Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Så fint det teppet var FruLS! Skjønner at du ligger noen nivå over mine strikkeferdigheter... Tipper det ble enda finere i brunfarger . Og veninnen din er jammen heldig som har deg! Jeg har ikke så mange strikkevenner så jeg må stort sett stå for produksjonen selv.

 

Ønsker3gull - stå på! Har stor tro på at du fixer flettede leggiser på notime nå! De var jo kjempefine på bilde i hvert fall... Og det er dessuten mange dager igjen til fredag! Jeg heier på deg... 

 

Så bra at du fikk med deg litt av festen Lollo. :) Tenker det var godt å få være litt "fri" et par timer og treffe gode venner. Høres ikke fullt så festlig ut med spyvask dagen derpå - ugg kjenner jeg blir litt uvel bare ved tanken på å vaske andre voksnes døgngamle oppkast. Du må ha en sterk mage eller et meget godt vaskemiddel! Flinkis!

 

Selv har jeg krasjlandet litt i dag. Hadde en fin helg og trodde litt at jeg var i bedring. Men så begynte jeg å kaste opp igjen i natt. Blir litt oppgitt og frustrert over det berg og dalbane forløpet her. Får heldigvis prate med psyk igjen i morgen. Kanskje de kan dra meg opp av driten denne gangen også. Det tærer virkelig på humøret å være stuck på sykehus så lenge uten å vite når en slipper ut... Beklager sutringen - trengte å få ut litt frustrasjon. Forhåpentligvis bedre i morgen på denne tiden! .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Nå er jeg tilbake! Sorry, falt meg ikke inn å si ifra at jeg skulle være borte og opptatt hele helgen.

 

Nå har jeg kost meg og lest igjennom alt dere har skrevet i helgen :) Eneste dumme er at jeg hadde håpet på et livstegn fra Frk Hansen.

 

Avsløringen gikk veldig bra! Mamma og pappa ble veldig glade:) :) Mamma hadde ikke hatt mistanke slik jeg trodde. De syns det var veeeldig lenge til og håper tiden framover går fort. Mamma var på shopping med ei venninne på lørdag, og var veldig fristet til å kjøpe noe smått babytøy.

Fortalte det til søsteren min og familien også, og søsteren min ble også veldig glad. Nesten "vill", hehe. Hun elsker jo babyer og syns det var veldig stas med en baby i familien. Sendte meg mld senere på kvelden og syns tiden kunne gå litt fortere.

Så en veldig vellykket helg med andre ord :) :)

Om to uker er det svigers som står for tur, vil ikke si det over telefon, så da må vi vente to uker.

 

Håper du får til leggisene ønsker3gull! Flettene vil ikke komme fram før etterhvert, så det er bare å strikke endel runder. Flettene dine vil ikke bli helt like FruLS sine - så vet du det...

 

Utrolig fint teppe du har laget FruLS!!!! Var veldig fint med en rillestrikket "snor" i fletten, det har jeg aldri sett før! Fikk nesten lyst til å strikke det selv! Tror det kan bli fint til vognteppe. Er det også i alpakka? Det må jo ha tatt år..... hehe!

 

Huff, Krølle, hadde håpet at du var på bedringens vei. Skjønner godt at du har krasjlandet!! Det er nok få som ikke hadde gjort det i din situasjon. Etter å ha lest om shoppingen din forstår jeg virkelig hvor sliten du er! Herregud. Det må jo være så slitsomt. Håper psyk kan dra deg opp igjen!! Og ikke tenk på at du du sutrer, bare få det ut her inne, så skal vi gjøre så godt vi kan for å hjelpe deg :)

Selv om du har krasjalndet, så syns jeg du virker veldig sterk, og det kommer jo ofte positive innlegg fra deg selv om du har det tøft!! Gir deg en stoooor klem jeg ihvertfall :)

 

Lollo, så bra at det gikk bra med lille og at du koste deg på festen :) Må ha vært litt spesielt med barnevakt for første gang :) Og koselig med aller første morsdag igår :)

 

Veldig interessant mat-debatt dere har hatt gående. Syns det er gøy å lese hvordan forskjellige familier har forskjellige rutiner og hva som funker for hver familie.

Apropo penger, så har vi en bildiskusjon gående. Vi må ha ny bil til babyen kommer. Det er ikke noe som haster overhodet før til høsten, men vi har begynt å titte litt. Samboer er mye mer opptatt av merke og motorstørrelse enn meg, så vi er litt uenige kan man si. Ser for meg at det kan bli mange diskusjoner om det framover.... Arghhhh

 

Forresten har jeg begynt å bli litt småkvalm når jeg er sulten. Så nå skal jeg alltid ha noe mat tilgjengelig ved sengen som jeg kan spise ved morgenen. Og alltid ha med rikelig mat på jobb.

 

Nei, kanskje jeg skulle strikket litt.... :)

 

Ha en fortsatt fin mandagskveld.

