Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klart det! Kjenner til den følelsen :) Man vil jo bare skrike det ut, fortelle det til alle og ikke prate om noe annet :D Ja heldigvis har vi hverandre her inne, så man får iallefall tømt seg litt :P hehe.. Hvor lenge har dere tenkt å vente før noen får vite noe? :)

Endret av solskinn86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker på hvor lenge vi vil vente med å si noe, men har pratet litt om at hvis vi lykkes allerede på første forsøk, så skal vi kanskje fortelle foreldrene våre det i påsken. Ellers blir vi vel å vente litt. Hvis vi klarer det da ;) Hehe. Men tenker å vente i 3 mnd før vi forteller det til "hele verden" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja det er jammen vanskelig å ikke skulle si noe! :P Høres jo ut som dere har en god plan iallefall :) Vi kommer nok til å fortelle det til foreldrene våre med en gang testen er positiv. Men håper jo å klare å holde meg i 3mnd før det blir offentlig, og resten av familien får vite det. Men tviler litt på meg selv der :P Blir utrolig vanskelig å ikke skulle si noe!! Men jeg skal prøve å holde meg så lenge jeg klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vanskelig å ikke fortelle noe til andre. Planen er god den, så gjenstår det bare å se om vi er like gode til å holde oss til den :P

Nå er vi virkelig i gang. Tok første tablett i dag tidli og time til ul neste tirsdag er bestilt :) Blir så spennende :)

Hvordan går det med dere nå? Fått time til ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja det var det da :P Vi får prøve å holde oss så lenge vi klarer. Dumt å fortelle det til alle for tidlig HVIS det skulle gå galt.

 

Ojojoj! Så spennende!! :D Da går det virkelig fremover her da :) Er det folikkene de skal se på, på ul da eller?

Jo går jo fremover her og da. Tr kom 6 dager på overtid, så fikk time til ul neste onsdag. Så da er det bare å vente ;) Håper på at det kommer et brev fra Riksen snart om time til samtale. Er så spent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dem skal se på foliklene da. Om det er klart for eggløsningssprøyte. Så neste tirsdag ca kl 1600 får vi vite om og når det blir inseminasjon :) Blir ei lang, spennende uke med venting, venting, venting og en liten ferie :)

Så spennende. Da er dere jo ett skritt nærmere nå da. Kan tenke meg dere ikke hører noe fra Riksen før etter ul. Krysser fingrene for at det da går fort til samtalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende!! :D Ser de da helt sikkert når du kan sette eggløsningsprøyten da eller? Eller kan det skje at de sier det er for tidlig å si, så du må tilbake på en ny ul? Ja det skjønner jeg blir en lang uke :) Godt dere har en liten ferie samtidig, så dere får tankene litt på andre ting også :)

 

Jepp. Nei tenkte det jeg og, at vi hører nok ikke noe fra Riksen før de har motatt svar fra ul. Men jeg har ikke dårlig tid,så det går fint :) Hele mars og april går til flytting og oppussing av hus, så har nok å sette fingrene i så lenge! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil få ønske dere masse lykke til begge to! :) Har vært på riksen til både insemineringer OG IVF vi nå. Klaffet med IVF,så nå håper vi bare at lille klorer seg fast inni der! Er 5+0 idag,så ingen garantier her i gården enda dessverre! :(

De er kjempehyggelige på riksen. Vi ble tatt godt imot,men vær forberedt på å få maaange forskjellige leger der inne. mener dem er 7 forskjellige,og dem jobber turnus,så det er tilfeldig hvem du får,til hvilken dag. Underlivet er ikke privateid lenger...meeeen det er verdt det!!! :) Er det noe,bare spør :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Tusen takk :D Det er godt å høre at du har positiv erfaring med Riksen, har bare hørt godt om dem, så føler meg ganske rolig på å starte der :) Nei underlivet er ikke mye privateid lenger, men det er som du sier vel verdt det! :)

 

Så hyggelig at det har klaffet for dere! Gratulerer så mye!! :D Får virkelig håpe spiren klorer seg fast i mange mange mnd til :D Lykke til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står noe om måling av størrelse og antall på rekvisisjonen vi fikk fra Riksen. Sykehuset her skal iallfall sende resultatet på fax til Riksen, så er det Riksen som tar avgjørelse om når eggløsningssprøyten skal tas. Mer vet jeg faktisk ikke.

