Gå til innhold

*** IKM uke 14 ***


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

lurer veldig på om EL var rett etter mensen hos meg, eller om den ikke er kommet ennå. Uansett ser det ut til at vi bommer, da jeg skal ut å reise i morgen tidlig, og eneste el-aktige slimet var en dag eller to etter mensen var ferdig - da jeg hadde vondt i magen og ikke la inn en eneste aksje... Om El kommer når jeg forventer den kommer (onsdag/torsdag), så er jeg på jobbreise i morgen og onsdag, og mannen min reiser torsdag - så da blir det neppe noe julebaby på oss :-(

Om du prøver og syns det er viktig at det går raskt, så anbefaler jeg EL tester.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julestrømpa, veldig god beskrivelse av hva som skjer med deg :P digger deg ;) Men noe svar på spr ditt har jeg ikke. Kan tenke meg at Orakelet Fiesnupp kan hjelpe deg :)

 

Fiesnuppimiiii :wub: Hva er det du sier, hverken julebaby eller januarbaby :( Når dere skal på hyttetur kan dere ikke stikke en tur til skogs og ta en kappis ;) Noe må dere få til søta :D

Ikke snakk om en pause måned på deg snuppa ;)

Er noe dritt med masse regn. Hos meg skinner sola og gradestokken viser pluss 14 grader *digg*

Sitter på terrassen og nyter en båtis *yummi*

 

Må snart hente jentene mine. Idag skal vi grille *nam* Er så herlig at grill sesongen har begynt. Er så maaaase god mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.... Here I go again.....

Jeg er 5 dpo i dag, og plutselig trusa full av hvit melkeaktig utflod...Jeg pleier å være tørr som Sahara, bortsett fra EL- dagen.

Kan dette være ett graviditets tegn? Noen som har teorier på hva dette kan være?

 

Strømpesnupp: Jasså, så du har besøk av melkebilen du også! :) Det samme skjedde med meg (første mnd på pergo). På 8-10 dpo bare rant det noe som liknet h-melk i mengder! Måtte stå å tørke med papir flere ganger og bruke truseinnlegg. Jeg er også vanligvis tørr som en ørken hele syklusen (merker ikke el-slim engang).

 

Dette kan være et graviditetstegn snuppa! Det er vanlig å få melk eller gulaktig lotion/vannete når man er gravid, som lukter litt surt eller har ingen lukt. Dersom den blir brunlig/grønn og lukter råttent kan det være sopp eller annen infeksjon. Man får den type utflod når man er gravid pga. livmor blir mer aktiv og det må støtes ut gamle celler når livmor vokser :)

 

Hos meg var det nok bare endringer i hormonene som gjorde det. Ble vel sjokk for kroppen å plutselig få dobbel hormonstimulering. Jeg fikk mensen som vanlig på dag 29 mot 28 dager normalt. Har ikke hatt melkebilbesøk siden.

 

Krysser fingrene for spire strømpis!!

 

Dossaminee :wub: Ja, vi må legge en slagplan! Har ikke samvittighet til en pausemåned, det kommer bare ikke på tale! Jeg har ikke "råd" til pausemåned! Sukk! Får smugle inn dorull på rommet og holde over munnen på hverandre, og jokke som gale uten for mye bevegelse som kan knirke i køyesengen :P Eller dra på en liten tur alene med hunden.

 

Vi har vært uskikkelige ute i naturen før så dette burde gå greit. Ble vel fersket den gangen selv om vi ikke vil innrømme det, hahahah, guri! Sto opp mot et tre og lot det stå til, mens hunden sto bundet litt lengre unna så han ikke så oss, men vi så han.

 

Plutselig begynte han å bjeffe og stirre mot skogen, men vi kunne ikke se noen.. Vi gjorde oss ferdige og når vi dro på oss buksene oppdaget vi et par nede på stranden like ved. Vi var drittflaue! De hadde kommet med båt og vi sto midt på stien ned til båtplassen og jokka, så de hadde nok tatt en omvei i skogen og så liret seg ned på stranden. HAHA! Blir rød i toppen bare av å tenke på det :D Tror de var litt frisinnede selv for hu dama badet naken. De var vel i 50 årene. Hehehhe..

 

Så deilig med grillmat! Jeg vil også ha! Jeg skal ut å jogge i kveld, og har spist knappe 10 g karbo i dag :) Blir deilig å få av seg noen kilo! Søtsuget er forsvunnet etter ei uke, JUHU!!!! Har litt mensmurringer i magen, men de forsvinner vel når jeg får mosjonert litt. Send oppover no' sol'a snuppa :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer veldig på om EL var rett etter mensen hos meg, eller om den ikke er kommet ennå. Uansett ser det ut til at vi bommer, da jeg skal ut å reise i morgen tidlig, og eneste el-aktige slimet var en dag eller to etter mensen var ferdig - da jeg hadde vondt i magen og ikke la inn en eneste aksje... Om El kommer når jeg forventer den kommer (onsdag/torsdag), så er jeg på jobbreise i morgen og onsdag, og mannen min reiser torsdag - så da blir det neppe noe julebaby på oss :-(

Om du prøver og syns det er viktig at det går raskt, så anbefaler jeg EL tester.

