Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Turbo ja, der har du meg.. :o) Veldig uvant å bevege seg så sakte som jeg gjør nå.

 

Det er vel det eneste jeg nyter nå, at han tar oppvasken hver dag, lager mye mat og husvasken. :o)

 

Vi har vel egentlig ikke plass til to barnesenger, har egentlig for lite hus. Men vi skal nå bygge på etterhvert. Vi har kjøpt to sånne moseskurver med stativ. fikk tak i begge på finn.no uten at noen av dem var brukt, så er veldig fornøyd med det. Så tenkte vi å bruke de mye i starten. Og så skal vi kjøpe en sprinkelseng i første omgang, regner med de kan sove sammen der. Vi har jo aldri hatt tvillinger, så vet nå ikke helt hvordan det blir, vi lar veien bli til mens vi går, antar jeg ;o) Sover de ikke godt sammen, så får vi bare endre på det.

 

Bil ja, et kapittel i seg selv. Vi må ha en bil som har minst 6 seter pluss plass til barnevogn. Vi har ikke så veldig lyst på caravelle eller lignenede kassebiler, men innser vel at muligens det er slik bil vi må starte med. Vi har en volvo v50 nå og er VELDIG fornøyd med den. Kanskje derfor vi er så treige med å ordne nye. Mannen har jo en jobb bil, så vi kommer oss vel rundt om vi ikke rekker å få ny før de kommer. Men vi føler ikke vi vil kjøpe en bilstol til før vi vet hvilken bil vi skal ha, med tanke på isofix eller ikke... Er så mye nytt, så man blir helt forvirret i bilstoljungelen.

 

Ellers så føler jeg vi har det meste klart. Mangler en vippestol, men det ordner vi kjapt ved behov. Bare sier til manne at han må innom den eller den butikken og kjøpe det eller det, så får jeg det som regel som jeg vil :o) Han er ganske flink og snill på det området :o) he he.. Vi har jo mye liggende etter de største, og når mamma var hos oss så fikk vi mye smått på plass. Som medlem i tvillingforeldreforeningen så får jeg en del rabatter mange plasser. 25 % på Princess er ikke så verst, fikk nye dyner, sengetøy, helsetepper og håndduker til en god pris. :o) Men skulle vel bare mangle når jeg må ha dobbelt opp av så mye. Puh..

 

Lørdag = ingenting spennende på tv... Så jeg blir vel hengende her inne. :o) Kanskje jeg setter på en film. Mannen skulle en tur ut å besøke broren sin, ønsket å gjøre det mens han kan. Skjønner han godt. Broren bor ikke så langt unna, 40 min kjøring, så han rekker nok hjem i god tid om noe skjer ;o) Er ikke så hysterisk på dette egentlig, leser mange tråder om fortvilte gravide fordi mannen skal ut. mannen styrer og ordner slik at jeg kan sitte i sofaen resten av kvelden og tar med seg hunden.. Klarer vel å legge meg selv, og fylle vannflasken ;o)

 

Hmmm.. Ble visst litt langt igjen... :o)) Tror jeg er skravlesyk. Tenker jeg får ringe søstra mi og skravle da ;o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, syns moseskurv er fin;-) Den er jo også flyttbar, så dere kan bruke de i stua. Jeg mener å ha lest/hørt at tvillinger med fordel kan sove i samme seng. De er visst litt avhengige av hverandre siden de har ligget så tett i mors mage så lenge. Der jeg jobbet før hadde de tvillingsenger på barsel og tvillingene lå alltid veldig tett fordi det virket beroligende. Men dette varierer helt sikkert.

 

Bilstol-greiene er jeg helt grønn på! Vet bare at det er noe som heter isofix og det finnes ikke på gamle biler ;-) Det er vel noe kombigreier også, at du kan bruke enten belte eller isofix? Nei, dette har vel butikkene peiling på. Ikke jeg ihvertfall!! Hehe.

 

Sjekket filmene på tv, men det var ingen som virket noe spennende akkurat nå. Er vel mange menn som omtrent ikke får dra på butikken når termin nærmer seg. Han kjører nok ganske fort hjem dersom du ringer og sier at noe er i gang ja ;-)

 

Har fått strikket litt på sjalet også. Ikke mye, for jeg surfet litt etter fine stikkeklær til baby. Noe jeg absolutt ikke burde prioritere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

 

ikke noe nytt fra Lollo? Håper det betyr at jenta er kommet - da har hun vel ikke tid til å henge her inne :D

 

Uke 33 - da er det sannelig ikke lenge igjen :) Er ikke uke 35 en milepæl, slik at om de blir født etter det så er de "ferdige"?