Forresten, bra puppen din er bedre MaMi :) Håper den holder seg bra resten av tiden du ammer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk Så fint Babysyk!! Utrolig morsomt å høre om de glade reaksjonene til familien din:)

 

Neida, vet at flettene ikke blir slik.. har jo et bilde på oppskriften min her. Jeg har ikke tenkt på at flettene ikke kommer skikkelig frem så fort jeg. Jeg får strikke nå ikveld, så får jeg se hvordan dette går;)

 

Bil ja.. vi må ha ny vi også. Til sommeren tenker jeg. Vi tenker på Caravell. Fordi vi er så mange, og vi har hund vi har lyst til å ha med.. og bagasje. Alle som vil ha tre barn.. eller fler bør absolutt tenke på den bilen. Selv om man ikke har hund som skal fraktes, så er det sjelden noe mer plass til f.eks bagasje i vanlige 7-setere. De bakerste seteradene pleier å være "klint" inntil bakruta har jeg inntrykk av:(

Men det har tatt litt tid å synes det er greit med en så stor bil.. jeg elsker SUV´er og har en sånn selv, men ingen SUV´er er like store som en Caravelle desverre.. som jeg har sett ivertfall:(

Hvis dere vet om andre biler som har de samme seteantallet og har like stor bagasjeplass som den, så vil jeg mer enn gjerne ha tips! :))

 

Hva synes dere om MGP i helgen da dere? så dere på?

Jeg gjorde det, og selv om ikke sangen som vant var kanskje min favoritt, så var den helt ok.. og blir sikkert fengende og enda bedre jo mer jeg hører den;)

Mitt første inntrykk vr at Tooji som vant var både dum og femi, og tenkte at "jaja, ikke rart han vant, han er sikkert stemt frem av homofile". Men så har jeg jo absolutt ikke noe imot homofile, og så har jeg sett flere intervjuer av ham.. og har endret inntrykk. Synes han virker både reflektert og veldig sympatisk. Ok, fortsatt femi, men hva gjør vel det?! Nydelig å se på er han også! :)

 

Får se om jeg skjønner denne flette-oppskriften til FruLS jeg nå da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen bil som er større en caravelle. Må jo være genial for dere som er så mange. Men syns det virker skummelt å kjøre så stor bil. Vi ser på stasjonsvogn vi da. Får greie oss med det inntil videre.

 

Jeg har ikke fulgt så veldig mye med på MGP, men så på i helgen. Var ikke min favoritt som vant, men syns allikevel den passet som MGP-låt. Hehe, stemt frem av homofile :) Det er jo færre homofile enn hetro da. Og homofober stemmer jo absolutt ikke på han sikkert.

 

Lykke til med fletteoppskrift. Du får bare spørre igjen hvis du lurer på noe. Men jeg syns forklaringen til FruLS virket veldig grei.

 

Forresten, en ting som irriterer meg litt med garnstudio sine babyoppskrifter er at de har så stort sprang. Fra 1/3mnd til 6/9mnd. Hva med 3/6mnd? Eller er det sånn det er? Jeg har jo ingen erfaring med babystørrelser. Vil gjerne ha strikkaplagg i alle størrelser :) Må fordele produksjonen litt så ikke alt bli i minste størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint teppe du har laget FruLS!!!! Var veldig fint med en rillestrikket "snor" i fletten, det har jeg aldri sett før! Fikk nesten lyst til å strikke det selv! Tror det kan bli fint til vognteppe. Er det også i alpakka? Det må jo ha tatt år..... hehe!

 

Det bildet er fra oppskriften altså, mitt er brunt, og ikke fullt så "perfekt", men er veldig fornøyd. Jeg har strikket det i Drops Nepal som er en Ull/Alpakka-blanding. Strikket på pinne 6 tror jeg det var. Jeg begynte vel i november tror jeg, men hadde noen ukers pause etter nyttår fordi jeg var dritt lei.. Så da strikket jeg på jakken til hentesettet i stedet. :)

SYntes også det var stilig med den rillestrikkete delen av fletten, hadde heller ikke sett det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så flink du er? Var det vanskelig eller? Kanskje jeg gjør det samme. Var jo et veldig fint teppe. Man får vel aldri for mange tepper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, størrelsen kan du jo justere ved å strikke flere fletter i bredden hvis du strikker med tynnere garn.

Jeg skal få skrevet oppskriften skikkelig og sende deg på pm imorgen.

 

Det bamseteppet var jo superherlig!!! Det må jeg notere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns det virker fint å ha som vognteppe. Eller det du viste med flettene. De har noe lignende bamseteppe men med hjerter, de er også fine, men passer kanskje best til jente.

