Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det trodde jeg og. Helt til de på Riksen sa at de har fullt helt ut september.

Men kan jo være heldig å finne noen smutthull :) Vet jo aldri!

 

Hihi.. Ja! Skal bevise at han tar feil jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt lilleboffen! Får satse på at det går nå :) 

Mammadrømmen, håper du får vise legen at han tar feil :) 

 

Jeg fikk brev idag om at samtaletimen vår er utsatt til 12 august!  Må si jeg ble litt deppa da ja. Er jo så lenge til! Håpet var å klare å bli gravid innen året er omme. Håpet begynner å forsvinne. 

Livredd for at ett eller annet skal gjøre at vi ikke blir godkjent :/ Har en tendens til å forberede meg på d negative med en gang, å til nå har jeg jo hatt rett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammadrømmen - det er kanskje på IVF det er fullt da? Om dere skal fortsette med det?

 

Utålmodig prøver - selv om samtalen er i august betyr jo ikke det at du ikke blir gravid i år! :) du kommer sikkert kjapt i gang etter samtalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammadrømmen - det er kanskje på IVF det er fullt da? Om dere skal fortsette med det?

 

Utålmodig prøver - selv om samtalen er i august betyr jo ikke det at du ikke blir gravid i år! :) du kommer sikkert kjapt i gang etter samtalen :)

 

Håper virkelig det! :) Er dritt lei av alle år med venting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammadrømmen - det er kanskje på IVF det er fullt da? Om dere skal fortsette med det?

 

Ja det kan godt være :) Vet ikke om de har forskjellige lister på sånt jeg. Vi må jo på ny infosamtale siden det blir ivf, så blir på en måte å begynne på scratch igjen. Håper virkelig vi slipper! Vil at dette forsøket skal sitte!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på IVF og inseminasjon etter hva jeg har skjønt. IVF er jo mye mer tidkrevende for dem.

 

Håper det klaffer nå så dere slipper IVF! Og håper det ordner seg for oss også... Skal på ul kvart på ni i morgen, håper sånn at et par follikler nå er merkbart størst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah.. Ja da kommer nok dere andre inn mye raskere enn oss. Men vi kommer ikke til å trenge det, for vi får TO streker om 9 dager!! :D hihi..

 

Ja det håper jeg virkelig! Skal krysse alt jeg har for dere :) Juni er mnd vet du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig forhåpninger jeg nå, og burde vel ikke ha det sikkert... Nå er det "bare" fire follikler som er med i konkurransen, på 15 mm, to på 13 mm og en på 12,5 mm. Om de venter til mandag er jo sikkert den på 15 mm vekk.. Jeg håper sånn på å få forsøk nå, så fallet blir jo lenger om det ikke blir noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig forhåpninger jeg nå, og burde vel ikke ha det sikkert... Nå er det "bare" fire follikler som er med i konkurransen, på 15 mm, to på 13 mm og en på 12,5 mm. Om de venter til mandag er jo sikkert den på 15 mm vekk.. Jeg håper sånn på å få forsøk nå, så fallet blir jo lenger om det ikke blir noe..

Godt tegn dette da! :D Vi krysser fingrene!! :D

Ikke lov å gi opp håpet vet du. Positive tanker, har like stor påvirkning, som negative :)

 

Idag har jeg vært å tatt blodprøven for å se om jeg har hatt el.

Tror ikke jeg vil vite svaret på den før etter gravidtesten er tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan jo ikke gi opp enda!! :)

 

Jeg har heller aldri ringt for å høre om svar på den eggløsningsblodprøva. Og eneste gang jeg har ringt om graviditetstesten var den gangen jeg var gravid :) Det tar jo hundre år å komme gjennom på telefon, så jeg gidder ikke ringe om jeg ikke må...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da har jo de en liten tru og da. Det er et godt tegn! :D Krysser fingre og tær! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør de ha, for det blir et relativt kostbart forsøk det her... Selvfølgelig småpenger ift IVF, og selvfølgelig verdt det - men ganske surt om det ender med avbrutt forsøk!

 

Så da blir det Oslo-tur i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca to timers reisevei til Riksen, men de to ultralydene jeg har hatt til nå har vært her i området vi bor. Grunnen til daglig UL er vel fordi de ikke helt får bestemt seg for hva de vil gjøre..:) Jeg håper sånn at det blir forsøk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Er det noen som vet hvor lenge de holder stengt i sommer? Jeg begynner å få forståelse for den ventebobla som omtales her. Åtte dager siden kona og jeg sendte inn søknad nå. Jeg sjekker posten flere ganger om dagen :P

Lykke til lilleboffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa 6 uker til meg, men vet ikke om det stemmer :)

Håper du rekker å få svar før de stenger da! Man blir jo gal av denne ventingen :P hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker, sier du. Takk for svar :) jeg hadde opprinnelig håpet på at vi skulle fått vite om forsamtaletid flr sommeren, men jeg skjønner at det var litt optimistisk av meg. er det noen av dere som har tatt alle prøver som kreves før dere sendte søknad? Forkorter det evt noe ventingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Men kan jo godt være jeg tar feil da :) Ring inn å spørr da vel? Når de tar ferie og om du rekker å få noe svar før det :) Ja jeg har hørt det forkorter ventetiden, for man får ikke time til samtale før alt er i orden. Har jeg fått inntrykk av. Jeg mangla hsg røntgen, så de sendte meg henvisning på det, og sa jeg fikk time til samtale når de hadde mottatt svaret :) Men igjen, alle par er frskjellig, så vet ikke om dette gjelder alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, eventyrland :)

 

Det hjelper å ha prøvene på plass, men man må ikke! Kona skulle egentlig bli gravid nå, og vi fikk time til forsamtale før hu hadde tatt HSG-røntgen. Så bytta vi bare til meg på forsamtalen, alle prøver var på plass siden jeg har vært gravid en gang før :)

 

Da jeg spurte legen sist jeg var der inne når de stenger, svarte hu "juli". Så de stenger nok mandag 1. Juli vil jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk avbrutt :( Og ingen hadde registrert at vi faktisk hadde time, så det ble unødvendig mye venting i tillegg. Legen var i det minste enig med oss i at jeg IKKE kan bruke hormoner. Det så veldig bra ut da visst, men jeg hadde fire store follikler, og de ville ikke inseminere om jeg hadde mer enn to. Synes det er så utrolig unødvendig at jeg ble bedt om å komme, de visste jo det var fire!!

Blæ.

 

Men - de stenger visst bare tre uker i sommer. Det er da noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilleboffen! Så dumt med så mye unødvendig frem og tilbake! Men bra at de har skjønt at du ikke har behov for hormoner. Er det forsøk kun på ene eggstokken? Blir neste forsøk evt i august?

Takk for svar, forresten! Et glass med vin smaker nok ypperlig ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker sommerstengt er bra! Måtte uansett hoppe over en syklus nå pga hormonene, så det er forsåvidt greit nok.

 

Hormonene påvirker begge eggstokkene. Jeg hadde to store på hver side. Han mente at jeg allerede hadde hatt noe eggløsning også.

 

Nå har jeg vin i glasset, ja! :) Også skal jeg spise masse brie i sommer og lade opp til nytt forsøk i august..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...