Gå til innhold

IKM uke 44


Fillibobba

Anbefalte innlegg

Har du kortere syklus enn 28 dager Cayenne? Det burde vel funke med annenhver dag og :D Hvertfall vi som må legge inn aksjer helt frem til neste fre/lørdag. Kjenner ikke meg selv godt nok til at jeg merker når el er, har ikke forstått meg på tappetafsing, og jeg har hørt at elslim kan komme flere dager.. Så her får vi bare helgardere tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har hatt alt fra 27-33 dager, oftest 30-31. Siste pp begynte jeg på Dong Quai som bl.a skal regulere syklusen ned mot 28 dager og da ble den på 29. Så satser på at den ikke blir lenger nå. Tappetafser ikke, men begynner å bli antydning til el-slim, og det pleier å skje 4-5 dager før el her. Kjenner også at lysten stiger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, annenhver dag skal holde lenge. Ble gravid på første pp med mine to barn, og da prøvde vi ikke akkurat hardt. Med nr to ble det ikke mer enn et par dagers innsats den måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende å høre :) Merket faktisk at slimproduksjonen begynte idag. Hatt det ganske tørt siden TR. Unnskyld detaljene.. ;) Da er det bare å kjøre på :P Vet dere om alkohol kan ødelegge elperioden? Skal på hyttetur med kjæresten i helgen og vurderer en flaske vin kanskje, men vil ikke om det kan ødelegge muligheten min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt kose deg med vin i helga Fillibobba  ;) 

jeg har planer om kosing hver dag hehe men vet ikke om det blir sånn.. om lysten øker vet jeg iallefall at el er på vei. men skal el teste fra imorgen for å være sikker :-) 

ifølge babyverden sin opplysning er el mellom 12-17 og el den 15.. jeg tipper 14 iom sist måned var 28 dager og el-smilefjes på dag 14, så jeg får satse på sengehygge iallefall annenhver dag  :huh:  :rolleyes:

er sååååååååååååå spent og positiv innstilt  :wub:

Endret av Vinterblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende dager framover :) Jeg tok en el-test i kveld bare for å teste. Hadde ikke noen symptomer, men siden jeg er usikker på hvor lang syklusen blir nå etter p-pillene tenkte jeg å begynne tidlig. Regner med eggløsning er på mandag-tirsdag hvis jeg ser på tidligere sykluser uten pillene. Så vi skal kose oss masse i helga :) 

Synes dette er så spennende! :) Selv om jeg ikke har store forhåpninger til at det klaffer med en gang, men bare å vite at det er en god mulighet for at det kan skje - endelig - er så utrolig spennende :) håper det klaffer for oss alle denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikveld har vi lagt inn aksjer igjen, men midt i akten ringte broren min å sa han var på vei til oss, gjett om samboeren fikk opp farta! Var ikke lange hyrdestunden, men vi kom i mål :P Merker jeg er mer opplagt til prøvinga denne måneden så håper på masse kos i helgen her og! Og så blir det spennende med el tester, tenkte å begynne med de imorgen eller lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filibobba: alkohol senker sjansen for å bli gravid ifølge forskningen, men husker ikke tallene. Tror det var opp mot 50%.. Men kjedelig å leve som gravid hele tiden da..

 

Lulusen: Så bra at dere kom i mål, da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info cayenne :D Spurte kjæresten i sted om vi hadde en flaske vin liggende jeg kunne ta med på fjellet, haha og han lo. For det var ikke snakk om at jeg skulle drikke nå, i tilfelle det kunne skade et evt. Befruktet egg. Synes det var litt søtt at han var så overbeskyttende :P Så da får vinen ligge hjemme, og godteriskålen fylles opp i stedet :D Hyttekos er noe jeg virkelig elsker! Aah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk på alle som har blitt gravide på fylla  :D  tror ikke 50% er gjeldende for alle.

nå drikker jeg svært svært sjelden så det blir ikke noe problem. noen sier jo også at sukker er negativt men hallo!! kose oss når vi kan  ;)  :D ikveld er det kakao i koppen :P  god tur på hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med alkohol ville jeg ikke stresset noe med! Førstemann ble lagd på whisky fylla og jeg og samboer hadde da bare ubeskytta sex EN eneste gang den måneden. Så kunne tatt meg et glass vin hvis jeg ville nå, men har ikke lyst fordi jeg er så sliten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei jeg skal nye et glass øl både i kveld og i helga:) Er jo ikke EL før tidligst tirsdag uansett!! :) Stresset skikkelig for at jeg måtte tolke disse el-testene. Men til nå har jeg tatt 2 tester og teststreken er skikkelig svak. Det er deiilig:) Håper jeg får EL når jeg forventer den neste uke, men kan godt hende at syklusen ikke er stabil enda, men vi krysser fingrene. Samboeren min er såå flink å drikker grapefrukt juice å greier:)

 

Blir spennende når alle vi har hatt EL og vi begynner å diskutere symptomer, det tror jeg kan bli ganske morsomt:) Ingen symptomer nå, frisk som bare det, men regner med at i DPO-land så dukker de opp på rekke og rad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrer nesten litt på at jeg ikke har bestilt eltester, må liksom gjette meg frem til når el er.. Men får ta det sånn nå, og heller ta eltesting neste måned (håper jeg slipper :P ) Og ja, DPO dagene kommer til å gå enda saktere enn dagene frem til el *huff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg slenger meg med her, på pp3 :) Det var litt kluss med dagene og datoene... så jeg har rettet det opp. Håper det ble riktig ikm-dato for mamma&storebror og joha99.

