Gå til innhold

IKM uke 6 :) For oss som ønsker den perfekte morsdagsgave :)


Møøø

Anbefalte innlegg

Nemo_ :

Ja helt 100% kritthvit og tro meg jeg sjekka den maange ganger ! :) 14 dpo fikk jeg en veldig svaak strek med morgenurin. Samme kveld fikk jeg enda svakere strek, jeg så egentlig bare skyggen av en strek. (sikkert pga at urinen bare var få timer gammel den kvelden) Men jeg fikk bekreftet at den var positiv dagen etter hos legen , altså nå på mandag :D

 

Nå kommer symptomene bare sterkere og sterkere! Allerede har jeg fått spørsmål av begge mine foreldre om hva som skjer med meg , er jo så sinnsyykt trøtt, uggen og følsom :P haha.. Og kjenner småkramper i livmor hele tiden nesten.. I går begynte det å stikke i den høyre puppen. Er så rart hvordan man kan glede seg over slike ubehagligheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nemo_ :

Ja helt 100% kritthvit og tro meg jeg sjekka den maange ganger ! :) 14 dpo fikk jeg en veldig svaak strek med morgenurin. Samme kveld fikk jeg enda svakere strek, jeg så egentlig bare skyggen av en strek. (sikkert pga at urinen bare var få timer gammel den kvelden) Men jeg fikk bekreftet at den var positiv dagen etter hos legen , altså nå på mandag :D

 

Nå kommer symptomene bare sterkere og sterkere! Allerede har jeg fått spørsmål av begge mine foreldre om hva som skjer med meg , er jo så sinnsyykt trøtt, uggen og følsom :P haha.. Og kjenner småkramper i livmor hele tiden nesten.. I går begynte det å stikke i den høyre puppen. Er så rart hvordan man kan glede seg over slike ubehagligheter :P

Da har jeg bestilt meg 20 tester på billige-tester.no! :P Så håper jeg det ikke dukker opp noen tante før de kommer i posten!! Jeg har de samme symptomene som deg så da klamrer jeg meg til håpet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo_ :

Ja helt 100% kritthvit og tro meg jeg sjekka den maange ganger ! :) 14 dpo fikk jeg en veldig svaak strek med morgenurin. Samme kveld fikk jeg enda svakere strek, jeg så egentlig bare skyggen av en strek. (sikkert pga at urinen bare var få timer gammel den kvelden) Men jeg fikk bekreftet at den var positiv dagen etter hos legen , altså nå på mandag :D

 

Nå kommer symptomene bare sterkere og sterkere! Allerede har jeg fått spørsmål av begge mine foreldre om hva som skjer med meg , er jo så sinnsyykt trøtt, uggen og følsom :P haha.. Og kjenner småkramper i livmor hele tiden nesten.. I går begynte det å stikke i den høyre puppen. Er så rart hvordan man kan glede seg over slike ubehagligheter :P

VET du helt sikkert når du hadde eggløsning også forresten?? Jeg bruker clearblue fertilitetsmonitor og hadde max onsdag og torsdag for to uker siden og høy fredagen....Så da må jo eggløsningen ha vært enten torsdag ell fredag...da er jeg enten 12 ell 13 dpo vil jeg tro....:) Flere som bruker cbfm?? Man regner eggløsningsdagen fra siste dagen med max eller?? Blir litt halvsprø av dette her jeg....:P Og hver pp så tenker jeg at neste pp skal jeg ikke tenke på det, ikke være på dib, ikke teste, bare vente på mensen og ikke tro jeg er gravid....Haha, HVER pp så utgår detta for å si det sånn :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test her også i dag :/ heller ingen tegn TR! Så da blir det nok en dag med venting :P skal heldigvis jobbe ettermiddag i dag, så det blir fort morgen igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test i går ettermiddag, blendahvit... Og nå for litt siden kom TR. Var vel i grunn som forventet da, jeg fikk jo aldri noe positiv EL-test... Men nye EL-tester er bestilt, og nå skal jeg teste for EL fra tanta er ute av huset. Hvertfall godt å være tilbake på 27-dagers syklus, selv om jeg er på 2 ukers ferie ved neste IKM... Kjedelig å få TR i varme bade-strøk... Men jeg må jo bare ha tro på at neste TR faktisk IKKE kommer :D

 

Gratulerer til dere med positiv test!! Håper mange flere av oss i denne gruppa hopper over i 1.trimester og ikke blir med meg inn i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test i går ettermiddag, blendahvit... Og nå for litt siden kom TR. Var vel i grunn som forventet da, jeg fikk jo aldri noe positiv EL-test... Men nye EL-tester er bestilt, og nå skal jeg teste for EL fra tanta er ute av huset. Hvertfall godt å være tilbake på 27-dagers syklus, selv om jeg er på 2 ukers ferie ved neste IKM... Kjedelig å få TR i varme bade-strøk... Men jeg må jo bare ha tro på at neste TR faktisk IKKE kommer :D

 

Gratulerer til dere med positiv test!! Håper mange flere av oss i denne gruppa hopper over i 1.trimester og ikke blir med meg inn i uke 10.

