Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her går ting fort unna :) Var til forsamtale nå på torsdag, og i dag kom ringe-brevet :) Så nå er det bare å vente på tr så jeg kan ringe for å avtale oppstart på medisinene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag fikk vi brev fra Riksen. Ble dypt skuffet da det bare var brev om at søknaden var mottatt. Hehe ;)

 

Hvor lang tid tar det før vi får endelig svar nå? Er så spent og utolmodig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk vi brev fra Riksen. Ble dypt skuffet da det bare var brev om at søknaden var mottatt. Hehe ;)

 

Hvor lang tid tar det før vi får endelig svar nå? Er så spent og utolmodig! :P

Men da er dere jo et lite steg nærmere da ;) Gikk ca 2 uker fra vi mottok brevet om at søknad var mottatt til vi fikk neste brev ;) Håper det går raskere for dere. Vi fikk jo avslag den gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja endelig! Det er så spennende! :D Håper det ikke går lenger enn to uker iallefall, tiden går jo så treigt når man venter :P

Stemmer det. Håper ikke vi får avslag asså, da blir jeg utrolig trist :( Vet ikke hvor strenge de er på Riksen jeg?

 

Hva er forresten det ringebrevet? :P Sett flere skriver at de er på forsamtale og så venter på ringebrev. Men aner jo ingenting om denne prosessen jeg :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår søknad sto vekta mi. Som var aaalt for høy. Derfor vi fikk avslag. Søknaden ble tatt opp igjen da jeg hadde gått ned. Vi fikk ringebrevet nå på lørdag. Det vil si at det er klart for medisinstart og inseminasjon. Står litt info i brevet og at jeg skal ringe dem når jeg får tr. Da avtales oppstart av medisiner.

Vi er også helt ny i dette. Er vårt første forsøk vi skal gjennom nå og er så utrolig spente. Har lest mye på sidene her og fått svar på mange spørsmål jeg har hatt.. Er så glad jeg fant dette forumet. Bare synd jeg ikke fant det tidligere. Hadde virkelig hatt bruk for det like etter vi fikk vite at min mann er steril. Følte meg virkelig alene i verden med den problematikken da ;)

Endret av Venter og lengter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha. Står det i brevet hvorfor hvis man får avslag eller? Min vekt et bitte litt lav så håper ikke de sier nei da..

Okei. Da skjønner jeg :) Så man får brev om det etter samtale asså, alt er ikke klart etter samtale? Er spent på hvordan det blir å ta hormoner jeg. Blir sikkert som for alle andre, men spent allikevel :) Åssen var den forsamtalen forresten? :P Masse rare spm og måtte fortelle om seg selv osv? hehe..

 

Godt det er flere enn oss som er nye i dette. Så har man noen å prate med :) Ja helt enig! Jeg fant også dette forumet alt for sent. Man lurer jo på så mye rart i denne prosessen her. Jeg veit! Nå er jo ikke jeg i samme situasjon som deg, men kjenner til frustrasjonen oppi alt dette. Godt vi fant forumet slutt da iallefall :) Jeg har lært utrolig mye av denne prosessen, og alt her på forumet. Godt å ha med seg, hvis det er andre i sin situasjon også :) Også gjør det jo tiden fremover litt lettere. Man lærer seg iallefall god tolmodighet! :P hehe..

 

Blir spennende tider for oss begge fremover nå da :D Håper på det beste, og krysser fingrene for at begge har en spire i magen veldig snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I avslaget vi fikk var det begrunnet med høy BMI og at jeg måtte ta kontakt dersom vektreduksjon var aktuelt. Selvsagt var jeg på telefon til dem med en gang for å si at det var aktuelt i aller høyeste grad ;)

Alt er vel egentlig klart når man har vært til samtale, men man får som sagt et "ringebrev" når det er vår tur. Da ringer man inn når man får tr. Er vel for at dem skal se at dem har ledig tid for inseminasjon, i tilfelle mange plutselig skal ha det til samme tid.

