Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Takk!! :) jeg tror fortsatt han må ha målt feil på mandag, for nå var follikelen 20 mm! Og den skal vokse 2 mm pr døgn visstnok. Samme det, blir bra timing nå tror jeg :) Og vi fikk endelig samtykkeskjemaet sånn at jeg kan dra alene. Ville selvfølgelig gjerne hatt kona der, siden jeg synes det er så vondt, men det er enklest sånn.

 

Å, tenk om det kan klaffe med en gang?? Jeg har faktisk ikke bestilt graviditetstester engang, og vurderer å droppe det. Hvis jeg bare kjøper en pakke med et par tester, kan jeg ikke teste altfor tidlig :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det gjort!! Gikk MYE greiere enn fryktet, gjorde ikke like vondt som sist runde. Hjelper kanskje å ha født :-p Så nå er det bare å veeente....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Jeg har fulgt denne tråden en stund, og nå er det endelig vår tur! I dag var jeg og samboer (jente) hos gynekologen (oppfølging etter prøvetaking av alt mulig rart forskjellige dager i syklusen), og hun sendte henvisning/søknad til Rikshospitalet. Jeg har lest og prøvd å finne ut hvor lang ventetid vi må belage oss på, men uansett kommer jo sikkert sommeren i mellom... Jeg er veldig spent på denne «forsamtalen». Det er vanskelig å finne info om hva den egentlig går ut på. Er det et slags intervju om omsorgsevne osv, eller er det mer som et informasjonsmøte om valg av behandling? Jeg hadde blitt kjempeglad hvis noen ville dele sine erfaringer om dette! :)

 

Og et spørsmål til: Trenger alle å ta HSG-røngten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei høstbaby2014 :) Forsamtalen er bare informasjon om videre prosess, og en gynekologisk undersøkelse hvor de ser på eggstokkene. De vurderer nok paret på et vis, men ikke med spørsmål. Det er veldig kjapt og helt ufarlig :)

 

Og ja, alle må visst ta HSG-røntgen. De er nok redde for å kaste bort dyrebare dråper om noen har tette eggledere :)

 

Dere kommer nok kjapt inn til samtale etter sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for informativt svar, LIlleboffen! :) Nå føler jeg meg litt klokere. Og forsamtalen høres jo ikke så skummel ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsamtalen er ikke skummel i det hele tatt! De er kjempe hyggelige der :D Vi var også litt spente og nervøse til timen, spesialt siden vi er to jenter. Men ble tatt veldig godt imot, så det var ingen grunn til bekymring :D Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Riksen stusser ikke over at det kommer et lesbisk par, det er de veldig vant med. Overalt ellers, derimot...:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter. Har vært lite innom her i det siste. Har vært mye plaget med allergi og sykdom de siste ukene. Nå er jeg heldigvis frisk og har fått lov av lege til å ta allergimedisin :)

Sist helg hadde jeg blødning, så denne uka har jeg bare gått i en døs og fryktet det værste. Ikkje har jeg hatt noen sympyomer denne uken heller.. Fikk time til ul i dag først. Der fikk vi heldigvis se bankende, sterke hjerter :) Er gravid med tvillinger :) Tenk, så fantastisk :)

 

Lykke til både med ruging og inseminasjon, Lilleboffen og Mammadrømmen :)

Endret av Januar-spire :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter. Har vært lite innom her i det siste. Har vært mye plaget med allergi og sykdom de siste ukene. Nå er jeg heldigvis frisk og har fått lov av lege til å ta allergimedisin :)

Sist helg hadde jeg blødning, så denne uka har jeg bare gått i en døs og fryktet det værste. Ikkje har jeg hatt noen sympyomer denne uken heller.. Fikk time til ul i dag først. Der fikk vi heldigvis se bankende, sterke hjerter :) Er gravid med tvillinger :) Tenk, så fantastisk :)

 

Lykke til både med ruging og inseminasjon, Lilleboffen og Mammadrømmen :)

 

Gratulerer så masse med tvillinger!! Det må ha vært forferdelig å ha den blødningen og ikke vite om det var liv. Er veldig glad på dine vegne (også for at det "bare" var to ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1370007496' post='145396357]

