Gå til innhold

IKM uke 6 :) For oss som ønsker den perfekte morsdagsgave :)


Møøø

Anbefalte innlegg

Tja, lurer på om jeg skal svi av en test imorgen tidlig. Er da 13 dpo. Merker absolutt ingenting, vanligvis har jeg masse murringer noen dager før IKM. Spennende! Lurer på hvem som blir den første av oss her inne til å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, lurer på om jeg skal svi av en test imorgen tidlig. Er da 13 dpo. Merker absolutt ingenting, vanligvis har jeg masse murringer noen dager før IKM. Spennende! Lurer på hvem som blir den første av oss her inne til å bli gravid?

masse lykke til:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da, Lessismore! Krysser fingrene for en liten spire, og oppdater oss når du har testa! :D

 

Jeg klarte å unngå å gå på apoteket i dag, men i morgen tenker jeg at jeg kjøper meg en test. 12 dpo da. Har ikke de største forhåpningene akkurat, men man vet jo aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tålmodige dere er ! Begynte å teste 7 eller 8 dpo jeg :) I morgen får vi besøk av 2 vennepar hvor begge venter barn, tror jeg joiner dem med alkoholfri vin og øl for å være på den sikre siden .. Hååper jo at jeg får en positiv test innen de kommer da, hadde jo vært så utrolig morsomt å kunngjøre det under middagen :D *drømme* huff.. Kommer til å bli utrolig skuffa om TR kommer.. Er vel størst sjangs for det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei. Jeg var helt rammeskeiv da jeg "våknet," gikk rett på potta, og glemte å teste! At det går an! Jaja, får smøre meg med tålmodighet, og prøve lykken igjen i morgen. Noen som har testet i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lessismore, hvis du leser det som står på 'statistikk-saken' jeg akkurat dyttet opp til toppen av siden, så ser du at det er større sjanse for å teste positivt på kvelden enn morgenen (samme dag). Så du må gjerne teste i kveld ;) (Nysgjerrig ja, he he..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cayennisen :)

 

Vel, det du sier der er feil ang meg, hehe :) Jeg har formeringsorgan så ødelagte og sykdomsbefengte at jeg sikkert kan regnes som oppimot 50 år der inne. Jeg fikk frist til i februar med å prøve selv på naturmåten, fertilitetslegen turte ikke gi meg lengre tid enn det så derfor må vi ha ivf nå :( Må bruke de sjansene vi har igjen før det er for sent rett og slett. Fikk beskjed for et år siden av gynekolog å prøve å bli gravid så fort som mulig. Når man har endo så blør man mensliknende blod fra endoen inni bukhulen hver gang tr kommer. Blodet lager betennelser på innvollene og immunforsvaret lager arr der betennelsen sitter for kroppen prøver såklart å kvitte seg med endoen.

 

For hver mnd blir jeg dårligere og dårligere, mer og mer ødelagt. Kjipt å måtte fjerne eggannlegg og ødelagt vev fra eggstokken, men jeg måtte.. Den ene eggstokken er det nesten ingenting igjen av. Tiden er endofolks verste fiende. Burde strengt tatt ha blitt gravid for ti år siden da sjansene var bedre, men å bli mor som 18 åring utgikk med høye kneløft. Kan angre for det i dag, og angre for å ha hørt på rådet om å bli mamma når jeg var eldre siden jeg enda var så ung. Det utsagnet er det minst logiske jeg kan høre på med min sykdom, heheh :) Er jeg ikke heldig som har fått så sykt ''bra'' gener? :P Haff!

 

Anyways! Håper den sitter for deg nå så vi kan herje tullinger innepå trimesterforumene, det er jaggu ikke for tidlig!! :D Krysser alt jeg har!