 

Og så syns jeg dette virker så mykt :) Det står også på lista mi. Sammen med en haug annet!!!

http://www.ravelry.com/patterns/library/born-under-a-star-baby-blanket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

har forsøkt å skrive en stund nå, men hver gang jeg har tatt i pc'n har en av knøttene våknet, grått eller generelt bare knirket.. Vært en del uro i perioder, og når det har vært rolig har jeg liksom hatt så mange andre ting å henge fingrene i... :)

 

Ja Lollo, mine sliter også når jeg spiser sjokolade.. Vanvittig synd for jeg er veldig glad i sjokolade. Mitt inntrykk er at jo mørkere sjokoladen er, dess verre er det for de små magene.. Brus drikker jeg ikke i det hele tatt. Før svangerskapet drakk jeg MYE brus, men kvalmen stoppet dette. På slutten av svangerskapet drakk jeg kun litt til middag av og til, men ellers lite brus. Nå drikker jeg ingenting. Orker ikke å prøve, er så fornøyd med å ha klart å kutte det ut. Var helt avhengig av det, så jeg er litt redd for å ende opp der igjen.:)

 

Babysyk, så moro at det gikk bra med familien i helgen. Er så koselig når familien gleder seg på deres vegne, og så mye lettere.. :)

 

Høres ut som festen i helga var en positiv opplevelse Lollo, første gang man har barnevakt er alltid den verste... Neste gang går det nok enda bedre. Men hørtes jo ut som Lillmor var helt eksemplarisk.. Flinke jenta di :) Og dere har vært flinke som har fått til en så fin leggerutine :)

 

FruLS, dette teppet var jo bare helt nydelig. Skulle gjerne hatt en sånt over vogna til knøttene... Men innen jeg blir ferdig har de vel vokst ut av vogna ;) Så flink du er, sikker på at det du strikker er like fot som på bildet. :)

 

ønsker3gull, vi sliter også med bil.. Er helt sant dette med at de ekstra setene på mange 7 setere er kllint opp i bakvinduet, og gir null bagasjerom.. helt teit spør du meg. Vi har vel landet på at vi må ha en caravelle eller en multivan. Er liksom ikke nok å bare ha plass til ungene, vi må jo nesten ha med klær og annet utstyr hvis vi skal noen plasser... Vi ønsker oss egentlig en volvo xc90, det er 7 seter, men den har igjen lite bagasjerom i forhold til det å ha tvilling vogn. Vi har en volvo v50 nå og er kjempefornøyd med den. Har ikke hatt den så lenge og er ikke fornøyd med å måtte selge den.. Men, får ikke plass til hele familien i den, og vogna går ikke inn i bagasjerommet :( Kjipe greier.. Og så skal vi bygge på huset, så vi er usikker på hvor mye vi kan legge i en bil... Huff altså, ikke greit det her.

 

Jeg har sett litt på MGP i år. Fikk med meg hele finalen. Jeg synes sangen som vant var en riktig MGP låt og tror den kan gjøre det greit der nede. Må huske på at øst europa stemmer på seg selv og andre sanger som har snev av likhet med deres sanger. Og denne sangen minnet meg litt om øst.. :) Selv om hun jenta sang helt nydelig var det en typisk låt som er vakker men ikke får noe særlig poeng.. Sånn er det bare. :)

 

Krølle, nei... Så trasig at du har blitt dårligere. Får så vondt på dine vegne, man blir jo så utslitt av å aldri klare å holde på maten. Føler med deg som må drikke sånn ernæringsdrikk, de smaker jo ikke så veldig godt. Er så enig med babysyk i at du vikrer knallsterk, og det er alltid positive og humoristiske innlegg du har her.. :)

 

Jeg må innrømme en ting.. Jeg har veske dilla.. Jeg elsker vesker og handler alltid masse vesker. Og idag klarte jeg ikke å la være... Jeg fant ei fantastisk kul veske på Morris. Og den var en slags oransj farge. Egentlig trenger jeg nok ikke veske nå, siden jeg bruker stellevesken for det meste, men jeg klarte ikke å dy meg.. :) Prøvde å finne den på nettet slik at der kunne få se den, men den ligger ikke der ;)

 

Nei, nå skal jeg prøve å komme meg i seng, har ikke fått hvilt meg på dagen i dag og merker at jeg er sliten nå. Tenk i morgen er knøttene 6 uker :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MaMi- jeg har også veskedilla.

Har akkurat kjøpt med en lys brun/cognac/oransje-farget veske fra DonDonna. Veldig fornøyd med den.

 

Neida, trenger ikke større bil en Caravelle altså! :D men kanskje en som er like stor?!

Jeg har også hatt lyst på Volvo xc90, men flere som har sagt det er mye feil med dem:( og dessuten.. ikke stor nok.

