Gå til innhold

IKM UKE 39


nimmelim

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor lenge jeg klarer å vente før jeg svir av en billigtest, hadde egentlig tenkt å bare vente på om mensen kommer, men med denne kvalmen kjenner jeg at nysgjerrigheten snart tar overhånd! Har sykluser som varierer mellom 28 og 30 dager, så IKM enten torsdag eller lørdag neste uke. Fristende å teste imorgen, men vurderer å holde ut til tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar ak! Ja jeg får vente og se litt. Har som sagt aldri testet før ikm før så jeg vet jo ikke hvordan kroppen min er.. og siden j bare er 9dpo så er det kanskje ikke så uvanlig.

 

den areola(?) På brystene.. jeg vet den kan bli mørkere, men kan den bli større? Mannen sa istad (ikke u forbindelse m graviditet. )

at særlig på den ene siden har det møtkr partiet blitt mye større.. hææææ?:/

Helt siden sexen er det stikk og "aktivitet" nede i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ak! Ja jeg får vente og se litt. Har som sagt aldri testet før ikm før så jeg vet jo ikke hvordan kroppen min er.. og siden j bare er 9dpo så er det kanskje ikke så uvanlig.

 

den areola(?) På brystene.. jeg vet den kan bli mørkere, men kan den bli større? Mannen sa istad (ikke u forbindelse m graviditet. )

at særlig på den ene siden har det møtkr partiet blitt mye større.. hææææ?:/

Helt siden sexen er det stikk og "aktivitet" nede i magen

Nå er ikke jeg noen spesialist, men på meg har ringen på brystene blitt både mørkere og større i alle graviditetene mine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle glemme alt av symptomer denne mnd, da jeg aldri fant el med intensiv testing.. Men klarer selvfølgelig å sitte og kjenne etter uansett.. Dessverre er det logiske forklaringer på de fleste av symptomene daaa..

 

Veeeldig trett, svimmel =  Går nattevakter og har akkurat målt ferritinin nivå til 4.

Oppblåst og mye på gang i mageregionen =  Nylig begynt å ta jerntilskudd.

Spotting 3 dager på rad, først lyserosa så brunlig.. 6 dager etter kalkulert el og 8-5 dager før forventet mens.. Nå er alt helt som normalt igjen.. = lav pergo? ikke testet.. maaange spotter etc etc.. sist PP spottet jeg 1 dag før mensen kom..

Tempen er høyere enn vanlig fremdeles = feber? mye koffein? nattevakter? Lite søvn?

Noe murringer = mensen er på vei..?

 

Og alt kan passe til en eventuelt graviditet også.. ;):P *håpehåpe*

 

Snart testeuke da! Og gratulerer til dere som allerede har blitt gravid!! For en fantastisk følelse å sitte med positiv test :D

Endret av Annepanne84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spanande tider! me er jo likt "på vei" nimmelim. Eg har litt sterkare luktesans trur eg. plagast iallefall med at eg syns det lukter mykje rundt om. Og så luft og hard mage.

 

Eg drikk cola. er redd det øydelegg. men jobber natt og vil ikkje drikka kaffi. Eg kjem sikkert til å testa i morgon.

 

Det er ganske vanleg at den er positiv 4 dager før, og to dager før bør den vera positiv. Dette fordi hcg gjennomsnittlig ligg rundt 100 på ikm seier dei ( avheng jo sjølvsagt når det fester seg, men gjennomsnittet er 100 har eg lest. Og med tanke på at det dobbler seg kvar andre dag, og testen slår ut på 25 så tenker eg at 10 dpo er ein heilt legitim teste dag.

