Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, er jo mulig de har stoppa opp med utsending før sommeren...eller at vi er i neste pulje, rett og slett. De opererer jo med puljevis utsending..

 

Når skulle du hatt det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er sant! Dere kan jo være skikkelig uheldig og ikke rekke det før sommern nå :(

 

Litt usikker på el testinga mi. Litt uklare tester. Så skulle hatt tr enten 27/28 april eller 4/5 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter. Så kjedelig da at verken tr eller brev er kommet til dere. Håper dere snart kommer igang med forsøkene :D

Her har det virkelig gått opp for oss at det er en liten på tur :wub: Lite symptomer ennå, bortsett fra at jeg er trøtt ;) Har bestilt time til ul og første svangerskapskontroll. Begge blir rundt månedskiftet mai / juni :) Gleder oss til ul. Da håper vi å få se et lite hjerte som banker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig kjedelig med forsinket tr! Irriterende! Typisk det at den mnd det er alvor er den eneste mnd tr er i ubalanse. Håper den dukker opp snart!

 

Ja så koselig! :D Kan tenke meg at dere bare svever i lykkerus om dagen :D Spennende med ul og sv. kontroll! Gleder meg til å høre hvordan det gikk! :D Håper alt er bra :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjedelig med plutselige endringer i syklus. Håper virkelig det ordner seg for dere likevel.

 

Svever virkelig for tiden. Har fortalt nærmeste familie det nå, og dem er allerede i planlegging. Går gjennom utstyr dem har, som vi kan få låne, så nå er vel det meste på plass allerede :wub: Hehe

 

Skal holde dere oppdatert på hvordan det går videre i sv.skapet og kontroller :D

 

Hvordan går det med huset deres nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! :) Så morro!! Hvordan reagerte familie? Det er stas! Det er jo det man gleder seg mest til. Å kunne fortelle de kommende besteforeldre osv :)

 

Hehe.. Klart det! Det blir jo sånn :D Man blir jo super ivrig :D

 

Det blir spennende. Gleder meg til å høre :D

 

Joda det går fint her. Alt er ikke ferdig men det nærmer seg :) Vi har fått varmt vann, så vi klarer oss utmerket :) hehe..

Endret av Mammadrømmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kommende besteforeldrene svever nok like høyt som oss nå. Dem vet ikke om prosessen vi har vært gjennom så dem har virkelig ventet på dette :) Var virkelig stas for oss å fortelle det :wub:

 

Så bra dere har fått varmt vann iallfall :) Da klarer man seg lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med forsinka tr da...er jo alltid sånn når man venter veldig på den, har jeg inntrykk av! Og det er noe drit med brevet. Men jeg kan vel ikke gi opp helt enda tenker jeg :) Det er absolutt ikke noe hast, men jeg ble jo innstilt på forsøk nå da!

Denne gangen skal vi prøve å holde det hemmelig en stund da. Sist var det så mange som visste om forsøkene, og dermed også om graviditeten helt fra starten av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig! Når brevet kom regnet jeg med forsøk rundt 10-15 mai. Men nå blir det 2-3 uker senere.. Så er jeg lei av å vente :P hehe.. Men den dukker vel opp i tide for en håpe :)

 

Det skjønner jeg veldig godt! Og da blir man jo enda mer skuffet. Krysser alt jeg har for at dere får brevet i tide til å rekke forsøk før sommern :)

 

Det er jo litt morro å holde det hemmelig da! :) Beundrer de som klarer det! For det gjør ikke jeg :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått brevet!!!!!!!! :-D Fikk melding av min kjære nå :-D Om alt går som planlagt og vi får plass, så blir det forsøk i månedsskiftet mai/juni! Hurra!

Litt dårlig samvittighet for jobben, som tror at det er kona som skal ha neste barn...men det får jeg bare skyve vekk. Familien kommer først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at brevet endelig er kommet :) Da er dere jo igang nå da :) Er en fantastisk følelse å få det brevet :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Gleder meg til å komme i gang! Men jeg gruer for selve inseminasjonen...jeg synes det var fryktelig vondt sist!! Heldigvis er det fort over - og det er jo ingenting i forhold til en fødsel..:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to! Jeg synes også inseminasjonen gjorde grusomt vondt. Men heldigvis er det fort gjort. Også krysser vi fingrene for at det blir en spire ut av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør vi! Å...gleder meg enormt til å ha en liten baby i magen igjen! Det er virkelig en fantastisk følelse <3 Mye bekymring også, men helt fantastisk!

