Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Gladmelding på tampen av kvelden... Jeg er FERDIG med strikingen på begge dressene.. Har festet alle tråder, så nå er det bare heklingen igjen... JIPPI :o)))

 

God helg :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SÅ FLINK MaMi!!!!

Du har virkelig stått på den siste tiden for å bli ferdig!!

Hvor mye er det å hekle? Er det rundt alle armer, bein og knappestolpe? Du hadde vel heklet noe på den første dressen?

 

Håper jeg kan komme med en gladmelding i morgen også, om positiv test ;-)

 

Stolt av deg MaMi, med vonde fingre og greier!! Dette blir noe å fortelle knøttene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg det er flere aktive inne på forumet, for nå har jeg skrevet innlegg i tre tråder på kort tid.....

 

Liten oppdatering herfra bare!

 

Har begynt å spotte, tappen har åpnet seg, jeg har begynnende menssmerter og negativ test idag tidlig..... Er vel større sannsynlighet for at jeg vinner i lotto enn at jeg er gravid nå, hehe. Men men. Nå er det bare å fokusere på julestria og etterhvert forføre samboer uten noe som helst babyprat i tiden framover. Så glemmer han nok hele babygreia. For det er vel bare når man snakker om å lage barn at man kan bli gravide!?! Nei, nå var jeg litt slem ;-p

 

Vi skal til storebroren til samboer idag. Der er også en lillebroren og foreldrene hans, så nå må jeg pakke inn alle gavene til dem! ;-) Setter på litt julemusikk og koser meg med julete.

 

Er egentlig i overraskende godt humør.

 

Ha en fin lørdag jenter!! ;-)

 

(Ble visst ikke bare en kort oppdatering dette, som vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt vi har deg Babysyk, så vi holder liv i tråden ;o)

 

Jeg sitter her i stolen og slapper av nå, hører på litt julemusikk og nyter førjulsstemningen. Elsker denne tida på året, spesielt siden vi har fått snø ute denne uken.

 

Jentene har vært ute en stund og lekt i snøen, til tross for at det ble slaps igår som har fryst til is idag. De bare koser seg nå. Så nå skal de se på en julefilm og kose seg med nøtter :o) Julefred i huset...

 

Mannen skal ut å handle, bare han blir ferdig med alle småting han bare MÅ gjøre... :o) Idag skal vi ha grøt til middag og ta hull på fenalåret vi har kjøpt... Synes så synd på meg som må sitte og se på de andre, for jeg elsker fenalår :o( Ja ja, håper jo knøttene kan komme så jeg kan få nyte litt fenalår i jula, hører liksom med... :o)

 

Nå skal jeg igang med å sette sammen et pepperkakehus som vi skal pynte etterpå. Skulle gjort det forrige helg, men da var det så mye styr. Denne helga skal vi bare kose oss hjemme. Ingen av oss har noe overskudd til å dra bort.

 

Så synd med negativ test, men veldig bra at du likevel er i godt humør da babysyk. Jeg tror alt skjer når det er ment til å skje... Og jeg tror når du skal bli gravid, så blir du det... :o) Man skal aldri si aldri, plutselig så er du gravid.. Hmmm, er visst litt filosofisk idag jeg.. ;o)

 

Tipper Frk Hansen bare sover og samler overskudd, noe hun absolutt skal... Men kjenner jeg trenger å høre at alt går bra med henne. Er jo litt bekymret, føler meg som en storesøster som må passe på dere alle. ;o) Og Lollo, regner med du er inne i tåkeheimen, med bare kosing og amming og soving..Håper du klarer å nyte førjulstida også.

 

Babysyk, ha et fint besøk hos familien. Håper du har kost deg med julemusikk og juleteen din... Jeg klarer ikke te nå, men ville normalt drukket mye av det :o)

 

Men nå, aksjon pepperkakehus ;o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Babysyk, det er godt vi har deg som holder liv i tråden! =) Kjedelig med negativ test, men som MaMi sier så er det jo bra du er i godt humør. Hvordan var det i besøk til broren til sambo? Det er så koselig med førjulsbesøk synes jeg. Elsker julen! Men, det har ikke blitt så mye julestemning på meg. Tror jeg må sende mannen opp på loftet for å hente ned litt julepynt så vi får skikkelig jul her også. Foreløpig har vi kun fått opp adventsstjerner i stuen og på kjøkkenet, og adventsstaken står på salongbordet. Hurra, i dag skal det tredje lyset tennes!! =) Tenk at det er under 2 uker til julaften! Hjelpes! Forresten så skal jeg prøve meg på å sette sammen pepperkakehuset vårt i dag.

 

Så stolt du må være av minstejenten din, MaMi! Det var godt å høre at operasjonen hennes var vellykket og at hun tok det så fint. Og så flink du er som står på med dressene! Skal de brukes som hentesett til knøttene? Stå på med heklingen, så skal du nok se at du blir ferdig snart! De kommer nok til å bli nydelige!

 

Etter at jeg leste at du koste deg med julete, Babysyk, så må jeg ut og lage meg en kopp! Drikker jo ikke kaffe lengre, ikke siden mars faktisk, men te må jeg ha!

 

Forresten så går det bedre og bedre for hver dag med oss og lillegullet (som er 2 uker i dag). Vi jobber fortsatt med at hun skal sove i sin egen seng om natten (eller hvertfall begynne der, og så kan hun komme oppi til meg på morningen) og det har gått bra de 3 siste nettene, så det går fremover. Hun vil helst ligge på brystet mitt hele tiden (dag og natt), men da får jo ikke jeg gjort noe som helst. I dag skal vi prøve oss på en tur ut i vognen, selv om det pøsregner. Jeg får jo endelig på meg regntøyet mitt igjen, så da gjør ikke litt (mye) regn noe som helst! =) Ha en super 3. søndag i advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Hehe, det hadde blitt mange monologer her inne uten dere da ;-) Så glad jeg har dere også jeg! hihi..

 

MaMi, jeg tenkte akkurat det samme, at det skjer når det er ment å skje. Tror det var den tanken som holdt humøret oppe igår. Sammen med julete, julemusikk og julegave-innpakking ;-) Det var visst ikke meningen at babyen skulle komme i pappaen sin sommerferie. Nå skal ihvertfall julen bare nytes, og håper jeg klarer å legge babyprøvingen til side litt.

