Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Er ikke så mye annet jeg klarer å gjøre for tiden, så da blir det til at jeg er mye her.. :o)

 

Høres ut som du koser deg veldig Lollo. Den første tiden er det jo meningen du skal være i din egen boble slik at dere blir kjent med lille jenta. Så fint at du får mamma din til å hjelpe til, er alltid greit med litt hjelp. Om ikke annet så kan jo hun gjøre andre ting som å lage mat, vaske osv. Det husker jeg var så deilig når eldste ble født, at mamma kom og laget mat til oss og vasket i leiligheten. Og så har jeg verdens herligste svigermor som enda stiller opp og hjelper. De siste årene har jeg ikke vasket ned kjøkkenet selv, for svigermor har tilbydt seg å hjelpe i litt tøffe perioder. Hun har også spurt mye om å hjelpe nå før jul også. Hun er så flott og god <3

 

hadde også en rask fødsel med minste. Er enig med deg at det egentlig er like greit. Søstra mi har hatt skikkelig lange fødsler, første var i over 20 timer. Hun var helt utslitt i flere mnd etterpå. Så dere kan jo tenke dere at jeg er spent på hvordan det blir denne gangen.

 

Ikke stress med ammingen, det ordner seg. babyene får ofte en "god"side, bare ikke gi opp. Men kjenner igjen den stressfølelsen. Nytter ikke å egentlig å høre ikke stress, man blir ofte mere stresset av det. Og du klarte det jo på sykehuset, så da kan du jo det. Må bare finne tilbake til det :o)

 

Kos dere videre, nyt det Lollo, tida går så fort.. :o)

 

Jeg har ellers vært supereffektiv og fått unna masse julegaver. Omtrent alle som skal sendes til familien i nord. Er så fornøyd med meg selv, selv om ryggen ikke liker det nå :o) Mangler en liten ting til ene søstra mi, men vet hva jeg skal ha, så er ikke bekymret.. Da kan jeg slappe av, har vært litt bekymret for om jeg kom til å klare det i år.. :o)

 

Vi har forresten fått dato for den botox injeksjonene til minste jenta. Neste fredag... Så nå må jeg knipe igjen til etter det... Sukk altså.. Men vil ikke ligge på sykehuset når hun skal igjennom en narkose, da vil jeg være der hos henne... Men heldigvis trenger jeg ikke bekymre meg, for alle back-upene våre er tilbake i løpet av helgen. Så da ordner det meste seg :o)

 

Ha en fin fredag da jenter :o)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så koselig å høre fra deg Lollo! Og at du har det så supert ;-)

 

Kanskje MaMi kan komme med ammetips, jeg har ingen. Annet enn at kanskje det finnes ammehjelp på sykehuset eller helsestasjon. Har lest noe om det. Men virker egentlig som du har fått god dreis på det, og at dere bare trenger bittelitt tid før hun får det til på begge brystene. Syns det høres ut som du klarer dette bra, har hørt at mange sliter veldig. Flinke Lollo og lille-Lollo ;-)

 

Kjente at hele innlegget ditt var så positivt og skikkelig glad-innlegg! Det var veldig hyggelig. Skjønner godt at du ikke har tid til å lese alt vi har skrevet. Er vel ikke noe nytt. MaMi er fortsatt sliten, men knøttene har det bra, og vil visst ikke ut enda. Har ikke hørt noe fra Frk Hansen. Jeg venter mensen/positiv test om ca en uke, MaMi er forresten nesten ferdig med dress nr 2 ;-)

 

Hvor stor var lille frøken?

 

Kommer ikke på noe mer å skrive akkurat nå.

Ha en fin fredag ihvertfall jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst litt treig med innlegget, så jeg så ikke ditt før nå MaMi!

 

Så flink du har vært som har kjøpt så mange julegaver!! Kjenner et snev av dårlig samvittighet, for jeg har ikke begynt, unntatt strikke-gavene. Dytter den dårlige samvittigeheten videre til neste uke jeg.... ;-) Nå er det helg.

 

Så bra at dere har fått dato. Det beste er vel å knipe igjen ja. Du rekker vel ikke ut av sykehuset hvis du føder NU. Ikke knøttene ihvertfall. Du får satse på fredag kveld da. Eller må hun bli over natten på Ullevål? Men som du sier, når alle back-upene deres er tilbake, så ordner det seg! Umulig å planlegge for knøttene kommer når de vil uansett.

 

Var så flink igår og strikket masse på lua, syns det gikk fort. Men så fant jeg ut at jeg hadde strikket feil, Skulle felle annenhver runde, jeg felte hver - derfor det gikk så fort. Så da var det bare å ta opp igjen, Målet for idag er å ta opp og strikke like langt som jeg var igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Lollo! Godt å høre at dere koser dere. Har skjønt at mange sliter med ammingen i begynnelsen. Selv om det sikkert er fortvilende så håper jeg du ikke blir for stresset! Jeg kan ikke skjønne at det gjør noe at dere må pumpe litt - da får kanskje pappan mulighet til å hjelpe til litt mer også?! Regner med det går seg til som Mami sier!

 

Skal si du er flink med julegavene Mami! Jeg har ikke begynt med noen andre enn de jeg strikker. Har ikke en gang begynt å tenke på hva jeg skal kjøpe...

 

Flott at dere har fått tid for operasjonen. Du passerer kanskje 35 uker på samme tid også? Da er det jo flere grunner til å holde ut til da :)

 

Skjønner godt at du føler at du har holdt på lenge Babysyk. Det kan jo være like frustrerende å gå å vente på å starte prøvingen! Det blir spennende den neste uka :)

 

