Gå til innhold

*** IKM uke 14 ***


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

Hjemmetester sier kun noe om kvantitet og ikke noe om kvalitet, så dessverre vet man ikke hvilken form svømmerne er i. Sånn var det. Prøver å kopiere inn sitat samt kildeanvisning her, men det går ikke! Uansett er det en artikkel som ble skrevet i Dagbladet 14.03.2010 med kommentar fra spesialist i urologi.

 

Søk "hjemmetest sædkvalitet" på google og bla ned til tredje siste forslag.

 

Min skal inn om ei uke og få sjekka dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å fy flate! Influensaen kommer som kastet på meg nå tror jeg! Var frisk for en time siden og nå er jeg så færdig at jeg har lagt meg! I alle dager! Greier ikke å lufte hund endgang så kjærest tok han med ut før han og kryper til køys. Fytti så dårlig det kjennes ut som jeg blir! Og i morgen er det pergostart i tillegg. Æææææsssj uflaks!! :(

 

Dossa: leste at pergo blir i kroppen i ca.50 dager.. Kan hende pausemåneden blir din måned for slimhinna i livmor blir svekket når man tar pergo. Er skikkelig spent på deg denne gangen, hører om folk som blir gravid i pausemnd, men ikke pergomnd ;)

 

Nei, nå klarer jeg ikke skrive mer.. Ha en fin kveld <3 :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Fiesnupp :wub: ååååå huff og huff ikke gøy å plutselig bli så dårlig :( Denne influensa er hard for enkelte, så jeg håper du ikke blir for dårlig snuppa. Aha så pergo'n sitter i kroppen så pass ja, det viste jeg ikke :) Da kan det jo være at jeg kanskje får litt flaks denne gangen ;)

Masse god bedring snupps :) :)

 

Mamma ringte igår kveld og fortalte at pappa hadde fått influensa :( han får veldig ofte lungebetennelse når han blir dårlig, og han blir så dårlig at han må på sykehus :(

Jeg håper det ikke blir like ille denne gangen, hater når mine kjære blir dårlige *snufs*

Må ringe mamma og høre hvordan ståa er.

 

Velkommen Nora :)

 

Blæææ nå synes jeg tanta kan forlate meg :( jeg blør så mye at jeg må bruke to nattbind for ikke å blø gjennom *grrrr*

Tampong har jeg ikke klart å bruke etter at jeg fikk unger, rart men det fungerer ikke lengre.

 

Hvordan er det med mine søtinger idag?

 

Stor klem fra lille meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 14

**************************

Mandag 02.04.

- Cayenne72 - 10. pp, Jeg velger meg april!

-Babysyk_74 2.pp satser på julegave:)

Happysmurf

- Micke78, 9 pp, 2 mnd med CBFM

**************************

Tirsdag 03.04.

 

 

**************************

Onsdag 04.04.

Dossa 20 pp, pergo pause denne måneden

Englemamma

Nora-Pernille 3.pp

 

**************************

Torsdag 05.04.

 

 

**************************

Fredag 06.04.

 

 

**************************

Lørdag 07.04.

 

 

**************************

Søndag 08.04.

 

 

**************************

Gravid:

 

 

******************

 

Inn i en ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 14

**************************

Mandag 02.04.

- Cayenne72 - 10. pp, Jeg velger meg april!

-Babysyk_74 2.pp satser på julegave:)

Happysmurf

- Micke78, 9 pp, 2 mnd med CBFM

**************************

Tirsdag 03.04.

- Athina 36 pp

 

 

**************************

Onsdag 04.04.

Dossa 20 pp, pergo pause denne måneden

Englemamma

Nora-Pernille 3.pp

 

**************************

Torsdag 05.04.

 

 

**************************

Fredag 06.04.

 

 

**************************

Lørdag 07.04.

 

 

**************************

Søndag 08.04.

 

 

**************************

Gravid:

 

 

******************

 

Inn i en ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter;) jeg vet neimen ikke om jeg hører til her lenger eller til ikm uke 15 jeg nå!! Kan dere hjelpe meg med utregning og hva som er hva??

Altså.. jeg fikk mensen inatt, natt til 9. mars altså. Sist måned fikk jeg mens 8.feb. EL-test var positiv 22.feb, men det betyr vel en stigende el det da kanskje.. og at jeg faktisk hadde el den 23. feb?

Ja, vi "sikret" oss flere dager rundt den 22. og 23. altså.. så det er ikke det, men da lurer jeg på om dere kan hjelpe meg litt. Blir bare totalt forvirret at de og de dagene mellom mens og el, og mellom el og mens igjen (dpo-land) og hvor lang ER egentlig syklusen min??