 

Veldig koselig hos broren igår. Vi var først ute og spiste, helt fantastisk mat, mmmm!!! Og så var vi hos dem etterpå. Alltid veldig hyggelig når vi møtes, bare synd det ikke blir så ofte. Bare litt skuffet over at vi ikke fikk med oss noen julegaver hjem, fra foreldrene eller brødrene.... Vi møter dem ikke mer før jul og jeg må innrømme at jeg liker best julegaver på julaften. Isåfall burde de vente med å åpne gavene fra oss også! Vi møter dem 3.juledag, men da er det burdsag for minste niesa. Og jeg syns det blir litt pinlig om bare jeg og samboer skal åpne gaver når de ser på. Er så dårlig på å vise at jeg blir glad for gaver jeg liker, så det ser vel ut som jeg ikke liker noen av de, huff, hehe.

 

Ikke lenge igjen til du kan spise fenalår MaMi, og da kan du kose deg masse med det, og ta igjen det fortapte fenalår ;-p

 

På vei til broren fikk jeg strikket masse på nissen, så nå har jeg bare et par runder igjen, så er det bare nese og skjegget igjen ;-) Blir spennende å se hvordan den blir etter en runde i vaskemaskinen, hoho ;-)

 

Imorgen begynner uka med julebakst her. Gleder meg, for jeg syns det er koselig og gøy ;-) Har lyst til å prøve meg på konfekt, både sjokolade og trøfler, syns det er så godt, men aldri laget det ;-.) Noen av dere som har laget det?

 

Idag har jeg laget en lykt av ispinner, og malt den. Nå står den til tørk ;-) Ellers skal jeg bare slappe av. Snart lage middag.

 

Har kuttet ned på kaffe jeg også, men syns te er veldig godt, så det er ikke noe stort savn.

 

Så flinke dere er Lollo, som prøver å være konsekvente med å legge henne i egen seng. Tror dere tjener mye på det i ettertid. Litt kos om morgenen høres med, det høres jo kjempekoselig ut!! Og så blir det en litt mer rolig start på dagen ;-) Tror det er veldig lurt å ikke la hun ligge på brystet ditt hele tiden. Det er sikkert kjempekoselig nå, ihvertfall når hun er bitteliten, men blir nok veldig slitsomt etterhvert. Og det er nok ikke bare bare å venne de små av med mammakosen ;-)

 

Hvordan har det gått med pepperkakehusene? Står de oppreist?

 

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er Babysyk som styrer og steller. Tenk at du lager så mye godt til jul. Skulle gjerne laget litt mere, i år ble det ferdig kjøpt pepperkakedeig. Og der stopper det :o) Vi har forresten bakt de idag. Var veldig koselig sammen med jentene, selv om jeg ble helt av i ryggen... Da var det godt å sette seg ned etterpå og høre mannen og jentene lage middag til meg :o) Fikk indrefilet og fløtegratinerte poteter idag. Smakte helt herlig :o)

 

Pepperkakehuset ble en tragisk affære :o/ Veldig skjevt og masse sprekker. Ble helt fortvilet, og når mannen spurte hvorfor jeg ikke ventet på han så ble jeg mere fortvilet fordi vi skulle jo sette det sammen ilag... Men jentene syntes det var fint og at det blir veldig fint når vi får pyntet det. Forhåpentligvis i morgen... Det morsomme var at ene biten datt av og det skulle mannen fikse. Samtidig skulle han prøve å rette opp noe. Jeg hørte han mumle på kjøkkenet før han plutselig ropte til meg, "Jeg synes egentlig det var et kjempefint hus, kan vi ikke bare ha det og pynte med masse godis???" .Så jeg måtte spørre om han syntes det var vanskelig, og da måtte han innrømme at sukkeret stivnet så fort at det ble problemer med å få festet :o) Klarte heldigvis å få noe positivt utav det da ;o)

 

I går kveld hadde jeg skikkelig regelmessige harde kynnere og tenkte at nå er det noe på gang. Samtidig sov jeg 4 timers økter i natt og var ganske uthvilt i morges. Men jeg tror rett og slett at jeg har kost meg sånn i helga med familien og vært lettet over å være ferdig med minstejenta sin narkose at jeg slappet mere av. Har ikke hatt noe regelmessige kynnere idag, bare vonde.. Men nå håper jeg jammen de kommer snart. La ut et magebilde på facebook og det stormet inn med meldinger. Masse hyggelige, selv om jeg ikke tror dem helt for jeg ser virkelig like sliten ut som jeg føler meg. Men det var noen som skjønte at jeg var lei og følelsen av at magen skal sprekke....

 

Jeg har nå fått heklet kanten rundt begge armene og beina på ene dressen, samt den ene knapperaden. Har den med knappehullene igjen og kragen. Har gått greit, selv om jeg bruker litt tid nå. Kommer vel forhåpentligvis såpass inn i det at det går lettere på neste dressen. Men er vondere å holde heklenålen enn strikkepinnene, så det blir ikke så lange økter om gangen. Har ikke tenkt å bruke det som hentesett tror jeg, har nemlig kjøpt sånne nydelige myke ulldresser fra Spar kjøp, merke Tom og Trine. Må jo kle godt på de to små, kan dere skjønne ;o) Så jeg stresser egentlig ikke så veldig med dressene kjenner jeg. Må bare bli ferdig før de vokser ut av dem ;o)

 

Kjempelurt Lollo og få lillegullet til å sove i egen seng. Man får alltids nok tid til å kose. Yngste til søsteren min, som ble født i sommer, ble av ulike grunner en slik bære-baby, som bare ville sovner mens man bar han. Hadde nok mye med at samboeren til søsteren min jobber offshore, så han var jo borte i to uker i slengen, og da ble det vanskelig for søsterene min å være konsekvent. Nå sliter de en del med at han ikke vil sovne uten å bli bært. Og han veier godt over 7 kg nå, så det er ikke bra for ryggen. Søsteren min har fått litt problemer med nakke og rygg stakkars. De klarer nok å snu, men det er jo ikke så lett å avvende uvaner.

 

Nei, nå tror jeg jammen at jeg må prøve å legge meg. Er kjempetrøtt nå kjenner jeg.

