Gå til innhold

*** IKM uke 14 ***


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

Oi 7 netter etter hverandre var mye!! Du må være laget av stål altså:) Jeg er på min siste nå av 2:) men gleder meg til å legge meg å sove om ca 4 timer:) har du mye å gjøre på natt? Her er det forholdsvis stille nå, så ser på tv og strikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ganske så rolig her må jeg si :) så sitter å leser krim jeg da :) he he ja jeg jobber alltid 7 netter også har jeg fri 7 netter :) syns det er greit for da slipper jeg å snu døgnet så ofte for hvis jeg jobber litt her og litt der blir jeg jo helt døgnvill :) he he hmmm tv sier du?? Finner ikke noe spennende på tv på natta jeg ;) åh strikke har jeg lyst til å lære meg :) men klarer ikke legge opp masker en gang så er nok hjelpeløs der hvis ikke jeg får mamma til å lære meg da :) he he nå er det bare 3 timer til jeg zzzzzz :) he he slutter på jobb kl 07 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei: nå er vel du godt plassert i sengen kan jeg tenke meg:) så digg at du får til å lese, blir som regel veldig trøtt av det jeg. Tv ja, kanal fem og tlc har noen greie programmer på nettene synes jeg; alt fra obs jeg er gravid til gamle episoder av charmed:) synes det er kjempe artig å strikke, var mamma som lærte meg:) så nå holder jeg på med Marius jakke til niesen min i farge lilla:)

 

Ja da har jeg også kommet meg i seng, egentlig ganske våken:) men snur vel fort:) i natt merket jeg mensenmurringer så da kommer den nok i løpet av dagen.

 

Ha en flott dag sunshines:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Tjo hei *ler* Det blir julebabyer på hele gjengen :D :D

Nå sover du sikkert så søtt, sweet dreams ;)

Har du 7 vakter på rad *dæven* det er imponerende :) Jeg skjønner ikke at du klarer det, men med din stål vilje så klarer du alt ;)

 

Ariel, nei og nei kom du inn her også :( Det var da ikke planen, virker som alle de herlige jentene fra uke 10 kommer inn hit. Dette må vi gjøre noe med, nå er det våres tur til å bli gravide :wub:

Vi skal ikke over i en ny IKM uke, det har jeg bestemt.

Håper du får sove litt snuppa :) Sweet dreams :)

 

Jeg har ingen timer idag, sitter og jobber med noen stasjonsoppgaver, må rydde på biblioteket etterpå, og fikse planene for neste uke :)

Det er nok å finne på *ler*

 

Ha en fin dag alle søtinger :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :D

 

Ariel og Tjo hei jentene mine: hvilken stillingsprosent har dere? Jeg skal søke 80 % natt nå på hotell. Har lest at det utgjør litt i overkant av en vanlig lønnet 100 %, så det høres digg ut. Jeg er jo natterangler og har alltid vært det :)

 

Dossamin: hvordan går det med deg? :) Denne runden har jeg fått tilbake smertene dessverre! Åååhhh jeg har så vondt har så vondt har sååå voooondt! Blør normalt enda. Tok 3 Ibux nå og ligger i senga med varmeflaske. FAENS kropp!

 

:wub: klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiesnupp :wub: huff det høres ikke noe særlig ut med de smertene du har søta :( Tanta er faktisk snill med meg, for jeg har minimale med smerter. Så det er jo en liten trøst, men nå håper jeg virkelig at ho ikke kommer på kjempe lenge!!!

Verken til meg, deg eller til de andre søtingene her inne :D

Du skal ta dobbel pergo denne runden også vennen?

Jeg har ikke resept på pergo, må ringe til gyn og høre om jeg får en runde til eller om jeg rett og slett nå skal ta en pergo pause.

Får høre hva gyn sier :)

Masse god bedring snupps :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd å se så mange kjente navn i IKM uke 14, hadde håpet på mange positive tester.

Jeg sitter å venter på tanta, murringer i magen så hun er ikke langt unna.

 

Hvis jeg går til legen nå, etter 6 mnd prøving, tror dere jeg får noe hjelp da, eller er det bare ett spark bak og beskjed om å komme igjen etter 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Klar for pp 13 her, denne gangen skal alt prøves.

