Gå til innhold

IKM uke 44


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som har opplevd mensmurringer allerede? Jeg har kjent et par middels vonde 1-2 ganger om dagen i 2 dager nå. Hmmm!!! Så irriterende med symptomer allerede, og som selfølgelig må tolkes, hehe

Hmm.. ja.. trodde jeg var blitt helt tullete i sta. Murringer så jeg måtte sjekke om tr kom :-o

Jeg har jo ikke helt kontroll på syklus, og er usikker på om jeg hadde el fredag/lørdag... har testa etter el i 14 dager, og den streken har ikke vært sånn som kontrollstreken, men fargen på den var sånn lilla-aktig på fredag, men streken var ikke like tjukk på en måte... Så det er ikke så greit det her! :-P Men i følge el - kalkulatoren skulle el ha vært i går, og mensen ventes 2.nov.. leeeeenge å tolke symptomer! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Noen andre enn meg som har opplevd mensmurringer allerede? Jeg har kjent et par middels vonde 1-2 ganger om dagen i 2 dager nå. Hmmm!!! Så irriterende med symptomer allerede, og som selfølgelig må tolkes, hehe

Hmm.. ja.. trodde jeg var blitt helt tullete i sta. Murringer så jeg måtte sjekke om tr kom :-o

Jeg har jo ikke helt kontroll på syklus, og er usikker på om jeg hadde el fredag/lørdag... har testa etter el i 14 dager, og den streken har ikke vært sånn som kontrollstreken, men fargen på den var sånn lilla-aktig på fredag, men streken var ikke like tjukk på en måte... Så det er ikke så greit det her! :-P Men i følge el - kalkulatoren skulle el ha vært i går, og mensen ventes 2.nov.. leeeeenge å tolke symptomer! Hihi

 

 

Hadde akkuratt samme som deg når jeg testet etter EL, teststreken var ikke like tykk, men den ble det samme dag på kvelden da, så det var nok EL som er på vei:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg blir med her jeg og. Er ganske sikker på at IKM er den 30.10. Er 29 år og hadde første prøveperiode forrige måned etter å ha sluttet på p-piller i begynnelsen av august. Forrige måned føler jeg egentlig ikke teller da jeg virkelig ikke hadde satt meg inn i dette. Var sikker på at jeg var gravid ettersom jeg følte veldig på alle mulige symtomer, men det viste seg jo å bare være innbilt, hehe..  

 

Har fulgt med på denne tråden i det siste og fått en god del gode tips fra dere. Så takk for det! Dette er utrolig spennende og som de fleste her er jeg veldig utålmodig. Forrige måned svidde jeg av ganske mange tester så planen nå er å skjerpe meg og vente til etter IKM. Får se hvordan det går...

 

Jeg er veldig med på din tankegang mrsmarie om at dersom det ikke går denne måneden så får jeg enda en mnd der jeg kan trene og komme i enda bedre form før en graviditet. Men føler likevel en snev av press. Mannen min skal jobbe i USA fra august neste år og det hadde vært perfekt timing å blitt gravid denne eller neste måned. Det er lov å håpe :)

 

IKM uke 44:

Mandag 28/10
Fillibobba, **Cayenne**, Lulusen, Hjartevenn

Tirsdag 29/10
AHENG, Mimi87, mrsmarie, Vinterblomst, LilleØnske, SnartBabyLykke, Sienna85, Corneliuss

Onsdag 30/10
Happygolucky, Dija84

Torsdag 31/10
Snømusa2013

Fredag 01/11
Mamma&storebror pp17

Lørdag 02/11
Joha99, julibaby10

Søndag 03/11
Minimaya

Gravid
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba lulusen! Nettopp spilt håndballkamp, vi vant! Johoo:) Har intense smerter i magen idag og. Kan dette være et symptom? Haha.. Gir seg liksom ikke, slitsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Noen andre enn meg som har opplevd mensmurringer allerede? Jeg har kjent et par middels vonde 1-2 ganger om dagen i 2 dager nå. Hmmm!!! Så irriterende med symptomer allerede, og som selfølgelig må tolkes, hehe

Hmm.. ja.. trodde jeg var blitt helt tullete i sta. Murringer så jeg måtte sjekke om tr kom :-o

Jeg har jo ikke helt kontroll på syklus, og er usikker på om jeg hadde el fredag/lørdag... har testa etter el i 14 dager, og den streken har ikke vært sånn som kontrollstreken, men fargen på den var sånn lilla-aktig på fredag, men streken var ikke like tjukk på en måte... Så det er ikke så greit det her! :-P Men i følge el - kalkulatoren skulle el ha vært i går, og mensen ventes 2.nov.. leeeeenge å tolke symptomer! Hihi

