Gå til innhold

IKM uke 44


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg også på AHENG!

 

Er det andre enn meg som syns jakten på positiv el test er frustrerende? Har tydelige symptomer på el nå, kjenner det verker i høyre eggstokk og har mye el slim! Tok en test som var negativ! Sukk..

Tror el-testene mine av og til ikke viser positivt før på selve el-dagen, og da er det jo gjerne for sent. Mye bedre å observere el-slim, el-smerter og ikke minst sex-lyst for å time aksjene, synes jeg ;) her virker det fortsatt som at el kommer om en dag eller to. Litt Smerter på venstre side for første gang siden vi startet prøvingen på nr tre for en evighet siden - kanskje det er her gulleggene holder til? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at det ble hanky panky både torsdag og fredag :D Satser på at en siste innsats i dag holder før jeg drar på jobbreise i morgen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hvordanbligravid.com/egglosning/egglosningsslim/

her står det en del om el og diverse symptomer  :)

 

når el har inntruffet vil el slimet tørke opp og da har ikke grapefruktjuice noe for seg :-)

 

det har blitt til at vi har hatt sengehygge i flere dager nå, så nå er det bare å fortsette  :P 

det skal være gunstig for hormonreguleringen å ha intimkontakt, nærkontakt og kos i dagene du ønsker å bli gravid  :)  god helg og lykke til med eggejakt og sædhøsting  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tegn til el enda. Tok en test lørdag kveld, og den er helt hvit. Ikke noe slim eller smerter heller. Det har blitt lite aksjer denne uka, men satte inn en dose på morgenen i dag. Så får vi prøve å få inn litt aksjer hver dag eller i hvert fall annenhver dag i uka som kommer  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tegn til el i går, verket faktisk litt bak i ryggen. Så fikk jeg litt slim før vi skulle sove, og det kunne trekkes 4-5 cm. I dag har jeg ikke fått noe særlig slim, men er fuktig. Så får se hva som skjer utover dagen, synes det var litt tidlig med el nå:S Har dere andre som tester fått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en el test på morgenen idag som var nesten positiv, men fortsatt ikke helt like sterk som kontrollstreken! Vanskelig det der med tydinga. Skal ta en litt utpå dagen og, føler el er rett rundt svingen, vondt i nedre delen av magen og har tjukk utflod. Vil ikke grafse så mye oppi der fordi jeg syns det er litt ekkelt! :P Så orker ikke sjekke slimet mer enn det jeg ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hege skjønner det. Ekke så fan av grafsing jeg heller. Har skjønt at det ikke alltid er så lett å tolke, men så lenge den er nesten like sterk så er det jo bare å kjøre på. Tyder jo hvertfall på at den er rett rundt hjørnet. Har sett folk har hatt elslim i flere dager, virker ikke som at det blir sånn her. Men vi får se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid el slim i mange dager, men det hjelper lite på å finne el når det kan vare i 4-5 dager! Skulle ønske jeg bare fikk en positiv test som ikke det var tvil om var positiv! Jaja, får bare fortsette sengehyggen (eller sofahyggen her i gården siden vi har 1-åringen på soverommet) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist måned følte jeg at jeg hadde god kontroll på når eggløsning var, ganske tydelig med så mye slim. Tar el tester nå hver morgen, egentlig litt også for å kontrollere om det stemmer med det jeg selv tror. Men har litt slim nå, men ikke noe positivt på test. Vi har kost oss et par dager på rad, men jeg sliter med ører som er helt tette, føles som om jeg har en vakumboble på hodet, og er konstant svimmel. Blæh, ikke like fristende med sex - men en kjapp en funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv el test nå! Problemet er at jeg måtte sette på en klesvask etter testen før sønnen skal legge seg så jeg leste av resultatet ca etter 10 min isteden for 5 min som det står i bruksanvisningen! Men har aldri opplevd at teststreken har blitt sterkere etter 5 min før, den har vært lik hele tiden! Så tolker det som positiv test ;) kjenner det på kroppen og at det nærmer seg så ikveld skal de siste aksjene legges inn. Mannen skal jobbe overtid til uka hver kveld så da blir det ikke mer for denne gang, håper det holder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye slim nå da lulusen? Irriterende og ikke teste, for vet aldri når jeg kan slutte med aksjeleggingen :P Har liksom ikke hatt noe særlig slim siden i går :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ikke sikker faktisk. Dette er første måned hvor jeg i det hele tatt er opptatt av dette slimet :P men mitt er også mye tynnere idag.. Og ikke klissete. Men verker fortsatt i korsryggen min! Men kan jo virke som vi i hvertfall får 28 dagers syklus og ikke 32 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har god tro på 28 dagers syklus selv! Kjennes ut som el er igang eller rett rundt hjørnet! Fikk lagt inn aksjer istad så er fornøyd med at vi har truffet bedre på el denne måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet denne pp'en, men sinnsyke murringer på høyre side i dag, pluss slim som har vært noen dager (sorry...), så regner med el i dag. Da blir det også 29 dagers syklus som sist. Aksjer torsdag, fredag og lørdag. Har nå dratt på jobbreise, men satser på at det holder :D

