Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen FruLS! Jeg er også ganske nyinnflyttet på denne tråden, og kan melde om supre damer og varm mottakelse! Jeg er 31 år og har en prins på 5 år. Nå er jeg 22 uker på vei med nr to, spyr og spyr og bor for tiden på kk. Bor forresten også i Bergen . Settet du lager var skikkelig tidløst og fint! Kan tenke meg at det tar seg godt ut i brunt... :)

 

Ønsker3gull - stooor klem til deg for det du har vært igjennom! Alvorlig sykt barn er min værste skrekk! Prinsen var innlagt i fjor høst med blodforgiftning og astma. Han ble skikkelig dårlig og måtte intensivbehandles noen døgn før det snudde. Mens vi lå på barneklinikken gikk vi forbi dører med barnenavn på, og jeg kjente meg plutselig sååå takknemlig over at vi tross alt kunne dra hjem med friskt barn etter en uke! All ære til deg som har holdt ut! Tenker det er godt både for deg og barna å ha en mamma med litt overskudd hjemme noen dager i uka...

 

Sånne superutdannede reservebestemødre vil jeg også ha tilgang på MaMi! Hvis det fungerer så høres det nesten for godt ut til å være sant. Koster det noe? Skikkelig bra å kunne få litt kjærestetid alene etter hvert da! Gleder meg til å høre fortsettelsen på den historien der...

 

Babysyk... Var det du som skulle lage teppe? Bøyer meg i støvet over innsatsviljen! Jeg har en gang strikket lappeteppe med 80 lapper som jeg heklet sammen og til slutt sydde tynn fleece på baksiden av. Et evighetsprosjekt det bare går ett av fra meg... ;) når det er sagt så falt jeg for varianten med 6 ruter jeg da. Er litt svak for mønster laget av fargeskift i garnet... Sikkert lurt å lage tepper i nøytrale farger, for de varer jo en stund, og plutselig skal du ha ny sofa... Gudd løkk uansett farge!

 

I dag har jeg for sikkerhets skyld fått vondt i magen. Fikk en paracet for litt siden, og nå venter jeg på at dr skal komme å legge healing hands på meg og si at jeg må slutte å sutre... Sliter med å holde paracet nede i magen, for noen på kjøkkenet har surret i kannene i dag og laget te på en kanne det har vært kaffe på... Yærk og usj!

 

Nå husker jeg null og nix mer å kommentere! Plutselig tilbake!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei Ønsker3gull :( SÅ dumt at ermet kanskje er feil igjen! Er du sikker pÅ at det ikke gÅr greit allikevel, eller vil det syns veldig godt?

 

Kjedelig med den syklusen din altsÅ! HÅper du fÅr noe som gjØr susen hos gyn. Syns det er riktig av deg Å gÅ nÅ, nÅr du ikke engang har mensen, er det bortkastet Å vente ett År tenker jeg. HÅper du fÅr time fort!!

Du er ikke rar, jeg vurderte jo ogsÅ Å ta en sjekk hos gyn fordi jeg syns kroppen tullet sÅnn. Forbannet meg over syklusen, og var skikkelig sur rett fØr positiv test :)

 

Hehe, 3 meter ja!! MÅtte le hØrt nÅr jeg leste det. Er bare 80cm, og sÅ dytter man jo teppet sammen, men blir nok litt trangt ja.

HÅper ikke det tar lang tid... Er jo bare rett hele tiden, sÅ man trenger ikke tenke :) Kan jo ta det fram av og til bare, for jeg blir nok fort lei...

Syns begge er fine, men tror jeg vil gÅ fortere lei av de smÅ rutene, da mÅ man mÅle mer og sy sammen til slutt...

 

Lappeteppe med 80 lapper var imponerede!!! Syns bestemorruter-teppe er kjempefine, men vet jeg kommer til Å la det ligge umontert.... Litt av en jobb du hadde der ja!!!

 

Kjedelig med magevondt KrØlle. Det hadde du ikke fortjent!!! HÅper du klarer Å holde pÅ paracetten sÅpass lenge at den begynner Å virke. SlØvt Å bytte om kannene, de er jo sikkert merket! De har sikkert vært trØtte :)

 

Forresten, vognen, nÅ fikk jeg enda mer lyst pÅ den vognen :) HÅper jeg finner en pÅ salg, for de er jo ikke billige!!!