 

Huff. Men skal jeg ha forventet ikm igjen da 9. mars?? eller hur?

.. og det ser da ut til at dersom jeg hadde el 22. feb, så betyr jo det 15 dager "lutealfase".. heter det det?, altså antall dager fra første mensdag til faktisk el?

 

Puhh. Hjelp meg mer enn gjerne dere proffene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM UKE 14

**************************

Mandag 02.04.

- Cayenne72 - 10. pp, Jeg velger meg april!

-Babysyk_74 2.pp satser på julegave:)

Happysmurf

- Micke78, 9 pp, 2 mnd med CBFM

**************************

Tirsdag 03.04.

- Athina 36 pp

 

 

**************************

Onsdag 04.04.

Dossa 20 pp, pergo pause denne måneden

Englemamma

Nora-Pernille 3.pp

Indigo med 08 og 10 + håp

 

**************************

Torsdag 05.04.

 

 

**************************

Fredag 06.04.

 

 

**************************

Lørdag 07.04.

 

 

**************************

Søndag 08.04.

 

 

**************************

Gravid:

 

 

******************

 

Inn i en ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Hører til her jeg:) En mnd siden MA, og slapp heldigvis vente på tanta. Kom ca fire uker etter, og sånnsett veldig glad for det. Hadde fryktet at jeg måtte vente i all evighet. Så nå håper jeg at jeg går tilbake til vanlig syklus på ca. 28 dager. Blir spennende å se om el kommer når den pleier. Har jo veldig lyst å bli gravid snart, tror MAen stresser meg litt opp. Men har det jo ikke travelt, så skal virkelig prøve å ta det litt med ro. Lettere sagt en gjort. Blir hyggelig å følge dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskersnnupp: en lutealfase har normalt ca. 14 dager pluss minus en dag. Det er tiden mellom el og mens. Rent praktisk sett er en periode på 14 dager en ideell lutealfase for å få egget til å feste seg og etableres i livmor. Lutealfasen styres av progesteron som dannes i det gule legemet etter eggløsningen har skjedd. Hvis du har litt kranglete sykluser, men har el hver syklus (?) er det mest sannsynlig tiden mellom mens og el som varierer hos deg, og ikke lutealfasen siden den styres av progesteronet.

 

Jeg fikk mens 7.feb sist, på dag 29, normalt er det 28. Fikk tr igjen nå på tirsdag på dag 28 (hurra!). Disse to er pergoosykluser da, før det kunne jeg ha alt fra 24-45 dager. Jeg brukte el tester i pergosyklusene og fikk fullt utslag på dem henholdsvis 15 og 14 dager før tr. Så poenget er at det er lettere for deg å finne ikm hvis du har fått positiv el test,og så regne ca.14 dager frem. Når du får positiv el-test bør egget løsne innen 12-34 timer, altså samme døgn eller det neste.

 

Puh! Ble du bare mer forvirret nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink til å forklare Fiesnupp :D

Jeg ble klokere av forklaringa di :wub: Jeg pleier som regel å få mensen 14 dager etter positiv EL, så når jeg veit når EL var så er det lettere å følge med på når tanta er venta.

 

Bare en time att så er denne dagen over *juhu*

 

Snuppa skal ha med seg en kamerat hjem fra barnehagen idag og det gleder ho seg veldig til :)

Helga skal brukes til bare kos og avslapping sammen med familien :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaring Fiesnupp:) det er ganske forvirrende synes jeg. Men får nok taket på det etterhvert;)

Hvis jeg har forstått det riktig, så er da lutealfasen den siste fasen.. altså etter el og før mens. Siden jeg fikk positiv el-test den 22. feb, så hadde jeg vel da el den 23. feb da?! Det betyr at min lutealfase denne måneden var 14 eller 15 dager (jeg fikk mens natt til den 15.dagen.. altså inatt), og siden jeg fikk mens første dag 8.feb. og hvis jeg da regner 9.mars(idag) som neste gang jeg fikk mens, så er min syklus på 30 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forvirrende. Dette er det som gjelder for de av oss som er frisk da. Har man eggløsningsforstyrrelser så stiller jo saken seg litt annerledes. :)

 

