Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

FERDIG!!!

 

Joho :) Endelig. Fornøyd ble jeg også! Er det nå jeg skal si at den er kjempevanskelig å strikke, for å få opp min egen selvtillit, hehe. Nei, egentlig så var det ikke så vanskelig. Jeg har aldri strikket fletter før og grudde meg litt, men det var ganske enkelt. Var litt kluss med flettene i begynnelsen, men når man kommer inn i det trenger man ikke tenke, da går det så det suser :) Går jo ganske fort på pinne 5 når man bare setter igang. Så i effektiv strikketid har det gått fort :)

Jeg for min del blir svett av mønster jeg da! Syns det er kjempefint med mariusmønster og skulle gjerne ha strikket dress eller body med det mønsteret, men vet ikke om jeg tørr. Tenker jeg prøver meg på noen babyvotter først.

 

krølle, syns du hadde kommet et godt stykke på vei på vesten allerede jeg! Hvilket garn strikker du i? Veldig spent på hvor mye du bruker, for jeg har jo som sagt lyst å bruke restegarn til den. Hadde håpet å få "notater" av deg :)

Jeg strikker på pinne 2,5 nå, og jeg har en følelse av at det kommer til å ta veldig lang tid!!! Får strikke et par babysokker innimellom hvis jeg blir for ille :)

 

Hvordan er formen idag krølle?

 

ønsker 3gull, jeg syns også denne tråden er veldig god å ha! Deilig at vi kan snakke om alt og ingenting (og strikking). Og så blir man jo godt kjent. Syns også det er dumt at man ikke kan være helt privat. Merker at jeg ville slappet mer av hvis det var helt lukket! Men men....

Olivengrønn er en fin farge, tror jakka blir veldig fin i den fargen!

 

MaMi du MaMi. Jeg er sikker på at vi andre hadde sagt om ditt liv at du hadde full kontroll og vel så det. Både på hjem og barn. Er du sikker på at du ikke dømmer deg selv for hardt? Men håper at du klarer å nyte babytiden til knøttene til tross for at det er veldig travelt!

 

Tror det er veldig vanlig å dabbe litt av med album og kreativiteter etterhvert som barneflokken blir større!! Vet at storesøsteren min har flere babybilder av seg selv i album enn det jeg har.... Men tror jeg kommer til å bli veldig ivrig med slike ting med nr 1 allikevel. Det samme gjelder sikkert babysvømming.

 

Kjøttkaker er skikkelig godt, mmmm! Vi hadde laksewok, det var også veldig godt! Så ble det rester som jeg kan ha med på jobb i morgen! Greit med noe annet enn tørre brødskiver....

 

Ha en fin mandagskveld jenter. Tilbake til jakkestrikkingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er Babysyk! Grattis med splitter ny vest! Hehehe... Blir enda større overgang for deg fra pinne 5 til 2,5... Skal slutte å klage. Nå irriterer jeg meg mest over at rundpinnen på 30 cm er så liten at det føles som å strikke med dukkepinner. Men det går bedre i dag enn i går, så alt blir vel en vane. Likte den jakka godt! Så deilig og litt sommerlig ut. Det står jo ca hvor mye garn du trenger så da er det bare å telle opp... Hvilken farge?

 

Ønsker3gull - glemte helt å si at den jakka du strikker ser skikkelig god ut. Likte også at den hadde plass til litt mage inni . Det er godt både når man har ønsket ( gravid) og uønsket ( etter gravid) mage å ta vare på... 

 

Stakkars deg MaMi... *trøsteklem* det er lov å gråte litt når familien drar... Håper resten av familien din tar godt vare på deg en tid fremover. Du får fire litt på kravene og aktivisere de eldste barna litt... Tenker også det blir en del bedre når vårene kommer, dagtidslurene er mer rutinepreget og du kan rusle stolt rundt med to prinsesser i vogn :) Bare å hente frem alle lagerkreftene og komme seg gjennom siste del av vinteren! Skjønner godt at du prioriterer bilder som dokumenatasjon på babytilværelsen. Album til konfirmasjonen høres skikkelig koselig ut! Jeg er kanskje litt over middels interessert i scrapbooking og har laget to "mine første år" bøker til prinsen, pluss et album med frittstående bilder og situasjoner fra hverdagen. Og så har jeg planer om å hente ut all dagbokteksten fra nettsiden og lime inn i et album sammen med bildene som er tatt dag for dag. Blir et ganske stort prosjekt, men hvis jeg gjør litt hver uke, kommer jeg vel i mål til slutt. Skal prøve å dokumentere godt for nr 2 også, så det ikke blir helt skjevfordelt, men jeg aner jo ikke hva som venter med to barn...

 

Har fått en trimplan fra fysioterapeuten i dag, men den er nok litt ambisiøs for mine 93,5 fysiske år, så jeg gjør det jeg klarer og satser på økt kapasitet etter hvert. Hun skulle komme tilbake på onsdag, så da får vi se hva hun synes om innsatsen ;) Hadde gått ned 1,4 kg i vekt etter helgens spykalas, så nå får jeg sikkert kjeft på visitten i morgen . Det går veldig opp og ned det her. Heldigvis blir jeg sparket på blæra flere ganger daglig, og får tilbud om å høre babylyd hver dag, så jeg vet at mini har det bra. Kjenner likevel at det er tøft hver gang jeg begynner på en ny uke og fortsatt ikke er bra...

 

Det har ikke blitt så mye strikking på meg i dag, da jeg har sovet mye etter "all" trimmingen. Strikker nest minste str, er vel 6-9 mnd tenker jeg. Skal holde deg oppdatert over garnforbruket Babysyk. Bruker Sandnes minialpakka. Har strikkefasthet 27 masker/10cm mot 26 som var med anbefalt drops babyalpakkasilk eller hva nå det heter... Jeg satser på at det går bra likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå på strikkinga Babysyk! Skal du igang med enda en vest tenkte du?? Wow. Men den var jo veldig fin den også da, denne du viser bildet av:)

Eskimo-garn er skikkelig udrøyt. Det er sikkert. Spørs hvor mange nøster du har igjen og hvilken str. du skal strikke i da rett og slett.