 

Lykke til med julebaksten Babysyk. Og Lollo, kos deg med lillepia di mens du pynter til jul :o)

Frk Hansen, tenker på deg også... :o) Håper du klarer å nyte førjulsmagien :o)

 

Stor klem fra meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk MaMi ;-) Det skal sies at jeg har ferie da. Og uten barn og stor mage, så går det veldig greit ;-)

 

Må le av mannen din MaMi. Ja nei, det var visst ikke så lett som han trodde. Bra han innrømmet det da. Men typisk menn og si at "La meg fikse dette" Og så var det visst ikke så lett allikevel ;-) "Ja, nei, dette går ikke". Hehe...

 

Blir spennende å se når knøttene kommer da. Siden kroppen driver og tuller sånn med deg. Gir deg falske forhåpninger.

 

Så flink du har vært med heklingen! Særlig når du ikke får gjort så mye av gangen! Håper du snart blir ferdig, så du slipper å ha mer vondt!! Var det ikke sånn at du strikket de ganske små? Får håpe de passer en stund allikevel da, nå som knøttene virker til å bli veldig store til å være tvillinger?

 

Jeg har bakt kokosmakroner idag. lagde pepperkakedeig igår, så det blir pepperkakelaging etter middag. Det skal jeg gjøre samme med mamma. Vi har stort sett alltid laget det sammen. Jeg trykker ut, og hun steker og styrer ;-) Og med julemusikk og gløgg. Koselig ;-)

 

Ellers går det ikke rasende fort med strikking. Ligger godt an i løypa. Selv om jeg sikkert kunne funnet andre prosjekter også. Så det blir liksom ikke noe fart over det. Håper nissen blir ferdig idag! Er bare skjegg og å feste tråder igjen!!

 

Ha en fin mandag jenter!!

 

Håper vi snart hører fra deg Frk Hansen! Ikke meningen å mase, men vi tenker alle på deg!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie nå rett før jul, Babysyk. Da kan du jo pusle rundt og kose deg med baking og andre førjulsforberedelser :o) Kos deg.

 

Idag kjøpte jeg inn siste julegaven, til mannen min. Er så deilig å være ferdig med min del. I tillegg fikk jeg tak i kalkun til nyttårsaften som ligger trygt i fryseren. Mangler bare ribba til julaften, men den klarer fint mannen å kjøpe. I morgen skal jeg sende alle gavene som skal sendes nordover, så da kan jeg bare sette meg ned og vente på jula. Neida, ikke helt sånn, men er i hvertfall ikke noe bekymret.

 

Til helgen tar svigermor med seg jentene på familiebesøk. Så jeg og mannen blir alene hjemme. Tenker vi prøver å vaske til jul, dvs han vasker og jeg sitter og forteller hvor han skal vaske ;o) Hi hi... Litt får jeg nok gjort, men når magen er stor og armene korte så blir det litt begrenset hva jeg kan klare :o)

 

I morgen er det ny kontroll på Riksen. Da skal vi ta en vekstmåling av knøttene. Er spent på hvor mye de har lagt på seg siden sist. Og så håper jeg vi kan klare å bli enige med hva som skal skje med tanke på fødsel. Nå er jeg sliten. Eller, det riktige blir vel å si at jeg blir bare mere sliten for hver dag og er bekymret for å klare en fødsel av to babyer sånn som det er nå.

 

Jeg er forresten nå 35 + 2 uker. Jeg har 36 dager igjen til termin, hvilket vil si at jeg er høygravid.... Og det med tvillinger. tror jeg gir meg en klapp på skulderen for innsatsen. Er ganske fornøyd med å komme så langt. :o)

 

Skal snart igang med å hekle kragen på første dressen. Har litt igjen på siste picot rad på knappestolpen. Har gjort litt feil, men det er konsekvent feil på hele, så jeg tenker det går bra. Er noe med hvordan du henter opp masker når du hekler fastmasker. Ser greit ut, litt skeivt med knappehullene, men den er jo hjemmelaget og jeg bryr meg egentlig ikke. Er fornøyd uansett. :o) Du har helt rett Babysyk, jeg strikket dressene ekstra små så jeg bør jo bli ferdig snart. Knøttene blir nok ikke store 3500-4000 gr babyer, men begge hadde jo rundet 2100 gr sist vekstmåling for to uker siden.. Har hørt om de som har fått større tvillinger. Begge jentene mine var normalt store, 3570 og 3740 gr da de ble født. Så vi bruker ikke å få så enormt store babyer her i huset.

 

Nå skal jeg straks sette meg ned og se siste episode med Grey's. da får jeg muligens heklet litt hvis jeg klarer.

 

Håper du har fått pyntet litt Lollo, og bare nyter tiden fremover. Du er så heldig som har fått babyen din hjem til jul. Håper jeg er like heldig, men begynner nesten å tvile på det.. trodde jo selv at de skulle komme i begynnelsen av desember, og det er vi jo forbi nå... Så noen synske evner kan man jo si at jeg ikke innehar ;o) He he.

 

Ha en fin kveld, jenter.

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, leste innlegget ditt i går, men var så trøtt og da blir alt jeg skriver bare tull. Skulle inn i dag tidlig å ønske deg lykke til, men har glemt det helt av. Unnskyld!!

 

Håper det gikk greit allikevel. Og at du fikk sagt tydlig i fra om at du er SLITEN!! Spent på å høre fra deg om hva de sa ;-) Og om knøttene har lagt på seg mye!! Snart er de ikke knøtt mer, hihi... Joda ;-)

 

Gratulerer som høygravid da!! Syns synd på deg. Men syns allikevel du mestrer dette veldig bra MaMi!!

 

Så deilig med alenehelg for deg og mannen. Nesten synd at dere/han må bruke den på å vaske. Håper dere får kost dere litt sammen på kvelden, slappet av og pustet ut. Nå blir det vel lenge til neste gang dere bare er dere to. Nyt det!

 

Så lenge du gjør samme heklefeilen på begge dressene, vil ingen se at det er litt feil!! Trenger ikke kalles feil heller, du valgt å gjøre en liten vri ;-)

 

Forresten er du veldig heldig som er ferdig med julegave til mannen!! Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe til samboer, og han ønsker seg ingenting heller!! Ikke trenger han noe. Bare klær, men han er så kresen, så det er vanseklig å kjøpe. Eneste jeg kunne kjøpt og vært på trygg grunn er sokker og boxere, men det er ikke noe jeg vil gi i julegave!!