 

Hehehe.. jeg er ikke homofob altså! :D har flere venner som er homifile,så det er sagt:)

 

Det går absolutt fremover med leggvamerne. Det går kjempefint med beskrivelsen din på flettene FruLS:) Nå får jeg det til:))

 

Vesla var hjemme med papsen idag. Jeg var på jobb, men har vondt i halsen og uggen i kroppen. Imorgen er jeg hjemme med henne. Torsdag må i grunn jeg på jobb og mannen på kurs.. så det gjør det litt vanskeligere. Men er hun syk, så må jeg bli hjemme.. et grusomt dyrt kurs mannen må på torsdag og fredag, som er vanskelig å få tatt senere. Så da må jeg bli hjemme. Men den tid.. osv. Håper hun er frisk igjen til torsdag da. Men feberen hadde blusset opp igjen idag:(

 

Jeg fikk roser levert på døra etter middag idag :) Mannen var jo hjemme med lillemor så han fikk ikke tatt turen ut. Men jeg hadde absolutt ikke forventet 14 langstilkede røde roser idag altså:) Snille mannen min!

.. og så blir det marsipankake kjøpt på bakeren til hele familien nå:))

Jeg er sååå glad i mannen min!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for klem Babysyk! Så gøy at familien din gleder seg sammen med dere - da er det ekstra stas å være gravid! Blir vel like spennende om knappe to uker også... Lykke til ;)

 

Dere er rågode på tepper altså! Det bamseteppet var veldig søtt og det andre teppet så veeeldig mykt og godt ut! Hvis ikke formen tar seg opp snart, vurderer jeg å lage et lite teppe i bare rett frem og tilbake, med litt tynt garn og litt tykke pinner, sånn at det blir luftig og lett. Det blir jo en sommerbaby .

 

Biler kan jeg fint lite om. Vi klarer oss foreløpig med den vi har. En Audi a6 som vi akkurat har betalt ned alt av lån på, så nå skal vi bare nyte at bilen er vår :) vi kjøpte den helt ny i -08 og håper å kunne bruke den noen år til ;)

 

MGP er ikke min sterkeste side det heller. Fikk med meg oppsummeringen hvor de spilte ti sekunder fra hver låt, og ble i grunnen ikke så veldig mye klokere av det. Har blitt hektet på "hver gang vi møtes" som har gått samtidig som mgp. Det går litt roligere for seg og er mer høre-på vennlig for meg som ikke klarer å se på tv for tiden... Satser på at jeg er i bedre form til den store internasjonale finalen, hvis vi kommer helt dit da...

 

I dag har vært en travel dag. Fikk besøk av en jordmor som også er akupunktør, så nå skal jeg få fem behandlinger med nåler både her og der, for å se om det kan gjøre underverker med kvalmen. I dag fikk jeg nåler i panna, i hodet, på magen og på begge håndleddene. Ble helt merkelig av det og fikk mye lavere puls - nesten litt skummelt for meg som egentlig ikke tror på slikt...

 

Fikk også snakket med en hyggelig fyr fra psyk som heldigvis kunne berolige meg med at det ikke har klikket totalt ennå. Fikk lære en del "tenke positivt" strategier som jeg skal teste ut de neste ukene. Blir spennende å se om noe av dette kan få meg i bedre form og hjem "for alltid"! .

 

Fikk et hjemmelaget drops av min kjære mann i dag, og så hadde han med et likt til seg selv. Det var sååå søtt gjort siden ingen av oss har mulighet til noe shopping om dagen, og jeg blir kvalm av blomsterlukt. Prinsen hadde tegnet meg med like langt hår som rapunzel og med skikkelig stor gravidemage... Skjønningen! Det er viktig med detaljer!

 

Strikkings har det blitt lite av de to siste dagene, men jeg håper og tror på bedre tider i morgen :) Gudd nait alle strikkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Krølle, jeg får så vondt av deg. Det må være utrolig slitsomt for både kropp og sinn at du er i en sånn berg- og dalbane for tiden. Men som de andre sier, så virker du ved godt mot. Synes du er flink å skrive positive innlegg. Det var sikkert godt å få beskjed fra fagfolk om at du ikke har mistet hodet helt ;) Håper akupunkturen fungerer som den skal da. Var faktisk på KK selv i dag fordi jeg har vært med på et prosjekt for å teste ut hpv-vaksine (livmorhalskreft). Gikk forbi vinduet på rommet jeg hadde da jeg lå på obs-posten der og kjente nesten at det knyttet seg i magen. Jeg kunne ikke fordra å være der, og jeg var der bare 2 dager.... Var vel egentlig litt pga hun ene jordmoren. Jeg likte henne ikke i det hele tatt og hun var så vimsete og virket ikke som om hun kunne noe i det hele tatt... Var godt å bare se vinduet fra utsiden da ;)

 

Så utrolig herlig gjort av mannen din å komme med drops til deg. Og tegning fra prinsen varmet sikkert veldig!

 

Jeg har også en Audi A6. Har egentlig litt lyst på en suv jeg også (gjerne en toyota land cruiser), men tror det blir bmw 5-serie på meg neste gang jeg skal ha ny bil. Jeg og mannen har hver vår bil, men det blir nok aldri noe carawelle her i gården. De er sikkert supre biler til store familier, men jeg får ikke mannen inn i en sånn bil... hehe... Han er også veldig opptatt av hk og motorstørrelse på bilene, som din samboer, Babysyk.

