Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Frk Hansen - jeg strikker modell 10 i heftet 0913 Til fjells fra Sandnesgarn. Prinsen har valgt farger selv så det er mørk blå, mellomblå og grønnblå. Han har den samme genseren i beige, mørk blå og mellomblå, men den har begynt å krype oppover armene på han. Han går med den genseren så sant han finner den i skapet, så det er på tide med en ny... :)

 

Angående bæresele så tror jeg kanskje at jeg ender på ergo. Må prøve litt i butikken når jeg klarer å komme meg dit. Haster jo ikke akkurat. Kanskje jeg må vente og prøve den med baby oppi. Har ikke tenkt å bære baby hele dagen, men synes det er praktisk med bæresele når jeg skal hente i barnehage/ etter hvert SFO, en liten tur på butikken eller gå en liten fjelltur. Da passer det dårlig med vogn og det er tungt å slepe på bilsetet. Husker prinsen hadde noen mnd hvor han måtte se meg hele tiden mens han var våken, ellers knirket han. Da er det ikke mye man får gjort, hvis ikke man fester ungen på seg. Bæresele veier også betydelig mindre enn bæremeis. Vi hadde bæremeis til prinsen og var strålende fornøyd med den, men da han ble 14-15 kg ble det tungt med bæremeisen. I sommer veide han 17,5 kg som fireåring, og det var null problem å bære han i sele på fjelltur når han ikke orket å gå selv.

 

Tusen takk for klem Babysyk :) Jeg har en dårlig kvalmedag i dag, og har sovet bort mesteparten av dagen så langt. Håper det bedre seg litt til kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utolig fin den genseren du strikker er Krølle! Helt imponert at du klarer å strikke en genser med så mye mønster når du er så ekstremt kvalm som du er! Tar av hatten enda en gang jeg!!

 

Jordmor ringte meg idag, så nå har jeg fått time 11.april! Syns det er en evighet til!! Etter påske jo! Vet ikke om det var samme dame som jeg snakket med igår eller ikke, men hun var ihvertfall hyggelig hun jeg snakket med idag :) Spurte om jeg kunne ha oppfølging bare der, og da svarte hun (på en normalt hyggelig måte) at det måtte vi se an når jeg kom dit. Antar at det kommer litt an på om jeg får problemer i svangerskapet eller ikke. Men hun anbefalte meg likevel å få meg en fastlege i nærheten. Så nå har jeg byttet fastlege. Det var jo superenkelt, kun få tastetrykk på nett. Så nå kan jeg puste litt mer ut :) Skal bestille time der i morgen, håper ikke det blir så alt for lenge til timen!

 

Hadde veldig såre brystvorter rundt helgen, og har måttet OFTE på do den siste uka, men nå syns jeg dette er borte. Puppene er heller ikke så ømme lenger :( Håper det bare er symptomene som kommer og går litt. Har fortsatt litt vondt/murringer nedi der så det holder håpet oppe. Men tror jeg kommer til å ta en test om en ukes tid for sikkerhets skyld!

 

Nå kommer samboer hvert øyeblikk hjem :) :) Blir første gang han ser meg gravid, hihi. Om han tenker over det vet jeg ikke, for jeg ser jo ikke akkurat gravid ut!! Men blir koselig å møte han igjen uansett.

 

Strikket idag? NEIDA!! Blir vel at jeg straks hopper i seng, kanskje jeg tar et par runder på sokkene før samboer legger seg, for å lette på samvittigheten! I helgen har jeg store planer for vesten!!! Ja, nå er det sagt så nå må jeg holde det!

 

Takk for nyttig tips om bæresele Frk Hansen, og dere andre! Det skal jeg huske å undersøke nøye når tiden kommer for å kjøpe det. Syns ihvertfall det virker utrolig praktisk.

Leste forresten en artikkel her inne om valg av barnevogn, og kan ikke si at jeg ble noe klokere!!

 

goda natt jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter... :)

 

Puh, hatt en litt travel dag idag. Vært å trillet til senteret med knøttene og min mamma. Gikk veldig bra, men kjenner nå at jeg er litt sliten. Knøttene har også hatt ganske mye luft i magen idag. Vet ikke hva det kan være, men heller mot at det er fordi de så glupsk sluker i seg melk både fra flasken og når jeg ammer de. Kan liksom ikke tenke meg hva annet det kan være, har ikke spist noe uvanlig i det siste.. Hmmm.. Ikke lett med disse små magene..

 

Morsomt at du nevner den vg reklamen, for det er nettopp slik jeg føler meg når jeg skal prøve det sjalet. Og det er helt riktig ang hvorfor det ikke er bra med Baby Bjørn, det har med beinstillingen og belastningen på de små ryggene. Når de blir større og sterkere i ryggen, så kan man bruke denne selen. Siden jeg har to blir jo denne selen uaktuell for meg, så jeg må vel finne ut av sjalet etterhvert ;)

 

Bæremeis er jo kjempefint å bruke når de blir større. Det er bedre for ryggen til oss voksne også, den gir bedre støtte.

