Gå til innhold

*** IKM uke 14 ***


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

Heia :)

 

Er det flere tempere her? Jeg skal kjøpe meg termometer etterpå og begynne med fertilityfriend. Må finne på noe nytt hele tiden for å holde ut :) Noen som kan anbefale termometer å få kjøpt på butikk/apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv deg på lista, ruger<3 ! Og håper det går bedre med smertene, Ønsker 3gull! :)

 

IKM UKE 14

**************************

Mandag 02.04.

- Cayenne72 - 10. pp, Jeg velger meg april!

-Babysyk_74 2.pp satser på julegave:)

Happysmurf

- Micke78, 9 pp, 2 mnd med CBFM

**************************

Tirsdag 03.04.

- Athina 36 pp

 

 

**************************

Onsdag 04.04.

Dossa 20 pp, pergo pause denne måneden

Englemamma

Nora-Pernille 3.pp

Indigo med 08 og 10 + håp

 

**************************

Torsdag 05.04.

 

 

**************************

Fredag 06.04.

 

 

**************************

LØrdag 07.04.

Najaden 9 pp

 

 

**************************

SØndag 08.04.

-Ønsker3gull

 

**************************

Gravid:

 

 

******************

 

Inn i en ny pp

_________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at EL er på vei særdeles tidlig denne PPen! Har helt klart EL-slim allerede nå, og er bare på dag 9! Ser ut til at det blir nok en kort syklus, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cayenne:).. og ja, idag er jeg helt fin igjen.

Jeg tror nå at jeg har EL imorgen jeg da;)

Vi får se hvordan magen er imorgen.

 

Ser de aller fleste ligger tidlig på lista... jeg må vente heeelt til sist med å teste, Jaja.. bare testen blir positiv så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Er de fleste av dere over i DPO land?

 

Jeg sa jeg ikke skulle teste etter EL og bare ta det som det kom :) Men er på dag 16 og forventa EL, tok en test bare for gøy og fikk et nydelig smilefjes :D

Fikk lagt aksjer igår og idag, før EL og på EL dagen :) da må det bare klaffe for meg denne runden :) :) :)

 

Imorra joiner jeg resten av dere som befinner dere i DPO land :D

Denne gangen skal vi klare det jenter :wub: gjelder bare å holde motet oppe *smiler* Vi er så mange nydelige jenter her på denne tråden som fortjener en spesiell julegave i år ;)

 

Er straks leggetid for denne gamle kjærringa :P

Sove godt søtinger <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope Dossa, her er jeg ikke i dpo-land enda ser det ut til.Merker ingenting til noe el, så gidder ikke teste.

Helt garantert negativ.

Men imorgen kanskje;)

... jeg er på dag 13/ 14, og er jeg skikkelig uheldig så får jeg el på lørdag eller søndag når vi ikke kan legge inn aksjer.

 

Jaja.. ikke sorgene på forskudd nå prøver jeg å tenke:D

.. er bare på 2 pp, så bør slappe av litt:)

 

Natta for meg her også nå. Strømpetrøtt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia jenter :-)

 

Er bare innom for å oppdatere hva som skjer på denne fronten. Jeg er drittlei prøving nå, enda mer enn forrige pp og ihvertfall etter at det ble en kjemisk, så jeg vet jo at egg blir befruktet men det fester seg ikke og jeg har vært sint på det siden tanta kom. Derfor har jeg holdt meg borte herfra, ikke testet etter el og sextørke egentlig, nesten så det er hybelkaniner som har flyttet inn der nede ;) Fikk bare lagt inn aksjer 1 gang før el, og jeg tror jeg har hadde el tirsdag/onsdag, for jeg hadde syke el-smerter fra mandag til onsdag, ble lagt inn aksjer på tirsdag, spottet på onsdag, ikke slike el-smerter i dag men mer murringer og jeg kjenner at tappen holder på å lukke seg for det stikker oppe i skjeden/tappen.