 

Jeg har blødd noen dråper i natt og har hatt svake mensmurringer i to-tre dager. Skal ha tr om tidligst ei uke. Jeg sverger. Dette er ingen festeblødning og livmor som vokser. Dette har jeg opplevt før :( Veldig kjedelig å ha så like tegn med de som faktisk er gravid. Har jo ikke hatt sex i rett tid engang og så skjer dette. Egentlig vil jeg ha tr nå så jeg kan begynne med medisinene mine mye før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja, Fie - beklager mitt noe tankeløse utsagn! Høres ut som noe dritt ja, den endoen :( Ellers fikk jeg snøhvit test i dag, 12 dpo. Men må si jeg egentlig begynner å gi litt f... Kunne ikke brydd meg mindre, liksom - og det er jo egentlig galskap å begynne på nytt nå som barna akkurat begynner å bli rimelig selvstendige :o Men på den annen side hadde det vært kos, da... Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja, Fie - beklager mitt noe tankeløse utsagn! Høres ut som noe dritt ja, den endoen :( Ellers fikk jeg snøhvit test i dag, 12 dpo. Men må si jeg egentlig begynner å gi litt f... Kunne ikke brydd meg mindre, liksom - og det er jo egentlig galskap å begynne på nytt nå som barna akkurat begynner å bli rimelig selvstendige :o Men på den annen side hadde det vært kos, da... Hmmm..

 

Hehe, ikke tenk på det kjære, man kan ikke huske og vite alt om alle her hele tiden :) Typisk min flaks dette. Er derfor jeg har vært så negativ her inne hele veien også.. Hørte noe om 1-2 prosent sjans til å unnfange per syklus med endo mot 20-25 prosent hos de som er friske. Den eggstokken som er dårlig hos meg ble totalt overgrodd av endo på 4 mnd. Hadde en flekk på 2.5 cm cm på den fra før, 4 sykluser Pergo tok nesten livet av eggstokken og gjorde at den grodde fullstendig sammen og grodde seg fast i livmora. Folk med endo skulle aldri ha fått pergo!! Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv som de syklusene jeg tok det. Usj! Har giftig/surt miljø i livmor av proteiner og toxiner som endoen skiller ut. Disse stoffene fungerer som løsemiddel og dreper og løser opp egg- og sædceller før de retter å møtes.

 

Skjønner deg litt der.. Det må være godt når ungene greier seg litt alene. Samtidig har man nok like stort barneønske uansett om man har barn eller ei fra før da, og hvis man føler man mangler en siste så blir man litt mellom barken og veden. Snøhvit test.... Får lyst å ommøblere hele moloen utenfor her i frustrasjon på dine vegne. Herregud hva eeeer det som er så vanskelig! Du fikk det jo til på første forsøk de andre gangene? Hvor lenge er det siden du ble gravid? Løpet er ikke helt kjørt før tr kommer, men synes det er helt idiotisk å høre dette selv særlig når jeg bare vet jeg ikke er gravid uansett.. Ååååååååhhhhhhhh!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, blir tullerusk av dette!!! Går og føler på alt... Har vært kvalm siden mandag, sikkert bare hodet som spiller meg ett puss... Men såre bryster har jeg! Særlig ille i den ene... Sist, før jeg fikk SA, hadde jeg såre bryster og krampe i leggene.. Nå er det kvalme, såre bryster, halsbrann og litt leggkramper... Og mensmurringer! Spiller kroppen ett puss etter SA tro? Eller kan det skje igjen så fort!?! ( sa 10.01.13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, hvit test for noen timer siden. Igjen. Men håpet er ikke ute før TR kommer, eller hva? Forsiktig optimist fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med hvit test da, Lessismore! Men håpet er ikke ute, nei! Jeg har fått heavy mensmurringer, så da vet jeg at tr kommer om et par dager.

 

Å kjære deg Fie, jeg vet jo alt dette. Stor klem :wub:

Dessverre er det slik i dette livet at det ikke finnes det minste rettferdighet, man får bare prøve å gjøre det beste ut av det. Men nå er jeg rimelig sikker på at du får barnet ditt til slutt - på det ene eller det andre viset. :)

Mitt problem er jo at jeg er steingammal, i et formeringsperspektiv iallfall ;)

Føler meg ung og sprek, og folk får hakeslepp når jeg sier jeg er 40, så var ikke helt forberedt på å være ufruktbar da jeg var 39, men sånn kan det godt være! (De sier man har 5% sjanse til å bli gravid hver pp når man et 40...) Men som sagt, jeg klager ikke. Skjer det så skjer det! :D

 

Uansett, sitter her og trykker sjokolade og rødvin inn i trynet. Håper alle andre koser seg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leeenge til IKM enda, men klarte ikke holde meg å måtte teste i dag.. Blendahvitt resultat..