 

God bedring KrØlle!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for klemmene jenter:) det gjør godt. Ja, det var en tøff tid, både da hun var syk først og da jeg ble syk etterpå:(

Men heldigvis begynner kreftene å komme tilbake, altså.. de er nesten helt her;)

 

Stakkars liten deg Krølle- som om ikke det er nok å være kvalm ellers så skulle de gjøre dette med kannene:(

God bedring vennen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må passe meg på så jeg ikke kaller vår eksklusive "barnevakt" for Mrs Doubtfire skjønner jeg ;)

 

ønsker3gull, hvor får man tak i sånn stopp til hunden??? Det høres jo helt genialt ut. Sikkert lurt å klippe litt ofte, vanskelig å vite hvor nerven er når klørne blir så lange. Visste ikke at de vokste inni neglen.

Så kjedelig med ermen... Må du rekke opp?

Så kjedelig med syklusen din, håper det retter seg opp snart og spira sitter snart. Er ikke noe særlig å føle at tida løper fra deg, er så lett å bli stresset av det. Jeg hadde også satt en grense for når jeg kom til å gi meg, men litt tidligere enn deg. Jeg ønsket ikke å bli gravid etter 35. Jeg klarte det akkurat, fyller 35 år i år. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å få flere barn noensinne. Er veldig greit å vite at dette er siste gangen, så nå koser jeg meg med det. :)

 

Krølle, Homestart koster ingenting. Det er et frivillig prosjekt, som skal avlaste familier som trenger det. :)

 

Babysyk, det var virkelig fint det teppet. All ære til deg om du går igang med det.. ;) Flinke deg..

 

Her har knøttene vært kjempeurolige i hele ettermiddag /kveld.. Skjønner at jeg må ha spist noe, men skjønner ikke helt hva det kan være. De vil liksom ikke roe seg ordentlig ned, hatt mye luft i magen.. Huff stakkars små nurkene mine :( Nå sover de i kurvene sine oppe i stuen, og jeg kommer ikke til å bære de ned før de har våknet selv og fått mat. Da sover jeg heller på sofaen imens.. :)

 

God natt dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!!! :)) JEG HAR FÅTT MENSEN :))

Fra din munn til Oven MaMi :D endelig!

SÅ glad har jeg neppe vært noengang over Å ha fÅtt mensen :D

Da kan endelig den virkelige prøvingen begynne om et par uker:)

 

MaMi- den Stopp-boksen tror jeg man fÅr kjøpt i dyrebutikker. Jeg er neimen ikke sikker, mannen som har kjøpt. Skal høre senere idag.

Stakkars knøttene dine. NÅ hÅper jeg de og du fikk en god natts søvn nÅ inatt! Det er sÅ fælt med for lite søvn synes jeg. Da gÅr jeg rundt som en zombie, føler meg fyllesjuk og hele dagen blir ødelagt.

 

Her idag mÅ jeg bestille legetime til eldstemor. Er redd hun har fÅtt den smittsomme lungebetennelsen. Hun har vondt for Å puste, vondt i hodet og har feber:( hun er ellers, bortsett fra sykdommen, veldig frisk. Har vært borte fra skolen 1 dag som "normalt syk" siden 1. klasse og til idag nÅr hun nÅ gÅr i 7.klasse.

Ganske bra igrunn:) stÅlhelse sÅnn sett:))

 

Nei, nÅ fÅr jeg lage frokost her.

Juveldag idag:)

 

Snakkes senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig mulig? jeg er helt rar i kroppen. Slapp, litt sånn feber-aktig, vondt/øm i magen og har sovet flere timer!

Husket tydeligvis ikke hvordan det er å ha mensen:D

Trenger vel ikke si at jeg ikke har strikket en eneste maske?!:(

 

Dere kan tro jeg allerede har vært inne på terminkalkulatoren dersom EL er om to uker og sjekket:D :D Føler meg direkte sagt rett ut spik, spenna gæærn! Babygæærn:)

 

På tide å hente vesla i barnehagen;) stakkars, ble lang dag dette for henne:( men hva i allverden skal man finne på til middag idag da??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med rødt besøk Ønsker3gull!!  Det var jammen på tide synes jeg... Og godt å høre at det ikke skorter på motivasjonen og planleggingen ;) Viktig dag på kalenderen om ca en mnd da... Blir spennende uker fremover! Xxxxxer fingrene for at det blir full klaff for deg med en gang :) Så får du slappe av og pleie deg selv resten av dagen...

 

Selv har jeg kommet til uke 23 i dag. En liten milepæl i seg selv, siden man nå vil gjøre en innsats for å redde barnet hvis han skulle bestemme seg for å komme litt mye før tiden. Ikke at det er noe som tyder på det altså, men nå blir det liksom baby nesten uansett... 

