Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter som jeg har lest meg frem til på nett så begynner embryo å røre på seg i uke 9, så blir ekstra spennende å se om vi ser bevegelser. Men fantastisk opplevelse blir det nok uansett :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1368896559' post='145357037]

Er ca 9 1/2 uker når vi skal på UL. Så da får vi nok se ei lita sprellende reke :wub: Hvordan går det med dere? Tr? Kommet iorden i huset?

 

Å så spennende!!! :D Håper dere får noen fine bilder med dere hjem :D

 

Jo det går fint her, tar ting litt og litt om gangen :) Strømmer begynner å komme seg og. Mangler nesten bare taklamper, så satser på at strømmen blir satt på neste uke :D Ellers er det jo masse annet som mangler. Ikke alle rom er malt osv, men det tar vi som det kommer :) Begynner å se ut som et hjem iallefall! :D

 

Ingen tr her nei! :P Gitt opp jeg nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det viktigste er å få se et eller flere bankende hjerter :wub:

 

Så bra huset behynner se ut som et hjem nå da :) Maling av rom er jo slikt man tar litt etter litt. Men man blir vel aldri heelt ferdig når man har hus. Når man er ferdig med en ting er det alltid noe annet som må gjøres.

Jeg hadde tenkt å holde på med litt hagearbeid nå i pinsen, men nå ligger jeg helt utslått av pollenallergi. Har ikke turt ta medisinen, og i går eksploderte virkelig sesongen her.

 

Så kjedelig med tr som fortsatt ikke er kommet. Virkelig forsinket kan man si :(

Endret av Januar-spire :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1368687331' post='145352420]

Mammadrømmen: Så utrolig kjipt at tr fortsatt lar vente på seg. Håper det ordner seg snart slik at dere får forsøk før ferien iallfall :)

 

Lilleboffen: Ååå så spennende :) Krysser fingre for at dere lykkes med en gang jeg :)

 

Utålmodigprøver: Velkommen hit :) Her inne er det flott å være :) Ser vi er i samme situasjon, med steril mann. Er en utrolig tøff beskjed å få, men gi ikke opp håpet ;) En dag blir det deres tur også :)

Vet ikke hvilken kronisk sykdom du tenker på, men jeg har en kronisk blodsykdom og det hadde ikke noe å si for vår søknad. Eneste var at vi måtte være ekstra obs dersom vi måtte over på IVF (noe vi heldigvis slapp i denne omgang ;) )

 

 

Her har formen endret seg noe. Ble skikkelig uggen i går og er det fortsatt... Er skrekkelig trøtt, men når jeg endelig har mulighet til å sove litt så ligger jeg bare å vrir på meg. Nattesøvnen er helt elendig, teller takplater ca hver time :P Hehe. Håper denne søvnen ordner seg snart. Kjenner det blir tungt i lengden om jeg skal ha det slik. Men gleden over å være gravid overskygger ALT :wub:

Venter fortsatt på time til UL. Tenkte at dersom den ikke kommer med posten i dag, skal jeg ringe å etterlyse den. Avd.leder holder på å tilrettelegge jobben min litt, så da kan det jo være greit å få lagt inn når jeg har legetimer å slikt ;)

 

 

Takk :)

Det er en veldig tøff beskjed å få ja! Og veldig vanskelig å vite når man skal fortelle det til familien!

Gir aldri opp drømmen!

