Gå til innhold

IKM uke 6 :) For oss som ønsker den perfekte morsdagsgave :)


Møøø

Anbefalte innlegg

Her har det blitt litt sånn at med en gang tanta er ute av huset, har vi kjørt på med aksjelegging. Mye fint med det, misforstå meg rett, men i og med at el kommer på dag 16-17, så er vi utslitt på den store dagen. Kjipt, og det har skjedd et par måneder på rad nå...

Fikk testet nå nettopp, og el-testen var negativ. Jaja, regner med den kommer på lørdag, så det var jo litt long shot. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri testet for EL tidligere, så det er litt spennende :) Bestilte på billige-tester.no, var graviditetstester jeg skulle bestille, men siden IKM var 4 dager forsinket sist pp, og mensen er ALDRI for sen hos meg tenkte jeg bare at det kan være greit å sjekke EL, så syklusen ikke plutselig begynner å bli heeelt på bærtur :)

 

Ser den, er litt slik her også... hehe... Men skal jo holde dersom man har sex annenhver dag, så vi satser på det... Krysser fingrene for at EL ikke er akkurat når mannen er borte da... Hvis ikke får jeg bare reise dit han er... hehe... Ca 1,5 times kjøring herfra :P Litt desperat da kanskje?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjøpte på billige-tester.no og fikk testene i posten etter 1 dag så de er raske med leveringa :D

 

TR dro sin vei 9/1 så planen var å begynne el-testinga i dag men klarte ikke holde meg så begynte i går i stedet :) El-testene koster jo 7.50,- pr stykk så tenkte at det ikke gjorde noe :)

 

Dette er vårt første forsøk , så planen min er å starte med en test hver dag ut helgen og fra og med mandag tar jeg 2 hver dag om jeg ikke får positiv i helgen da :)

 

Jeg og hadde lett kjørt i 1,5 time til mannen om det skulle være det som måtte til! :D hehehe

Heldigvis reiser ikke mannen min noe sted så det slipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd meg på første el test i dag. Dag 10, hatt stabil 28 siste to, men med en runde på 26 og 31 tar vi ingen sjanser. Skal vel egentlig ha el på søndag. Bivirkningsfri pergo så langt. Kjekt å se at jeg klarte å teste rett etter bruksanvisning.

Her blir det pendling hvis el æ tirsdag og onsdag. Hjem til gubben da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første pp her etter uttak av p-stav. Har ei jente på snart to år fra før av:) sist ble jeg gravid måneden etter jeg var ferdi på p-sprøyta, så håååper at det kanskje kan gå fort denne gangen også.

 

MANDAG 4:

Lessismore

Cayenne

Vææææ

 

 

TIRSDAG 5:

 

 

ONSDAG 6:

 

 

TORSDAG 7:

Møøø (4.pp)

1.gangsprøver

BabyGant

Casti

 

FREDAG 8:

EM86

gartnerfrue

 

 

LØRDAG 9:

Paulita

Ylva-li

 

 

SØNDAG 10 (morsdag):

Lanabeibi86

Clemencia

Kaffemocca

 

GRAVIIIIIIID:

 

 

NY PP:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt tidenes korteste tr denne gang.. Blødde i to dager og spottet i to.. 4 dager totalt, helt snålt! Har trent siste tiden så lurer på om det hadde innvirkning. Deilig iallefalll! :D

 

Mannen har antakelig nyrestein så vi får sikkert ikke lagt aksjer den aller siste naturligsyklusen vår likevel. MEN! Fått brev om godkjent ivf søknad i dag så jeg skal hente ut medisiner i februar.. Da blir det prøverørsbarn på oss da! Bedre enn ingen barn vel!? :)

Endret av *Fie*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Fie, er vel samme om det er prøverørsbarn eller misjonærstillingbarn, doggystylebarn eller hva det måtte være! Ikke så romantisk siste heller, spør du meg :P Venninna mi har verdens søteste og kuleste lille ettåring unnfanget ved hjelp av prøverør, og det står absolutt ikke skrevet 'prøverør' med store bokstaver i panna hans, altså! Lykke til, blir nok baby - eller iallfall graviditet på dere i 2013! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke og sanne ord Cayennis :D