Ja, lutealfasen din var 14 eller 15 dager, som er så bra som det går an å få det :) Ja, da har du 30 dager, normal og fin syklustid :) Jeg tenker i hodet at egget mitt (kanskje) slipper i samme døgn som el-testen min blir positiv, eller dagen etter (mine el fusker). Så derfor pøser vi på med aksjer i godt og vel en uke eller to. Det er derfor det er så superviktig å ha sex FøR el-testen blir positiv, for da ligger soldatene og venter i egglederen på at egget slippes (som vi jo ikke kan vite helt sikkert når er ut fra testene). Jeg kjører på med aksjer i dagene etter og, bare for å virkelig "drukne" el-uken fra ende til annen. Intet egg skal slippe unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Dossa :)' timestamp='1331278996' post='144064342]

God morgen jenter :)

 

Fiesnupp :wub: ååååå huff og huff ikke gøy å plutselig bli så dårlig :( Denne influensa er hard for enkelte, så jeg håper du ikke blir for dårlig snuppa. Aha så pergo'n sitter i kroppen så pass ja, det viste jeg ikke :) Da kan det jo være at jeg kanskje får litt flaks denne gangen ;)

Masse god bedring snupps :) :)

 

Mamma ringte igår kveld og fortalte at pappa hadde fått influensa :( han får veldig ofte lungebetennelse når han blir dårlig, og han blir så dårlig at han må på sykehus :(

Jeg håper det ikke blir like ille denne gangen, hater når mine kjære blir dårlige *snufs*

Må ringe mamma og høre hvordan ståa er.

 

Velkommen Nora :)

 

Blæææ nå synes jeg tanta kan forlate meg :( jeg blør så mye at jeg må bruke to nattbind for ikke å blø gjennom *grrrr*

Tampong har jeg ikke klart å bruke etter at jeg fikk unger, rart men det fungerer ikke lengre.

 

Hvordan er det med mine søtinger idag?

 

Stor klem fra lille meg :)

 

Dossaminsin :wub:

 

Håper det går bra med faren din? Fikk du ringt og hørt? :wub: Ble litt travelt her så fikk ikke svart deg før nå :) Krysser fingrene for at han slipper fra det på best mulig vis uten lungebetennelse!

 

Formen min er helt fin nå! Herregud så rart! Føltes som jeg skulle dø i gårkveld, og lå på soverommet og skrek på tull til mannen at jeg kun hadde få timer igjen, haha, vi har merkelig humor, men han kom iallefall og så til meg 10 ganger for å trøste imellom spillingen sin. Jeg ropte etter å få servert mitt siste måltid som da var pepsi max og Bergene melk med smørbukk, haha faen som vi lo :P

 

Jeg har imidlertid menssmerter enda da, på dag fire! De er tidvis intense og så jeg skal koke varmeflaske nå. Har spist 7 Ibux denne mensrunden, men hadde ikke annet valg, hadde sååå vondt. Man får tydligvis betennelse i kroppen når man har endo og har mensen, så kan hende jeg hadde feber i gårkveld pga. det. Jeg har ikke blødd mer enn normalt denne gang.

 

Stor klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snill du er som spør om min pappa har det bra Fiesnuppami :wub: Det kan se ut som han slipper unna lungebetennelse *phu* Det var en lettelse for pappa blir så utrolig dårlig når han blir sjuk. Sist gang mistet han nesten livet :( Så jeg blir hyper nervøs de gangene han blir dårlig. Mamma passer godt på han og jeg har sagt at ho bare må rope så kommer jeg løpende :)

Pappa er av den typen som ikke trenger å gå til legen, men meg tør han ikke krangle med. Han hører på meg :)

 

Vi får besøk av bror og dama :) og da var det tre unger som ble glade :)

 

Idag blir det fajitas til middag mens ungene får pølse i lompe og brød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bra!! Da har jeg det. Syklusen min altså. Du er en knupp Fiesnupp :))

Godt å høre at faren din ikke har fått lungebetennelse Dossa. Stygge ting det der:(

Stakkars deg LilleFie! Du må ha hatt det jæv.. når du tar Ibux. Jeg vet jo at du ikke liker å ta det:( Nå satser vi på at du er ferdig med tanta for denne gang og at du skreik så fælt at du skremte henne bort for 9 måneder frem i tid :D

 

Her hoster og harker jeg, og mannen skal innom og kjøpe Bisolvon. Han hoster like mye, om ikke enda mer enn meg.

Så nå Må vi ta noe for det!

Ellers ingen hodepine, men kroppen verker fortsatt! Heeelt utrolig. å være syk i snart en hel uke er ganske utrolig.

Hele måneden har blitt liksom borte i sykdom i heimen her. Først barna og så oss voksne. Puhh.. håper det går over snart!!

Nå fikk jeg lyst på en sydentur for å få litt d-vitaminer på kroppen!