 

Min mening ang om man får et bærebarn er at i mange tilfeller så legger man opp til det selv. JEG tror det har mye å si hva man gjør når babyen gråter. Da tenker jeg selvsagt ikke på de som har kolikk og andre spesielle behov. Om man venner barnet til å sovne mens man går å rugger det i armene eller at det må sovne mens det ligger på fanget så får man et barn som liker dette og "forventer"dette. Det er viktig at barnet lærer å sovne av seg selv i sengen/kurven o.l. Det betyr jo ikke at man aldri skal kunne bysse babyen i søvn, men man trenger ikke gjøre det hver gang :) Håper dette gir mening, bare husk at dette er min erfaring og mening... ;)

 

Gir deg en klem Krølle og håper kvalmen har roet seg ned nå i kveld.

 

Babysyk, du kan velge selv når det gjelder jordmor og/eller lege, men tror nok du må til legen først for å starte der. Da får du helsekort for gravide og det blir tatt blodprøver og blodtyping og sjekket hvorvidt du er rhesus positiv eller negativ. I tillegg er det vel legen som søker om fødeplass. De tester deg også for Hiv mener jeg å huske. Vet ikke om noen svarte på det, men du må selv ordne time hos jordmor. Jeg bare ringte til helsestasjonen i kommunen så ble jeg satt opp. Men jordmor skal ikke ha første kontroll for etter uke 12 eller 16. Det kan bli lenge å vente på, spesielt når man er førstegangs og har masse spørsmål og undringer rundt det lille mirakelet i magen.. :) jeg kjenner igjen mange av tankene dine, fra første gangen jeg var gravid. Det er så herlig og spennende. Du må love meg å nyte tiden, neste gang blir det helt annerledes, når du er erfaren ;)

 

Hvordan er formen din nå Frk Hansen??

 

Lollo, alt bra med deg??

 

Jeg kjenner at sårene gror og at jeg blir stadig sterkere. Knøttene er så snille og har begynt å få lengre økter med soving på natten. Nå kan de sove en lang økt på 4-5 timer, g det er utrolig godt. Vi har fått til en god rutine med flaske på natten, er litt lettere og mindre styr. Er ikke like lett å amme to på natten som en. Kan ikke legge meg ned, og er avhengig av å bygge opp en borg av puter.. Har det fint om dagen og kjenner jeg begynner å få lyst til å få besøk av venner og kjente. Er jo stas å få vise frem knøttene, som er så skjønne ;) Vi fikk forresten overraskende besøk av svigerbroren min idag. Han kom innom noen timer, når han skulle dra på jobb off shore. Og han hadde med seg hjemmelaget syltetøy og første sesong av one three hill fra søsteren min. :) Snakk om å være heldig ;) Aner ikke om jeg liker den serien, men pytt sann.. Er så mye dårlig på tv for tiden, så jeg hadde lyst å se noe nytt, for meg..

 

Nei, nå må jeg fylle på tanken.. Spiser som en hest når jeg ammer så mye. Og mamma har bakt så godt brød, så jeg spiser og spiser :)

 

Ha en fin kveld jenter.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk - så bra at du får komme til jordmor! Du skal se at alt ordner seg for de snille :) Og hvem vet, kanskje den nye fastlegen din er superhyggelig... Velkommen i tht klubben (tisse hele tiden). Det værste er at når den hormonelle tht har gitt seg, så kommer livmoren og dytter på, og når den har forsvunnet oppover i magen, så overtar baby og bruker blæren som sparkepute... Du har altså mye morsomt i vente ;)

 

Jeg strikker bare på kveldene, for da har jeg som oftest en time eller tre hvor jeg er i ganske fin form. Klarer ikke noe på formiddagen, da er det bare sove, tisse og spy som gjelder. Så egentlig ikke så mye å bli imponert over. Mønsteret på genseren er bare prikker, og så er det store felt med ensfarget. Mer avansert enn det går ikke for tiden.

 

MaMi så sprek du er som går tur og er på shopping så kort tid etter ks!! Det tviler jeg på at jeg fixer. Godt at du kjenner at kroppen repareres. Det er deilig med sovende småtasser. Fører dere dagbok for de små? Vi skrev dagbok for prinsen men tekst og bilde fra han var født og til han var nesten 1,5 år. Angrer på at jeg sluttet, for det er såååå morsomt å se tilbake på. Hvordan vi gikk fra å være fornøyd med tre-fire timers søvn i strekk til å bli supertrøtt hvis han våknet mer enn en gang per natt... Håper å få til noe av det samme for mini også når han kommer. Så får besteforeldrene langt unna også holdt seg litt oppdatert på hva som skjer med minste barnebarnet.

