Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Neferet: Hvis du ikke har hørt noe siden desember, RING!! :o

 

Vi sendte inn søknad i februar i år (mener jeg det var) og vi har kommet inn til forsøk alt. Vi fikk også svar i posten som noen skriver her om at søknad var motatt og henvisning til hsg røntgen. Ringte nærmeste sykehus (ikke alle kan gjøre dette) og bestilte time. Etter Riksen mottok svaret på hsg, fikk vi brev og godkjent og time til samtale. Dette gikk FORT! Så du burde absolutt ringe å høre hva som skjer! :)

 

Utålmodigprøver: Ja det var GRUSOMT vondt!! :o Skal ALRI gjøre det igjen :P hehe.. Men er så klart verdt det. Begge åpne her og :)

 

Håper jeg også slipper å gjøre det flere ganger :P

Måtte jo gå fra gyn.pol. og til røntgen avd. med kateter! Holdt virkelig på å svime av av smerter :P

 

Søknaden vår ble sendt inn i April. Nå venter vi bare på å høre fra riksen! Hver dag uten brev i postkassa er en skuffelse!

 

Måtte du GÅ?? Jeg fikk beskjed om å ligge helt rolig jeg, så ingenting skulle falle ut! Ble trilla halve sykehuset rundt i en seng :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neferet: Hvis du ikke har hørt noe siden desember, RING!! :o

 

Vi sendte inn søknad i februar i år (mener jeg det var) og vi har kommet inn til forsøk alt. Vi fikk også svar i posten som noen skriver her om at søknad var motatt og henvisning til hsg røntgen. Ringte nærmeste sykehus (ikke alle kan gjøre dette) og bestilte time. Etter Riksen mottok svaret på hsg, fikk vi brev og godkjent og time til samtale. Dette gikk FORT! Så du burde absolutt ringe å høre hva som skjer! :)

 

Utålmodigprøver: Ja det var GRUSOMT vondt!! :o Skal ALRI gjøre det igjen :P hehe.. Men er så klart verdt det. Begge åpne her og :)

 

Håper jeg også slipper å gjøre det flere ganger :P

Måtte jo gå fra gyn.pol. og til røntgen avd. med kateter! Holdt virkelig på å svime av av smerter :P

 

Søknaden vår ble sendt inn i April. Nå venter vi bare på å høre fra riksen! Hver dag uten brev i postkassa er en skuffelse!

 

Måtte du GÅ?? Jeg fikk beskjed om å ligge helt rolig jeg, så ingenting skulle falle ut! Ble trilla halve sykehuset rundt i en seng :-p

 

Jeg måtte GÅ ja :P Fra 2 til 1 etasje. Og skulle egentlig sitte der og vente i en time før røntgen, men heldigvis ringte de fra gyn. slik at jeg fikk inn før!

Verste sykehus opplevelsen til nå ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet: Hvis du ikke har hørt noe siden desember, RING!! :o

 

Vi sendte inn søknad i februar i år (mener jeg det var) og vi har kommet inn til forsøk alt. Vi fikk også svar i posten som noen skriver her om at søknad var motatt og henvisning til hsg røntgen. Ringte nærmeste sykehus (ikke alle kan gjøre dette) og bestilte time. Etter Riksen mottok svaret på hsg, fikk vi brev og godkjent og time til samtale. Dette gikk FORT! Så du burde absolutt ringe å høre hva som skjer! :)

 

Utålmodigprøver: Ja det var GRUSOMT vondt!! :o Skal ALRI gjøre det igjen :P hehe.. Men er så klart verdt det. Begge åpne her og :)

 

Håper jeg også slipper å gjøre det flere ganger :P

Måtte jo gå fra gyn.pol. og til røntgen avd. med kateter! Holdt virkelig på å svime av av smerter :P

 

Søknaden vår ble sendt inn i April. Nå venter vi bare på å høre fra riksen! Hver dag uten brev i postkassa er en skuffelse!

 

Måtte du GÅ?? Jeg fikk beskjed om å ligge helt rolig jeg, så ingenting skulle falle ut! Ble trilla halve sykehuset rundt i en seng :-p

 

Jeg måtte GÅ ja :P Fra 2 til 1 etasje. Og skulle egentlig sitte der og vente i en time før røntgen, men heldigvis ringte de fra gyn. slik at jeg fikk inn før!

Verste sykehus opplevelsen til nå ihvertfall.

 

Oi, det er jo helt vanvittig...merkelig at de ikke har bedre rutiner på det!