 

Skal si det er mye å tenke på med tvillinger! I hvert fall når en allerede har to og dermed må kjøpe ny bil! Isofix har jeg prøvd en gang, da er det bare å klikke barnesetet på plass i stedet for å feste med bilbeltet. Det virket veldig praktisk - i hvert fall om en kjører en del. Men du må ha en base å klikke setet fast i, og den tror jeg fort koster 17-1800 kroner, slik at om en skal ha to av dem i tillegg til to seter så blir det jo fort veldig dyrt! Veldig bra at en får rabatt her og der gjennom tvillingforeningen. Det hjeper nok på. Vi har tidligere regnet litt på hva ting vi må kjøpe om vil skulle ha barn kom til å koste, for å vite hvor mye vi burde spare opp på forhånd, og det er sannelig mange store utgifter i vente! En kan jo gjøre mange fornuftige valg underveis, men jeg tror nok det er lett å la seg rive med underveis også :)

 

Moseskurvene synes jeg også er fine! Det er en av tingene jeg har begynt å tenke på - at jeg vil ha en kurv/vugge til å ha i stua til soving på dagen :)

 

Ha en fin søndag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Ja, vi får ta det som et godt tegn ;-)

 

Så mye du visst om isofix da Frk Hansen ;-) Har lest om det, men det detter fort ut igjen. Det er en smart ting, men mener en venninne av meg valgte å ikke bruke den, fordi setet ble stående på en annen måte/i en annen vinkel. Babyen ble hengende med hodet eller noe. Kommer nok an på setemerke også.

 

Det er veldig dyrt ja! Det finnes jo mye fint og nesten ubrukt på finn.no men siden vi forhåpentligvis skal ha flere barn så vil jeg kjøpe nytt så det varer til alle. Tror vi kan arve endel småting fra søsteren min og broren til samboer, for jeg tror begge er ferdige med å få barn. Ellers så kan vi låne ;-) Og så har svigerforeldrene mine kjøpt masse til svigerbror så da håper jeg de gjør det med oss også. Det renner ikke akkurat inn med penger her siden samboer ikke jobber så jeg har vel kalkulert med litt støtte.

Hvor mye kom dere fram til at det ville koste Frk Hansen? Greit å vite.

Tror det er en del å spare på å kjøpe i Sverige. Eller - man sparer kursen. Eller det å kjøpe fjorårets modell. Er ikke så nøye på at det må være årets;-)

Kanskje litt teit, men jeg gleder meg også til å få diverse gratispakker. Litt morsomt å se hva som er oppi. Ikke at man sparer noe penger på det, men er morsomt for det ;-)

Snakker som om jeg er gravid jeg visst, men det er så lett å la seg rive med å drømme seg bort!

 

Frk Hansen, hadde du ikke symptomer på at du var gravid? Siden du hadde null tro. Hadde du pms symptomer? Jeg har mye rare symptomer fra el til mensen kommer, så jeg er jo spent på hvordan det er når jeg blir gravid.

 

Hehe, samboer overrasker stadig. Igår når vi hadde lagt oss spurte han "Er den der lukket nå?" Jeg skjønte at han mente tappen, men gjorde meg litt dum. "Hva da, ytterdøra, ja den er låst". Nei, den der inni der, den der.......tappen"? Fortalte han for litt siden litt om befruktning og sånn, så det er tydeligvis noe som har gått inn ;-)

 

Igår satt jeg plutselig med noe som skal bli en Hello Kitty lue i hendene. Aner ikke hvordan den havnet i hendene mine..... ;-) Håper jeg blir ferdig idag!

 

Frk Hansen, hva strikker du?

 

Ha en fin søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke oversikten nå, vi har ikke regnet sammen ett beløp, for vi har heller anslått i hvilket prisområde enkelte av tingene ligger. Men det ligger på 17000-30000 kr, avhengig av hvor dyrt en velger. Men aner jo ikke om vi har fått med alt som er nødvendig der. En sånn ting som klær (og ikke minst garnforbruk;)) er ikke tatt med. Og vi har heller ikke tatt med evt. utgifter til ny bil (eller andre følgeutgifter). Det er ikke noe som haster, men det kan vel hende at vi velger å bytte etterhvert. For oss er det nok neppe så aktuelt med Sverigetur, jeg er ikke sikker på at vi ville ha spart på det :) Men vi får se!

 

Noen ting kan en selvfølgelig kjøpe brukt, og jeg antar at det kanskje er noen ting vi kan arve også. Men bilseter er vel et eksempel på noe en ikke skal kjøpe brukt: en må vel være helt sikker på at det ikke har fått seg noen slag tidligere? Men en slik base går kanskje an å kjøpe? Jeg har ikke lyst til å budsjettere med at vi er avhengige av hjelp fra andre, og heller ta det som en positiv overraskelse om vi kan ønske oss noe fra andre. Samtidig har jeg veldig lyst til ønske meg babyting av mamma og pappa til jul :) De må nok få vite det før jul, men jeg vil helst vente så lenge som mulig opp til jula med å fortelle det, så det blir kanskje for sent å ønske seg noe sånn.. Det blir selvfølgelig helt annerledes når samboeren din studerer, da er nok hele familien innstilt på å stille opp :) Men nå som vi begge jobber og tjener helt greit så blir jeg litt opptatt av at vi skal "klare oss selv".