 

Vi hadde heldigvis ikke noe bærebarn sist, men vi var ganske bevisst på leggerutiner helt fra starten av. Prinsen måtte sove i egen seng fra dag en, og etter tre uker flytte på eget rom også. Nevrotiske som vi er, hadde vi pustealarm i sengen hans da, så mammahjertet kunne sove selv om prinsen var ute av syne... Fungerte godt for oss, og vi gjør nok det samme denne gang, så får vi se hvor mye mini protesterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er MaMi :) Sikkert deilig for kropp og sjel med en tur ut!

Våkner knøttene stort sett likt på natten, eller er det annenhver gang? Må jo bli kjempesliten av det.

Er vel bare å nyte at du kan spise og spise, særlig når det er god mat! Hvis du er som meg så legger du nok på deg etterhvert! Huff, jaja, man skal jo ikke drive med slanking når man ammer.

 

Uten at jeg har noen erfaring, så er jeg enig med deg ang bærebarn. Men tror også det er forskjell fra baby til baby. Kan sikkert være lett å ty til bæring dersom det er det eneste som får babyen til å sove, og da er det klart at det kanskje automatisk blir bærebaby. Når man er desperat etter noen timers søvn så setter man nok slike strenge planer til side.

Jeg kan jo lett sitter her og si at jeg skal ikke ha noe bærebaby, men i det desperate øyeblikk etter søvn hadde jeg nok bært babyen til den store gullmedalje :) Men tenker at da er det viktig å venne av babyen det når den blir litt eldre, og heller ta den kampen da. Istedenfor å la det gå til ungen blir alt for stor.

 

MaMi, kanskje vi skrev innleggene våre ganske likt, for som du ser ordnet det seg med jordmor og lege. Hadde ikke strøm på mobilen idag, så legetime får jeg bestille i morgen :)

 

Morsomt navn på klubben krølle :) "Dessverre" er jeg ikke med i den klubben lenger, må ikke så mye på do lenger. Sier "dessverre" fordi selvfølgelig er det deilig å slippe å fly på do hele tiden, men jeg skulle jo gjerne hatt noen symptomer. Tht er litt bedre enn spy-klubben! Og spy/kvalmeklubben er jeg foreløpig ikke medlem av. Håper jeg klarer å holde meg unna den også!

 

Samboer kom hjem igår. Det var kjempekoselig å se han igjen! Fikk en god klem og så strøyk han meg litt på magen, hihi.

 

Nå er det ikke lenge til helg. Det skal bli deilig!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk samboeren din hjem Babysyk! Det blir alltid ekstra fint når man er to om en så flott hemmelighet ! Det varer nok ikke lenge før du er tilbake i tht modus skal du se, men jeg krysser fingrene for at du slipper unna deltakelse i spy-klubben. Ikke noe å trakte etter .

 

Nå er det straks helg og jeg får dra på permisjon igjen! :) Det skal bli godt å komme hjem litt, selv om de siste dagene har vært ganske dårlige. Prinsen har ønsket seg tur på fjellet hvis det blir fint vær. Jeg får melde meg som kakaokoker når gutta kommer tilbake, for jeg får 200 i puls og peser som en dampveivals bare jeg går opp trappene inne. Skal få litt trening med fysioterapeut de neste dagene, så kanskje jeg kan vekke til live fiskebollene som skal holde meg oppe...

 

Endelig ferdig med ermene til prinsens genser. Da mangler bare kragen, montering og noen knapper. Forhåpentligvis klarer jeg det i løpet av helgen :) Så blir det bare å bestemme seg for hva som skal være neste prosjekt... God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å lese at du skal hjem på perm krølle. Og hvis dere drar på hyttetur må du kooooose deg masse med familien! Håper du får spart litt krefter og føler deg litt bedre!

Så bra du får litt trening med fysioterapeut, det tar vel på for muskler å være så lite i aktivitet.

 

Du er jo bare reser på å strikke! Håper jeg snart får tilbake reser-strikke-iveren min :) Blir spennende å høre hva neste prosjekt er. Kanskje noe til prinsen i magen. Jeg syns denne vesten er fin, har tenkt litt på om jeg skal strikke den i lys og mellombrun, men så er jeg sånn i tvil om jeg ikke skal vente til etter ordinær UL. Irriterer meg litt over det, at jeg egentlig vil vente med alt til vi vet kjønnet!!! Før var jeg jo så ivrig på å strikke i nøytrale farger, for da kan det jo også brukes om vi skulle være heldig å få flere barn og av motsatt kjønn.

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=33〈=no

 

Nei, jeg må vel snart ta fatt på vesten min hvis jeg skal bli ferdig i løpet av helgen!

 

Ha en fin fin helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vesten liker jeg også! Har skrevet ut oppskriften og lagt den sammen med noe restegarn i lysbrun/beige og lyseblå som jeg skal lage den i. Blir gave til noen som venter en prins om en ukes tid. Hvis det blir mer garn igjen tenkte jeg å lage en til min mini også. Det ser jo relativt lett ut å strikke den, og det passer meg fint. Tror jeg må drøye litt med å starte på dressen til mini, for jeg blir skikkelig dårlig av å lese på oppskrifter og konsentrere meg. Prøvde å strikke krage på prinsegenseren i går, men måtte gi opp. Får prøve igjen i kveld...

