Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, er virkelig glad vi er kommet så langt :) Men kan jo ennå ta lang tid før vi er i mål. Har liksom ikke helt trua på at vi kan lykkes med det første. Er vel slik man blir etter år med nedturer. Man tror det ikke før det faktisk skjer. Men er likevel greit å føle det sånn. Blir man ikke fullt så skuffet om man ikke lykkes. Men håpet er jo der likevel ;)

Har vært to lange dager nå etter el-sprøyten. Mye verk i mage / rygg, type mens-smerter. Og så jeg som ikke pleier merke eggløsning no særlig. Men blir vel slik når man fyller innpå med ekstra hormoner ;) Hehe.. Ble forresten litt grinete av menopur-sprøytene, men gikk seg til det også ;)

 

Nei det skjønner jeg! Man kan fort miste trua etter så mange år med nedturer. Men nå har dere jo en veldig stor sjanse for at alt lykkes :) Du er jo sjekket for at alt er i orden inni der, du har fått hormoner, og blitt inseminert på rett tidspunkt. Så mange ting ligger til rette for at dette går riktig vei :) De fleste trenger jo 3-4 forsøk før spiren sitter, tror det er det som er gjenomsnittet, men er da jammen som får til på første forsøk og, så dere har alltids en mulighet for det vet du :D Er bare å krysse fingrene, holde på håpet og tenke positivt :P hehe..

 

Kjedelig å bli sånn av el-sprøyten da. Men det gjør kanskje de fleste? Dagene blir sikkert ekstra lange og, når du merker ting inni der, samtidig som du bare må vente :P

Ja du blei det. Ja man kan vel kanskje ikke regne med noe annet når man putter i seg ekstra hormoner :P hehe.. Jeg blir veldig overraska hvis jeg ikke blir grinete av de, så det kan bli spennende å se ;)

 

Hvordan er ventetiden så langt da? :)

Vi er i full gang med å husflytting osv, så blir litt lite nett på meg fremover. Men plutselig titter jeg innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode ord Solskinn86 :) Du har så rett så rett :) Bare å tenke positivt, alt var jo i orden med meg så sjansen er jo til stede for å lykkes allerede nå ;) Va bare på en virkelig nedtur psykisk her om dagen ;) Da var det godt med armkroken til mannen min hvor jeg kunne la tårene renne fritt :P Hehe.. Gode ord her inne hjelper også veldig. Dere vet jo hva man går igjennom.

 

Ventetiden så langt har vært veldig lang. Syns det er så lenge siden jeg var på Riksen, men håper virkelig den neste uken går fortere. Har mye jobb til uken, så da har jeg jo litt annet å tenke på iallfall ;) Og i ettermiddag kommer hele familien på besøk. Har bursdag til uka, så i dag blir det kaffe og kaker på oss :)

 

Lykke til med husflytting :) Spennende :) Må få høre når du hører noe fra Riksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja våre kjære er virkelig gode å ha oppi alt dette asså. Godt å ha en armkrok å krype inn i når man har det vanskelig :) Vet ikke hva jeg hadde gjort uten alle man kan prate med her inne heller. De har virkelig vært til god hjelp og støtte. Her kan man prate så mye baby og alt annet man vil, uten at noen blir lei av å høre på :P

 

Det er godt du har en jobb å dra til så du får slitti bort noen timer der. For tiden går virkelig treigt når man går sånn å venter. Håper du er så heldig at tiden flyr av gårde den siste tiden :)

Gratulerer med dagen da, den dagen det er! :) hihi..

 

Jo takk for det. Blir masse stress fremover nå, så gleder meg bare til alt er ferdig! :) Ja jeg sier i fra så fort jeg hører noe vet du! :) Lykke til med ventingen så lenge! Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her går tiden virkelig sakte. Er bare onsdag nå. Kun en uke siden inseminasjonen. Har vært tidenes lengst uke. Men nå er iallfall Ovitrelle el-sprøyten ute av kroppen. Testet blendahvitt i går. Får vente noen dager til nå, så får jeg ta ny test ;) Håper så inderlig å få se en positiv test igjen da ;)

 

Hører Riksen skal slutte med inseminasjon etter påske. Men vet ikke om det gjelder med donor også. Hvis det, så blir det IVF om vi ikke lykkes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke lagt for mye i rykter om at riksen skal slutte med inseminering, jeg har sett det flere ganger, og hver gang har jeg hørt om folk som har fått behandling nettopp i den perioden hvor det skulle være stengt. men selvfølgelig, de hadde inntaktsstopp en stund, så det er forståelig at rykter om stopp fort får fjær. bare ikke tro på dem før riksen selv bekrefter, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ringte inn mens for to uker siden nevnte sykepleieren dette for meg, men hun visste ikke så mye om det. Heller ikke om det ville gjelde doonor også. Har sett at flere her inne har fått samme beskjeden.

