Gå til innhold

IKM uke 44


Fillibobba

Anbefalte innlegg

I dag har jeg kjent el smerter og tror den har vært i dag. Testen var positiv tidligere i dag - dvs at streken var nesten like sterk som kontrollstreken. Men i kveld var den helt blendahvit igjen. Sist jeg testa var på lørdag og da var den hvit. Så forstår jeg det riktig da at jeg mest sannsynlig har hatt stigning søndag og i dag, og i dag var eggløsningen, så fra i morgen er det DPO land? 

 

Guri, så mye det er å holde styr på og lære seg som førstegangsprøver i første pp  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spennende med dere som har positivet tester  :) jeg har testet i flere dager i tilfelle kortere syklus men ingen enda  ;) den bør slå ut imorgen!! jeg som har drukket grapefruktjuice følte i starten at jeg ble fuktigere men nå føles det som jeg har tørket helt opp  :o  :wacko: ingen tegn på elslim buhu..litt antydning til murring i v. side og litt i korsrygg ... får håpe dt kommer iløpet av kvelden eller morgenen da, så jeg og kan være med å håpe på at det har skjedd et nytt under om nye 14 dagers tid  :)

da er vi litt i samme båt. begynte å å teste tidlig, men ikke noe positivt ennå.... og nå har jeg fått blødninger, små bare.... festeblødning..? tvilsomt, men lov å håpe.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrsmarie ja det kan høres sånn ut :-) 

aheng.. så rart med blødninger? kan jo bli litt rosa ved "kraftig" eggløsning men... ja kanskje du har hatt el?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med tidlig EL her :-) Heia oss alle! Tror min el er over nå, men tester ikke så vet jo ikke.. Skulle hatt el i dag med 28 dagers syklus, eller på fredag med 32 dagers syklus. Er det noen her som har kjent på slimet sitt før? Aldri gjort det før selv, så prøvde denne perioden.. Og kunne strekke det 4-5 cm kanskje. Er dette umulig med vanlig utflod? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med tidlig EL her :-) Heia oss alle! Tror min el er over nå, men tester ikke så vet jo ikke.. Skulle hatt el i dag med 28 dagers syklus, eller på fredag med 32 dagers syklus. Er det noen her som har kjent på slimet sitt før? Aldri gjort det før selv, så prøvde denne perioden.. Og kunne strekke det 4-5 cm kanskje. Er dette umulig med vanlig utflod? :P

vanlig utflod kan ikke strekkes slik som el slim  ;) eller... hva vet jeg hehe men det er spesielt for el slim iallefall at det kjennetegnes slik  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at jeg hadde el på formiddagen idag. Kjente det murra og verka der nede :) da jeg gikk på do var det voldsomt mye slim! Og nå er det helt tørt. Føles fortsatt ømt ut i nedre delen av magen (spesielt høyre side). Så imorgen regner jeg første dpo dag.. Og da er det bare å komme seg gjennom 14 laaaaange dager! Syns det er så kjedelig å vente og regner med jeg blir frista til tidlig testing (som har 9 billig graviditetstester og en cb liggende ;) ), selv om jeg bør vente til det lengste for å slippe skuffelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det noe å si hvor mye væske en har inntatt før EL-test? Min test var jo nesten positiv i dag 15.00 og kl 21.00 var den nesten helt blenda hvit!!! whhhaat? Men urinen (soorry) var helt blank på kvelden siden jeg har drukket mye i kveld.

Tester i morgen etter jobb.. men noen erfaringer? Sjansen er der for positiv test i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at jeg hadde el på formiddagen idag. Kjente det murra og verka der nede :) da jeg gikk på do var det voldsomt mye slim! Og nå er det helt tørt. Føles fortsatt ømt ut i nedre delen av magen (spesielt høyre side). Så imorgen regner jeg første dpo dag.. Og da er det bare å komme seg gjennom 14 laaaaange dager! Syns det er så kjedelig å vente og regner med jeg blir frista til tidlig testing (som har 9 billig graviditetstester og en cb liggende ;) ), selv om jeg bør vente til det lengste for å slippe skuffelsen.

Akkurat samme her, så el var definitivt i går. All murring og slimproduksjon har stoppet opp i dag, så da er det bare å sette seg på pinebenken i 14 dager :P

Traff også helt supert på el denne gang med sengehygge 1, 2 og 3 dager før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det noe å si hvor mye væske en har inntatt før EL-test? Min test var jo nesten positiv i dag 15.00 og kl 21.00 var den nesten helt blenda hvit!!! whhhaat? Men urinen (soorry) var helt blank på kvelden siden jeg har drukket mye i kveld.

 

Tester i morgen etter jobb.. men noen erfaringer? Sjansen er der for positiv test i morgen?

Jeg mener å ha lest at man skal drikke lite de siste 2 timene før man tester... derfor har jeg testet på morgenen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer en liten oppdatering fra meg...

her er EL rett rundt hjørnet, måler med CBFM og den viser og har vist høy i 4 dager nå så vi er aktive hver kveld :wub:  for å sørge for at vi har gjort det vi kan denne prøveperioden!  :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, da leste jeg her på nettet at en festeblødning gjerne kommer 1 uke før IKM. Og hvis det stemmer harjeg IKM 20. oktober... MYE tidligere enn jeg egentlig har sett for meg... (er også medlem i IKM uke 44 gruppa). Nå kjenner jeg riktignok ingen 'symptomer' på at jeg kan være gravid.. (noe jeg gjorde så til de grader forrige måned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er  kroppen helt normal etter el. Er veldig glad for at jeg har mye å gjøre de neste to ukene. Det er en haug med innleveringer av oppgaver på skolen, så forhåpentligvis så får jeg ikke altfor mye tid til å finne alle mulige symptomer  :P også går tida forhåpentligvis veldig fort  :) men har allerede begynt å tenke på hvor gøy det hadde vært om det hadde klaffa og vi kunne delt det med familien på julaften  :D huff, snakk om å være optimist  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

 

Idag var test streken på el-testen like sterk i fargen, MEN streken var ikke så tykk (bred) som kontrollstreken. Hvordan ville dere tolket dette? Like sterk farge helt til venstre på teststreken men så ble fargen noe mindre sterk utover mot høgre.