 

Så for min del kan jeg vel bare skrive meg på 'ikke gravid' siden at oddsene med aksjer, alder og møkk(det er humøret mitt for tiden hehe) er små >:(

 

Så bare for å ha noe å gå ut fra så anser jeg meg i dpo-land fra i morgen bare for å ha en dato, pluss at da går jeg ut fra vanlige sykluser og lutealfaser :)

 

Gleder meg til å se all positive tester her på IKM 14! :D Jeg føler meg litt som en Jinx her inne, siden alle IKM uker jeg har vært med på har hatt veldig mye tantebesøk :( Så bare skyld på meg jenter :P

 

Klemmer til alle :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherry up Athina, vi gamle damer blir også gravide, det tar bare litt tiiiid!

 

Men tror det er lurt å fokusere litt mindre på prøving av og til - jeg har stort sett holdt meg unna bim denne pp'en inntil i går, og merker at det er utrolig deilig! Føler nesten at den store roen har senket seg over meg, he he. Kanskje det er dette som skal til for oss? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt forresten og googlet litt, og fant en artikkel om at sex etter eggløsning øker sjansen for å bli gravid - at sæden gjør det lettere for egget å feste seg. Bare et tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu alle søtinger :)

4 dpo i dag, å VELDIG utolmodig! Kjenner at dette begynner å ta på kreftene. All ære til dere som holder ut mnd etter mnd.

I natt drømte jeg om IVF :( Tror jeg gruer med litt kanskje..

Men over til noe possitivt. Det er fredag!!! :D Helg!

Nyt den jenter :) det har dere alle fortjent :)

Endret av Happysmurf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag, og snart helg, jenter!!!

Her skinner sola, og det er sommervarmt ute. Bare to timer igjen nå så er det helg!!

 

Hadde el- slim igjen på onsdag, så gudene vet hva som skjedde sist søndag... Men men, tar det egentlig ganske rolig, skulle det klaffe denne runden er det supert, hvis ikke, så er det også helt greit egentlig. Men kjenner jeg meg selv rett blir det likevel to lange uker fram til ikm 4 april...

 

I morgen skal jeg nyte vår rengjøring i hagen, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis* Cayenne :D Vi har sex etter el bare for å være helt sikker på å treffe. Kan jo hende egget ikke slapp likevel og gjør et nytt forsøk noen dager etter. Hjelper å vite at svømmerne kan hjelpe egget til å feste seg, særlig når jeg har lest man får svakere livmorslimhinne av pergo :)

 

Happysmurf: ja, kan skrive under på at dette er vanskelig, kanskje det hjelper at du ikke er alene snuppa :wub: Blir kanskje IVF her også, men det blir lenge til enda (2-3 år), man må vel ha vært samboere i over to år eller gift før man får det, og det er ikke vi :( Har bodd sammen i ett år og det året har han ikke hatt adresse her.

 

Julestrømpisen: åååh så deilig det høres ut! Her i Trondheim er det ekstremregn på 3 dagen, men snøen er nesten helt vekk og vi har utrolig flinke vaktmestere som koster opp all grusen og får fart på snøsmeltingen med traktorene sine :D Har ikke noen hage å stelle enda jeg, men gleder meg maks til å få det en gang, hagearbeid er så koselig :)

 

Dossamiiii: da er du vel over i dpo-land! Hihihihi!!!! :D Denne gangen sitter'n! Om 3 dager har du festing, og er ikke lenger alene i kroppen din :D Jeg er på cd18 i dag. Litt uggen i magen, men har stabil temperatur på 36.6 så her er det bare å forberede seg på pp 11 og hente ut siste eskene med pergo :)

 

Vi reiser til mannen sitt hjemsted i helgen. Ei venninne har fiksa seg type derfra hun også så vi skal ha kosehelg der hele gjengen, mannen kjenner han så dette blir koselig ;)

 

ønsker dere alle en deilig helg, enten om dere venter el, har el, eller allerede er i dpo-land:)

