Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Piafranord:

Hvordan har det gått med uttaket? Får dere innsett denne uken?

Jeg skal til Riksen for inseminasjon på fredag :)

 

Jeg fikk ut 10 egg, og 7 av dem ble befruktet. Så skal ha innsetting i morgen...håper alle 7 eggene er av super kvalitet sånn at man får noen på frys også :)

Fly opp og ned samme dag i morgen :)

 

Håper du fikk noen på frys i dag da :) Og at du fikk inn gullegget :) Nå skal vi starte 2014 med mange små, søte babyer ;)

Greit å reise opp og ned samme dagen :) Gjør jeg også når jeg er der ;) Lange dager, men man får alltid tiden til å gå med litt shopping i Oslo ;)

 

Da er jeg ruger på et gullegg :) og 2 på frys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Piafranord:

Hvordan har det gått med uttaket? Får dere innsett denne uken?

Jeg skal til Riksen for inseminasjon på fredag :)

 

Jeg fikk ut 10 egg, og 7 av dem ble befruktet. Så skal ha innsetting i morgen...håper alle 7 eggene er av super kvalitet sånn at man får noen på frys også :)

Fly opp og ned samme dag i morgen :)

 

Håper du fikk noen på frys i dag da :) Og at du fikk inn gullegget :) Nå skal vi starte 2014 med mange små, søte babyer ;)

Greit å reise opp og ned samme dagen :) Gjør jeg også når jeg er der ;) Lange dager, men man får alltid tiden til å gå med litt shopping i Oslo ;)

 

Da er jeg ruger på et gullegg :) og 2 på frys :)

 

Så bra du fikk frys også :) Men er gullegget du ruger på nå vet du ;) Når har du fått testdato da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testdato 29 april, blodprøve.

Så man ruger igrunn bare i 12 dager før test.... Da det ble befruktet 2 dager før det ble satt inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testdato 29 april, blodprøve.

Så man ruger igrunn bare i 12 dager før test.... Da det ble befruktet 2 dager før det ble satt inn :)

 

Spennende :) Da er det kortere rugetid enn ved inseminasjon. Sist fikk jeg testdato etter 15 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel like greit å slippe unna det hysteriet :P Blir det roligere når jeg skal rusle rundt i Oslo og få tiden til å gå. Får mange timer med venting før jeg har timen, og litt venting etterpå før jeg kan reise hjem igjen. Ender vel opp med å sitte på en kafe med nesen i ei bok :P Hehe.

 

Så bra det har ordnet seg med fri for dere denne gangen da :) Ikke så lett å få det til at begge får fri samme dag. Er vel alt etter hvordan arbeisgivere man har. Hos oss er det mannen som lettest får fri.

Er bare til samtalen at begge må møte. Til inseminasjonene håper dem jo at begge kan møte, men det er ikke nødvendig. Vi vil ikke få dekket reise for mannen, så dermed reiser jeg alene. Flybillettene er jo så himla dyre når det er så kort tid fra bestilling til reise.

 

Nei, man klarer nok ikke bli ferdig med alt på en gang. Man må bare ta det som er viktigst først, og heller ta resten litt etter litt. Har hatt litt småpusk med huset i ettertid vi også ;)

Ja, strøm tar tid. Men greit å ha alt slikt på stell.

Tror heller ikke stress fører noe godt med seg. Er jo greit å ha noe å gjøre i ventetiden, men det finnes ei grense for hva kroppen syns er ok.