 

Han snakk om å analysere... skal ta en ny i kveld og en i morgen tidlig tenker jeg, men vi må nok kjøre på fra i kveld av:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er  kroppen helt normal etter el. Er veldig glad for at jeg har mye å gjøre de neste to ukene. Det er en haug med innleveringer av oppgaver på skolen, så forhåpentligvis så får jeg ikke altfor mye tid til å finne alle mulige symptomer  :P også går tida forhåpentligvis veldig fort  :) men har allerede begynt å tenke på hvor gøy det hadde vært om det hadde klaffa og vi kunne delt det med familien på julaften  :D huff, snakk om å være optimist  :P

den perfekte julegave til familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Idag var test streken på el-testen like sterk i fargen, MEN streken var ikke så tykk (bred) som kontrollstreken. Hvordan ville dere tolket dette? Like sterk farge helt til venstre på teststreken men så ble fargen noe mindre sterk utover mot høgre.

 

Han snakk om å analysere... skal ta en ny i kveld og en i morgen tidlig tenker jeg, men vi må nok kjøre på fra i kveld av:D

Slik var min test og, tolka den som positiv og dagen etter kjente jeg el! :)

 

AHENG: så spennende! Da kan du ha hatt festeblødning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På morgenen idag kjentes det ut som el fortsatt varte, var skikkelig "støl" i høyre eggstokk, var vondt for hvert skritt jeg tok til toget. Kan man merke el i 2 dager? Har ikke tenkt over det før. Håper aksjene vi la inn i helga holder. Nå kjenner jeg ingenting i kroppen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke ferdig med el enda likevel, kom fortsatt litt elslim idag og det kommer vel ikke det om man er ferdig. Sukk :P Da får mannen holde ut noen dager til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen, jeg kjente el i to dager ca - på søndag og i går. Kjente det best i går og i dag ingenting. Satser på at dette er helt normalt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg prøver å snike meg stille inn her.. Jeg og sambo har nylig bestemt oss for å starte prøvingen, og jaggu rakk vi ikke akkurat å kaste oss med denne måneden :-)

IKM er forventet mandag 28., som mange av dere andre.

Er vel alt for mye å håpe på at ting skal klaffe allerede i 1PP, men man kan jo håpe! Det er uansett kjekt å kunne ha så mange andre i samme situasjon :-) For meg er hvertfall dette veldig nytt, og litt skummelt.

 

Krysser fingrene for alle :-) La det komme mange juli-barn!

 

Stor klem!

Endret av Hjartevenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouæææh! I går var jeg på klinikken vi bruker og fikk en ultralyd av eggstokkene. Viste at på den høyre eggstokken var den en fin folikkel på 16 mm. Ble da enig med legen om at jeg skulle sette eggeløsningssprøyte i kveld og inseminseres på torsdag. Men i kveld så tok jeg min siste EL-test og den viste positiv nå! Valgte å sette sprøyte allikevel og så få jeg ringe de i morgen og be om å få komme da :-) Wish me luck girls!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere sjekke på profilen min og gi en tilbakemelding på kveldens EL-test? Jeg synes den ser så positiv ut :D spennende!! :) dersom den er positiv, så står det jo på bruksanvisningen at dersom en vil bli gravid bør en ha samleie etter 24 timer men før 48 timer. Hva tenker dere er best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere sjekke på profilen min og gi en tilbakemelding på kveldens EL-test? Jeg synes den ser så positiv ut :D spennende!! :) dersom den er positiv, så står det jo på bruksanvisningen at dersom en vil bli gravid bør en ha samleie etter 24 timer men før 48 timer. Hva tenker dere er best? :)

Det står ikke samleie etter 24 timer, men at el kommer innen 24-48 timer. Så sex bør man ha så snart testen er positiv, helst før. Det er størst sjanse for graviditet ved sex to dager før el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da var man kommet over i DPO land! Er så klar for at det skal klaffe denne måneden. Hadde en abort i starten av august, etter å ha forsøkt å bli gravid i over 1 år. Kom i gang igjen med regelmessig mens med en gang, men tok rundt 7 uker før alt HCG hormonet var ute av kroppen. Det jeg synes er litt ekkelt, er at jeg ikke lenger får EL slim. Det har jeg ALLTID hatt før. Men positivte digitale EL tester har jeg fått både denne syklusen og forrige, så jeg har vel eggløsning likevel regner jeg med. IKM er tirsdag 29 oktober, på min søsters 25 års dag. Klaffer det nå vil jeg være 12 uker på vei på julaften. Hadde jo vært den perfekte julegave å gi til foreldrene mine at de skal bli besteforeldre for første gang :wub:  Og kjæresten hadde blitt OVERLYKKELIG om det klaffet. Så COME ON!! Har lagt inn aksjer hver dag siste 7 dagene, så håper de svømmer som noen galninger inni der. Gleder meg til ventetiden sammen med dere andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende! Er i dpoland nå jeg også, hadde nok el enten mandag eller tirsdag, for nå er tappen steinhard igjen. Har du prøvd å drikke grapefruktjuice sienna85? Skal visst øke mengden slim. Satser på at det går uansett :D Hadde vært så gøy med en liten julegave til familien :) Dagene i dpoland får rase frem nå, jeg er utålmodig :D

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...