 

Er så spent for UL til mandag og forsøk til uka, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok godt mulig at dere kan få forsøk da, om det fortsetter å gå så fort unna der :) Så bra at du kom på å spørre om det her, hvis ikke kunne det vel blitt veldig mye mer unødvendig venting! Er det første barnet deres?

 

Det blir spennende å se! :) Og ja, det var jammen bra jeg kom på å spørre, hvis ikke er det ikke godt å vite når det ville blitt oppdaget at den henvisningen aldri hadde kommet fram til riktig sted... Det er første barnet ja, så vi vet egentlig ikke helt hva vi går til. Får ta det som det kommer tror jeg! :)

 

På sykehuset i Molde :)

Jeg ringte gyn.pol. å det ble fikset kjempe fort :)

 

Lykke til :)

 

Tusen takk! :) Jeg skjønte det sånn på telefonen i går at når jeg ringer første dag i neste mens så ble det satt opp time 7-9 dager etterpå. Så da virker det som det skal gå ganske fort nå som jeg begynte å etterlyse hva som skjedde. Litt usikker på om jeg vil det skal gå fort etter å ha lest andres erfaringer med undersøkelsen, men får trøste meg med at det må til og at det forhåpentligvis er relativt raskt overstått...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utolmodigprøver:

Stakkars deg!!! :o Er jo enda mer grusomt at du måtte GÅ!! Jeg fikk også beskjed som lilleboffen; å ligge helt stille så det ikke skulle falle ut. De gjorde alt på ett rom på meg. Så jeg lå på samme benk under hele undersøkelsen :) Og jeg synes det var ille nok :P

 

Neferet:

Var jo ikke meningen å skremme deg helt bort her da :P Har snakket med flere her inne som ikke synes det var vondt i det hele tatt, så det er veldig individuelt :) Noen tipset meg med å ta to paracet en halv time før, som visst hadde hjulpet mye. Men jeg merket ikke noe til det :P Du får tenke underveis hvor mye positivt som kommer ut av det etter undersøkelsen, så går kanskje tiden går litt lettere og fortere :) Lykke masse til iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet: Hvis du ikke har hørt noe siden desember, RING!! :o

 

Vi sendte inn søknad i februar i år (mener jeg det var) og vi har kommet inn til forsøk alt. Vi fikk også svar i posten som noen skriver her om at søknad var motatt og henvisning til hsg røntgen. Ringte nærmeste sykehus (ikke alle kan gjøre dette) og bestilte time. Etter Riksen mottok svaret på hsg, fikk vi brev og godkjent og time til samtale. Dette gikk FORT! Så du burde absolutt ringe å høre hva som skjer! :)

 

Utålmodigprøver: Ja det var GRUSOMT vondt!! :o Skal ALRI gjøre det igjen :P hehe.. Men er så klart verdt det. Begge åpne her og :)

 

Håper jeg også slipper å gjøre det flere ganger :P

Måtte jo gå fra gyn.pol. og til røntgen avd. med kateter! Holdt virkelig på å svime av av smerter :P

 

Søknaden vår ble sendt inn i April. Nå venter vi bare på å høre fra riksen! Hver dag uten brev i postkassa er en skuffelse!

 

Måtte du GÅ?? Jeg fikk beskjed om å ligge helt rolig jeg, så ingenting skulle falle ut! Ble trilla halve sykehuset rundt i en seng :-p

 

Jeg måtte GÅ ja :P Fra 2 til 1 etasje. Og skulle egentlig sitte der og vente i en time før røntgen, men heldigvis ringte de fra gyn. slik at jeg fikk inn før!

Verste sykehus opplevelsen til nå ihvertfall.

 

Oi, det er jo helt vanvittig...merkelig at de ikke har bedre rutiner på det!

 

Er så spent for UL til mandag og forsøk til uka, jeg!!

 

Ja. Men de på røntgen sa at de skjeldent tok hsg røntgen. Så de var vel ikke så erfarne!

 

Skjønner at du gleder deg :D Håper det blir min tur snart også :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok godt mulig at dere kan få forsøk da, om det fortsetter å gå så fort unna der :) Så bra at du kom på å spørre om det her, hvis ikke kunne det vel blitt veldig mye mer unødvendig venting! Er det første barnet deres?