 

Men dere... jeg hører kanskje til ikm uke 15.. siden jeg har ikm mandagen den 9.mars.. men jeg henger meg på her likevel jeg;) ok ?på den 8..mars liksom.. for den kom jo på natta.. ;)

Flytter meg over hvis el begynner å tulle med å komme senere, og neste måned(april)om det viser seg at syklusen min er som den er. Men akkurat nå er det så fint å henge med dere kjente om jeg får lov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM UKE 14

**************************

Mandag 02.04.

- Cayenne72 - 10. pp, Jeg velger meg april!

-Babysyk_74 2.pp satser på julegave:)

Happysmurf

- Micke78, 9 pp, 2 mnd med CBFM

**************************

Tirsdag 03.04.

- Athina 36 pp

 

 

**************************

Onsdag 04.04.

Dossa 20 pp, pergo pause denne måneden

Englemamma

Nora-Pernille 3.pp

Indigo med 08 og 10 + håp

 

**************************

Torsdag 05.04.

 

 

**************************

Fredag 06.04.

 

 

**************************

Lørdag 07.04.

 

 

**************************

Søndag 08.04.

-ønsker3gull

 

**************************

Gravid:

 

 

******************

 

Inn i en ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi !!! :) Trenger ikke å vente i evigheter før første ivf time. De ringte å sa att vi kunne komme om 1 mnd :D Føles enda bedre nå som jeg vet når tid vi skal dit, dette kommer til å ordne seg :)

Tanta har takket for seg denne gangen så nå lader vi opp og venter på el :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott happysmurf :) Da skal du se det ordner seg!

 

Sliter skikkelig denne mensrunden. Er kommet inn i døgn 5 og har fremdeles intense menssmerter. De bruker å avta på dag 3! Dessuten virker det som jeg har fått tr på ny nå i kveld! Blødningen har tatt seg betydelig opp og nå er det ferskt og rosa igjen! Det burde blitt mørkere og mer gammelt nå mot slutten. Skjønner ingenting av dette! Har helt snåle bryst og! Skulle tro jeg var gravid sånn som de ser ut! Tror pergo er steintøft for kroppen min! Huff svineri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå blir det fart på sakene :)

Så kjiipt me mens smerter, har selv hatt merkelige stikkende smerter i eggstokkene denne runden. Har hatt en kort runde denne gangen, ingen blødning i dag, er på dag 5 jeg å. Håper det gjer seg snart LilleFie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke kopiert listen, men hvis noen ville lagt meg inn på IKM tirsdag hadde det vært super :-)

 

LilleFie: Smerter og grad av endometriose henger ikke alltid sammen, så får håpe du er heldig med hvor mye/lite du har. Det som kan gjøre smertene er bedre er kostholdet. Gluten, laktose, koffein, sukker og alkohol er ofte lurt å unngå når man har endometriose. Søk på "Recipes for the endometriosis diet" av Carolyn Levett, denne har jeg hørt skal være veldig bra. Har selv endometriose, og vet hvor vondt det kan være, men operasjon trenger ikke alltid være det riktige å gjøre, pga. arrvev etter operasjonen kan skape smerter i seg selv.. Får håpe pergo hjelper, sånn at du slipper unna TR noen måneder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happysmurf: jess, denne runden er vår :D

 

Sniljevanilje: Ja, jeg vet :) Håper det er f.eks lite og vondt, enn mye og ikke vondt, og at egglederne er åpne. Det er min største skrekk. Innsiden og utsiden av livmor er perfekt, så den ligger klar til å ta imot egg. Lurer på hva sjansen er for TO tette eggleder og jeg da. Man klarer seg fint med en.

 

Har menssmerter enda! Såvidt jeg greier meg uten varmeflaske. Blør ikke så mye i dag igjen da, men det er ikke over enda nei!

 

Har nettopp spist to nye pergo. Leste at det kan være en fordel å ta pergo før man legger seg hvis man får vondt av dem. Har begynt å få hetetokter igjen nå, men de er langt fra det værste!

 

Håper dere har en fin kveld jenter :) Jeg er hjemme alene med småen og vi har spist middag nå. Han fikk leverposdei på maten sin og jeg spiste nuggets og sursøt saus. Koser meg med mine jenteting på tv :D Storm Chasers, Hver gang vi møtes og Cruel Intentions! WOOP WOOP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Håper dere har en fin helg:)

Her koser vi oss med "Hver gang vi møtes", fyr i peisen og masse godis;)

 

Jeg har tenkt litt og vi har snakket om at nå skal vi virkelig gå inn for prøvinga så fort jeg er ferdig med tr for denne gang.