 

Glad i dere snupper, stor klem fra Fie :wub:

 

Dossavakremi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært og kjøpt nye geox sko til snuppa og ho ble så fornøyd :) bare det å få velge farge på skoa var stor stas :) Ville jo ikke ha den fargen jeg likte best, typisk ville ha lilla :P

Snuppa har med seg en kamerat fra barnehagen og de leker og koser seg oppe hører jeg :) Vesla leker på rommet sitt og hvor gullet er......det må gudene vite :P Sikkert borte hos svigers tenker jeg og spiser is ;)

 

Fiesnuppamiiiii:wub: Høres koselig ut med vennetreff :) Det blir nok koselig skal du se, spise god mat og skravle..hva er nå bedre en det *smiler* Du befinner deg i DPO land sammen med meg ;) Har så grådig lyst til at vi skal juble sammen om to ukers tid :) :) :)

 

Ønsker, fått EL ennå? Den er nok rett rundt neste sving ;) Bare å kose seg *knis* men var det slik at dere ikke kunne det i helga, eller husker jeg helt feil?

 

Julestrømpa, deilig med vår og sol :) Er det bra med deg?

 

Athina, jeg har full forståelse for at du er møkk lei alt som heter prøving, testing og venting. Du har et stort pågangsmot og du må bare belønnes med en spire snart ;) Det unner jeg deg snuppa :D

 

Hvilke planer har dere for helga?

 

Vi får besøk av et vennepar med unger på alder som våres :) God mat og skravling ;) På søndag er det basar på skolen som vi foreldre med unger i 2. Klasse har ansvaret for. Jeg skal stå i fiskedammen, håper jeg finner utstyret som trengs imorra :)

 

Bare ei uke att så er det påskeferie *ååååå* det gleder jeg meg til :) Kjenner jeg trenger ferie nå, er tom for krefter og har lite energi om dagen. Det må bli bedre, slitsomt å gå rundt uten noe særlig med energi.

 

Ha en kos fredag søtinger :)

 

Fiesnuppamiiiiiivakringen :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dossa- kjenner muligens noe murring i magen nå ja. Kanskje el idag da. Ja, hvis ikke jeg allerede har hatt det den dagen jeg hadde så vondt i magen da. Da er løpet kjørt for denne pp, for å si det slik;)

Men vi får nå se i løpet av helgen. Nei, vi har ikke mulighet for sex i helgen. Så i grunn håper jeg jo ikke at jeg får el morgen da.

Ellers får vi bare vente og prøve på et januar-barn rett og slett:)

Rart hvor fort månedene går også her inne. Føler det som igår at jeg kom hit for første gang:)

 

Helgen er fullspekket. Shopping og musikal med eldste snuppa imorgen, bursdag på søndag. Besøk av familien kommer imorgen kveld og blir til mandag. Så jeg slipper å lage middag hele helgen med andre ord.. mmm.. deeeeilig:))

 

Ha en fiiin helge dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det LilleFie :) Vi holder sammen her :)

Håper ikke det er slik at man må ha vert sammen i så lang tid, vi har vert sammboere i to år, men bare 1 år med samme adresse. Er forlovet, så vi skal jo jifte oss en dag :D

Jeg tror den toårs grensa eller gift gjelder lesbiske parr.

Jaja.. vi får se i neste mnd :P Kos deg masse på tur snuppa

 

Jeg lengter også mot vår, det høres så deilig ut for dere som kan begynne å nyte de første vårtegn allerede :) Her venter vi vel enda vinter i en god mnd fremmover :(

 

Dossa, jeg er nokk like klar for påske som du :D

Mannen skal jobbe, så vi skal kose oss maks her hjemme :)

 