 

Idag har jeg ikke fått gjort noe fornuftig. Skikkelig sløvedag. Kjenner jeg blir litt stressa av det, for jeg har jo egentlig masse som burde og skulle vært gjort!! Huff.

 

Samboer vil forresten ikke prøve mer. Tar det med en stor klype salt!!! Tenker jeg bare lar det gå. Hvis han ikke vil, så får han sørge for kondom, og jeg kommer ikke til å minne han på at han må bruke det!! Begynner jo å bli vant til dette ;-) Han vil nok veldig gjerne, men så er det samtidig skummelt!!

 

Nei, nå må jeg få gjort noe fornuftig!! ;-)

 

Ha en fin onsdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er tungt om dagen, er jo over 5 kg med bare babyer der inne. Knøttene har lagt på seg og veier nå ca 2500 og 2600 gr. Store jenter blitt :o)

Idag gråt jeg mine modige tårer på Riksen. Jeg sa til legen at jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si for at de skal forstå hvor sliten jeg egentlig er. Men tror hun skjønte det. Alt står i hvertfall bra til med de store knøttene mine.

 

Vi satte opp en dato for keisersnitt da. Men jeg fikk 29 desember, og det er jo en teit dag... Skjønner de vil vente til 37 fullgåtte uker for at de skal være sterkest mulig når de kommer. Og jeg runder uke 37 2. juledag, og de setter ikke noe opp på helligdager. Forsåvidt helt greit for meg. Når jeg så tenker over datoen etter kontrollen, så skjønner jeg jo at jeg blir liggende på sykehuset i nyttårshelgen, noe jeg ikke har lyst til. Vil jo være sammen med jentene og mannen min hjemme. Så nå har jeg ringt tilbake til Riksen og sagt at jeg ønsker å forskyve datoen. Forstå det den som kan... :-/ Men jeg tenker som så, at går jeg helt til den dagen, så klarer jeg alltids å vente noen dager til... Og mannen lovde meg etterpå at han skulle bli enda flinkere til å hjelpe til hjemme så jeg slapp å gjøre noe, og han er ganske flink da... :o)

Og om riene starter av seg selv og knøttene vil ut, så er de klare for det selv. Så enten håper jeg det skjer noe i helgen eller starten av neste uke, ellers så kan de gjerne drøye til etter nyttår... Legen lovet meg imidlertid at dersom riene starter av seg selv så kan jeg få velge litt selv om jeg vil ha ks eller føde vanlig, alt ettersom om jeg har gode rier. Dersom de ser at en eller begge ikke har det bra så bestemmer selvsagt de ks, noe jeg synes er bra og betryggende.

 

Litt rotete det her, men er litt kaos i hodet nå.. Vil jo gjerne være ferdig, men jeg vil jo også gjerne være sammen med jentene og mannen min i julehøytiden. Føler meg så ubestemmelig, huff altså, bare gråter idag jeg.. :o(

 

Skal på juleavslutning med eldste sin klasse idag. Blir nok greit, mange veldig trivelige der, godt å få skravlet litt. Og alle er jo så opptatt av hvordan jeg har det og magen :o)

 

Snakkes. Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, så store de har blitt. Da er det jo absolutt grei størrelse på dem. Tatt i betraktning at de er to, og ikke er ute helt enda. Kusina mi fødte en gutt for litt siden som var 2700, og det var jo bare han inni der... Klart det er lite, men stort allikevel ;-)

 

Så godt at hun forstod deg! Var kanskje det beste som kunne skje, at du tok til tårene. Da ser hun virkelig at du er sliten, dette er ikke noe du bare syter over. Det kan nok være vanskelig for leger å alltid vite hva som er syt og hva som virkelig ikke er det, sånn generelt.

 

Måtte le litt av at du forskjøv timen. Det er jo litt komisk. Men skjønner jo veldig godt at du gjorde det!! Man vil jo få med seg alt. Ble litt overrasket over at de ventet så lenge egentlig, Nå er ikke jeg noen tvillingekspert, men har alltid hørt at de tas ca 4 uker før. Dine blir jo tatt litt over en uke senere enn dette igjen? Mulig de velger å ta de etter julehelgen, fordi de vil ha færrest mulig inne da. De tar jo ingenting planlagt nærme jul, men ville tro at dette var av litt annen karakter. Men hvordan er det med knøttene dine i forhold til det syndromet? (var det ikke et syndrom?) Blir de sett på som "vanlige" tvillinger nå, eller vil det være større sjangs for komplikasjoner? Huff, kanskje det var dumt å spørre om dette, nå som hodet ditt er så fullt!!

 

Håper at du klarer å slappe litt bedre av nå som du vet at du har gode sjanser for KS. Nå står du jo litt friere om noe skulle skje nå, og kan se an dagsformen og forløpet. Det hjelper jo ikke fysisk, men bittelitt psykisk at du har litt mer kontroll nå etter timen. Ikke greit å gråte sånn, men kanskje noen av disse tårene kommer av at du er lettet etter timen. Med å fortelle hvor sliten du er og at du ønsker KS.

 

Så må du kose deg masse masse på juleavslutningen etterpå!!

 

STOOOOOR trøstende klem til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare snarest innom før jeg tar kvelden. er kjempesliten nå, har vært en lang dag og jeg har ikke fått hvilt noe.. Kjenner det nå.

 

Kjente meg litt dum over å forskyve timen, men hun syntes det var veldig bra at jeg ville det, tross alt er jo flere dager i magen bedre for knøttene. Det er individuelt for hvert sykehus hvor tidlig de forløser tvillinger. På riksen vil de ikke ta de for tidlig for å så risikere at de blir syke og får pusteproblemer. Og fra uke 37 er de ikke lengre premature. Jeg skjønner jo det. Og nå har jeg på en måte innstillt meg på at det blir januar barn av disse to, de vil jo ikke ut...

 

Siden alle kontroller og målinger er så bra, så er vi over risikoen og regnes nå som et vanlig tvillingsvangerskap... Dog med en historie av komplikasjoner. :o)

 

Hadde en flott kveld på juleavslutning. Vant masse premier på loddtrekningen. :o) Takket være at mannen har latt det gå sport i å kjøpe flest mulig lodd :o)

 

Skriver mere i morgen, nå ser jeg nesten ikke hva jeg skriver.

