Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Ojojoj Babysyk! Dette er spennende nyheter! Jeg så inne i en annen tråd her at du skulle teste i dag så tenkte på at jeg måtte inn hit å sjekke allerede før jeg sto opp :)

 

Jeg har lest om disse skyggestrekene jeg også, så skjønner at du ikke vil forskuttere noe - men det lover i hvert fall godt! Jeg ville helt klart løpt ut og kjøpt en ny test i dag!! Jeg har bare brukt den der digitaltesten (kjære vene, nå husker jeg ikke en gang hva den heter, dette kan jeg jo egentlig på rams!) nettopp for å unngå skyggestreker. Du kan jo prøve den? Om du er gravid så øker jo hcgnivået sterkt nå, slik at jeg tror det er verdt et forsøk allerede i morgen. Jeg har jo alltid testet noen dager etter IKM men når en først har fått en svak strek går det jo ikke an å vente så lenge!!

 

Når det gjelder trening sier jeg meg enig med Mami. Jeg tror rett og slett det er verre å ikke trene enn å trene - har inntrykk av at de som er godt trent ofte får en enklere fødsel. Det er jo litt av en økt en skal igjennom etterhvert... Selv er jeg litt stressa av at jeg ikke har fått trent de siste to månedene og nå blir anpusten bare jeg går opp en trapp eller to :(

 

Mami kjære - du må spise ordentlig! Magen kommer til å forsvinne! Både fordi du ammer en masse og fordi du kommer til å ha så mye å gjøre i tiden fremover ;) Det er jo bare noen uker siden du fødte, så at den er der enda er da ikke rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi!

Nå har jeg fått snakket med samboer også. Sendte bilde av testen så han kunne se. Men han visste ikke hva han skulle tro. "Går det an med begge deler da? Halv strek?" (Han mener svak strek). Vet ikke helt om han har tro på det, for han virket ikke superglad. Men det er vel fordi vi ikke vet helt. Og han ville ha baby fortsatt da :)

 

ClearBlue er det vel? Tenkte på den jeg også, for å se det sikkert, men mener å ha lest at de slår ut positivt senere, så da er jeg jo like langt. Får høre på apotektet. Samboer foreslo et annet merke, og siden jeg brukte A1 nå, så er jo ClearBlue greit. Får løpe ut snart og kjøpe.

 

Er jo ikke rart at du ikke har klart å trene ordentlig Frk Hansen, du har jo mer enn nok med å komme deg gjennom dagen i et rolig tempo. Ikke ha dårlig samvittighet. Du kan begynne i det små når du er HELT fri for kvalme. Ikke presse deg!

 

Nei, nå må jeg vaske badet, fikse meg og ut på testerov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearBlue selvfølgelig :) Har vel egentlig hørt det samme. Har ikke RFSU en test også?

 

Skjønner godt at han ikke tar helt av enda - det er jo ikke så lett å vite og disse gutta har jo normalt ikke lest seg like mye opp på alle testemuligheter som vi jenter har :) (I den svangerskapsboka jeg har fått på legekontoret står det i pappadelen om hvordan kvinner gjerne saumfarer nettet og leser alt de kommer over om graviditet, mens menn foretar målrettede søk når det oppstår en situasjon. Vi lo begge av hvor stereotype vi er her i gården... :) )

 

Joda, jeg vet jo at jeg ikke har klart å trene, men det er kjipt likevel. Jeg skulle gjerne vært i bedre form...

 

Du får holde oss oppdaterte her inne Babysyk! Jeg krysser alt jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, RFSU har også en test, men den har jeg høre er enda dårligere. Har også hørt at CB oftere viser skyggestreker. Men tror jeg spør på apoteket. De sier sikkert bare at jeg får vente en uke med å teste!