 

Oppussing og flytting, ja da har dere nok å styre med mens dere venter. Vi var der for 4 år siden. Mye jobb, men så deilig når vi var ferdige.

 

Bare meg 123: Gratulere så mye med spiren :) Godt å høre fra flere som har vært gjennom dette.

Da vi var til samtale sa hun legen at dem var 7 som jobbet med dette og at vi måtte være forberedt på å møte forskjellige personer fra gang til gang. Men er verdt det om det kan gi oss den lille spiren vi lengter slik etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. Nei da er det bare å vente og se da :) Spennende denne prosessen her må jeg si asså! :)

 

Ja flytting og oppussing er jammen meg mye styr. Så misunner deg som er ferdig :P hehe.. Men det blir vel bra til slutt, så får bare holde ut :)

 

Er vel klare for ferie og kos dere nå? Blir godt å komme seg litt bort nå tenker jeg, så tiden går fortere til tirsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spennende dette her. Man lærer jo mye nytt også ;)

 

Er glad vi er ferdige med oppussing. Men det var jo litt moro også da, siden vi gikk fra å leie til å eie hus :)

 

Nå er vi virkelig klare for litt ferie. Kort tid igjen til vi sitter på flyet. Blir godt å få noe annet å tenke på, så tiden frem til tirsdag kommer nok til å gå veldig fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man lærer veldig mye! :) Også føler man seg jo litt tryggere med prosessen når man vet alt dette her :)

 

Samme her, vi går og fra leie til eie. Så det er skikkelig stas. Helt klart, er jo morro også! Gjøre det til sitt eget :) Så skal bli godt å bli ferdig og nyte eget hus, og glede seg til forsøk :)

 

Det kan jeg tenke meg! :) Høres veldig godt ut meg ferie asså :P Dere får kose dere masse og lykke til på tirsdag hvis jeg ikke hører fra deg før! :D Dette blir spennende fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på ultralyden sjekker de antall og størrelser på folikklen(e), ja. Jeg fikk beskjed om å sette EL-sprøyten samme kveld om UL begge gangene, men en venn av meg gikk til flere ultralyder i over en uke før de var fornøyd meg egget hennes. min syklus pleier å være litt under 28 dager, hennes endel dager mer, kanskje derfor vi også brukte ulik tid på dette?

 

en ting som er kjekt å vite er at man kan kjøpe enkelt-doser av menopur på apoteket på riksen. greit å slippe å kjøpe en hel pakke hvis man bare trenger en eller to.

 

håper den lille klumpen din blir værende, baremeg123.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn 86: Ja, er utrolig deilig å eie eget hus. Man blir liksom litt mere fri ;)

Vi har hatt en fantastisk flott ferie hvor tiden faktisk gikk så alt for fort. Var så mye spennende å oppleve overalt. Dro fra hotellet tidlig morgen og var tilbake først på kvelden hver dag :) Men ventetiden ble jo så mye kortere.

Nå har jeg hatt ul og pratet med Riksen. Alt så veldig bra ut så her blir det eggløsningssprøyte i kveld og tur til Riksen i morgen for inseminasjon :D Er så spent nå.

 

Fiskeplomme: Jeg har 25 - 28 dagers syklus og har tatt 3 menopursprøyer og dem var veldig fornøyde med resultatet nå. Kan vel være opp til hver enkelt persom om hvordan man reagerer på medisinene. Noen trenger jo mer enn andre.

Så flott å høre at man kan kjøpe menopur enkeltvis. Har 2 liggende nå, så om vi ma ha flere forsøk trenger jeg jo ikke en hel pakke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var inseminasjonen gjort :) Å jeg er et steg nærmere vår lille spire ;) Blir 2 lange uker nå frem til jeg kan teste ;)

Skulle nesten ønske det var nå vi skulle reise bort slik at tiden kunne gå litt fortere ;)

Håper det gikk bra på ul i dag, Solskinn86 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk kost deg på ferie! Det var godt tenker jeg :) Deilig at tiden bare fløy av gårde, da blir ventetiden mye lettere :)

 

Å så morro å høre at alt har gått så bra!! :D Fått gjort inseminasjonen alt og :D Sååååå spennende a!!! :D Nei så morro! :D Da skjønner jeg du er spent. Off, det er to laaaaaaange uker det der asså :) Ja er nå du skulle hatt ferie vet du :P hehe.. Å bare gå hjemme i den ventetiden er helt forferdelig :P Men tenk nå er du et skritt nærmere drømmen. Om to uker vet du om du har en liten spire i magen :D hihi..