 

Så nå lurer jeg på om noen av dere har teste Bisolvon?? Når skal jeg begynne med det? hvor mye skal jeg ta? og hvor lenge? ;)

Har også bi-gel og wild jam, hvordan tar dere dette?

 

Mange spørsmål fra meg, men er VELDIG utolmodig for tiden :P

Har fått svar på blodprøvene, alt ok der. Ny time hos legen i morgen, da skal vi ta kontakt med gyn.. Lurer fælt på hva som skjer videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu:)

Fiesnupp: der jeg jobbet før hadde jeg 80% og der jeg jobber nå har jeg 50% men tar mange ekstra vakter ved siden av så det utgjør litt over 80% tror jeg. Jeg synes det er helt greit:) uff så kjedelig med disse smertene:( liker ikke:(

 

Vet dere hva eller? Jeg fikk på følelsen at jeg måtte teste meg, så tisset i et glass og svei av en el test. Den var positiv, så da svei jeg av en g test strimmel, og den fikk en sterk og en svak strek:) jeg ble så glad å hoppet oppi skoene i pysjen med bustede hår ned på apoteket og kjøpte cb sin. Nå sitter jeg på badet å ser på cb sin test som lyser ordet gravid til meg:) er overlykkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååå gud så glad jeg ble nå Ariel :D

Yes yes yes jeg er kjempe glad på dine vegne :) :)

Gratulerer så masse søta, dette unner jeg deg så masse :wub:

Nå gjorde du dagen min, er så fantastisk når de gode og herlige jentene får en positiv test ;)

 

Jeg håper å komme etter deg i April ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ariel!!! HELDIGST I VERDEN!! Gratulerer sÅ mye! Har ikke sÅ lyst Å invitere flere hit til IKM uke 14 sÅ passer meg utmerket at du drar fra oss :D *hihihi* Stoooor klem, send meg babystøv pliiiiiiiiiiiiiiiiiis :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa :D : ja, skal spise ferdig pergoen denne gang og neste syklus, slik at det er utprøvd. Det var det som var avtalen med gyn, for så å komme tilbake for videre hjelp. Håper på en lap så jeg kan få svidd vekk noe av endoen og åpna opp eggledere hvis de er tette, og ikke minst få sjekka hvor angrepet jeg er. Altså, hvis svømmerne hans er bra. For da er det jo jeg alene som er problemet og vi må finne ut hvorfor. Vedder på at egglederen er potte tett dersom svømmerne er bra. Går ikke an at det tar sånn tid ellers. Jeg har tross alt hatt prevensjonsfri sex hele livet siden jeg mista jomfrudommen og aldri blitt gravid, så her er det noe muffens, garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh Ariel gratulerer så masse :) utrolig morro å lese :) jippi jippi jippi!!! Godt å høre at noen som jobber natt får det til ( har fått servert noen skrekk historier om at det kan være vanskeligere å bli gravid når man jobber natt ).

Lillefie æsj hvorfor skal den tanta være så slem med deg da?? Dust!! Mine nattevakter tilsvarer vel ca 80% :)

Dossa bra at tanta er snill med deg når hun først skulle trenge seg på :(

Her har det snødd i dag så har krypi under pleddet med fyr i peisen og en god kopp kaffe fra Nespresso :) hadde jo greid å glemme å bestille kaffe kapsler så har vært tom og måtte trakte kaffe!! Krise :) he he blir nok en inne dag :) i går var jeg ute i skogen i tre timer og kjørte kvister i kvistmaskin før jeg dro på jobb :) elsker å være ute :)

Sender alle en god klem :)

Kose på

Endret av Tjo hei<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd å se så mange kjente navn i IKM uke 14, hadde håpet på mange positive tester.

Jeg sitter å venter på tanta, murringer i magen så hun er ikke langt unna.

 

Hvis jeg går til legen nå, etter 6 mnd prøving, tror dere jeg får noe hjelp da, eller er det bare ett spark bak og beskjed om å komme igjen etter 1 år?