 

Kommer meg jo ikke bort herfra, for jeg blir sittende å lese om alt. Må jo finne ut hvor jeg vil føde :) I Oslo er det lurt å søke tidlig. Selv om det ikke akkurat haster før jeg får en ordentlig positiv test!!! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes dere er kjempeflinke som strikker og trener. Jeg trente ingenting i svangerskapet. Angrer litt, men fikk jo egentlig påbud om å ta det helt med ro. Jeg tror selv det er en god grunn til at jeg gikk så lenge med knøttene innabords ;) Og så var jeg nok litt lat denne gangen, skyldte på at jeg var gammel.. :) He he.. Jadda, alle undskyldninger dere kan tenke dere. Så jeg sier bare: STå På JENTER, dere er superflinke :)

 

Jeg brukte alltid clearblue sin digitale. Synes den var best. Tidligere, når jeg testet før jeg mistet kjøpte jeg billige tester på billigtester.no. De funket jo, men kjente jeg måtte ha en clearblue for å stole på resultatet. Hver gang jeg fikk skyggestrek, ble den klarere dagen etter på en ny test. Så jeg er enig med Frk Hansen, test bare igjen i morgen :)

 

Angående fødeplass i Oslo så fikk jeg plass på Riksen bare et par mnd før termin. Men det var kanskje litt spesielt med min historie. Hvor vil du føde da Babysyk??? Helt greit om du ikke vil si noe. Jeg har erfaring fra Ullevåll, Riksen og Ahus, bare spør om du lurer på noe ;)

 

Ang trening igjen Frk Hansen, ikke ha dårlig samvittighet... Selv om trening er viktig, er det også viktig å ikke stresse og ha nok energi til hverdagen. Og kvalme er super-energi-tappende...Og hvis du klarer nå fremover å gå turer eller andre lette ting så er det faktisk mye bedre for deg enn å ha dårlig samvittighet for manglende trening.

 

Jeg er ikke egentlig så veldig bekymret for magen min. Liker ikke at huden fortsatt er så øm, men gir litt f.. i at den buler fortsatt. Jeg er tross alt firebarnsmor hvor de to siste kom samtidig. Har alltid egentlig vært ganske avlsappet rundt min egen kropp. Mere opptatt av å føle energi til å klare hverdagen. Og jeg vet at jeg utover våren skal få komme igang med joggingen igjen, og det gleder jeg meg til. Denne gangen har jo også alle magemuskele mine blitt kuttet rett over, så er jo ikke rart ting ikke holdes ordentlig på plass enda...

 

He he, må bare fortelle, sitter her i stuen, begge de store jentene har venninner på besøk. Mellomste ville inn til de største, men måtte si et passord.. Og passordet var Justin Bieber.. EllerJustenBiibe som hun sier :D Jeg bare måtte le ltt, de er nå ganske søte da :) Tenk når alle fire jentene har sine venninner på besøk, blir folksomt her i huset da ;) Eldste er så opptatt av at alle må banke på før de kommer inn og vente til hun åpner... Jeg synder helle tiden, for jeg har som regel alltid dårlig tid når jeg skal si noe eller legge inn klær..

 

I dag har jeg jammen vært mye her inne. :) Nå skal jeg sende mannen på butikken. Vi har ei venninne å overnatting i dag. Så vi skal kose oss med taco og grand prix i kveld. Er veldig spent på om knøttene vil reagere på tacoen da, selv om jeg holder meg unna løken. Godt jeg har mye melk både i kjøleskapet og i fryseren, hvis det blir krise i heimen ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. sÅ mye herlig lesestoff siden igÅr! Gratulerer Babysyk:)) SÅ MORO!!! :))

 

NÅr det gjelder denne jakken jeg strikker til meg selv.. det er det første store prosjektet mitt og jeg har holdt pÅ siden september altsÅ! ;) jeg pleier ogsÅ Å gi opp nÅr jeg ikke skjønner oppskriften.. og Å klippe og sy osv i garnet.. nei, det tør jeg ikke. SÅ denne strikkes frem og tilbake pÅ rundpinne rett og slett;)

Men jammen tar det tid dere. Noen som har spurt meg om den er ferdig snart, men da sier jeg bare " neste høst".:) jeg skal jo kose meg med strikkingen, eller hva synes dere?