 

Jeg hadde/har en del symptomer, men jeg har jo hatt alle før uten å være gravid: har hatt ømme bryster fra en uke etter EL; det tror jeg har hatt i mer enn halvparten av syklusene i år, har kjent at det strekker litt i magen; det har det gjort helt siden aborten i fjor, jeg har vært litt kvalm den siste uken; jeg hadde en hel uke der jeg var kjempekvalm rundt juletider, mens jeg ventet på mensen i fjor og jeg har hatt mer utflod; men det har vi jo snakket om at kunne være vanlig i uken før IKM. Så symptomene er der (heldigvis!) men det var ikke nok til at jeg trodde på at jeg var gravid. Forrige gang fikk jeg ordentlig metallsmak i munnen rett etter EL, økt luktesans og alt smakte litt rart de første dagene etter EL, og jeg har særlig ventet på den metallsmaken for det har jeg hele tiden tenkt har vært det sikreste tegnet. Men jeg er egentlig veldig glad for at symptomene er annerledes denne gangen :)

 

Du produserer godt om dagen Babysyk?! Jeg holder på med julegaver. Har en og en halv igjen nå. Men lurer på om jeg skal lure inn et par votter til meg innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å ta på seg sparebuksene skjønner jeg!! Jeg har jo ikke lyst til å måtte velge det billigste av alt heller. Tror ikke jeg skal vise de tallene til samboer, da får han nok hakeslep. Mamma tror at vi skal vente med barn til samboer er ferdig å studere, så hun blir nok litt overrasket og spør nok hvordan vi skal klare det økonomisk. Vi har rimlig mye lån pga den nye leiligheten. Men det er jo ikke sååå lenge til samboer begynner å tjene penger så vi skal nok klare oss. Kommer ikke til å spørre om hjelp, bare håpe at de tilbyr ;-)

 

Ja, er noe med at bilstoler ikke er sikre etter at de har fått et slag, så det vil jeg ikke kjøpe brukt! Men god ide å kjøpe base brukt. Og madrass vil jeg heller ikke arve, for der er det vel litt diskusjon om at det er fare for krybbedød.

 

Masse gravid/pms symptomer du har hatt ja. Er jo helt håpløst å vite. Jeg var også morgenkvalm i nesten en uke. Men det var visst bare psykisk. Rart å ønske på seg kvalme!!! Jeg har først ømme brystvorter, så ømme pupper - dette er borte til mensen kommer, så det blir jo håpløst! Tenker at om jeg har null symptomer må det være et godt tegn. Men så kan det jo være at kroppen fortsatt stabiliserer seg etter p-pillebruk, så det er ikke godt å si! Er vel bare venting som hjelper!

 

Produserer så godt jeg kan. Er ferdig med selve luen, nå er det ører og brodering av ansikt som gjenstår. Tror jeg har 5 julegaver igjen å strikke, så jeg må bare stå på! Må si du er heldig som nesten er ferdig! Eller, det kommer jo an på hvor tidkrevende de er da. Mine er relativt enkle!

 

Ønsker meg også votter til meg selv ;-) Og lue! Men det får bli etter halsen. Romjulsstrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er jeg ferdig med første armen og godt igang med nr 2. Er så fornøyd. Fikk selvsagt ikke gjort noe i går kveld, men har sittet litt med strikketøyet idag. :o)

 

La oss håpe at intet nytt fra Lollo er godt nytt :o) Hun har nok andre ting å gjøre enn å henge her inne ja. Det er ganske stort både fødselen og tiden rett etterpå. :o)

 

Litt om bilstoler. Det finnes i tillegg til den "gamle" typen som skal festes med trepunktssele rundt stolen såkalte basestoler. Og av disse så finnes det to typer. Isofix er de stolene som har base som festes i en greie som er integrert i bilsetene. Veldig enkelt og stabilt. Disse stolene kan kun brukes i de nyeste bilene, som har dette integrert. Den andre basestolen er sånn hvor basen festes av trepunktsselen i bilen. Også her kan du bare klikke stolen på plass i stolen. Like enkelt å ta ut og inn av bilen, basen kan bli stående. Dette er slik stol vi har. Du kan kjøpe base utenom tror jeg, ville nok ikke kjøpt den heller brukt. Lurt å sjekke ut priser hos forskjellige kjeder. I tillegg er det mulig å leie en bilstolpakke hos IF forsikring. Det inkluderer 3 stoler og du får skiftet ut når barnet blir større. Vi vurderer dette, men er ikke helt sikre enda.

 

Som dere sier er bilstol noe man ikke bør kjøpe brukt, men ellers vil jeg anbefale å kjøpe det meste brukt. På finn finner man masse som er bra kvalitet og lite brukt, som stellebord, seng, kurv/vugge, kommoder og slike store møbler. Det anbefales å kjøpe ny madrass og nytt sengetøy, men selve sengen kan man kjøpe brukt. Evt så har jo IKEA rimelige. Vi skal bare kjøpe der til 345 kr, og så heller legge litt ekstra i madrass. Er dere interessert i stellekommode (anbefales) så kjøp den brukt. Vi kjøpte på finn.no for 500 kr. I butikkene koster de fra 1200 og oppover.

Vi kjøpte vogn brukt denne gangen, fordi vi syntes det var hårreisende å bruke 12000 på ei vogn. til eldste jenta fikk vi overta svigersøster sin vogn, da var jeg student og vi prøvde å spare på mest mulig. Til minste kjøpte vi ny vogn, og hadde jo tenkt å bruke den denne gangen også... Men det går jo ikke ;o)

 

Nei, får vel ordne litt middag her. Skriver nok mere senere.