Jeg har diabetes, og jobber kun 50 %. Håper dette ikke er noe de ser på som et problem :/

 

UL blir nok kjempe spennende :D Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1368687331' post='145352420]

Mammadrømmen: Så utrolig kjipt at tr fortsatt lar vente på seg. Håper det ordner seg snart slik at dere får forsøk før ferien iallfall :)

 

Lilleboffen: Ååå så spennende :) Krysser fingre for at dere lykkes med en gang jeg :)

 

Utålmodigprøver: Velkommen hit :) Her inne er det flott å være :) Ser vi er i samme situasjon, med steril mann. Er en utrolig tøff beskjed å få, men gi ikke opp håpet ;) En dag blir det deres tur også :)

Vet ikke hvilken kronisk sykdom du tenker på, men jeg har en kronisk blodsykdom og det hadde ikke noe å si for vår søknad. Eneste var at vi måtte være ekstra obs dersom vi måtte over på IVF (noe vi heldigvis slapp i denne omgang ;) )

 

 

Her har formen endret seg noe. Ble skikkelig uggen i går og er det fortsatt... Er skrekkelig trøtt, men når jeg endelig har mulighet til å sove litt så ligger jeg bare å vrir på meg. Nattesøvnen er helt elendig, teller takplater ca hver time :P Hehe. Håper denne søvnen ordner seg snart. Kjenner det blir tungt i lengden om jeg skal ha det slik. Men gleden over å være gravid overskygger ALT :wub:

Venter fortsatt på time til UL. Tenkte at dersom den ikke kommer med posten i dag, skal jeg ringe å etterlyse den. Avd.leder holder på å tilrettelegge jobben min litt, så da kan det jo være greit å få lagt inn når jeg har legetimer å slikt ;)

 

 

Takk :)

Det er en veldig tøff beskjed å få ja! Og veldig vanskelig å vite når man skal fortelle det til familien!

Gir aldri opp drømmen!

Jeg har diabetes, og jobber kun 50 %. Håper dette ikke er noe de ser på som et problem :/

 

UL blir nok kjempe spennende :D Lykke til :)

Vi har faktisk valg å ikke fortelle familien at vi har vært gjennom donorbehandling. Har egentlig ikke vært naturlig for oss, da vi ikke har familie man prater med om alt. Hverken min eller hans familie. Og noen i vår nærmeste familie klarer absolutt ikke holde noe hemmelig, så dersom dem får vite det vet alle det. Da er det så lett for at barnet kan få høre fra andre at pappa ikke er biologisk pappa. Og det er noe vi ønsker fortelle selv når barnet er klar for å høre det.

 

Kan ikke tenke meg at diabetes vil være noe problem i forhold til søknaden. Eneste er vel at du kanske burde ha ekstra oppfølging i forhold til svangerskap. Hos meg er det ekstra blødningsfare i forhold til fødselen. Å det var ikke noe problem for riksen.

Lykke til, dere blir nok godkjent skal du se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1368906378' post='145357478]

Klart det viktigste er å få se et eller flere bankende hjerter :wub:

 

Så bra huset behynner se ut som et hjem nå da :) Maling av rom er jo slikt man tar litt etter litt. Men man blir vel aldri heelt ferdig når man har hus. Når man er ferdig med en ting er det alltid noe annet som må gjøres.

Jeg hadde tenkt å holde på med litt hagearbeid nå i pinsen, men nå ligger jeg helt utslått av pollenallergi. Har ikke turt ta medisinen, og i går eksploderte virkelig sesongen her.

 

Så kjedelig med tr som fortsatt ikke er kommet. Virkelig forsinket kan man si :(

 

Ja det gjør det litt mer koselig her :) Nemlig!! Man blir aldri helt ferdig, er lissom noe nytt som dukker opp hele tiden :P hehe..

Ja samme her, gjort litt hagearbeid vi og, men det er min kjære som er flinkest der. Jeg synes det er i det varmeste laget, og har skikkelig pollen allergi jeg også. Blæ!

 

Ja veldig forsinket og! :( Prøver å IKKE tenke på det, men det er jammen ikke lett asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: mener jeg har lest her at noen skrev at partner ikke må være med på Riksen når man skal insemineres?? Det var ikke sånn forrige gang vi lagde barn. Vi prøvde å spørre om det da vi var på samtale, men fikk ikke noe godt svar - fikk beskjed om at partner må skrive under på skjemaet hver gang, men trenger ikke være med...men altså, hun må jo være der for å skrive under?? Eller kan vi få skjemaet på forhånd? Noen som vet?