 

Så kjekt å høre at familien din ble glade på deres vegne, Babysyk. Jeg ble nesten litt bekymret da du ble borte så lenge... Forresten synes jeg det siste teppet du linket til var kjempefint. Ikke bamseteppet, men det andre. :) Bamseteppet var fint det også, men jeg likte det andre mye bedre. Huff, det får meg til å tenke på mitt teppe som fortsatt ligger halvferdig i posen sammen med garnnøstene..

 

MGP har jeg ikke sett i det hele tatt i år, men jeg pleier alltid å se den internasjonale finalen. :) Eneste jeg har fått med meg om mgp var at plumbo var med..

 

åååh... vesker! Jeg elsker vesker! Etter at lillemor kom til verden har jeg kun brukt "stellevesken". Dvs det er jo ingen ordentlig stelleveske. Kun en stor skinnveske fra HM som jeg kjøpte for noen år siden. Der får jeg plass til alt jeg trenger og litt til.. ;) Var kjemperart på festen på lørdag å skulle bruke veske kun til meg selv. Jeg hadde jo pakket bort alle, så måtte ned på kontoret mitt og lete litt før jeg fant en :)

 

Nei, nå må jeg legge meg. Skal heller se om jeg får kommet innom her i morgen ;) God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ Krølle:( jeg blir lei meg nÅr jeg hører alt du mÅ gÅ gjennom! Jeg tror heller ikke pÅ akupunktur.. men har aldri forsøkt da sÅ, og nÅr du sier det samme men samtidig sier at du fikk roligere puls sÅ har det ivertfall gjort NOE med deg;) HÅper og krysser alt jeg har som kan krysses for at dette hjelper deg!!!

 

Det er det søteste jeg har hørt noensinne.. at mannen din kom med to drops, ett til deg og ett til ham! Det er sÅnne ting jeg liker:)) SÅnne dager som valentines-day forventer jeg ingenting.. men sÅ hadde vi bryllupsdag ogsÅ igÅr da.. sÅ kanskje litt mer spesielt?:) Men vi tar ikke av der heller vi altsÅ.

 

.. og jeg har absolutt ikke tenkt at du har" gone loco" altsÅ:D morsom du da.. spurte du han psyk om det??!! du er jo søt da. Jeg synes du holder deg godt oppe i tankene jeg. Du klarer til og med Å strikke!! DET gjorde ikke jeg da jeg lÅ og kastet opp i tre mÅneder sist svangerskap!! :(

 

Sukk.. nei, det har ikke vært sÅ veldig enkelt Å velge Caravelle her heller:( jeg synes det blir sÅnn "ja, vi har en gedigen familie-bil, og nÅ skal vi alle pÅ tur". Har dere sett filmen "Tilsammans" ? den flower-power-filmen hvor mange familier bor sammen og de har `en felles bil.. en Volkwagen.. sÅnn Caravell str. Den er malt og pyntet med blomster osv. Huff.. sÅnn kommer jeg til Å føle det nÅr bilen tas i bruk. MEN.. det er høyst nødvendig. SÅnn er det med mange barn. Her er ogsÅ mannen svææært opptatt av hk og merke og diverse finesser. SÅ dette kan fort bli dyrt:( det er faktisk litt kjedelig, for vi er ogsÅ akkurat ferdig med lÅnet pÅ hans bil. Men hans bil er ikke stor nok selv om det er en stasjonsvogn, og min bil bytter jeg IKKE (suv`en). Audi A6 er jo kjempelekre biler dere.. men fortsatt ikke stor nok plass til alle oss:(

Jeg mÅ nok venne meg til tanken. Og gjett hvem som skal ha en liten lekker sportsbil nÅr jeg blir pensjonist og ungene har flyttet ut av rede om tjue Årt!!Hahaha:D

 

Her er bÅde vesla og jeg syke idag. Det vil si.. idag er faktisk jeg den som ligger mye vannrett pÅ sofaen.. med skjerf og halstabletter og verking i kroppen:( den lille damen er veldig opptatt av tv´n og det er faktisk greit idag. Jeg liker ikke altfor mye tv-titting, men idag orker jeg ikke styre med det.

Hun er feberfri idag forresten, selv om hun hoster fortsatt. Imorgen er det jobb for meg, og hvis jeg kan klare det sÅ blir det en kort dag sÅ vesla heller ikke behøver Å være der helt til halv fem:( det hadde blitt en tøff start igjen etter Å ha vært hjemme i nesten en hel uke.