 

Det blir spennende å se! :) Og ja, det var jammen bra jeg kom på å spørre, hvis ikke er det ikke godt å vite når det ville blitt oppdaget at den henvisningen aldri hadde kommet fram til riktig sted... Det er første barnet ja, så vi vet egentlig ikke helt hva vi går til. Får ta det som det kommer tror jeg! :)

 

På sykehuset i Molde :)

Jeg ringte gyn.pol. å det ble fikset kjempe fort :)

 

Lykke til :)

 

Tusen takk! :) Jeg skjønte det sånn på telefonen i går at når jeg ringer første dag i neste mens så ble det satt opp time 7-9 dager etterpå. Så da virker det som det skal gå ganske fort nå som jeg begynte å etterlyse hva som skjedde. Litt usikker på om jeg vil det skal gå fort etter å ha lest andres erfaringer med undersøkelsen, men får trøste meg med at det må til og at det forhåpentligvis er relativt raskt overstått...!

 

Bare hyggelig :)

Jeg tok det på dag 8 :)

Husk, det er ikke alle som synes det er vondt. Min livmormunn var visst litt trang, det var sikkert derfor det var vondt. Og etter at de tok ut kateteret, så var smertene nesten helt borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utolmodigprøver:

Stakkars deg!!! :o Er jo enda mer grusomt at du måtte GÅ!! Jeg fikk også beskjed som lilleboffen; å ligge helt stille så det ikke skulle falle ut. De gjorde alt på ett rom på meg. Så jeg lå på samme benk under hele undersøkelsen :) Og jeg synes det var ille nok :P

 

Neferet:

Var jo ikke meningen å skremme deg helt bort her da :P Har snakket med flere her inne som ikke synes det var vondt i det hele tatt, så det er veldig individuelt :) Noen tipset meg med å ta to paracet en halv time før, som visst hadde hjulpet mye. Men jeg merket ikke noe til det :P Du får tenke underveis hvor mye positivt som kommer ut av det etter undersøkelsen, så går kanskje tiden går litt lettere og fortere :) Lykke masse til iallefall :)

 

Hehe, jeg kom meg ihvertfall gjennom det :D Og det med to åpne eggledere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet:

Var jo ikke meningen å skremme deg helt bort her da :P Har snakket med flere her inne som ikke synes det var vondt i det hele tatt, så det er veldig individuelt :) Noen tipset meg med å ta to paracet en halv time før, som visst hadde hjulpet mye. Men jeg merket ikke noe til det :P Du får tenke underveis hvor mye positivt som kommer ut av det etter undersøkelsen, så går kanskje tiden går litt lettere og fortere :) Lykke masse til iallefall :)

 

Hehe, neida, jeg er ikke helt skremt vekk altså... :P Jeg har forsåvidt visst at det ikke er noen behagelig undersøkelse, men kjenner jeg gruer meg litt ekstra nå som jeg vet at det faktisk nærmer seg. Jeg hadde en veldig kjip opplevelse med en gynekolog som satte inn hormonspiral på meg for halvannet år siden (forsøk på å redusere voldsomme menssmerter som jeg er plaget med), og det er det verste jeg har vært med på av legerelaterte ting. Hun var utrolig brutal, og sa ingenting om forløpet i forkant, så jeg skrek rett ut og var litt traumatisert etterpå. Fikk vondt av spiralen også, så den ble tatt ut igjen etter en drøy uke. Jeg ser egentlig for meg at det blir litt av det samme nå, men er ihvertfall mer forberedt enn sist gang! Og så er det jo for en viktig sak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Jeg tok det på dag 8 :)

Husk, det er ikke alle som synes det er vondt. Min livmormunn var visst litt trang, det var sikkert derfor det var vondt. Og etter at de tok ut kateteret, så var smertene nesten helt borte :D

 

Hmm, tar jeg utgangspunkt i dag 8 blir det lørdag 15. juni. Så da vil det kanskje si fredag 14 eller mandag 17 da, hvis mensen har planer om å være presis. Det er jo ikke akkurat sikkert når man går og venter på den... ;)

 

Merker jeg tenker mer på dette nå enn jeg har gjort på lenge, kanskje ikke så rart. Grubler på tider og sykluser og forsøk og USA-ferie... Hvis syklusen er stabil sier kalenderen at jeg skal få mensen seks dager før vi kommer hjem. Det er vel ikke akkurat aktuelt å begynne på hormoner på ferie vil jeg tro, så da blir det eventuelt å sette i gang i slutten av oktober. Jaja, en ting om gangen, først vente på mensen og HSG, så får vi ta det derfra. Og aller først, fortelle kona at det har skjedd noe på denne fronten, hun er på vei hjem fra jobbtur til Roma og er intetandende... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grua egentlig mest for at jeg måtte ta klyx først, så selve undersøkelsen hadde jeg ikke vett til å grue meg til ;) Det var fryktelig, men utrolig fascinerende å se egglederne "live" på skjerm..:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Jeg tok det på dag 8 :)

