Gå til innhold

Flere her som prøver for første gang? :)


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Hadde vært spennende og kommet i kontakt med flere som prøver for første gang. Slik at man kan dele opplevelser og komme med spørsmål til hverandre.
Er selv snart 23 år og har hadd første prøveperiode etter å ha sluttet på p-piller den 8 sep. Går nå å venter på TR eller en positiv test :)
 

 

Gleder meg til å høre fra dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Så spennende Mon23! Jeg er i samme situasjon som deg, ingen barn og prøver for første gang:) Jeg blir 23 år i oktober :D Hadde 1pp rett etter utak av spiral 23.august. Fikk ikke TR før nå som jeg venter på skal gå over. Så etter et halvhjerta forsøk er vi nå i pp2. Prøvde ikke å finne EL forrige syklus, så denne gangen har jeg kjøpt EL-tester og starter med disse rundt 11-12 oktober så får vi se hva som skjer:)

 

Har du hatt TR etter 8.sep eller venter du på den nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Blir også 23 nå i oktober. :D
Jeg hadde TR fra 13 til 16 sep. Prøvde heller ikke å finne EL i denne syklusen, men nå ligger testene klar til neste gang. Siden jeg tror det blir enklere enn å gjette på EL, slik jeg gjorde denne syklusen. hehe.
Skal ha TR iløpet av uken som kommer så er veldig spent. :)
Har gått rundt med oppblåst mage nå i tre dager. Samboeren sa det ser ut som jeg er langt på vei allerede ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon her selv:D Er 23 år, og er inne i vår første pp. Ble ferdig med mensen for 4 dager siden, så venter el om en ukes tid. Spennende:D kommer til å slite med å vente med testing :P Har ikke kjøpt inn eltester, så det får bli neste pp i såfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at det har blitt tatt to - tre tester allerede, siden det rett og slett er vanskelig å vente ;)
Har kjøpt inn eltester og graviditetstester på nettet :) Så har rundt 35 gtester og 14 eltester ^^ hehe. som jeg tilsammen betalte 300 kr for :D
Lykke til i første pp :D Er veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjekt å se hvordan det går med oss 23-åringer da:) Jeg er så missunnelig på dere som kan teste nå snart, føles ut som en evighet til uke 44 da jeg har IKM.

 

Hvordan er situasjonen deres? Jeg er utdannet lærer med mangler 60stp som jeg vil ta på deltid senere, ettersom jeg var så gira på å jobbe så startet jeg nå i august. Samboeren min er på 4 året sitt i utdannelsen og skal ha 5 totalt. Det er jo litt bittert å vite at økonomien ikke kommer til å være på topp, men så gjør jo ikke det all verden heller. Men vet ikke helt hvordan det blir med mammapenger, har lært at en må jobbe 6 av de siste 10 mnd før fødsel for å få utbetalt penger fra NAV hver måned. Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det er en evighet til neste helg, så tør ikke tenke på hvordan det er for deg ;)

Jeg er snaaaart ferdigutdannet førskolelærer og har hadd 100% stilling de to siste årene, men med halvårskontrakt om gangen. Får fast stilling fra januar/februar så lenge de to siste eksamene mine blir bestått :)
Samboeren min er i fast jobb.

Var i kontakt med NAV før vi bestemte oss for å prøve, og fikk da vite at så lenge du har jobbet 6 av de 10 siste mnd. Så får du utbetalt penger fra NAV. Jeg var veldig usikker med tanke på jeg bare har hadd 6 mnd kontrakt om gangen, men det hadde heldigvis ikke noe å si :)

 

Tar du folat og vitaminer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer 3 året lærer, så har enda ett år igjen til sommeren. Kjæresten min er litt eldre så han jobber fulltid. Vi eier bare en 2 roms 58kvm, og har ikke planer om å kjøpe noe større før jeg er ferdig med studiene. Føler jeg ikke vil ha høyere lån så lenge jeg må leve på studielån :P Så her må babyen sove på rommet vårt i 1,5 årstid. Men alt funker nok:-)

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at alle her er 23 år og innfor læreryrket :)
Vi leier bare ei kjellerleilighet, mens vi sparer litt penger og slikt :) Så her må nok også babyen sove på rommet vårt en stund :) Men trur nok det blir å gå bare godt :D

 

Vil tro at vis begge parter vil så funker det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at alle her er 23 år og innfor læreryrket :)

Vi leier bare ei kjellerleilighet, mens vi sparer litt penger og slikt :) Så her må nok også babyen sove på rommet vårt en stund :) Men trur nok det blir å gå bare godt :D

 

Vil tro at vis begge parter vil så funker det meste :)

Haha så gøy! Vi er visst i ganske lik situasjon :D Verre er det vel at vi bor i 5 uten heis, oouuff.. Men trener en del begge to, så det går nok bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men tror jeg skal ta turen innom NAV, etter jeg er blitt gravid:) Satser på at jeg ikke møter på problemer. For penger må en jo ha :) Vi bor i 6 etg på 63 kvadrat, men med heis:P Passe størrelse og 2 soverom, men veldig liten stue, så haugevis med babyting blir det ikke, kun det mest nødvendige :))) Tar ikke folat eller ekstra vitaminer, men tror kanskje jeg skal ta det. Hvor kjøper dere det da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du på apoteket:-) De (helsedirektoratet) anbefaler jo å ta folat en måned før man starter prøvingen:-) Er får å unngå en del nervesykdommer etc. hos barnet. Jeg tar ikke noen andre vitaminer da jeg spiser mye frukt og grønt. Men tar omega 3/tran og drikker litt grape frukt juice:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror det kan være lurt å ta en prat med NAV bare for å være sikker :)
Kan ha det nødvendige, og når barnet blir så stor at den har en haug med leker. Så kan man ha det inne på rommet til barnet, og bare noen små ting på stuen :)
Her har vi stor stue, men lite soverom. Så vi må nok ta ut klesskapet og sette det inn på en liten bod, for å få plass til senga til barnet ;p hehe
Samboeren var å kjøpte folat og multivitaminer til meg på apoteket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må jo bare begrense lekene litt:-) Får holde med babygym og vippestol i stuen, haha! Neida, men ordner seg alltid:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør heldigvis det :) 