Her fant vesla frem en baby-alpaca i baby-rosa fra en av strikkekurvene. Visste jammen ikke jeg hadde det jeg. Men hmm.. må jo finne på noe morsomt med det da!;)

 

Men nå har jeg blitt litt usikker på den genseren til vesla jeg viste dere igår. Kanskje den er litt kjedelig? eller kanskje en annen.. i Alpaca? hva med denne:

4-1.jpg

uten knapper.. strikket som en genser?

...og så strikke en lignende bukse med lus til?

Hva tror dere? eller er alpaca for tynt og kommer hun til å holde varmen om vinteren i alpaca.. noen som vet?

 

Mmmm.. laksewok hørtes godt ut. Hvordan lager du den da Babysyk? og bruker du ris til, spesielle krydder, oljer eller sauser til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere forresten å få til link med oppskrift samt bilde fra f.eks Drops? jeg klikker over bildet og ber om bildeadresse jeg.. og får bare opp et slikt minibilde hver gang:(

 

Når jeg går inn på siden deres så står det bare dropsdesign.no i url-feltet uansett hvilken side jeg går inn på så..

 

Har Mac.. om det har noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Skynder meg å skrive litt mens knøttene sover ;) Her må man være effektiv når man kan.

Huff, vi startet dagen med å forsove oss. Vi står vanligvis opp kl 07 for å rekke skolen. Klokka ringte som vanlig og jeg satte på slumre som vanlig.. Problemet var at jeg ikke våknet med neste ringing og mannen var helt i koma.. Våknet igjen kl 0745, og jentene må ut av døra kl 08 for å rekke skolen. Så av alle ting sier jeg til mannen min at vi har forsovet oss og kl er 0745. Og INGEN av oss spretter opp, men blir liggende i 5 min til... Det er ansvarlige foreldre ;) Ti på står vi opp og får de største ut av senga og i klærne. Heldigvis har jeg klar matpakke, ordner alltid dette kvelden før.. :) Kl 0803 setter de seg i bilen med mannen og ei brødskive i hånda, og innen skolen har startet er mannen i bilen på vei hjem igjen. Så de rakk det med god margin. Det kaller jeg teamwork, han kler på og kjører, mens jeg ordnet sekkene og smurte forkost. Og knøttene sov som noen engler i senga si ;)

 

Vi bare ristet på hodet etterpå, tenk å bare bli liggende når man vet man har forsovet seg. Puh.. He he.

 

Gratulere med ferdig vest Babysyk, så flink du er. Blir rent misunnelig, husker du den vesten jeg skulle strikke i fjor vår?? Som jeg ikke fikk til. Var med et lignende flettemønster. Er det ikke godt å være ferdig? Kjempeflink er du :)

Og du har rett om meg igjen.. Jeg er nok den som dømmer meg selv hardest i forhold til hva jeg klarer og orker. Har nok litt vel høye krav til meg selv og hva jeg har lyst til å gjøre. Derfor er det så godt å komme inn hit og blåse ut litt damp av og til. Får jo alltid så mye gode råd og tilbakemeldinger her. :)

 

Ang linken ønsker3gull, så går jeg og kopierer adresselinja, da får vi med oppskriften også :)

 

Er forresten også veldig nysgjerrig på den laksewoken. Skal ha laks til middag idag og syntes det hørtes ut som et fantastisk godt alternativ. Vi er veldig glade i fisk her, og jeg synes det er veldig spennende å lage nye variasjoner.

 

Huff Krølle, høres så slitsomt ut å være så dårlig. JEg får så vanvittig vondt av deg, vet litt om hvordan du har det, men jeg var aldri dårlig så lenge. Du er virkelig flink som orker å strikke og klarer å være så mye inne her. Kjenner igjen følelsen av at kroppen ikke fungerer som den skal, er ganske heftig å være høygravid med tvillinger, men dog på en helt annen måte. :) Stå på og vær flink med fysioen. Dette klarer du og i det lange løp vil det være bra for deg. Kjenner igjen følelsen og tnakene rundt det å ha så lite energi at man lurer på hvordan man skal klare både fødselen og tiden etterpå. Med meg hjalp det når den tunge magen forsvant og jeg fikk puste normalt igjen. Får håpe det vil hjelpe deg at kvalmen gir seg og det håper jeg virkelig skjer snart. Veldig bra at du kjenner mini da :)

Jeg synes også scrapbooking er innmari gøy. Har vanvittig mye utstyr og stæsj til dette. Lager kort også. Men np skal det være sagt at de to siste årene har jeg ikke hatt tid til noe slikt pga skolen ved siden av jobben. Men håper jeg kan få tid til å finne det frem snart. Laget et album fra bryllupet vårt. Vi giftet oss for 5 år siden til sommeren. Ble kjempefint og var jo så gøy. Burde nok skrive ned masse slik at jeg får med meg alt til å lage album til jentene, men så var det den tida da ;) he he

 

Babysyk, den jakken så veldig fin ut. Ble nesten litt fristet, kanskje kan jeg bruke det garnet jeg har til den berømte vesten jeg aldri fikk strikket. :) En gang i fremtiden kanskje, he he.

 

Nei, nå må jeg spise. Merker at jeg gir næring til 3 personer, er konstant sulten. Der jeg før spiste 1 skive, spiser jeg nå 3... Og knøttene bare suger alt ut av meg ;)

De har vært veldig snille og sovet nå, så de våkner vel når jeg skal spise ;) ja ja, sånn er livet som mamma til nyfødte, som forresten er 4 uker idag og vokser. Nå har de jaggu fått dobbelthaker og lårene begynner å bli gode å runde med smilestreker. Og armene er på god vei.. :)

 

Ha en fin dag.

 

Klem fra melkekua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort liten hilsen fra meg i dag. Har hatt en pyton dag, og skal straks ta kvelden. Ingen strikking i dag, men håper på morgendagen.

 

Jeg har stort sett strikket alle prinsens gensere i alpakka, og han har ikke hatt problemer med å holde varmen i alle fall. Og så er det så mykt og godt, samt at det nupper lite.

 

Ha en fin kveld dere... Kommer strerkere tilbake i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det er akurat slik jeg gjør det også MaMi, når jeg kopierer bildeadressa. Kjedelig. Må være noe jeg har oversett, det har aldri vært slik. Pleier jo å få med alt jeg vil ha med, fr å si det slik:)... prøver en annen adresse nå. Jepp. garnstudio-adressen istedet for dropsdesign.no funker bedre. Men nå ser det ikke ut til at dere bare kan klikke dere inn på den, men må kopiere url. Puhh..