Mensmurringer innimellom, fått et par småkviser i t-sonen som vanlig ved TR så da dukker den vel opp om få dager da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å der kom visst TR :(

 

Eller er det en festeblødning? Var ikke mye, men har stoppet.... Eller, kanskje jeg bare har fucka syklus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å der kom visst TR :(

 

Eller er det en festeblødning? Var ikke mye, men har stoppet.... Eller, kanskje jeg bare har fucka syklus ;)

 

Kan jo godt hende det:) jeg hadde også en rar blødning nå i uka som jeg ikke vet hva var.. men virket ikke som mensen.. er ikm i begynnelsen av uka eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å der kom visst TR :(

 

Eller er det en festeblødning? Var ikke mye, men har stoppet.... Eller, kanskje jeg bare har fucka syklus ;)

 

Kan jo godt hende det:) jeg hadde også en rar blødning nå i uka som jeg ikke vet hva var.. men virket ikke som mensen.. er ikm i begynnelsen av uka eller? :)

 

Onsdag :) Trodde TR kom igår, men det var bare bittelitt brunt, og nå er det borte, enn så lenge :) Lurer litt på om jeg skal teste før, men kjipt å bli skuffa, om TR kommer den dagen den skal ;) Hadde ikke festeblødning sist, bare murringer i fleng ;) Så dersom jeg er gravid nå, er det rart at det arter seg annerledes nå ;) Ikke rart vi prøvere blir tulleruske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da klaffe for noen av oss, eller hva? Snart er uka vår her! Er så spent! Ha en fin lørdagskveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet hvilken dag jeg skal bruke som første mens dag, ettersom jeg hadde en tidlig SA? fra spotting eller fra når jeg mistet? Går nå ut fra dagen jeg mistet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet hvilken dag jeg skal bruke som første mens dag, ettersom jeg hadde en tidlig SA? fra spotting eller fra når jeg mistet? Går nå ut fra dagen jeg mistet...

det er nok ingen fasit på det. Kroppen ordner opp etterhvert, så får bok bare vente å se. Det er det som er så vanskelig:/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet hvilken dag jeg skal bruke som første mens dag, ettersom jeg hadde en tidlig SA? fra spotting eller fra når jeg mistet? Går nå ut fra dagen jeg mistet...

det er nok ingen fasit på det. Kroppen ordner opp etterhvert, så får bok bare vente å se. Det er det som er så vanskelig:/

 

Huff, nei.... :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å der kom visst TR :(

 

Eller er det en festeblødning? Var ikke mye, men har stoppet.... Eller, kanskje jeg bare har fucka syklus ;)

 

Kan jo godt hende det:) jeg hadde også en rar blødning nå i uka som jeg ikke vet hva var.. men virket ikke som mensen.. er ikm i begynnelsen av uka eller? :)

 

Onsdag :) Trodde TR kom igår, men det var bare bittelitt brunt, og nå er det borte, enn så lenge :) Lurer litt på om jeg skal teste før, men kjipt å bli skuffa, om TR kommer den dagen den skal ;) Hadde ikke festeblødning sist, bare murringer i fleng ;) Så dersom jeg er gravid nå, er det rart at det arter seg annerledes nå ;) Ikke rart vi prøvere blir tulleruske ;)

 

Kan vel passe bra med tidspunkt for evt festeblødning da? :) hehe, nei, det er ikke rart vi blir tulleruske! Jeg hadde først litt brunt, så ferskt blod i to dager, ikke mye da, men var ferskt, så litt brunt.. så blir spennende å se i neste uke, men kjenner at den lille blødningen har tatt håpet litt i fra meg.. men men, det er vel ikke helt ute for meg denne pp før jeg har negativ test også neste helg, evt TR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tr, på cd 26. Whaaaat??? Alltid hatt sykluser på rundt 30 dager før, nå ser det ut til at de blir kortere og kortere. Noen som har vært borti dette??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...