Så nå er det bare å håpe det ikke gjelder donor. Krysser fingrene jeg for at vi lykkes nå så vi slipper IVF da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neineinei. De kan ikke slutte med inseminasjoner etter påske!! :o Vi venter fortsatt på brev til samtale, og håpet å få samtalen i april med forsøk i mai. Og her er det kun inseminasjon som er aktuelt. Vi skal ha med donor, så håper virkelig at det kan bli forsøk på oss. Hvis ikke bir jeg trist asså! :(

 

Takk noen flere tester da "venter og lengter"? :) Eller kjenner du noen symptomer så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dem isåfall fortsetter med donor-inseminasjonen. Men slutter dem så vil vi gå for IVF om vi ikke lykkes på dette forsøket. Mer pes med ivf. Mye mer medisiner, egguthenting, egginsett osv. Man kan få det med donor også ;)

Testet i dag også. Blendahvitt. Kan ikke si jeg kjenner noen tegn enda,hadde litt tidligere, men det kom nok av medisinene. Men er jo ennå litt tidlig. Dagene går så tregt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper jeg asså! Hvis ikke blir jeg veldig veldig skuffet og lei meg. Dette må jeg bare finne ut av!

 

IVF er absolutt mye mer pes og styr, og prisene er jo noe helt annet. Ikke bare bare å gjøre ivf tror jeg.. Dessuten er jo det noe man egentlig skal gå over til, hvis inseminasjon ikke fungerer. Men men.. Man har jo ikke noe valg, hvis Riksen slutter..

 

Du vet ikke om dette er noe de skal slutte med for godt, eller bare for en periode??

 

Så kjedelig med hvite tester da! Vet åssen det er.. Men du er jo veldig tidlig ute da, så dette kan gå rette veien uansett det! :D De fleste sier det ikke er noe vits å teste før iallefall dag 10-12, for det er for tidlig. Så alt kan skje enda vet du! :) Skjønner deg kjempe godt!! Dagene går utrooolig treigt, når man venter på å teste. Det er de to lengste ukene iløpet av hele livet det, det er helt sikkert! :P hehe.. Iallefall føles det sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det bare er for en periode eller ikke. Men er jo kjempedumt uansett. Vil det bare være Haugesund igjen i det offentlige. For oss vil det bli veldig tungvindt siden vi uansett må reise via Oslo.

 

Kjedelig med hvite tester, men tar det med godt mot. Sjansen er jo absolutt til stede ennå :) Den siste uken føles som en hel måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på nettsidene deres at det stod en slik beskjed i 2011, det var kun for en kort periode. Men lå ingen ny beskjed der nå, så håper ikke det dukker opp heller. Jeg sendte de uansett en mail å spurte, jeg klarer ikke bare gå sånn å lure :P

Ja veldig tungvindt! Men om vi kunne valgt å gjøre det der, hadde jeg gjort det med glede :)

 

Det skjønner jeg! Hver time kjennes ut som dager. Vet hvordan du har det :P Prøv å utnytte dagene og fyll de med noe å gjøre, da går tiden fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det bare er for en periode nå også da. Må få høre hvis du får vite mer.

Ja, selvsagt reiser vi til Haugesund om det er det som må til :) Gjør det med glede :)

Prøver å finne på noe hele tiden, har ikke helt ro til å sitte uten noe å gjøre. Hadde tenkt meg på en bytur i dag, men nå er det så dårlig vær at veien faktisk ble stengt. Er ikke ofte det skjer. Vi som har bare 12 km til sentrum. Så her sitter jeg her, ser tv og strikker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ifra jeg vet du! Sendte ikke mailen før etter 4, så må nok vente til imorgen eller mandag før jeg får noe svar :)

 

Nei det skjønner jeg. Ikke lett den venteperioden asså! Kunne man ikke bare fått svaret med en gang da! Det hadde vært mye lettere :P hehe..

 

Såppas! Ja da er det greit å holde seg inne :P Her er det strålende sol, skikkelig godt påskevær om dagen. Skikkelig deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hadde vært så mye lettere om man kunne gå ut fra Riksen etter inseminasjonen og vite det endelige resultatet da allerede ;) Men er nå litt spennende å vente også ;) Blir sikkert å teste ca hver dag fra nå av :P Har kjøpt mange billigtester via internett ;) Hehe.

