Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Takk for info :) Det er samme medisinene som jeg skal ta. Det står i brevet at UL helst skal tas mellom 13.30 og 14.30, sånn var det ikke før. Får se om jeg bare drar inn til Riksen rett og slett.. Litt styrete men.

 

Har du fått time til tidlig UL da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg var det ikke noe klokkeslett for UL. Bare beskjed om hvilken dag den skulle tas.

 

Har ikke fått time til tidlig ul ennå. Venter i spenning på timen. Henvisning fra Riksen er levert inn på gyn. poliklinikk på vårt lokale sykehus for snart ei uke siden, så regner med vi får brev i løpet av uka. Men regner med timen blir rundt månedsskiftet. Gleder oss virkelig til ul. Mannen har sagt han skal ta fri / endre tidspunkt for lunsjen den dagen slik at han kan være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere må være med på det begge to!! En stor opplevelse :) Hadde du flere modne egg, eller bare ett? Hormoner gir jo ekstra spenning sånn sett ;) Vi tok tidlig UL på Riksen vi, var i ferien vår. Fikk da se et lite mirakel på 18 mm...en følelse jeg aldri glemmer. Fantastisk!

Å, som jeg gleder meg til å komme i gang med forsøk...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok en utrolig opplevelse for oss begge :) Derfor jeg vil ha han med slik at vi kan dele den ;) Men som han selv sa, om han så måtte ta fri hele dagen så SKULLE han være med :)

 

Jeg hadde 4 store follikler og flere små da jeg var til ul. Så blir spennende å se hvor mange bankende hjerter vi ser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire?? Oi. Ville vært nervøs nå om jeg var deg ;) Får håpe det ikke er flere enn to! :)

Før jeg fikk barn hadde jeg lyst på tvillinger. Nå vil jeg helst ha en av gangen;) Men får vi flerlinger, så går jo det også! Barn er en gave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok 4 ja ;) Hadde bare vært fint om det er 2 ;) Vi har alltid hatt lyst på 2 tette barn, og når situasjonen er som den er så hadde det vært veldig greit med 2 på en gang. Under normale forhold ville jeg nok klart meg med en om gangen ;) Men vi tar imot med glede uansett hvor mange det er ;) Håper selvfølgelig ikke på flere enn 2 nå da :P

Barn er en fantastisk gave, og jeg tror at alle vi som må gjennom assistert befruktning, uansett årsak, lærer å sette mer pris på de små gledene rundt barn og svangerskap.

Syns det er helt fantastisk å være gravid, men nå har jeg ikke noe særlig symptomer heller. Bare veldig trøtt, litt ømme pupper, og litt småstikkinger av og til i nedre del av magen. Men er bare 5+4 i dag, så det kan jo fortsatt komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir spennende å høre når du har vært på UL!! :)

 

Får håpe du slipper kvalme i alle fall! :) Jeg var bare plaget av ekstrem trøtthet jeg, var så trøtt at det var vondt! Det verste ga seg vel etter tre mnd :) Det er uansett en plage jeg kunne leve med :)

 

Tror nok tvillinger (eller flere) er bedre å få første gang man får barn enn om man har en aktiv toåring fra før..:)

 

Ja, vi setter nok ekstra pris på de barna vi får, svangerskap og alt som følger med! Tror de jeg jobber med kan bli litt lei av å høre om sønnen min, hehe...men jeg er bare så ufattelig stolt! Han er det beste som har skjedd meg :) Så utrolig etterlengtet og ønsket!

Men selv om vi venta lenge på å få barn, så anser jeg oss som heldige i den forstand at vi på forhånd selvfølgelig visste at vi måtte ha hjelp for å få barn. Det er nok verre for heterofile par å prøve lenge før en forstår det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg virkelig til UL. Blir såååå spennende :)

 

Lever fint med denne trøttheten jeg også ;) Selv om jeg er helt utslitt etter bare en liten handletur :P Men kommer kvalmen sigende så skal jeg ikke klage på det heller, men håper den holder seg unna :P

 

Skjønner godt du er stolt av sønnen din :) Det skal du så absolutt være :)

 

Ja, er ikke noe særlig å prøve og prøve og prøve uten å lykkes. Tok oss tre år fra vi startet prøvingen til vi fikk vite at min mann er steril. Var veldig fortvilende at tr kom måned etter måned. Og venner av oss fødte barn etter barn. Jeg var ferdig utredet ca 6 mnd før mannen min, så vi skjønte jo etterhvert at det nok var noe hos han, men vi bar jo på et ørlite håp om at det iallfall var svømmere nok til å kunne gjennomføre icsi. Så da brevet kom, om at det ikke fantes svømmere hos han, raste hele verden foran meg. Var mannen som var den sterke da, og tok opp ganske fort at vi burde gå for donor. Han er altså helt fantastisk :wub: Ikke misforstå meg, var jo veldig tøft for han også.

 

Nå priser vi oss lykkelige for at det finns menn der ute som er villige til å donere svømmere. All ære til dem :) Å mannen min gleder seg til å bli far, det blir jo hans barn uansett :) Han har jo vært med på hele prosessen, satt sprøyter på meg, lest seg opp om alt på internett og viser virkelig interesse for alt som har med barn og svangerskap å gjøre.

Endret av Januar-spire :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har en fin mann! :) Ikke alle som hadde tatt det der like "lett". Og jeg er helt enig - fantastisk at det finnes donorer!! All ære til dem :) Er evig takknemlig over at vi kunne få hjelp til å få barn :) Jeg har alltid hatt lyst på barn, og det var selvfølgelig helt uaktuelt å ikke prøve bare fordi jeg er sammen med ei dame.