 

Ja nå er det ingen vei tilbake! Ringte klinikken i dag og skal ringe inn neste mens (altså denne ikm uka) så jeg får starta med Synarela etter 20 dager. Blir innsett ca. uke 15 hvis jeg kan fullføre forsøket og har fått til fint embryo :) Blir kanskje verdens beste bursdagave siden jeg har bursdag 3 uker etter innsettet ;) Håper det går på første forsøk! Fikk meg btw jobb i dag :) Jippi!

 

Er Ønskersnuppa her fremdeles? Lurer på åssen det går med henne, hu må jo ha kommet ganske langt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb, Fiesnuppis! :D Og får håpe du ikke får for mange bivirkninger av ivf-behandlingen. Spennende :D

Ønsker og vi andre gamle damer holder oss mest inne på 'oss over 30', bare hyggelig å få besøk der altså! :D

Nå: Spinning... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, møøø, hadde kjørt til mannen jeg og. 1,5 time er jo ikke så langt. ;)

 

Hmm... Kanskje jeg skal kaste meg i bilen og kjøre dit da, jaja, får se an når det nærmer seg :) Har jo 2 barn som jeg da må ordne pass til...

 

Åsen er det med den EL- testinga? Lønner det seg å teste 2 ganger om dagen når det nærmer seg EL? Tester man morgen eller kveld? Ny på dette jeg :)

 

Lykke lykke til, Fie!! Tenk at du kan sitte med baby neste jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finn plutselig karen ut at han ska ut på tur søndag til mandag for å kjøpe bygningsmateriell som ska være supert. Det er vel sånn når hus skal pusses opp samtidlig som vi ska prøve på barn..

 

Æ vel berre å få forskyvd kiropraktor timen og henge seg på, siden EL æ mest sannsynlig søn og man :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det klaffer for flere denne mnd enn forrige IKM. Her er vi i gang med daglige " doser" så får vi håpe det blir noe av det denne mnd. Hvordan er det med dere, drikker dere kaffe? Jeg er drikker ca 5 kopper om dagen, har vel ingenting å si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, her er det 1-2 kopper om dagen. Noen ser ut til å prøve nesespray, hostesaft, grapefruktjuice mm. Forkjøla så nesesprayen æ på plass denne runden. Tester ut grapefrukt, men hostesafta ska få være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, her er det 1-2 kopper om dagen. Noen ser ut til å prøve nesespray, hostesaft, grapefruktjuice mm. Forkjøla så nesesprayen æ på plass denne runden. Tester ut grapefrukt, men hostesafta ska få være i fred.

har så lyst at den kroppen kan få det til nå!!!:0. Så mye rart, får teste ut sånn juice kanskje:) takk for tips:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det klaffer for flere denne mnd enn forrige IKM. Her er vi i gang med daglige " doser" så får vi håpe det blir noe av det denne mnd. Hvordan er det med dere, drikker dere kaffe? Jeg er drikker ca 5 kopper om dagen, har vel ingenting å si det?

 

5 kopper daglig kan begynne å virke inn i negativ retning.. Ha det i bakhodet :) Ikke sikkert, men hvis man har skikkelig uflaks så kan det faktisk begynne å få betydning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det klaffer for flere denne mnd enn forrige IKM. Her er vi i gang med daglige " doser" så får vi håpe det blir noe av det denne mnd. Hvordan er det med dere, drikker dere kaffe? Jeg er drikker ca 5 kopper om dagen, har vel ingenting å si det?

