Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper jeg ikke blir så alt for ille som gravid da ;) Stakkars mannen da ;) Hehe;)

Ja, tiden den flyr. Syns jeg nettopp var på Riksen og nå er det klart for ny tur i neste uke :)

 

Vi fikk vite hvilke medisiner jeg skulle bruke på samtalen, og innføring i hvordan vi skulle gjøre det med sprøytene. Der er det to deler som skal blandes. Men dem viste oss hvordan det skulle gjøres :) Var veldig nervøs for å gjøre feil første sprøytedag, men det gikk helt fint :)

 

Vi fikk resept sammen med ringebrevet. Når du får resepten kan det være lurt å ta kontakt med apotek for å høre om dem har medisinene på lager eller om dem må bestille det. Her har dem ikke menopur (sprøytene) på lager. Tar 1 - 2 dager før dem får det inn når jeg bestiller. Resten har dem inne.

Men om du følger samme opplegg som jeg har, er det først 5 dager med tabletter før du den femte dagen skal sette første sprøyte. Oppstart på medisiner er dag 3 - 5, så dere klarer nok få medisiner i tide :)

 

Ja, er virkelig deilig å kjenne at man lever, og ikke bare er tilstede :) Satser på at dette er gullmåneden vår :) Og at mai vil bli deres måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. Ja stakar våre kjære. Får håpe vi ikke blir så ille :)

 

Ah.. Er det sånn det funker :P Greit å ha noen å prate med som har vært med på det før :) Skjønner godt at det var skummelt! Kommer nok jeg til å være og :P Så etter du har tatt alt det, så er det ul for å se når det passer å sette el-sprøyten da eller? Blir forsøk ca når man har el til vanlig, eller blir det før pga sprøyta?

 

Ah, det var bra du sa! Det er jo litt greit å vite :P Da håper jeg vi rekker medisiner og alt, til at det blir fosøk på første el etter samtalen :)

 

Ja det skjønner jeg! Dette er mnd deres vet du, og vi i mai! Krysse alt man har! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig greit å kunne prate med noen som har vært med på det før :) Man føler seg ikke så "alene" da.

Ja, jeg skal ta tabletter nå til og med søndag. Sprøyte søndag og mandag. Tirsdag er det ul for å se antall og størrelse på folikler. Er alt bra skal jeg vel sette el-sprøyte tirsdag og inseminasjon onsdag. Slik var det iallfall sist gang. Så forsøk blir tidligere pga sprøyta. Blir det negativt forsøk, kommer tr ca 2 uker etter el-sprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig! Her inne vet alltid noen svaret på det du lurer på og det er alltid noen som har erfart det før deg. Og da er det mye lettere, når man ikke er alene i denne prosessen :)

 

Ah.. Ja da blir det helt sikkert sånn for deg denne gangen og :) El kommer mye tidligere da, enn det det vanligvis gjør. Iallefall for meg som har lange syklusser :) Er veldig spent på denne prosessen her asså. Litt anderledes enn å reise til stork kan du si :P Hvis det ikke funker på første, så vet jeg iallefall hva jeg skal igjenom neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, el kommer tidligere for meg også, selv om jeg har "normal"syklus.

Vet ikke hvordan det fungerer på f.eks. stork. Vi vurderte om vi skulle prøve Danmark i ventetiden, for vi hadde jo aldri trodd det skulle gå SÅ fort før vi var i gang. Vi trodde det kunne ta opptil 2 år før vi ville komme igang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør det hos deg og ja. Spent på om jeg får samme opplegg som deg jeg. MEd medisiner og sånt. Og hvordan det ser ut på første ul. Er sååå spent! :) hihi.. Det er vel du og tenker jeg som er i full gang med medisiner :D

 

Hvis man bruker stork, så er det ingen medisiner, da tester man hjemme selv. Med el tester du kjøper på nettet. Når den viser positiv ringer du til stork og sier du kommer samme dag eller dagen etter. Også får du et kl.slett til insemineringen den dagen. Noen tar også ul når de kommer frem for å dobbelt sjekke at det er riktig tidspunkt. Men er det ikke det, er det jo bomtur. Pluss at reisa er jo ikke veldig billig, med mindre man kan ta båten :) Selve insemineringen er også mye dyrere enn på Riksen.

 

Nei jeg ble også veldig overrasket over den korte ventetiden! Vi er heldige vi som er kommet så langt! Dette blir et spennende år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får helt sikkert samme opplegg som meg ja. Da vi var til samtale sa dem at alle måtte gå på medisiner. Skjønner godt du er spent :) Er jeg også :) Like spennende denne gangen, selv om jeg føler meg mer avslappet siden jeg vet hva det går ut på :)

 

Ser det blir vanskeligere for oss med Danmark da. Ikke så lett med tanke på reisen. Går ikke så mange fly herfra til Oslo. Da må man heller ta seg ei ferieuke og være der rundt den tiden man venter EL.