 

Krysser fingrene for at dere blir ferdige, får ringebrevet fort og kan få forsøk allerede i mai :)

Kjedelig med så mange timer venting da! Men er jo veldig koselig og avslappende å sitte på kafê og lese en bok da :) Forhåpentligvis er alt verdt det tilslutt :)

 

Nei er ikke alltid det passer å ta fri. Som regel har ikke min kjære noen problem med å få det ellers, men sist passet det ikke ;) Så godt det gjorde det denne gangen :)

Er jo litt greit at man ikke MÅ være begge på inseminasjonen da. Selvom det er koselig å ha sine kjære med, så er det jo ikke alltid det passer sånn. Skjønner veldig godt at dere bare reiser en! Var jo samme opplegget når vi reiste til Stork. Flybilettene er svinDYRE! Så er ikke bare bare å skulle reise to da. Det har iallefall ikke vi penger til å gjøre ofte :P

 

Jada, sånn blir det vel alltid når man lkøper seg hus som må pusses opp. Synes bare det er morro å pusle med det når vi har flyttet inn. Men strøm må man lissom ha :P hehe.. Så på en eller annen måte må vi få det til på kort tid :)

Det er sant! Å ha litt å gjøre som får tankene på andre ting i testeperioden er nok bare bra :D Så liker at jeg har litt å pusle med. Bare det ikke blir stress, så går det nok fint :)

 

Hihi.. JA! :D Krysser fingrene for deg imorgen også! Dette må jo være GULLegget!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er kjedelig med så mye venting, men gjør det med glede når man vet hva resultatet forhåpentligvis blir :) Er jo koselig å sitte på kafe, finne et bord ved vindu (om man ikke kan sitte ute da ;) ) og bare kose seg med kaffe, ei god bok og titte på livet rundt :)

 

Ja, skulle veldig gjerne hatt mannen med meg i morgen, men fly koster over 4200 bare for han på så kort varsel. Er jo mer enn forsøket koster, så da får han heller gå på jobb å tjene penger da ;) Hehe. Så kan jeg kose meg på bytur ;)

 

Er moro med litt småpusk ja ;) Men strømmen klarer man seg ikke uten. Nå har våren endelig begynt å komme her nord også, så regner med det blir litt hagearbeid på meg mens jeg venter på testing. Er så deilig å være ute nå når snøen forsvinner mer og mer, å man kan begynne med litt småpusk ute :)

 

Ja, i morgen er det GULLEGGET som kommer og møter svømmeren sin ;) Hihi ;) Er SÅÅÅÅ klar for morgendagen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er koselig med vår! Jeg elsker våren :D Veldig greit å ha noe å drive med mens du venter på testing :)

 

LYKKE MASSE TIL IDAG!! Jeg krysser fingrer og tær for deg!! :D:P Dette er GULLEGGET :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ja, dette er virkelig gullegget :) Er så mye mer spent i dag enn jeg var sist. Å jeg som har vært så rolig helt frem til nå. Kjenner også jeg kommer til å bli mye mer skuffet denne gangen om det ikke klaffer nå heller.

 

Nå er det ikke lenge igjen til timen min. Kjenner jeg er ganske lei av å rusle rundt i regnværet nå ;) Var inne i Oslo allerede kl 0900 i dag tidlig ;) Dro hjemmefra 0430.

Endret av Venter og lengter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var inseminasjonen over for denne gang og jeg er klar for å vente 2 uker i spenning på om det blir en liten spire denne gangen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var inseminasjonen over for denne gang og jeg er klar for å vente 2 uker i spenning på om det blir en liten spire denne gangen :)

 

Å sååå spennende!! :D Skjønner godt at du er mer spent denne gangen. Du har tatt hele prosessen rolig og andre gang føler man mer på at det burde gå. Første forsøk regner man som regel med at det ikke går. Mens nå har du større forventninger :) Nå blir det spennende og nervepirrende to uker!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå blir det to spennende uker :) Kjenner meg roligere igjen i dag :) Kanskje jeg ikke er kommet meg helt etter gårdagen ennå :P Var ganske så sliten da jeg kom hjem rundt midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg så langt? Er ventetiden LANG? :D

 

Hei. Joda, går bare fint med meg :) Ble rammet av trøtthet i går, sov lenge på morgenen, hadde en "liten" hvil på 2 TIMER før middag og da kvelden kom var jeg virkelig klar for senga igjen ;) Ikke så alt for kvikk i dag heller. Blir vel en hvil etter middag kan jeg tenke meg ;) Hehe. Tar det som et positivt tegn ;) Gravide er jo mer trøtt til tider :P