Hadde akkuratt samme som deg når jeg testet etter EL, teststreken var ikke like tykk, men den ble det samme dag på kvelden da, så det var nok EL som er på vei:))

Satser på det:-) hadde litt slim jeg kunne strekke den dagen også, men nå er det bare lotion-aktig da.. den omtalte "tappen" er mmyk og langt opp (tror jeg):-p

El testen var forresten veldig svak i dag... så da er den vel over og forbi da kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innbilte meg mange symptomer forrige måned, så denne måneden må jeg prøve å la vær:p er ikke så lett da:) skikkelig usikker på om jeg har hatt eggløsning selvom jeg er noenlunde stabil i syklus. Fikk liksom ikke dette slimet som jeg lå merke til, men vi ahdde mye sex, så mye han som kom ut i dagene rundt eggløsning( beklager detaljer) har så lyst på en liten en at jeg skriker inni meg:P greit å se at flere føler det sånn som meg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk lulusen :) Ja, spennende altså! Føles som jeg skal ha mensen nesten.. Men man kan vel få pms smerter en uke før mensen også? Prøver å være pesimistisk, men smertene er hvertfall umulig å ignorere.. Er det farlig med smertestillende egentlig? Tok isted, men kom på nå at det kanskje er dumt?

 

Mimi87, hadde dere mye sex er du jo safe uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det visste jeg ikke! Ikke helt sikker på hva jeg tok, var ingen av de to. Men er kanskje ikke så farlig med en pille, skal kjøpe inn paracet neste gang jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bra, men smertestillende som inneholder ibuprofen kan gi økt sjanse for spontanabort tidlig i svangerskapet og skal heller ikke brukes i 3.trimester pga mulig skadeeffekt på fosteret!

 

Men det er mange som ikke vet dette og som har tatt Ibux i svangerskapet og det har gått bra, men greit å vite uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bra, men smertestillende som inneholder ibuprofen kan gi økt sjanse for spontanabort tidlig i svangerskapet og skal heller ikke brukes i 3.trimester pga mulig skadeeffekt på fosteret!

 

Men det er mange som ikke vet dette og som har tatt Ibux i svangerskapet og det har gått bra, men greit å vite uansett!

 

Ja jeg må gå på ibuprofen nå, tar 4-5 600mg tabletter om dagen på grunn av betennelse. Ingen vei utenom desverre!! Så jeg må jo bare ha veeldig flaks dersom det går da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El testen var forresten veldig svak i dag... så da er den vel over og forbi da kanskje??

 

 

Da er den nok over!! Slik jeg har forstått det (kan ta feil) har det ikke noe å si hvor tykk streken er, er selve fargen som har noe å si, så jeg tror din var positiv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig greit å vite! Takk :) Satser på at jeg ikke har ødelagt noe for en eventuell spire :P Hvordan går det med magen din egentlig? Du hadde jo litt kribling tidligere i uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

El testen var forresten veldig svak i dag... så da er den vel over og forbi da kanskje??

 

Da er den nok over!! Slik jeg har forstått det (kan ta feil) har det ikke noe å si hvor tykk streken er, er selve fargen som har noe å si, så jeg tror din var positiv!!

Takk for svar!!jaja, dette blir laaaange dager;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det går sikkert bra, men smertestillende som inneholder ibuprofen kan gi økt sjanse for spontanabort tidlig i svangerskapet og skal heller ikke brukes i 3.trimester pga mulig skadeeffekt på fosteret!

 

Men det er mange som ikke vet dette og som har tatt Ibux i svangerskapet og det har gått bra, men greit å vite uansett!

Ja jeg må gå på ibuprofen nå, tar 4-5 600mg tabletter om dagen på grunn av betennelse. Ingen vei utenom desverre!! Så jeg må jo bare ha veeldig flaks dersom det går da:(

Huff, så kjedelig! Neida, du kan bli gravid selv om du går på det, men det står i felleskatalogen at dosen bør holdes lavest mulig og behandlingsperiodrn bør være kortest mulig. Men må man så må man! Men det vil ikke si det samme som at man ikke kan bli gravid, bare at risikoen for SA er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å vite! Takk :) Satser på at jeg ikke har ødelagt noe for en eventuell spire :P Hvordan går det med magen din egentlig? Du hadde jo litt kribling tidligere i uken ;)

Kjenner ikke noe idag.. Men har kjent mest på kvelden når roen har senket seg i heimen og alt stresset er over så vi får se om jeg kjenner noe senere! ;) igår hadde jeg en stram rar følelse og litt stikkinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig! Neida, du kan bli gravid selv om du går på det, men det står i felleskatalogen at dosen bør holdes lavest mulig og behandlingsperiodrn bør være kortest mulig. Men må man så må man! Men det vil ikke si det samme som at man ikke kan bli gravid, bare at risikoen for SA er større.

