Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag kom brevet om forsamtalen! Edelig! 
Time 2 juli. Trodde det var stengt da jeg. 

Noen som vet når de har stengt i sommer? 
 

Da jeg først så brevet ble jeg kjempe glad, men så kom alle de blandede følelsene. Sorgen over og ikke kunne bære samboeren sitt barn. Men når saken er slik som den er, er det ikke noe vi heller vil enn å bruke donor.

 

Spennende tid fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morro! :D Da er det ikke lenge til det skjer ting vet du :)

Trodde også de var stengt i sommer. Fikk beskjed på vår samtale i mai at de er stengt i skolens ferie, 6 uker. Men hun visste ikke når ferien begynte. Så da rekker du det nok akkurat før de begynner ferien sin :)

 

Jeg kommer heller ikke til å kunne bære barn med samboers gener, men for meg er det like mye hennes barn uansett og vet det kommer til å føles som hennes :) Er jo ikke det biologiske som teller :)

 

Lykke til i sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Godt å få samtalen over før min ferie også. Så vet jeg iallefall litt, og slipperå gruble slik :)

 

Tenker helt klart at det er like mye hans barn! Blod er ikke alt :)

Men likevel enormt mye tanker.

 

Håper vi blir godkjent og klar til å starte etter første samtale :)

 

Noen som vet hvor streng de er med tankepå vekt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende utålmodigprøver! :) Håper du oppdaterer oss fremover!

 

Her blir det HSG-røntgen i morgen. Må si jeg gruer meg veldig til akkurat det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neferet :-)

Skal oppdatere dere :-)

 

HSG røntgen er fort gjort, og det er ikke sikkert du merker så mye av det :-) Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette er en informativ og fin tråd! Jeg var inne til HSG-ultralyd hos gyn på torsdag, og hun skulle da også sende in søknaden vår samme dag. Mitt spørsmål gjelder egentlig brev om mottatt søknad og brev om forsamtale - er dette et og samme brev, eller to ulike? Og hvilket tidsperpektiv kan vi regne med før vi evt. mottar dette/disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eventyrland! :)

For oss var disse to brevene forskjellige. Vi fikk brev om mottatt søknad innen to uker fra søknaden var sendt. Det manglet et blodprøvesvar som fastlegen ikke hadde sendt med, så her tok det litt ekstra tid før innkallingen til forsamtale kom, det var vel ca 4 måneder. Har fått inntrykk av at ca 2 måneder er mer vanlig, men nå skal det vel snart være sommerstengt. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar:) da får vi bare krysse fingrene for at alle nødvendige prøvesvar er med, og at det ikke tar fire mnd! Dette er spennende saker. Det er veldig greit med denne typen fora. Føler meg underernært på informasjon om hele prosessen.

 

Lykke til med hsg - hvis det hjelper synes jeg at det gikk veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre måtte tatt rødehunder vaksinen før forsamtalen? Er det ikke nok at man har gjort det som barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøve der de testet om jeg hadde antistoffer mot rubella samtidig som hiv og hep b. Dette gjorde jeg første gangen jeg var hos fastlegen da jeg skulle få henvisning til gyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for svar:) da får vi bare krysse fingrene for at alle nødvendige prøvesvar er med, og at det ikke tar fire mnd! Dette er spennende saker. Det er veldig greit med denne typen fora. Føler meg underernært på informasjon om hele prosessen.

 

Lykke til med hsg - hvis det hjelper synes jeg at det gikk veldig greit.

 

Tusen takk :) Jeg skal til pers klokka to, så det blir greit å få det overstått :)

 

Har dere andre måtte tatt rødehunder vaksinen før forsamtalen? Er det ikke nok at man har gjort det som barn?

 

Jeg tok også blodprøve for å teste antistoffer mot rubella på den første blodprøven. For de fleste som har tatt vaksinen som barn er antistoffene fortsatt aktive, det var de også hos meg. Så sannsynligheten er stor for at du slipper vaksine nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har også tatt bloprøvene før vi ble henvist. Kanskje ikke for Rubella.. 