 

Uff.. krølle.. lei meg for at dagen din har vært så pyton som du sier:( nå synes jeg det er på tide at du får litt fred fra kvalmen og kan nyte svangerskapet!! Det er DIN tur nå!

 

Jeg fikk vite idag at Alpaca faktisk er varmere enn ull. Og jeg kjenner jo at det er mykere, og da sikkert ikke så stikkete. Så jeg tror jeg tar sjansen.

Men har nå da bestemt meg for å strikke denne jakka, bare i genser:

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=4〈=no

 

og denne buksa i samme farger som genseren blir, som avbildet:

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=35〈=no

 

Da blir nok lillemor fornøyd.. med masse cerise i tøyet sitt. Puhh.. rosa, rosa, rosa.. men bare poden blir glad så. Er jo ingen vits i å strikke i farger hun kanskje ikke liker. Når jeg tenker meg om så blir jo det bare ego av meg det;)

 

øvde på ski med tulla idag. Jammen ikke lett det der.. hun er redd for bakker, og vil absolutt ikke lære å hverken ploge, bøye knærne i en bakke eller øve på å falle. Hun vil liksom bare bortover:D

Så jeg har bestemt meg for at det blir vanlige turer nå, så får hun og jeg kjørt oss litt i bakker der, og falle gjør vi sikkert også.

Det er jo absolutt ikke noe stress heller, ikke slik at vi øver for å bli proffe:D.. bare for turer til skistua:) Jeg er helt klart ingen kløpper på ski selv så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter.

 

Jeg er så dårlig til å komme innom her og skravle når jeg har tid. Når lille sovner så lager jeg meg kaffe og finner frem pc'en, men som oftest blir jeg bare sittende på facebook en stund og så må jeg sette i gang med husarbeid for å få ting gjort. Alt må gjøres på dagen (før kl 15) for etter det får jeg lite tid til annet enn å ta meg av lillemor. Hun styrer på om ettermiddagen, gråter hver gang hun promper og har vondt i magen. I tillegg er hun blitt en skikkelig mammajente og vil helst bare være med meg. Det er ikke hver dag mannen får lov til å være med henne. Vi prøver å la henne ligge hos ham (eller på gulvet under babygymmen) men som oftest begynner hun å hylskrike helt til jeg overtar henne igjen. Innimellom er det greit å ligge på fanget til pappan når han trykker henne litt på magen, men det er bare av og til. Det er litt sliltsomt ja.... Om kvelden er hun enda verre så jeg må si jeg gruer meg litt til mannen skal feire 30-årsdagen sin om 1,5 uke. Da skal svigers passe lille hjemme hos oss sånn at jeg får være med på festen (skal ikke drikke da sånn at jeg kan stikke hjem hvis det trengs). Vi har ikke fått henne til å ta flaske enda (hun bare tygger på smokken og vrir den ut av munnen, selv om det er mannen som har prøvd å gi henne). Har dere noen tips, dere som har barn fra før?? Har bare prøvd med Aventflasker, så kanskje vi må prøve en annen type? Jeg er litt rådvill......

 

Nå har hun heldigvis sovet i snart 2 timer og jeg har fått i meg både frokost og 2 kopper kaffe med masse fløte i ;) Er virkelig tilbake til neewbiestadiet når det gjelder kaffen altså.. hihi.. Før jeg ble gravid ville jeg helst ha svart kaffe og kunne drikke MYE hver dag, men nå må jeg ha fløte i. Det funker ikke med melk engang. Husker ikke om jeg sa vi hadde vært på 6-.ukerskontroll med lillemor i forrige uke... Hun har hvertfall vokst fint og veier 5320 gram nå og er 57,5 cm lang. Vi har gått over til klær i str 62. Tror hun har 2 bukser i 56 som fortsatt passer, men ellers er resten pakket bort og gitt tilbake (vi fikk låne masse klær i 50 og 56).

 

Kjekt å se at du er tilbake, ønsker3.gull ;) Så mye fint du har planer om å lage. Den siste jakken (den hvite med noe rosa mønster) var kjempefin!

 

Forresten morsomt at dere har snakket om Mariusgenser her inne. Jeg har alltid ønsket meg en sånn, men jeg gidder ikke å strikke en sånn for hånd. Tanten til mannen har en strikkemaskin som vi skal få/låne og da har jeg store planer om å lage mariusgenser til både meg, mannen og lillemor. Den til lille kan jeg jo forsåvidt strikke for hånd, men det går jo vesentlig fortere med maskinen da ;) Om det blir klassiske mariusfarger eller noe mer sprelsk vet jeg ikke enda, men har egentlig litt lyst på en brun, oransje og lilla/rosa til meg selv.

 

Nydelig babyvest du har funnet, Babysyk. Den stripete i baby alpacca silk. Har to venninner med gutter som fyller år i sommer i tillegg til nevøen, så kanskje noe sånt hadde vært en grei gaveide. Vet hvertfall at begge venninnene mine digger vester. Hun ene deler min store entuasiasme for 70-tallsfarger i tillegg, så hennes sønn må hvertfall få en ;)

 

Hvordan er formen din for tiden, Babysyk? Og hvor mange uker er du nå?

 

Kjedelig at du er blitt så dårlig igjen, Krølle. Må være slitsomt å ha det sånn over så lang tid. Er det på obs.post for gravide du ligger? Da jeg ble innlagt på overtidskontrollen ble jeg plassert på rom med en som skulle ha helgeperm, så kanskje det var pga kvalme hun var der også... Fikk ikke snakket noe med henne for hun dro hjem i det jeg kom inn på rommet. Har du enerom eller?

 

Høres herlig ut med skitur, ønsker3.gull! En eller annen gang vil vel jenten din falle selv om hun bare går bortover.. og noen steder vil det kanskje komme en liten bakke eller to? Hun kommer nok sikkert over frykten. Dere får bare stå på med skigåingen. Her kommer lille til å bli dratt ut på skitur tidlig... Familien min er en ordentlig skifamilie med hytte på fjellet som brukes flittig om vinteren. Mannen min er ikke så glad i skiturer, så han sitter som oftest i hytteveggen og soler seg ;) Så den som må trekke pulken på tur blir nok meg. Vi driver og lurer på om vi skal dra på hytten i påsken i år eller om vi skal droppe det. Lille er egentlig litt liten til å ligge i pulken, men det hadde vært godt å komme seg bort litt. I tillegg er det så kos på hytten i påsken. Hele familien min samles der (11 stk) og det blir skikkelig trangt og koselig, men fy så godt det er å komme hjem til sitt eget hus og å være helt alene etterpå da ;)

 

Haha.. igjen ble det et kjempelangt innlegg fra meg. Jeg skal bli flinkere å komme innom oftere og skravle! Så blir det litt kortere innlegg kanskje ;) Nå må jeg støvsuge litt før gullet våkner, så får vi ta oss en tur ut i det nydelige vinterværet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vasket hus.. he,he.. måtte bare skryte litt liksom. Grudde meg fælt til det denne uka. Noen ganger er det sååå kjedelig bare. Ho, ho.