Nydelig helg til alle søte snupper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte jenter!!! I går hadde jeg skikkelig rengjøring av huset, type tak og vegger vask. Når jeg var ferdig ble det noen herlige timer i sol veggen, ble faktisk litt rød i kinnene :-) like pent vær i dag, men om fem timer skal jeg en tur på jobb, fikk spørsmål om litt ekstra jobbing og det har vi ikke råd til å si nei til. :-)

Har alle husket å stille klokka da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også endelig dpo, og en liten uke før jeg skal starte å teste. Har vært gravid fire ganger, to barn i 08 og 10, exu 09, og ma 12. Under to mnd siden sist jeg var gravid, så tror jeg vil kjenne rimelig kjapt dersom vi har lykkes denne pp. Sist gang kjente jeg at d var noe på gang bare en uke etter el. Og når det er sagt så har jeg en følelse nå. Men kanskje kroppen som tuller etter ma. Må jo ha troa ihvertfall;) Har fått lagt masse aksjer, stort sett hver dag i en uke, puh. Så vi har gjort vårt. Og hvis ikke så gleder jeg meg uansett til påske og ei uke fri sammen med familien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt to el-tester denne pp.. de eneste gangene jeg har kjent murring eller vondter i mageregionen. Men begge har vært negative. Etter antall dager skulle jeg vel hatt el idag, men kjenner overhodet ingen symptomer.

Mulig jeg får el imorgen, men tror egentlig det ser ut til at jeg hopper over denne pp;)

Jaja.. litt kjedelig i grunn. Ikke så fælt ille å hoppe over en pp faktisk, men det verste er hvis kroppen ikke fungerer slik at jeg ikke får el hver måned. DA blir jeg litt stressa i grunn:(

 

Jeg har heller ingen intensjoner om å bruke flere el-tester denne måneden. Det er svindyrt, og jeg orker ikke stresset rundt det. Nå ligger det tre igjen i pakka tror jeg, og med en pakke på syv til 366 kroner!!!, så får jeg prioritere litt når jeg bruker dem.. hehe :)

 

Vet dere om det er vanlig å hoppe over el-perioder i en alder av 38 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snupper!

 

I'm back in the big city :) Det var en regnfull helg, men akk så koselig. Trosset været og gikk tur og lot meg ikke kue ;) Har spist litt ost og kjeks nå, mmmmmm, deilig å kunne spise hva man vil :D Brie og smørbar Camembert er digg!

 

Ellers er jeg (OBS: ekle detaljer følger i dette avsnittet) steinhard i magen og sliter helt forferdelig med å gå på do, hurmpf ¤"#¤#¤! Tror jeg skal føde melon ut bakveien! Hehe, huff stakkars magen og bakenden min. Det verker i høyre lyske og det kniper litt i magen, men dette er noe som skjer hver bidige dpo-tur så nothing new. Har i tillegg masse slim (som er så skjeldent at jeg bare har opplevd det et par ganger), men det er sikkert rester etter mannen som trenger å komme ut, selv om det er mange dager siden vi sist sexet. Det kan tyde på at det kommer seg inni livmor iallefall, om ikke i eggledere! Kom til å tenke på at jeg kanskje kan få spylt igjennom egglederne også hvis det kan gjøres vaginalt, og slippe lap?

 

Anyways! Gleder meg til tr nå om ei god uke og siste pergorunde hvis det er som du sier Happysmurf, at vi ikke trenger å ha vært samboere så lenge på papiret, eller gift? :o Kanskje jeg kan få IVF likevel da???? Da blir det IVF fremfor kjøp av ringer i sommer iallefall!

 

åssen er formen deres da? Noen som har kommet så langt i dpo at de burde opplevd festing osv. nå? Jeg er 6 dpo tror jeg :) CD 21 eller no.