 

Guttene har dratt på topptur i finværet. De ventes hjem om en times tid, så jeg skal ta meg en strekk så jeg er opplagt til de kommer. Brukte alle mine krefter på å være i dusjen tidligere i dag... Kondisen er på topp! Kjedelig å trenge hjelp til dusjing, men det må jo til. Håper fysio kan få futt i musklene, de tåler ikke mye etter snart fire mnd med hvile. Begynner å lure litt på hvordan jeg skal klare å ta meg av nyfødt baby hvis ikke utholdenheten bedres betraktelig de neste fire mnd...

 

Ha en flott lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg enda mer lyst til å strikke den vesten, når også du har tenkt å strikke den krølle. Høres veldig fin ut i fargene du har valgt :) Tror jeg har litt vest-dilla. Jeg innbiller meg at det er praktisk over en tynn body til små babyer, men er det det? Dere med peiling :)

Har funnet denne også, som jeg syns er fin. Minner veldig om nøstebarn sin.

http://www.ruths.dk/dansk/fristrik.htm Det er den blå som heter "Babyundertrøje". Sikkert praktisk restegarnprosjekt.

 

Har kommet litt igang med vesten til meg selv. Går jo ganske greit når jeg først setter igang. Men nå som jeg endelig har startet med den, så har jeg mye heller lyst til å strikke små babyklær. Vinglepetter :P

 

Huff, får så vondt av å lese hvordan du har det krølle!!! Men til tross for det du har å stri med syns jeg du virker ganske blid og positiv! :) Vet bare at når jeg har vært skikkelig syk, så tar det virkelig alle krefter å ta en dusj, men jeg har jo blitt frisk etter ganske kort tid. Kan ikke tenke meg hvordan det er å ha det sånn hele tiden. Vil tro at når lilleprins er født og kvalmen er borte, og du har kommet det litt etter fødsel, vil nok formen komme ganske raskt tilbake. Om man f.eks begynner å trene, har man jo en ganske bratt stigning i kondisjonskurven i begynnelsen. Vil tro det samme gjelder for deg med forsiktig morsjon.

 

Leste et veldig fint innlegg her inne et sted om å nyte graviditeten og leve i nuet, ikke bekymre seg om fremtiden, men tenke at Nå er jeg gravid! Så jeg skal prøve å tenke den tanken fremfor å bekymre meg. Samtidig får jeg bare nyte denne tiden hvor jeg er frisk og opplagt. Plutselig en dag er kvalmen på døra.

 

Nei, nå må jeg begynne med middag. Ha en fin lørdagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Bare såvidt innom.. Synes jeg får mindre og mindre tid til å sette meg ned her inne nå. Er ganske travelt for tiden, selv om jeg har mamma her på besøk. Men i morgen reiser hun og jeg gruer meg allerede. Hun har vært så god å ha her denne uken og jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare oss uten henne. Går sikkert like bra som før hun kom, men likevel... :)

 

Skal sette meg ned og lese bedre igjennom det dere har skrevet i morgen. Må ha noe å gjøre så jeg ikke bare sitter og gråter og savner mamma. Neida, jeg blir aldri for voksen til å gjøre det. ;)

 

Går bare bedre og bedre på natten med de små. Vi er ganske "strenge" på at når den ene våkner og er sulten så blir også den andre vekt og matet. Det gjelder også på dagen. på denne måten har vi fått synkronisert de ganske godt og sparer masse tid. Enten jeg ammer begge eller vi gir flaske med morsmelk.

 

Et lite tips til dere som har ork til å strikke. Strikk gensere i stedet for vester eller jakker. Babyer blir veldig ofte kalde på armene og hendene, fordi de ofte ligger med med armene opp. Hjelper liksom ikke å pakke inn i helseteppe, når de strekker opp armene. Og vesten dekker ikke de kalde armene. Angrer på at jeg ikke strikket gensere eller jakker, for ser at jeg ville hatt større behov for det.

 

Du kan være heldig Babysyk og ikke bli dårlig... Nyt det, selv om du ikke opplever deg selv som gravid. Jeg var omtrent ikke dårlig med første snuppa.

 

Oi, nå serveres det biff middag her i huset. Og jeg er vanvittig sulten, som vanlig. :)

 

Ha en fin lørdags kveld jenter.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips MaMi. Tror nok det blir noen vester her allikevel, for jeg syns det er så veldig fint med vest på de små :) Men da har jeg jo en god grunn til å strikke begge deler, hihi :)

 

Du får nyte den siste tiden mammaen din er på besøk. Selv om hun er god å ha virker det som dere har fått skikkelig kontroll og rutiner på de små, kjempeflinke har dere vært!! Det får dere nok mye igjen for i form av energi :) Slippe å mate hele natten fordi de våkner hver sin gang.

 

Idag blir jeg ferdig med vesten til meg selv, hvis jeg er flink et par timer bør den være ferdig. Håper jeg har såpass disiplin!