Idag blir det tidlig middag, halv tre. Eldstemor skal stå slalom og far skal bli med og de må reise klokka tre.

Det blir spaghetti og kjøttboller med ferdig saus fra Uncle Ben´s med ekstra grønnsaker. Mmm:) Har liksom helt sluttet å lage hjemmelaget god pastasaus jeg.. skjønner ikke. Det som ER så godt, og sunt! Da putter jeg jo i alt det vi liker selv av grønnsaker og alt fra bunnen og ikke noe konserveringsmidler eller noe.. jaja, må begynne med det igjen gitt. Lat er jeg. Hahaha:)

 

Lollo, ja, vesla kommer til å dette på flat mark også, helt klart. Så det er bare å gå, gå og gå i grunn. Hadde tenkt meg ut en tur på dagen idag, men det var såå aaaltfor kaldt her. Minus 12 og vind er ikke favoritt-været til skitur, SELV om da hadde jeg vært mektig stolt av meg selv etterpå:D

Får se hvor kaldt det er ikveld. Vesla frøys litt igår kveld etter en times tid, og da var det ca 8 minus.

Så herlig det høres ut med one-big-happy-family på hyttetur:)

Vi låner hytte av svigers på fjellet vi, og er en ganske stor familie vi også.. men sjelden jeg og mannen og barna er der når alle de andre er der. Det er rett og slett altfor lite og knøttete. Såvidt plass til å snu seg føler jeg noenganger. Men ja, da er det innmari godt å komme hjem igjen ja;)

 

Herlig med trilletur da Lollo. Hvor i verden bor du? er det kaldt hos deg idag?

Joda, mye fint jeg planlegger å strikke. Alltid altfor mye jeg planlegger, men tiden strekker ikke alltid til. Jeg syr også skjønner du. For liksom ikke å ha nok prosjekter på gang:) farlig å kjede seg vet dere:) Syr forresten små og store avlange putetrekk i enten bomull eller lin, med tekster som de som kjøper ønsker selv. Her har ungene f.eks. hver sine puter med navnene sine på:) .. en bestemor bestilte en pute av meg til barnebarnet sitt som ble 1 år med teksten siste verset i "Lillebrors vise".En annen ville ha fødselsvekt, dato, navn, lengde på den nyflødte babyen til noen venner. Ja, så da vet dere det, om dere skulle ønske.;)

 

Nå planlegges det syrom/kontor/gjesterom her i huset. I hovedsak blir det syrom, for det er sjelden vi har overnattingsgjester og kontor blir bare brukt til å oppbevare regninger og viktige papirer. Så det blir mest MITT rom, og det gleder jeg meg ueeendelig mye til!! I flere år har spisebordet blitt brukt, og jeg bærer inn og ut, rydder vekk og frem. Hver gang det skal spises på, gjøres lekser på, perles på, tegnes på osv, osv..Puhh.

 

Oj. Ble langt innlegg på meg også:D Jaja.. sånn går det når man gjør reklame på seg selv;)

 

Ikveld blir det definitivt strikking på den grønne jakka mi! Nå: henting i barnehagen og begynne å tenke på middag.

Men apropos middag.. Babysyk.. hvordan lager du laksewok? blir såå glad om du deler oppskriften:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare såå flink ønsker3gull! Jeg har en fin og fancy symaskin, men vi er ikke venner... Det lengste jeg strekker meg er å sy gardiner, men ellers syr jeg det jeg klarer for hånd. Husker ennå symaskinsertifikatet fra barneskolen... Blæsj! Godt jeg har deg i bakhånd hvis jeg skulle trenge noe... Kanskje jeg må sende over den dressen som skal klippes i før ermene og stolpen kan lages. Har ennå ikke klart å manne meg opp til det arbeidet.

 

Genser og bukse i lyst og rosa må jo bli en innertier hos lille! Og laget i alpakka kommer hun ikke til å ville ta den av seg...

 

Koselig med laaaang rapport fra deg Lollo! Som prinsessen vokser! Det er jammen kort tid de er bittesmå og nyfødte. Kjedelig at hun er blitt mammadalt allerede da, men hun vet vel godt hvem som eier matfatet så det er vel helt normalt. Du får satse på at det bare er en periode før det bedrer seg. Angående flaske vet jeg ikke helt om jeg har verdens beste råd. Prinsen var så glupsk at han slukte i seg alt som kunne tenkes å komme melk ut av. I starten husker jeg vi byttet til flaske en stund uti puppemåltidet, for han strevde litt med å fatte flaskekonseptet når han var supersulten. Dere får bare øve litt mer og se om hun ikke tar til vett snart ;) godt for deg å vite at du kan være borte noen timer uten å måtte engstelig deg for om barnevakten står der med en hylende unge som nekter å spise ;)

 

Det er på obspost for gravide jeg holder til ja. Mange som kommer innom rommet mitt for igangsetting, og forsvinner ut igjen til føden og baby :( Heldiggriser! Men nå er det snart bare hundre dager til det er min tur!!

 

Så flinke dere er til å lage deilig middag... Lalksewok vil jeg også høre mer om! Spaghetti er min store favorittmat... Blir helt som en unge når jeg får det til middag, og kunne gjerne spist bare spaghetti med litt ost på mange dager i strekk. Nå som jeg liksom skal oppdra prinsen må jeg ta på litt kjøttboller og grønnsaker for syns skyld, men de dagene prinsen og jeg er alene hjemme... Hehehehe... Det pappaen ikke vet har han ikke vondt av... ;)

 

Nå er det straks middagstider her også... Aner ikke hva som står på menyen i dag, men kjenner at jeg nok skal forsøke meg på en liten porsjon. Så er det bare å håpe at den vil bli værende der nedi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi... ler krølle " de pappaen ikke vet har han ikke vondt av" :D

Jeg er helt enig med deg. Spaghetti er min favoritt også. Mmm.. jeg ligger rett ut her på sofaen, proppet og full.Haha.