 

Så kjedelig! Håper det klaffer for deg neste pp! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var dumt, møøø :( satser på at det klaffer for deg om et par uker :) nå er jeg halvveis i arbeidsdagen og ingen antydning til mens. om den absolutt MÅ komme håper jeg at den venter til jeg har kommet hjem siden jeg pleier å få skikkelige mens smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test i går ettermiddag, blendahvit... Og nå for litt siden kom TR. Var vel i grunn som forventet da, jeg fikk jo aldri noe positiv EL-test... Men nye EL-tester er bestilt, og nå skal jeg teste for EL fra tanta er ute av huset. Hvertfall godt å være tilbake på 27-dagers syklus, selv om jeg er på 2 ukers ferie ved neste IKM... Kjedelig å få TR i varme bade-strøk... Men jeg må jo bare ha tro på at neste TR faktisk IKKE kommer :D

 

Gratulerer til dere med positiv test!! Håper mange flere av oss i denne gruppa hopper over i 1.trimester og ikke blir med meg inn i uke 10.

 

Så kjedelig! Håper det klaffer for deg neste pp! Lykke til :)

 

Takk :) Ja, hadde vel ikke trodd det skulle ta så lang tid å bli gravid, har jo ikke rukket å begynne å prøve med de andre to barna våre... Samme mann har jeg også... Men mye som skjer med kroppen på 7 år, og kanskje hadde vi bare veldig flaks de to første gangene? Vet ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test i går ettermiddag, blendahvit... Og nå for litt siden kom TR. Var vel i grunn som forventet da, jeg fikk jo aldri noe positiv EL-test... Men nye EL-tester er bestilt, og nå skal jeg teste for EL fra tanta er ute av huset. Hvertfall godt å være tilbake på 27-dagers syklus, selv om jeg er på 2 ukers ferie ved neste IKM... Kjedelig å få TR i varme bade-strøk... Men jeg må jo bare ha tro på at neste TR faktisk IKKE kommer :D

 

Gratulerer til dere med positiv test!! Håper mange flere av oss i denne gruppa hopper over i 1.trimester og ikke blir med meg inn i uke 10.

 

Så kjedelig! Håper det klaffer for deg neste pp! Lykke til :)

 

Takk :) Ja, hadde vel ikke trodd det skulle ta så lang tid å bli gravid, har jo ikke rukket å begynne å prøve med de andre to barna våre... Samme mann har jeg også... Men mye som skjer med kroppen på 7 år, og kanskje hadde vi bare veldig flaks de to første gangene? Vet ikke :P

 

Hehe, ikke godt å si! Var vel mer avslappet de andre gangene(siden dere ikke rakk å prøve), og at det virker positivt mtp graviditet.. MEN, er lettere sagt en gjort! :P

Endret av 1.gangsprøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å gå inn her om dagen, se om noen jubler for positiv test :D Gleder meg over alle med positiv test. Godt å ha noen her inne å dele gleder og sorger med i prøveperioden. Det er jo så spennende!!! Tenk, vi prøver jo faktisk å lage helt nye liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo_ :

Ja helt 100% kritthvit og tro meg jeg sjekka den maange ganger ! :) 14 dpo fikk jeg en veldig svaak strek med morgenurin. Samme kveld fikk jeg enda svakere strek, jeg så egentlig bare skyggen av en strek. (sikkert pga at urinen bare var få timer gammel den kvelden) Men jeg fikk bekreftet at den var positiv dagen etter hos legen , altså nå på mandag :D

 

Nå kommer symptomene bare sterkere og sterkere! Allerede har jeg fått spørsmål av begge mine foreldre om hva som skjer med meg , er jo så sinnsyykt trøtt, uggen og følsom :P haha.. Og kjenner småkramper i livmor hele tiden nesten.. I går begynte det å stikke i den høyre puppen. Er så rart hvordan man kan glede seg over slike ubehagligheter :P

VET du helt sikkert når du hadde eggløsning også forresten?? Jeg bruker clearblue fertilitetsmonitor og hadde max onsdag og torsdag for to uker siden og høy fredagen....Så da må jo eggløsningen ha vært enten torsdag ell fredag...da er jeg enten 12 ell 13 dpo vil jeg tro.... :) Flere som bruker cbfm?? Man regner eggløsningsdagen fra siste dagen med max eller?? Blir litt halvsprø av dette her jeg.... :P Og hver pp så tenker jeg at neste pp skal jeg ikke tenke på det, ikke være på dib, ikke teste, bare vente på mensen og ikke tro jeg er gravid....Haha, HVER pp så utgår detta for å si det sånn :P