Jeg har tenkt på det du spør om Babysyk, om det har vært greit å vite om at mange mister eller om det har gjort det vanskeligere. Jeg har jo visst at mange aborterer tidlig i svangerskap lenge før vi begynte å prøve, jeg har både venner og bekjente som har hatt aborter og vært åpne om det. Jeg har jo også sett statistikken på hvor mange svangerskap det bare ikke blir noe av - ofte før en i det hele tatt har merket at en har vært gravid. I tillegg var jeg ganske opptatt av at det fort kan ta ett år før en blir gravid før vi begynte å prøve - det var litt av motivasjonen for å "komme i gang" med prøvingen. Og jeg er glad for at jeg har visst alt dette. Da vi ble gravide første gangen var vi begge ganske tilbakeholdne med å bli for glade, det er mulig at samboeren min var det mest fordi han ikke var helt forberedt, selv om vi var helt enige om å prøve, mens jeg var det nettopp fordi jeg var redd det skulle gå galt. Nå tror jeg ikke nødvendigvis det er bra å ikke klare å glede seg, men det gjorde meg litt forberedt på det som skulle komme, og når det først skjedde var det en trygghet å vite at dette ikke var uvanlig, tvert i mot, og at de jeg kjenner som har hatt aborter har klart å bli gravide senere. Nå er det veldig få som vet at vi har hatt en abort, men jeg er veldig opptatt av at når folk får vite at vi er gravide så skal de også få vite at det har gått galt en gang før. Nettopp fordi jeg også vil bidra til at om det skjer noen av mine venner og bekjente så skal de også vite om andre det har skjedd med. Når det gjelder det at det tar lang tid så synes jeg i grunn jeg var ganske godt forberedt på det da vi begynte å prøve, men så ble vi jo så fort gravide! Vi traff jo på andre ordentlige forsøk. Så da det gikk galt var liksom det trøsten, at vi i hvert fall visste at vi kunne bli gravide - og ble det fort. Så da mistet jeg på en måte innstillingen om at dette kom til å ta lang tid. Og når jeg i tillegg etterhvert begynte å mistenke at kroppen min ikke var blitt seg selv etter aborten så gjorde det det hele verre, det tok innmari lang tid å komme inn til utredning og jeg egentlig ikke helt opplevde at legen jeg var til tok meg helt på alvor, så ble det vanskelig. Til tross for at jeg egentlig var forberedt. Så for min del så har det vært mye tøffere å håndtere at det har tatt lang tid enn å håndtere at vi hadde en abort. Men altså, jeg er veldig glad for at jeg i hvert fall var litt forberedt på dette!

 

Jeg tenkte faktisk på det på vei hjem fra jobb i dag, at jeg liksom synes det går for lett nå - og at det jo er litt pussig for de aller fleste går det jo mye lettere enn for oss :) Men jeg har jo vært innstilt på at det blir prøverørsbehandling på oss til våren - og plutselig så går det liksom av seg selv :) Måtte le litt av meg selv og minne meg på at veldig mange av de det går mye lettere for enn for oss neppe går og tenker sånn som jeg gjør nå: dette er liksom for lett... Det ble mye og mangt og mye liksom her :)

 

Når det er sagt så kan det nok hende at du får litt overdose av alt som går galt da Babysyk, som har vært her så lenge og fulgt flere av oss som har slitt en god stund. Så om du blir både lei og skremt så skjønner jeg det! Husk at for veldig mange ordner jo dette seg av seg selv :)

 

Som dere skjønner så går det fortsatt bra her. Jeg trodde jeg skulle begynne å blø i dag, men det var bare falsk varsel evt. litt hysterisk av meg. Grunnen til at jeg ikke har klart å henge helt med her inne er at jeg rett og slett har sovnet på sofaen hver dag etter jobb. Og når jeg endelig har kommet til hektene igjen så har jeg hatt ganske mange ting som skulle ha vært fikset. Jeg prøver hele tiden å minne meg selv om at kvalme og trøtthet er gode tegn, men helt ærlig så hater jeg å være kvalm :P Jeg håper i hvert fall ikke det varer lenger enn til uke 12...

 

Et spørsmål til dere erfarne damer: nå er jeg snart 6 uker (hurra!), betyr det at jeg er en og en halv måned på vei? Eller vil jeg først være det når jeg er 8 uker på vei? Ikke helt lett å forholde seg til både uker og måneder...

 

Snuppo: Veldig spennende!! Masse lykke til og tvi tvi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Frk Hansen, så mange kloke ord du kommer med! Blir helt målbundet.

 

Takk for veldig fint svar. Du har nok vært mer bevisst på disse tingene enn meg. Eller, jeg har vært bevisst på det etter at jeg kom inn på bim. Jeg tror at grunnen til at jeg trodde det kunne gå så lett for de fleste er at alle mine venninner, søster og dama til svigerbror har blitt gravide enten ved uhell eller 1-2 forsøk. Har ikke lest så mye om prøvetid og aborter før jeg kom inn her for vel ett år siden. Har visst at det er fare for å miste før 12.uke, men ikke at det er så mange. Og så har det vært de få som sliter som må få hjelp. Sånn var min verden eller info, ganske enkel og "ufarlig". I det store og hele er det kanskje greit at det blir mer opplyst om hvor vanlig det er å slite og miste, det gjør kanskje at man ikke føler seg så alene dersom det skulle skje. Og også, som du sier at man ser at det som oftest ender godt. Mulig jeg har et litt forvrengt bilde av å ha hengt mye på bim. De som mister kommer jo tilbake og jeg legger merke til dem, mens alle de som forsvinner videre i 1,2 og 3 trimester blir jo bare borte og jeg tenker ikke over at det har gått bra for så mange.

 

Uansett, nå vet jeg jo det jeg vet, får ikke gjort noe med det, så nå får jeg heller bruke det til noe positivt. I første omgang trøste meg med at dette vil ta tid, så får en tidlig positiv test heller være bonus. Akkurat nå føler jeg ikke at jeg stresser, for det er ingen ting jeg kan gjøre fra eller til. Men tror nok at jeg blir litt skuffet når mensen kommer. Før jeg går løs på neste runde.

 

Godt å høre at vi er to som bare har begynt med strikkegavene. Vi har kjøpt til svigers da. Og til en venninne. Har jo mange barnegaver å kjøpe, det er bare morsomt. Verre med de voksne!!

 

Frk Hansen, skal du på tidlig UL?

Snodig at du, som har prøvd så lenge tenker at dette går lett. Kanskje det var derfor det klaffet nå også,(i tillegg til pergo) at du slappet litt mer av. Kroppen hadde innstilt seg på prøverør og kunne dermed slappe av fram til det. Du har abosolutt fortjent det kjære deg!!

 

Ha en fin fin helg dere!!

Klem fra meg som oser i babystøv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh Frk Hansen, kjenner så igjen dette med å slokne på sofaen når man kommer hjem.... Du får trøste deg med at det går over om noen uker. og hvil deg så mye som mulig... Denne gangen har du faktisk muligheten til det, siden dette er første barnet. Nyt det!!!