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter,

 

så flott at du har fått dato for ks Mami! Og så tøft gjort av deg å utsette det. Jeg skjønner godt at du er lei nå og jeg er full av beundring over alt du gjør tross at det må være veldig tungt! Kan ikke være lett å forholde seg til alt når det er jul. Det må i hvert fall være godt at du nå er inne i den trygge tiden! Godt jobba!

 

Lollo, hyggelig å høre at det går bra med dere. Skjønner at det kan være litt stress med sovingen, og tenker også at det må være helt konsekvent? For det må jo være veldig kos veldig ofte også?! Har du prøvd noe bæretøy? Sele eller sjal? Det synes jeg virker så koselig.

 

Babysyk, du er flinkis altså! Jeg snoker jo litt på det jeg tror er bloggen din også - har du strikket tøfler? At kjæresten din ikke vil prøve er vel bare å ta med knusende ro enn så lenge :D Han er vel med når det drar seg til!

 

Ellers, beklager at jeg har koblet fullstendig ut her. Sammenlignet med hva du har å stri med Mami, så har jeg jo ingenting å klage over. Likevel synes jeg jeg sutrer jevnt og trutt her hjemme.. Kvalmen kommer og går hver dag. Det er jo ikke så ille, men jeg synes det er anstrengende å komme meg til å fra jobb og å være på jobb. Helga for to uker siden skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle komme i mål med noen julegaver i det hele tatt. Jeg hadde jo sikkert klart å gjøre noe, men når det kjennes som kvalmen øker når jeg prøver å fikse og ordne ting blir det veldig lett å ligge på sofaen og ta det med ro hele tiden... Forrige uke hadde jeg et par dager med veldig vondt i magen og en rygg som slo seg fullstendig vrang. Fikk ikke sove og orket knapt å røre på meg på dagen. Da var det krisestemning i heimen og jeg var veldig redd for at det skulle vare helt til sommeren. Stakkar samboer... Men det har gått over, jeg kjenner bare litt i korsryggen nå, og fordelen er at kvalmen liksom ikke er like plagsom etter det. Og med posjonering ut og oppgaver å gjøre unna hver dag er alle julegaver som skulle vært kjøpt inn kjøpt inn, og alle som skulle sendes sent. Det eneste som står igjen er noen få små strikkegaver. Heldigvis var jeg ferdig med det meste før kvalmen satte inn for det har vært veldig lite strikking i det siste. Jeg har rett og slett ikke orket, og når jeg har måttet tvinge meg til å få unna noen gaver nå har det gjort at jeg også er drittlei av å strikke. Så etter jul blir det lang strikkepause herfra... Men midt i helt enkle oppgaver som jobb, julegaver og strikking har jeg rett og slett ikke orket å prioritere forumet.. Så når jeg sier jeg er full av beundring Mami, så mener jeg det virkelig - for som sagt så tror jeg nok du har det mye tyngre enn sutre-meg...!

 

Ellers var jeg hos legen forrige uke. Fikk testet hcg-nivået og det var forenelig med hvor langt jeg er kommet. Veldig fornøyd med det. Desverre var det etter den testen at jeg fikk så vondt i magen, så jeg er jo fortsatt urolig, men jeg satser fortsatt på at kvalmen betyr at det går bra. Har fått time til ultralyd etter jul. Tror jeg trenger det for å skjønne at jeg er gravid. For tross alle fysiske forandringer som tilsier at jeg er det så har jeg fortsatt ikke den følelsen av det - som jeg hadde forrige gang...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og spesielt hei til deg Frk Hansen. Så godt å høre fra deg igjen :o)

 

Hadde skrevet et veldig langt innlegg og svar her, så klarer den teite maskinen å slå seg av for å konfigurere noen oppdateringer.... Gjett om jeg ble sur da... :o((( Ikke bra...

 

Får prøve å huske noe. :o) Kjære Frk Hansen, nå må du ikke sette deg selv under meg... Og du får ikke lov å kalle deg sutrete... OK??? Ja jeg har hatt et tungt svangerskap med masse komplikasjoner, men likevel, du har faktisk dine ting å streve med... Og du har en historie som gjør at du har lov til å klage og bekymre deg. Det er overhode ikke gøy å gå rundt å være konstant kvalm, men blir helt satt ut av det. Og når man finner den måten man kan takle kvalmen på, så er det bare å holde deg til det. Ingen synes det er rart at du da vil ligge i ro på sofaen, jeg gjorde ikke så mye annet når jeg var kvalm selv. Og nå kan du jo klappe deg selv på skulderen, for du er jo omtrent i mål med julegaver og slikt. Kjempeflink er du !!!! Du må huske at den perioden du er inne i nå, den går over ;o) Kvalmen gir seg nok, humøret stabiliserer seg litt.. Og når babyen er der, så er den følelsesmessige berg og dal banen delvis over. Da bare gråter man over den fantastiske lille babyen du har skapt som er verdens nydeligste og det største mirakelet som eksisterer... Uten sammenligning ;o) Sånn er det bare!!! Tipper samboeren din overlever dette fint, han slipper tross alt unna ganske mye ved at du er den som er gravid :o)

 

Ang jobben så må du huske at jobben har du i mange mange år fremover, mens dette svangerskapet er tidsbegrenset. Det er viktig at du lytter til kroppen og hva den orker. Jeg ønsket i utgangspunktet å jobbe mest mulig, men er glad jeg har vært hjemme og kunne konsentrere meg om å lytte til hva jeg orker. Jeg tror det har vært medvirkende til at jeg ikke har fått syke og premature barn...

Ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke prioriterer forumet. er du innom og sier fra om det går bra med deg så blir vi kjempeglade, men orker du ikke så har du full forståelse for det. Tipper når tvillingene kommer så sitter jeg nok å ammer for det meste, blir nok ikke så hyppig her da. Du må jo huske at jeg sitter mye i ro hjemme nå, klarer ikke å ligge, så da er det jo lettere å skrive her :o) særlig siden jeg fikk problemer med fingrene, og ikke har klart å strikke så mye heller.

 

Så nå tror jeg at jeg skal hekle litt videre. Ikke lenge til eldste kommer fra skolen, da blir det gjerne litt mere travelt :o)

 

Snakkes jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid å få skrevet dette her... Begynte i går kveld, men med økedøgn og en baby som konstant har hengt i puppen eller hylt, så har det ikke vært så lett å få litt alenetid...