 

Til nå har tiden gått ganske raskt egentlig. Har egentlig tenkt ganske lite på at jeg kanskje har en spire på vei nå ;) Men gleder meg absolutt til testdato neste fredag :P Føler meg mer positiv denne gangen, kanskje derfor jeg ikke syns ventetiden er så lang til nå ;)

 

Regner med dere er virkelig klare for morgendagen :) Blir så spennende :) Kjenner jeg gleder meg veldig på deres vegne :)

Føler liksom at jeg kjenner dere :) Blir vel slik her inne, hvor man møter så mange andre som går gjennom det samme eller tilsvarende :) Jeg kjenner veldig på gleden til dem som endelig lykkes, og på sorgen til dem som fortsatt ikke lykkes.

 

Dere får ha masse LYKKE TIL på samtalen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojoj! Det må jeg si er et godt tegn! Selvom det kanskje er litt tidlig :P hehe.. Man blir jo som regel mer trøtt, så kan være positivt dette her :D

 

Så bra! Liker at tiden går fort når man går å venter på noe så stort :D Ja kan godt være instillingen din til dette forsøket, at alt går så fint :) Veldig god ting! :D

 

Ja gjett om vi gjør! Super spent! :D Ja helt enig med deg! Det blir sånn her inne. Når man prater sammen så lenge, og om et tema som er tett på, så blir det jo sånn at man føler man kjenner hverandre :) Synes det er veldig koselig jeg :D Kjenner virkelig på gleden til hverandre når det lykkes og sorgen når det ikke går rette veien. Kjenner jeg er virkelig spent på hvordan dette forsøket deres går :D Teller nesten dager selv :P hihi.. Håper virkelig testen viser to streker neste fredag!! :D

 

Takk for det! :D Raport kommer garantert! :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, er nok litt tidlig ennå ;) Men lov å håpe :P

 

Ja, man kjenner jo hverandre på en måte andre ikke gjør. Er ingen rundt oss som har gjennomgått det vi gjør, som vet hva det faktisk går ut på og hva det gjør med oss som mennesker.

 

Gleder meg til rapport fra deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man kommet hjem fra samtale. Kjempe fornøyd! :D Ordentlig hyggelige mennesker der, fikk godt med informasjon og. Så nå gleder vi oss bare på å få ringebrevet! Blir uten hormoner på forste forsøket her. Innvedig ul viser at jeg har veldig mange eggposer, noe jeg hadde sist jeg sjekket også. Så da er det greit å prøve uten først :) Suuuuuper SPENT!!!! :D

 

Ventetiden går fortsatt bra hos deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere er fornøyde nå da :) Syns også det er veldig hyggelige mennesker som jobber der :) Spennende å få prøve uten hormoner ;) Jeg har bare hatt totalt 4 follikler på begge forsøkene. Er vel derfor jeg må på medisiner.

Håper dere får ringebrevet fort :) Sa dem noe om hvor lang tid dere kunne forvente det ville ta?

 

Her går ventetiden fortsatt bra. Har nå funnet ut hvorfor jeg har vært så trøtt et par dager. Våknet opp i dag med tett nese, hoste, tette ører og hodepine :( Så dagen i dag har jeg tilbrakt liggende på sofaen :wacko: Ikke helt slik jeg hadde tenkt meg vantetiden skulle være da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo vanlig å bli satt på hormoner. Men det ville hun ikke med meg, i fare for å få for mange. Da blir det jo ikke noe forsøk. De vil helst unngå at man får flerlinger :P

 

Hun sa de hadde godt utvalg av donorer nå, men hun viste ikke hvor lang ventelisten var, om det er mange forran oss. Så da må vi bare vente i spenning! :D

 

Æsjda! Ikke morro å bli syk oppi dette her da! :( Får håpe du blir frisk fort og at det ikke går i veien for gullegget! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dem vil jo helst unngå flerlinger ;) Men gjør ikke oss noe om det blir to på en gang :P Kan tenke oss to så da ville vi være ferdig me dette styret :P Men vi er veldig fornøyde om vi i det minste kan få en ;)