Denne gangen sitter'n, jenter! For alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er el på gang  :) tok en test i dag hvor teststreken er nesten like sterk som kontrollstreken - bare en bitteliten forskjell. Og forrige test var heeelt hvit. Så da er det i hvert fall på gang. El slim har også begynt å komme. Da passa det fint med aksjene vi fikk lagt inn i går, og så blir det nok lagt inn noen flere i løpet av kvelden  ;) Det er en lettelse at den har kommet så i rute etter p-pillene - håper jeg slipper mye tull med syklus framover! Forhåpentligvis så slipper vi alle tr på 9 mnd  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får svake streker på mine el-tester. har testet siden forrige helg, og ingen endring.... men litt slim og masse murringer og mener at el burde vært i helga... MEN etter litt kos i går begynte jeg å blø- ikke så mye, men litt i går, litt i natt og litt i dag..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aheng betyr blod at du har el, eller hva sier det deg :P ? Her har jeg fri fra studiene idag, så sitter og koser med voffsen og ser på fødeavdelingen. Kan bli to lange uker før man kan teste det her.. Haha! Hadde vært deilig å kunne glemme det noen dager, men spørs jo om jeg klarer det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillibobba - jeg vet ikke hva blod betyr. Hvis det er mens er det altfor tidlig! kan jo håpe at det er en festeblødning, men ikke fått med meg at jeg har hatt el ennå. jeg har nå i over en uke hatt skikkelige propper i ørene, er så svimmel at jeg ikke tørr å kjøre bil.... blæh, ikke noe gøy å se tv engang for hører alt i vakuum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så rart. Kanskje el er rett rundt hjørnet? Hos meg kan jeg gjerne bli litt øm under sex da. At han truffet livmoren evt? Men aner ikke.. Så kjedelig å være i dårlig form :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke at jeg har hatt el så fortsetter å teste i allefall til helga igjen, så får jeg se om det dukker opp en sterk strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med alle som har el i disse dager ! :)

Selv er jeg litt usikker, tok en el test ista som var myye sterkere enn de jeg har tatt før, men teststreken var alikevel ikke sterkere enn kontrollstreken (selv om teststreken var ganske sterk) ..

Vil den bli sterkere i morgen kanskje? Er på CD 17 ..

 

Også lurte jeg på en ting til !

Er det for mye å ha sex hver dag? Mener å ha lest at annenhver dag er best for å få best kvalitet på sædcellene, men er sædcellene dårligere om man har sex hver dag i el-perioden?

Vil så gjerne få det til "riktig" :P   Og vil ikke gå glipp av mulighetene ved å ikke ha sex ofte nok/ rett på EL..

det er veldig forskjellig hva som sies... noen sier hver dag, andre annen hver dag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, skulle egentlig hatt EL i går, men etter å ha vært på innvendig ultralyd, så blir ikke eggeløsning før på torsdag :-) Lykke til alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test etter å hatt nesten positiv test tidligere på dagen! Tok da en ny på ettermiddagen og den var da positiv! :)

 

Dette med sex i el perioden så har vi hatt sex hver dag. Vet dem anbefaler annen hver dag, men det er vel bare for at det skal produseres nok sæd mellom hver utløsning! Men her har det kommet en god dæsj selv om vi har hatt sex hver dag, jeg ville ikke gå glipp av sjanser til å bli gravid ved annen hver dag så får vi se om det gir resultater! :D lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med dere som har positivet tester  :) jeg har testet i flere dager i tilfelle kortere syklus men ingen enda  ;) den bør slå ut imorgen!! jeg som har drukket grapefruktjuice følte i starten at jeg ble fuktigere men nå føles det som jeg har tørket helt opp  :o  :wacko: ingen tegn på elslim buhu..litt antydning til murring i v. side og litt i korsrygg ... får håpe dt kommer iløpet av kvelden eller morgenen da, så jeg og kan være med å håpe på at det har skjedd et nytt under om nye 14 dagers tid  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...