Dreiv på med el-testing forrige gang jev var gravid, og da gikk syklusen som en klokke: El-test positiv på dag 13 og 14, mens startet på dag 23-26. Derfor har jeg ikke gidda å drive med el-testing denne omgang, da det som regel er gode indikatosjer på EL hos meg (el-slim og tappen). Grunnen til min tvil her, er at forrige måned var det en svært kort syklus, og pga merkelig el-lignende utflod dagen etter mensslutt.

 

Sukk.... Here I go again.....

Jeg er 5 dpo i dag, og plutselig trusa full av hvit melkeaktig utflod...Jeg pleier å være tørr som Sahara, bortsett fra EL- dagen.

Kan dette være ett graviditets tegn? Noen som har teorier på hva dette kan være?

økt iutflod har vært et av de tidligste symptomene de gangene jeg har vært gravid! (dog ikke så tidlig, da) Krysser fingre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiesnupp :wub: du er helt rå ;) Jeg lo godt av dette innlegget ditt :D hahahaha Kan skjønne at dere ble litt flaue *gliser* Tenker det ekteparet fikk litt av et show og feide sikkert over hverandre den kvelden :) :) :)

En slagplan må til snuppa ;) God ide med den dorullen....haha :P

 

Vesla satte seg på sykkelen så jeg får løpe etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;) Vi skal trene på stille sex i kveld :P Skroget er polert fra topp til tå! Jeg er litt på'n av Baileys nå, hahaha, åååååh så deilig avslappende og litt likegyldig man blir når det bruser litt i blodet!

 

Koser meg med BRIE og CAMEMBERT og andre oster som er fyfy for gravide også. Er ikke så kjipt å være barnløs når man kan kose seg sånn :wub:

 

"Ungen" min var med oss på løpetur i kveld så han ligger i sofaen og sover, herregud for et energinivå det er på lille Chihuahua'en, mamman fikk et pust i nakken når han skulle tisse, men etterpå føyk han avgårde igjen så jeg måtte løpe etter!!

 

Kjæresten ordnet opp med levende lys i hele leiligheten og tente på masse lys på badet, så jeg har hatt spa-tid der inne :)

 

Sov godt snuppiser, snakkes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øvelsen overstått! Vi greide det uten å pese for mye, så kanskje det er håp likevel :P *Fniser*

 

Kroppen min hadde godt av å løpe tror jeg. Tempen har steget i kveld til 37.1 mot 36.6 i går på samme tid, blodsirkulasjon er digg! Vet det er feil tid å måle på, men artig å følge med. Godt å ikke være kald på føttene!

 

God natt vakringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg ihjel av deg, Lillefie. Du er rå :)

 

I dag er jeg tørr igjen, så aner ikke hva som skjer jeg...

Prøver å ikke tenke på det, men vanskelig å styre tankene..

 

Skjer det så skjer det, og skjer det ikke så er det helt greit det også, på en måte. Ikke noe vil gjøre meg mer glad enn en positiv test, men om det ikke klaffer denne gangen, så trøster jeg meg med at det ikke blir julebaby.

 

Skjer det noe spennende hos dere da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er LilleFie! Jeg har ikke trent på to uker pga en dusteforkjølelse som aldri vil gi seg, men nå skal jeg begynne å sykle til jobben på mandag. Da blir det andre boller! :D

 

Gleder meg til påske, jeg, synd vi ikke har el da - skal jo hjelpe på med litt ferie. Eller kanskje jeg har el - fant jo aldri helt ut av el denne gang. Vel, trøster meg med at det ikke blir julebaby isåfall :)

 

Er på jobb så kan ikke skrive så mye.

 

Ha en herlig dag, sweeties! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal dere drøye med testing?

 

En lang uke til ikm (onsdag), og jeg innbiller meg allerede symptomer. Masse murring, og litt sprengte og ømme pupper. Men egget har vel neppe festet seg allerede, så litt tidlig i så fall... Sist testet jeg klart positivt fire dager før ikm, så det blir ca på lørdag. Skal drøye testing til fredag jeg. Må få brukt opp disse testene, for de evt. neste runder skal vi klare oss uten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt konge rå Fiesnupp :wub:

Jeg lo og jeg lo *hahaha* Du er god og søt snuppa ;)

Så flink du som trener :D Føles som kroppen har fått juling sier du :P stå på!