 

Gratulerer som høygravid, MaMi!! Så store knøttene dine er blitt begge to da! Nå er det ikke lenge igjen til du får se de. Er de estimert ut fra ul eller? Da jeg var på overtidskontroll på sykehuset ble lille estimert til ca 4000 gram på ul'en, men hun kom ut som 3350... Hun ble målt ut fra lengden på lårbeinet.

 

Det må være rart, men godt å ha en dato å forholde seg til om ingenting har skjedd av seg selv, men skjønner veldig godt at du ville utsette den. Er lite kos å ligge på sykehus i nyttårshelgen istedenfor å være hjemme med mann og barn. Godt å høre at du kan få velge selv om det blir ks eller vaginal fødsel. Sikkert veldig psykisk betryggende som Babysyk sier. Da kan du jo se an dagsformen din og ta valget ut fra det =) Tårene er alltid gode å få ut. Jeg gråt konstant da jeg var innlagt pga igangsettelsen. Ville absolutt ikkle være der i det hele tatt, så det ble mange tårer den helgen. Det hjalp veldig å snakke med mannen, og han var den eneste som fikk meg til å tenke på andre ting. Alenetid med mannen din blir sikkert gull verdt, selv om dere skal vaske hus. Husk på å gjøre noe kos sammen også da! Det er nok lenge til det bare er dere to sammen.

 

Håper du har hatt en fin kveld på juleavslutning også! =) Greit å være ferdig med julegavene allerede. Jeg er så og si ferdig med alle, de siste blir det mannen sitt ansvar å ta seg av. Hans gave er jeg heldigvis ferdig med! Han får et ps3-spill og en bar-globus. Jeg synes vanligvis det er kjempevanskelig å finne på gave til mannen, så jeg forstår at du sliter med gave til samboeren din, Babysyk. Hvis han ønsker seg klær så kan han jo kanskje få gavekort på en klesbutikk han liker, så kan han plukke ut de klærene han selv vil ha.. Eller Ditt Gavekort (eller hva det heter) som kan brukes på mange forskjellige steder. Regner med det finnes sånt andre steder enn i Bergen... ;)

 

Du får bare stå på ditt når det gjelder prevansjon, Babysyk, så får det skje det som skjer ;) Selv om jeg hadde sluttet og pillen og mannen var med på det, så var han ikke helt klar likevel. Det tok noen mnd med prøving før han var veldig med på leken... Og da jeg plutselig var gravid, var han ikke klar likevel. Men etter hvert som tiden gikk og magen vokste, så ble han mer og mer klar, og da lille kom til verden var han plutselig helt klar og er flink pappa (selv om han fortsatt ikke har byttet en eneste bleie på henne... hehe... han er livredd for å skade henne siden hun er så liten).

 

Så flink du er som har strikket ferdig nissen da! Jeg må se om jeg får tid å strikke litt på vinposen til mamma.. Er jo under 1 uke til bursdagen hennes, så jeg får henge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!!! Og et ekstra stort hei til Frk Hansen!!

 

Godt å se deg igjen Frk Hansen!!! Og veldig lettet for at alt står bra til med spira. Virker som spira kjører mamman sin litt hardt men!! Støtter meg til det MaMi sier!!! Veldig bra skrevet MaMi! Du får alltid sagt det på en fin måte! Du syter absolutt ikke!! Syns mer det virker som du underdriver, du er jo ikke bare pittelitt kvalm en sjelden gang. Så du har all grunn til å ligge på sofaen og slappe av! Og det er lov å være ærlig her inne ;-)

Veldig godt å høre at det går bra med spira ihvertfall!! Satt med litt ekstra raskt hjerte når jeg leste det du hadde skrevet!

Det vil vel være naturlig at du er bekymret etter det du har opplevd. Men du vil ikke ta en blodprøve til for å berolige deg selv om at det går bra etter denne magevondten? Vil tro du ikke trenger legetime, bare stikke innom legekontoret og ta blodprøven og ringe om svaret noen dager etterpå. Kanskje du da kan senke skuldrene bittebittebitte litt ekstra og at du klarer å slappe litt bedre av i jula.

Hehe, jeg har strikket tøfler ja, blå tøfler;-)

 

Må jo si at jeg syns dere er superfline alle tre!! Dere har vært deres å stri med og allikevel har dere full kontroll på jula alle sammen!!! Mens jeg, som burde hatt det, føler at jeg ikke har det!! Men tror jeg har vært litt ivrig i planleggingen av hjemmelagde julegaver!! Litt for optimistisk! Så jeg får se hvordan det går... Utrolig kjipt er det at jeg ikke får tak i garnet som jeg skal strikke sjal av til mamma!! Og nå er det vel for sent å få det tilsendt fra strikkenett også!! Ahh!

 

Å, hva er økedøgn?

 

Var på et kjøpesenter istad, og det krydde av babyer der altså!! Mange av dem med hjemmestrikkede klær også ;-) Lurer på om jeg går sånn neste jul jeg!! ;-)

 

Godt at du koste deg på juleavslutningen MaMi! Du er jo så utrolig sprek som orker det!! Tipper du kommer til å løpe rundt dagen etter fødsel! Spreka ;-)

 

Nå husker jeg ikke mer hva jeg skulle skrive, men det holder vel ;-)

Ha en fortsatt fin kveld jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøflene var fine :)

 

Dere er jo søte jenter! Jeg synes nok fortsatt jeg sutrer en del, men sånn får det bare bli en stund fremover nå :)

 

Jeg har fått noen prosent sykemelding Mami, så jeg har fått trappet ned på jobbingen. Helst skulle jeg sett at det var enda mindre, men jeg innser at jeg har hatt godt av å ha jobben å gå til også. Men nå har vi bestemt oss for å ta litt ekstra fri, vi har litt avspasering til gode begge to og anledning til å ta det ut, så antakelig reiser vi på juleferie i løpet av noen dager nå. Jeg tror det kan bli vanskelig å komme innom her i jula, så da er jeg nok ikke tilbake før i januar. Jeg håper dere alle får en fin jul - og jeg venter spent på om du sitter der med to små knøtt når jeg kommer tilbake Mami!