 

Vinterferie neste uke, og jeg har sÅÅ lyst til Å ta noen skiturer og Å bake med ungene. Jaja.. vi fÅr se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere bryllupsdag i går, ønsker3gull? Gratulerer så mye!! Så søtt å gifte seg på valentinsdagen da! :) Skulle jeg giftet meg igjen ville jeg hatt vinterbryllup på fjellet med masse snø og en slede trukket av fjordinger. ;) Vi skulle egentlig ha høstbryllup i september, men kirken var ikke ledig da, så vi endte opp med sensommerbryllup i august. :)

 

Nei, det er ikke lett med bilgreier altså... Mannen har lyst på en sportsbil uten tak til fine sommerdager nå, og en pick-up eller noe gammalt skrot han kan bruke til og fra jobb og til hverdags. Vi får se hva han ender opp med... Det er ikke så nøye for meg hvilken bil han har, bare den ikke koster flesk og vi ender opp med et giga billån. Jeg har ikke sett den filmen du snakket om, men har man stor familie så må man nesten ha stor bil. Jeg har 4 yngre søsken og vi har alltid hatt stor bil hjemme. Først hadde vi Ford Transit (først en 6-seter, og så 10-seter etter at minstebroren min ble født og vi fikk hund), og senere hadde vi Crystler. Mine foreldre har faktisk den store bilen enda, selv om det kun er minstebror (som nå er blitt 16 år) som bor hjemme. Veldig greit for oss hvis vi skal frakte noe stort eller kjøre med mine foreldre til hytten eller noe ;) De har en liten bil også.

 

Deilig med vinterferie snart! Her er det 2 uker til vinterferien, men jeg er jo hjemme og mannen har ikke ferie, så det blir en vanlig uke for oss... Skitur og baking hører med da. Håper du får mulighet til å gjøre noe kjekt med barna og at du blir frisk snart! :) God bedring!

 

Her går det i dåp for tiden.... Nå er det bare 4 dager igjen til lillemor skal få vann på hodet og jeg styrer på med å få alt på plass. Hvit dame med rosa marispanlokk er bestilt, resten av kakene er det familien som baker. Noe av maten skal familien lage, mens kjøttpålegget og diverse kjøper vi inn og danderer på fat på lørdag. Blir koldtbord. Servietter og bordkortholdere kjøpte jeg i går, og i dag skal jeg til byn på Panduro for å handle inn fjær som jeg skal pynte med. Siden det er fastelavn på søndag så spiller vi litt på det, så istedenfor å ha blomsterdekorasjoner så skal vi pynte bordene med bjørkeris pyntet med rosa og hvite fjær + tulipaner. Så bilde av det i siste nr av Foreldre og Barn. Kjempefint! Hvis dere har lyst å se så kan jeg sende pm med link til bloggen min. Må jo nesten legge ut noen bilder av bordet der ;)

 

Lurer litt på om vi har tenner på gang her hjemme nå. Lillemor slever mye og alt må puttes i munnen og hun virker litt utilpass. Synes også at gommene hennes i underkjeven virker mer ru enn tidligere. Får vel bare vente og se og gjøre det best mulig for henne. Synes det er litt tidlig da siden hun fortsatt bare er 2,5 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull - gratulerer med bryllupsdagen i går! For en koselig dag å gifte seg på! Høres gjennomtenkt ut... Vi valgte bare en augusthelg hvor både kirke og festlokale var ledig, og vips så var dato bestemt. Føler meg litt gammel når jeg tenker på at det er åtte år siden vi styrte med bryllupsforberedelser... 

 

Strak ut på sofaen høres ikke noe artig ut - håper på snarlig bedring! Godt å høre at minstedamen er klar for barnehage i morgen i hvert fall. 

 

Barnedåp er sååå koselig! Og pynt med bjørk og fjær høres stilig ut. Så kreativ du er! Jeg vil veldig gjerne se bilder av det bordet... Har dere dåpskjole som går i arv, eller har du fixet en splitter ny? Her har jeg akkurat funnet ut at miniprinsens dåp sikkert blir midt i ferien... Skikkelig bra planlagt. Jaja. Det blir jo billigere for oss da om ingen kan komme... ;) Lurer på å legge hele feiringen med middag og kaker osv til et hotell vi har hatt mange feringer på opp gjennom tidene. Ulempen er at de krever at 80% av gjestene må overnatte for at vi skal få ha besøket der. Og det kan fort bli dyrt... Heldigvis er vi en bitteliten familie, så vi får telle på knappene og se oss rundt etter alternativer...

 

Så morsomt at dere er veskegale alle sammen. Jeg er helt håpløs på det området. Alle mine to vesker har jeg fått i gave og jeg kommer sikkert ikke til å skifte dem ut før noen finner det for godt å kjøpe meg en ny... . I fjor vår var vi i Milano på shopping. Da kom jeg over en veske jeg synes var superfin. Problemet var bare at den kostet 2000 euro og det er litt over mitt veskebudsjett kan man si... . Så det ble med et bilde og lange blikk når vi gikk forbi...