 

 

Du har nok rett i det, da jeg las i bruksanvisningen stod det bl.a at en ikke skulle gå på de dersom en var gravid eller prøvde å bli gravide. Men det skal jo være mulig:) Tannlegen i morgen så håper jeg tar mine siste doser nå, har gått på ibuprofen i nesten 2 uker nå:( Heldigvis er ikke verken paracet eller pennicillin skadelig har jo tatt rikelig med dette i 2 ukers tid også!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, så kjedelig! Neida, du kan bli gravid selv om du går på det, men det står i felleskatalogen at dosen bør holdes lavest mulig og behandlingsperiodrn bør være kortest mulig. Men må man så må man! Men det vil ikke si det samme som at man ikke kan bli gravid, bare at risikoen for SA er større.

 

Du har nok rett i det, da jeg las i bruksanvisningen stod det bl.a at en ikke skulle gå på de dersom en var gravid eller prøvde å bli gravide. Men det skal jo være mulig:) Tannlegen i morgen så håper jeg tar mine siste doser nå, har gått på ibuprofen i nesten 2 uker nå:( Heldigvis er ikke verken paracet eller pennicillin skadelig har jo tatt rikelig med dette i 2 ukers tid også!!:)

Håper du slipper mer ibuprofen og at betennelsen roer seg! Hvis tannlegen anbefaler mer ibuprofen kan du si at du forsøker å bli gravid så kan han/hun skrive ut resept på andre smertestillende i såfall. Finnes alternativer!

 

Satser på at alt har gått bra og at du snart kan glede deg over positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du slipper mer ibuprofen og at betennelsen roer seg! Hvis tannlegen anbefaler mer ibuprofen kan du si at du forsøker å bli gravid så kan han/hun skrive ut resept på andre smertestillende i såfall. Finnes alternativer!

 

Satser på at alt har gått bra og at du snart kan glede deg over positiv test :)

 

 

Ja jeg driver å søker men finner ingen alternativer, så er det jo litt flaut også å si at jeg forsøker å bli gravid! Hehe kanskje det høres dumt ut. Vi får se hva som skjer, dersom hun vil ha meg på enda en pakke med tablettene får jeg bare manne meg opp å si det:P Takk for støtte!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart sagt det ja, de kan jo ikke lukte at du kanskje heller burde få noe annet :P De er fagfolk, de forventer at man sier fra om slikt :) Lykke til hos tannlegen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å høre med tannlegen hva gravide pasienter anbefales av smertestillende hvis det er behov får mer (kun paracett eller paralgin forte kanskje?), men ikke sikkert du trenger å ta det opp hvis ikke du må ha mer smertestillende :) kan jo være litt flaut å si det ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med i "klubben", selv om jeg tror sjansen denne mnd er svæært liten. EL ca. 17 og dermed IKM ca. 31. Ingen testing denne gangen før mensen uteblir minst 4 dager!! 

 

 

Mandag 28/10
Fillibobba, **Cayenne**, Lulusen, Hjartevenn

Tirsdag 29/10
AHENG, Mimi87, mrsmarie, Vinterblomst, LilleØnske, SnartBabyLykke, Sienna85, Corneliuss

Onsdag 30/10
Happygolucky, Dija84

Torsdag 31/10
Snømusa2013

Snøleopard

Fredag 01/11
Mamma&storebror pp17

Lørdag 02/11
Joha99, julibaby10

Søndag 03/11
Minimaya

Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi er her. Og så bra. Håper det klaffer for mange av oss - kjenner jeg bare må ha trua helt til det ikke er håp lengste denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her er jeg nesten nødt for å innbille meg at det ikke klaffer denne måneden. Kjenner så mye kiling, strekning og murringer, som jeg føler jeg ikke har hatt tidligere. Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet hvor skuffet jeg vil bli ved en eventuell negativ test :-)

 

Fælt at det skal være sånn, men er så redd for å bli skuffet :-) Føler meg helt kokko!

 

Hvordan er det med symptomer hos dere andre? Og er det i det hele tatt mulig med symptomer så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...