Men nå satser vi på å lykkes på Riksen da. Vi får jo totalt 4 inseminasjoner før vi evt må over på IVF. Er jo ikke noe galt med meg, så på totalt 7 forsøk (inseminasjoner og IVF) burde det komme en liten spire ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal insimineres eller egguthenting/innsetting i neste uke på Riksen?

Hei Piafranord :) Jeg skal ha inseminasjon neste uke :) Håper det blir på onsdag :) Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt sikkert samme opplegg som meg ja. Da vi var til samtale sa dem at alle måtte gå på medisiner. Skjønner godt du er spent :) Er jeg også :) Like spennende denne gangen, selv om jeg føler meg mer avslappet siden jeg vet hva det går ut på :)

 

Ser det blir vanskeligere for oss med Danmark da. Ikke så lett med tanke på reisen. Går ikke så mange fly herfra til Oslo. Da må man heller ta seg ei ferieuke og være der rundt den tiden man venter EL.

Men nå satser vi på å lykkes på Riksen da. Vi får jo totalt 4 inseminasjoner før vi evt må over på IVF. Er jo ikke noe galt med meg, så på totalt 7 forsøk (inseminasjoner og IVF) burde det komme en liten spire ;)

 

Ja, alle må ta medisiner på Riksen.. Men det er jo forskjellige type medisinering. Regner med at jeg får samme som deg, så da vet jeg iallefall litt på forhånd :)

Ja klart det er like spennende denne gangen og, selvom du har gjort det før. Er kanskje nesten litt mer spennende nå, bare litt mer avslappet til prosessen, for nå vet du jo akkurat hva som skjer :)

 

Nei da er det ikke så lett å reise dit. Da måtte man som du sier tatt seg en uke ferie i den perioden man vet el kommer. Tungvindt men, hva gjør vi ikke for å få en liten en :D hihi..

Nemlig! Vi burde få det til på de 7!! Egentlig de 4 første :) Vi krysser fingrene for at vi begge klarer oss med inseminasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal insimineres eller egguthenting/innsetting i neste uke på Riksen?

Hei Piafranord :) Jeg skal ha inseminasjon neste uke :) Håper det blir på onsdag :) Enn du?

 

Egguthenting/innsetting neste uke på Riksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan jo variere hvilken type medisinering man får. Er vel forskjell fra person til person. Men etter som jeg har skjønt så får de fleste det slik som jeg har det :)

 

Utrolig hvor mye roligere man blir når man har vært gjennom det før. Bare å spørre om du lurer på noe :) Så kanskje jeg kan svare :)

 

Dag 3 på medisiner nå. Kjenner litt til bivirkninger nå. Blir akutt trøtt til tider. Og fryktelig varm innimellom. Ellers har jeg foreløpig ikke vært grinete ;) Tror jeg da :P Hehe.

 

Klart vi skal lykkes med inseminasjonene :) Hadde vært det aller beste det :)

 

Piafranord: Så spennende :) Masse lykke til :D

Er du fra nordnorge? Tenker nå nicket ditt ;) Hvordan er det da med reising og IVF? Må du 2 turer til nedover til Riksen? Eller må du bli værende i Oslo i ventetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguthenting mandag på meg :)

Ja velger selv å reise 2 turer nedover. Kunne ha fått vært der i et strekk på hotell. Men vil ikke det. Er kjedelig, hehe.

Måtte jo også betalt hotellet selv.

Nå reiser jeg søndagskvelden nedover og hjem mandags ettermiddag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egguthenting mandag på meg :)

Ja velger selv å reise 2 turer nedover. Kunne ha fått vært der i et strekk på hotell. Men vil ikke det. Er kjedelig, hehe.

Måtte jo også betalt hotellet selv.

Nå reiser jeg søndagskvelden nedover og hjem mandags ettermiddag. :)

Er jo kjedelig å bli sittende på hotell, så skjønner deg godt. Ville nok jeg og gjort. Du får ha lykke til på mandag da :) Så krysser vi fingrene for at det blir innsett også til uka og en liten spire ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Vet om det blir innsetting på tirsdag ettermiddag :) spennende døgn :) jeg håper på at det blir hentet ut mange egg mandag :) god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det en spennende tid fremover. Krysser fingrer for at gullegget ditt kommer i morgen :) Blir vel innsett onsdag da for din del?