 

Hva ble det til middag i dag da Ønsker3gull? Her har jeg fått prinsefisk med hvit fuskesaus og gulrøtter. Og deilig kaffefri te til dessert :) tok ingen sjanser og valgte kokt vann og tepose i dag... Hehehe... Litt skremt etter i går ja. Jeg hater kaffe, og det skal i hvertfall ikke være i teen min :)

 

Gratis barnevakt eller hjelp fire timer i uka... Det der homestart høres ut som et gullfunn. Jeg vil oxo ha! Men de må nok spare ressursene sine til de som har flere enn barn nr to... :( kanskje jeg må finne meg en au pair i stedet. Da må vi bare få litt større hus først... Og da blir det sikkert like billig å leie barnevakt fire timer i uka.. ;)

 

Prinsen skal begynne på skolen til høsten og vi har kommet i et uforutsett dilemma... Det er 6 km til skolen, og prinsen har rett på skoleskyss. Det går ikke direktebusser, og jeg synes 5-åringer er for små til å skulle bytte buss alene. (prinsen blir ikke seks før utpå høsten). Det synes egentlig kommunen også, så da får han taxi til og fra skolen. Problemet er bare at da kan han ikke være på SFO, for taxi kjører bare til skolestart og skoleslutt! Så her må vi altså velge mellom å la prinsen ferdes fritt i trafikken, eller at han må komme seg ut av huset selv på morgenen og være alene hjemme 1,5 time på ettermiddagen... Hva ville dere valgt?? Nå skal jo en av oss være hjemme med mini første halvåret av skolegangen, men han skal jo gå på skolen bittelitt lenger enn det? Kjenner jeg blir litt frustrert. Ikke noe godt alternativ at vi må kjøre og hente han heller, for da havner vi midt i værste rushet begge veier, og må krysse bomringen flere ganger daglig... Usj... Vanskelig valg!

 

Tusen takk for alle bedringønsker! Jeg er faktisk litt bedre i dag ;) Skal prøve meg på nok en vrangbord på minivesten... Phu, det har tatt lenger tid enn jeg hadde regnet med å få ferdig den vesten altså, og ennå mangler det fem vrangborder og noen knapper. Gi meg tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for mensen til Ønsker3gull!!! Det var jammen på tide!! Vi var jo i IKM-uke sammen.... Da er det ca 4 uker til enda stØrre jubel og positiv test.

HØrtes ikke god ut den mensen! Håper du er blitt bedre nå!! Snart slipper du forhåpentligvis det styret der!

 

Så du frusterte fruer igår MaMi? Og dere andre, hvis noen har fulgt meg på det? Syns det var kjempetrist når Lynette fant ut at de virkelig skulle skilles, jeg har heiet på at de skal bli sammen igjen, så jeg begynte jo å grine litt når hun fant det ut. Håper det er hormonene. Liker best happy endings jeg!!! Hehe :)

 

Hvordan går det med knØttene idag, er de bedre i magen? Får håpe det! Ikke kjekt når de små har vondt og ikke kan si hva som gjØr at de får vondt.

 

Hurra for uke 23 KrØlle. Alle milepæler er gode å ha passert, og den du har passert er jo kjempeviktig!

Ikke lett dilemma dere har kommet opp i!!! SkjØnner ikke helt hva kommunen tenker med når de lager sånt opplegg... Har jo ikke så mange erfaringer å komme med, men når jeg ser på nevØen min som også skal begynne på skolen til hØsten, syns jeg han er alt for liten til å være så lenge alene hjemme. Og ser ikke for meg at han klarer å komme seg ut dØra til riktig tid heller. Det er ikke noen naboer med samme problem, så dere kunne byttet på kjØringen?

Så bra du er bedre :)

Syns ikke du har brukt lang tid på vesten jeg. Nå var du jo dårlig igår, så da ble det ikke noe. Og når det gjelder meg selv går det alltid mye tregere mot slutten av et prosjekt.

 

FruLS, når har du IKM? Spennende å fØlge med på :)

 

Tror jeg skal prØve å strikke litt, men er redd for hånda med senebetennelse. Den har vært ganske grei en stund, men vil ikke at den skal bli værre.

 

Ha en fin onsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Krølle.. nei, det skorter ikke på motivasjonen nei.

Men hva i allverden er prinsefisk?? og var det fiskesaus eller er det noe som heter fuskesaus??Hørtes ivertfall godt ut:)

Vi endte opp med en pose-pastarett og brød til;) helt ok, men i grunn litt kjedelig. Imorgen blir det nakkekoteletter med hjemmelaget brun saus.. mmm :)

 

Hmm.. det var ikke lett det med skolevei du ;)

Jeg hadde nok valgt at han var alene i 1,5 timer.. men hadde nok kanskje prøvd å heller jobbet litt mindre(80 % ) og jobbet da kortere dager hver dag om jeg var deg.. ja, eller mannen din. Men skjønner at det ikke alltid er så lett å få til også altså!!