 

Hadde vært så mye enklere å skjule at vi driver med forsøk om ikke begge må dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1368909512' post='145357710]

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1368687331' post='145352420]

Mammadrømmen: Så utrolig kjipt at tr fortsatt lar vente på seg. Håper det ordner seg snart slik at dere får forsøk før ferien iallfall :)

 

Lilleboffen: Ååå så spennende :) Krysser fingre for at dere lykkes med en gang jeg :)

 

Utålmodigprøver: Velkommen hit :) Her inne er det flott å være :) Ser vi er i samme situasjon, med steril mann. Er en utrolig tøff beskjed å få, men gi ikke opp håpet ;) En dag blir det deres tur også :)

Vet ikke hvilken kronisk sykdom du tenker på, men jeg har en kronisk blodsykdom og det hadde ikke noe å si for vår søknad. Eneste var at vi måtte være ekstra obs dersom vi måtte over på IVF (noe vi heldigvis slapp i denne omgang ;) )

 

 

Her har formen endret seg noe. Ble skikkelig uggen i går og er det fortsatt... Er skrekkelig trøtt, men når jeg endelig har mulighet til å sove litt så ligger jeg bare å vrir på meg. Nattesøvnen er helt elendig, teller takplater ca hver time :P Hehe. Håper denne søvnen ordner seg snart. Kjenner det blir tungt i lengden om jeg skal ha det slik. Men gleden over å være gravid overskygger ALT :wub:

Venter fortsatt på time til UL. Tenkte at dersom den ikke kommer med posten i dag, skal jeg ringe å etterlyse den. Avd.leder holder på å tilrettelegge jobben min litt, så da kan det jo være greit å få lagt inn når jeg har legetimer å slikt ;)

 

 

Takk :)

Det er en veldig tøff beskjed å få ja! Og veldig vanskelig å vite når man skal fortelle det til familien!

Gir aldri opp drømmen!

Jeg har diabetes, og jobber kun 50 %. Håper dette ikke er noe de ser på som et problem :/

 

UL blir nok kjempe spennende :D Lykke til :)

Vi har faktisk valg å ikke fortelle familien at vi har vært gjennom donorbehandling. Har egentlig ikke vært naturlig for oss, da vi ikke har familie man prater med om alt. Hverken min eller hans familie. Og noen i vår nærmeste familie klarer absolutt ikke holde noe hemmelig, så dersom dem får vite det vet alle det. Da er det så lett for at barnet kan få høre fra andre at pappa ikke er biologisk pappa. Og det er noe vi ønsker fortelle selv når barnet er klar for å høre det.

 

Kan ikke tenke meg at diabetes vil være noe problem i forhold til søknaden. Eneste er vel at du kanske burde ha ekstra oppfølging i forhold til svangerskap. Hos meg er det ekstra blødningsfare i forhold til fødselen. Å det var ikke noe problem for riksen.

Lykke til, dere blir nok godkjent skal du se :D

 

Jeg har fortalt det til noen i min familie og nære venner. Føler at svigerfamilien også bør vite det. Føler også at vi lurer de litt om vi ikkje sier noe. I min familie er det vanlig å snakke om ting.

Har veldig lyst å være åpen om det, for alle tar det å få barn som en selvfølge. Men jeg er ikke så tøff i trynet som jeg skulle ønske :-P

 

Håper inderlig å få søknaden godkjent. Det er en pine å vente på brev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som kan ringe Riksen imorgen!!??!!?? :D Tr har ENDELIG dukket opp!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som kan ringe Riksen imorgen!!??!!?? :D Tr har ENDELIG dukket opp!! :D

 

Så bra :D Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå sittet en time i tlf-kø, ingen som tar den. Normalt??

 

Oppdatering: Fått time til ul 31. mai! Jeeeej!! :D

Hun sa først at hun trodde det ikke var noen ledig donorer, men så ombestemte hun seg.