Kvalme er noe herk, og uansett hvor mye man sier til seg selv at alle tegn er gode tegn og at man skal holde ut alt fordi man har ventet så lenge, er bare tull spør du meg. Det er grusomt å gå rundt å være kvalm. Man prøver masse råd og tips og alt mulig for å slippe. jeg ble så plaget av hodepine i tillegg, som trigget kvalmen som igjen trigget hodepinen. Skikkelig ond sirkel. Enkelte uker hjalp det å spise knekkebrød med brunost, andre uker måtte jeg ha riskaker, nøtter/mandler kunne hjelpe. Jeg måtte kutte ut masse mat som jeg rett og slett ikke klarte. Drakk stort sett bare vann, kaffe/te/brus/juice funket heller dårlig. eplejuice og farris gjorde meg mere kvalm og epler taklet jeg bare ikke å spise. Det gjør jeg fortsatt ikke.. Men, det går over, til slutt.. Du får være glad det ikke er sesong for vannmelon, for det er det absolutt aller verste jeg noensinne har kastet opp. trodde jeg skulle dø :o) Det eneste tipset jeg kan si funket var å spise lite og ofte. Aldri bli tom i magen, uansett hva jeg taklet å spise der og da.

 

6 uker betyr 1 1/2 mnd ja. Hurra !!!! :o) Du må huske at svangerskapet er 40 uker, altså 10 mnd og ikke 9. De to første ukene er jo tiden fra siste mens til befruktning, men de regnes altså med. Så babyen din er 4 uker, men du er 6 uker gravid. Skjønner?? Er ikke helt inne åp alle disse utregningene, men det er nå slik jeg har forstått det. Etter noen svangerskap ;o))) Lurt å bruke enten bare uker eller mnd. Jeg bruker bare uker, fordi det er det legen, jordmor og alle spør om og bruker.

 

Skal prøve å få strikket litt nå. Går sakte men sikkert fremover, men er ikke så lett å sitte lenge i ro. Stivner helt i rygg, hofte og fingrene da..

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ikke stresser! Ikke fordi jeg har så veldig stor tro på at det gjør det vanskeligere å bli gravid, men fordi det blir så slitsomt for deg selv!

 

Jeg har faktisk ikke ringt legen enda jeg... Har tenkt at jeg må komme meg igjennom denne uken før jeg orker å gjøre det. Jeg tror nemlig ikke jeg hadde klart å ringe å avbestille timen om det skulle gå galt, så da er det like greit å vente. Dvs. jeg vet at jeg ikke hadde klart det, for jeg gjorde ikke det forrige gang... Men jeg har planer om å ringe på mandag. Regner med at vi uansett ikke får UL før på nyåret.

 

Jeg tror vel ikke det klaffet nå fordi jeg slappet mer av. For det gjorde jeg ikke :) Jeg har jo vært helt på tuppa de siste månedene, og jeg testet etter EL og sørget for at vi hadde sex tre ganger innenfor de 24 timene vi i følge testen har til rådighet. Det er ikke akkurat normalen... Men jeg tror ikke det med stress har så mye å si. Så noen her inne som linket til forskningsresultater som viste at det ikke var mindre sjanser for å bli gravid om en stresser med det. Det var en metaanalyse med tilsammen nærmere 4000 detakere. Det holder for meg! Jeg tror heller det hadde sammenheng med den egglederundersøkelsen. Jeg har jo kjent noe i den ene siden fra jeg ble gravid forrige gang og frem til den... Det ble borte etter at de presset kontrastvæsken opp dit. Og etter det gikk det like fort som forrige gang :) Så om det skjer noe igjen så skal jeg mote meg opp og mase på meg en slik undersøkelse til mye kjappere!

 

Puh! Nå maser jeg mye om meg selv her... Håper det står bra til med dere alle :) Her er det natt nå, men jeg har store planer om å være litt mer aktiv her inne i helga :) God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der krysset vi visst akkurat Mami :) Takk for gode ord og råd! Jeg må innrømme at den kvalmen nok ikke er så ille som det kanskje høres ut som. Jeg har fortsatt ikke spydd, og det er ikke så ille at det kjennes ut som jeg skal gjøre det heller. Men jeg er uggen stort sett hele tiden og noen ganger i hvert fall "nokså kvalm". Jeg prøver å spise jevnt og trutt, og mesteparten av tiden går det i mandariner, selv om jeg begynner å bli litt lei av det nå. Men av og til blir det litt sjokolade også - og det tenker jeg egentlig er helt krise om jeg som allerede har syv-åtte kilo for mye skal prakke i meg i en-en og en halv måned fra nå av.... Verst er det vel egentlig når jeg kommer hjem fra jobb, for da har jeg ikke fått spist eller drukket på ca tre kvarter, så da er kvalmen på topp og humøret på bånn. Stakkars samboer som får noe sånn inn døra hver dag...

 

Du er flink som står på med strikkingen tross plager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere skravlet masse mens jeg har sett på senkveld ;-)

 

Har forresten sett den artikkelen noen linket til jeg også. Hadde glemt det jeg, for er liksom innprentet med at man ikke må stresse når man prøver å bli gravid. Jeg har sikkert stresset med å ikke stresse ;-)

 

Hmm, kanskje vi også skulle prøvd masse sex rett rundt el. Vi har bare hatt annenhver dag når jeg har antatt at el var. Har heller ikke testet etter el. Før jeg begynte prøving var det så greit, mensen kom 15 dager etter el-slim. Nå har det vært mye kluss og ikke noe fast. Får se etter denne syklusen hva jeg gjør. Syns det virker stress å teste etter el.

 

Blir du ikke dårlig i magen av å spise mange klementiner? Heldiggris. Det blir jeg. Så jeg kan ikke spise mer enn 2 om gangen enda det er aldri så godt.