Har dere kanskje en venn han kan bli med hjem de få timene han er alene, som dere kan betale foreldrene en slant for at han får komme dit en liten tur og få en skive etter skolen f.eks da? eller noen besteforeldre som kan steppe inn en times tid hver dag.. ? eller hva med en annen barnevakt dere bruker, en god og kjent nabo som han er trygg på?

Jeg hadde IKKE latt ham gå på en trafikkert vei alene. Synes det er skummelt nok når barn går eller står langs en noe øde vei alene. Man vet aldri! :(

 

Tank! nå er du 23 uker ja:) litt av en milepæl ja:)Du er over halvveis! :)) Sikkert godt. Veldig godt å høre at du er bedre idag! Jeg tenker titt og ofte på deg gjennom dagene, fordi jeg vet selv hvor jæ.... det er å være fanget i svangerskapskvalme:(

 

Ble plutselig redebygger-tanker i hodet mitt idag, når jeg skjønte at ting faktisk/forhåpentligvis kan skje raskt her. Nå er snart hustegninger ferdig(altså.. DET var planlagt da!), men nå tenker jeg på større bil, mer orden i sysakene til barna (organisering av uteklær, skuffer osv, osv). Det er jammen ikke bare, bare å ha to fastboende barn, to bonus-barn annenhver helg og flere ferier, og forhåpentligvis ett barn til (hadde det vært opp til meg så ville jeg hatt to barn til), hun og to katter og en mann som jobber støtt!! så alt hus og hjem blir overlatt til meg.

 

MaMi- sjekket med mannen, det stopp-pulveret heter Blod-Stopp, koster litt over hundrelappen og fåes hos dyrlegen. Kan visstnok brukes på mennesker også. Ambulansepersonell har det og bruker det på blødninger som ikke gir seg visst. Tar to våte q-tips og dypper det ned i pulveret og så presser det lett/gnir forsiktig mot neglen. Effektivt. Slutter å blø med en gang! ;)

 

Her er vesla igang med å dele ut hjemmelagede sjokoladeboller. Veldig snilt altså, men hun tar jo en ekstra til seg selv hver gang hun deler ut:D

Nå ser hun ut som en liten spirrevipp da, så ingen fare.. bortsett fra mageknip!

Biolaen går det hardr utover også her ser jeg.. huff. Vi snakkes litt senere dere. Må være litt med henne jeg nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille mannen min, han la vesla :) tror dere ikke hun klarte å gulpe opp bolle og Biola da dere?! Joooda;) men vi burde jo ha stoppet henne. Hun er helt vill i blikket når hun ser boller!

 

Ja, klart jeg husker det Babysyk:) Håper jeg kommer raskt etter da;) hvilken uke er du i nå?

 

FruLS- hvordan går det med teppet? har du strikket mye, og går greit med fletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, så kjedelig! Bollemoms :)

Men det hørtes mmmm godt ut med hjemmelagde sjokoladeboller!!! Lenge siden jeg har bakt noe, men det er jammen godt :)

Håper det går fort med positiv test ja! Jeg drakk grapefruktjuice den pp det klaffet for oss, men sluttet jo lenge før EL, så vet ikke om det hadde noe utslag!

Jeg er 6+5 idag, da er jeg vel i min 7 uke? Leste noe annet et sted, men syns det virket rart.

 

Ikke fått strikket noe siden sist innlegg.... ble sittende på facebook. Men nå!!!

 

Snakkes vel senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grapefruktjuice sa du Babysyk? skal det gjøre noe spesielt?

Ja, om det klaffer allerede for oss denne pp, så vil det være 9 uker mellom oss da tror jeg;)

 

Ja, jeg tror man regner at man er i uke 7 fra man er liksom 6+1 allerede.. så da er du i din 7.uke:) Du kan være såååå glad for at du bare har ømme pupper Babysyk!

Håper jeg får det likedan når/hvis den tid kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det skal visst gjøre at man får mer slim, eller gjøre det mer slimete. Er ikke forsket på, så det kan jo være tilfeldig. Drikk det ca en uke før EL og fram til EL. Men ikke etter EL, det er visst ikke bra. Jeg hadde jo litt kluss, så jeg trodde jeg hadde EL, og kroppen forsøkte nok å slippe egget, men så var den to uker senere. Og da drakk jeg ikke juicen. Er jo mange som tar hostesaft også, men tenker at det kan jo ikke være bra å helle i seg masse hostesaft!!