 

Ha en fin søndagskveld.

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært MaMi!! Og med fingrene som er så vonde! Ikke dårlig! Nå er det ikke lenge igjen før du har to ferdige dresser!!

 

Gikk opp et lite lys for meg ang basene til bilstoler. Så da er det det samme om man har base med isofix eller uten, for det er like enkelt. Aha. De har vel ofte pakketilbud på dette hos babyutstyrbutikkene eller bilextra.

 

Syns de billigsengene til IKEA er fine jeg. De er jo veldig enkle, men syns det kan være fint. Så kan man ha fint sengetøy og kanskje en uro hengende. Men det er en seng som er nesten rundt, som man kan bygge på og til slutt bruke som en stol, denne er også veldig fin, men tror den er veldig dyr! Den blir sikkert dyr brukt også. Kommode er også en ting jeg syns kan være greit å kjøpe brukt, men ville byttet puta oppå. Vippe er jeg litt skeptisk til, hvis man ikke kan vaske hele trekket. Søsteren min sin er skikkelig grisete!!

Skjønner godt at dere kjøper brukt tvillingvogn. Dere skal jo ikke bruke den flere ganger, så den trenger jo bare å holde ut til tvillingene har vokst ut av den. Men jeg vil ha ny som kan brukes til alle barna.

Leste et eksempel her inne: Kjøpe brukt vogn til halv pris eller kjøpe ny vogn til full pris og selge den for halv pris. Syns det var smart.

Mamma og pappa kjøpte brukt vogn på loppemarked til 50(!!!!!) kr. Etter vask av alt som var i stoff var den som ny. De skal bare bruke den til barnebarn, og da er jo ikke kvalitet og merke så viktig, men det var en simo vogn.

Det er sikkert lett å tenke at man vil kjøpe alt nytt men når man står oppi det og pengene bare fyker ut vinduet, vil man kanskje tenke mer økonomisk og kjøpe brukt. Så det er mye mulig jeg senker kravene når jeg (forhåpentligvis) blir gravid.

 

Har begynt på lue nr 2. Har ikke festet tråder og sydd på ørene, men tar dette til slutt.

 

Istad hadde jeg plutselig el-slim når jeg var på do. Trodde jo el hadde vært i midten av denne uken, men nå ble jeg usikker. Tror den syklusen bare får kjøre sitt eget løp, så får jeg heller vente litt lenger på mensen.

 

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, synes selv og at jeg har vært flink ;o) Er litt redd for at dersom jeg ikke blir ferdig før knøttene kommer, så spørs det om jeg rekker å bli ferdig innen de vokser ut av dressene... Hmm.. Ikke lett det her, men når fingrene har blitt så vanskelige er det lite jeg får gjort med det. Kommet meg godt igang med arm nr 2 og fått strikket litt i kveld, så langt ser det bra ut..

 

Skjønner deg godt ang vogn. Vi hadde samme tanke da vi kjøpte den forrige vognen, den funker som bare rakkern og vi var veldig fornøyd med den. Så er jo litt synd at vi ikke får brukt den. Har tenkt å selge den på finn faktisk, men er jo så treig av meg. Med denne farten så selger vi vel tvillingvognen samtidig ;o)))

Når jeg fikk vasket alt stoff på tvillingvognen og pusset litt på den ble den jo som ny, Er kjempefornøyd med å¨ha spart 9000.. Vi vurderte å kjøpe i Sverige, men syntes vi sparte for lite på det..

 

Men når man er gravid første gangen har man jo veldig lyst til å ha nytt til lille vidunderet, det forstår jeg. Er ikke lett å la være å gå crazy i handlejungelen, man tenker at det og det bare MÅ vi ha.. Men man lærer, og når man kommer til barn nr 3 og 4, så er det såvidt man kjøper noe.. He he.. Neida, så ille er det ikke. Men føler vel egentlig at jeg er ganske rolig her. Litt morsomt når man tenker på f.eks fødebagen. Første gangen jeg pakket bagen viste jeg lite om hva jeg trengte og hadde lite nyttige ting med meg. F.eks så kommer man sjelden inn i samme buksa som før graviditeten, uansett hvor mye man ønsker. Og ammeBH er kjekt å ha, med ammeinnlegg... Er ikke moro å ha en t-skjorte på når man blir sår og har behov for å lufttørke etter amming. Da må man bruke den "pene" sykehusskjorte åpen.. Veldig hyggelig når svigers kommer for å titte på vidunderet ;o))) Ja ja, man lærer så lenge man lever. Det med buksa klarte jeg kunststykket å gjøre samme blemma med nr 2... Mulig jeg har lært denne gangen ;o)

 

FLink du er med strikking Babysyk. Kjenner jeg blir rent misunnelig.. Så produktiv altså.. :o)

 

Den runde senga er vel Stokke sin. Selges mange av dem på Finn.no.. Bare så du vet det... ;o)

 

Vi krysser fingre og sender babystøv og håper noen har klart å lure seg inn gjennom tappen i åpningstiden. :o)

 

Stor klem jenter.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og spist med noen på jobb idag. Kjempekoselig. Var dårlig på jobb med tidenes hodepine som førte til kvalme og oppkast x 2. Følte jeg fikk en forsmak på gravidkvalme da ja. Men ble bedre etter å ha kastet opp. Blir ekstremt kvalm noen ganger ved hodepine så tviler på at det er noe smittsomt. Dette var ikke innbilt, men tar det overhode ikke som noe symptom ;-) Uansett litt for tidlig. I og med at jeg var dårlig ble det bare brus på meg. Var egentlig veldig greit, for jeg kjente litt på samvittigheten at jeg ikke ville ha mer alkohol.