 

Hvordan går det med dere andre, Lollo og Frk Hansen? :)

 

Ha en fin søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) jeg klarte ikke å holde meg på pinebenken lenger. Har vært innom og lest innleggene deres av og til, og savnet å snakke med dere;)

Den blå og grønne vesten fra Drops er kjempefin!! I den korte mellomtiden jeg har vært borte herfra så har jeg strikket en lue jeg da. Men ikke noe mer. Brygger på noe, men det slår ikke helt ut. æsj!

Status: tok en siste g-test imorges( 1 måned etter EL) og den var negativ. Ingen mens har kommet, men det er helt garantert syklusen min som er på bærtur enda, og ikke skjønt at spiralen er borte enda. Kommer den ikke neste uke, ringer jeg gyn. og spør om en time eller om det er noe jeg kan gjøre/ta for å få fortgang på mensen. Kjedelig å ikke vite hvordan syklusen er, eller når jeg liksom skulle hatt sjans for å unnfange et lite babymirakel;) har liksom ikke tro på at det er mulig å bli gravid selv om jeg har el, når jeg ikke har mens i mellomtiden?!

 

Ha en fiiiiin dag damer. Jeg får lyst til å ta frem strikketøyet jeg nå.. her hos dere! :))

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endret profilnavnet mitt litt forresten;) Ønsker nr.3 i 2012 tror jeg ikke lenger er mulig.. så da blir Ønsker3gull litt bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg ble sÅ glad jeg sÅ et nick som lignet pÅ ditt og hÅpet det var deg!! Fortet meg inn Å lese det. Og sÅ var det jo deg!!! :)

 

Velkommen tilbake! Kanskje har den bittelille pausen hjulpet.

SÅ flink du har vært som har strikket en lue. Hvem er den til? Nurket?

 

SÅ du er egentlig to uker pÅ overtid. Hmm, da er det vel kanskje ikke noe hÅp om graviditet kanskje. Høres lurt ut Å ringe gyn. Det ville jeg gjort ogsÅ, for det skal jo ikke være sÅnn. Men samtidig er det vel normalt at mensen er forsinket etter hormonprevensjon. Tror det er noe som heter provera som skal gjøre at man fÅren slags kunstig mensen og kanskje fÅ igang syklusen. Men mulig det er litt tidlig for det enda.

Husk at for Å fÅ mensen sÅ mÅ du ha EL. Og nÅr du først har EL, sÅ kan det jo hende mensen ikke kommer pga graviditet. Er jo noen som ikke fÅr igjen mensen etter graviditet, men blir gravide pÅ første EL. SÅ jeg vil tro at kroppen har problemer med Å slippe egget, men bare prøver og prøver. Du fÅr være litt observant etter tegn til EL. Om du har ork kan temping være et alternativ. Tempen synker bittelitt nÅr kroppen helt sikkert har hatt EL, sÅ da VET du helt sikkert. EL-tester slÅr ut positivt FøR EL, og man er derfor ikke garantert at kroppen har klart Å slippe egget. Men hÅper gyn kan gi deg noen gode svar eller at kroppen snart er igang uten alt for mye styr:)

 

Kommer aldri til Å klare Å bestemme meg for hva jeg skal lage. Den babyvesten blir lagt til side, fant ut at det er et greit restegarnprosjekt.

 

Jeg har funnet disse, og vil begynne pÅ en av de. Men sÅ er jeg sÅ redd for Å begynne i tilfelle jeg mister :( Men det blir kanskje like vondt med eller uten strikkeklær?

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=3〈=no

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=14〈=no Bare buksa.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=2〈=no

 

Det er jo litt blondegreier nederst pÅ sparkebuksa og fletter pÅ den nederste jakka, er det for jentete?

Har aldri strikket mønsterstrikk før, sÅ kanskje jeg burde prøve noe litt mindre før jeg setter igang med den dressen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg godt installert med drypp drypp mat og drikke. Har hatt det supert hjemme, men kommer inn i en dårlig spiral med oppkast og lite vanninntak som gjør meg mer kvalm osv... Irriterende! Men plutselig vips en dag går det nok fint. Nydelig søndagsvær i dag, og jeg klør i beina etter å komme meg ut på tur, men nøyde meg med å åpne vinduet og snuse på den friske vinterluften!

 

Er du tilbake til hverdagen uten tilstede-mamma nå MaMi? Det burde fulgt med bestemødre i hjemmet til alle nybakte foreldre synes jeg. Husker også at det var utrolig deilig med mamma på besøk da prinsen var fersk. Sende henne ut på trilletur men jeg kunne soooove, hun kunne lage mat og vaske gulv og bake, mens jeg kunne kose med prinsen ;) Håper det ikke er så lenge til du får besøk igjen da! Så får du nyte at du har synkronisert de to små og unne deg all hvile du kan få...