 

Om du har syklus på ca 28 dager, så blir det ca 7 uker mellom oss, for idag er du jo på dag èn :) Tenk at du er "gravid" på dag 1 idag.

 

Tenkte på det istad, og ga kroppen min en klapp på skulderen! Hadde aldri trodd at jeg skulle være nulll kvalm!! Skal nevnes at jeg alltid har blitt "morgenkvalm" om jeg har sovet lite. Særlig etter å ha pusset tennene, blir skikkelig kvalm av tannkrem da!! Har hatt sånne dager nå også, men sånn har det vært i omtrent 10 år, så vil ikke kalle det svangerskapskvalme bare fordi jeg er gravid:)

 

Håper det fortsetter sånn!!!

Du skal få både babystøv og svangerskapssymptomstøv av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm mm.... Bolle! Det høres godt ut, bortsett fra den biten med sjokolade da. Hører til blant dem som ikke er så fan av sjokolade. Men gi meg gjerne alt annet som er søtt og klissete - bare ikke akkurat nå som jeg er gravid... :)

 

Prinsefisk er ikke så spennende som det høres ut som. Dampet torskefilet og hvit fiskesaus til (ikke fuskesaus som jeg foreslo i sted). That's it... Poteter og gulrøtter som tilbehør. Men det gjør seg godt på en meny da... ;)

 

Prinsen skal gå på privat skole, derfor ikke så lett å finne andre akkurat i nærheten å samkjøre med. Mye tøys og tull på lokalskolen, og klassene busses til andre skoler mens det bygges ny skole de neste 1-2 årene. Heller mot at vi velger permisjon med 80 % lønn i stedet for full lønn, og litt permisjon uten lønn til slutt, slik at vi får vært hjemme hele første skoleår. Da kan vi velge taxi til og fra skolen. Så får vi drive bussopplæring og innmelding i SFO til neste sommer...

 

I kveld har formen vært ganske bra, så nå er babyvesten ferdig, bortsett fra knappene som jeg ikke en gang har kjøpt... Skal lage en til sånn vest tror jeg, men den skal være uten striper, for nå er jeg lei av å feste tråder! Og så er det jo fint med litt variasjon! Får bare krysse fingrene for at jeg har nok tråd igjen av fargen som skal lage vrangbord, ellers blir det superkjipt å måtte gi tapt helt i innspurten på vesten... Men jeg har prøvd å regne litt på det og mener det bør gå fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker Babysyk:) jeg tar imot massevis av babystøv:))Hmm.. den juicen.. takk for tipset.

 

Hehe, nei, en kan vel ikke kalle det noe svangerskapssympton å ikke like tannkrem når du ikke har gjort det på 10 år:D

 

Hadde vært fint om det klaffet denne pp ja. Hadde vært kos med et novemberbarn:)

 

Nå må jeg stupe i seng jeg altså dere. Skal på jobb imorgen. Eldstemor må klare seg på egen hånd, hun er jo 13 og da har man ingen sykt-barn-dager lenger (ikke etter 12 år). Men jeg går et par timer før tenker jeg, så slipper hun å lage middag stakkars!

 

Natta folkens:) "Ser" dere kanskje imorgen kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det jammen meg skjedd mye siden jeg gikk fra jobb. Har vært og holdt førstehjelpskurs..veldig kjekt.

Jeg har IKM rundt 23.febr. Er lit usikker for har ikke helt stabil syklus ennå. Er 'bare' på pp2.

 

Teppet er jeg ferdig med allerede. Begynte i november-ish, så har holdt på en stund. Tjkt garn og tjukke pinner hjelper på, men var godt lei på slutten.

Jeg har strikket omtrent kontinuerlig siden påsken 2010 da første venninnen min ble gravid.

Nå holderjeg på med buksen til hentesettet..gleder meg til å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere...

 

Skravla går her :) Titter innom via mobilen gjennom hele dagen, så jeg har lest det meste... Men plutselig så har dere lagt inn mange innlegg og jeg ligger langt etter ;)

 

Jeg lurte litt på den fuskesausen, hørtes ganske spennende ut... He he. Sykehusfisk er ikke min favoritt må jeg innrømme. Men må innrømme at jeg fikk ikke så aller verst mat når jeg var innlagt sist etter keisersnittet. Men en ting jeg alltid har fått, enten jeg har vært innlagt selv eller med mellomste jenta, det er svinesteik i veldig tynne skiver. Det smaker ingenting og er bare seigt, og det er alltid på menyen når jeg er der. Fikk det når jeg fødte eldste, når jeg født mellomste, alle gangene jeg har vært på sykehuset med mellomste, de gangene jeg har vært innlagt selv... Selv nå sist... Kommer bare ikke unna den retten :)