 

Akkurat den kvalmen er jeg rimlig sikker på at jeg får i stor dose. Hvis jeg har fått lite søvn i noen dager er jeg skikkelig kvalm om morgenen. Da blir jeg enda mer kvalm av tannkrem. Kan også bli det på kvelden. Aldri så jeg kaster opp, men om jeg må løpe til bussen brekker jeg meg ofte. En periode for endel år tilbake var jeg mye kvalm, da hjalp det å kaste opp. Etter dette har jeg liksom blitt litt vant til det. Ok, kan ikke si at jeg gleder meg, for det gjør jeg ikke! Og tror jeg kommer til å bli superkvalm, for kroppen min er så var på mange ting! Men har da fått øvd meg på morgenkvalme i ganske mange år ;-)

 

Leste bare kjapt igjennom, så nå husker jeg ikke hva mer dere skrev. Jo, legen til Frk Hansen, var nok lurt å vente ja. Når kan man høre hjerteslag? Er vel litt for tidlig nå? Og om du skulle vært på UL nå, så måtte de vel tatt innvendig? Er litt på tynn is her altså. Gleder meg til du kan begynne å glede deg skikkelig og slappe mer av. Det gjør du sikkert selv også ;-)

 

Har strikket ferdig lue nr 2. Alle deler ligger i en haug. Blir nok å strikke ferdig siste også før jeg syr de sammen, må bare kjøpe garn først. Og så har jeg begynt på sjal 4 av 5. Det går ganske fort når jeg setter meg ned og strikker endel, men som regel blir det bare ett par runder før jeg går lei.

 

Er trøtt jeg også (gravid!?!?!) hehe.

Sov godt og drøm søtt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Idag har det vært skikkelig innevær her. Eller, det lysnet opp en liten stund, men nå har det jo blitt mørkt.

 

Må bare få ut litt frustrasjon!! Vet at dere ikke var noe ivrige tappetafsere (som det så rart heter), men det er altså jeg. Den skal være åpen under mensen og EL. Min har vært åpen siden antatt EL forrige tirsdag og fram til nå. Den har kanskje vært halvveis åpen, men igår kveld var den helt åpen igjen. Litt mindre idag. Kjenner jeg blir litt frustrert, for nå aner jeg ikke hvor jeg er i syklus. Gravid er jeg helt sikkert ikke, for da skal den være helt lukket-snurpet! Nå håper jeg bare mensen kommer, så vi (om samboer vil) får begynt på ny. Har en følelse av at denne syklusen blir veldig lang. Jeg skal overleve å få mensen endel ganger til uten at jeg blir urolig, men jeg hater å ikke vite hvor jeg er, jeg liker å ha kontroll!! Syklusen har ikke vært helt stabil, men EL har vært så tydelig at det har gått greit, skal den nå skli ut!?!

 

Vet ikke hvorfor jeg skriver det, for dere kan jo (dessverre) ikke gjøre noe, men jeg trengte bare å få det ut! Vil ikke la for mye gå ut over samboer, han har jo ikke snøring på sånt, så da blir det dere.

La nå inn aksjer igår i tilfelle da. Kjenner jeg er lei av å legge inn aksjer fordi vi må og ikke fordi vi vil. Vet ikke hva som gjør det, men jeg føler sexen blir litt anderledes når det er aksjelegging.... Sikkert teit men ;-)

 

Håper dere har en fin fin lørdag jenter!! VI får besøk av søster med familie etterpå. Gleder meg til å se tantetrollene mine igjen, de er så gode ;-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som ikke har spydd Frk hansen, det er det verste. Jeg kastet heldigvis ikke opp så veldig ofte, men innimellom. Helt grusomt... Hadde jo en innleggelse denne gangen også, i sommer pga kvalme og oppkast og dehydrering. Men etter det var det lite. Hjalp nok at jeg også ble sykemeldt og slapp alt stress på jobben og ellers. Du får finne noe lett og enkelt og ha i veska slik at du hele tiden har noe spiselig med deg ;o) Noen bruker nøtter eller mandler, mens andre må ha frukt. :o)

 

Bare kom med alle detaljer du Babysyk, vi klarer å ta imot det, så får du ventilert det ut noen plasser. Vi får håpe det er positivt at den oppfører seg rart syklusen din :o) Er aldri gøy å bare drive aksjelegging, klarer du å forsøke å ikke fokusere på det en periode??? Er ikke lett, men kanskje det som må til.. Evt dra på hyttetur med svigerfamilien i ei hytte med tynne vegger.. Slik at det ikke kan skje noe før dere kommer hjem, da har han gjerne lagret opp litt krutt.. Funket som fy her hos oss, ble til og med tvillinger av det.... ;o)

 

Hatt litt tunge dager og netter for tiden, med masse og skikkelig vonde kynnere. Håper dt er ett tegn på at det snart er over, kjenner jeg ikke orker å ha det slik i mange uker til... Merker at det går utover humøret igjen, og jeg blir ganske tempramentsfull i ene øyeblikket og sitter oppløst i tårer det neste. Er jaggu ikke lett å komme seg opp av sofa eller seng eller hva som helts når en kynner setter seg. Og når den kommerså strammer det sånn over blæra at jeg bare må på do. Så irriterende egentlig.

Det positive er at halsbrenningne har gitt seg noe, slik at jeg kan ligge å sove, vel delvis i hvertfall, litt løft for å få puste må til..

Nå ligger ene knøttet i hodeleie og andre motsatt, så når de lager leven så sparker ene oppi ribbeina og andre trår på blæra. Vet ikke hva som er verst egentlig, men sprøtt å oppleve vondt på begge plasser på en gang.. ja ja, det er vel sjarmen med tvillinger. :o)

 

Som vanlig bare klaging fra meg jenter.. Sukk :o( Skal love å komme tilbake mere positiv etter at knøttene er ute... :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Du er så flink til å gi råd du MaMi, du er jo eksperten vår!!! ;-) Så mye erfaring! Og snart har du tvillingerfaring også!

 

Har tenkt tanken at det kan være positivt at syklusen er anderledes. Men har prøvd å avfeie det. Det er jo slik at jeg ikke husker helt når de ømme puppene eller dårlige humøret kommer, så da kan jeg fort få falske forhåpninger fordi jeg innbiler meg at det ikke kom til samme tid forrige syklus. Innbiler meg også at jeg har mer vondt midt i ved livmora og ikke på siden ved eggstokken, men tror jeg har tenkt det hver syklus ;-) Er nok ønskevondter. Får prøve å ikke tenke så mye på prøving. Men det er lettere sagt enn gjort ;-) Kanskje det blir lettere nærmere jul.

 

Igår lurte samboer på når jeg hadde "sånn" (=eggløsning) neste gang. Stakkars, han prøver å følge med så godt han kan ;-)

 

Så bra at du har kunnet ligge å sove MaMi. Men typisk at halsbrannen skal avløses av nye vondter!! Er det ikke sånn at man sover godt og mer når fødsel nærmer seg, at kroppen automatisk forbereder seg på fødsel? Samme med magetømming, kroppens egen klyster. Det er vel ikke noe håp om at kynnerne avtar nå? Får nesten bare håpe at fødsel nærmer seg, du er utslitt nok fra før. om du ikke skal slite med vonde kynnere noen uker også. Skulle du på kontroll i morgen? Husk å skrive ned hvordan du har det, så du ikke glemmer det. Dette med fingrene dine.