 

Mandag 28/10
Fillibobba, **Cayenne**, Lulusen

Tirsdag 29/10
AHENG, Mimi87, mrsmarie, Vinterblomst, LilleØnske, SnartBabyLykke

Onsdag 30/10

Torsdag 31/10


Fredag 01/11
Mamma&storebror pp17

Lørdag 02/11

Joha99

Søndag 03/11
Minimaya

Gravid:

Endret av minimaya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei jeg skal nye et glass øl både i kveld og i helga:) Er jo ikke EL før tidligst tirsdag uansett!! :) Stresset skikkelig for at jeg måtte tolke disse el-testene. Men til nå har jeg tatt 2 tester og teststreken er skikkelig svak. Det er deiilig:) Håper jeg får EL når jeg forventer den neste uke, men kan godt hende at syklusen ikke er stabil enda, men vi krysser fingrene. Samboeren min er såå flink å drikker grapefrukt juice å greier:)

 

Blir spennende når alle vi har hatt EL og vi begynner å diskutere symptomer, det tror jeg kan bli ganske morsomt:) Ingen symptomer nå, frisk som bare det, men regner med at i DPO-land så dukker de opp på rekke og rad!!!

kan jeg spørre hvorfor samboer drikker grapefruktjuice?? virker det på menn også?

jeg drikker det fordi det skal bedre forholdet for hans svømmere  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å nei jeg skal nye et glass øl både i kveld og i helga:) Er jo ikke EL før tidligst tirsdag uansett!! :) Stresset skikkelig for at jeg måtte tolke disse el-testene. Men til nå har jeg tatt 2 tester og teststreken er skikkelig svak. Det er deiilig:) Håper jeg får EL når jeg forventer den neste uke, men kan godt hende at syklusen ikke er stabil enda, men vi krysser fingrene. Samboeren min er såå flink å drikker grapefrukt juice å greier:)

 

Blir spennende når alle vi har hatt EL og vi begynner å diskutere symptomer, det tror jeg kan bli ganske morsomt:) Ingen symptomer nå, frisk som bare det, men regner med at i DPO-land så dukker de opp på rekke og rad!!!

kan jeg spørre hvorfor samboer drikker grapefruktjuice?? virker det på menn også?

jeg drikker det fordi det skal bedre forholdet for hans svømmere  :P

 

 

Nei jeg har ikke lest noen sted at det kan hjelpe dersom menn drikker det, men en vet jo aldri:) Han drikker det og tar multi vitaminer. Hvorfor vet jeg ikke, men han bare hang seg på når jeg sa at jeg startet med det, synes det er såå søtt !!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Å nei jeg skal nye et glass øl både i kveld og i helga:) Er jo ikke EL før tidligst tirsdag uansett!! :) Stresset skikkelig for at jeg måtte tolke disse el-testene. Men til nå har jeg tatt 2 tester og teststreken er skikkelig svak. Det er deiilig:) Håper jeg får EL når jeg forventer den neste uke, men kan godt hende at syklusen ikke er stabil enda, men vi krysser fingrene. Samboeren min er såå flink å drikker grapefrukt juice å greier:)

 

Blir spennende når alle vi har hatt EL og vi begynner å diskutere symptomer, det tror jeg kan bli ganske morsomt:) Ingen symptomer nå, frisk som bare det, men regner med at i DPO-land så dukker de opp på rekke og rad!!!

kan jeg spørre hvorfor samboer drikker grapefruktjuice?? virker det på menn også?

jeg drikker det fordi det skal bedre forholdet for hans svømmere  :P

 

 

Nei jeg har ikke lest noen sted at det kan hjelpe dersom menn drikker det, men en vet jo aldri:) Han drikker det og tar multi vitaminer. Hvorfor vet jeg ikke, men han bare hang seg på når jeg sa at jeg startet med det, synes det er såå søtt !!! <3

 

til deg: husk at det bare skal drikkes frem til el  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan helt fint drikkes hele perioden, men man drikker juicen for å bedre forholdet/utfloden/slimet for svømmerne til mannen. Etter el trenger man liksom ikke bedre forhold :P Men er ikke farlig dersom man synes det er godt :) Sikkert mye bra vitaminer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på AHENG!

 

Er det andre enn meg som syns jakten på positiv el test er frustrerende? Har tydelige symptomer på el nå, kjenner det verker i høyre eggstokk og har mye el slim! Tok en test som var negativ! Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen, når jeg plotter inn at menstruasjonen startet 30 september, og syklus på 32 dager får jeg mange steder at el ikke er før fredag? F.eks her: http://www.babyverden.no/Verktoy/Egglosningskalkulator/

 

Rart at de regner forskjellig.. Et annet sted fikk jeg at med 32 dagers syklus blir el på onsdag ca.

 

Håper jeg holder meg til 28 dagers syklus denne måneden uansett:-) Nettopp lagt inn aksjer, johooo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer med min maby baby app og at el ikke kommer før på fredag ved 32 dagers syklus! Men tviler på at jeg har så lang syklus igjen med tanke på at jeg har hatt faste 28 og 30 dagers sykluser, så regner med el på mandag eller onsdag! Sånn det kjennes ut på kroppen tror jeg el kommer mandag her! Fikk ikke lagt inn aksjer igår fordi samboeren fikk en kompis på besøk :( så skal hoppe på han så snart jeg har lagt sønnen ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg og! Slitsomt å legge inn aksjer hver dag helt frem til fredag :P Da er det bare å hoppe på mannen ikveld :) Jeg tror ikke jeg kan kjenne på kroppen når el er jeg.. Men merker jeg er ganske fuktig nå, så håper det er et lite tegn på at el ikke er om så mange dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...