 

Så bra dem har godt utvalg av donorer for tiden da :) Kan jo hende det går fort da ;)

 

Ja, kjedelig å bli liggende syk nå. Håper virkelig det ikke vil ha innvirkning på forsøket. Er jo gullegget jeg har nå tenker jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg har alltid ønsket meg tvillinger jeg da, men kunne godt tenkt meg å startet kun med en asså :P hehe.. Ja hvis du helst gjerne bare vil bli ferdig med det er det jo abre å krysse fingrene for to da :P hihi.. Ja klart man er fornøyd hvis det "bare" er en :P Får vel håpe vi er så heldige og får det begge to :D

 

Ja heldigvis for det!! :D Nå er jeg bare så super spent på når vi får det ringebrevet!! Klarer nesten ikke vente :P

 

Mest sannsynlig har det ikke noen innvirkning. Vi krysser alt vi har for at dette ER gullegget!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ønsket meg 2 ganske tette jeg ;) Men når situasjonen er slik den er kunne jeg tenke meg tvillinger, slippe alle disse hormonene og reisene til Oslo. Selvsagt blir vi veldig glade for "bare" en også :)

 

Skjønner godt dere er spent nå ;) Er en virkelig spennende tid dere går i møte :)

 

Har lest litt på nett nå, og etter som jeg finner ut bør en forkjølelse ikke ha innvirkning. Kan i noen tilfeller faktisk være en fordel da immunforsvaret jobber med forkjølelsen og ikke reagerer på et egg som holder på å feste seg :) Så nå satser jeg på at det er tillfelle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ønsker vi oss også, to tette :) Skjønner jo veldig godt at dere gjerne vil få to med engang, så dere slipper alt det styret her flere ganger :) Kan jo skje at dere får det og da, selvom det mest sannsynlig blir "bare" en :P Hadde du mange eggposer når du ble inseminert forresten?

 

Ja det er det virkelig! Er 11mnd siden sist forsøk, så nå har jeg vært tolmodig lenge nok synes jeg :P hihi.. Tidligst torsdag kan vi få brev da kanskje.. Hvis vi er like heldige som dere :)

 

Ah.. Det visste jeg ikke.. Kanskje du har enda en fordel denne gangen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 4 store eggposer da jeg ble inseminert + flere små. Var iallfall det dem sa da jeg var til UL. Vet ikke hvordan de små hadde utviklet seg fra ul tirsdag til inseminasjon fredag.

 

Ja, da har du vært bra tålmodig syns jeg ;) Håper dere får brev i løpet av uka :) Unner dere være like heldige som oss ;)

 

Ja, så var det skrevet i et annet forum, men hva som faktisk er tilfelle vet jeg ikke. Satser på at det hjelper på å at dette forsøket går vår vei :wub:

 

Bare ei uke igjen til mai nå, så da nærmer det seg vel flytting på dere da? Om dere har fått strøm da ;P Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 4 store er vel bra det? Eller? Ja kan jo godt være de små utviklet seg på de dagene da..

 

Hihi.. Koselig! :D Du hører fort fra meg når brevet er dukket opp i postkassa :P

 

Ja det synes jeg! Dere fortjener virkelig at spiren klorer seg fast nå :)

 

Off ja. Tiden flyr alt for for når det gjelder det der. Skulle gjerne hatt en mnd lenger tid. Prøver å finne ut om det er lov å bo der uten at strømopplegget er helt ferdig. Er byggestrøm der nå, som vi overtok etter megler. Men ikke lett å finne ut av. Virker på huseier her vi leier nå, at vi må ut til 1mai. Så er litt nervøs for hva som kommer til å skje neste uke. Strømmen er nok ikke klar før andre uka i mai. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 4 store er bra det :) Er dem fornøyde med :) Hadde det forrige forsøk også.

 

Huff, da da har dere det litt hektisk nå. Får håpe huseier lar dere bo der en uke eller to ekstra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...