 

Men du krølle.. jeg er absolutt ingen kløpper på symaskin altså!

.. har bare øvd, øvd og øvd.. gått lei, bannet høyt, inni meg(når ungene er våkne) og sendt symaskinen i skapet igjen flere ganger. Litt sånn "nå kan du skamme deg nå maskin". Hihi.

Etterhvert gikk det litt bedre. Men jeg er ingen proff! Og maskinen min begynner å bli gammel og støyer ganske "bra" og faktisk. Men moro er det.. av og til. Men det er cluet liksom "av og til".. for jeg må bytte på med hva jeg gjør. Nå er det strikking. enda jeg har to bestillinger liggende inne som jeg burde vært ferdig med;)

Håper du har fått i deg litt middag nå, og at det har blitt værende. Var det slik at kveldene er bedre enn formiddagene? Huff.. brr.. skrekk og gru.. håper jeg ikke blir kvalm hvis det kommer en liten spire i magen igjen!

 

Flaske ja Lollo.. vet ikke helt om det er så lett dersom bebisene har bestemt seg for ikke å ta flaske. Mine to tok ikke flaske, jeg prøvde og prøvde men det hjalp ingenting. Så da var det lufteturer på meg i 3 timer, så tilbake for å amme osv hver gang. Litt stress det i grunn, men.

 

Nå ligger lillemor i badekaret og bobler seg sier hun. Det er rett og slett at hun promper i vannet :D må le og da.. hun har humor.. om enn litt sånn "bæsj, tiss, promp" -humor enda:D

 

Men dere.. har dere forresten bestemt navn dere som har spirer i magen?

Ooops, må tasse avgårde til badet.. lillemor roper hun er ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!!

 

Igår var jeg som et slakt. Var innom og skumleste her, men klarte ikke svare. Hadde så sinnsykt hodepine, så jeg måtte bare legge meg i senga og skru av lyset. Sorry at laksewokmiddagen blir litt forsinket. Det er altså så enkelt som fra rema1000 sitt oppskrifthefte :) Prøvde å finne link, men får ikke opp siden. Var fra januar, og siden vi nå er i februar.... Dere får løpe til rema og se om de har januarheftet der, masse godt :)

 

Wok med laks og nudler

500gr laksefilet

1 brokkoli

4 gulerøtter

250gr eggnudler

 

Saus:

1 sitron, presset

1 rød chili

1 grønn chili (jeg brukte bare 2 røde)

2 fedd hvitløk

2 ss sweet chili saus

5 ss soyasaus

litt pepper

 

Skjær laksen i biter, gulerøtter i skiver og brokkoli i små buketter. Skrell brokkolistilken og skjær den i passe biter. Kok nudlene etter anvisning.

Bland finhakket chili og hvitløk med sitronsaft, soyasaus, sweet chili og pepper.

Stek laksen forsiktig, legg den over i sausen og la den marinere et par minutter.

Stek grønnsakene, bland inn de ferdig kokte nudlene og la alt bli gjennomvarmt. Tilsett laksen med saus og server.

 

Mmmmm! Har aldri brukt så mye fersk chili som jeg har brukt etter at jeg tok det heftet fra rema. Jeg brukte sånne frosne laksefileter som jeg tinte i kjøleskapet fra dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldene er definitivt mye bedre enn formiddagene. Nå har jeg spist og levert tilbake litt middag... :( bedre lykke til kvelds! Har fått noen salte kjeks som visstnok skal gjøre blodprøvene finere. Får prøve meg på dem litt senere. Nå venter straks besøk av guttene. Prinsen har vært syk med hoste og feber noen dager, så det skal bli godt å se han igjen :)

 

Den laksewoken må definitivt med på listen over retter som må smakes når formen tillater det. Er den veldig sterk? Tenker i forhold til små babymager som får smake noen timer senere? Skal levere oppskriften videre til kokken så får vi se hva som skjer :)

 

Hahahaha Ønsker3gull... Måtte flire høyt av lillemoren din som boblet seg. Ble et øyeblikk mektig misunnelig på dere som hadde boblebad hjemme... Inntil jeg leste videre og oppdaget at det var manuelle bobler! Tihi.. Det gjelder å holde tunga rett i munnen når man skal lese... I hvert fall sånn liten skrift som det blir på mobilen min.

 

Ski og hyttetur høres aldeles flott ut! Jeg håper virkelig at jeg er i form til påske, slik at også vi kan dra på fjellet. Vi har verdens beste hytte (sånn helt objektivt sett) og der samles stort og smått i påsken til tur, spill, lek og masse god mat ;) *drømme* Det værste er at det er meldt fint og passe kaldt vær til helgen, og her ligger jeg helt flat og husker knapt hvor skiene er lagret! Jaujau... Får ta det igjen senere, og i hvert fall til neste sesong!!

 

Navn ja... Det er alltid like vanskelig, nesten enda vanskeligere nå som vi liksom har brukt opp favorittnavnet. Jeg liker Ludvik, Sondre, Amund, Alfred og Sigve. Men gubben klarer ikke helt å bli enig med seg selv. Prinsen er oppigjenkalt etter sin oldefar, og noen av navnene på listen er navn etter flere oldefredre. Tror sikkert ikke vi kommer til å bli enig før etter ungen er født - vi har et halvt år på oss har vi ikke!? Hvilke navn tenker dere på da? Artig med litt inspirasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på nytt innlegg jeg.

Hiver meg på spaghetti "liker" tråden :) Jeg har lenge hatt planer om å lage en stoooor kjele med hjemmelaget pastasaus og fryse ned. Og evt pizzasaus. Det er jo sååå godt med hjemmelaget, men det beste er når det får kokt lenge, og det har ikke jeg tålmodighet til i hverdagen.

 

Ønsker3gull, du fikk jo til linkingen :) Den kommer ikke opp som link fØr du poster innlegget. Jeg har også mac, så det skulle ikke være noe problem.