Samtalen var grei den. Var ikke så alt for mange spm om oss. Mest info om det vi skal gjennom, og hun viste hvordan den ene medisinen skulle gjøres klar og hvor sprøyter skulle settes. Vi måtte begge skrive under på noen papirer om samtykke til behandling. Og så tok hun en innvendig UL for å se på eggstokkene.Var ei veldig trivelig dame vi var hos, så selv om vi var inne ca 40 min. virket det ikke så lenge :)

Var og hentet medisinene i dag, så nå er jeg virkelig klar for tr o oppstart :D Håper virkelig vi vil lykkes fort, slik at jeg slipper så alt for mange turer ned til Oslo. Er jo lange dager, da vi bor i nord-norge og må reise med fly nedover. Da vi var på samtalen var vi borte i ca 19,5 timer.

Krysser fingrene for oss alle jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Bra man får vite grunnen da iallefall, og ikke bare at de skriver avslag. Etter alt jeg har hørt fra både deg og andre høres de jo veldig allrighte ut på Riksen :) Flinke til å informere og tar deg godt imot :)

 

Høres ut som noe av det samme som samtalen på IVF klinikken. Da er det vel ikke noe å grue seg for ;) Hehe..

 

Å så spennende! :D Får virkelig håpe ting går rette veien nå da! Må du vente til etter tr før du kan begynne på medisinene eller? (vet jo ikke åssen detta funker) :P

Ja da skjønner jeg det blir lange dager! Var noe sånt vi var borte når vi hadde forsøk på Stork, og jeg synes reiseveien ble alt for lang. Så all creds til deg/dere som holder ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var veldig fornøyd med hvordan vi ble tatt imot på Riksen :)

Skal begynne på medisiner dag 2 - 3 i syklus. Sykepleier vi si hvordan dag når jeg ringer inn mens.

Ja, blir lange dager, men er virkelig verd det med tanke på en liten spire <3 Reiser gjerne mange ganger om det er det som skal til for å lykkes ;) Har sett litt på Danmark også, men prøver oss på Riksen i første omgang. Må jo innom Oslo uansett hvor vi skal reise så er det enkleste for oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Er det sånn det funker :) Det blir spennende fremover for deg nå da :D

 

Ja klart det! For en liten spire gjør man jo alt! :D Hadde jeg ikke hatt noe annet valg, hadde jeg jo dratt til Stork igjen. Men håper på at Riksen vil ta i mot oss, så vi slipper reisen :)

Riksen er vel billigere enn Danmark, tror jeg? Så Riksen er vel lettere og rimligere for dere uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig spennende. Til og med mannen min har nedtelling til tr ;) Hehe.

Krysser fingrene for at Riksen tar imot dere også og at det går raskt :)

Riksen er mye billigere enn Damark. Egenandel kr 307 for hver av oss for samtalen. Inseminasjonen koster 1500. Så kommer medisiner og egenandel for reise. Til Danmark må man betale alt selv. Medisinene jeg hentet i dag kom på ca 1750. Er ikke så ille det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det kan jeg tenke meg. Like spennende for begge parter dette her :D Når man først har kommet inn, og prosessen begynner da er det ordentlig morro og spennende :D Gleder meg til jeg er like langt som deg! ;)

 

Ja ikke sant. Er jo helt utrolig hvor stor forskjell det er i pris. Vi skulle egentlig gjøre prosessen på ivf klinikken, men prisen ble for dyr. Der koster det jo 7000 pr forsøk + kjøp av donor og barnerett. Så det lønner seg å undersøke litt rundt, hvilke steder man kan gjøre dette osv. Viktigste er jo at det blir en spire ut av det :)

 

1750 kr er jammen ikke ille! Da går det ann :) Du har det "minste" av medisiner du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj, såpass mye i det private? Var stor forskjell. Gladvi er kommet inn på riksen da ;) Men, vi betaler det gjerne om det er det som skal til for en spire ;)

