pluss tegn på clear blue ;o

 

Så lurer på om jeg kanskje hadde funnet ut at jeg var gravid tidligere om jeg hadde holdt meg til clear blue og ikke strimler:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ut at neste gang jeg skal bli gravid så skal jeg ikke bruke billig strimler... Har kun en svaaak strek på de. Til og med idag 3 dager etter jeg fant ut at jeg var gravid er det kun svaaaak strek. Men kjempe sterk pluss tegn på clear blue ;o

 

Så lurer på om jeg kanskje hadde funnet ut at jeg var gravid tidligere om jeg hadde holdt meg til clear blue og ikke strimler:/

 

Jeg trodde at de billigstrimlene skulle funke like bra, men da gjør de kanskje ikke det likevel. Har ingen flere igjen, så om jeg skal teste neste uke så kjøper jeg på apoteke tenker jeg.. får lønn samme dag som IKM faktisk hehe, passer kanskje perfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes både strimler og de man kan tisse rett på i billig variant. Har du prøvd begge Mon23? Trodde også de skulle funke like bra.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det motsatte.. Fikk ikke positv med CB før over IKM, men fikk positv med en gang med strimlene :)

 

Anonymous poster hash: 3d310...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg er 24 år, og er en førstegangsprøver! :)

Er vel på 3pp, og først denne pp jeg har hatt kontroll på el med tester :) jeg hadde el på torsdag som var, og forventer da ikm 5.des :) Leter jo nå etter symptomer, og håper den sitter! :)

Tenker mye på det om dagen, og håper på et lite mirakel snart!

Veldig ålreit å lese gjennom innleggene deres og vite at mange er i samme båt :) Håper på mange positive gtester! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...