Når jeg leste brevet en gang til ser jeg at det står at jeg vil bli tilskrevet om jeg trenger å ta vaksinen :P 
Ikke alt man får med seg :) 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du se det er i orden utålmodigprøver :)

 

Her har det vært gjennomført HSG-røntgen i dag, jeg var (som fryktet) av de som får mye smerter av undersøkelsen. Det er vel aldri et godt tegn når det første legen som skal sette inn kateteret sier er: "Dette er ikke lett". Av en eller annen grunn gikk det fint inn i livmorhalsen, men vippet ikke inn i livmorhulen som det skulle. Ballongen måtte derfor blåses opp i livmorhalsen. De verste smertene var det kontrastvæsken som skapte, akkurat der og da var det helt jævlig. Heldigvis varer det jo ikke så lenge. Resultatet var at den ene egglederen er 100%, den andre er sannsynligvis også det, men i og med at ballongen satt i livmorhalsen spratt den ut før kontrastvæsken nådde helt inn. Så, beklager detaljene, men nå har jeg jo begynt å lure på noe nytt: er det samme type kateter som brukes til inseminasjon? Og kan det i tilfelle bety trøbbel at ballongen ikke kom dit den skulle? Eller er det ikke ballong på inseminasjonskateteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to Neferet! Er noe av det værste jeg har vært med på!!! Hun som skulle gjøre det på meg fikk det ikke til hun heller. Ballongen bare datt ut. Så hun måtte be om hjelp. Hele prosessen ble nesten uuuutholdelig!! Skal ALDRI gjøres igjen :P Heldigvis åpne eggledere her og, så kom noe positivt ut av det :)

 

Nei er ingen ballong på inseminasjon. Det skal ikke være noe problem å utføre :) Det er vondt det og, men ikke et dugg i forhold til hsg :) Så det går nok fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ikke ålreit ut!! Jeg synes også HSG var grusomt, men det var ikke like mye komplikasjoner i alle fall!

...men da jeg ble forsøkt igangsatt med ballongkateter, opplevde jeg nok noe av det samme. Au.

 

Jeg (dvs kona) har satt min første dose menopur. For noe styr, takke meg til ferdige sprøyter!! For sikkerhets skyld måtte jeg rushe til apoteket like før stengetid siden de ikke hadde sendt med meg sånne opptrekkingskanyler. Litt søl med væska ble det også...herlig. Blir spennende å se på UL hvilken virkning det har! Og jeg krysser alt for at det ikke blir så mange follikler at de avbryter forsøket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Mammadrømmen og Lilleboffen! :) Da skal jeg ihvertfall ikke grue meg like mye til inseminasjonen når den tid kommer. Enig i at kateteret også gjorde litt vondt, men da klarte jeg ihvertfall å puste ordentlig og det hjelper jo mye!!

 

Så spennende med menopur Lilleboffen! Jeg håper at det er akkurat passe mange follikler! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi bare må forberede oss på avbrutt forsøk! For det var mengder med follikler i relativt lik strl. Er bare på syklusdag 10, så de to største var 12 mm, så hadde jeg en på 11, to på 10, fem på 8-9 og mange under 8.....jada! Jeg skal i alle fall ikke ha lik stimulering en gang til :-p pga helg er det vel vanskelig å få en UL til i tide, burde vel vært lørdag eller søndag, så jeg ser for meg at de avbryter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Skjønner hvordan du har det! Nå ble det tilslutt forsøk på oss, men fikk tlf av legen dagen etter om at jeg har for tynn slimhinne. Så jeg måtte forbrede meg på negativt forsøk og ivf neste gang. I tillegg til at de ikke har noe ledig før i oktober! :( Skal krysse fingrene for deg, man vet jo aldri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt for dere også mammadrømmen!! Håper klinikken tar feil og at spira sitter tross dårlige odds :)

Jeg håper selvfølgelig at noen av folliklene har slutta å utvikle seg til i morgen, for jeg skulle (selvfølgelig) ikke ta flere sprøyter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her holder vi på trua og krysser alt vi har! :D Legen tar FEIL!! :P

 

Håper du får grønt lys imorgen! :D Skal krysse fingrene! Er så kjedelig å måtte vente i 3-4 mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis trenger vi ikke vente mer enn to mnd, håper på forsøk i august i såfall!! Men vil selvfølgelig helst nå :)

 

Klart legen tar feil! Kan vel ikke vite alt de heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...