 

I dag har jeg fått mer akupunktur på både armer og bein. Håper det kan få orden på meg... Jeg prøver alt som tilbys! ;) I dag merket jeg ingenting da, bortsett fra at jeg fortsatt er øm på innsiden av ankelen hvor den ene nålen satt... Formen er ikke så værst og jeg satser på litt strikkings i ettermiddag. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med bryllupsdagen igår Ønsker3gull. Så kos å ha det på valentines dagen :) Vi har dag i slutten av juli, og ville valgt samme årstid om vi skulle gjort det om igjen. Var en fantastisk dag som jeg minnes med glede :) Likevel er vi like dårlige både jeg og mannen til å huske på dagen når den er der ;)

 

Jeg fikk en bukett blomster på tampen av kvelden av mannen min. Men han er ganske flink til å komme med blomster med jevne mellomrom, så jeg ble ikke overrasket. Synes han er flink jeg :)

 

Vært på 6 ukers kontroll med knØttene. Alt var bra med begge og de legger jevnt og trutt på seg. Gått opp noen hundre gram siste uken.. Nå veier minste 3785 gr og stØrste 3875 gr, så det er under 100 gr som skiller dem. Det synes jeg er ganske bra :)

Etterpå fikk vi jaggu tatt oss en trilletur i fine været og kjenne at sola varmet. Var så deilig. Merker at kroppen begynner å komme seg og jeg klarer bare mere og mere. :)

 

Ang bil så kjenner jeg at jeg gruer meg til å kjØre så stor bil. Siden mannen har jobb-bil blir det jo jeg som kjØrer den. Er så redd for at jeg som er så lita ikke klarer å få oversikt nok til å manØvrere den svære kassa.. Sukk, det går vel bra. Det sies at de som kjØper caravelle blir så glad i bilen og ender med å ha den i mange år.. Skal ikke være lett det her :)

 

Lollo, kan nok være tenner som begynner å gjØre seg gjeldene. Mener å huske at det kan ta ganske lang tid fØr de fØrste bryter igjennom, så da er det vel ikke så tidlig likevel. Kommer neppe med det fØrste. :)

 

I vinterferien neste uke skal de to store dra med farmor på fjellet. Så da blir det jeg og mannen og knØttene alene hjemme. Så vi skal ha en rolig uke, håper på fint vær så vi kan trille mye. Er så deilig å trille ute når man ikke fryser av seg nesen ;)

Kunne jo vært deilig med skiturer, men har bare innsett at i år blir det lite på meg. Får ta det igjen når knØttene blir stØrre ;)

 

Så spennende med dåp da Lollo. Send meg gjerne pm med link til bloggen din :) Må vel begynne å tenke på dåp her også. Er litt spent på hvordan vi skal gjØre det, siden vi forhåpentligvis er igang med bygging i lØpet av våren. Så vi må vel leie lokaler en plass. Lurt å bruke tema fastelaven da, blir sikkert veldig bra Lollo. Masse lykke til i hvertfall :)

 

Ønsker3gull, god bedringsklem til deg :) Er så kjedelig å være syk. Jeg bruker en del tv som "barnevakt" når ungene er syke eller jeg er syk. Er jo faktisk mye bra programmer for barn, så jeg tviler på at ungene tar skade av noen dager med mye tv-titting.

 

KrØlle, håper du er litt bedre nå. Jeg tror at akupunktur nok kan hjelpe i noen tilfeller. Jeg fikk det en gang for en betennelse i hofta, men det hadde absolutt ingen funksjon for meg. Derimot vet jeg at faren min har brukt det med hell mot mye hodepine. Håper det hjelper deg :) God strikking i ettermiddag :9

 

Nå tenker jeg at jeg nok må starte på middagen. Hadde egentlig planer om å shine huset idag siden vi får besØk av sØsteren min i morgen, men kjenner at det nok blir nedprioritert :( Idag skal jeg lage kyllingwok. Enkelt og godt, med eggnudler til :)

 

Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkelig med det å og ø-ene.

Takk for gratulasjoner for gårsdagen damer:) joda, det var jo planlagt. Vi visste vi ville ha vinterbryllup.. med gnistrende hvit snø og bare massevis av levende lys, røde roser og hest/slede med skinnfeller og fakler. Det var absolutt fantastisk romantisk! Det er jo alle bryllup:)

 

Det er bra du får skikkelig behandling av akupunktør nå Krølle! Nå satser vi på at det hjelper! :)

 

Jeg vil gjerne ha linken av deg til bloggen din jeg Lollo:) dåp er jo såå koselig. Vi har hatt koldtbord vi også, men har hatt hageselskap. Det har vært knallvær og vi har vært heldige sånn. Bjørkeris med rosa og hvite fjær blir helt sikkert kjempefint!