Er det minste av medisiner jeg har ja. Er vel det dem kaller kort regime, eller no slikt. Er 5 tabletter, 5 sprøter + eggløsningssprøyte. Litt usikker på hvor mange av de 5 sprøytene jeg må ta. Får vel vite det når jeg ringer inn tr. Eller når jeg har vært til ul etter 2 sprøyter. Da ser dem hvordan folliklene er og om det er klart for eggløsningssprøyten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske stor forskjell. Så derfor valgte vi å søke på Riksen. Men kommer vi ikke inn må vi jo ut med pengene. For forsøk skal det ble uansett. Da får vi bare spare ;)

 

Stemmer. Mener det var det Riksen regnet meg jeg kom til å ta, når jeg spurte på mail. Da var det ikke så ille pris da synes jeg :)

Er du spent på å begynne på det eller? Bli litt ekstra hormonell :P hehe.. Ikke sikkert man blir det da, men virker som en del blir det iallefall :P

Ah, er det sånn de gjør det :) Skjer litt av hver fremover for deg nå da :D Må du reise helt dit da og eller? Blir mye reising frem og tilbake for deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespent på å begynne :D Er heldigvis ikke så veldig "hormonell" til vanlig, så håper det går bra :)

Ul får jeg heldigvis ta på vårt lokale sykehus, så neste tur til Riksen blir til selve inseminasjonen :) Er så spennende tid fremover ja. Kjenner jeg går med sommerfugler i magen hele tiden :P Klarer liksom ikke vente, selv om jeg må det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

insemineringskuren kan jo være veldig kort (5 piller - 2 sprøyter - 1 eggløsningssprøyte), det tror jeg ikke at man blir merkbart hormonell av. første gangen merket jeg litt til eggløsningssprøyten, men det tror jeg var mest psykisk fordi man blir jo så obs på kroppen sin i denne prosessen.

 

og forøvrig, det er bare å lære seg talmodighet. for det er jo ikke over etter inseminering. de 16 dagene før blodprøven/forventet mens er kjempelange. og hvis man er heldig så venter to laaaange måneder med "håper den er kommet for å bli", og så kan man vente på å kjenne spark og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

insemineringskuren kan jo være veldig kort (5 piller - 2 sprøyter - 1 eggløsningssprøyte), det tror jeg ikke at man blir merkbart hormonell av. første gangen merket jeg litt til eggløsningssprøyten, men det tror jeg var mest psykisk fordi man blir jo så obs på kroppen sin i denne prosessen.

 

og forøvrig, det er bare å lære seg talmodighet. for det er jo ikke over etter inseminering. de 16 dagene før blodprøven/forventet mens er kjempelange. og hvis man er heldig så venter to laaaange måneder med "håper den er kommet for å bli", og så kan man vente på å kjenne spark og så videre.

 

Ja, man bli nok mye mer obs på kroppen i denne prosessen :)

Blir nok laaaaaange uker med venting ser jeg for meg ja, men nå har vi venta i snart 4 år, så da blir det forhåpentligvis snart mer gledelig venting ;)

 

Fiskeplomme: Du har vært gjennom denne prosessen med inseminasjon eller? Står i ringebrevet at jeg skal begynne på piller dag 3 - 5 i syklus. Vet du noe om hva som bestemmer hvilken dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte dag tre begge gangene, noen sa at det var for å kunne justere for helg. men de gjør jo både ul og inseminering i helgen, så kanskje det er hvis du får mensen i helgen, at du likevel skal rekke å ringe inn mandag ettermiddag.

 

(ja, vi hadde andre inseminering i starten av oktober, og har termin 2. juli).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye :)

Håper det har med planlegging av alt da ;) Vi skal reise bort helga etter jeg skal ha tr, så håper vi klarer å få alt til å klaffe da. Turen var bestilt før vi fikk innkalling til forsamtalen. Håper virkelig vi slipper vente til tr i mars før vi får startet opp. Håper jeg får vite hvilken dag jeg må ta ul, når jeg ringer inn mens. Ul vil jeg uansett ikke få i helg da jeg må ta det på poliklinikken på vårt lokale sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespent på å begynne :D Er heldigvis ikke så veldig "hormonell" til vanlig, så håper det går bra :)