 

MaMi, du må ikke tenke på at du bare klager og syter her inne. Jeg syns ikke det. Har egentlig ikke tenkt tanken før du påpeker det. Og isåfall er det konstruktiv klaging, ikke syting for alt og ingenting!! I tillegg kommer du alltid med gode og nyttige råd og støtter oss andre, så det må du ikke tenke!! Du har lov å være lei og sliten nå, og si ifra. Det hadde vært veldig dumt om du følte at du måtte si at alt var bare fryd og gammen. Om vi alle skulle latt som alt var perfekt, så hadde ikke dette forumet vært noe vits. Og jeg tror vi alle vet at du egentlig ikke er en negativ person! Det har vært mye med dette svangerskapet fra dag en, så du er vel sliten psykisk også. Når knøttene er ute tror jeg du svever av lykke og positivitet igjen ;-)

 

Spent på oppdatering av dressene!! Tror du har vært en reser siden sist? Har du forresten lest historien om fuglemammas omslagsbody?

 

Ha en fin søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

 

En aldri så liten merkedag for meg idag, siden jeg har rundet 34 fullgåtte uker idag. Og ifølge noen regnes ikke knøttene som premature om de blir født nå. Kjenner jeg har senket skuldrene litt, selv om jeg ikke er noe spesielt urolig.

 

Julegavene begynner å bli ferdige, selv om jeg nok blir å måtte finne litt mere til mannen. Vi har de litt store gavene til jentene igjen, men de takler han fint å fikse. :o) Nå gjenstår det å få pakket inn og sendt avgårde til familien nordpå. :o) Så nå kan jula bare komme for min del ;o)

 

Blitt lite strikking i helga. Eldstejenta har hatt danseprøver og generalprøve på dansen sin, så tiden har flydd, selv om jeg ikke har gjort så mye. Hadde planer om å sette sammen og pynte pekkerkakehus med jentene og mannen i helga, men tida gikk ifra meg. Så jeg får se når det blir gjort.

Har kommet noen runder med raglanfellingen, men ikke så langt som jeg gjerne skulle sett da.

 

Har denne uka ikke kontroll før onsdag. Håper på en måte de sier at nå må vi få dem ut, selv om jeg kjenner at jeg gjerne vil bli med minste på fredag når hun skal i narkose. Men gruer meg veldig og tror nok at jeg må forsøke å få med meg mannen. De har ikke akkurat gode stoler å hvile i på sykehusene :o) Og det blir jo en del venting... ja ja, det får bli som det blir..

 

Så fint at dere føler jeg kommer med gode råd, og at dere synes det er nyttig. Det er jo bare min mening og selvopplevde erfaring jeg kommer med. Prøver å ikke komme med for mye klalging, for det er virkelig en ufattelig lykke og glede å få barn, noe jeg unner alle som selv ønsker det.

 

I helga fikk vi kjøpt inn siste bilstolen. Nå mangler vi bare sprinkelsenga, men føler vel at det ikke haster så veldig, siden vi tross alt har kurvene. Så kan jo mannen ta det når han har tid. :o)

 

Høres ut som samboeren din er mere med enn han vil innrømme :o) Det er jo kjempeflott. Du får svare når han spør, men ellers la all frustrasjon og undring komme til oss.. :o) Så mye babystøv som du oser rundt i her inne så burde det snart gå bra :o)

 

Det sies at man sover bedre på slutten. Jeg sover absolutt mere, men om det er bedre er jeg usikker på. Men jeg har måttet gi opp å kjøre jentene til skolen om morningen. Mannen tar det, så legger jeg og sover litt mere. Gjerne i 2-3 timer til. Da rekker jeg å spise og kanskje gjøre en ting før jeg henter jentene. Noen ganger må bare mannen hente, og da gjør jeg enda mindre. Har hatt mange dager hvor jeg bare sitter i sofaen og hører litt på radio og slapper helt av.

 

Jeg har ikke lest fuglemammas historie om omslagsbody. Er den kjent? Her inne på forumet? Har du link??

 

I kveld skal vi på danseforestilling og se eldste opptre. Gleder meg veldig, håper bare jeg holder ut. Ingen planer for i morgen, bortsett fra å slappe av på sofaen ;o) Så da holder jeg vel ut i kveld.

 

Klem fra lille bolla :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ikke premature knøtte-jenter!!

 

Det var disse julegavene ja. Må få fikset til svigerbrødre og familien til han ene før helga, for da skal vi møte dem. Aner ikke hva jeg skal kjøpe!!!! Syns det er vanskelig, for jeg føler ikke jeg kjenner dem sååå godt. Akk.

 

Blir spennende å si hva de sier på onsdag. Det er jo vanlig å ta tvillinger 4 uker før tiden, så det er jo ikke langt unna nå ;-)

 

Fuglemammas omslagsbody er den bodyen i boka Myk Start ;-) Tror ikke den er så kjent her inne, men kanskje rundt om i "bloggverden". Her er link til hun som har laget oppskrift, og den "magiske historien". Føler litt at det er det samme som skjer med dressene dine ;-)

http://fuglemamma.blogspot.com/2011/10/nar-man-venter-pa-noe-godt-historien-om.html

 

Jeg tittet litt på finn igår, på babyutstyr, bare for å se litt på utvalget som var (ikke at det haster så veldig). Overraskende hvor mange som selger seng MED madrass - brukt. Jeg har tenkt litt på sånn seng hvor man kan heise ned den ene langsiden litt, for å lettere nå baby. Har du hatt det MaMi? Eller har man ikke bruk for det? Tenkte kanskje det var greit når baby våkner på natta, eller må man uansett reise seg opp? Fant ingen på barnas hus, baby shop eller IKEA, så kanksje det ikke er så praktisk som jeg tror. Fant også en seng som kunne festes på foreldreseng, men denne ble så liten og varer derfor veldig kort. Det er vel fint lite forskjell i sprinkelsengene på ikea og de andre baby-butikkene? Annet enn litt utseendemessig. Hvis vi tar bort Sokke og Leander. Dere andre må også komme med noe hvis dere har noen tanker eller ideer ;-) Lollo, hvordan valgte dere seng?