 

Venter veldig på tr jeg nå, og det er selvfølgelig lov å håpe at det blir siste gang på leeeenge, hehe :) Heller mer og mer mot å be pent om å få et forsøk i naturlig syklus, da...noe vettskremt med tanken på tvillinger :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der. Er jo faktisk en veldig romantisk måte å lage barn på :) Nei samme her, men synes vi er heldige allikevel. Verden har kommet langt i forhold til skeive par allerede :)

 

Det skjønner jeg veldig godt! :) Krysser for mange vellykka forsøk før sommern! :D

 

Å så heldig! Da må det virkelig være en drøm å være gravid! :)

 

Hvordan går det med deg? I gang med forsøk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her skjer det lite. Venter fortsatt på den fordømte tr!! :(

Snakket med Riksen, de mente jeg bare skulle vente til den dukket opp.

De sa at hvis tr blir forsinket pga stress, kan det ta lang tid før den kommer tilbake. Blæ!!

 

Heldig du som har fått den da!! Spennende :D Fått ringt eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de åpner tlf kl 12. Kona må ringe for meg, jeg sitter i et møte (litt ukonsentrert!!).

 

Så kjipt :( Håper den teite tr dukker opp snart så dere får forsøk før sommeren! Dumt du ikke kan få noe for å provosere det fram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det. Så nervepirrende å vente!! :P Skjønner godt du er ukonsentrert :D Sånn blir det oppi dette her. Klarer ikke tenke på noe annet selv jeg, så det hjelper vel ikke så mye på å få tr igang tipper jeg :P Vanskelig å la være :)

 

Ja veldig kjipt!! Blir dypt ulykkelig hvis vi ikke rekker forsøk før sommern asså :( Jeg hadde håpet Riksen foreslo noe sånt, men det gjorde de ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg et forum som passer meg perfekt :D

 

Jeg og samboeren har vert prøvere i minst 3 år nå. Fikk i april beskjeden om at han er steril :/

Men nå er vi iallefall kommet et steg nærmere drømmen!

 

Venter på å høre noe fra Riksen. Har mottatt brev om at de har mottatt søknaden vår. Fikk også beskjed om å ta HSG røntgen. Det gjorde jeg på mandag, og synes det var forferdelig vondt!

Men var jo verdt det siden begge egglederne var åpne :)

 

Noen som vet om kroniske sykdommer har noe å si i forhold til å få godkjent søknad?

 

Gratulerer så masse med graviditeten, Januar-spire! :D

Endret av utålmodigprøver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammadrømmen: Så utrolig kjipt at tr fortsatt lar vente på seg. Håper det ordner seg snart slik at dere får forsøk før ferien iallfall :)

 

Lilleboffen: Ååå så spennende :) Krysser fingre for at dere lykkes med en gang jeg :)

 

Utålmodigprøver: Velkommen hit :) Her inne er det flott å være :) Ser vi er i samme situasjon, med steril mann. Er en utrolig tøff beskjed å få, men gi ikke opp håpet ;) En dag blir det deres tur også :)

Vet ikke hvilken kronisk sykdom du tenker på, men jeg har en kronisk blodsykdom og det hadde ikke noe å si for vår søknad. Eneste var at vi måtte være ekstra obs dersom vi måtte over på IVF (noe vi heldigvis slapp i denne omgang ;) )

 

 

Her har formen endret seg noe. Ble skikkelig uggen i går og er det fortsatt... Er skrekkelig trøtt, men når jeg endelig har mulighet til å sove litt så ligger jeg bare å vrir på meg. Nattesøvnen er helt elendig, teller takplater ca hver time :P Hehe. Håper denne søvnen ordner seg snart. Kjenner det blir tungt i lengden om jeg skal ha det slik. Men gleden over å være gravid overskygger ALT :wub:

Venter fortsatt på time til UL. Tenkte at dersom den ikke kommer med posten i dag, skal jeg ringe å etterlyse den. Avd.leder holder på å tilrettelegge jobben min litt, så da kan det jo være greit å få lagt inn når jeg har legetimer å slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, utlmodigprøver :)

 

Januar-spire: Jeg håper selvfølgelig på full klaff med en gang jeg også!! Men jeg er ikke superoptimistisk egentlig, når det er uten stimulering også. Selv om jeg jo er glad for det... Litt delt, som du skjønner ;) Er jo skummelt å få for høye forventninger, men klart vi håper!! :) Sykepleier på Riksen sa at det var gode muligheter når det gikk så greit sist. Og det er godt å høre :) Dessuten sløser de ikke med de "edle dråpene", så de hadde ikke gjort det sånn om ikke muligheten var der. Må tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo greit å ikke være så alt for superoptimistisk heller, man blir jo bare så fryktelig skuffa hvis man ikke lykkes. Ja, mulighetene er jo godt selv i naturlig syklus. Dem har jo kontroll på når el er da og når det er best med inseminasjon. Sløser jo ikke dyrebare dråper om det ikke er mulighet for å lykkes.

Sender litt babystøv over jeg, så krysser vi alt som krysses kan for at det lykkes for dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått time til tidlig UL om ca 3 uker. Å som vi gleder oss :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro!! Det blir spennende! :D Ikke rart dere gleder dere! :D Hvor mange uker er du på vei da, når du skal på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 9 1/2 uker når vi skal på UL. Så da får vi nok se ei lita sprellende reke :wub: Hvordan går det med dere? Tr? Kommet iorden i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, januar-spire! Det blir stas :) Jeg var 8+1 da jeg var på tidlig UL. Da er det ikke mye bevegelser, men det er fantastisk uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...