Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har jeg ikke spurt om, men det tar jeg for gitt! Ikke engang sist vi lagde barn, da det var vanvittige ventelister, måtte vi vente på forsøk når vi først var i gang - minus en eneste mnd det var fullt. Men jeg vet at de som tar IVF gjerne må vente lenge mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med avbrutt forsøk Lilleboffen :( Håpet virkelig å lese gode nyheter nå som jeg logget på over helga. Kos deg med vin og brie i sommer, så håper jeg det klaffer like etter ferien! :) Og så er det jo godt å vite at de nå er enige med deg om at du ikke trenger hormonstimulering, så slipper du ihvertfall det neste gang!

 

Lykke til med venting og forsøk til dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Neferet :) Legen var enig, men jeg får inntrykk av at de er relativt dårlig til å journalføre sånt, så jeg må vel ta en diskusjon med sykepleier neste gang jeg ringer inn mens. Jaja!

 

Da var det ikke nå vi skulle få baby. Jeg gråt da jeg fikk vite det - det føltes som et negativt forsøk - men det går greit nok. Det gjør jo ikke noe gutten vår er LITT eldre når han blir storebror, det er kanskje like greit.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går kom ringebrevet fra Riksen! :) Akkurat når jeg regnet med at det ikke var vits i å vente på brev på grunn av sommerstengt liksom... :P  I og med vi skal tre uker til USA med avreise i midten av september satser vi på oppstart i månedsskiftet oktober - november hvis mensen er regelmessig fram til da! Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Hurra for dere:)

 

Vi fikk også, til stor glede, innkalling til time i går. Er dette den omtalte forsamtalen, tro? Vi fikk ikke ned no henvisning o.l. Bare et informasjonsbrev om as. Befruktning med donorsæd. Så da går jeg ut i fra at vi har tatt alle nødvendige undersøkelser og kan glede oss til slutten av september:) det er så fint å endelig være inni systemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk eventyrland! :)

Det høres ut som dere har fått innkalling til den omtalte forsamtalen ja :) Da vi var der fant vi ut at det manglet en undersøkelse (HSG-røntgen), men hadde den vært på plass var det 1-2 måneders ventetid. Når har dere fått time? Blir en spennende høst for oss begge høres det ut som! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så kjipt! Vi har fått time 26. sept. Litt lenge til, men herlig å være booka inn:) Jeg har skjønt at forsamtalen går helt smertefritt?

Det høres ut som det blir veldig spennende fremover for oss begge, ja :) Masse lykke til og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så kjipt! Vi har fått time 26. sept. Litt lenge til, men herlig å være booka inn:) Jeg har skjønt at forsamtalen går helt smertefritt?

Det høres ut som det blir veldig spennende fremover for oss begge, ja :) Masse lykke til og god sommer!

 

Ja, forsamtalen er ikke skummel eller farlig. Vi snakket litt om hvordan prosessen er videre, fikk info om medisiner, og UL av meg, så var det over :)

 

God sommer til deg også, vi "snakkes" nok sikkert her inne når høsten kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I morgen er den store dagen for forsamtalen! Gruer meg litt, er super engstelig for at vi ikke skal bli godkjent osv.

Blir nok en urolig natt i natt :-P

Tili opp og ta flyet til Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra :-) men sykehuset mitt hadde så klart ikke greid å sendt prøvesvarene mine! Så når de har fått de, om om de er fornøyd med reguleringen av mine kroniske sykdommer er, så blir det nok forsøk til høsten :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt at sykehuset ditt ikke hadde klart å sende prøvene inn i tide. Men forhåpentligvis er alt i orden så det blir forsøk! :) Ikke lenge til høsten, så nå er det jo bare å glede seg og telle ned dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er et skritt nærmere, da:) er det bare å vente på ringebrevet? Fikk du no spennende informasjon som du har lyst til å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at sykehuset ditt ikke hadde klart å sende prøvene inn i tide. Men forhåpentligvis er alt i orden så det blir forsøk! :) Ikke lenge til høsten, så nå er det jo bare å glede seg og telle ned dager :D