 

Frk Hansen, hvordan går det med deg? Håper du bare har akkurat passe symptomer uten at du blir skikkelig dårlig! Fikk du ringt legen idag?

Har du merkelapper til å sy på julegavene? Er litt i tvil om jeg skal sy det på eller ikke? Er jo morsomt, men kanskje litt teit? På den annen siden så er det jo veldig mange andre som gjør det.

 

Ellers ingen ting nytt her. Har begynt å få litt menssmerter, men har ikke begynt å spotte, så her kan alt fortsatt skje ;-)

 

Ha det morsomt på danseoppvisning i kveld MaMi! Tipper jenta di er kjempeflink ;-)

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Kort oppdatering fra meg. Alt står bra til med knøttene, de vokser og trives. Satt i 20 min med sånne bånd på magen og målte hjertene. Og alt ser veldig bra ut :o)

Ny kontroll neste uke, da måler vi vekst og CTG.

Vondt i fingrene er normalt, og kommer av at når man blir hoven i hendene, så hovner man opp rundt en nervebane i håndleddet. Det hjelper å sitte med hendene høyt, men er jo ikke så lett rent praktisk da. :o)

Det første legen spurte meg om var om jeg sover noe, kan være for at jeg ser veldig sliten ut. Så på grunn av at jeg er så sliten og har det så tungt så vurdere vi fødsel og igangsetting fra uke 36. Knøttene har det helt glimrende, så da kan de ta seg litt av mor også ;o)

 

Danseoppvisningen var helt kjempeflott, og mammahjerte svulmet av stolthet over jenta mi. :o)

 

Får skrive mere senere eller i morgen, nå har jeg store planer om å hvile en sliten kropp :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt står bra til med knøttene MaMi!

 

Syns det virker lenger å vente til uke 36. Det er vel standard å ta tvillinger da, så da blir de på en måte ikke tatt noe før. Da får vi bare håpe knøttene vil ut før den tid da!

 

Det er så stille her på tråden for tiden. Frk Hansen, bare sover og sover du? Jaja, er jo et godt tegn ihvertfall ;-)

 

Jeg venter fortsatt i spenning. Kan vente mensen idag, men siden det har vært så mye tull med syklus, blir jeg ikke i hundre selv om den ikke kommer idag. Men får jo litt ekstra forhåpninger da! ;-) Tenker jeg tester i helga. Og om den er negativ, så får jeg vente en uke til.

 

Har sydd på ører og brodert ansikt på to av luene. De ble søte ;-) Men tror luene er litt i største laget, så det kan jo blir spennende. Bare ørene og ansiktet på den siste igjen, men nå må jeg har litt strikkepause..... Før det er å sette igang med heklekant på 4 sjal.....

 

Håper å høre fra dere snart Lollo og Frk Hansen. Også MaMi da, etter en god hvil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Jeg er innom og følger litt med innimellom, men det blir liksom lite tid til å skrive noe for tiden ;) Går i ett med amming, stell, kos og aktivisering. Og når hun sover så skal jo jeg gjøre litt husarbeid og sove litt selv... Men, alt går mye bedre nå! Har hatt noen tøffe dager i det siste med lite søvn og mye tårer og snørr. Hodet mitt har vært fullt av triste tanker og jeg har vært livredd for at noe skal skje med lillegullet, eller med mannen og at jeg plutselig blir alene.

 

Det har gått bedre med ammingen, men jeg har vært livredd for at lille ikke har fått i seg nok mat og at hun sover for mye. Jeg fikk beskjed fra barsel om å mate henne hver 2-3 time, og har vært nødt til å vekke henne hver gang hun skulle ha mat. I tillegg har det tatt kjempelang tid å få "liv" i henne for å gi henne mat. Men etter en tur på helsestasjonen i går har jeg klart å senke skuldrene litt. Gullet har lagt på seg over 400 gram siden vi kom hjem fra sykehuset (1 uke siden i dag), og det normale er visst rundt 200.... så jeg skulle bare la henne sove litt lengre og ikke stresse med å proppe henne full i mat hele tiden. I tillegg fikk jeg ut en del tårer da jeg snakket med hs og jeg er visst helt normal selv om jeg gråter for alt mulig. I dag har det faktisk bare kommet tårer en gang, så det går fremover.

 

Bare det å komme seg ut av huset var helt herlig! Gullet var så flink å kjøre bil, så i morgen skal vi på besøk til min svigerinne en liten tur.

 

Ang valg av seng til lille, så var det egentlig litt tilfeldig. Vi fikk en Ikea-seng fra en tidligere kollega av mannen, og har foreløpig vært fornøyd med den. Det jeg savner er at man ikke kan ta ned den ene siden. Hadde vært greit å kunne plassere sengen hennes helt inntil vår, men at hun likevel ligger i sin seng. Vi jobber en del med at hun skal ligge i sin seng om natten... eller hvertfall når hun skal legge seg om kvelden. Så kan hun heller komme oppi til meg på morningen når hun våkner. I natt sov hun faktisk helt til 05.30, så jeg var helt forvirret da jeg våknet.. hehe.. Men guri så herlig det var å få sove i 5 timer i strekk! I tillegg sovnet hun igjen kl.7 og sov helt til 10.30.

 

Så bra å lese at det står bra til med knøttene dine, MaMi! Og hurra for 34 uker!! Synes jeg leste at du også sliter med vonde hender... Jeg hadde det de siste ukene av sv.skapet og har det faktisk litt enda. Vannet i beina har begynt å forsvinne nå, endelig, og jeg har fått anklene mine tilbake! De ser jo supertynne ut (hvertfall i forhold til sånn de var rett etter fødselen for da så de ut som tjukk, gammel dame-ankler... hihi).