 

Jeg tror forresten økedøgn er noen døgn innimellom der babyene spiser ekstra mye for å legge på seg Babysyk - men du får sikkert et bedre svar av en av de andre to :)

 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk ;-)

 

Godt at du er litt sykemeldt, ikke noe vits å leke helt og slite seg helt ut, det tjener man ikke på! Men ille at du er så dårlig at du må være det! Tenker du syns det er greit å være kvalm, sånn at du føler deg gravid, men det hadde holdt med en mild morgenkvalme!! Huff. Håper det hjelper med ferie. Dere får kose dere masse sammen, du og samboeren!! Du får ha en riktig god jul og godt nytt år da!! Blir spennende å høre om du har vært på UL når du kommer tilbake!!!

 

Hmm, er det babyen som styrer dette med økedøgn, at den automatisk blir sulten, eller er det mor? Skjønner at jeg har veldig mye å lære!!! Hjelpes....

 

Det var det for denne gang ;-)

 

Sov godt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen har helt rett når det gjelder økedøgn. Det er døgn hvor babyenspiser og spiser for å øke produksjonen av morsmelk. Veldig slitsomt for du føler at du ikke gjør annet enn å amme... Så jeg gruer meg litt til økedøgn for to på en gang :o)

 

Høres veldig godt ut med ferie nå Frk Hansen. Jeg håper du kan få slappet godt av og bare kost deg sammen med samboeren din. Er deg vel unt :o)

 

Full kontroll og full kontroll vil jeg vel ikke kalle det. Er vel heller et resultat av at jeg rett og slett ikke lager for mye styr nå. Normalt er jeg helt gal når det gjelder å styre og ordne, men i år har jeg måttet legge listen mye lavere og det har nok hjulpet på. Har jobbet en del med den dårlige samvittigheten min for å ikke ha det perfekt hjemme og gjøre alt mulig for jentene. Så må bare innrømme at pepperkakehuset har vi enda ikke fått pyntet, jeg klarte nemlig å ødelegge det litt, og har ikke fått fikset det. Kanskje får jeg tid i helgen når jentene er borte... Men hvis ikke så er det ikke verdens undergang. Som mannen mi n sier, jo nærmere knusetidspunkt det kommer opp des bedre vil det smake.. ;o) Snakk om å se det positive i det meste :o)

 

Jeg skal nok legge ut beskjed her så snart knøttene er kommet Frk Hansen. Får håpe du får tittet innom i blant. Jeg har nå innstilt meg på at de kommer over nyttår, og er ganske rolig nå selv om jeg er sliten. Var faktisk en lettelse å vite at dersom de ikke kommer av seg selv før det så får kommer dem da, og det er jo tross alt bare litt over 2 uker til..Skal vel overleve det...

 

Ha en fin kveld jenter. Riktig god jul til deg Frk Hansen, nyt ferien... Dere andre får vente litt med juleklemmen ;o)

 

God natt og sov godt jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Fredag idag, synes tiden går så fort... Snart er det julaften og greier.. bare gleder meg veldig kjenner jeg. Vi har det alltid så koselig sammen med jentene på julaften. God frokost, åpne noen gaver tidlig, pynte oss (jentene elsker å ta på finkjoler..), nydelig middag.. Er så spent på om jeg får laget ribba i år, eller om jeg sitter i stolen og roper til mannen hva han skal gjøre ;o) Kan jo bli interessant ;o) he he

 

Fikk dato for ks idag, 3 januar.. Ble så rolig nå som jeg har en dato å forholde meg til. Det hjelper absolutt på humøret, selv om jeg vet at knøttene like gjerne kan komme før det. Da er de klare, så da er de så velkomne at dere aner ikke :o)

 

Ellers så har jeg vært å bestilt litt fra strikkenett idag. Syntes de symfonie wood pinnene så så fine ut at jeg bare "måtte" ha sånne :o) Og da bestilte jeg like gjerne litt mere garn, har jo "ingenting" liggende her.... He he. Tenkte jeg skulle prøve meg på slike sokker til meg selv

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=566〈=no

Noen som har erfaring med karisma?

 

Jentene dro avgårde med farmor idag. Ble stille i huset, alltid ekstra stille når de er borte. Men jeg vet at de kommer til å få det kjempekos hele helgen, og jeg får god mulighet til å slappe av. Mannen og jeg skal faktisk ut å spise i morgen. Bare fordi jeg har lyst.. He he. Og så er det mest sannsynlig lenge til neste gang vi kan dra ut alene å spise... :o)

 

Kjenner jeg er litt bedre humør idag. Plagene er de samme, men pytt sann. Jeg er da tross alt høygravid med tvillinger, hvem ville vel ikke hatt plager da ;o)

 

Håper jeg slipper å ha monolog med meg selv i kveld likevel. ;o)

 

God fredagskveld jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg!! ;-) Som alltid....;-)

 

Skal snart lage pizza, men måtte bare inn å skrive, så du slipper å ha monolog, hihi.

Trodde nesten det var fødsel på gang, siden du var inne å skrev.

 

Har laget konfekt i hele dag nesten jeg. Det tok sin tid, men er fornøyd med resultatet og de ser fine ut, så da var det verdt det! Dagen har bare flydd avgårde!!

 

Så bra at du fikk dato idag! Er nok veldig godt for deg ja. Og som du sier, de kan jo komme før, men da er de klare og vil ut ;-) Nå har du ihvertfall en siste-gravid-dag;-)

 

Hehe, må le litt av deg. Du bestiller garn, du som kommer til å ha hendene fulle med de små snart. Har tenkt litt på at jeg kanskje skulle bestille litt babymerino, liker garnet veldig godt, og så har de tilbud. Men har endel garn jeg må bruke opp. Og så er det greit å få positiv test før jeg tar av med babytøy-strikkingen!!

Har ikke strikket med karisma, bare kjent på det i butikken. Det er litt typisk ullgarn, tykkere enn babyulla. Men tror ikke det skal klø. Sokkene var fine, men de er jo veldig julete? Ville kanskje valgt et mønster som kan brukes hele vinteren. Jeg har aldri strikka sokker eller mønster, så jeg kunne ikke strikka de! Men syns de har mange fine mønstersokker strikket i karisma.

Har en heklenål i symfonie wood. Men har ikke prøvd tre-strikkepinner. Men de er visst ganske populære. De er jo veldig lette, så de er sikkert mye bedre for håndleddene!