Hei hei jenter. Har vært lite innom her i det siste. Har vært mye plaget med allergi og sykdom de siste ukene. Nå er jeg heldigvis frisk og har fått lov av lege til å ta allergimedisin :)

Sist helg hadde jeg blødning, så denne uka har jeg bare gått i en døs og fryktet det værste. Ikkje har jeg hatt noen sympyomer denne uken heller.. Fikk time til ul i dag først. Der fikk vi heldigvis se bankende, sterke hjerter :) Er gravid med tvillinger :) Tenk, så fantastisk :)

 

Lykke til både med ruging og inseminasjon, Lilleboffen og Mammadrømmen :)

Så kjedelig med allergi og sykdom. Godt du fikk lov å ta medisiner osv :)

Må være helt grusomt å oppleve blødning etter positiv test!! :o Stakkars deg! Også vente så lenge på svar da. Nervepirrende! Neiii??? :o For en fantastisk nyhet a gitt! Det var jo virkelig plaster på såret da :D hihi.. Nei nå ble jeg glad! Det fortjente dere virkelig. Nei så morro!! :D Gratulerer sååå masse!! :D :D

 

Dårlig nyhet herfra.. Ul idag viste en stor syste i den ene eggstokken. Legen ønsker å avbryte. Men jeg fikk lov til å få en ul til, til tirsdag. Er jo lov å håpe, men ser dårlig ut :( :( :( Noen som vet åssen det er å gjøre forsøk selvom det er syste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt, mammadrømmen :( Får håpe cysten forsvinner av seg selv! Har ingen erfaring med det, men ville bare si at jeg håper du får forsøk!! Er moro å følge flere som har forsøk rundt samme tid som oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrolig kjedelig asså! :( Men jeg prøver å tenke positive tanker og krysser fingrene for gode nyheter på tirsdag! Alt er mulig :) Kjempe morro at vi er flere som har forsøk på samme tid! Håper på full klaff for oss alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var virkelig grusomt å vente på ul ja. Så var virkelig en lettelse å få positiv bekreftelse på ul.

 

Kjedelig med syste da, mammadrømmen. Håper virkelig det ordner seg for dere slik at det blir forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter. Har vært lite innom her i det siste. Har vært mye plaget med allergi og sykdom de siste ukene. Nå er jeg heldigvis frisk og har fått lov av lege til å ta allergimedisin :)

Sist helg hadde jeg blødning, så denne uka har jeg bare gått i en døs og fryktet det værste. Ikkje har jeg hatt noen sympyomer denne uken heller.. Fikk time til ul i dag først. Der fikk vi heldigvis se bankende, sterke hjerter :) Er gravid med tvillinger :) Tenk, så fantastisk :)

 

Lykke til både med ruging og inseminasjon, Lilleboffen og Mammadrømmen :)

 

Wow, gratulerer så masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Januar-spirer!! :D

 

Og håper det ordner seg for deg mot alle odds Mammadrømmen! Jeg kjenner ikke til noen som har oppdaget en cyste i prosessen, men håper du får de svarene du trenger på neste ul! :)

 

Jeg har vært på jobbtur til Italia i helga, vi landet på Gardermoen like før midnatt i går, så jeg er litt mer enn middels trøtt etter ca fire timer søvn i natt... Denne uka venter jeg mensen hvis alt går som det pleier, så da nærmer det seg bestilling av HSG. Jeg antar at telefonen for bestilling av røntgen ikke er åpen i helgene...? Ringer jeg da mandag hvis det ikke har skjedd noe i løpet av fredagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrolig kjedelig asså! :( Men jeg prøver å tenke positive tanker og krysser fingrene for gode nyheter på tirsdag! Alt er mulig :) Kjempe morro at vi er flere som har forsøk på samme tid! Håper på full klaff for oss alle sammen :D

 