 

Forresten sÅ angret jeg meg litt pÅ det beige og hvite garnet jeg kjøpte Å strikke en babydress av. Jeg har lyst til Å strikke enten blÅtt.. eller rosa liksom. SÅ det blir en guttevest i beige m. hvite lus til en to-Årig gutt istedet. Jeg kjenner ingen to-Årig gutt, men jeg kjenner en ett-Årig gutt ivertfall. Og kommer det ingen guttespire i min mage, sÅ fÅr gutten jeg kjenner den til neste År istedet nÅr han fyller to;)jeg har liksom sett for meg ordentlige babyfarger nÅ.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker nr.3, hvordan går det med deg? Skal du teste i morgen? Tenker på deg og håper virkelig at du kommer etter altså!! Kanskje du bare har hatt forsinket EL, og at du tester positivt senere enn forventet!! Tvi tvi xxxxxx

September er ikke så lenge siden da :) Jeg har holdt på med en vest siden i våres. Eller, har ikke strikket på den hele tiden, den ligger for det meste i et nett, men.....

Ang det beige garnet, det kan jo være morsomt å strikke noe nØytralt helt i begynnelsen, fØr dere vet kjØnnet. Det kommer jeg til. Og så strikke typisk gutte/jente klær når jeg vet kjØnnet. Er ikke like morsomt kanskje, men i en beige sparkebukse kan du ha rosa eller blå body under. Har endel nØytralt garn, så ikke få meg også på den tanken nå :) hehe!

 

MaMi, vet ikke helt hvor jeg vil fØde. HØrer til A-Hus, men når vi flytter (fØr fØdsel) blir det langer å kjØre. Ellers syns jeg det ser veldig fint ut! Heller litt mot Riksen, vet ikke hvorfor. FØler bare Ullevål er grått og trist. Det negative med Riksen er at de ikke har pasienthotell. Ser for meg samboers litt triste Øyne når han må dra. Har hØrt om de som fØder på kvelden, så må barnefar dra hjem med en gang. Bærum er jo et alternativ, men der har de ikke nyfØdtintensiv, og det vil jeg helst ha. Nei, nå har jeg lest om alle sett på kartet og funnet ut at jeg helst vil fØde på A-hus. Da haster det forsåvidt ikke å sØke da :)

Nei, nå skal jeg legge på nytt sengetØy og legge meg. Er skikkelig spent på i morgen. Oppdaterer så snart jeg får mulighet :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Ville bare få tak i samboer først, men han sover og sover!! Jeg våknet 7.30 og måtte på do, så jeg har ventet noen timer.

 

Det lyste "Gravid" mot meg. Og da kom tårene :) Så nå har det virkelig gått opp for meg!

 

Syns det er helt utrolig! Hadde ikke trodd at vi skulle klare det så fort, og kan nesten ikke tro det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Så fantastisk! Det er ikke rart tårene kommer da :) Det var utrolig hyggelig å høre Babysyk - nå ble jeg ordentlig glad!!

 

Selv om dere klarte det forholdsvis fort så har du jo sannelig ventet lenge på dette, så dette var fortjent Babysyk :) Og så morsomt at det kommer nå som samboeren din plutselig var skikkelig gira på å få baby også :) :) Nå må du nyte dagen! Jeg venter spent på å høre samboeren din sine reaksjoner ;) Skal ut en tur nå, men dukker nok opp her inne flere ganger i dag:):)

 

Igjen: Gratulerer! Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk!!

Syns det er veldig morsomt at vi kan gå gravide sammen og dele strikketips, og gravid-tips. Det første jeg trenger er den siden med matvarer som er forbudt for gravide :) Foreløpig vet jeg bare om få ting.

 

Skal gi oppdatering når samboer våkner! Typisk at han må sove lenge denne helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Gratulerer Babysyk:)) tenk.. det vokser og gror en liten spire i magen din!!