 

Takk for god-bedring hilsener. Jeg tror jammen det hjalp.. og det at mannen kom hjem midt på dagen og tok lillemor for meg så jeg kunne hvile;)

Så nå er jeg bedre, bare helt potte-tett da! Men noe skal man vel alltid ha;)

 

Får fortsette med leggvarmerne her jeg. En ferdig, en igjen før det hele skal sys sammen, lages en svart kant rundt(leggisene er off-white) og jeg trer inn et svart silkebånd og lager sløyfe på. Legger ut bilde av dem når jeg er ferdig.. hvis ikke det blir minuttet før jeg reiser i bursdagen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sÅ fine de leggisene kommer til Å bli! Du mÅ uansett ta bilde, sÅ fÅr du heller legge det ut etter bursdagen hvis du ikke rekker det før! For vi mÅ fÅ se!

Supersøte mannen da som kommer hjem for Å ta vare pÅ sine kjære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Krølle! Håper det hjalp og snakke med psyk og høre at du er normal. Og at akupunkturen også hjelper etterhvert! Hadde vært greit om du kunn hatt det litt bedre den siste stunden!! Når begynte denne ekstreme kvalmen egentlig? Sikkert spurt før men....

 

Gratulerer med gårsdagen ønsker3gull :)

Og god bedring med "dedd i neda" :) hihi

 

Vi er ikke gift vi da. Er ingen krise, men kunne gått vært forlovet og hatt en ring. Men samboer vil visst ikke gifte seg (med meg!?!) hehe, nei da. Foreløpig er det ingen hast.

 

Du har kommet langt på leggisene ønsker3gull!! Det gikk raskt når du først fikk satt igang på riktig måte. Nå har du vel kommet inn i mønsteret og slipper å tenke så mye :) Gleder meg til å se bilde jeg også!!!

 

Morsomt å lese om bildiskusjonen deres. Hadde en følelse av at det nesten bare var min samboer som var opptatt av hk og motor, så det var godt å lese om mennene deres :) Syns det er så mange som velger fornuftig pris uten motor. Jeg syns jo det er litt kjedelig å bruke masse penger på motor og hk. Trenger ikke velge den minste, men heller ikke den største. Vi vil visst ha bmw vi, enten 3- eller 5-serie. Er jo en god bil å kjøre, så det er jo greit, men man betaler ganske mye mer enn for en skoda f.eks. Får se hva vi ender opp med. Man skal jo ha råd til å leve litt utenom lånet også. Om ikke det blir bmw kunne jeg tenkt meg en a6 :) Syns de er fine også!

 

Så spennende med dåp Lollo!! Som tiden flyr! Ble nesten litt overrasket. Har ikke falt med inn at lille er i dåpsalder :) Så lurt å ha fastelavnstema. Tror det blir veldig fint jeg også :) Virker som du har ganske god kontroll på det hele :)

 

Nå fikk jeg lyst på fastelavnboller, mmmm!!

 

Siden jeg ikke kan skryte på meg å strikke så mye for tiden, så kan jeg jo si at jeg etter jul kuttet ut all sjokolade i hverdagen. Er sjokolade eller godteri nesten hver dag på jobb - alltid en som tar med, og jeg har småspist uten å egentlig tenkt over at jeg har spist så mye. Etter at jeg kuttet ut det har jeg gått ned ca 3 kg :) :) Man skal jo ikke slanke seg når man er gravid, men å unngå sjokolade og dermed gå ned kan vel umulig sees på som slanking. Spiser jo sunt og nok mat så.

Jeg er så trøtt for tiden, så jeg merker at jeg har problemer med å huske hva som blir skrevet her.....

 

MaMi, gratulerer med knøttene og vektoppgang. Spent på om de er mer like nå som de så og si veier det samme?

Tror egentlig ikke du vil ha problemer med oversikten i en caravelle for du sitter jo ganske høyt oppe. Det er nok en vanesak og til slutt blir du en reser :)

Kyllingwok hørtes godt ut :) Lurer på om vi må ta det i morgen! *Fristet* Vi hadde pasta og fløtesaus med kylling og bacon - absolutt ikke sunt, men bare så utrolig godt!!!!! Jeg bare eeeeelsker det :) Lenge siden vi har hatt det nå så det smakte ekstra godt.

 

Morsomt å lese om dere veskegale. Jeg er ikke så veskegal. Glemmer litt å titte på det når jeg er i butikken. Bruker veske og ikke sekk da, men det går liksom i den samme dag etter dag! Syns det er litt stress å bytte veske, særlig på morgenen, for jeg er så redd for å glemme å flytte over noe, særlig adgangskort eller garderobenøkler. Er avhengig av det på jobb... Eller busskort og lommebok, typisk å glemme begge deler samme dag!!!

 

Ja, nei, skal man strikke litt da. Er supertrøtt, så kommer sikkert til å sovne midt i en pinne. Og så får jeg litt vondt i håndleddene :( Er jo så store pinner. Får ta noen pinner hver dag, så jeg kanskje blir ferdig. Har plutselig ikke så veldig lyst på vest allikevel egentlig... hehe :)

 

Ha en fortsatt fin tirdags...... onsdagskveld jenter!!

Venter forresten spent på oppskrift på teppe FruLS :) Og teller ned inni meg til du har IKM :) :) Heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...