 

Jeg liker vester til småtasser jeg da. Prinsen var en supervarm unge som til stadighet måtte kles av. Da passer det perfekt med en vest utenpå en pen liten body med krage *smelt*.  Tenkte å gå i gang med første vest i kveld hvis formen tillater det. Alltid morsomt å starte på noe nytt. Prinsegenseren mangler knapper, så den får ligge på vent til prinsen har funnet noen han liker.

 

Velkommen tilbake Ønsker3gull!! Har savnet skravle fra deg vettu... Kjedelig med surresyklus... Du får plage gyn så mye at de kommer opp med forslag til løsning ;) Lurer også på hvem som er den heldige vinner av din strikkede lue...

 

Heier på deg Babysyk, så du får deg ny vest å ha på i morgen. Du har kanskje skrevet det før, men hvilken vest er det du lager? Hehehe... Tror vi liker mye av de samme babyklærne. Den dressen du har planer om er kjempefin, og hos meg sto valget mellom den og den som jeg har planer om å lage :) mønster fixer du lett som bare det. Det er morsomt med mønster for da ser du så godt at det går fremover med det du holder på med! Synes ikke buksen og jakken var for jentete, og får du jente kan du jo bare pynte litt med noen blomster... Bittesmå gutter tåler litt flettemønster og blonder de også, så lenge det ikke bli for mye av det! Gudd løkk med produksjonen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hadde hÅpet du skulle bli pÅ perm til i morgen tidlig!

HÅper ihvertfall du har hatt en fin helg, sÅnn at du kommer deg gjennom en kjedelig uke pÅ sykehus.... Du virker sÅ optimistisk til tross for at du har det sÅ kjipt. Heldigvis er gaven stor til slutt da!!

 

Er det den Drops vesten du skal i gang med? Leste oppskriften og det virker som en ganske rask liten sak. Litt "dill" øverst med Å plukke opp masker til kanten rundt ermene, men nÅr man først gÅr igang sÅ gÅr det jo raskt.

 

Blir nok ikke ny vest i morgen... Er sÅ - langt unna Å begynne pÅ den jakka isteden. TYPISK meg, nÅr jeg er sÅ nærme mÅlstreken!! FÅr se om jeg klarer Å piske meg selv litt!!!

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=125&d_id=23〈=no

Det er denne, og jeg har bare vrangborden i kragen igjen! Min er i lys lys brun.

 

MÅ si du er produktiv, syns ikke det er lenge siden du holdt pÅ med første ermet, og nÅ mangler bare knapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere søte! Så koselig å bli Så varmt mottatt da!:)

åååå så fine klær Babysyk. Jeg joiner meg og er enig med krølle.. vi er nok flere som liker samme type klær;)

Den øverste dressen så jeg på igår og lurte på om det skulle bli neste prosjekt. Jeg er enig med krølle i at fletter ikke er noe problem til gutter. Men blondekant synes jeg er litt jentete. Jeg hadde nok laget den bare med noen fine riller eller noe der jeg da, den buksa. Nydelig alle de klærne! Jeg kunne strikket alt sammen, helt min stil.

.. og vest er jeg også enig i er såå fint. Med skjortekrage-body under. åh.. sukk, Så fint!

Her fant jeg ut at vesla ikke har ulldress til neste år, og da må jeg begynne å strikke på bukse og genser til henne. Men klart.. jeg har gjerne flere prosekter gående jeg altså. Og hvis jeg skulle være så heldig å få et lite babymirakel i magen snart, så kommer jeg nok til å strikke så garnet spruter med babyklær:D

Genseren jeg tenkte på til vesla var enten Marius-genser og tilhørende blå bukse, eller denne genseren her i en eller annen annen fin farge(har tenkt på rødt, men vet ikke sikkert)

44-1.jpg

 

Lua var forresten bare en enkel herrelue med vrangbord nederst og glattstrikk oppover til mannen, strikket på to kvelder. Ikke noe mer spennende enn det gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin vest til dame Babysyk:) likte godt flettene og halsen. Jeg har ikke brukt så mye vest i voksen alder jeg i grunn. Brukte mye sånne trange vester i harlekin-mønster over hvite skjorter i jobben i 20-årene, men nå sitter ikke noe som er stramt noe pent over magen lenger synes jeg.

Men det er kjempefint med vester!

 

Huff Krølle.. du blir liksom ikke så mye bedre du enda, eller?! Synes synd på deg. Men er glad for at du fikk permisjon i helgen. Du har sikkert fått kost deg litt?:)

 

Her setter jeg igang med øverst på ermene på jakka mi. Det skal felles osv, og egentlig kunne jeg tenke meg noe uten hjernetrim nå, men alt jeg har må jeg felle og telle og tenke på nå så.. da likegodt greit å snart bli ferdig med den jakka gitt;)

 

Til uka kjøper jeg nok garn til genser og bukse til veslemor til neste vinter. Synes det er så kjekt å ha ett litt tykt ullsett og ett litt tynt fleece-sett til ungene når de går i barnehage.

Ja, apropos.. jeg må ut og kjøpe vinterdress til vesla til neste vinter på salg også nå.. håper det er noen igjen da!