Altså jeg går ut ifra at EL var kvelden etter jeg fikk positiv test , siden jeg hadde veldig stikkinger i eggstokken da. Men selvfølgelig, egget lever i 24 timer så det kan like gjerne ha blitt befrukta dagen etter :) Jeg vil tolke det sånn at om man har positiv test i mange dager så bør man tolke at el kommer etter siste positiv test.. Kan være det at egget slipper veldig tregt at den er positiv så lenge :) Jeg bruker kun testene fra billige.tester.no men det går vel ut på det samme som cbfm :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen TR her. Stikking i livmor venstre side holder på å gå over til høyre å. Kjenner litt i høyre fot. Kvit aktig slim. Ikke testa siden søndag. Smiley tirsdag for 14 dager siden El. Prøve en test imårrå hvis TR ikke har kommet i hus. Litt usikker på ka jeg tenker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kom tanta i dag tidlig. Litt skuffa, men allikevel glad for at jeg hvertfall vet at jeg er klar for å prøve på en til :-)

 

Nå skal vi diskutere de neste 14 dagene om vi skal vente et par mnd , eller om vi skal kjøre på. Tenker da på for å unngå november/desember. Har forsåvidt ei desemberjente fra før -og synes det var en super tid å f babyH

på. Men tenker jo på at det er kjedelig å være minst...

 

Hva tenker dere om det? Dere som ikke er heldige denne mnd?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente som er født i september og likevel yngst i klassen på 25 elever... Så vi bare kjører på. Ikke så farlig om det blir november-desember eller januar, bare det blir en baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tanta i dag tidlig. Litt skuffa, men allikevel glad for at jeg hvertfall vet at jeg er klar for å prøve på en til :-)

 

Nå skal vi diskutere de neste 14 dagene om vi skal vente et par mnd , eller om vi skal kjøre på. Tenker da på for å unngå november/desember. Har forsåvidt ei desemberjente fra før -og synes det var en super tid å f babyH

på. Men tenker jo på at det er kjedelig å være minst...

 

 

Hva tenker dere om det? Dere som ikke er heldige denne mnd?:-)

 

Synd med tanta! Lykke til neste gang! :)

 

Jeg tenker også litt som deg, samtidig som jeg også synes det er domt å tenke sånn.. det er mange som strever og ikke kan "velge" hvilken mnd de vil ha baby.. men tenker som sagt litt sånn selv også:P

Endret av 1.gangsprøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vææææ: Jeg hadde smiley på eggløsningstest mandag for 2 uker siden. Har alltid 28 og 29 dagers sykluser annenhver gang. I dag er jeg på syklus dag 30, og fremdeles ingen mens... Dette er nervepirrende. Jeg tror ikke jeg tør å teste i morgen. Har så lyst å beholde det lille håpet jeg har så lenge som mulig. Tenker hele tiden at det må ha skjedd en forsinkelse i eggløsningen selv om jeg hadde positiv test og EL slim for 2 uker og 2 dager siden... Har du regelmessig syklus også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på overtid iflg når jeg mener jeg hadde el.. men men, håpet er der så lenge tanta holder seg borte :) MEN, så var det den mellomblødningen i forrige uke da.. skjønner ikke hva dette var.. huff, mye å tenke på..

 

Har stikninger i lysken til tider, oppblåst/luft i magen i går.. føler jeg har Synligere blodårer på det ene brystet.. har også en del utflod.. noe av dette kan vel både være innbilning og eller pms symptomer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer.. el lignende slim i dag, altså strekkbart. Er kroppen virkelig så på bærtur, eller kan en ha slikt slim ved graviditet/før mens? :P

Du kan ha slim ved graviditet, jeg har hatt masse og er 15 uker:-) Det kan også være at kroppen ikke slapp egget sist og da vil den prøve igjen gjerne samme syklus! Jeg fikk til og med positiv EL test, men ingen eggløsning den mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer.. el lignende slim i dag, altså strekkbart. Er kroppen virkelig så på bærtur, eller kan en ha slikt slim ved graviditet/før mens? :P

Du kan ha slim ved graviditet, jeg har hatt masse og er 15 uker:-) Det kan også være at kroppen ikke slapp egget sist og da vil den prøve igjen gjerne samme syklus! Jeg fikk til og med positiv EL test, men ingen eggløsning den mnd..

 

Håper det er tegn på graviditet og ikke el, for mannen er ikke hjemme! :/ men det slimet var hvitt, og ikke helt blankt.. det er vel helt blankt ved el, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å spotte for noen timer siden, da kommer vel tanta for fullt i kveld tenker jeg..

Null vondt i korsryggen som vanlig ved TR og hodevondtet jeg hadde her om dagen ga seg dagen etter, noe det sjeldent gjør ved TR.. Litt merkelig, men kroppen forandrer seg vel litt innimellom også så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...