 

Jeg testet negativt imorges, men forventet:( jeg tror syklusen min er på bærtur enda, og mensen har jo ikke kommet i det hele tatt. Jeg tror kan bør slappe litt mer av og ikke forvente noe før om et par måneder i grunn. Helt ok det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google matportalen så finner du den nok :) Det er flere ting enn jeg var klar over, men en kommer inn i det :)

 

Har han ikke våknet enda??

 

Jeg har også noen spørmål her nå :) Det ene vet jeg at dere har snakket om før, men jeg har glemt det litt. Nå tror jeg det er på tide for meg å forholde meg til det igjen. Og det er dette med å unngå strekkmerker på magen, og om det finnes noe den bør/kan smøres inn med i håp om å unngå dette. Jeg har vel ikke tro på noen mirakelkurer, men tenker at det kan være greit å gjøre noe.. Lurer på om det var Mami som hadde noen tips her?

 

Det andre jeg lurer på er dette med barnevogn... Jeg har begynt å se på det, men det er sannelig ikke lett! Så nå lurer jeg på hva dere andre har gjort der? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, han har våknet. Tilslutt våknet han. Han mente at vi vel ikke kunne stole helt på de testene, måtte vente litt og teste mer. Men fikk nå forklart at den var ganske sikker den som det stod "gravid" på. Han gleder seg veldig. Snakket om trening og at jeg måtte smøre magen så jeg ikke får strekkmerker (er visst viktig for han det) og at vi måtte spare enda mer penger til babyen kom. Han sa også at han trodde ikke han kom til å klare å lese så mye idag, kom bare til å tenke på baby. Det syns jeg var søtt. Veldig hyggelig når han også gleder seg.

 

Nå skal jeg bort, så jeg rekker ikke skrive mer. Får skrive mer i kveld, men jeg er jo ikke den med mest erfaring på strekkmerkekrem og barnevogn :)

 

Ha en fin kveld jenter!!!

 

 

ønsker nr.3, masse babystøv til deg!!! Håper spiren sitter snart da ihvertfall. Gikk du på hormonprev. før dere startet prøvingen?

Håper fortsatt at du snart skal komme etter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen var samboeren min også opptatt av å komme seg til legen for å få det bekreftet. Henger vel litt igjen fra gammelt av :) Jeg måtte også forklare at testene vi fikk kjøpt var like bra som det legen kunne teste så han slo seg til ro med det etterhvert. Etterpå har jeg lest en del om hvor lang tid det kunne ta å finne ut av det før, og det er ganske fascinerende :)

 

Veldig stas at han gleder seg ordentlig han også. Dette blir bra!

 

Jeg har som du skjønner begynt å se på utstyr, og det er sannelig bare å spare penger. Om en lar seg rive med kan dette bli en dyr affære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jaggu tårene mine og... Er så utrolig glad på dine vegne babysyk :) Nå er vel jeg litt ekstremt emosjonell for tiden, men må innrømme at dette er fantastiske nyheter. Gratulere så mye!!! Utrolig gøy at det slo til så kjapt...

 

Jeg brukte Dr.Greve's krem mot strekkmerker. Den lukter ille, men er god å smøre. Om den er årsaken til at jeg ikke fikk strekkmerker kan jeg ikke svare på, men jeg brukte den nå hver gang jeg dusjet. kremen fås kjøpt på apoteket.

 

Eller når det gjelder vogn er dette individuelt. Dere må tenke over hva slags utstyr dere vil legge penger i, og hva dere vil spare på. Det legges masse bra ut på finn.no og er absolutt verdt å titte der. Nå tenker jeg ikke på tvillingvognen vi har nå, siden vi ble "tvunget" til å kjøpe den nå. Men til mellomste kjøpte vi ny. Da kjøpte vi Brio vogn, en kombi vogn. Da har vi en sportsdel som en setter bagen til nyfødt oppi. Den har lufthjul og er lett å trille. Duo vogner med to seperate deler (bag-del og sportsdel) er ofte litt tyngre en kombi vogner er min erfaring. Vi likte spesielt at håndtaket kunne dras ut og inn, da det er noe høydeforskjell mellom meg og mannen min :) Det er viktig at dere drar rundt på butikker og prøver vognene, og kanskje prøv om dere får de inn i bilen. Tenk over hva slags terreng dere vil trille i mest (skog, asfalt, kjøpesenter...)