Veldig fint det settet du har funnet til lillemor!!! Eneste uprktiske med alpakka er at det må vaskes forsiktig, men det trengs kanskje ikke å vaskes så ofte, og da er jo ikke det noe problem :)

 

Så hyggelig å hØre fra deg Lollo. HØres ut som du har en travel hverdag med en aktiv liten snuppe. Hvis det er noen trØst så er niesen til samboer like mammadalt, men når mammaen ikke er til stede så går det veldig greit etter litt gråting. Men med en gang mammaen kommer inn i rommet er det gråting. Håper ikke det blir noe problem med barnevakt i 30årslag. Til det med tåteflaske så har jeg hØrt om enkelte som kun foretrekker et bestemt merke på smokker, vil anta at det blir noe av det samme med flaske, så det er jo verdt et forsØk.

 

MaMi, så morsomt å lese om forsove-dere-historien. Syns jeg ser det. Litt som i alene-hjemme filmen :)

Du må ikke være så streng med deg selv nå :) Det er greit å ikke ha full kontroll når man har små! Nyt heller tiden mens de er små. Husk, dette er siste småbarnsperioden din (mest sannsynlig) så du må bare nyyyyyte det og kose deg!

Husker forresten vesten din. Du ga vel prosjektet til mammaen din, som heller ikke fant ut av det? Må ha vært noe galt med oppskriften!

 

krØlle, hvordan går det med treningen? Er du i form til å gjØre noe? Huff, misunner deg virkelig ikke. Kanskje blir det litt lettere når du kommer under 100 dager, så er det tross alt bare tosifret. Håper det!!!

Forresten så har baby alpakka silk strikkefasthet 23 i rillestrikk, og 26 i glattstrikk, så det er mulig vesten din blir noe mindre. Regner med at 27 er for rillestrikk og at den også blir litt anderledes i glattstrikk. Kanskje det er så lite at det ikke har noe å si?

 

Har vel akkurat nok garn til den vesten i str M, så om man det ikke stemmer på meteren sliter jeg. Er vel mellomgrå. Det er ett år siden jeg kjØpte garnet, så samme innfarging kan jeg bare drØmme om! Har også vurdert om jeg heller skal bruke det til en kjØrepose til baby, men så har jeg hØrt at det er mye mer praktisk med kjØredress. Noen med erfaring? Ender vel opp med å lage en av hver, så jeg er sikker. NØstebarndressen er jo veldig populær! Eller så blir det den fra Drops i merino extra fine. Men det haster jo ikke.....

Formen er veldig bra!! Nesten for bra om jeg kan si det. Har ingen symptomer, så jeg fØler meg ikke gravid :( Har derfor bestilit tidlig UL på fredag. Skammer meg litt for at jeg er så hysterisk, for jeg har jo egentlig ingen grunn til å tro noe annet, men blir litt stressa når jeg ikke har noen symptomer mer. Ihvertfall ikke merkbare!! Kanskje jeg merker mer etter fredag om alt er bra. Er 6 uker på fredag, så det er veldig kort, men nok til at hun UL-dama mente at hun kunne se et bankende hjerte. Grugleder meg.

Vi har ikke snakket noe om navn. Har vel ikke nevnt det en gang. Syns det er litt tidlig.

 

Ønsker3.gull, så flink du er som også syr! Kanskje du kan legge av en liten sum for hvert solgte produkt til ny symaskin? Spare opp til en viss sum og så putte i resten fra "egen" lomme. Jeg har lyst til å sy en voksipose til babyen, men får se. Om det blir noe av så blir det ihvertfall kjØnnsnØytralt, for tviler på at jeg syr flere.... Har du sydd det fØr?

Enten en sånn, denne kan deles

http://trultemorhobby.blogspot.com/search/label/poser

http://heidishobbyer.blogspot.com/search/label/SnØggel

Denne er litt enklere;

http://anjashjem.blogspot.com/2009/01/oppskrift-p-voksipose.html

 

Nei, nå vil jeg strikke litt igjen. Har ikke kommet lenger enn 3,5 cm, så det går ikke akkurat fort.

 

Ha en fin onsdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig med å poste innlegget da jeg ble sittende å lete etter voksipose mens jeg skrev her inne. Hadde engang en bok med masse bloggnavn på syoppskrifter jeg ville prøve når jeg ble gravid. Var vel i fjor på denne tiden at jeg lette internett rundt etter syoppskrifter. Hadde store planer, men fant ut at det var en tungvindt hobby, fordi man må pakke opp og ned hele tiden.... Den boka skulle jeg jo funnet igjen nå, men jeg aner ikke hvor den kan ligge, og aner ikke hvor jeg skal begynne å lete heller... ahh, det var lurt .... Ikke lage et wordark på pc`en nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glemte jeg jo helt at det jeg egentlig skulle svare på var styrket på woken. Syns det varierer veldig hvor sterk maten med chili blir. Men det er steinene inni som er sterkest, så om kokken tar ut alle steinene skal den ikke bli så veldig sterk. Evt kan dere bruke bare en chili. Men når jeg brukte to og tok ut alle steinene ble det overhode ikke sterkt, nesten litt svakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med tidlig tidlig ultralyd da Babysyk!! Håper du får se et bankende hjerte, eller kanskje to?! Det er alltid morsomt med ultralyd selv om de ser ut som peanøtter eller reker i starten... Du aner ikke hvor heldig du er som ikke har noen symptomer ennå! Selv om jeg skjønner deg med tanke på at det ikke er så lett å tro man er gravid når man føler seg helt vanlig... Lykke til uansett - hold oss oppdatert ;)

 

Jeg har sovet i hele dag og det var utrolig deilig! Sto opp klokken tre og rakk akkurat å kle på meg før middag. Raspeballer er ganske heavy kost, men jeg har nå i hvert fall smakt litt på tilbehøret. Og nå er det jammen tid for muddagslur! Latmannsliv?? Neeeeida. Noen fordeler må det være når man er lenket fast i ledninger 

 

Fikk strikket et par cm oppover babyvesten i går... Regnet ut at det går ca 4 meter med tråd per stripe i den nest minste størrelsen. 2 meter per runde. Altså et perfekt resteprosjekt. Jeg holder strikkefastheten fint med mini alpakka, har 26-27 masker per 10 cm glattstrikk og det var vel 26 som sto i oppskriften. Tror det skal bli aldeles bra... Får se hva som skjer når jeg skal surre sammen alle vrangbordene på toppen... Men det er heldigvis lenge til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra Krølle!! At du har fÅtt en dag Å hvile deg litt pÅ idag. Ja, Å sove til klokka tre er jo i grunn ikke bare litt. Men jeg er ganske sikker pÅ at du trengte det! :)

Dette var jo riktig lovende, eller hva? eller har du noen slike dager innimellom hvor du ikke spyr hele tiden?