 

Du blir ferdig med dressene MaMi, det tror jeg! Om du holder på jevnt og trutt og fingrene ikke blir enda værre!! Når de er født har du nok ikke tid til å se på et garnnøste engang!! Men du er jo dreven i det å ha småbarn, så tror det kommer til å gå kjempefint!

 

Sikkert veldig deilig å ha spart 9000, det er tross alt endel penger!! Tipper jeg kommer til å gå crazy på internett og i tilbudsheftene man får i posten, drømme meg bort og vil ha ditt og datt, men at jeg tenker en ekstra gang når det kommer til stykket. Tror samboer er mer skeptisk til å kjøpe brukt, så spørs hvordan det går!! Om jeg blir gravid ganske snart blir termin rett rundt når vi tar over leiligheten og da er det masse som skal kjøpes inn til den også, Sånn som hvitevarer til kjøkken er kjekt å ha ;-)

Leste masse nyttige tips her inne ang fødebagen. Har selvfølgelig glemt de nå, men tror jeg trenger noen nyttige tips når den tid kommer. Har lest endel morsomme unyttige ting folk har hatt med ;-) G-streng er vel også en av de tingene, hehe.

 

Ahh, Stokke var det ja. Ante meg at en av dere visste det ;-)

 

Aksjer ble lagt inn i går også. Samboer visste at det var aksjelegging, var han som brakte det på banene, men ve like fult med på prøving, snodig gutt!!

 

Hopper snart i seng, sov så dårlig i natt og har fortsatt vondt i hodet ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Baby har kommet til verden! Hurra! Hun ble født søndag 27.11 kl. 08.20 etter litt over 3 timer med rier... 3350 gram og 51 cm og helt perfekt. Jeg måtte få 3 modningstabletter før noe skjedde, og siste ble plassert kl 04. natt til søndag. Kjente ikke så mye til og begynne med, men fra 5 av Tok det seg opp. Hadde veldig vondt kl 8 og regnet egentlig med å måtte gå I flere timer til. Fikk ganske sjokk og litt småpanikk da jeg fikk beskjed om full åpning og baby på vei. Mannen lå jo hjemme og sov. Ringte til han selv og han kastet seg i bilen. Jeg ble kjørt inn på føden I full fart og 15 minutt etter var babyen ute. Jeg klippet navlesnor og hun ble tørket og badet før pappan kom inn 5 minutt for sent. Han hadde kjørt ned til sykehuset på halve tiden av normalt. Han var litt paff da damene gratulerte ham da han kom, men superstolt pappa og kjæreste.

 

Nå har vi lagt 2 dager på barsel og jeg håper vi får dra hjem senere I dag. Må ta test for å sjekke gulsot for hun er litt gul ja.. kan oppdatere mer senere. Alt babystøv er herved overgitt til Babysyk.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lollo. Gratulere med vel overstått flott arbeid... :o) 3 timer er ganske intenst å bruke på en fødsel, all ære til deg :o))) Jenta høres helt perfekt ut, tenker dere er bra stolte over hva dere har laget sammen :o) Nå må du være flink å nyte tida. Du merker nok at tida går fort, det skjer så mye i starten. Bare kos dere sammen med lille nurket og gi blaffen i alt annet enn henne :o) Snart vil du nesten ikke huske hvordan det var uten henne i livet ditt. NYT DET!!!!! :o)

 

Må innrømme jeg er litt misunnelig på at du er ferdig. Jeg har vært på Riksen på kontroll idag da. Og knøttene ser jo ut til å trives så vanvittig godt i magen, og bra er jo det... Men... jeg er så vanvittig sliten nå. Magen føles sprekkeferdig, den er tung og uhåndterlig. Jeg sitter og sover halve natten, resten av natten får jeg ikke sove. Humøret er på bånn, og motivasjonen for å holde ut noen uker til er lav. Hjelper vel ikke så mye at fingrene verker og at beina er begynt å hovne opp. Når da de lærde strides om evt når jeg skal settes igang og helst ser at jeg føder normalt, så blir jeg litt matt.. Men knøttene har lagt på seg og veier nå ca 2100 gr hver. Så, målet mitt ang vekten dems er nådd. Neste mandag runder jeg 34 uker og da er lunge-målet nådd. Dvs lungene er ferdig utviklet. Da har jeg ikke noen flere mål, annet enn å få knøttene ut :o) Sukk, for et klageinnlegg... Ikke mye nyting her i gården nei..

