Gå til innhold

IKM uke 6 :) For oss som ønsker den perfekte morsdagsgave :)


Møøø

Anbefalte innlegg

Ja det er nok EL som snart er over da. Da er det bare å vente på sympomer forhåpentligvis:) Er sånn øm på ene siden selv ca 4 dager, men er ikke alltid jeg kjenner det like godt. Vi helgarderer vertfall, ikke mangel på innsats. Så får vi bare se. Håper vi kan få positive tester neste mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også de smertene når EL kommer, og i dag begynte jeg med mer slim også så da tenker jeg den kommer om noen dager... Så er det bare å krysse fingrene for vellykka tur til DK..

 

Forrige gang hadde jeg et veldig bra svangerskap, sett bort fra mild bekkenløsning som kom i slutten av 2. trimester.

INGEN symptomer i det hele tatt på at jeg var gravid utenom stigning av hcg, valgte da også privat UL i uke 9 for å se om den lille var der så blir spennende å se nå etterhvert når spiren sitter hvordan dette svangerskapet blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å kjenne det i ryggen her og sjøl om el test er blank. Skulle hatt i dag. Si vist at pergo kan forsyve 14-18 dager. Så berre å legge inn aksjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me like to :) Piske stakkars karen til sengehalmen ;-) Hmm lure på når el kjem, testen er blank. Syns e kjenne el, men usikker. Jaja det forklarer hvorfor det ikke gikk i des

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv EL test sent i går og da hadde det gått over ett døgn siden sist test som var negativ, siden vi i mellomtiden var i bursdagsfest.. Vet ikke hvor lenge den har vært positiv men vi la inn aksjer både torsdag, lørdag og 2 ganger i går, søndag, så bør vel treffe ganske greit :D

 

Merka stikkinger i venstre eggstokk rett etter at vi la oss i går og da var det på'an igjen :P Vet ikke helt hva de stikkingene betyr, men innbilder meg at det er egget som skal ut? hehe..

 

Blir ikke klok på det greiene her, men hovedpoenget er vel å ha masse masse sex så får man bare se åssen det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er endelig TR ute av huset, etter å ha plaget meg i 9 dager! :P rekner med el torsdag, men er ikke sikker siden jeg ikke har kontroll på syklus.. Hvordan gjør dere det mtp alkohol mellom el og ikm? Er bedt på fest på lørdag.. usikker om jeg skal drikke og hvor mye påvirkning det egentlig har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere også er ivrige. Her har vi akkuratt spist middag, så får ta en omgang før trening. Skal ikke la noen sjanser gå vekk I denne PP. Med tanke på alkohol ville jeg holdt meg til noen glass bare, men det er vel ingen fasit....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg.:-) Vi er inne i pp2 og har ikm 5.02. håper spiren sitter. Ifølge mine kalukasjoner skulle jeg ha hatt el i dag, men neg test, i motsetting til positiv test på tirsdag. Det ble i hvertfall mye sengekose foregående uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in the game her :D Mannen føler seg mye bedre så jeg skal ta en el-test på neste dobesøk og sjekke ståa. Venter ikke el før torsdag tror jeg. Da får vi prøvd en siste gang før IVF likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned mot dobesøk her å for å teste EL. Vært borte, vart dårlig i går men fekk lurt karen i dag tidlig. Fundere på om e har el no. små kvalm av en eller anna grunn, Fæ vel kvinne seg opp te ny økt i kveld å. EL bør komme snart, spent på test. Må vente 40 min før e passere 4 timers merke for siste dobesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å gå å vente på EL :D. For meg ble tiden før el mer spennende enn lutealfasen til slutt for jeg ble aldri gravid likevel, men det var mer spenning knyttet til om vi fikk lagt nok aksjer på rett tidspunkt, for da slapp jeg å sitte der med blod på papiret på IKM og tenke at vi ikke prøvde hardt nok.. CD 14 er på fredag ser jeg i kalenderen, så da skal el komme før helgen eller i helgen :) Mange blir gravid den mnd de venter på å begynne med IVF medisinene, eller tvært de får godkjent adopsjonssøknaden sin.. Men tror ærlig talt ikke jeg har like flaks.

 

Har vondt i magen, men det er fordi jeg tar nesten trippel dose jern.

 

Ønsker alle lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dumt spørsmål men..

Når EL testen ikke lenger er positiv, har EL vært da? Skal jeg ta utgangspunkt i at søndagen da jeg fikk positiv test og stikkinger i eggstokken samme kveld var EL og at jeg nå er 2 dpo? Ikke så lett å være newbie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere også er ivrige. Her har vi akkuratt spist middag, så får ta en omgang før trening. Skal ikke la noen sjanser gå vekk I denne PP. Med tanke på alkohol ville jeg holdt meg til noen glass bare, men det er vel ingen fasit....?

 

Nei, det er vel ingen fasit, får tenke på det frem til lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt sikker sjøl, Tru det var noen som sa at det kunne være lurt ¨å legge inn noen aksjer dagen etter positiv EL test ¨å.

 

Her lure jeg på EL. Kjenner stikking her å, men min EL test er berre rund, ingen smileansikt. Satse på aksjeinnlegging lell. Må vel ivei å kjøpe flere EL tester imårrå. Vet at hormonbehandling kan utsette EL men no syns e den kan komme snart. Dag 16 i dag. Hadde vært kjekt å se et smiley å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kanskje ut som at EL var på søndag ja, Gartnerfrue. :) Så nå er det bare å veeeeente...