Husk, det er ikke alle som synes det er vondt. Min livmormunn var visst litt trang, det var sikkert derfor det var vondt. Og etter at de tok ut kateteret, så var smertene nesten helt borte :D

 

Hmm, tar jeg utgangspunkt i dag 8 blir det lørdag 15. juni. Så da vil det kanskje si fredag 14 eller mandag 17 da, hvis mensen har planer om å være presis. Det er jo ikke akkurat sikkert når man går og venter på den... ;)

 

Merker jeg tenker mer på dette nå enn jeg har gjort på lenge, kanskje ikke så rart. Grubler på tider og sykluser og forsøk og USA-ferie... Hvis syklusen er stabil sier kalenderen at jeg skal få mensen seks dager før vi kommer hjem. Det er vel ikke akkurat aktuelt å begynne på hormoner på ferie vil jeg tro, så da blir det eventuelt å sette i gang i slutten av oktober. Jaja, en ting om gangen, først vente på mensen og HSG, så får vi ta det derfra. Og aller først, fortelle kona at det har skjedd noe på denne fronten, hun er på vei hjem fra jobbtur til Roma og er intetandende... :P

 

Da er sikkert mandag greit ja :)

Aldri rå å vite når mensen kommen, når man venter på den :P

 

Da blir hun sikkert glad :D Fremgang er supert :)

Klart man tenker ekstra på det når man står midt i en slik prosess! Jeg tenker så jeg drømmer om det når jeg endelig sovner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grua egentlig mest for at jeg måtte ta klyx først, så selve undersøkelsen hadde jeg ikke vett til å grue meg til ;) Det var fryktelig, men utrolig fascinerende å se egglederne "live" på skjerm..:-D

 

Jeg tok ikke klyx.

Så ikke egglederne jeg. Så på skjemen, men fikk ikke med meg hva alt var :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De forklarte meg hva det forskjellige var. Og det så skikkelig kult ut da kontrastvæska rant gjennom egglederne!

 

I morra skal jeg til gyn for å ta UL, regner med det blir inseminasjon onsdag. Det er så rart!! Dere som er rutinerte ift prøving nå for tida - hvordan gjør man det når Riksen har fått resultatene fra UL? Synes ringebrevet er mindre opplysende enn det det var sist, står jo ikke faksnr der engang!! Vi har fått mailen til hun sekretæren og beskjed om å sende resultatet dit. Før var ringetiden mellom 15.30 og 16.30, og da var det jo greit...men nå, må jeg ringe en gang mellom 12 og 15 for å få beskjed om videre "saksgang" eller..?

 

Føler ikke akkurat at jeg har vært gjennom dette før :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sikkert mandag greit ja :)

Aldri rå å vite når mensen kommen, når man venter på den :P

 

Da blir hun sikkert glad :D Fremgang er supert :)

Klart man tenker ekstra på det når man står midt i en slik prosess! Jeg tenker så jeg drømmer om det når jeg endelig sovner :P

 

Det blir spennende å se framover nå! Henvisningen til HSG-undersøkelsen kom i posten på lørdag, så nå er det bare å vente på at syklusen skal gå sin gang. Jeg gleder meg til å få den overstått egentlig, selv om det ikke betyr at det skjer noe mer sånn umiddelbart.

 

Kona ble glad, hun hadde sett en liten gutt som hadde vært på konsert med faren sin her en dag i uka som gikk og tenkt på hvor koselig det så ut, så det var stas. I utgangspunktet er det hun som har mest noia (selv om hun også vil dette) så jeg syntes det var ekstra bra å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forklarte meg hva det forskjellige var. Og det så skikkelig kult ut da kontrastvæska rant gjennom egglederne!

 

I morra skal jeg til gyn for å ta UL, regner med det blir inseminasjon onsdag. Det er så rart!! Dere som er rutinerte ift prøving nå for tida - hvordan gjør man det når Riksen har fått resultatene fra UL? Synes ringebrevet er mindre opplysende enn det det var sist, står jo ikke faksnr der engang!! Vi har fått mailen til hun sekretæren og beskjed om å sende resultatet dit. Før var ringetiden mellom 15.30 og 16.30, og da var det jo greit...men nå, må jeg ringe en gang mellom 12 og 15 for å få beskjed om videre "saksgang" eller..?