 

Ingen trenger å vite eksakt hvor lenge du har prøvd :) Jeg sa ett år til gyn, men sannheten er at jeg hadde prøvd "teknisk" rett i 7-8 mnd da (med el testing og aksjer i rett uke). Har kun brukt piller i to år (men da spydde jeg hver dag, så tror neppe de ga beskyttelse). Har vært uforsiktig i flere år rundt el, og aldri skjedd noe, så har skjønt lenge at det er noe muffens her i gården. Om du sier ett år er det ingen som kan finne det ut strømpesnupp :) De sier at etter man fyller 35 kan man gå til gyn etter 6 mnd, men det er jo kun tatt i betraktning av alder, og ikke noen evt. sykdom som spolerer sjangsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefie : problemet er at legen min vet når vi begynte prøvinga. Jeg måtte til henne først for å bytte medisiner som ikke kræsjer med graviditet. Og med mine 29 år anses jeg vel neppe som en de prioriterer. Jeg har jo så god tid, herregud hvor drittlei jeg er den setninga!!!! Vi ønsker oss flere barn, hvertfall to til, gjerne tre og da har jeg faktisk ikke god tid. Sukk. Blæh! Humøret suger skikkelig om dagen. Ingen mens her enda, så da får jeg nok besøk i morgen.

Håper alle får en fantastisk kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tell me about it! ''God tid''? Folk vet VELDIG lite om formering når de lirer ut av seg en slik kommentar! Hos enkelte kan en slik innstilling faktisk føre til at de aldri noensinne vil få egne arvinger. Ta meg f.eks. Jeg har absolutt IKKE god tid, snarere hastverk pga endoen. Og det visste jeg ikke at jeg hadde før jeg undersøkte meg i pp 7-8 og gyn sa vi må prøve å bli gravid så fort som mulig!

 

Kan du ikke gå privat da? Kanskje han trenger å sjekke svømmerne? Kanskje du er gravid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi pusekattungen :) Nei det visste jeg ikke! Bare følg etter meg du, skal få sitte i fanget og fortelle det du vet for min del :D Altså hu sa det var en flekk på hver av eggstokkene som hun målte på ul-skjermen. Det er ca 2-3 cm med dritt på dem. Har hatt katastrofalt vondt fra første gang jeg fikk mens og hele livet, til nå. Tror pergoen gjør noe slik at smertene er overlevbare når jeg går på kur. Har spist to ibux i dag da, bare MåTTE enda jeg vet det er fy-fy! Hun sa også at det ikke er vits i noen operasjon ''ennå''. Hva hun la til grunn for det vet jeg ikke, men tror hu ville jeg skulle gi pergo en sjangs og har avtalt å komme tilbake når det er tomt for pergo og dermed 4 mnd er forbi uten resultat.. Det er jo verd et forsøk med fire pergokurer fremfor å ta en lap uten å ha prøvd andre mer skånsomme alternativer først tenker jeg da? Ei jeg kjenner fikk ikke lap før det hadde gått fire år! Hvor lenge måtte du vente og hva bestemmer ventetid på sykehuset?

 

Jeg tar gjerne en lap for å finne ut av omfanget og få behandling. Hvordan blir arrene? Jeg har brukt p-piller bare to år av mitt liv så har ikke ubevisst forebygget med p-piller heller :/

 

Ffrykter at alt er ødelagt inni meg. Og er særlig redd for egglederne.

 

 

Hei! Godt jeg ikke skremte deg. Arrene blir ubetydelige, ca 1 cm, har 3stk + en i navel. Jeg fikk lap ikke på grunn av barnløshet første gang (2 lap har jeg hatt), men på grunn av store smerter, ble tilslutt akuttinnlagt faktisk. Mine eggledere var knekt og på den ene siden skar de den løs. De sprøytet væske igjennom for å se om de var åpne og det var de på tross av alt. De fant også masse rundtomkring, 4 timer tok jobben. Siste undersøkelse (okt 2011) hadde jeg det samme som du beskriver nå, vondt, 2-3 cm cyster som kunne sees på UL. Forstår veldig godt at du må ta ibux, som er betennelesdempende- man får jo betennelsestilstand under hver mens! Enig i at det er lurt å ta de pergokurene først, men gå raskt til legen etter det som du selv sier, bedre en lap hvis det skulle virke. Det var ca 2mnd ventetid på utredning i oktober på Ullevål, men er usikker på om jeg kom fortere inn siden jeg har hengt der så ofte (he-he!). Lykke til Lillefie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LilleFie igjen! Kom på en lur ting å gjøre! Be om en henvisning til spesialisthelsetjenesten og sykehuset i forkant Nå. Så kan timen avlyses når du blir gravid. Bedre det enn å måtte vente og vente. Og når du først kommer inn der, er 1. gang en undersøkelse, så setter de opp en eventuell lap. Det kan ta måneder etter du var der 1. gang. at du blir satt opp til operasjon. Det tar jo tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så snill du er som gidder å svare meg altså! Har ingen andre å prate med om dette!