Nå: Castle på TVN og strikking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som tenker på ulldress til neste sesong allerede nå. Det er du sikkert glad for når sesongen kommer! Genseren var veldig fin! Med en enkel bukse til i mønsterfargen til buksa, det syns jeg er fint.

 

Bra du får igang med jakka, så den snart er ferdig. Deilig når man kan legge sånne prosjekt bak seg. Jeg har bare igjen å felle nå (og litt montering). Har egentlig litt for lite garn, så kragen blir litt kortere, men det gjør ingen ting. Må rekke opp siste omgang, for jeg lot det visst være igjen litt for lite garn til avfelling - gjør alltid den feilen!!! Arghhh..... hehe

 

Blir gøy å høre hvilke farger du ender opp med :)

 

Jeg har et lite håp om at jeg rekker å legge opp til den blå babyjakka. Ihvertfall printe ut oppskriften og finne fram pinner og garn!

 

Kos dere med strikkingen jenter!

 

I morgen skal jeg ringe legen, hvis jeg får tid. Håper jeg får komme inn om ikke alt for lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14-1.jpg

14b-1.jpg

Dette er forresten jakka jeg strikker til meg;)

100 % ull.. som tover lett, men. Blir nok varm og god til tidlig vår og høsten tror jeg;)

Endret av Ønsker3gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin! Syns det var veldig fint med så høyt liv. Og så er det jo plass til en stor mage i den også :) Kan jo være praktisk til høsten ;) Ja, for jeg har tro på at spira sitter ganske fort hos deg. Hvilken farge strikker du forresten?

Garnet i vesten tover også veldig lett, så vi må bare være forsiktige når det vaskes..... Samboeren skal ikke få putte den i maskinen ihvertfall!!

 

Nå er det bare montering igjen, to små sømmer, men det gjør jeg i morgen. Begynner å bli trøtt. Så nå skal jeg legge opp til jakka. Bare Må begynne på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå den vesten var skikkelig fin Babysyk! *misunnelig* Var mønsteret vanskelig å få til? Blir helt svett ved tanken på å holde tunga rett i munnen på det der... Og du gruer for noen prikker og streker på babydressen?? Det kommer du til å fixe lett som ingenting! Rekke oppigjen er såååå kjedelig! Demotiverende og bortkastet arbeid! Lykke til med det... Kanskje jeg også kan mote meg opp til å lage voksenklær, men det får vente til barna er store og vennegjengen har sluttet å produsere småtroll!

 

Ønsker3gull - heldig lille din er som får hjemmestrikket ullsett! Det er nok godt å ha på kalde vinterdager. Mariusgenser er sååå fint... Har forelsket meg i en mariusgenserkjole med korte ermer som er i ett av mønsterheftene jeg har. Men jeg har ingen jenter... Sukk... Kanskje neste gang *blunke* (som om det kommer til å skje). Får sette min lit til at lillebror kan lage jenter... Den andre genseren var også kjempefin, enkel og med flott mønster. Lille blir nok pen i den også... Du får vurdere om hun tåler blå klær til neste vinter, eller om rosa/lilla manien har tatt overhånd ;)

 

Da har jeg så vidt startet på babyDrops vesten. Bare laget vrangborden og to striper før jeg måtte ta kvelden, men det er nå en begynnelse. Uvant å strikke med pinne nr 2 etter å ha holdt på med 3,5 noen uker. Føltes som å strikke med stoppenåler... Må si jeg ble glad for overgang til 2,5 ettersom stripene tok til.

 

Det er slettes ikke alle dager jeg klarer å være like positiv. Har mine nedturer hvor jeg ikke aner hvor kreftene til fortsettelsen skal komme fra. Har heldigvis fått masse god støtte og hjelp fra både leger og jordmødre på avdelingen her, og ikke minst fra supermannien min! Synes fortsatt det er uendelig lenge til slutten av mai, men det hjelper jo ikke å deppe av den grunn. Får mye tid til strikking da, siden tv, radio og bøker utgår som aktiviteter... Mini kommer nok til å bli skremt av hver minste lyd når han en gang kommer ut, for nå har vi hatt det stille i 5 mnd, og mer stillhet i vente så lenge han velger å holde meg kvalm...

 

Nei... Nå er det natta for min del... Skravle mer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kan Babysyk! Det blir sikkert kjempefint:)

Hihi.. du er ivrig du også skjønner jeg:))

NEI, for all del.. ikke vask vesten i maskinen. Pass godt på den.

Jakka er i olivengrønn (en favorittfarge);)

 

Krølle- synes du er flink som holder motet oppe. Ja, klart du må ha støtte! Viktig å ha folk rundt deg som føler med deg.

.. og ja, du har kanskje rett vet du.. ikke sikkert at blå Marius-sett er populært neste år. Da ivertfall sikkert siste året før rosa/lilla-manien. Jeg begynner å bli ganske lei rosa og lilla jeg altså.. eldstemor har også hatt dilla på det noen år! Kjenner det hadde vært helt greit om veslemor hadde begynt å like grønt eller rødt for den sakens skyld.. bare ikke mer rosa!!