 

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal regne ut lengden på syklus og tid for eggløsning.

 

Kanskje noen her kan hjelpe meg?

 

Her er oversikt over de siste periodene mine:

 

07.10-08.11 33 dager

09.11-11.12 31 dager

10.12-10-01 32 dager

11.01-08.02 29 dager

09.02-05.03 25 dager

 

Så som dere ser så er det regelmessig, men hvor lang er syklusen min og når er eggløsning?

 

Heia :)

 

Så spennende at dere skal prøve, har du barn fra før da?

 

Hmm.. Hvis jeg hadde hatt sykluser på alt fra 25-33 dager siste 5 mnd så ville jeg ikke ha kalt det regelmessig faktisk. Det er nesten 10 dager i forskjell fra korteste til lengste varighet. Mine var alt fra 24-45 dager på det værste. En regelmessig syklus vil ha lik varighet hver gang. Jeg hadde 28 dagers på klokkeslettet frem til for 1.5 år siden nå. Plutselig begynte det å bli krøll hvor mens kom f.eks 4 dager før den skulle og 14 dager etter den skulle (med utgangspunkt i 28 dagers). Det er eggløsningsforstyrrelser som gjør det hos meg. Derfor kan jeg aldri vite når el er lenger, for den finner sted ca.14 dager før mens.

 

Siden du har variasjon i sykluslengde er det umulig å si sikkert når du har el. Har du tenkt på å teste etter el? Det måtte jeg begynne med. Man får mye bedre kontroll med testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, annenhver dag er anbefalt :) Du kan bestille el-tester fra nett på f.eks babyplan.no eller billige-tester.no. Jeg pleier å kjøpe tilbudspakke på babyplan med 18 el tester og 3 g tester for 199 kr. Ellers kan du tempe, men da trenger du måler med to desimaler. Jeg orker ikke temping så holder meg til pinner å tisse på :)

 

Har kommet hjem fra legevakten nå. Mannen fikk brudd i handa etter gårsdaagens håndballkamp. Herregud det er mange rare folk der ute!!

 

Jeg har jævlig vondt i eggstokkene nå. Heldigvis siste dag med pergo i morgen!

 

God natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søtinger :)

 

Sola skinner og fuglene synger :D En nydelig dag *juhu* Helt greit å stå opp til en slik morgen *smiler*

 

Fiesnupp, bare imorra att så er pergo runden ferdig og gullegget ditt gjør seg klar til å bli befrukta ;) Så kjedelig at det går så hardt for seg på banen. Håper mannen din ikke har for mye smerter. Du får pleie han godt ;)

Er det ellers bra med deg søta?

 

Jeg får snart komme meg på jobb.

 

Ikveld skal jeg møte ei venninne. Vi skal ut og spise og feire bursdagen hennes :)

Og imorra skal jeg ut og spise med kusinene mine :)

Er bare ute og reker du sier mannen :P hehe

 

Ha en fin dag snupper :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Siste dag (5) med tanta her forhåpentligvis. Litt spent på denne syklus pga MA, men har troa på at jeg er "back on track". Mannen er reist bort, men kommer tilbake i slutten av uka, blir spennende å komme i gang. Er liksom veldig optimistisk, og har en følelse av at det kommer til å gå bra:)

 

Meeen, dette ønsket om et barn til føles så altoppslukende. Tenker på det hver dag, veldig mye! Vil bli gravid Nå, men samtidig tenker jeg at vi har goood tid, så dette er ikke stress!! Rart med det når man har bestemt seg for prøving, da settes andre planer i livet litt på vent, slik som jobb. Har mistet ambisjonene jeg hadde for et par mnd siden da vi ikke tenkte tanken på en til. Nå kan jeg ikke tenke på hvilke steg jeg skal ta på jobben for å bygge på ansinitet, det kommer jo til å bli utsatt når jeg blir gravid uansett. Dessuten har jeg lyst å bytte avdeling, men taktisk sett må jeg vente pga at jeg kommer til å gå ned i lønn pga tap av turnustillegg. Akk, hvordan holde fokus i livet? Andre som tenker litt for mye på denne prøvingen? Dagene går jo så sakte, skulle hatt el to ganger i mnden!!!

 

Dessuten kommer el-uka (hvis syklus er normal) den uka jeg jobber mye kveld og natt:( Kan liksom ikke vekke mannen midt på natta for et ligg liksom? Litt åpenbart hva jeg er ute etter. (Holder liksom el litt hemmelig for å ikke drepe stemninga, fort å få prestasjonsangst!)

 

Litt om meg, hihi:) Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...