 

Bilstol er en ting dere bør kjøpe ny.Kjøper dere n

brukt må dere kjenne historien godt, at den aldri har vært i kollisjon.

 

Dere som er på østlandet anbefaler jeg foreldre og barn messa , er vel på Hellerudsletta. Tror den er i februar (kanskje). Mye bra tilbud der...

 

Nei, nå våknet ene snuppa her.. På tide å hente frem den indre kua mi ;) Møøøø fra meg :D

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye med spire Babysyk!!  Tårene bare triller hos meg... Ble helt lykkelig på en fin søndag!! Perfekt timing nå som dere var såååå klare begge to. Gleder meg til å følge fortsettelsen, og starter allerede nå å krysse fingre for at du slipper kvalmen...

 

Babyutstyr er morsomt å handle! Aller helst skulle man hatt en prøvebaby og lånt masse utstyr hjem, så man fant ut hva man likte eller ikke. Vi kjøpte alt nytt til førstemann, og siden vi ikke skulle ha flere barn, ga vi alt bort etter hvert som vi ikke trengte det mer - skikkelig smart... Nå må vi handle på nytt til nr to. Bortsett fra vogn, for den har vi av en eller annen grunn ikke prakket på noen. Vi har Emmaljunga duo Edge i brunt og med små søte elger inni. Har vært superfornøyd med den vognen, og gleder meg til å bruke den igjen. Vi valgte den vognen fordi den hadde stor bag, og vi bodde i vinterland og trengte plass til både barn og pose til prinsen var 6 mnd. Dessuten var det store gummihjul som taklet snøføre. Jeg er ikke noe butikkfantom så jeg synes ikke det gjør noe at vognen er stor. Triller mest på skogsstier og asfalt og det blir jo bra trim med litt tyngde i vogna. Gudd løkk i den store vognjungelen!

 

Kremer for strekkmerker har jeg null peiling på. Trodde det var mest genetisk om man fikk strekkmerker eller ikke. Brukte ingen krem forrige gang og fikk ingen strekkmerker. Bruker ingenting denne gangen heller, og har foreløpig ingen strekkmerker nå heller. Ikke så stor mage å snakke om heller da, fortsatt er mine vanlige bukser så store at jeg må bruke belte for å holde dem oppe, men magen kommer vel poppende ut om få uker, så får jeg inspisere hva som skjer med huden... 

 

Nå blir det en liten middagslur på meg, etter å ha proppet i meg en bit blomkål og litt gulrot til middag... Ha en flott søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Krølle, den middagen hørtes ikke så veldig mektig ut, får så vondt av deg som er så kvalm. Er det noe bedring i sikte for deg???

Ikke at jeg spiser så veldig mye mere til middag. Av en eller annen grunn bare har jeg ikke middagslyst, jeg spiser stort sett bare brødskiver for tiden. Til gjengjeld spiser jeg enorme mengder med det. :o

 

Er ikke lett å finne barnevogn nei.. Det er jo så mange å velge mellom. Bare bruk god tid på å finne en som passer for deres behov.

 

Et lite tips hvis dere ønsker å ikke kjøpe bare kjønnsnøytrale ting er å vente til dere vet kjønn, hvis dere skal vite det. Er jo veldig moro å kjøpe annet enn hvite klær.

 

Huff, jeg ble visst trett av å lese om middagsluren din Krølle, kjenner jeg ikke klarer å komme på noe fornuftig å skrive.

 

I morgen kommer mamma, bare gleder meg veldig til det nå. Blir aldri for gammel til å ønske mamman min hit

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet hjem!

Blir så rørt av at tårene deres triller for meg! Tusen takk :)

 

Hvor langt er du på vei nå Frk Hansen? Må lære meg det en gang for alle :) Har du begynt å få mage?