 

Venter på EL jeg da. Litt usikker på EL-testen i dag, første gang jeg tester, så jeg får ta en ny i kveld evt i mårra tidlig og se. Mannen er jo da borte på kurs frem til fredag... La inn aksjer i natt, så om EL er nå så passer det jo fint. Hvis ikke sprøs det om jeg må ta meg en sen utflukt og snike meg inn på hotellet hans ja... tihi... Kan jo ikke risikere å møte hans kollegaer :P

 

Spennende da, Fiemor :) Nå kan dere jo bare slappe helt av, for neste måned får dere hjelp, så kanskje spiren nå klorer seg fast på egenhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tanken på at du må snike deg inn på hotellet til han, nesten litt sånn nyforelska ungdomskole elever på leirskole :) hihi

Tror jeg ville gjort det uansett jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayennis, hvordan går'e snuppa? :D

 

Juhuuu, så herlig med frisk mann da! ;) Men bare tenk at dere får hjelp nå og slapp heeelt av, så kanskje! Men ikke regn med det, da - da forsvinner jo hele poenget...

 

Befinner meg i passe festlig dpo-land - med heftige el-smerter lørdag og søndag (og ellers all verdens symptomer på el..) regner jeg med el var søndag. Mannen reiste seff på jobbreise da, men ble hæla i taket både fredag og lørdag, så det skal jo holde :)

 

Jobber og trener og prøver å gjøre ventingen minst mulig nervepirrende. Skal heller IKKE bli innbilt gravid denne gangen, men det er jo lettere sagt enn gjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smerter i lysken i dag, 12 dager siden 1.mensdag.. I tillegg har jeg el slim (tror jeg) :P det er strekkbart og var voldsomt likt eggehvite.. hmm.. sorry detaljer! Får se hvordan det utvikler seg.. la inn aksjer søndag, blir i kveld også, og slik får vi fortsette annenhver dag.. mener å ha lest at det er mest optimalt med annenhver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er El-tid for de fleste her inne! Tvi, tvi :)

Jeg tok el-test idag, men den var langt fra positiv. Men det er noen dager igjen til antatt el :) Veldig gode dager uansett! Igår fikk jeg økt stillingen min betraktelig, så det føles trygt og godt, og ikke være så avhengig av mange ekstravakter :) (ikke alltid så lett å få fast, full stilling som sykepleier) Nyt vinterdagene og kos dere! Tenk at om noen uker så er det mest sannsynlig endel av oss som har fått positive tester! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Litt frustrert her :S

Hatt EL-slim noen dager nå så tatt test siden søndag, fortsatt negativ.. Nå er det mindre slim enn i går og jeg er litt redd for om testene har vært feil slik at EL har vært, jeg skal jo til DK så fryktelig leit om jeg misser denne prøveperioden..

De forrige mnd jeg har testa så har teststreken vært tydeligere enn nå, kjøper de fra billige-tester.no; typ dag 1 negativ, dag 2 VELDIG positiv og dag 3 litt svakere enn kontrollstreken/negativ...

Blæh, frustrert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayennis, hvordan går'e snuppa? :D

 

Juhuuu, så herlig med frisk mann da! ;) Men bare tenk at dere får hjelp nå og slapp heeelt av, så kanskje! Men ikke regn med det, da - da forsvinner jo hele poenget...

 

Befinner meg i passe festlig dpo-land - med heftige el-smerter lørdag og søndag (og ellers all verdens symptomer på el..) regner jeg med el var søndag. Mannen reiste seff på jobbreise da, men ble hæla i taket både fredag og lørdag, så det skal jo holde :)

 

Jobber og trener og prøver å gjøre ventingen minst mulig nervepirrende. Skal heller IKKE bli innbilt gravid denne gangen, men det er jo lettere sagt enn gjort :P

 

Ja, b-prøven hans var helt fin fikk vi beskjed om i dag :) Digg! Har overlatt meg selv hundre prosent til legene nå og er så mentalt innstilt på IVF at jeg bare vil hoppe i det nå. Det er liten sjans for at det går denne pp'n, men om det skulle gjøre det så blir det veldig rart og slippe IVF tankene. Har planlagt hele våren ut fra datoene i IVF prosessen nå, og meldt avbud på viktige begivenheter.

 

Ja det bør holde med babydance de dagene ja :) Søren tute, nå har du jaggu venta lenge nok du og ja! Kanskje jeg får smitta deg med no skikkelig gjenstridig babystøv hvis jeg får provosert frem en graviditet nå, håper seff du får det til selv før det! ;)

 

Sist syklus hadde vi ikke aksjelegging. Det var så sjukt godt å bare ta alt helt med ro og vente på mensen uten NOEN sjans for å være gravid. For første gang på to år! Null tanker om kaaaaaanskje og innbilte tegn. Bare lot det komme mens og det var helt fint :)

 

Gjeeeeesp! Første arbeidsdag i nyjobben i dag, skal si 1 og 2 klassingene har mye energi! Like før jeg dupper av nå, var så spent i natt at jeg knapt sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...