Gå til innhold

IKM uke 44


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Har også mottatt tester i dag .B) ønsker jeg visste litt mer om syklusen min, har ikke peiling på hvor lang mens og syklus.... Men får bare kjøre på med EL tester når TR er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også mottatt tester i dag . B) ønsker jeg visste litt mer om syklusen min, har ikke peiling på hvor lang mens og syklus.... Men får bare kjøre på med EL tester når TR er ferdig!

det har ingenting å si hvor lang mens du har  :)  har du notert når du har hatt mens i sept aug og juli? så teller du 14 dager tilbake, så finner du ut hvilken dag el kom på. har du f.eks hatt forskjellige sykluser 28-29-30-31-32 dager, starter du å teste for 28 dagers syklusen for å være sikker på å få med tidligste el  :) Ikke vits i å "pisse bort" 10 tester selv om det er billigtester  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen! Jeg har følgt litt med her inne for jeg var så sikker på at spira ikke skulle sitte på 1pp. Men jeg ville vertfall ønske alle lykke til!! :D Og håper å se alle sammen inne på 1.tri fortest mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 28/10
Fillibobba, **Cayenne**, Lulusen


Tirsdag 29/10
AHENG, Mimi87, mrsmarie, Vinterblomst
, LilleØnske, SnartBabyLykke

Onsdag 30/10

Torsdag 01/11

Mamma&storebror pp17

Fredag 02/11

Lørdag 03/11

Søndag 04/11

Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt med to øl og en bailyes ikveld ;) må jo nyte den eneste fordelen med tanta på besøk :P så får jeg vel kose med med blåmuggost og et glass rødvin imorgen kveld mens jeg enda har sjansen. Ønsker dere en god helg alle sammen. Neste uke begynner prøvinga, joho! :D Utfordringen min blir å stresse ned på jobb, lettere sagt enn gjort, men skal virkelig prøve å jobbe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom syklusen min er 28 dager, som jeg har regnet ut at den kan være vil EL være 16.oktober. Denne dagen har jeg jo selfølgelig booket tur til København (flyet går dog sent på kvelden). Men er det ikke slik at det er i de par dagene før denne datoen at en er mest fruktbar og at sædcellene kan holde seg der fram til denne dagen og unnfangelsen kan skje uten å hoppe i senga på EL-dagen? Eller er det best denne datoen? Kommer jo til å rekke et lite forsøk den dagen også:)

 

EL-testene, når starter dere som har 28 dagers syklus med disse? 10 dager etter første dag av siste mens? Og dersom teststreken er like sterk eller sterkere, vil det si at du har hatt EL? Eller har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, har lest om en stor nyere forskningsrapport som viste at sjansen for graviditet var størst ved sex to dager før el. Deretter kom en dag før. Mindre sjanse på el-dagen og tre dager før.

 

El-tester viser positivt dagen før el på meg, så det kan jo være litt sent. (Hvis jeg tester begynner jeg 2-3 dager før forventet el.) Men her er vi i gang allerede, så ingen mulighet for baby går til spille! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor raskt etter tr begynner dere å teste med el-tester? Har jeg forstått det rett, at når el-testen viser positivt så er det rett før selve eggløsningen, og da en må kjøre på? Holder det da å ta en test ca annen hver dag (har ikke billigtester)? Helt nytt alt dette! :) Er litt usikker på om jeg skal ta el-tester denne perioden siden det er første perioden etter p-piller og derfor litt usikkert når el kommer. Men det kan jo også være greit å få en pekepinn på hvordan kroppen fungerer igjen. Bruker noen av dere clearblue sine el tester? Er de greie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt eltester, men har sett at mange anbefaler at man har sex et par dager før eltesten slår seg ut positiv. Tror clear blue funker bra, men de er jo veldig mye dyrere enn billgstrimmelene?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom syklusen min er 28 dager, som jeg har regnet ut at den kan være vil EL være 16.oktober. Denne dagen har jeg jo selfølgelig booket tur til København (flyet går dog sent på kvelden). Men er det ikke slik at det er i de par dagene før denne datoen at en er mest fruktbar og at sædcellene kan holde seg der fram til denne dagen og unnfangelsen kan skje uten å hoppe i senga på EL-dagen? Eller er det best denne datoen? Kommer jo til å rekke et lite forsøk den dagen også :)

 

EL-testene, når starter dere som har 28 dagers syklus med disse? 10 dager etter første dag av siste mens? Og dersom teststreken er like sterk eller sterkere, vil det si at du har hatt EL? Eller har?

sist syklus var 28 dager og hadde el på dag 14, begynte å teste på dag 10 den måneden for sikkerhets skyld. denne måneden vil jeg teste fra dag 12. Jeg bruker cb for da slipper jeg å tolke streker hehe. som medlem kan du opparbeide deg rabatter og da får du en billig test av og til  :D

Har jeg fått en positiv test tester jeg ikke el mer. blir bare stress av det  :) og hvorfor? da er den jo positiv!

tror jeg skal satse på mer sex i dagene før ventet el som nevnt her, og ikke bare dagen og dagene etter!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha eggeløsning til helgen, men satser på å begynne allerede k dag med sex hver dag el annen hver, syklusen min varierer vanligvis med ett par dager så er greit å vite at jeg har gjort det jeg kunne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg starter med CB denne måneden - nettopp for å slippe å tolke altfor mye. Kjøper en pakke i morgen, og hvis jeg begynner å teste til helga så burde jeg ikke være så langt unna. Hvis jeg havner rett på 27-28 dagers syklus som før, så blir eggløsning mandag og tirsdag. Det passer jo bra ettersom det er lettere å få lagt inn litt aksjer i helga :) i uka så jobber jeg natt og han på dagtid, så når begge er hjemme og våkne på ettermiddagen, blir det lite overskudd og tid til sex. Men må vel gjøre en innsats fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det min andre kjemiske graviditet på 2pp:( kjiiiiipt...men gir ikke opp, så slenger meg inn her..

