Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe.. Ja her skjedde det noe rart :P

 

Ååå. Tusen takk for informasjon! :)

På henvisningen min står det "røntgen HSG. Eventuelt ultralyd med kontrast". Så trodde det var to forskjellige ting? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei. Aner ikke jeg heller :P Lapraskopi er sikkert det som er UL med kontrast det da? Stod begge deler på henvisningen min. Var hos legen min forrige uke, så usikker på om det er han som har fikset det med henvinsning eller om det er Riksen som har gjort det. Men hvis det er Riksen, så må det da bety at vi får brev om godkjent snart? :D

Lapraskopi er det samme som kikhullsoperasjon iallfall.

Vi fikk ikke brev om at vi var godkjent, bare brev med rekvisisjon til noen blodprøver. Deretter kom brevet med innkalling til forsamtalen. Håper du slipper vente så lenge på ul da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL med kontrast er for å se om egglederne dine er åpne. Dette skulle jeg egentlig ha, men så var jeg på innveldig UL og da syntes gynekologen at det så ut som jeg hadde poser på egglederne og ville derfor ikke gjøre den undersøkelsen. Da fikk jeg henvisning til lapraskopi for å se om egglederne var tette.

Hos meg måtte de fjerne egglederne fordi de var tette og betente, så det fjerner muligheten for inseminasjon for oss. Ellers har det ikke så mye å si, egg og mens er som vanlig :)

 

Vi har fått brev fra Riksen om at vi er godkjent for behandling, og at vi venter på en åpning i timeplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Aner ikke jeg heller :P Lapraskopi er sikkert det som er UL med kontrast det da? Stod begge deler på henvisningen min. Var hos legen min forrige uke, så usikker på om det er han som har fikset det med henvinsning eller om det er Riksen som har gjort det. Men hvis det er Riksen, så må det da bety at vi får brev om godkjent snart? :D

Lapraskopi er det samme som kikhullsoperasjon iallfall.

Vi fikk ikke brev om at vi var godkjent, bare brev med rekvisisjon til noen blodprøver. Deretter kom brevet med innkalling til forsamtalen. Håper du slipper vente så lenge på ul da ;)

 

Åja. Det skal vel ikke jeg ha? Ser jeg har surra litt når jeg har lest/svart her :P Nei håper jeg slipper å vente så lenge på ul :) Men hart jo hørt det er litt ventetid. Ååå, gjorde dere? Da har vi kanskje kommet inn da? :D :D Kanskje dette var det eneste jeg manglet, for sendte nemlig med en haug av prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Aner ikke jeg heller :P Lapraskopi er sikkert det som er UL med kontrast det da? Stod begge deler på henvisningen min. Var hos legen min forrige uke, så usikker på om det er han som har fikset det med henvinsning eller om det er Riksen som har gjort det. Men hvis det er Riksen, så må det da bety at vi får brev om godkjent snart? :D

Lapraskopi er det samme som kikhullsoperasjon iallfall.

Vi fikk ikke brev om at vi var godkjent, bare brev med rekvisisjon til noen blodprøver. Deretter kom brevet med innkalling til forsamtalen. Håper du slipper vente så lenge på ul da ;)

 

Åja. Det skal vel ikke jeg ha? Ser jeg har surra litt når jeg har lest/svart her :P Nei håper jeg slipper å vente så lenge på ul :) Men hart jo hørt det er litt ventetid. Ååå, gjorde dere? Da har vi kanskje kommet inn da? :D :D Kanskje dette var det eneste jeg manglet, for sendte nemlig med en haug av prøver :)

Tror ikke det er kikhull du skal ha nei, da hadde det nok stått det i brevet. Hvis brevet om ul kom fra Riksen, er det vel dem som vil ha det gjennomført og ikke legen din. Så for meg kan det høres ut som dere er kommet inn :) Krysser fingrene for deg jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg og! Så da blir det spennende å se fremover!! :D Takk for det, krysser fingrene for deg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det tror jeg og! Så da blir det spennende å se fremover!! :D Takk for det, krysser fingrene for deg også! :D

Takk for det :) Trenger alle kryssede fingre jeg kan få ;) Hehe.

Bare litt over ei uke igjen til tr her i gården :) Håper uka går for jeg :) Mer spent på dette enn jeg var på jula som barn ;) Hehe. Sier litt det, da jeg var syk hele adventa med magevondt, bare for at jeg venta slik på jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Klart det! :) Off, føler med deg. Den ventetiden går sååå treigt, selvom det bare er en uke eller to :P Hehe, ja det er jeg helt enig! Har aldri vært så spent, som nå :D Men er jo ikke så rart heller da! Er jo snakk om en liten spire i magen, så er ikke rart vi er super spente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har mye jobb i uka som kommer. Tiden går litt fortere da ;)

Men er litt rart å tenke på hvor nær vi kanskje er måler vårt etter å ha prøvd i ca 4 år nå. Når jeg tenker tilbake har iallfall den tiden gått fort ;) Så hva er da ei uke i forhold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hjelper å ha litt å drive med i ventetiden, det er helt sikkert! :) Det skjønner jeg godt at du synes. Dere har jammen i meg vært tolmodige, som har prøvd så lenge! :) Da klarer dere en uke til vet du :P hehe.. Snart har dere verdens beste belønning for alt strevet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til klarer vi lett vet du ;) Eller nesten 10 mnd før den lille tidligst vil være hos oss ;)

Tiden har også gått så mye fortere etter jeg kom inn. Godt å prate med andre som skjønner hva vi går gjennom. Selv om ikke alle er i samme situasjon. Ingen rundt meg vet hva det virkelig vil si å være ufrivillig barnløs, derfor har vi heller valgt å ikke være åpne om det.