 

Jeg har jo forresten en sparkebukse jeg holder så smått på med. Har strikket noen runder i senga de siste dagene, mens samboer leser. Den ble påbegynt med tanke på (og en god posrsjon flaks) sommerbaby. Er i størrelse 4-8mnd, så den var tenkt til vinteren. Må jo bare gjøre den ferdig, men den kommer vel til å passe midt på sommeren (ja, den er i alpakka). Så nå skal jeg bare fullføre det babytøyet jeg har begynt på, og ikke begynne på noe nytt før jeg er gravid. Iallefall ikke i alpakka!!! Da må det bli helårsklær!! Har jo hamstret litt alpakka da i disse alpakka-fest-tidene..... Lurt. For det blir sikkert aldri tilbud på alpakka igjen!!! ;-) Tror jeg skal innføre kjøpestopp på garn. Med mindre det er til en gave. Må bare få brukt opp noe av det garnet jeg har, ihvertfall det jeg har en plan for....

 

Ha en fin fredagskveld!!

Håper du og mannen din får kost dere litt i kveld også MaMi ;-)

Fredagsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Hørtes godt ut m konfekt. Så flink du er. :-)

 

Jeg bare sitter her nå og slapper av. Mannen henter hjem litt mat til oss, ingen som gidder å lage noe ;-) snakket med mamma litt, må starte alle samtaler med "ingen fødsel, vil bare skravle" :-) he he

 

Likte at sokkene var så julete, kanskje det blir julegave neste år ;-) med den farten jeg strikker med for tiden er det kanskje mest reaslistisk :-)

 

Får benytte litt roen og hekle litt. Kos deg m pizza :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du må vel starte alle samtaler uansett hvem det er. Har lest noen artikler om det her inne, at folk blir dritt lei av at alle maser "Har du født?", "Nå må vel babyen komme snart, vi er så spente" Akkurat som ikke foreldrene selv er spente og leie.... Vet jeg maste litt på en venninne. Fikk litt dårlig samvittighet for det etter at jeg leste om det her inne....

 

Googlet forresten økedøgn igår. Virker veldig slitsomt ja!!! Håper dine har økedøgn samtidig da!! Jeg har ikke så store pupper, så babyene mine må vel ha økedøgn hele tiden ;-)

 

Koselig med hentemat da! Dere har lov til det med god samvittighet. Bedre å bruke fritiden og kreftene på hverandre enn å diske opp noe middag.

 

Venter på at samboer skal komme hjem, så skal pizzaen i ovnen.

 

Du har ganske mange strikkeprosjekter nå har du ikke? Mener du kjøpte inn endel fra salget strikkenett hadde for "en evighet" siden? Noe til minstejenta. Og til deg selv? Og så har du vel de morro-settene? Nå er jo du dreven med småbarn, så det kan jo godt hende du får tid til litt strikking innimellom ;-)

 

Er så nysgjerrig på når jeg blir gravid jeg.... Hvis søsteren min maser i jula så tror jeg at jeg skal fortelle henne hvordan ståa er ;-) Får se. Men hun er så lett å lese, så da ser vel mamma på søsteren min at jeg prøver å bli gravid..... Hun er som en åpen bok! Hehe.

 

God hekling ;-)

Må sy i knapper på nissen og sy sammen et tøffelpar. Og merkelapper ;-) Det er vitkig, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått svar på økedøgnspørsmålet ditt, Babysyk. Var ganske slitsomt ja, men det var nå bare en dag heldigvis... Vi var på hs og veide lille i dag og hun har lagt på seg enda 400 gram så nå har hun faktisk bikket 4 kg. Synes ikke hun er så mye større jeg... men så ser jo jeg henne hele tiden. Hehe. Men det er tydelig at hun legger godt på seg selv om hun får styre mat og soving ganske mye selv.

 

Vet egentlig ikke om størrelsen på puppene har noe med mengden melk man produserer... Jeg har ganske store pupper, og har hatt mye melk. Har litt melk liggende i frysen for jeg har hatt mer enn lille har klart å spise, men nå har produksjonen jevnet seg mer ut synes jeg. Tror jeg må google dette her og finne ut av det ;)

 

Godt å høre fra deg igjen, Frk Hansen!! Og syting er veldig lov når man er gravid. Alle opplever det forskjellig. Bra du har blitt litt sykemeldt fra jobben da så du kan tenke på deg selv. Og som MaMi sier, jobben er der når du kommer tilbake. Jeg var heldig og i god form så jeg kunne jobbe fullt hele sv.skapet, men hadde ikke nølt med å få sykemelding om jeg ikke hadde hatt så mye energi. Man skal først og fremst ta vare på kroppen og sinnet, for det er ikke bare bare å ha en liten spire som vokser inni seg. Synes ikke det er noe man skal ta som et nederlag å måtte sykemelde seg.

 

Så nå at du lurte på om jeg har noe å bære lille i. Har fått låne både Babybjørn sele og BB Sling (bæresjal) men har ikke fått testet noen enda. Er så redd for å skade ryggen hennes med selen så vil ikke bruke den enda, men sjalet skal jeg teste i helgen. ;)

 

Kos dere med alenehelg og nyt siste tiden alene med mannen før knøttene kommer, MaMi!! Godt å lese at du har fått ny dato for ks. Jeg strikket forresten leggisene med Karisma. Det var et herlig garn! Tykt og mykt, og ikke klødde det noe særlig heller. Skal lage leggiser til meg selv senere og da blir det med Karismagarnet. =) Du er tøff som kjøper inn garn til nye strikkeprosjekter nå når knøttene straks er klar for den store verden! Men du er jo en veteran når det gjelder småbarn, så det går vel sikkert bra med litt strikking innimellom. Jeg merker jeg har mer enn nok med meg selv og lille for tiden, så strikking er ikke det som blir prioritert, nei ;)

 

Vet ikke helt hva jeg vil anbefale deg å gjøre om søsteren din maser, Babysyk... På en måte kan det være greit å si ifra for da slutter hun sikkert å mase, men det er litt kjedelig hvis hun er så lett å lese at "alle" kan finne ut av det. Blir på en måte mer press da... Uansett hva du gjør må du ha masse lykke til ;)

 

Kos dere med fredagsmiddagen, jenter. Ble visst pizza her også. Nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...