 

Men, jeg er igang med raglanfellingen på siste dressen. Med diverse tv-program i kveld, satser jeg på å komme litt videre. HURRA for meg ;o)

 

Ha en fin kveld, jentene mine her.. Jeg titter nok mye innom :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, Lollo! Gratulerer så mye med lille baby!!!

Så tøff du var som fødet alene!! (Ja, eller uten mannen da!)

Håper dere har det bra alle 3!

Superhyggelig at du ville gi oss oppdatering så fort, med så mye som skjer rundt med lille og alt. NYT TIDEN MASSE!

Tusen takk for babystøv! Veldig søtt at det å tenke på meg ;-)

Stoooor klem!

 

MaMi, kjære deg. Får helt vondt inni meg jeg. Merker at du er utmattet nå. Godt at knøttene har det bra ihvertfall. Fikk du snakket om de på Riksen om hvor utmattet du er? Er jo ikke bra å være utslitt før fødsel, det skal jo endel krefter til å presse ut to babyer. Virker litt som de bare tenker på knøttene, men de har jo en mor som også skal ha krefter. Syns de burde vurdere det en ekstra gang etter at lungene er ferdig utviklet jeg og også tenke på deg. Nå har jo ikke jeg peiling på sånt da, så burde vel kanskje ikke uttale meg, men du høres jo så veldig sliten ut! Og jeg har ikke inntrykk av at du er den som syter for ingen ting!

 

Den farten du har hatt på dressen da!!! All grunn til å være stolt! Det morsomme med raglanfelling er jo at det blir færre og færre masker, sånt liker vi ;-) Da er det snart bare festing av tråder, knapper og hekling igjen ;-)

 

Den nye Drops-baby-katalogen har kommet! Masse fint der syns jeg! Mye er strikket i baby merino, det er, etter som jeg har forstått et fint sommer/helårsgarn så der må du ta en titt Frk Hansen ;-) Mye rillestrikk da, men var mye fint der også! Og SØTE babyer! *Drømme*. Jeg har strikket en av buksene før, så nå kan jeg jo late som de har hermet etter meg ;-) Tok utgangspunkt i en annen bukse og laget min egen versjon, så blir morsomt å se om jeg har liknende mål.

 

Har nesten ikke fått strikket, men skal fortsette litt på lua nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk nok sagt litt om hvordan jeg har det, og selv om fødselslegen var mest opptatt av knøttene, så er de legene jeg går til ganske okey... Som hun sa idag så ser de jo litt på hvordan mor også har det. Er jo ikke vits at jeg skal gå igjennom en fødsel uten å ha krefter til det.

 

Satt å tenkte litt tilbake, snakket med mannen min idag, og jeg mener bestemt at jeg ikke var så sliten på slutten med de andre to.Nå skal det være sagt at med eldste så var jeg ung og sprek. Forsåvidt med minste også. Jeg var ute å jobbet i hagen dagen før hun yngste ble født. Men så har jeg jo to inni magen denne gangen, det har vel litt å si det også. :o)

 

Du har helt rett, er ikke typen som bruker å syte mye, liker å få ting gjort og er egentlig kanskje effektiv. rart å bevege seg med museskritt i skilpaddefart ;o)

 

Er så fint når det blir mindre og mindre masker. Håper siste del går fort nå :o)

var inne på garnstudio og tittet på heftet. Tror jeg fant riktig katalog. Mye fint der. Synes faktisk det hadde vært spennende å prøvd seg på de kosedyrene helt til sist. Får se hva jeg orker etterhvert. Har noen prosjekter først. :o) Var en søt liten vest/tunika der som hadde vært fin å ha til sommeren. Den var gul i katalogen. Kanskje til våren ;o) Den var i babymerino, men har ikke vært inne å sett noe særlig på oppskriften enda.

 

Klem :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt de passer på mor også! Du får ta det som et kompliment at de mener at du er sprek nok til å gå gjennom en fødsel ;-)

 

Man glemmer jo fort hvor sliten man har vært. Med først så hadde du jo heller ingen andre å passe på (bortsett fra mannen) Er nok værre å ha to også ja. Og i tillegg så har det jo vært mye med disse to, det har nok tatt på det også!

 

Du fant samme hefte som meg ihvertall, så da er det nok rikitg det vi har funnet ;-) har aldri sett de før. Ja, tenkte på jenta di som liker så godt hello kitty når jeg så det ene kosedyret, måtte jo passe bra til henne. Syns det lignet litt. Eller er de kanskje for små. Har sett at noen har heklet sånne små dyr og laget uro, syns det virker morsomt. Så på den vesten jeg også. Var søt ;-) Hadde passet fint til knøttene. Eller en nyfødt ;-p Til litt pynt utenpå body. Forelsket meg helt i den baby nr 3, med dress i litt mønsterstrikk øverst. Var bare helt nydelig baby, og så uskyldig der den sover.

 

Ellers sitter jeg som et stort spørsmålstegn når det gjelder syklusen. Kan ha hatt eggløsning for en uke siden, men det kan også ha vært igår. Blir ikke klok. Kan jo bli spennende å se hvor lenge jeg holder ut før jeg tester. Syns jeg har klart meg ganske bra i forhold til mange som tester flere ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh, hvor dum går det an å bli!!!