 

Den Marius-tunikaen har jeg også sett på. Helt skjønn!

Disse Til Fjells- heftene fra Sandnes er det også så mye fint i synes jeg.

 

Nei, vet dere.. jeg kunne skravlet masse mer, og jeg har jo ikke funnet frem strikkepinnene ikveld heller, det var myye koseligere å skravle med dere jenter.

Men nå Må jeg køye. Imorgen er det en ny dag, nye muligheter.

Jeg krysser fingrene og sender gode tanker til deg krølle, om at dagen din blir kvalme-fri og bare, bare god!:)

 

Natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter

 

Ønsker3gull, så godt å se deg her inne igjen. :) tenk på denne tråden som terpai, for meg har den vært helt fantastisk den tiden jeg har vært her, har hjulpet meg masse med alt jeg har slitt med. Ikke alltid det er like lett å prate med familie og venner, at det hjelper å prate med noen som ikke kjenner deg fra før. Og jeg har bare vært inne på denne tråden, er ikke innom andre sider noe særlig...

 

Vel, nå er hverdagen tilbake her. MErket at mamma dro, ble plutselig veldig travelt og så mye å gjøre. Kroppen er jo i bedring, men er ikke fullt restituert enda. Og følelsene er jo helt i ulage. Dagen i går gikk likvel fort, og jeg hadde noe å styre med hele dagen. Knøttene krevde sitt, de store krevde sitt og så fikk vi besøk av svigersøster og to av barne hennes. Så når kvelden kom og jeg normalt blir litt emosjonell og trist når familien min har dratt, så var jeg så sliten at jeg ikke klarte å reagere. Idag derimot kom tårene. :(

 

Men alt går jo på et vis, og vi klarte oss jo før mamma kom. Gleder meg allerede til neste besøk fra nord.. :)

 

Var noen som spurte om vi førte dagbok over tvillingene. Det gjør vi ikke. Vi skrev i en sånn Boken om meg til eldste jenta, de første to årene hennes. Nr 2 ble det med første siden og nå har vi ikke kjøpt inn bøker... Er selvsagt veldig moro å ha, men helt ærlig så har jeg bare ikke hatt ork og tid til å prioritere det. Når man får flere barn blir dagene automatisk mere travle og jeg kjenner at dette ikke er noe jeg vil bruke tida på. Vi har derimot tatt masse bilder og har de liggende. Målet er at til konfirmasjonen eller til 18 års dagene skal jeg lage et scrapbooking album til jentene, som de skal få sammen med en kiste med tegninger og andre småting de har laget og bevis på ting de har vært med på opp gjennom årene. Skulle gjerne gjort mere, men dagene har rett og slett ikke nok timer. :)

 

Nå våknet ene knøttet, har litt vondt i magen.. Da hjelper det bare å sitte på mammas arm :) Jeg får skrive mere siden.. Og ser at bretting av klær må vente også.. Ja ja, livet i permisjon er ikke kaffe latte og kafebesøk her i gården.. Glad når jeg får tatt meg en dusj.. ;)Forresten, så mye fint dere strikker, blir rent misunnelig. Gleder meg til jeg får tid og ork til å strikke igjen :)

 

Ha en fin dag, jenter.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi.. du har så rett, så rett. Jeg også føler at her inne kan jeg snakke om ting som jeg kanskje ikke kan snakke med om til familie og venner. De færreste av dem for eksempel vet ikke at vi prøver på et barn til. Jeg skulle nok helst ha snakket med dere jenter utenfor et så offentlig forum, så man kan være mer ærlig liksom. Tør ikke avsløre alt dersom kjente skulle ha kommet innom og lest, om du skjønner hva jeg mener?! ;)

 

Klart du ikke kan ha så mye tid ekstra når du har knøttene dine. Jeg ser for meg en tid som du beskriver der med en liten en til.. + enda mindre tid enn forrige permisjon siden jeg nå har en fire-åring i tillegg.

Skjønner du savner familien, besøket og avlastningen. Sikkert bare det å ha din nærmeste familie nær deg er viktig. Dessuten er du sikkert hormonell når det ikke er lenge siden du fikk tvillinger. Det er jo STORT og nytt og alt. Så skjønner deg veldig godt.

Slapp av MaMi, kos deg og nyt. Det er jo ingen stress. Ikke noe maraton eller noe man skal rekke. At dagene flyter litt i hverandre nå er jo helt normalt. Til våren blir det sikkert kos å trille knøttene dine ute, i vårlukt og sol. Nå er det jo ikke bare bare å trille ute. Grått og trist, og tungt med vogn i snø. Hadde bare tatt livet med ro hadde jeg vært deg.

Kunne ønske jeg var der og kunne gi deg en lang og god klem.

 

Nå må jeg kaste meg over kjøttkakelaging dere:)

Klemmer sendes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...