 

Her er jeg ferdig med tablettene mine og satte første sprøyte i dag. Eller mannen måtte gjøre det. Jeg klarer det bare ikke selv. Sprøyteskrekk ;) Hehe. Ei sprøyte igjen før ul på tirsdag. Håper på tur til Riksen onsdag ;)

 

Utrolig hvor mye roligere man blir når man har vært gjennom et forsøk før. Tenker utrolig lite på hele prosjektet for tiden, bare slapper av og kjenner energien komme sigende tilbake :) Deilig :) Selv og jeg fortsatt blir akutt trøtt til tider, har det vært mye mindre bivirkninger denne gangen. Iallfall til nå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og lengter:

Jeg skal spørre hvis jeg lurer på noe vet du! :P

 

Spennende dager for deg nå da! :) Hvordan har det gått med både tabletter og sprøytene, ble det mye bivirkninger tilslutt?

 

Du er vel på ul idag du da, spennende!! Krysser fingrene for forsøk imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og lengter:

Jeg skal spørre hvis jeg lurer på noe vet du! :P

 

Spennende dager for deg nå da! :) Hvordan har det gått med både tabletter og sprøytene, ble det mye bivirkninger tilslutt?

 

Du er vel på ul idag du da, spennende!! Krysser fingrene for forsøk imorgen :D

 

Ja, er spennende dagen nå :) Blir ikke forsøk før på fredag på meg. Må ha ei menopursprøyte til. Så da ble det 3 stk denne gangen også.

Har vært lite bivirkninger på meg denne gangen :) Heldigvis. Stort sett bare akutt trøtt til tider. Og et par dager med hetetokter ;) Ellers har humøret vært på topp :) Kanskje en sammenheng med at jeg er sykemeldt, så kroppen har fått ro og ikke vært så stresset hele tiden ;)

 

Nå er det ikke mange dagene igjen til dere har samtale :) Regner med dere er spente nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piafranord:

Hvordan har det gått med uttaket? Får dere innsett denne uken?

Jeg skal til Riksen for inseminasjon på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og lengter:

Jeg skal spørre hvis jeg lurer på noe vet du! :P

 

Spennende dager for deg nå da! :) Hvordan har det gått med både tabletter og sprøytene, ble det mye bivirkninger tilslutt?

 

Du er vel på ul idag du da, spennende!! Krysser fingrene for forsøk imorgen :D

 

Ja, er spennende dagen nå :) Blir ikke forsøk før på fredag på meg. Må ha ei menopursprøyte til. Så da ble det 3 stk denne gangen også.

Har vært lite bivirkninger på meg denne gangen :) Heldigvis. Stort sett bare akutt trøtt til tider. Og et par dager med hetetokter ;) Ellers har humøret vært på topp :) Kanskje en sammenheng med at jeg er sykemeldt, så kroppen har fått ro og ikke vært så stresset hele tiden ;)

 

Nå er det ikke mange dagene igjen til dere har samtale :) Regner med dere er spente nå ;)

Ikke før på fredag?? Hvorfor må dere vente så lenge når du bare skal ha en sprøyte til? Kjedelig å måtte vente da, du var sikkert forbredt på forsøk imorgen?

 

Heldig som ikke har hatt noen særlige bivirkninger! Håper jeg blir som deg! :P hehe..

Ja det tror jeg også! Har nok ikke vært dumt å tatt det med ro i denne perioden :)

 

Nei nå er det ikke lenge til! En uke idag!! :D Super spent!! :D Blir det forsøk i mai eller juni tru?? Det før vi vel kanskje ikke vite før etter samtalen, spent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var veldig forberedt på forsøk i morgen, men tenkte det kanskje kunne bli torsdag og. Men fredag, hadde jeg ikke tenkt meg. Vet ikke helt hvorfor det ikke blir før fredag. Tenkte ikke på å spørre om det når jeg pratet med dem.

Skal iallfall sette el-sprøyten i morgen kveld. Og er ganske fornøyd med fredag nedover. Så er dette Justin Bieber kaoset over når jeg kommer nedover :P Hehe.

 

Har vært deilig med lite bivirkninger denne gangen. Forrige forsøk var jeg jo til tider ganske grinete også :P Mannen er også fornøyd denne gangen.

 

Ja, tenk, bare ei uke igjen til samtalen deres. Er ikke lenge det :) Tiden går nok fort til da håper jeg :) Vi fikk det såkalte ringebrevet 2 dager etter samtalen. Samtale torsdag og brev kom lørdag :) Krysser fingrene for at dere er like heldige :)

 

Hvordan går det med oppussingen da ? Rekker dere flytte inn til mai?