Ul får jeg heldigvis ta på vårt lokale sykehus, så neste tur til Riksen blir til selve inseminasjonen :) Er så spennende tid fremover ja. Kjenner jeg går med sommerfugler i magen hele tiden :P Klarer liksom ikke vente, selv om jeg må det da ;)

 

Det skjønner jeg! :D Hehe, godt at du ikke er så hormonell til vanlig da, da reagerer du sikkert ikke så mye på medisinene heller :P

Å så bra at du får gjøre det på ditt lokale sykehus, så slipper du all den ekstra reisen :) Man hadde jo gjort det uansett, men jan man slippe så er jo det deilig :)

Hehe.. Det er ikke så rart! Er jo en veldig stor ting dette er. Så skjønner godt at du har sommerfugler i magen, og har vanskelig for å vente :D Sååå spennende!! :D hihi..

 

Jeg fikk brev fra Riksen idag om henvisning til HSG røntgen og UL med kontrast. Men vi har ikke fått noe annet brev =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespent på å begynne :D Er heldigvis ikke så veldig "hormonell" til vanlig, så håper det går bra :)

Ul får jeg heldigvis ta på vårt lokale sykehus, så neste tur til Riksen blir til selve inseminasjonen :) Er så spennende tid fremover ja. Kjenner jeg går med sommerfugler i magen hele tiden :P Klarer liksom ikke vente, selv om jeg må det da ;)

 

Det skjønner jeg! :D Hehe, godt at du ikke er så hormonell til vanlig da, da reagerer du sikkert ikke så mye på medisinene heller :P

Å så bra at du får gjøre det på ditt lokale sykehus, så slipper du all den ekstra reisen :) Man hadde jo gjort det uansett, men jan man slippe så er jo det deilig :)

Hehe.. Det er ikke så rart! Er jo en veldig stor ting dette er. Så skjønner godt at du har sommerfugler i magen, og har vanskelig for å vente :D Sååå spennende!! :D hihi..

 

Jeg fikk brev fra Riksen idag om henvisning til HSG røntgen og UL med kontrast. Men vi har ikke fått noe annet brev =/

Ja, reiser gjerne en ekstra gang om jeg må.

HSG røntgen vet jeg ikke hva er. Jeg hadde lapraskopi når vi holdt på me utredning. Da brukte dem kontrast for å se på egglederne. Var nå iallfall ikke avslag dere fikk da :) Er jo veldig bra det da :) Da er dere iallfall mdd videre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Aner ikke jeg heller :P Lapraskopi er sikkert det som er UL med kontrast det da? Stod begge deler på henvisningen min. Var hos legen min forrige uke, så usikker på om det er han som har fikset det med henvinsning eller om det er Riksen som har gjort det. Men hvis det er Riksen, så må det da bety at vi får brev om godkjent snart? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespent på å begynne :D Er heldigvis ikke så veldig "hormonell" til vanlig, så håper det går bra :)

Ul får jeg heldigvis ta på vårt lokale sykehus, så neste tur til Riksen blir til selve inseminasjonen :) Er så spennende tid fremover ja. Kjenner jeg går med sommerfugler i magen hele tiden :P Klarer liksom ikke vente, selv om jeg må det da ;)

 

HSG røntgen = hysterosalpingogram. Det er en innvendig undersøkelse av livmor og eggledere. Sprøytes litt kontrastvæske oppi livmoren med et kateter. Har ikke erfart dette selv, men er sykepleier og har vært tilstede ved slike u.s. Lykke til m babyprosjekt ;)

 

Det skjønner jeg! :D Hehe, godt at du ikke er så hormonell til vanlig da, da reagerer du sikkert ikke så mye på medisinene heller :P

Å så bra at du får gjøre det på ditt lokale sykehus, så slipper du all den ekstra reisen :) Man hadde jo gjort det uansett, men jan man slippe så er jo det deilig :)

Hehe.. Det er ikke så rart! Er jo en veldig stor ting dette er. Så skjønner godt at du har sommerfugler i magen, og har vanskelig for å vente :D Sååå spennende!! :D hihi..

 

Jeg fikk brev fra Riksen idag om henvisning til HSG røntgen og UL med kontrast. Men vi har ikke fått noe annet brev =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...