 

Stor klem <3 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer :)

 

Ny uke, nye muligheter, og for noen av oss er det forhåpentligvis noe nytt i magen! Og btw, i dag er jeg helt stikk motsatt i magen enn i går, haha :)

 

Jeg glemte av termometeret mitt i helgen såklart :/ Men har målt igjen nå og den ligger på 36.8 nå mot 36.6 før helgen. Mannen min sier det skal plusses på 0,6 grader, er dette reelt? Uansett så har jeg stabil temp, og kan vel dermed konkludere med allerede nå at jeg ikke ble gravid i min 10 pp heller. Fortsetter å krysse fingrene for dere jenter :D

 

Jeg bestilte meg kjole i går for jeg er blitt utnevnt som gudmor/fadder til nevøen til min mann, altså tantebarnet mitt :D Kjolen er til dåpen i påsken. Har bunad, men vesten er altfor stor og må justeres sammen med stakken, så jeg går for romantisk kjole med intet mindre enn to underkjoler i stedet! Den er hvit med kantblonder og innsnevring i midjen, og 3/4 ermer med blonder. Litt sånn lag på lag shabby chic. Kjøpte en hvit og en isblå underkjole for å få litt volum og den isblå er til ære for lille bebis :) Tenkte å kjøre litt bonderomantiske sko til, evt. beige kilehel. Sikkert interessant for dere å vite :P Haha!

 

Her duskregner det såklart. Jorda er så mettet med vann at det føles som å gå på gele :/ Har gått jordskred her for noen dager siden. Uff, det begynner å bli nok regn nå! Men efter regnet kommer solsken, alltid :)

 

Ha en fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer veldig på om EL var rett etter mensen hos meg, eller om den ikke er kommet ennå. Uansett ser det ut til at vi bommer, da jeg skal ut å reise i morgen tidlig, og eneste el-aktige slimet var en dag eller to etter mensen var ferdig - da jeg hadde vondt i magen og ikke la inn en eneste aksje... Om El kommer når jeg forventer den kommer (onsdag/torsdag), så er jeg på jobbreise i morgen og onsdag, og mannen min reiser torsdag - så da blir det neppe noe julebaby på oss :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig najaden :(

 

Det blir ingen julebaby her heller, og heller ingen januarbaby oppdaget jeg nå. Vi skal på hyttetur med familie den helgen i april vi burde lagt aksjer! Har el mandagen etter den helgen og burde stått på fra fredag til og med tirsdag for å ha noe håp, men får jo ikke til det med familien to meter unna. Faen %¤#"#¤%&/&%¤#!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig najaden :(

 

Det blir ingen julebaby her heller, og heller ingen januarbaby oppdaget jeg nå. Vi skal på hyttetur med familie den helgen i april vi burde lagt aksjer! Har el mandagen etter den helgen og burde stått på fra fredag til og med tirsdag for å ha noe håp, men får jo ikke til det med familien to meter unna. Faen %¤#"#¤%&/&%¤#!!!

:( så dumt! Har dere ikke eget rom? Eller en mulighet til å stikke seg unna i to minutter? (en kjappis er ikke å forakte, i nødens stund).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel to soverom der, vi må kanskje dele med bruttern og svigerinna mi, eller så har vi flaks at pappa lar oss parene få hversitt soverom mens han ligger på stua. Det blir uaktuelt å sexe hvis det er forheng og ikke dør iallefall, det er jo så lytt i hyttene. ååååh så irriterende det var å oppdage dette nå.. Skal sjekke annonsen på finn og sjekke ut bildene, dette er ei utleiehytte.

 

Vi kan liksom ikke bare kjøre en tur heller, for det er en halvtime å gå på ski før vi kommer til parkeringsplassen. Blæææh!

 

Dette må jeg samtale med min mann om så snart han kommer hjem fra jobb! Jeg ser veldig mørkt på en pausemåned (som det jo automatisk blir når vi ikke kan sexe), særlig fordi det er den siste måneden jeg har fått pergo for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.... Here I go again.....

Jeg er 5 dpo i dag, og plutselig trusa full av hvit melkeaktig utflod...Jeg pleier å være tørr som Sahara, bortsett fra EL- dagen.

Kan dette være ett graviditets tegn? Noen som har teorier på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...