Snart har vi alle verdens beste belønning for alt vi må gjennomgå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig! Er helt klart mye lettere når man kan snakke om ting her inne. Selvom ikke alle er i nøyaktig samme situasjon, så er det iallefall mange som vet hva denne prosessen innebærer og kan gi deg råd og støtte oppi det hele :)

 

Ja snart har vi verdens beste belønning, og da er alt strevet verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her inne blir man møtt med forståelse. Ikke som ellers. Spis fisk, ta vitaminer, gjør ditt, gjør datt. Tror dem ikke man har prøvd ALT??? Er jo ingenting som får en manns-kropp til å begynne å produsere sæd-celler, når mannen faktisk har fått påvist at det er INGEN produksjon av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant. Folk utenfor tror at alt er så lett, og det er bare å gjøre sånn og sånn og sånn. De har jo ikke et dugg peiling på hva de prater om, eller hvor vanskelig denne prosessen er! Skulle gjerne sett de prøve hvordan det er å være ufrivillig barnløs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle gjerne sett dem etter år med prøving, frustrasjoner og alt annet som hører med. Er jo ingen andre enn vi som holder på med det som faktisk vet hva det hele dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Man vet faktisk ikke hvor slitsom og frustrerende det er før man er oppi det! Man bruker enormt mye energi, tid, følelser og penger på det. Noen mer enn andre så klart.. Nei de skulle bare visst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde jeg faktisk aldri trodd denne prosessen skulle være så psykisk tøff før vi startet med den selv. Man hadde lest i blader om hvor slitne folk var å hvor mye det hadde kostet dem. Jeg kunne rett og slett ikke forstå det. Samme med det at forhold gikk i oppløsning i løpet av prosessen. Nå derimot skjønner jeg det veldig godt. Til tider føler man at man ikke har energi igjen til å pleie hverandre. Vårt forhold er heldigvis styrket. Vi har grått på hverandres skuldre, blitt flinkere å prate / lytte om følelser.

Nå er vi bare klare for at spiren skal komme :) Må innrømme at vi bruker litt tid på nett og ser på baby-utstyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke jeg heller. Når vi startet denne prosessen hadde jeg heller ikke trodd at det var så mye "jobb" i å få det til. Så mange ting som måtte være i orden og hvor lang tid det tok. Man skjønner virkelig ikke hvordan dette er før man er oppi det selv.

 

Ja sånn er det her og heldigvis. Vi har vokst på dette her, og er virkelig støttende ovenfor hverandre. Det er godt :)

 

Hihi.. Ja dere gjør det dere og? :D Er jo helt umulig å la være :P Vi har allerede begynt å titte på babynavn vi:) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynavn har vi sett litt på og pratet om i snart 4 år vi :P Men har jo blitt mer nå i det siste da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det blir jo sånn når man er i prøveprosessen :D Ikke lett å la være når man gleder seg så mye. Forhåpentligvis er det ikke lenge til vi kan finne både navn og kjøpe ting på alvor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det forhåpentligvis snart at vi kan det. Under ei uke igjen til tr ;) Å ja, jeg har nedtelling til det ;) Hehe.

Hørt noe mer om når du får ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger vi ann nesten likt. Jeg får nok tr imorgen :P Jeg skulle ringe når tr kom, og da får jeg ul på dag 10 :) Var så heldig at det lokale sykehuset gjør det og, så da blir det ikke så lang vei :) Håper ikke det gjør sånn alt for vondt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vanlig innvendig ul gjør det ikke vondt. Bare litt ubehagelig. Vet ikke hvordan det er med kontrast da jeg hadde kikhullsoperasjon hvor dem brukte kontrast.

Er jo ikke lenge igjen da. Spennende :-D Greit når man får gjort slik nært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre, satser på at det går fint :) Skal jo klare en fødsel, så da er jo dette bare barnemat :P hehe..

 

Ja veldig spennende! Da er det lissom ikke så lenge til vi får samtalen, og da går tiden fort vet du :) Hadde håpet vi fikk til forsøk i mai, så vi får se da :D Du teller ned og venter spent du og kan jeg tenke meg! Blir vel forsøk i mars på dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i forhold til fødsel er det nok bare barnemat. Hehe.

Håper det går fort mellom ul og samtalen :)

Går alt etter planen tenker jeg det blir forsøk rundt månedskiftet februar /mars :) Er absolutt ikke lenge til. Så teller ned og venter spent jeg :)

Neste helg skal jeg og mannen min på storby"ferie", så da blir kofferten nok full av medisiner ;) Blir godt å komme litt bort å tenke på noe annet midt oppe i dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...