 

Julestrømpa og Cayenne :) dere må ikke gi opp drømmen om en julebaby ;) Vi lever alle med et stort håp helt til tanta dukker opp....men det skal ho ikke gjøre for det har jeg bestemt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :D

 

Kjenner at jeg fikk gjort noe rett i går iallefall! Er stiv i hele kroppen og føles som jeg har panserplater i rompeballene og på sidene av magen! Må ut å trene i kveld og, men tenkte kjapp gange og løping i oppoverbakker og ikke jogging i dag. Må variere litt så musklene får restituert seg litt, samt jeg vil ikke miste muskelmasse. Det tærer på muskelmassen å bare jogge leste jeg i går :) (Herregud så mye rart jeg googler og leser om til enhver tid) 0_0 :D

 

Til lunch i dag ble det trippel eggburger :) Stekte 3 speilegg i smør som jeg krydret med gastromat og grovmalt pepper. Gir plommen noen kakk for å få plommen til å flyte utover. Legger opp ett speilegg på fatet, så påleggskinke oppå, så et nytt speilegg, ost i skive, og topper med siste speilegget. Lavkarbo og mettende. Har begynt å drikke vann også enda jeg ikke liker det. Snart drukket 0.5 liter ;) Kaffe med fløte som kos :)

 

Går nok veldig fint å gå ned 6 kilo til midten av juni hvis jeg fortsetter sånn.

 

Fått mensmurringer nå så her blir det tr om ei uke gitt. Tempen er tilbake på 36.6.

 

Det regner og regner her. Faen så lei jeg begynner å bli nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i natten!

 

Natterangleren Fie er våken ssom vanlig :)

 

Tempen ligger på 37.3 nå, etter en hard treningsøkt i kveld! Er stiv som en stokk og greier knapt å gå i trapper, hehe ;)

 

Trening hver dag blir lett match når man er så motivert for å få vekk flesket!

 

Det gjør vondt i magen og lysken.. Stikker litt liksom. Det blir sånn før hver mens så får vel bare leve med endosmertene.

 

Har ikke spist mange karbohydratene i dag, og søtsuget er helt vekk!

 

Ville bare dytte opp tråden vår litt jeg, den ser så trist ut nederst på siden :)

 

Sov godt vidre snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen snupper :D

 

Du er en ordentlig natterangler du Fiesnuppamiiii :wub: *ler*

Jeg er i seng til seinest kl 2230, men det er ofte jeg er i seng til kl 21 :) :) Blir så trøtt på kvelden jeg ;) Er det bra med deg?

Jeg er vel ca 6 DPo idag og merker vel egentlig ikke noe, men det er jo vanlig *blææ* Den godfølelsen begynner å svekkes, men jeg har troa helt til tanta dukker opp :) Da blir det januarbaby på meg, kan ikke gi opp drømmen sjøl om tanta dukker opp hver bidige måned.

 

Idag skal klassen ut på skogstur :) Vi skal lage bål og kose oss :) Se om vi finner vårtegn ute i naturen også. Skal gå sammen med 3. klasse så da blir vi to voksne.

 

Nå er det like før det blir påskeferie og jeg er sååå klar for det ;)

Skal bli deilig med fred og ro sammen med familien *juhu*

 

Ha en super fin dag søtinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende å lese at du løper LilleFie:) får rent lyst til å ta på meg joggeskoene og ta meg en tur jo! Mooot normalt:D

Men.. igjen.. det å miste noen kilo skal jo øke sjansene for å bli gravid da, så.. hmm.. kanskje det er nettopp DET jeg burde gjøre!!

Godt det er vår og sommer nå.. da er det lettere å komme seg både ut og å være i aktivitet.. ja, ivertfall for mitt vedkommende:D

Uansett.. du er KJEMPEFLINK Fiesnupp!!! :)

 

Ingen el denne gangen, så ingen julebaby:(

litt sånn " mensen kan bare værsågod å komme nå som sjansene er forspilt!"-følelse nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle herlige snupper! :wub:

 

Jeg aner jo ikke når jeg hadde el, så jeg ryker nok på en test snart. Tenkte kanskje å begynne med en el-test i dag å se hvordan fargen blir der... Men så er jeg jo testoman også da :o

 

Det som er veeeldig rart er at jeg er på dag 26 uten store og vonde pupper! De pleier å komme en uke etter el, dvs omtrent på CD 22-24. Så enten var el fryktelig sen, eller så er det et godt tegn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull: Hvordan vet du at EL har uteblitt? Kan jo være sjanser enda! Så lenge mensen ikke har kommet er det håp!! :)

 

Cayenne72: Krysser fingre og tær for at det er ett godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo i dag og kjenner ikke en jæ..a ting :(

Men, ingen tante = Håp :D

Tok plutselig "påskeferie" her, er bare innom en tur å sier hei :) I kveld bærer det av sted igjen.