 

Godt å ha noen man kan snakke med som er i samme situasjon :)
Jeg og samboeren holder dette med av vi prøver å få barn hemmelig, og er ikke bare bare og snakke med han om slike ting som inngår i graviditeten. hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Vi har blitt enige om ikke å si det til noen før vi har blitt gravide:-) Hvor lenge vil dere vente med å si det til nærmeste familie (foreldre/svigers)? Tror samboern min er glad for at jeg tømmer meg her titt og stadig, så slipper han å høre babymaset mitt hvert 5 minutt :P haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket litt om det at hvis jeg blir gravid i løpet av oktober/november, skal vi fortelle det på julaften :) På en litt artig måte i allefall til foreldrene mine (siden de gleder seg veldig til å få barnebarn, og spør ofte om når vi har tenkt å prøve). Foreldrene til samboeren bor et goooodt stykke unna, så har ikke helt funnet ut hvordan vi skal fortelle dem det. 
Men vil samtidig vente til det iallefall har gått 12 uker, men vi får se :)

Enn dere? :)

 

Ja, det er min også glad for.. Trur det blir litt for mye av og til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå må jeg le, for vi har tenkt akkurat det samme. Hadde jo vært den perfekte julegaven tenker jeg! Men først må man bli gravid da.. Håper så inderlig det klaffer på første pp! Hadde vært så gøy!! Har ikke IKM før uke 44, så veldig lenge til.. Sukk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er jo nesten litt skremmende, men artig:)
Hva har dere planlagt da?

Har tenkt en del på å kjøpe en body som står jeg <3 bestefar til pappa.. eller ei t-skjorte hvor det står jeg skal bli bestefar.
Til mamma som er glad i å strikke, har jeg vurdert å kjøpe garn til en baby drakt og legge ved en lapp "Hei bestemor! Jeg ønsker meg denne til jeg kommer ut av mammas mage. Gleder meg til å møte dere! Hilsen ditt barnebarn"

 

Så håper det klaffet denne gangen eller ved neste i slutten av oktober :) Men tiden vil vise:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede kjøpt et krus til svigermor som elsker kaffe hvor det står "bestemor". Vi skal til Brasil i julen med min familie, så til mamma og pappa tenkte vi å kjøpe noe symbolsk som er lett å pakke med. Enten t skjorter til alle sammen (mamma,pappa,bror 24 og søster 15), eller en smokk med kopi av ultralydbilde eller noe lignende. Ideen med garn og dress var jo morsom:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med krus var kjempe lurt :) Kan vær lurt med nå enkelt, hvis dere skal ut å reise ja. Må vel tenke ut noe lurt til lillebror også, som skal bli onkel. Kanskje han kunne fått et krus ;D

 

Det er så mange artige måter å gjøre det på :)

Får håpe det har klaffet for dere nå, så dere kan gi foreldrene (kommende besteforeldre) en skikkelig overraskelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje jeg skal reise å kjøpe folat da:) Vi har snakket leenge om dette nå sammen, men holder det hemmelig. Men vi kommer nok til å måtte si det i juletider da jeg alltid drikker alkohol da, så det blir umulig å komme seg unna, selv om vi egentlig sa at vi ville vente til en kunne se magen, siden ting kan skje etter u12 også. Men er jo kjempe koslig å si det på juleaften, men vi kommer nok til å si det rett ut:)

Garn ideen var kjempe søt da Mon23, håper virkelig slekta setter igang med strikkinga, for det kommer ikke jeg til å gjøre, hahha!!:)

Da har vi IKM samtidig Fillibobba, så spennende:) tror jeg har på onsdagen den uka. Er det noen av dere som tenker å bruke billig strimler til EL-testing? Veldig nervøs for at jeg skal bli kjempe forvirret av disse strekene!! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dumt å ta folat, siden det er anbefalt :)
Ja, har diskutert det litt fram og tilbake. men fant ut at når man har kommet til u12, så e man et godt stykke på vei og hvis man da mister. så er det kanskje greit at de nærmeste vet om det i allefall.. istedefor at de skal begynne å mase om hvorfor man er nedfor og lei seg. tenkte jeg i allefall :)

Ja, jeg kommer ikke til å stikke.. men har heldigvis mamma og bestemor som er veldig glad i å strikke. Så skal heller komme med ønsker til dem ;D 

 

Jeg har bare billig strimler, både til graviditet og EL :) Men skal innrømme at jeg var veldig usikker på EL-testingen. Men har lest bruksanvisningen og trur jeg har skjønt det nå. hehe. Har prøvd en og den viste bare en svak strek så det skal stemme ;D Så får jeg prøve på nytt ved neste eggeløsning og se om jeg får en sterk strek ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Mon23 :) Håper alle vi kan gi den gaven til familien i år:) Hvordan har du det nå da, tror du at det er TR eller graviditet på gang?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...