 

Det er mange som ikke synes inseminasjon er vondt, men jeg synes det var grusomt. Det varierer litt hvor hardhendte legene er også da. Legen vi hadde på siste forsøket var litt mer forsiktig, og da gikk det litt bedre selv om det fortsatt var vondt. Hadde en kvinnelig lege de to første gangene, og det var forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en kvinnelig og en mannlig lege på riksen. Ingen av inseminasjonene gjorde vondt. Mannen var litt mer stressa, så var litt mer ubehagelig hos han. Damen var veldig rolig, pratet om vær og vind, og vips så var jeg ferdig. Merka nesten ikke at hun holdt på der nede en gang. Spiren min var det damen som sto for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de vi var hos sa stort :-p Vi synes det var utrolig sært at legen inseminerte, så satt han/hun seg ved pcen og skrev i journalen uten å si noe til oss. Fordi det var så stille så følte jo ikke vi at vi kunne si noe heller, og ble litt småfnisete...det er en ganske så spesiell situasjon, hehe!

 

Men uansett så er det verdt det når spira sitter! :) Og vi er veldig fornøyde med Riksen altså, synes de gir god behandling. Rart ville det nok vært uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss blir dette vårt første barn. Så jeg gleder meg utrolig masse til å være gravid for første gang! :D

 

Hatt et forsøk før på Stork, damen var rolig, forsiktig og kjempe hyggelig. Pratet underveis, men jeg synes allikevel ikke det var noe godt :P Der er de flinke til å gjøre forsøket til en god og personlig opplevelse. Man ligger i en god sofa med puter, rolig musikk (kan ta med egen) og hele stemningen er fantastisk! :) Så blir nok noe helt annet å komme på Riksen, men sånn er det bare :) Gleder meg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jeg var hos sa heller ikke stort. Ble litt pinlig taushet følte jeg. Men damen pratet og pratet. Var jo nesten riktig så hyggelig der på kontoret :P

Er også veldig fornøyde med Riksen vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noe helt annet på stork ja :) Men jeg synes ikke det gjør noe at det er klinisk og "kaldt", det er tross alt en veldig lite romantisk måte å lage barn på ;) Skulle gjerne ha kunnet lage barn hjemme jeg, men det er jo ikke så lett når man er to damer ;)

 

Helt surrete i dag jeg, er så glad :) Og har store forhåpninger til forsøk før sommeren. Vellykka forsøk! :)

 

Jeg var kjempeheldig med graviditeten sist, hadde minimalt med plager og stortrivdes med voksende mage! Håper jeg blir like heldig igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der. Er jo faktisk en veldig romantisk måte å lage barn på :) Nei samme her, men synes vi er heldige allikevel. Verden har kommet langt i forhold til skeive par allerede :)

 

Det skjønner jeg veldig godt! :) Krysser for mange vellykka forsøk før sommern! :D

 

Å så heldig! Da må det virkelig være en drøm å være gravid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en del ting har forandra seg siden sist vi prøvde! Som det at UL må tas på et visst tidspunkt på dagen. Det gjør det vanskelig å få UL lokalt, tenker jeg...for en skal jo få time på kort varsel. Men får se hva vi får til! Har to timers reisevei til Riksen, litt greit å slippe å dra inn to ganger i løpet av få dager.

Veldig greit at inseminasjonen blir tatt tidligere på dagen nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga hadde jeg tenkt å hente ut medisinene, det hender jo at det er litt leveringstid...men da oppdaga jeg at de hadde klistra på lapp med konas navn på den i steden for mitt :-p Nå skal de sende ny, da!

Jeg håper på at tr kommer til tida, dvs torsdag, og ikke fredag...for om jeg først kan ringe på mandag blir det kanskje vanskelig med forsøk. Med mindre jeg får ta et uten hormoner (og legen lot meg omtrent velge, så jeg burde få lov).

 

Hvilken dag i sykluser har dere andre pleid å ta UL for å se hvordan folliklene utvikler seg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen krise om tr ikke kommer før fredag. Dersom du må ta hormoner er oppstart på medisin dag 3 -5 i syklus. Første forsøket mitt begynte jeg på dag 5 pga jeg hadde bestilt en langweekend og da ville jeg ikke rekke ul. Andre gang begynte jeg på dag 3. Ul var dagen etter siste menopur-sprøyte på begge forsøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det de mener ja...tolka det som at man tok det fra dag 3-5 jeg :-p Ikke forsøkt med hormoner før..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var nok det dem mener. Om du har samme type medisiner som meg så er det 5 dager med Pergotime tabletter. Tas om morgenen. Siste dag på pergotime startet jeg med menopur sprøyter på ettermiddag / kveld. Tok 2 menopur og UL dagen etter 2. menopur. Prøv å få time så tidlig så mulig på dagen. iallfall om du ikke kan ta den på Riksen. Er jo telefontid på Riksen 1200 - 1500 og du må få vite da om det videre forløpet. Jeg måtte ta ei menopur ekstra. Så sier dem på Riksen når eggløsningssprøyten skal tas og når du skal møte til inseminasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...