Hvordan gikk det i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kjempe smerter og blødning siden søndag, og var overbevist om at cysten nå hadde sprekt. Og var så positiv til møtet med legen i går. Men det gikk skikkelig dårlig!! :( Cysten er der fortsatt, men har heldigvis blitt mindre. Tynnslimhinne og ingen tegn til at el kommer denne mnd. Legen trodde rett og slett cysten har tullet det helt til, og gitt meg en ny tr. Fått time til ny ul om en uke. For å få en mer forståelse av hva som foregår inni der :P Med kjempe super flaks er dette tr og el kommer om en to ukers tid. Da rekker jeg akkurat forsøk før sommern :) Men der er jeg tvilsom. Cysten har tullet det til såppas allerede og er langt fra borte, så har ingen store forhåpninger til neste ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi krysse fingrene for det!! Utrolig kjipt om du ikke rekker forsøk før sommeren. Men tida går fort fram til høsten!

 

Er skikkelig utålmodig ift testing jeg nå. Hadde vært veldig praktisk å være gravid nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt! Iallefall når man har ventet sååå lenge på å starte med forsøk igjen. Og når man endelig er igang, skal en dum cyste komme i veien :P Lei all denne ventingen jeg!! Hadde passet så bra med en spire nå. Men men.. Jeg må vel bare prøve å holde ut til høsten..

 

Det skjønner jeg! Når er teste dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke moro å ikke få forsøk når en er innstilt på det!

 

Blodprøva skal jeg ta den 14., men den skal jo sendes til Riksen, så jeg får ikke svar før tirsdag sikkert. Tenker å teste enten søndag eller mandag...skal prøve å vente til mandag. Da er jeg 11 dpo. Men det spørs om jeg klarer å vente :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er fryktelig vanskelig! Men så er det så tungt å se en negativ test og samtidig vite at den kaaan bli positiv. For jeg tror jo ikke det når den er negativ. Like greit å ikke teste altfor tidlig!

 

De to gangene jeg hadde forsøk og jeg ikke ble gravid, fikk jeg mensen to dager for tidlig, visstnok pga eggløsningssprøyta. Når jeg ikke fikk det den tredje gangen, testa jeg dagen etter...og den var positiv :) Søndag er det to dager før tanta er venta, litt derfor jeg tenker jeg burde vente og se. Samtidig som jeg helst vil rekke å teste også!

 

Alt man skal tenke på, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ventetida blir lang Lilleboffen, får håpe du blir belønnet for tålmodigheten! :)

 

Her har tidsplanen fått en strek i regninga, jeg hadde håpet å kunne ringe Riksen og bestille HSG i dag, men intet skjer, så da må jeg vel vente til over helga. Det hadde passet veldig godt å få undersøkelsen neste fredag, jeg skal begynne i nytt prosjekt uka etter, men da må jeg jo bare ta det som det kommer. Jeg synes jeg er litt teit som er så utålmodig, særlig siden det ikke kommer til å skje noe mer med det første uansett. Da kunne jo hodet roet litt ned synes jeg... :rolleyes: Lettere sagt enn gjort!

 

Ønsker dere en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ventetida blir lang Lilleboffen, får håpe du blir belønnet for tålmodigheten! :)

 

Her har tidsplanen fått en strek i regninga, jeg hadde håpet å kunne ringe Riksen og bestille HSG i dag, men intet skjer, så da må jeg vel vente til over helga. Det hadde passet veldig godt å få undersøkelsen neste fredag, jeg skal begynne i nytt prosjekt uka etter, men da må jeg jo bare ta det som det kommer. Jeg synes jeg er litt teit som er så utålmodig, særlig siden det ikke kommer til å skje noe mer med det første uansett. Da kunne jo hodet roet litt ned synes jeg... :rolleyes: Lettere sagt enn gjort!

 

Ønsker dere en god helg alle sammen! :)

 

Det er jo ikke rart at du er utålmodig! Det er jo snakk om å få barn!

Jeg klarer ikke selv å slappe av. Venter på å få time til forsamtale, og jeg holder på å sprekke. Springer til postkassa hver dag, og er også like skuffet hver dag. Får håpe brevet kommer før sommeren slik at jeg kan slappe litt av i sommer :P

 

God helg :)

Endret av utålmodigprøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...