Åh.. krysser fingrene for deg at du er over kvalmen for dette svangerskapet nÅ, og at du kan nyyyte:)

 

Babysyk- var det idag du skulle pÅ UL? jeg er sÅÅ spent.

 

Kjenner det er sÅ godt Å ha dere alle sammen her jenter! Dere er pÅ BIM men det er sÅ fint Å kunne prate om litt om alt ogsÅ. Dessuten er dere sÅ positive synes jeg.

Er glad jeg kan skravle med dere altsÅ.

Takk:)

 

Idag i pausene har jeg strikket litt pÅ den grønne jakka, men jeg MÅTTE liksom da kjøpe garn til disse idag ogsÅ:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=132&d_id=5〈=no

I hovedskal hvitt/natur og kant oppe og nede i svart. øverst skal jeg tre inn et svart, bredt silkebÅnd med sløyfe.

Det skal bli en bursdagspresang til ei jente som blir 16 År.

Dersom jeg blir ferdig(hun har bursdag sent i februar), strikker jeg disse pulsvantene i samme stil, med bÅnd de ogsÅ.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=132&d_id=6〈=no

 

Det er jo enkel strikk, men man har jo mye man skal gjøre av andre ting hele tiden ogsÅ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig deilig å ha sovet så lenge Krølle, du trengte det helt sikkert! Du må jo ha vært utslitt som klarte å sove så lenge!!!

 

Hmm, er hver stripe ca 0,5 cm eller? Da blir det 15 striper av hver farge opp til under armene, ca 60 meter garn, da holder det nok i massevis med litt under et nøste av hver i den minste størrelsen, jippi :) Tusen takk for målingen Krølle!!

 

ønsker3gull, det er i morgen etter jobb jeg skal på UL... Så skal jeg forte meg inn her når jeg kommer hjem :) Har hatt litt murringer idag, vet ikke om det er bra eller dårlig. Herregud, hadde aldri trodd jeg skulle bli så nervøs! Men er nok fordi man leser så ofte her inne om de som har mistet, og så glemmer man alle de det faktisk går bra med.

Er jo egentlig veldig glad jeg ikke har symptomer, men litt ømme pupper kunne jeg fint klart meg med. Kvalmen kommer vel for fult etter UL kan jeg tenke meg.... Gruer meg litt til å "vifte med beina" er ikke så glad i å blotte meg. Men det er jo verdt det :)

 

Forresten, hvor er dere fra ønsker3gull og Krølle? Mulig dere har sagt det før... Har en følelse av at ønsker3gull har sagt oppi nord, men mulig jeg surrer. Krølle vil jeg tippe vestlandet på pga raspeballene :) Og nå så jeg at ønsker3gull er fra Akershus da. Det er jeg også :) Er det a-hus du har født på eller?

 

Så flink du er som strikker i pausen! Hvor langt har du kommet nå? Leggisene var fine, vil tro 16-åringen blir glad, og så hørtes det veldig fint ut med silkebånd, da blir det litt mer pyntet :) Tror det vil gå ganske fort på pinne 7, men det må jo gjøres allikevel. Håper du blir ferdig :)

 

Nei, nå vil jeg strikke litt igjen.

Vi snakkes.

I morgen er det helg og forhåpentligvis perm for Krølle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper du får perm Krølle, og får det kjempefint. Hvordan går det med genseren til prinsen hjemme forresten? orker du å strikke noe nå ?

 

Spennende og gøy imorgen da Babysyk:) nei, ikke noe artig å blotte seg slik. Synes det er like ille hver gang:( men jeg gjør alt jeg kan for å forsøke å slappe av i de situasjonene der.. vet at det da gjør mye mindre vondt da! ;)I det hele tatt det å blottlegge seg slik da.. i fullt dagslys. Man gjør jo ikke det for mannen engang mener jeg.. med en lampe foran sine herligheter og "vårsågod, ta en ekstra god titt" -liksom :D

Men du.. murringer behøver jo ikke være noe vet du. Murringer kan være fordi du skulle hatt mens på denne tiden (?!) og fordi det fortsatt er tidlig i svangerskapet, så har ikke kroppen sluppet helt alle de vanlige symptomene. Det er absolutt ikke uvanlig altså!

 

Jo, jeg hører til A-hus, men har født begge barna på Kongsvinger. Et sykehus jeg syntes var myyye koseligere. Lunt og koselig der, og rolige og flinke folk. De har maaasse god tid til både mor, barn og far.

Men nå har jo A-hus blitt noe helt annet enn det det var da jeg fikk mine to gull! Det skal sies! Men jeg husker vi var der en gang på kontroll/UL sent i svangerskapet(husker ikke helt grunnen jeg nå), og kjære vene som de stresset, snakket bare til meg og henvendte seg ikke til far, og nærmest "husjet" oss ut når det var konstatert at alt var bra med babyen i magen.

 

Men flere venner av oss har født på A-hus, og er kjempefornøyde. Så det kan nok være at vi var uheldig den gangen vi var der på kontroll.

Uansett, dersom svangerskap går bra og babyen er frisk og fin hvis jeg klarer å bli gravid igjen, så går vi for Kongsvinger igjen. Det er koselig at alle barna ble født på samme sted også liksom. Og det hadde vært kjempekoselig om vi fikk samme herlige jordmor igjen også!