 

Babysyk: spennende å vente på mensen/positiv test da! JEg krysser fingrene for deg =) Og så kjekt å lese at samboeren din egentlig er med på prøvingen da! =)

 

Forresten så har jeg strikket en runde på dressen i dag! Jeej! Har ikke tatt i strikketøy siden jeg ble innlagt på KK for snart 2 uker siden.... Mamma var her og holdt meg med selskap (og tok litt klesvask), og hun hadde strikketøy med seg, så da ble jeg litt inspirert jeg også. Tror egentlig at dressen er kjempestor til lille, for hun bruker bare str. 50 i klær, men den blir kjekk å ha til etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Lollo ;-)

Skikkelig spennende å lese om hvordan livet som baby-mamma er ;-)

 

Skjønner godt at du har mye å gjøre om dagen, så ikke stress med å skrive her. Men veldig hyggelig med en oppdatering i ny og ne ;-)

 

Kjente jeg fikk litt vondt inni meg når jeg leste at du var så trist ;-( Du er jo sikkert proppfull av hormoner nå, så det er ikke så rart at det renner over. Alt er jo nytt og den lille er så skjør og liten. Godt at du fikk noen beroligende ord på hs. Men det er sikkert lurt å gråte ut når du føler for det, istedenfor å stenge alt inne. Tenker samboeren din trøster og er så god han bare kan ;-)

 

Så flink du har vært med ammingen og at hun har lagt på seg mye. Blir sikkert lettere nå som du slipper å stresse alt for mye med det. Husker en venninne vekket babyen sin veldig mye lenger enn hun måtte, var jo livredd for at hun skulle sulte.

 

Stolt av deg som har kommet deg ut, og vil ut igjen i morgen! Det er nok kjempeviktig å ikke gro fast hjemme.

 

Ang seng, så har jeg ikke funnet så mange som har en side man kan ta ned. De har vært brukt og ser BRUKTE ut også. Kanskje ikke det er så vanlig. Eller så blir det de man fester på egen seng, men de er veldig små.

 

Flink du har vært som har strikket litt også. Joho!! Det kommer nok etterhvert når du er litt mer inne i rutinene.

 

Syns nesten det virker litt skummelt å få baby etter å ha lest dette. Så mange bekymringer man ikke tenker over på forhånd. Men så vanvittig mye glede også da ;;-)

 

Fortsatt ingen tegn til hverken graviditet eller mensen her. Tror jeg kommer til å få skikkelig høye forhåpninger denne gang pga alt surret. Først trodde jeg at jeg skulle ha mensen idag, men den har ikke kommet, så da har nok EL vært forsinket. Spørsmålet er bare hvor forsinket den har vært....

 

Da er det straks natt her.

 

God natt og sov godt jenter!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Fikk meg en god hvil idag, og klarte faktisk å gå på sånt mammatreff, som vi har i klassen til eldste. Vi er en liten gjeng so treffest med jevne mellomrom. Veldig trivelig og godt å snakke med andre voksne må jeg innrømme.:o)

 

Så kos å høre fra deg Lollo. Godt helsesøster sa til deg at det er helt normalt, for du aner ikke hvor normalt det er. Jeg sto og gråt mine modigste tårer da vi kom hjem med eldstejenta, og jeg skulle stelle på henne for første gang. Mannen min har faktisk fått filmet det. Jeg sto på badet og gråt og klarte knapt nok å få av henne bodyen. Alt jeg klarte å tenke på var hvordan vi skulle klare å ta vare på denne lille skapningen som var så avhengig av oss... Men det har jo gått bra, og det kommer til å gå kjempebra for deg også Lollo. Blir mye bedre når du ikke stresser deg opp med amming og kan slappe av og la lille nurket sove. barn er jo forskjellige på hvor mye og ofte de spiser. Så har du økedøgn, så har du dager hvor de kanskje er mere sliten. Stol på deg selv og din følelse av hva som er riktig. Og vær VELDIG glad for 5 timer sammenhengende søvn. :o) Mine to har våknet på klokka omtrent ca hver 3 time på natta. :o)

 

Ang seng så er jeg ikke umiddelbart for slik seng hvor du tar ned kanten eller har en kant borte. Jeg har alltid satt meg opp i senga om natta og ammet, og så lagt jentene tilbake i egen seng etterpå. Har alltid vært redd for å sovne og trille over dem. Og jeg sovnet alltid når jeg lå og ammet. Men dette er selvsagt opp til hver enkelt. Men det er greit med senger hvor du har flere nivåer for bunnen, slik at det for eksempel ikke blir så langt ned når de er små. Når de blir større og mere bevegelige så senker man bare bunnen. Veldig kjekt spør du meg.

 

Håper du får positiv test, jeg har troa på deg Babysyk ;o))))

 

Ble ikke strikking i kveld, og nå er jeg kjempetrøtt, så tenker jeg prøver å finne senga mi :o)

 

God natt jenter .o)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode MaMi som alltid kommer med råd ;-) Noterer dette med tårene bak øret, så skal jeg tenke på deg med eldstejenta når jeg selv en gang gråter som nybakt mor. Da kommer det nok et smil....

 

Hehe, må bare le av samboer. Han er nå litt søt selv om han ikke vet hvor klar han er... Vi fikk tilbudsbrosjyre fra barnas hus (tror jeg det var) han tittet på den og kommenterte at der var det en billig vogn, sånn kunne vi jo kjøpe. Ble ganske overrasket over at han i det hele tatt brukte et par sekunder på å titte på den..... (den var på første siden, men allikevel) OG at han sa at vi kunne kjøpe sånn. Han mente det jo ikke, for vi må jo først bli gravide og litt til, men at han sa det, hadde jeg ikke trodd ;-) Ellers er han ikke så inni det med hvordan jeg ligger an, for han driver med eksamensinnspurt.

 

Så bra at du har troa på meg MaMi. Det har ikke jeg ;-( Nå vet jeg ikke om jeg vil teste i helga allikevel. Mistenker at EL var forrige fredag istedenfor da jeg først trodde. Så mulig jeg venter til over neste helg!! Så da er det en god stund igjen og masser av tid for mensen å komme. Det rare er at symptomene som kommer mellom el og ikm kom like etter da jeg først trodde el var. Virker jo rart om disse symptomene kommer FØR el!?! Nei, jeg får nok la vær å tenke, regne og anta noe som helst, og bare ta tiden til hjelp. Hvis jeg bare hadde brukt el-tester.....