 

Jeg så Frustrerte fruer ja. Men jeg må innrømme at denne sesongen synes jeg har bare vært trist. Skjer jo bare negative ting, og det har ødelagt mye for meg. Forrige uke giddet jeg bare ikke å se på... Er skikkelig skuffa. :( Gleder meg til Grey's kommer tilbake. :)

 

ønsker3gull, gratulere med mensen :) Endelig er du igang ;) Må innrømme jeg aldri hadde trodd jeg skulle gratulere noen med det, men pytt sann, her inne er ALT mulig :) Nå krysser vi alt for at det skal klaffe så fort som mulig :)

 

Huff, boller og biola i retur hørtes ikke så innmari godt ut. Men er sikker på at hun koste seg bra før de kom opp :)

 

Så kjedelig med den skoleskyss situasjonen Krølle. Skjønner godt du ikke vil la han gå alene eller ta buss alene. Eldste vår fikke ikke gå alene fra skolen sammen med klassevenninner før i siste del av 2 kl. Hun går nå i fjerde og går hjem alene to dager i uken. Og vi har bare ca 1 km til skolen. Desverre har vi hatt mange såkalte "lokkebiler" i omløp her spesielt denne høsten. Det vil si ekle menn (de er observert menn i bilene) som forsøker å lokke ungene til seg. Flere har forsøkt blitt dratt inn i bilen. Helt forferdelig. Derfor får ingen her gå alene, alle må ha noen å gå med. Vi har gitt eldste mobil, som hun har med når hun skal gå hjem. Enda vi egentlig ville vente minst ett år til.. Håper det ordner seg for dere, Krølle :)

 

Vi var å veide knøttene idag. De har vokst og har siden sist gått opp ca 300 gr hver. Det er på ca 1,5 uke. Var ganske koselig å være der, var så mange som kom med komplimenter og beundret knøttene. Så på mannen at han ble kjempstolt og jeg, vel jeg er jo mamma'n og ELSKER når andre beundrer mine hjertebarn :)

 

De har vært litt roligere i kveld da. Har litt sånn knipetak i magen av og til, men det er jo ganske vanlig da. jeg derimot har fått så vondt i ene puppen. Er så redd for å få betennelse, men det kjenes ikke helt sånn ut. Enten har de ikke klart å tømme den helt, eller så er det etter i natt hvor jeg må ha vært litt kald. Nå har jeg lagt på ullinnlegg og skal pumpe meg straks. Da får jeg tømt helt, så får vi se om det hjelper. Det verste er at jeg ikke klarer å holde knøttene, det gjør så sinnsykt vondt når man kommer borti.. :(

 

Lykke til med alle strikkeprosjekt dere har, jeg tar alle under en i kveld ;) Nå skal jeg igang med pumping, melkekua in action ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et innlegg her jeg ligger rett ut på sofaen med styggvondt i mage og rygg:(

Jobb snart.

 

Så koselig å få status MaMi:) men uff.. det hørtes ikke godt ut med evt. betennelse. Håper det bare er at knøttene dine ikke har tømt helt, og at det ordnet seg når du pumpet.

Det der kan være fryktelig vondt. Husker selv. Eldstemor ammet jeg i ett år uten noen problemer, veldig kos. Men med vesla gikk det ikke fullt så bra. Mye trøbling, vondt og sår:(

 

Skikkelig skummelt med "lokkebiler" som du nevner. Det er forferdelig, forferdelig ekkelt og skremmende!! At barn er forsøkt dratt inn i biler er helt grusomt!

 

æsj, den svinesteika kjenner jeg til:( helt enig, gummi som ikke har smak:(

Nå får vi se å kommet oss avgårde, vesla og jeg.:) Hun bygger lego og skulle nok heller ha gjort det en stund til, men;)

Henter henne tidligere idag, så det er kos:)

 

Ha en fin dag alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere bygge nytt hus Ønsker3gull??? Det høres kjempespennende ut! Er det et ferdighus med modifikasjoner, eller tegner dere selv? Jeg ønsker meg også nytt hus. Vi bor helt ok nå i et rekkehus som er i gangavstand fra jobb. Drømmen er enebolig med nok rom til at barna kan få hvert sitt, et kontor og et gjesterom + en kjeller/loftstue til lek og spill. Men foreløpig er det aaaaalt for dyrt hvis vi vil ha gangavstand til jobb eller prinsens skole. Vi sparer for harde livet og om 2-3 år regner jeg med at vi skal klare det. Frem til da får vi pusse litt opp og kose oss der vi bor. Hyggelige naboer har vi i alle fall.