 

Nå har jeg akkurat bestilt billetter til "High School Musical" i Oslo i mars. Jentetur med eldstemor og meg og et par andre små-damer og mammaen deres:) blir fint å få tid til henne også nå. Så fort å glemme å bruke godt med tid på barna når de begynner å bli tenåringer synes jeg. De klarer seg liksom så godt selv, ordner seg selv, gjør husarbeidet, lager mat, og chatter heller med venninner eller har sine egne aktiviteter utenfor hjemmet. Men må passe på at hun føler seg godt ivaretatt hun også. Hun ble suuuper-glad for at mamma og hun skulle alene på shopping, show og kafè-tur en hel dag sammen. UTEN små-unger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - jeg har fått 10-11 runder på 3 cm så det går litt mer enn 0,5 cm pr stripe. Av de 15 cm går jo 3 cm bort i vrangborden så blir ikke fullt så mange striper som 15 av hver tror jeg. Tror den babyen på bildet er minste str og der er det noen og tyve striper helt opp til halsen midt foran. Du burde ha rikelig med to halve nøster til minste str. Går litt mer av den fargen som skal lage vrangbordene, men uansett ikke mye garn som går med. ;)

 

De leggingsene så skikkelig deilig ut! Sånne vil jeg også ha... Får legge det til listen over prosjekter jeg drømmer om å lage. Så bra at du tar deg tid til å lage personlige bursdagsgaver i en hektisk hverdag! Tipper det blir satt stooor pris på hos mottaker ;)

 

Genseren til prinsen ligger hjemme uten monterte ermer og uten knapper. Satser på å gjøre den ferdig i helgen hvis jeg bare får litt permisjon. Det hadde passet fint for prinsen selv skal være hos mormor og kose seg hele helgen. Hadde blitt litt av en overraskelse for han å komme hjem til ferdig genser... Tror nok jeg må forhandle godt i morgen for å få permisjon så lenge som forrige helg. Da gikk jeg ned 1,5 kg og de har ikke villet på igjen denne uken til tross for iherdig vanning... :( men noen timer får jeg nok uansett :)

 

Riktig gjettet på sted i landet. Jeg er nok blant den skarrende befolkningen som sverger til kun hankjønn (jenten, døren, boken osv) og intetkjønnsord, selv om jeg er noe påvirket av min østlandstalende mann...

 

Nu er det nattatid på gamlehjemmet her. Lysene slukkes og nattevakten sier god natt... Maten kobles fra og Krølle må sove...  vi snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

Får prøve å se om jeg rekker å skrive litt i kveld. Knøttene har hatt en natt og dag som har vært veldig urolig. Mye luft i magen og gråting. Stakkars små gullene... Desverre fører det også til lite søvn på mamman, så jeg er rimelig kaputt jeg også...

 

De leggvarmerne var jo bare kjempefine. Tror faktisk jeg har noe eskimo garn liggende fra min kjøpeorgie på strikkenett i vår ;)

Legger det til listen min, med pinne nr 7 burde det gå relativt fort, selv for meg ;)

 

Lollo, så moro å høre fra deg og at lillemor har blitt så stor. Går nok kjempebra å dra bort en tur i helgen, var det ikke nå i helgen dere skulle en tur ut?? Du spurte ang flaske. Jeg kan desverre ikke gi deg noe n gode råd for å trene på dette, for mine to knøtt tar flaske veldig bra. Det gjorde eldstejenta mi også. Mellomste ville ikke ha og det var egentlig ikke noe problem. Har dere prøvd å gi med kopp? Slik de gjør på sykehuset på de minste?? Mine to små var ikke fornøyd med kopp, de hadde så vanvittig sugebehov. Så de gikk kjapt over til flaske.

 

Så spennende med ul i morgen Babysyk. Gleder meg til å høre hvordan det går. Masse lykke til :)

 

ønsker3gull, veldig godt å ha deg her sammen med oss. :) Glad du ikke kunne holde deg unna ;)

Høres skikkelig kos ut med jentetur. Når knøttene blir litt større har jeg tenkt å ta med eldstejenta mi til London på jentetur. Vi gjør så og si aldri noe alene hun og jeg.

 

I morgen skal vi med knøttene til helsestasjonen for å veie dem. Er spent på hvor mye de har økt.

En god nyhet i forhold til meg er at jeg har tatt av meg nesten alle kg jeg la på meg i svangerskapet.. Bare 3 kg igjen.. Hjelper å dobbeltamme :) Dog er huden noe løs og slenger enkelte plasser, men annet er vel ikke å forvente.;)

 

blir trøtt av å lese om at dere er trøtte og sover lenge. Hørtes ut som du trengte å sove så mye Krølle, godt for deg. Krysser fingre for at kvalmen er på vei bort..

Tenker jeg skal ta med meg knøttene og finne senga jeg også...

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, MaMi, bare 3 kg igjen!?! Du er kjempeflink!! Og ammingen har nok mye å si ja. Jeg er blitt en skikkelig slappfisk for tiden. Men har planer om å komme meg ut på tur hver dag. Om det ikke er på formiddagen, så må det hvertfall bli en tur på ettermiddagen. Både jeg og lillemor har godt av det. Forresten 3 kg igjen her også, men magen er ganske slapp og deigete enda.

 

Vi får se hvordan det går i 30-årsdagen. Nå har vi begynt å legge lille rundt 21-21.30 på kvelden, så satser på at hun legger seg fint med besteforeldrene tilstede også. I går var mannen hjemme med henne en halvtime alene, og det hadde gått veldig fint. hun begynte å gråte i det hun hørte at jeg kom inn døren..... ;)

 

ønsker 3.gull: jeg bor utenfor Bergen (i en av nabokommunene). Var ikke så veldig kaldt her i går, men sol fra skyfri himmel. Deilig!

 

Får skrive mer i morgen... nå er det på tide å stupe til køys så jeg får noen timer på puten før det er mating igjen ;)

 

Gleder meg veldig til oppdatering fra deg, Babysyk!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske straks perm :) om enn bare til i morgen tidlig... Perm er perm! Satser på at jeg kan dra hjem en tur i morgen kveld også. Vil så gjerne høre på sangene i "hver gang vi møtes"... Noen andre som ble helt smeltet og hektet forrige lørdag?

 

Venter her i spenning på resultat fra innveiing av to små knøtt, samt hjertesjekk hos enda mindre knøtt... MaMi og Babysyk... hvordan gikk det i dag?

 

Jeg har nå vært forkjølet i tre uker, men tror det er over nå. Driver og venner meg av med nesespray og det er noe dritt. Man blir jo helt dedd i desa flere timer før det endelig slipper! Men det skal bli godt å få luktesansen og smakssansen tilbake. Har bestilt meg tomatbønner, ris og fetaost til middag... 2 av 3 liker jeg egentlig ikke noe særlig. Gravid - jeg??? 

 

Stakkars knøttene som har vondt i magen sin... Håper de fikk sove godt i natt, med påfølgende mer søvn for foreldrene også...  og så xxxxxer fingrene for at miniLollo vet å oppføre seg eksemplarisk når det er bursdag ;)

 

God helg alle superjenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...