Måtte måle buksa mi, for å se hvordan den var i forhold. Den er jo alt for kort. Skjønner ikke hva jeg tenkte med! Jeg har strikket ekstra lang vrangbort i livet, for at buksa skal kunne brukes lenger, men så er den jo kortere enn en vanlig bukse!! Hallo!?! Og ikke spesielt vid heller, Hvis jeg strekker litt i den får den lik vidde som str til den minste buksa. Nå fikk jeg lyst til å ta opp vrangborden, lage selve buksa lenger og vrangborden kortere. Vet jeg hadde minimalt med garn igjen, fordi det var et restegarnprosjekt, så jeg har jo noe å skylde på der. Men burde heller strikket lenger bukse og vrangbord i en annen farge. Og jeg som liker den buksa så godt!! Strikket mykeste myke jakke 2 fra "myk start" i samme garn og det skal liksom være et sett. ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lollo! Så flott å høre at det går bra med dere begge to! Det må være helt fantastisk (og litt uvirkelig?)! Tenk, nå her hun her :) Jeg sier som de andre jentene, nå må dere bare nyte tiden fremover og kose dere. Tre timer høres ut som en ganske intens fødsel? Jeg håper du får slappet av litt og hentet deg inn litt før dere drar hjem også? Eller vil du helst hjem så fort som mulig?

 

Mami stakkar, dette høres tungt ut. Og det er jo sannelig ikke rart at det er tungt, du har jo to stykker der inne - da må det jo bli mye tyngre enn for de som bare har en? Og når du i tilllegg har to jenter til som sikkert krever sitt så synes jeg ikke det er noe rart at du er sliten. Du må bare være flink til å si i fra når du er hos legen! Jeg kan se for meg at du helst vil være tøff og i hvert fall ikke legge på noe ekstra når du forteller? Det er vel slik i helsevesenet at en må være ganske tydelig på sine egne behov?!

 

Babysyk, syklustull er no dritt! Skjønner at det er forvirrende. Jeg har jo syntes det har vært best å vente med testene, ville helst ha en positiv opplevelse av å teste i stedet for å gå på nederlag på nederlag. Tenker at det er veldig kjipt å teste negativt bare fordi en har testet tidlig, så jeg har ikke helt skjønt de som starter å teste en uke etter EL. Men sannelig er det vanskelig å tenke på andre ting...

 

Jeg så at heftene kom ut i går, men jeg syntes egentlig ikke det var så mange fine mønster der jeg? Jeg mener å huske at de to siste heftene har inneholdt flere mønster enn disse. Jeg likte en dress og noe jeg tror er en body og en vest, men ellers var det ikke så mange ting jeg kunne tenke meg å strikke der... Bortsett fra kosedyrene, men de bare antok jeg at er heklet og det kan jeg jo ikke - så de så jeg ikke så nøye på (synes det alltid er nedtur å se på alle de fine tingene man (men ikke jeg) kan hekle..).

 

Ellers kan jeg melde herfra om at jeg er inne i de skumleste dagene - de samme dagene som jeg mistet forrige gang. Så om jeg kommer meg til torsdag så er vi kommet lenger enn forrige gang. Om jeg skal prøve å være rasjonell så skjønner jeg jo at om vi mister denne gangen også så skjer det ikke nødvendigvis samme dag som sist, men tanken sitter nå der likevel. Etter torsdag er helga neste mål, da passerer vi seks uker. Jeg tenker at jo flere uker vi passerer jo større sjanse er det vel for at dette går. Men når det er sagt så har jeg fortsatt symptomber, de forsvant en dag før jeg begynte å blø forrige gang - så jeg velger å tro at det fortsatt er godt håp :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frk Hansen, at du sikkert ikke legger på ekstra når du forteller. Og det kan jo virke mot sin hensikt, Men du må ikke trekke fra heller, for det er sikkert veldig forskjellig hvordan kroppen takler en graviditet. Og de kan jo dessverre ikke vite.

 

Syns også det er greit å vente med testene, for å slippe to nederlag, testen og mensen. Men når jeg er så usikker, så kan det like godt være at jeg er over da jeg skulle hatt mens, og blir veldig fristet til å teste. Har heldigvis ikke noe test liggende, så jeg får bare være sterk! Når man må dra på apotektet å kjøpe en test, rekker man å snu mange ganger før man er der ;-)

 

Måtte ta en titt på de to forrige heftene. Det er faktisk mer i det nyeste ;-) Men syns alltid det er for lite oppskrifter jeg da ;-) Det er mye likt! Den ene vesten har de gjort om til genser, en dressen er lik den som har vært i et tidligere hefte, med noen små endringer. Føler allikevel det er greit, siden de gir ut oppskriftene gratis. Det er en body, hvis vi snakker om den samme, tenkte du ville like den. Når jeg så et par av gutteklærne tenkte jeg at du kunne strikke de hvis du får gutt ;-) Det fine med mønsterstrikken i heftet er at det ikke er for mye, så jeg kan kanskje prøve meg på det, har jo veldig lyst!