 

Fortsatt lukke til til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

las forresten og ein undersøkelse/ forskning då eg googla her inne i går ang kva dag ein er mest fruktbar. Eg har alltid trudd at det var best med sex før eggl dagen, men der sa dei at ein har 20-25 prosent sjanse kvar mnd om ein treff eggl med seg 5-1 dag før eggl, og at på eggl dagen stig det til 33 prosent. Det var jo litt godt for meg som hadde så uventa kort tid med smilefjes. Det er sikkert ulike meiningar om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annepanne: Ja det håpar eg og! Eg har jo nett mista- etter ein hektisk nattperiode :( men hos meg er det veldig rolege netter... Nei trur desverre ikkje energi-drikker er så bra, er vel koffein i det og. Huff på oss begge! :) eg skal stoppa heilt ved positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM FOR UKE 39 PRØVERE

 

A_K: GRAVID !!!!   :wub:

Lilllelotta: GRAVID!!!   :wub:

 

Miss Flua: IKM 21 sept

 

Billemor: IKM 24 sept

Gla mamma til 2: IKM 24 sept

 

Lilla80 : IKM 25 sept

Nimmelim: IKM 25 sept

 

AnnePanne84: IKM 26 sept

Tullerusk <3 m/3 <3 : IKM 26 sept

 

Bella 75: IKM 27 sept

 

Krumelur: IKM 28 Sept

Lullusen: IKM 28-30 sept

 

Ina86: IKM 29 sept

Menthos12PP: IKM 29 sept

Mimmi87: IKM 29 sept

 

Noen glemt eller feil dato ? :rolleyes:

Endret av Annepanne84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under symptomer glemte jeg at jeg faktisk er litt småkvalm til tider også..! Skal tro om jeg alltid har vandret rundt som et eneste stort symptom, bare ikke kjent etter ;)

 

 

Uff, litt skummelt dette med nattjobbing.. Blir jo ekstra sliten av det.. Ihvertfall jeg..

Tror jeg kutter koffein fra nå av.. i store mengder ihvertfall.. Sånn just in case.. Jobber på medisinsk avdeling, så her blir det fort hektisk.. har heldigvis vært en fin arb.helg til nå :D

Endret av Annepanne84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM FOR UKE 39 PRØVERE

 

A_K: GRAVID !!!!   :wub:

Lilllelotta: GRAVID!!!   :wub:

 

Miss Flua: IKM 21 sept

 

Billemor: IKM 24 sept

Gla mamma til 2: IKM 24 sept

 

Nimmelim: IKM 25 sept

Lilla80: IKM 25/26 sept

 

AnnePanne84: IKM 26 sept

Tullerusk <3 m/3 <3 : IKM 26 sept

 

Bella 75: IKM 27 sept

 

Krumelur: IKM 28 Sept

Lullusen: IKM 28-30 sept

 

Ina86: IKM 29 sept

Menthos12PP: IKM 29 sept

Mimmi87: IKM 29 sept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forsiktige dere er! Jeg har ikke kuttet ut noen ting enda. Kaffe er vel ikke farlig i små doser? Drakk kaffe hele forrige svangerskap, selv om jeg jo begrenset meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at alle da tester pos. Før ikm så desverre er ikke jeg gravid da.. 3 dager igjen og en hvit test..

 

istad (nå nylig) fikk jeg en skikkelig krampe i underlivet!!! D var sykt vondt. Menssmerter ganger 10.. og det strålte i korsryggen .. ga seg fort men fy søten hva det var aner ikke jeg..

 

men. Negativ test og d sier vel nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk øl i går også, hadde besøk av en venninne. Orker ikke å leve som om jeg er gravid lenge på forhånd. Men klart, hvis det tar tid å bli gravid kommer jeh sikkert til å ta mer hensyn til slikt etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tester vel ikke positivt før ikm, Nimmelim, selv om mange gjør det!

ikke vet jeg. Noen sier man får pos.test før ikm uansett

. Og noen ikke..

 

de krampene jeg fikk nå var ubeskrivelige.. det var alvorlig kraftig menssmerter m stikk og ilninger.. ga seg fort da. Aldri vært borti lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk øl i går også, hadde besøk av en venninne. Orker ikke å leve som om jeg er gravid lenge på forhånd. Men klart, hvis det tar tid å bli gravid kommer jeh sikkert til å ta mer hensyn til slikt etterhvert :-)

det er viktig å leve litt også. Du finner jo fort nok ut om du er gravid :) lev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. alle får da ikke positiv før ikm. På testene anbefaler de å teste ikm dagen. En venninne av meg fikk negativ ikm, og positiv noen dager etter. Dersom man ikke tester vet man vel ikke nøyaktig når egget fester seg og danner hcg? Husker ikke hva d heter. Taster fra mob:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...