 

Boller i retur hørtes ikke noe gøy ut! Gjærbakst og melkeprodukter er skikkelig på hatlisten over ting som skal i retur... Snille mannen din som fixet opp i det da! 

 

Skal si de små knøttene vokser til MaMi! Skulle gjerne vært der for å beundret de to små jeg også... ;) De er fortsatt ganske små da... Nyfødtstørrelse en stund til, men du merker sikkert godt at de har vokst. Stakkars puppen!  Håper den kommer seg raskt med litt pumping og totaltømming. Unner deg ikke å få noe brystbetennelse med to små i hus! Gooood bedring!

 

I dag ble det styr i leiren her pga vektnedgang igjen *sukk*.  Så nå må jeg være koblet til maten en time lenger hver dag, i tillegg til at den skal gå fortere inn... Heldigvis vokser magen som den skal, og forhåpentligvis han inni magen også :) Han vet i hvert fall å sparke fra seg... 

 

Svinesteik er ikke noe godt samme hvor den blir servert spør du meg! Her kommer det en fiskerett og en kjøttrett hver dag foruten i helgene, så jeg kan velge fisk hver dag :) Siden jeg skal feites opp har jeg ønsket meg fisk hver dag, så da kommer det en liten fiskebit til meg i helgene også, hvis jeg ikke er hjemme... Jeg liker sykehusfisken jeg da, synes de er flinke til å variere litt med kokt og stekt fisk og fiskemat. Gleder meg dog til å være hjemme "for alltid" (prinsen sitt uttrykk) og få servert mannens fiskeherligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere skravler! Her kan man ikke være lenge borte av gangen før man må ta ferie fra jobb for å bli ajour :)

 

Så ekkelt med slemme menn som lokker små barn MaMi!! Det ødelegger jo så mye, og er bare kvalmt!!! Håper de blir "utryddet" snart.

Og puppen, au au, håper det hjalp med tømming. Eller så skal vel en varm dusj og litt forsiktig masasje hjelpe på, men det vet du sikkert allerede :)

Knøttene vokser og vokser. Du syns sikkert de er store, men for oss, hvis vi hadde sett dem før første gang nå hadde de sikkert vært knøttsmå :) Må jo være veldig greit med litt små babyer, så de er små litt lenger!! Ganske stor forskjell på en som veier 4,500 gr ved fødsel og en på 3000gr - som jo ikke er kjempelite heller...

 

Jeg er ikke glad i sykehusmat!!! Syns det er smakløst. Eller alt for mye salt! Har aldri vært innlagt, men jeg jobber jo på sykehus, så det hender jeg kjøper. Syns man får små porsjoner for en dyr penge!! Men så spiser jeg som en hest også da :)

 

FruLS, blir spennende å se hva som skjer framover da :) Du har vel EL i disse dager du, eller akkurat hatt. Krysser fingrene for deg! Og strikkingen, virker som du har fått god trening på babystrikk, så når du skal strikke til egen baby er du ekspert :)

 

Krølle, så kjedelig at du har gått ned i vekt! Du får fylle noen hansker med vann og ha i lommene neste gang du skal veies.

Er det ekkelt med den maten du får inn, eller merker du ikke noe til det? Eller er det bare væske med saltvann?

 

Må bare kommentere det med tannkrem - er ikke selve tannkremen jeg ikke liker (altså, jeg gomler ikke tannkrem for det da) men smaken etterpå. Og jeg bruker tannkrem for det altså, bare for å ha sagt det!! :)

 

Nei, nå må jeg lage middag, laks pasta og spinat :) Ikke smakt det før, men fant det i rema sitt oppskrifthefte....

 

Vi snakkes senere jenter!! God middag!!

 

Høres ut som en god plan Krølle, å ta litt lenger permisjon. Og så har du jo ferie til gode som du kan bruke etter det sikkert. Håper dere finner en ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen:) laks, pasta og spinat høres knallgodt ut. Her skal vi straks ha koteletter.

 

Neida, vi skal ikke bygge nytt hus. Har tatt over et gammelt i familien, pusset opp ca halve det, men trenger mer plass. Så det blir tilbygg med ark (og i arken skal jommen meg jeg og mannnen ha soverommet vårt.. med utsikt over sjøen. Det blir deilig det! ). Vi tegner selv, for det må tilpasses og vi vet bedre enn en arkitekt hva vil vil ha osv. Gleder meg veldig. Men det kommer til å ta tid, for vi koster ikke på oss å få alt gjort av entreprenøren. Vi skal gjøre mye selv.. over tid. Vi koster heller nå på oss sånne ting som jordvarme nå, og venter heller med to, tre rom.