Det er det da ;D Kjipt at det er så kjedelig å vente da :P

Håper jeg er en av de 20% som treffer blink på første forsøk, men vet at jeg ikke kan forvente det :) Skal iallefall kjøpe meg "baby klister". En venninne av meg ble endelig gravid etter å ha prøvd det, så kanskje det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det! Hehe, ja ale ønsker vel å være blandt de 20% :P Man må jo alltid holde på håpet :D Vi er i gang med tredje forsøk, men første ivf. Er i den morsomme hormonkarusellen, så jeg krysser også alt jeg har for at spiren sitter nå! :) Babyklister ja, kanskje jeg og skal prøve det :P hehe.. Skal krysse fingrene for oss begge jeg! Morro om det hadde blitt full klaff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det! Hehe, ja ale ønsker vel å være blandt de 20% :P Man må jo alltid holde på håpet :D Vi er i gang med tredje forsøk, men første ivf. Er i den morsomme hormonkarusellen, så jeg krysser også alt jeg har for at spiren sitter nå! :) Babyklister ja, kanskje jeg og skal prøve det :P hehe.. Skal krysse fingrene for oss begge jeg! Morro om det hadde blitt full klaff :D

 

Kan ikke slutte å håpe nei, men det er litt skummelt å tillate seg å gjøre det også :P

Håper jeg slipper unna med minst mulige hormon greiene, blir jo ekstra vanskelig med kroniske sykdommer! 

Vi må jo prøve alt som prøves kan :) 

Skal krysse fingrene for deg om :D Full klaff hadde vert perfekt ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter spent på ultralyd til torsdag, satser på at jeg kun trenger den ene før det er klart til inseminering! Forrige forsøk og på det avbrutte forsøket måtte jeg jo ha opptil flere ultralyder. Det har i det minste ført til at jeg har frikort nå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter spent på ultralyd til torsdag, satser på at jeg kun trenger den ene før det er klart til inseminering! Forrige forsøk og på det avbrutte forsøket måtte jeg jo ha opptil flere ultralyder. Det har i det minste ført til at jeg har frikort nå.. :)

Skal ikke mye til for å få frikort! :P

Krysser fingrene for deg :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL viste en kjempefin slimhinne og en follikel på 19 mm. Skal snakke med Riksen seinere i dag, men tar for gitt at forsøket blir i morgen! Veldig spennende :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL viste en kjempefin slimhinne og en follikel på 19 mm. Skal snakke med Riksen seinere i dag, men tar for gitt at forsøket blir i morgen! Veldig spennende :-D

 

Så bra! :D Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom prøvesvarene om røde hunder, fra Riksen. De var svakt positiv. Altså, jeg må ta vaksinen! Så må jeg vente 3 mnd. før det blir noe prøving!!

Gjett om jeg er forbannet! Hadde sykehuset mitt klart å gjort det de skulle, hadde jeg visst dette, og tatt vaksinen for flere mnd. siden!!!!

Kan ikke forstå at den kan være svakt positiv når jeg har tatt vaksinen 2 ganger som barn!

 

Dagen her har i hvertfall rast totalt sammen. :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre utålmodigprøver! :( Det kan ikke ha vært noen morsom beskjed å få.. Skjønner godt du er sint og lei deg nå. Typsik at sånt skal skje når man sitter klar og venter på å komme igang. Håper virkelig det ordner seg og at høsten blir fin allikevel :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre utålmodigprøver! :( Det kan ikke ha vært noen morsom beskjed å få.. Skjønner godt du er sint og lei deg nå. Typsik at sånt skal skje når man sitter klar og venter på å komme igang. Håper virkelig det ordner seg og at høsten blir fin allikevel :) Lykke til! :)

Nei, temmelig surt! Skal alltid skje noe!

Får bare håpe jeg danner antistoffene nå! Tok vaksinen idag, så 22 november blir det blodprøve for å se om den funket på meg denne gangen! Hvis ikke så aner jeg ikke hva de sier på Riksen... 

 

Tusen takk Mammadrømmen, og like så :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...