Håper alle dere snupper har det fint :)

 

LillleFie :) Ingen pause, her er det moder natur som får være "soverommet" :P

 

Er snart tilbake fra miniferien min, klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Snille dere er som backer meg opp med treningen! Det gir ekstra motivasjon :D

 

Magen er allerede mindre (etter bare ei uke), så det er bare å stå på videre. Skal ut i kveld også selv om været er helt forjævlig her. Med musikk i ørene går den timen veldig raskt!

 

Dossamine: som du koser deg :) Send oppover no' finvær! Ikke gi opp håpet enda snuppa, er ikke sikkert egget har festa seg engang hos deg enda så da er det ikke rart du ikke har noen følelse på at det gikk ;) Jeg har gjort en jævlig stor blemme med pergoen! Har bare tatt pergo i 4 dager, men skulle tatt den i fem! Så da blir det 5 dager pergo siste måneden. Tror ikke det har så mye å si, for har jo fått stabil syklus og positive el-tester bare med 4 dager pergo og. Er ikke lett å ikke ha matematisk forståelse! Skulle tatt fra 4 til og med 8 dag i menssyklus, men jeg har bare tatt fra 4-7 dag. Jeg tenkte 4+4 er 8, så da blir det fire dager, men det er 55 føkkings dager fra 4 til og med 8! ååååHHH!!

 

ønskersnupp: du kan slippe egg selv om det ikke er noen ting som indikerer eggløsning (sånn som el-test). Ikke gi opp håpet! :D

 

Cayennesnupp: Krysser fingrene!! ;)

 

Nå skal jeg mekke kyllingfilet i biter, med brokkoli og salat med peanøtter som toppes med en klatt rømme til middag :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens trening gikk unna i blåst og plaskregn! Brukte 5 min mindre enn i går, weeehooo :) La inn en ekstra strekning med løping.

 

Nå blir det dusjing med hårvask og tv med smoothie som kos. Gidder ikke å se beretninger bare så det er sagt.. Har ikke noe forhold til det å være gravid og bli mor, og blir for sint og klandrer meg selv for å ikke få til å få barn av å se på det.. Rart med det, men. Gidder ikke å syte mer om det heller. Har det helt topp nå og kommer aldri i livet til å bli noen a4 mor uansett, dessuten har jeg valgt sommerkropp nå ;) Jaadajaada.. Bla bla bla...

 

Hopper i dusjen!

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er blitt en racer til å trene :) flinke Fiesnuppami :wub: Du kommer til å få en lekker kropp til sommeren for all denne treninga vil gi deg de resultater du ønsker søta ;)

Du koser deg i sofaen med mann og hund og litt tv titting.....ser bilde for meg *smiler* :) Snart vil dere ha en liten søting i mellom dere :wub: den som venter på noe godt venter ikke forgjeves snuppa ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, vi får nå se på det snuppa :) Har trua på at IVF er løsningen her jeg, men det vet vi jo ikke kommer til å skje på en stund uansett.. Det er ganske sikkert noe som ikke fungerer i kroppen her, men greit å få assistert isåfall.. Har spurt om noen vil spå igjen, men får virkelig ikke svar.. Hehe! Kan se for meg IVF funker i august hvis vi er så heldige at vi får det kjapt, heheh! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje.. joda.. det kan jo hende jeg likevel har hatt el uten å ha merket noe;) Hadde jo vært helt toppers det, så jeg faktisk har el hver måned.

Det blir veldig spennende neste uke da. Ikm ca 8.april.. ;)

 

Her har jeg gjort masser i bøtter og spann idag. Er helt utslitt, og burde ikke tyne meg så fælt. Men gjort er gjort.

Nå hopper jeg i loppekassa snart. Mannen har lovet meg fotmassasje, så jeg gleeeder jeg. Føttene verker etter å ha vært på farten.

 

Ja, du er virkelig kjempeflink Fiesnupp! Jeg hadde pest som en hval etter fem minutters sakte jogging. Hadde vært deilig å hatt god kondis og å sprette rundt i skogen med lange skritt:)

Men det er nok et stykke dit ja;)

 

Veldig spennende Cayenne!! Jeg heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskersnupp: ååå så snill mann du har :) Fortjent!

 

Min kysser meg oppover beina nå, hahahahha, som det kjiler :P Han lager skummel lyd og liksom truer beina, haha, her er vi rett naglet!

 

Jeg klarer ikke å jogge så lenge som 5 min, hihi :D Har kondis som et grantre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er etter all sannsynlighet EL over - enten for et par dager siden - eller for ei uke og et par dager siden :-)

Ingen tro på denne PPen men det er greit. OM det skulle bli noe, blir jp det bare en koselig overraskelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...