 

Jeg elsker svinestek jeg da. Men da må det være skikkelig tilberedt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm mm... Både laks, pasta, spinat og koteletter høres nammi ut. Her sto valget mellom medisterkaker med rødkål og røkt torsk med gulrotstuing, og siden magen min har glemt hvordan den håndterer kjøtt, så ble det torsk på meg i dag. Er buffet, så jeg velger selv hvor mye jeg vil ha, og det smakte riktig godt. Nå ligger leg langflat og hviler middag etter å ha sprengt kapasiteten for magesekken. Håper bare ikke noe kommer i retur...

 

Jeg kjenner ikke noe til "maten" som forsvinner inn i årene. Har fått lagt inn en liten silikondings på brystet som har direkte tilknytning til store blodårer. Maten består i renset soyaolje og olivenolje, sukker og aminosyrer. Blandet sammen ser det ut som melk og holder godt liv i både stor og liten. Og så får jeg litt saltvann å "drikke" ved siden av. 

 

Skummelt med biler som vil ha fatt i små barn... Godt å la barna gå sammen med andre da ja. Håper de/den skyldige skremmer snart blir tatt så alle kan ferdes trygt langs veien igjen! Har heldigvis ikke hørt om slik aktivitet i nærheten av oss i det siste, men til gjengjeld er det bytrafikk å forholde seg til, og det er ikke så lett hverken for store eller små barn...

 

Har så vidt startet på babyvest nr to. Klarte selvsagt å beregne litt for kort tråd da jeg skulle legge opp, og siden jeg ikke gadd begynne på nytt, blir denne vesten i str 1/3 mnd i stedet for 6/9 mnd. Sånn kan det gå... Men jeg trøster meg med at det da er større sannsynlighet for at tråden rekker ut hele prosjektet, og at det dessuten går fortere å få den ferdig slik at jeg kan lage sokker til prinsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen var ikke det beste jeg har smakt, litt smakløst, så neste gang (om det blir noen neste gang) så må jeg ha i litt annet også.

 

Så spennende prosjekt dere har på gang da ønsker3gull :) Høres ut som et fantastisk soverom!! Tenk å våkne opp der, med fint vær og blå himmel mot sjøen!! Misunnelig :) Men litt av en jobb dere har forran dere, den misunner jeg ikke! Blir forhåpentligvis ikke alt for mye jobbing på deg fremover, nå som du snart har kul på magen :) hihi

 

Du raser avgårde Krølle!!! Du er så utrolig rask altså!! Skulle tro du hadde strikkemaskin på rommet!! Får nesten håpe du får akkurat nok garn da, så kan du jo være veldig glad for litt feil beregning til opplegg. Jeg er skikkelig dårlig på å beregne det, enten altfor mye eller lite!!!

 

Så greit med sånn greie på brystet. Er vel VAP eller CVK det heter. Men syns det ser vondt ut jeg da. Men den er nok kjekk og ha! Kan jo ta både inn og ut av den :) Og en veneflon må de bytte relativt ofte, det er jo ikke gunstig for deg.

 

I kveld har jeg vært kvalm. Begynte på vei hjem fra jobb, trodde det skulle hjelpe etter middag, men det har det ikke gjort. Nå har jeg drukket et glass biola og skal lure meg selv til å tro at det blir bra. Kan jo være tilfeldig, så jeg krysser fingrene for at det ikke har med lille spire å gjøre!

 

Vi skal fortelle mamma og pappa om lille spiren imorgen. Grugleder meg litt. Godt mulig jeg begynner å gråte, av glede :) Hehe, tar lett til tårene. Tenkte å spørre dem om de har noen planer i begynnelsen av oktober... Når de svarer at det har de ikke, (Mamma kommer garantert til å si "Nei, hvordan det") så skal jeg si "Fint, for da skal dere bli besteforeldre" :) Kan godt hende mamma har en følelse, for hun er god på sånt. Jeg har kanskje virket litt "lur og hemmlighetsfull" i telefonen.

 

Fikk strikket 1,5 omgang igår.... Har lyst til å få strikket litt idag også, men tenkte å dusje og legge meg, og heller strikke i senga. Så er det bare å slukke lyset når jeg bør sove. Trodde jo vesten skulle gå så fort, men det gjør jo ikke det når jeg ikke strikker på den......

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter!!

 

Frk Hansen, har du forduftet helt? Håper alt er bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...