Fikk nå beskjed av legen å stresse minst mulig etter eggløsning, siden stress er en skikkelig progrestron dreper.

Så nå måååå jeg slappe av og øke litt på dosen på den naturlige progrestronkremen...

Blir også salviete rundt eggløsning denne mnd.

 

Mandag 28/10

Fillibobba, **Cayenne**, Lulusen

 

Tirsdag 29/10

AHENG, Mimi87, mrsmarie, Vinterblomst, LilleØnske, SnartBabyLykke

 

Onsdag 30/10

 

Torsdag 01/11

Mamma&storebror pp17

 

Fredag 02/11

Joha99

 

Lørdag 03/11

 

Søndag 04/11

 

Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det min andre kjemiske graviditet på 2pp:( kjiiiiipt...men gir ikke opp, så slenger meg inn her..

Fikk nå beskjed av legen å stresse minst mulig etter eggløsning, siden stress er en skikkelig progrestron dreper.

Så nå måååå jeg slappe av og øke litt på dosen på den naturlige progrestronkremen...

Blir også salviete rundt eggløsning denne mnd.

 

Mandag 28/10

Fillibobba, **Cayenne**, Lulusen

 

Tirsdag 29/10

AHENG, Mimi87, mrsmarie, Vinterblomst, LilleØnske, SnartBabyLykke

 

Onsdag 30/10

 

Torsdag 01/11

Mamma&storebror pp17

 

Fredag 02/11

Joha99

 

Lørdag 03/11

 

Søndag 04/11

 

Gravid:

Kjenner godt til slike kjemiske... hatt 4 i løpet av 2013. Ikke så greit med disse opp & nedturene, men så lenge man er flink å ventilere ut frustrasjonene og de triste tankene så går det fint!

Så er  det er bare å spre bena & prøve igjen :P - for det ordner seg tilslutt!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig joha99:( Håper spiren sitter godt fast denne perioden!! Ikke mange dager til el nå:-)

Tusen takk Fillibobba ❤

Nettopp fått en runde med akupunktur som skal styrke systemet og sørge for en god eggløsning.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig johagg  :(  håper du klarer å legge stresstanker til siden og blir klar for ny prøving  :wub:

jeg er igang med grapefruktjuice for å gi svømmerne god gli  :D har tatt noen dager nå og føler det funker allerede (altså mer fuktig..sorry hvis noen føler seg støtt  ;)

God forberedelsesuke til alle  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig johagg :( håper du klarer å legge stresstanker til siden og blir klar for ny prøving :wub:

jeg er igang med grapefruktjuice for å gi svømmerne god gli :D har tatt noen dager nå og føler det funker allerede (altså mer fuktig..sorry hvis noen føler seg støtt ;) )

God forberedelsesuke til alle ;)

Tusen takk vinterblomst ❤

Lykke til du også og vi satser på at det blir julibaby på oss begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir mange julibabyer her. Føler på meg at eggløsning er i annmarsj, men fgubben er på jakt. Kaller han hjem så ført eggløsningstest er positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning snart allerede AHENG? Ifølge eggløsningsapper så kommer ikke el før mandag eller onsdag neste uke, har ustabile sykluser. Men får legge inn mye aksjer i helga ;) og bruke el tester fra lørdag tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen hadde ikke vi like lang syklus forrige måned? Jeg har hatt en syklus på 28, og forrige måned på 32. Har lagt inn begge syklusene i app og da får jeg el enten man,tirs, ons. Og på en svensk app mente de at el ikke ville komme før på fredag. Så har planer om å ha oss hver dag fra fredag av denne uken til lørdag neste uke :P Om vi orker :D

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen hadde ikke vi like lang syklus forrige måned? Jeg har hatt en syklus på 28, og forrige måned på 32. Har lagt inn begge syklusene i app og da får jeg el enten man,tirs, ons. Og på en svensk app mente de at el ikke ville komme før på fredag. Så har planer om å ha oss hver dag fra fredag av denne uken til lørdag neste uke :P Om vi orker :D

Ja, det stemmer Fillibobba! Håper ikke vi har like lang syklus denne måneden og. Jeg bruker maby baby appen og den sier el mandag ved 28 dagers syklus og onsdag ved 30 dagers syklus. Så håper det stemmer! Og idag får jeg oransje lys, så da er det mulig å bli gravid, men tror ikke det så mange dager før.

 

Jeg merker at jeg stresser like mye om ikke mer på jobb om dagen :( til og med fått stresskvisene mine tilbake som jeg ble kvitt i permisjonstiden. Ikke bra! Så vi får se om det påvirker el denne måneden og, får bare teste lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke ha eggløsning før til helga, men de kalenderen sier litt forskjellig. Synes bare at slimproduksjonen øker. Men tar el tester, så håper de viser positivt i helgetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah spennende! Lagt inn aksjer både i dag og igår, så håper jeg vi klarer å fortsette sånn neste uke og. For meg er det ikke ble problem, men mannen min er litt sliten for tiden med mye å gjøre på jobb, og litt småsyk itillegg. Men han har jo så lyst at det skal gå han og, så han finner nok et ekstra energilager :D Hvor ofte skal dere ha dere nå inn i uken som kommer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker også at el nærmer seg - rundt søndag, tenker jeg. Sliter også med gåen mann pga mye jobbing, men fikk til en liten hyrdestund i går, og annenhver dag framover er nok det beste jeg kan håpe på :P Han pleier å kvikne til i helga da, så mulig vi kan få plottet inn en runde per dag i programmet da ;)

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...