Hjertet hoppet over noen slag der ja! :P Nå er det bare å glede seg :D

Endret av Mammadrømmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt med eviglang tlfkø ja! Men hurra for at det blir forsøk på dere!! Så tidlig du skal til UL?? Men du går kanskje på hormoner? Jeg skal på UL den 27., på syklusdag 13. Da vi var på samtale var jeg på syklusdag 15, og det nærma seg eggløsning. Så det er nok et greit tidspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!! :D LYKKE!! Er det tidlig? Stod i brevet at man får ul på dag 9-11 og jeg skal ha på dag 11. Vet ikke om det er fordi det er helg i mellom, så dag 14 er for sent. Siden jeg normalt har el ca dag 17-19. Men det bryr jeg meg ikke om. Heller for tidlig enn for sent :P Blir ul og forsøk ca likt på oss da :D Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så veldig tidlig :) Forrige gang hadde jeg alltid UL på dag 12, men det faller på en søndag nå :) Da det klaffa sist ble jeg inseminert dag 16 :) Hadde første gang forsøk på dag 14, så 15, og altså til slutt 16..:) men jeg regner med at det blir den 29. denne gangen, dag 15. Får satse på full klaff!

 

Det var helt merkelig sist - for hvert forsøk var follikelen mindre på dag 12. En blir vel påvirket av hormoner i EL-sprøyta, vil jeg tro!

 

Nå jobber jeg med å kutte drastisk i kaffedrikkinga igjen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg et forum som passer meg perfekt :D

 

Jeg og samboeren har vert prøvere i minst 3 år nå. Fikk i april beskjeden om at han er steril :/

Men nå er vi iallefall kommet et steg nærmere drømmen!

 

Venter på å høre noe fra Riksen. Har mottatt brev om at de har mottatt søknaden vår. Fikk også beskjed om å ta HSG røntgen. Det gjorde jeg på mandag, og synes det var forferdelig vondt!

Men var jo verdt det siden begge egglederne var åpne :)

 

Hei utålmodigprøver!

Kan jeg spørre om hvor du tok HSG? Jeg og kona var på samtale med Riksen i desember 2012 og fikkførst da vite at jeg må ta den før noe mer skjer. Legen fylte ut henvisning, og etterpå har det blitt helt stille. Jeg antar at det er lang ventetid, men hadde vært fint å vite hvor lang...

 

Lykke til til dere alle sammen her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg et forum som passer meg perfekt :D

 

Jeg og samboeren har vert prøvere i minst 3 år nå. Fikk i april beskjeden om at han er steril :/

Men nå er vi iallefall kommet et steg nærmere drømmen!

 

Venter på å høre noe fra Riksen. Har mottatt brev om at de har mottatt søknaden vår. Fikk også beskjed om å ta HSG røntgen. Det gjorde jeg på mandag, og synes det var forferdelig vondt!

Men var jo verdt det siden begge egglederne var åpne :)

 

Hei utålmodigprøver!

Kan jeg spørre om hvor du tok HSG? Jeg og kona var på samtale med Riksen i desember 2012 og fikkførst da vite at jeg må ta den før noe mer skjer. Legen fylte ut henvisning, og etterpå har det blitt helt stille. Jeg antar at det er lang ventetid, men hadde vært fint å vite hvor lang...

 

Lykke til til dere alle sammen her inne! :)

 

Du spurte jo ikke meg, men jeg svarer likevel ;) Vi fikk rekvisisjon i posten for HSG-røntgen, også måtte vi selv ta kontakt med hvilket som helst sykehus for å ta den. Siden vi bytta til at jeg skal bli gravid, og ikke kona (som fikk rekvisisjonen), har det ikke blitt noe av (jeg har født et barn og tok HSG-røntgen for flere år siden). Men Riksen hadde ikke egentlig ventetid - det var fullt den mnd hun ringte, tror hun fint kunne få plass neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet: Hvis du ikke har hørt noe siden desember, RING!! :o

 