 

Ellers så har jeg jukset litt og droppet heklekant på sjalene, ble litt smør på flesk når jeg skulle ha samme farge som sjalet...... så da begynte jeg på vin-nissen isteden.... Alt for å ikke feste tråder.... Har festet på ett da, for det skal overleveres i helga ;-)

 

Så langt dette blir, men må bare si at det var veldig bra du kom deg på det mammatreffet. Selv om du kanskje brukte masse krefter på det, så vil jeg tro at det gjorde godt allikevel!! ;-)

 

Ha en fin kveld!! Husk, idag er det jordmødrene på tv norge. ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her i sofaen idag og skriver, er ganske sliten i ryggen etter å ha pyntet med nisser i huset :o) elsker å pynte til jul, men merker nå at kroppen ikke er helt med da.. Problemer er at pga stor mage har jeg problemer med å rekke frem til pc..... Pussig å se på, men veldig irriterende for meg til tider ;o)

 

Var hos jordmor idag, der vi snakket om fødsel. Jeg skjønner jo at jeg nok må belage meg på vanlig vaginal fødsel, fødemaskin som jeg er ;o) Men merker at jeg gruer meg litt. Har jo vært igjennom dette før og vet veldig godt hva jeg går til. Men da var det bare en. Nå er det to, og knøttene trives jo så godt i magen og vokser og vokser, så jeg er bekymret for to relativt store... Vi målte magen min, symfyse-fundus mål. Og nå ligger krysset på skjemaet over øverste del av normalen for en med en baby i magen. :o) Lille meg med 18 kg å drasse rundt på, og bortsett fra noe hovne fingre og hovne bein, så er det stort sett bare magen :o)

 

Jentene mine sitter og ser på Jul i Blåfjell nå, hvor den nye blågutten ble født. Det hadde vært noe, å føde så enkelt. Men så gikk hun gravid i over to år, så da fortjente hun vel en enkel fødsel ;o)

 

TvNorge kl 2030 i kveld er i planen ja. Driver å planlegger hvordan jeg skal få jentene i seng, så jeg kan få sitte i ro og fred og se på ;o)

 

Imorgen skal jeg til Ullevåll med minstejenta. Gruer meg litt, men tenker det nok går bra får jeg håpe. Skal ta med meg strikketøy, så jeg har noe å gjøre mens jeg venter. Og krysse fingrene for at de har et eller annet jeg kan sitte og hvile på :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med julepynt. Jeg har ikke begynt enda. Bortsett fra lysestakene i vinduet.

 

Skjønner godt at du gruer deg til å føde 2. Da er man jo ikke ferdig etter den ene som man ellers ville vært. Kjenner ei som fødte tvillinger i seteleie!! Men mener å ha hørt at når du har født den første, så har den liksom banet vei for nr 2, så den går lettere. Pluss at siden du har født før er det bedre plass. Kanskje liten trøst, men.... Kanskje du heller skal fokusere på det positive ved å føde vanlig kontra KS? Kanskje det hjelper bittelitt. For KS er ikke bare bare det heller.

Håper virkelig jordmoren har målt feil! At de er mindre enn det hun tror. De har jo virkelig blitt store!!!

 

Du må ha masse lykke til med minstejenta i morgen!!! Det kommer nok til å gå veldig bra! Håper knøttene holder seg inne til dere er vel ute av Ullevål ;-)

 

Nå er det snart natta her.

 

Håper du får sove godt og er opplagt til i morgen MaMi ;-)

Sov godt dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

Gikk veldig bra med minstejenta mi idag. Hun var så tøff og flink, selv om det gjorde vondt å få satt inn veneflon. det hele var over på veldig kort tid. Jeg rakk knapt å komme på avdlingens venterom og sette meg ned før hun var kommet til oppvåkning. Når jeg kom dit så sov hun i 5 minutter, før hun våknet. Og da var hun veldig klar for is :o) Vi tror det har gått bra, men vi skal tilbake innen en mnd på kontroll og da blir det avgjort om hun trenger flere injeksjoner. Hun var litt groggy en stund, så hun fikk ligge litt i sengen og slappe av før vi dro. Da bar det rett på lekebutikk og hun plukket seg ut en ny dukke. Kjempestolt av lille jenta mi, som var så flink og modig idag. :o)

 

Nå er det greit at knøttene kommer ;o) Har ingenting mere som jeg absolutt må gjøre eller være med på... :o)

 

Jeg sover fortsatt i intervaller på natta. Våkner kl 1, kl 2, kl 3 og kl 4, så sover jeg frem til kl 7. Blir ikke akkurat ordentlig uthvilt av det, så jeg vil vel påstå jeg er klar for nattamming.... :o)

 

Jeg tok med meg dress nr 1 og tenkte jeg skulle begynne å hekle, men det rakk jeg ikke. Er straks ferdig med strikkingen på dress nr 2, bare noen få runder med raglanfelling igjen. Men så er det jo heklingen igjen.. Sukk :o)

 

Jeg prøver å tenke positivt om vanlig fødsel. Som jordmor sa til meg, det jeg må fokusere på er at med min historikk så setter de ikke uerfarne personale til å hjelpe meg, og de følger meg tett hele veien. Er jo fødselsteamet som har fulgt meg opp i høst som skal være tilstedet på fødselen. Så jeg får bare fokusere på det i stedet :o)

 

Ha en fin kveld jenter, titter nok innom i løpet av kvelden :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt gikk bra med minstejenta! Tenker det var veldig godt for deg også. Nå kan du sette et stort kryss på lista over ting du skal ha vært igjennom ;-) Håper injeksjonen var vellykket!!

 

Du skal se at knøttene vil ut idet du har heklet ferdig kanten på siste dress ;-) Nesten så jeg vil komme å hjelpe deg så du kan bli fortere ferdig å få ut knøttene!!

 

Ja, det er jo positivt at personale har god erfaring. De har sikkert god erfaring med spesielle fødsler også. Vil tro at de også jobber bra som et team. Du sier at det er fødselsteamet som har fulgt deg i høst som skal være til stede under fødsel, er det et stort team? Dobbelt opp med "mannskap"? Tenker at fødselen kan jo skje når som helst, blir de da ringt til for å følge fødselen din? Sikkert bare jeg som tenker mye rart, men ble litt nysgjerrig på hvordan det fungerer.

 

Ble til at jeg kjøpte inn to tester istad. Merkelig hvor ivrig jeg blir etter å teste etter at de kom i hus! Nesten så jeg hadde lyst til å teste istad!! Men skal holde meg til i morgen!! Har plutselig blitt mye mer optimistisk etter at jeg kjøpte de også. For når man skal teste, ja da kan jo ikke testen vise negativ, det går jo ikke! Herregud, jeg gruer meg skikkelig!! Nei, noe testoman blir jeg nok ikke!!

 

Lurer veldig på hvordan det går med deg Frk Hansen, liker ikke at du er "borte" så lenge av gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...