 

Joda ul gikk greit. Synes det var helt grusomt vondt, og paraceten var iallefall ikke til hjelp :P Men jeg overlevde, og ble jo positivt resultat ut av det, så da var det jo verdt det. Alt så kjempe fint ut, jeg hadde åpne fine eggledere og alt :) Så da er det bare å vente spent på brev fra Riksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var virkelig godt å få tankene over på noe annet en stund :)

 

Ja, har gått fort alt egentlig. Tenk, i dag er det 4 uker siden vi var til samtalen og nå er jeg allerede inseminert ;) Blir to laaaaaange uke ja ;) Men jeg er klar for testing nå allerede :P Flere tester kjøpt inn, så nå er det bare å vente på at eggløsningssprøyten skal ut av kroppen. Dem sier den kan gi falskt positivt resultat i inntil 10 dager. Måtte bare teste i dag for å se, å joda, lyste 2 fine streker mot meg :) Hehe... Da vet jeg iallfall hvordan den skal se ut når det er klart for testing :)

 

Huff, hørtes ikke godt ut det nei. Utrolig hva vi egentlig utsetter oss for i denne prossessen. Men er jo så verdt det da :) Så bra at alt så bra ut hos deg :) Så satser vi på at det kommer brev fra Riksen veldig fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk på det a! 4 uker siden bare, det har gått fort asså! Dere har vært virkelig heldige :)

Hehe, ja det er ikke lett å la være den testingen gitt. Vet åssen det er! :P hehe.. Er bare å krysse fingrene nå da, og håpe at det lyser to streker til deg når du tester etter 14 dager :D

 

Hehe, ja utrolig hva vi går igjenom i denne prosessen vet du. Alt i håpet om å stifte familie :) Jepp, så blir hyppig titting i postkassa fremover nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har virkelig vært heldige med at det har gått så fort. Kan vel være siden vi ble søkt inn allerede i mai 2012. Men pga min bmi lå det på vent til jeg hadde fått tatt av nok kg.

Kan tenke meg det blir flere tester fremover ;) Vanskelig å la være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo være selvfølgelig. Heldige er dere som har kommet igang iallefall :)

 

Hehe.. Ja flere tester blir det helt sikkert. Umulig å la være! :P Er ikke så rart man er spent og utomodig heller da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er virkelig glad vi er kommet så langt :) Men kan jo ennå ta lang tid før vi er i mål. Har liksom ikke helt trua på at vi kan lykkes med det første. Er vel slik man blir etter år med nedturer. Man tror det ikke før det faktisk skjer. Men er likevel greit å føle det sånn. Blir man ikke fullt så skuffet om man ikke lykkes. Men håpet er jo der likevel ;)

Har vært to lange dager nå etter el-sprøyten. Mye verk i mage / rygg, type mens-smerter. Og så jeg som ikke pleier merke eggløsning no særlig. Men blir vel slik når man fyller innpå med ekstra hormoner ;) Hehe.. Ble forresten litt grinete av menopur-sprøytene, men gikk seg til det også ;)

Endret av Venter og lengter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kjenner til om man har rett til å få noe av pasientreisene dekket som lesbisk par som gjennomgår assistert befruktning (inseminasjon)?

 

Tenkte at det jo ikke kunne vaere slik (man er jo ikke syk liksom), men så leste jeg noe på nett som fikk meg å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MariaCornelia. Vi er et hetrofilt par og har fått dekket reisene våre. Har bestilt fly gjennom Pasientreiser, og har sendt inn reiseregning på det vi har hatt av utgifter utenom. Blir trekt 133 kr ca pr vei i egenandel. Kan ikke tenke meg at det er forskjell på hetro og lespiske par. Behandlingen er jo den samme. Men på Riksen pratet dem om at det faktisk kunne variere fra hvilket kontor man hører til, om hva man får dekket. Vi bor i Troms og hører til kontoret som da er i Tromsø.

 

Vi har akkurat hatt inseminasjon med donor da min mann er steril. Er inne i 2 spennende uker mens jeg venter på å kunne teste.

Endret av Venter og lengter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...