Vi sendte inn søknad i februar i år (mener jeg det var) og vi har kommet inn til forsøk alt. Vi fikk også svar i posten som noen skriver her om at søknad var motatt og henvisning til hsg røntgen. Ringte nærmeste sykehus (ikke alle kan gjøre dette) og bestilte time. Etter Riksen mottok svaret på hsg, fikk vi brev og godkjent og time til samtale. Dette gikk FORT! Så du burde absolutt ringe å høre hva som skjer! :)

 

Utålmodigprøver: Ja det var GRUSOMT vondt!! :o Skal ALRI gjøre det igjen :P hehe.. Men er så klart verdt det. Begge åpne her og :)

Endret av Mammadrømmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var forferdelig vondt! Men jeg vet om andre som ikke gjorde noe av det. Veldig individuelt med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd Lilleboffen og Mammadrømmen! :)

Jeg har bare tatt det for gitt at det skulle ta lang tid jeg... Ringte nå og snakket med sekretæren, hun syntes også det var rart at jeg ikke bare hadde fått med meg henvisningen, og skulle sende en ny i posten i dag. Så ba hun meg ringe direkte og bestille time med en gang. Jeg ringte røntgen og fikk beskjed om at jeg skulle ringe igjen første dag neste mens, så da ser det ut til at det bare har vært papirer på avveie som gjør at det ikke har skjedd noe... :( Jaja, da fant jeg det ihvertfall ut nå, og så blir det å ringe på nytt om et par ukers tid.

 

Vi skal på USA-ferie i midten av september, men da kan det jo hende det blir forsøk når vi er tilbake hvis alt står oss bi..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok godt mulig at dere kan få forsøk da, om det fortsetter å gå så fort unna der :) Så bra at du kom på å spørre om det her, hvis ikke kunne det vel blitt veldig mye mer unødvendig venting! Er det første barnet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg et forum som passer meg perfekt :D

 

Jeg og samboeren har vert prøvere i minst 3 år nå. Fikk i april beskjeden om at han er steril :/

Men nå er vi iallefall kommet et steg nærmere drømmen!

 

Venter på å høre noe fra Riksen. Har mottatt brev om at de har mottatt søknaden vår. Fikk også beskjed om å ta HSG røntgen. Det gjorde jeg på mandag, og synes det var forferdelig vondt!

Men var jo verdt det siden begge egglederne var åpne :)

 

Hei utålmodigprøver!

Kan jeg spørre om hvor du tok HSG? Jeg og kona var på samtale med Riksen i desember 2012 og fikkførst da vite at jeg må ta den før noe mer skjer. Legen fylte ut henvisning, og etterpå har det blitt helt stille. Jeg antar at det er lang ventetid, men hadde vært fint å vite hvor lang...

 

Lykke til til dere alle sammen her inne! :)

 

På sykehuset i Molde :)

Jeg ringte gyn.pol. å det ble fikset kjempe fort :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet: Hvis du ikke har hørt noe siden desember, RING!! :o

 

Vi sendte inn søknad i februar i år (mener jeg det var) og vi har kommet inn til forsøk alt. Vi fikk også svar i posten som noen skriver her om at søknad var motatt og henvisning til hsg røntgen. Ringte nærmeste sykehus (ikke alle kan gjøre dette) og bestilte time. Etter Riksen mottok svaret på hsg, fikk vi brev og godkjent og time til samtale. Dette gikk FORT! Så du burde absolutt ringe å høre hva som skjer! :)

 

Utålmodigprøver: Ja det var GRUSOMT vondt!! :o Skal ALRI gjøre det igjen :P hehe.. Men er så klart verdt det. Begge åpne her og :)

 

Håper jeg også slipper å gjøre det flere ganger :P

Måtte jo gå fra gyn.pol. og til røntgen avd. med kateter! Holdt virkelig på å svime av av smerter :P

 

Søknaden vår ble sendt inn i April. Nå venter vi bare på å høre fra riksen! Hver dag uten brev i postkassa er en skuffelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...