 

Jeg har smuglest og tittet på vogner en liten stund på internett. Men vet overhodet ikke hvilken jeg vil ha! Men jeg vil ha en med 4 hjul. Har lest at de er mest stødige. Viktig det som MaMi sier om å prøve vognen i bilen. Det gjelder vel også babysetet, hvis dere ikke har veldig stor bil og en høy samboer. Og om dere må bære bagen i trapper (i blokk f.eks) da ville jeg valgt kombi. Uten at jeg skal si det sikkert kommer nok vi til å velge en "stor" vogn, som man kan bruke lenge, fremfor en av disse små nymotens. De er sikkert greie på shopping, men det er det! Har falt litt for Emmaljunga eller Simo jeg da :) (Husker ikke modell)

 

Tror også det med strekkmerker er genetisk. Jeg kommer nok til å få masse, for jeg har allerede noen små fra vektoppgang.... Men tenker at det ikke skader å forebygge. Min søster brukte body butter fra body shop og har ingen, men hun har nok de "rette" genene der. Lollo snakket vel om Seba dusjsåpe, som er et veldig enkelt tiltak :) Tenker jeg kjøper den etterhvert. Nå bruker jeg bare body butter siden jeg allerede har det :) Venter litt med å ta helt av.

 

Man kan jo finne mye fint på finn. Tenker at stellekommode er greit å kjøpe brukt, så kan man bare kjøpe ny stellemadrass. Vet ikke om dere har flere barn i tankene Frk Hansen, men vi velger nok ny vogn for at den skal kunne holde til "alle" barna. Om vi ikke skulle være fornøyd kan vi selge den til halv pris på finn. Fjorårets modell er det mye å spare på å kjøpe. Eller på nettet eller sverige.

 

Krølle, var du like kvalm i forrige svangerskapet også? Det er vel fåtallet som blir så kvalm, men jeg håper virkelig ikke det blir meg!!! Leste et sted at multivitamin tidlig i svangerskapet skulle hjelpe, men om det er sant vet jeg ikke. Men jeg tar det nå uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Ønsker nr.3 legger dere jevnt inn aksjer? (ikke meningen å grave i sexlivet deres altså) men hos oss trodde vi jo el var passert, så vi hadde sex kun for "morro"! Dagen etter kom el-slimet og det ble en spire ut av det :) Det er kanskje ikke like lett for dere som allerede har to små men. Plutselig får du deg en sånn overraskelse du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk:) jeg smiler når jeg leser innlegget ditt over om sniktittingen på barnevogner:) jeg gjorde det også:) du er veldig fornuftig når du tenker på Emmaljunga og Simo synes jeg.. og 4 hjul. Jeg hadde Emmaljunga til min første for 13 år siden, men solgte den etterhvert. Til vår minste kjøpte vi en brukt klassisk Simo. Begge disse er svært romslige i forhold til andre vogner og der kan du ha voksipose eller skinnpose i tiden barnet ligger og enda ikke sitter. Det kommer jo an på når barnet blir født på året, og når du får i september, så begynner jo tiden med pose i vognen ganske raskt og varer til uti mars ivertfall, noen ganger er det jo surt og vinter til midten av april også i Norge!

 

Men til minstemor kjøpte vi en ny sportsvogn, hvor en liggedel fulgte med. Altså todelt vogn. Vi har da aldri fått bruk for liggedelen, men sports/sitte-delen er jeg kjempefornøyd med! Vogna vår er en X-lander. Vi kjøpte den modellen også fordi den har ekstra bredde mellom hjulene og gode støtdempere samt at den skal være spesielt god i terreng. Skikkelig heftige lufthjul og den er virkelig super i skogen! Går over stokk og stein. Jeg må innrømme at jeg ikke har gått på sti med den, men den er veldig god på skogsvei f.eks.