 

5 kopper daglig kan begynne å virke inn i negativ retning.. Ha det i bakhodet :) Ikke sikkert, men hvis man har skikkelig uflaks så kan det faktisk begynne å få betydning :)

Får kjøpe koffeinfri da, det kan jo vertfall ikke ha noe å si:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, møøø, hadde kjørt til mannen jeg og. 1,5 time er jo ikke så langt. ;)

 

Hmm... Kanskje jeg skal kaste meg i bilen og kjøre dit da, jaja, får se an når det nærmer seg :) Har jo 2 barn som jeg da må ordne pass til...

 

Åsen er det med den EL- testinga? Lønner det seg å teste 2 ganger om dagen når det nærmer seg EL? Tester man morgen eller kveld? Ny på dette jeg :)

 

Lykke lykke til, Fie!! Tenk at du kan sitte med baby neste jul :)

 

 

Jeg er ny på EL testing selv, men i følge kalenderen min skal EL komme mellom ca 19-22 januar så fra og med i morgen tenker jeg å ta en test rundt lunsj og så en til kvelden :) Leste et sted at el testene virket bedre på ettermiddag/kveldsurin i stedet for morgenurin som graviditetstester.. Sikkert ett fett men.. Kommer nok ikke til å klare å la være å teste 2 ganger om dagen når jeg vet det nærmer seg uansett tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på el-test idag tidlig, så de funker fint på morgenurin og. (Testet forøvrig negativt igår kveld.) Får se om jeg ikke får lurt med mannen i kveld også da. Ble en runde igår så spørs om han orker. (Småsyk, stakkars...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på el-test idag tidlig, så de funker fint på morgenurin og. (Testet forøvrig negativt igår kveld.) Får se om jeg ikke får lurt med mannen i kveld også da. Ble en runde igår så spørs om han orker. (Småsyk, stakkars...!)

Huff stakkar. ikke boe gøy når prøvinga blir mas. men du får vel til å overtale kanskje:) Masse lykke til:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på el-test idag tidlig, så de funker fint på morgenurin og. (Testet forøvrig negativt igår kveld.) Får se om jeg ikke får lurt med mannen i kveld også da. Ble en runde igår så spørs om han orker. (Småsyk, stakkars...!)

Huff stakkar. ikke boe gøy når prøvinga blir mas. men du får vel til å overtale kanskje:) Masse lykke til:D

 

Takk! Ja, det skal jo være hyggelig og, ikke bare mas. Så vi får se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen smileansikt her enda så gubben har fått fri i kveld, plagde han en tur i går så da ska det være noen svømmer i tilfelle El testen er feil. Leser at pergo kan føre til seinere EL så det spørs om jeg må investere i en ny EL test på mandag. Da kan EL komme så seint som torsdag i stedetfor søndag. Hmm spent på denne testingen.

 

Fått tatt blodprøve på dag 12 i dag. Datasystemet var nede på legekontoret så der var det notering i permer og bøker,samt pengeskrinet var tatt fram. Med rekvisisjon i hånda og en flink Gynokolog som hadde fylt ut alt rett fikk jeg tatt blodprøva :) Ser hvor avhengig vi er av data når sånt skjer. Leger kom ut i venterommet og lurte på hvem som skulle inn til time. Noen av dem prøvde å gjette seg til pasienten sin. Et lite glimt tilbake til den dataløsetiden i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var el over for denne gang, og vi har fått lagt inn aksjer både torsdag og fredag. Jey! Så da er det bare å vente og vente. Spennende!

Jeg har forresten hatt vondt i magen idag, nede på høyre side. Jeg har aldri før vært plaget med å kjenne el, noen som er det, og kan beskrive hvordan det kjennes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Lessismore - kanskje du hadde el i går da, siden du hadde smerter? Jeg pleier å få småvondt (så å si konstant) på ene siden i et par dager, med el på siste dagen med vondt - tror jeg... Kjenner det har begynt å murre litt nå, så da er vel el på vei her også. Heldigvis ble det hanky panky både fredag og i går :D Mannen jobber mye for tiden og er litt sliten og trøtt, men håper jeg får han med noen dager til framover, eller i alle fall annenhver dag :P Nå er det ut på tur her!

 

Hvordan ligger dere andre an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...