 

Herregud det høres jo helt sykt ut det du har vært igjennom! Og tenk at du skal få 3 barn nå! Jeg håper jeg er like heldig og at ting skjer kjapt! Det er med bitter smak i munnen jeg så Beretninger om begynnelsen i kveld. Hadde egentlig tenkt å la vær. Gjør så vondt å se alle magene. Den eneste magen jeg har er varmeflaska som ligger under genseren for å lindre menstruasjonssmerter og endosmertene, jeg er helseløs..

 

Er ikke redd for arr egentlig. Jeg ser ikke ut fra før etter operasjoner så en til skader ikke :) Skal bestille gyn time med en gang mensen kommer på siste pergosyklusen. Får time der innen en uke så burde akkurat være ferdig å blø når jeg får time. Effektiviteten selv jeg, hehe :) Blir spennende å se om småtrollene til mannen er friske og. Hvis han trenger hjelp med dem så kan jeg slappe litt mer av i forhold til meg selv, selv om jeg burde tatt en lap for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søtinger :)

 

Fytti katta som det snør her hos meg :( Jeg var ikke særlig glad da jeg sto opp idag tidlig og så hvor mye snø det var kommet *blææææ* Ungene jublet mens jeg bannet stille :P

 

Ser på værmeldinga at det skal bli sol i helga så da håper jeg at all dritten smelter *ler*

 

Jeg ringte til gyn nå for å spørre om jeg kunne fornye resepten, men fikk beskjed om at han ville ha meg inn for å ta UL og sjekke ståa der nede.

Ho på telefonen sa at han ikke hadde ledig time før i slutten av april :( huff da ble jeg paff og lei meg og det skjønte dama så ho sa at jeg skulle få en nød time neste fredag :D

Gjett om jeg ble glad da :) :) :)

 

Da blir det pergo pause denne pp, men det tror jeg er bare godt for kroppen. Kanskje jeg får det til denne runden ;)

Kan jo alltids håpe *smiler*

 

Du er snill Kattungen som deler dine opplevelser og erfaringer :) Du gir Fiesnupp det håpet ho trenger :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg tror jeg hører til her. Mensen har ikke kommet, skulle jo hatt den igår, men den kommer nok! :(

Testen igår morges var negativ, og jeg har ingen symptomer. Hehe.. men heller ingen mensmurringer heller da;)

 

Hjemme med grusom hodepine idag.. vel.. grusom hodepine på fjerde dagen:( Au, au, au. Jeg tar paracet, men det ser desverre ikke til å virke så veldig:(

 

Synd det ble med så mange over til uke 14! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter! Gratulerer med kvinnedagen! Som jente i mannsdominert yrke, har jeg fått mye oppmerksomhet i dag og mange klemmer.

Skikkelig nedtur med all denne snøen, det må være en feillevering, annet godtar jeg ikke. Fortsatt ingen mens her, men er ikke langt unna. I går tittet jeg på billig-tester.no, og der kan man kjøpe sæd kvalitets test ???!!!??? Er det noen som har vært borti det og funker det like bra som å levere til sykehuset? Aldri hørt om en gang jeg.

Håper alle får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at de testene ikke kan måle antall svømmere og livligheten dems, slik at de ikke er helt til å stole på. Den bør sjekkes under mikroskop for sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Blei henvist til IVF i dag, så nå er det bare å vente på at brevet domper ned i postkassa :P Litt spent men gruer meg også litt.

Vi har brukt en hjemmetest for antall sædseller og den funka no den, er ikke helt ferdig enda, for han skal ta en til om noen dager. Ellers stresser vi ikke så mye med det for legen sa att de tar det når vi komme inn til IVF.

Noen som i korte trekk kan fortelle hva som skjer der?

Klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...