 

Jeg var nede i kjelleren og tittet på vogna her om dagen, og jeg gleeeeder meg og håper jeg får tatt den i bruk igjen om ikke veldig lenge;)

 

Når det gjelder aksjelegging:) hi, hi. Vi legger nok inn aksjer ofte vi. Vi la nok inn noen ekstra under EL, og tenkte på det.. men mer moro når man ikke tenker på det;)

Joda.. blir endel mer sex når barna blir over 3 år for min del:)

 

Men noe rart.. jeg har aldri lagt merke til slim under EL. Altså.. jeg har aldri tenkt på EL og slim som noe som hører sammen liksom. Har bare konstatert av og til at det er litt slim på en måte.

Men igår morges opplevde jeg litt utflod.. bare LITT altså! Men tenkte ikke så mye på det fordi jeg igrunn var ute etter å teste g-test. Men igår kveld var det mye utflod. Men det virket som mer sånn gul og tykkere utflod, ikke sånn slim som kan strekkes og greier som mange har snakket om når det gjelder EL.Så jeg tror ikke det var EL-slim, men. Jeg ble nesten litt skeptisk jeg da.. når det var gult liksom. Likte ikke fargen:(Skjønte ikke det helt!

Skjønner noen noe av det da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Mami - du får nå sagt det :) Når det gjelder utstyr så er ikke jeg så opptatt av å slippe å kjøpe kjønnsnøytralt. For det første så håper jeg at vi får flere barn, og da er det jo greit med nøytrale farger - selv om jeg ikke helt ser problemet med en guttebaby i rød vogn og en jentebaby i blå vogn heller da :) Enda viktigere er det vel at jeg ikke er så veldig glad i verken lyserosa eller lyseblått. Det eneste stedet jeg skulle ønske jeg kunne ha noe annet enn kjønnsnøytralt å forholde meg til er på strikketøydet :D Men vi kommer nok ikke til å kjøpe så mye utstyr enda her uansett. Tenker at det er greit å få unna en del i løpet av andre trimester, for å få spredd både innsatsen og pengene litt utover. Men det blir nok et par måneder til vi kjøper noe som helst! Og innen det vet vi kanskje hvem som er inne i magen også. Det er rart å tenke på - at om fire, fem uker vet vi om det er en gutt eller jente. Jeg har jo alltid tenkt at selvfølgelig skal vi vite kjønnet og at jeg kommer til å være så spent. Men nå har jeg nesten ikke tenkt på det i det hele tatt :)

 

Når det gjelder barnevogn så går jeg nok litt mot dere fornuftige damer her :) Jeg vil helst ha en trehjuling. Men det har nok mest med hvor vi bor og hvordan jeg regner med vi kommer til å bruke den. Jeg kan ikke se for meg at det blir mange skogturer på oss, det blir nok mest asfalt og brosteiner. Og så ser jeg for meg at så store vogner som Emmaljunga og Simo er vanskeligere å reise kollektivt med og at de er en god del tyngre. Men jeg vil gjerne ha luftdekk og låsbart fremhjul, slik at den tåler litt likevel. Det jeg er veldig opptatt av at den skal kunne ha vendbar sportsvogndel. Jeg vil gjerne ha muligheten til å ha babyen vendt mot oss i starten, men så å kunne snu den når den blir større. Og så må den helst være lun da. Ikke lett dette. Foreløpig ser det ut til at Teutonia, TFK og Easywalker er de mest aktuelle vognene. Men vi får prøve litt. Selv er jeg innstilt på at barnevogn er noe vi ikke skal spare på når vi handler. Det får vi gjøre på andre ting. Om jeg skal gå rundt med den vogna hver dag så vil jeg helst ikke irritere meg over den hver dag. Plass i bagasjerommet tror jeg heldigvis ikke kommer til å bli noe problem. Uavhengig av om vi beholder bilen vi har nå eller om vi kjøper den samboer har lyst på :) Hadde jeg bodd der jeg kommer fra derimot så hadde nok Simo eller Emmaljunga vært de eneste alternativene :) (Og ja, jeg har sannelig sniktittet på forhånd jeg også!)