 

Føler ikke akkurat at jeg har vært gjennom dette før :-p

 

Jeg vet naturlig nok ikke noe om akkurat dette, men ville bare si lykke til på UL i dag! Forhåpentligvis er alt klart for onsdagens inseminasjon!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forklarte meg hva det forskjellige var. Og det så skikkelig kult ut da kontrastvæska rant gjennom egglederne!

 

I morra skal jeg til gyn for å ta UL, regner med det blir inseminasjon onsdag. Det er så rart!! Dere som er rutinerte ift prøving nå for tida - hvordan gjør man det når Riksen har fått resultatene fra UL? Synes ringebrevet er mindre opplysende enn det det var sist, står jo ikke faksnr der engang!! Vi har fått mailen til hun sekretæren og beskjed om å sende resultatet dit. Før var ringetiden mellom 15.30 og 16.30, og da var det jo greit...men nå, må jeg ringe en gang mellom 12 og 15 for å få beskjed om videre "saksgang" eller..?

 

Føler ikke akkurat at jeg har vært gjennom dette før :-p

 

Jeg vet naturlig nok ikke noe om akkurat dette, men ville bare si lykke til på UL i dag! Forhåpentligvis er alt klart for onsdagens inseminasjon!! :D

 

Takk for det!! Jeg regner i alle fall med at onsdag blir dagen. Så nå prøver vi igjen å finne ut hvordan vi skal få tak i det skjemaet jeg trenger om kona ikke skal være med. Klart jeg helst vil ha henne der, men det er greiest å slippe å ha med sønnen vår...og vi vil ikke fortelle noen om dette, så da kan vi ikke skaffe barnevakt :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største follikel var bare 12,5 mm - nesten så jeg ikke tror på legen, for han målte feil en gang først. Skeptisk!! Får se nå da, blir tidligst torsdag kan jeg tenke meg. Merker at jeg mistet litt troen på dette forsøket nå. Skal ikke mye til :/ Det føles jo ganske vanskelig å skulle treffe akkurat på det riktige tidspunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sikkert mandag greit ja :)

Aldri rå å vite når mensen kommen, når man venter på den :P

 

Da blir hun sikkert glad :D Fremgang er supert :)

Klart man tenker ekstra på det når man står midt i en slik prosess! Jeg tenker så jeg drømmer om det når jeg endelig sovner :P

 

Det blir spennende å se framover nå! Henvisningen til HSG-undersøkelsen kom i posten på lørdag, så nå er det bare å vente på at syklusen skal gå sin gang. Jeg gleder meg til å få den overstått egentlig, selv om det ikke betyr at det skjer noe mer sånn umiddelbart.

 

Kona ble glad, hun hadde sett en liten gutt som hadde vært på konsert med faren sin her en dag i uka som gikk og tenkt på hvor koselig det så ut, så det var stas. I utgangspunktet er det hun som har mest noia (selv om hun også vil dette) så jeg syntes det var ekstra bra å høre! :)

 

Skjer ikke umiddelbart nei, men det er jo kjempe deilig å se at man kommer et steg nærmere :D

 

Øynene henger ofte etter alle de heldige med barn ja.. Ser jo helt fantastisk ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inseminert på dag 18 i syklusen denne gangen og hadde overhodet ikke troen på forsøket. Men jammen satt den denne gangen :) Så ikke depp fordi om folikkelen er liten enda.

 

Og vi har hatt med datteren vår på to år på stort sett alle forsøkene vi har hatt, av samme grunn, at vi ikke vil involvere noen andre. Det har gått helt greit, hun har sitti på fanget til kona ved hodeenden og blitt distrahert med litt godsaker, tlf osv. Selvfølgelig ikke optimalt, men har gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring! Det hjelper :)

 

Hovedgrunnen til at vi ikke vil ha med sønnen vår er at det er et lite stykke å reise, og han blir fryktelig bilsyk stakkars. Greit å slippe da, men om vi må så tar vi han med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Rikshospitalet konkluderte med at jeg måtte ta en ny UL på onsdag...fikk skrapa til meg en time, men ikke før kl14 - blir vanskelig da å få gitt de info og få tilbakemelding i tide!! :( Sist gang så satt de opp tid til inseminasjon selv om follikelen var liten, et stykke fram i tid. Det resulterte i baby. Søren, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna! Sprøyta er satt, inseminering i morgen!!

 

Oj, for en flott kontrabeskjed! :D Masse lykke til, jeg krysser fingrene for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...