Ja, her er det virkelig flott innevær nå. Glad jeg har fri i dag, så jeg ikke må ut. Melder bedre vær for i morgen og da starter jeg på jobbehelg. Gjør ikke noe med ruskevær nå, kan vi heller håpe på nydelig påskevær når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært noe asså :P hehe.. Ja jeg synes den ventingen er spennende jeg og, men synes vi må vente litt for mange dager asså :P hehe..

 

Det skjønner jeg! Det hadde jeg også gjort :D hihi..

 

Greit å holde seg inne og slappe av da. Sant det, så lege været blir fint i påsken så er det greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis rikshospitalet skulle slutte permanent med inseminasjon ville det være en offentlig debatt om det. for blant annet lesbiske har retten til assistert befruktning vært en lang kamp. om det nå bare er haugesund som kan gjøre det vil retten være innskrenket for veldig mange, siden Haugesund er mye vanskeligere tilgjengelig enn oslo for store deler av landet.

jeg har søkt i retriever, avisenes digitale arkiv, ingen har skrevet noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det er rart at det ikke har vært noe i media om det. Men dem slutter jo ikke med tilbud for lesbiske. Kan jo likevel få ivf med donor. Var bare sykepleieren som sa til meg at dem skulle slutte med inseminasjon. Hun visste ikke om det gjalt donor også.

Er jo uansett veldig dumt om dem slutter med det. Er jo så mye bedre for oss som kan benytte oss av inseminasjon. Ivf er jo mye større påkjenning for kroppen enn inseminasjon.

Vi får håpe Solskinn86 får svar på mailen ganske fort så man vet mer. Vi holder på å forberede oss mentalt til neste forsøk. Selv om det ennå er for tidlig å avskrive dette som vi er inne i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Idag fikk jeg svar fra Rikshospitalet. De svarte at de fortsetter med donorinseminering. De svarte ikke noe mer enn den setningen, så vet ikke om det betyr at annen inseminering ikke skal fortsette jeg? Men det er iallefall gode nyheter for oss! :D Da kan prøvetiden vår bare fortsette som normalt! :)

 

Hvordan går det med testingen "venter og lengter"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra :) Det var gode nyheter for oss alle :)

 

Testet nok negativt i dag, men har ikke testdato før nå på torsdag, så muligheten er jo fortsatt tilstede :) Men tror nok dette blir et negativt forsøk. Har ingen symptomer nå, annet enn ømme pupper, noe som da kan være av at tr nærmer seg. Tar det heller som en gledelig nyhet dersom det likevel blir positivt.

 

Har dere hørt noe mer fra Riksen ang forsamtalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. Ja men da kan jo mye skje enda! Mange som ikke tester positivt før testdagen eller et par dager etter. Så håp er det vet du :) Ja det er nok lurt, å ikke ha for høye forventninger for da blir du iallefall skuffa. Bedre å bli positivt overrasket :)

 

Nei har ikke hørt noe mer. De skrev i mailen at de hadde mottat svaret på hsg røntgen og at søknaden var inne til vurdering hos lege. Men aner jo ikke hvor lenge den er der før de sender ut svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan jo fortsatt skje mye :)

Får virkelig håpe legen ikke bruker så alt for lang tid på vurderingen.

Denne prossessen er jo ikke annet enn venting. Har vært lange uker siden jeg var på Riksen nå. Og det var jo mye venting i forkant. Venting på innkalling, venting på timen, venting på ringebrev, venting på tr, venting på inseminasjon, venting på testing. Og lykkes man blir det jo 9 måneder med venting på å få se den lille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja du sier noe der. Og når man ser det sånn, så er det faktisk like mye venting som det føles ut som :P Heldigvis er de 9mnd med venting bare kos i forhold! :D Så den venting blir ikke noe problem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de siste mnd med venting er noe jeg virkelig ser frem til :) Blir kos det :)

Hvordan går det med dere? Kommet inn i nytt hus nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir ordentlig kos! :D

 

Nei ikke kommet inn enda. Kjøpt et eldre hus, så litt som må pusses opp og fikses før vi flytter inn :) Så ting tar litt tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt som må gjøres med eldre hus. Hos oss tok det 3 mnd før vi kunne flytte inn. Hele huset måtte total-renoveres. Mye jobb, men kunne gjøre det meste selv, så da ble huset ikke så ille dyrt til slutt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...