Endret av Venter og lengter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piafranord:

Hvordan har det gått med uttaket? Får dere innsett denne uken?

Jeg skal til Riksen for inseminasjon på fredag :)

 

Jeg fikk ut 10 egg, og 7 av dem ble befruktet. Så skal ha innsetting i morgen...håper alle 7 eggene er av super kvalitet sånn at man får noen på frys også :)

Fly opp og ned samme dag i morgen :)

Endret av piafranord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piafranord:

Hvordan har det gått med uttaket? Får dere innsett denne uken?

Jeg skal til Riksen for inseminasjon på fredag :)

 

Jeg fikk ut 10 egg, og 7 av dem ble befruktet. Så skal ha innsetting i morgen...håper alle 7 eggene er av super kvalitet sånn at man får noen på frys også :)

Fly opp og ned samme dag i morgen :)

 

Håper du fikk noen på frys i dag da :) Og at du fikk inn gullegget :) Nå skal vi starte 2014 med mange små, søte babyer ;)

Greit å reise opp og ned samme dagen :) Gjør jeg også når jeg er der ;) Lange dager, men man får alltid tiden til å gå med litt shopping i Oslo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var veldig forberedt på forsøk i morgen, men tenkte det kanskje kunne bli torsdag og. Men fredag, hadde jeg ikke tenkt meg. Vet ikke helt hvorfor det ikke blir før fredag. Tenkte ikke på å spørre om det når jeg pratet med dem.

Skal iallfall sette el-sprøyten i morgen kveld. Og er ganske fornøyd med fredag nedover. Så er dette Justin Bieber kaoset over når jeg kommer nedover :P Hehe.

 

Har vært deilig med lite bivirkninger denne gangen. Forrige forsøk var jeg jo til tider ganske grinete også :P Mannen er også fornøyd denne gangen.

 

Ja, tenk, bare ei uke igjen til samtalen deres. Er ikke lenge det :) Tiden går nok fort til da håper jeg :) Vi fikk det såkalte ringebrevet 2 dager etter samtalen. Samtale torsdag og brev kom lørdag :) Krysser fingrene for at dere er like heldige :)

 

Hvordan går det med oppussingen da ? Rekker dere flytte inn til mai?

Det er kjedelig! Når du var veldig forbredt på forsøk idag, også må du vente to dager ekstra. Men som du sier nå får du fordelen med å dra etter alt bieber hysteriet er over! ;) Kanskje like greit :P

 

JA det går nok fort til samtale! Vips er uka gått :P Min kjære har fått fri fra jobben og så da er det bare å glede seg! :D Håper vi får ringebrevet etter to dager også, for nå er jeg så spent!

 

Joda oppussingen går fremover den vet du :) Alt blir ikke helt ferdig, men det var ikke planen heller. Vi får gjort en god del iallefall :) Ser dårlig ut til at vi rekker å flytte inn til mai. Å legge nyinnstallasjon av strømmen tar mye lenger tid enn planlagt. Og det er jo ikke lov å flytte inn før det er iorden og godkjent. Blæ! Jeg kan ikke gjøre forsøk i mai hvis vi ikke får flytta inn. Vil ikke ha det stresset samtidig, det tror jeg ikke er en god ting. Så får bare krysse fingrene her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel like greit å slippe unna det hysteriet :P Blir det roligere når jeg skal rusle rundt i Oslo og få tiden til å gå. Får mange timer med venting før jeg har timen, og litt venting etterpå før jeg kan reise hjem igjen. Ender vel opp med å sitte på en kafe med nesen i ei bok :P Hehe.

 

Så bra det har ordnet seg med fri for dere denne gangen da :) Ikke så lett å få det til at begge får fri samme dag. Er vel alt etter hvordan arbeisgivere man har. Hos oss er det mannen som lettest får fri.

Er bare til samtalen at begge må møte. Til inseminasjonene håper dem jo at begge kan møte, men det er ikke nødvendig. Vi vil ikke få dekket reise for mannen, så dermed reiser jeg alene. Flybillettene er jo så himla dyre når det er så kort tid fra bestilling til reise.

 

Nei, man klarer nok ikke bli ferdig med alt på en gang. Man må bare ta det som er viktigst først, og heller ta resten litt etter litt. Har hatt litt småpusk med huset i ettertid vi også ;)

Ja, strøm tar tid. Men greit å ha alt slikt på stell.

Tror heller ikke stress fører noe godt med seg. Er jo greit å ha noe å gjøre i ventetiden, men det finnes ei grense for hva kroppen syns er ok.

 

Krysser fingrene for at dere blir ferdige, får ringebrevet fort og kan få forsøk allerede i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...