 

Når det gjelder strekkmerker så tror nok jeg også det er mest genetisk. Men jeg tenker som så at det skader ikke å prøve å forebygge litt. Jeg får gå en tur på apoteket og se etter den kremen fra dr. Greves.

 

Nå dukket det opp en fin ny funksjon her! At jeg kan se at det er kommet et nytt innlegg mens jeg skriver. Ypperlig!

 

Velkommen til EL-slim-verdenen ønsker nr. 3. Det var noe som var nytt for meg også, som knapt hadde styring på når jeg skulle ha mensen tidligere :) Når det gjelder utflod skal du ikke være skeptisk (selv om det er ekkelt) :) Det sies at en får økt utflod mens en er gravid, og det er et av tegnene mange her kaster seg over og diskuterer her inne som mulig symptom :) Og jeg kan skrive under på at det virkelig har stemt her! (Beklager detaljer!) Men du skal altså ikke være bekymret om du har det :)

 

Hvordan går det med kvalmen Krølle? Er du fortsatt hjemme på perm? Har det vært noen bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om vognerfaringene dine!! Elsker å lese sånne historier/erfaringer :)

Ja, veldig greit å ha stor nok vogn til å kunne bruke pose i vogna! Babyen vil jo være større mot slutten av vinteren, så det tar jo plass med baby og stor pose. Har planer om å gå en del tur for å komme i form etter fødsel, så jeg håper ikke det blir en skikkelig kald vinter!!! :)

 

Hmm, dette slimet ditt vet jeg ikke hva kan være. Men man har jo gjerne en økning i slim/utflod ca en uke etter EL pga noe hormongreier (les om det på pernille.info)

Men mener å ha lest at utflod skal være hvitt eller fargeløst. At om det er annen farge kan det være tegn på infeksjon. Slike infeksjoner kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Så du får følge meg!

Må si at jeg virkelig ikke misunner deg. Du er jo i ingenmansland!! Tror jeg ville ventet en uke og tatt en test. Skjer det ikke noe, så kan du jo ta en tur til legen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funksjonen du oppdatet Frk Hansen, vær oppmerksom at hvis du ser bort et øyeblikk så går den pop up`en bort.

 

Skrev, gikk bort, skrev videre, så mitt svar kommer etter ditt, men jeg hadde ikke lest ditt svar før jeg postet.

 

Interessant at du har valgt veldig ulik vogn enn meg. Hadde sett for meg deg med en Simo egentlig. Ble plutselig litt usikker jeg også, etter å ha lest ditt innlegg. Skal ikke gå så mye i skog og ulent terreng egentlig. Mye asfalt og grus her også. Nå fikk du meg til å tenke :)

Uansett veldig enig i at det er viktig å tenke godt over vognvalget. Vil tro vogn er det vi kommer til å bruke mest tid på. Nå aner ikke jeg hva samboer tenker, for har ikke spurt han om det enda, og vi har jo goood tid. Men tenker at vi skal bruke god tid på å finne det ut. Veldig lurt med vendbar sportsdel. Eller enda enklere, at håndtaket kan flyttes over - men er usikker på kvaliteten der, mener å ha lest om noen svakheter i "leddet".

Jeg kommer også til å velge kjønnsnøytral vogn. Ser ikke på mørkeblå vogn som typsik guttevogn. Går jo an å pynte opp med en rosa/blå bamse eller strikketeppe i en fin farge :)

Du har jo et grønt Frk Hansen, det kommer til å bli fint i svart vogn tror jeg :)

 

Frk Hansen, det viktigste var jo å fortelle hvor langt du er på vei :)

 

Samboer har ikke kommet hjem nei. Han er hjemme hos mor og far og blir til onsdag. Så vi får ikke feiret. Bare på tlf. Får ta det igjen en helg han har bedre tid :)

 

Syns jeg kjenner litt svake mensmurringer eller noe aktivitet nedi der, er det normalt? (Mulig det er fordi jeg sikkert kjenner godt etter) Merker at jeg er litt redd hver gang jeg går på do. Håper det avtar med tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...