 

Kjenner jeg nesten grøsser av å tenke på hvor slitsomt dette må være for deg Frk Hansen. Glede seg, men samtidig holde igjen. Nei, tror ikke jeg klarer å forestille meg det. Det er nok lurt å sette seg små mål som du gjør, for da har du noe å se fram til. For hvert mål som går, øker sannsynligheten for at det skal gå bra! Når kan man høre hjertelyden? Kanskje det også kan være et mål? Eller hvordan er planen for oppfølging videre?

Håper du har akkurat passe symptomer til å vite at du er gravid, uten at symptomene blir så sterke at de tar energien fra deg! Syns det er vanskelig å si så mye, for jeg har jo ikke vært gravid og kjent på den redselen. Blir jo bare antagelser fra meg. Men skal tenke masse på deg ihvertfall, det kan jeg ;-)

Mine to "venteuker" blir bare en brøkdel av det du har forran deg. Og så kort som jeg har kommet i prøveprosessen er det ikke så ille å få mensen. Så jeg skal holde tåta fra nå av. Men når jeg ikke er "her" så er det jo mye av det som opptar tankene mine, så jeg klarer ikke helt å ekskludere det heller.

 

Må sove nå jeg, er skikkelig trøtt. Er jo mørkt ute nesten hele tiden!

Natta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett, jeg er veldig god til å ikke "være til bry" og mase. Er litt sånn flink pike som skal klare alt. I dag tror jeg at jeg klarte å si litt om hvordan jeg har det til legen, men klart kunne nok sagt mere. Nå har det seg jo slik også at siste del av svangerskapet fungerer hjernen ikke helt, så jeg glemte faktisk å si fra om fingrene.. Slå den :o) Vi får bare se hvordan uken frem til neste kontroll går, og så får jeg skrive ned det jeg skal si, spørre om og fortelle på neste kontroll.. :o)

 

Kjenner så igjen de følelsene du sitter med Frk Hansen. Jeg mistet jo først ifjor sommer, og andre gangen jeg var gravid var jeg veldig bevisst på når jeg kom så langt og var forbi. Jeg bestilte jo tidlig ul og alt så bra ut der. Men så døde fosteret bare noen dager etter det. Så dette svangerskapet her har vært tungt på det området også. Hver gang vi kom til en slik merkedag. Det er først siste mnd jeg har turt å tro at dette skal gå bra. Er veldig viktig tror jeg å sette seg slike små mål, kort frem i tid. Får du henvisning til tidlig ultralyd?? Jeg fikk fra min jordmor, hun henviste meg til en spesialist som drev privat klinikk. Hun kunne bare henvise dit. Fastlegen min er litt rar og mente det ikke var nødvendig. Merkelig type ;o)

 

Håper virkelig at det klaffer for deg Babysyk, unner deg det så veldig... Prøv å ikke tenk for mye, er jo ikke den letteste ting i verden men.. Om du klarer å vente noen dager lengre enn du hadde tenkt så er det supert. Er så kjipt hvis testen er negativ. Og jeg lærte meg å ikke kjenne etter symptomer, for da kjente jeg de hele tiden.

 

Fikk strikket litt i kveld, men merker at det har vært en særdeles slitsom dag. Nå tror jeg at jeg skal prøve å legge meg, dvs sette meg i senga og prøve å slappe av..

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får skrive alt ned MaMi. Du skal nok se at fødselen starter så fort du har fått dressene ferdige ;-)

Hvordan er formen idag?

 

Tenkte litt på det med redsel for at det skal gå galt og hva som kan gå galt. Før jeg begynte å lese her på bim ante jeg ikke at det er så mange som mister! Og også flere ganger. Etter å ha vært her har jeg blitt mer bevisst på det. Også det at det tar lenger tid enn hva jeg trodde - for veldig mange. Syns det er mange som prøver over ett år. Kanskje spesielt siden jeg har blitt så godt kjente med dere, som har litt spesielle prøvehistorier. Tror dere det er en bra ting å være bevisst det? Eller hadde man kanskje slappet mer av om man ikke visste det man visste? Hva visste du før du begynte å prøve Frk Hansen? Eller MaMi, men det er jo så lenge siden. Lollo også da, men du har vel hendene fulle om dagen ;-)

 

Jeg har så mye rare pms symptomer, så det er vanskelig å merke forskjell. Blir jo litt nysgjerrig når det er ømt i eggstokkene, men sånn har det jo vært siden jeg sluttet på p-pillene. Så jeg blir ikke noe klokere! Prøver å være bevisst på å ikke la lure av alle symptomene. Jeg føler det går bedre og bedre for hver prøveperiode så det er vel noe man lærer seg etterhvert ;-)

 

Ellers er det ikke noe spennende å fortelle herfra!

 

Veldig spent på hvordan det går med deg Lollo! Men skjønner at du ikke har tid til å sitte her inne hele dagen;-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Som forventet var dagen igår ganske ille. Så jeg prøvde å gjøre minst mulig og helst mindre enn det. Er ikke så lett når man aller helst vil gjøre alt for å bli ferdig til jul og til knøttene kommer. Synes alt går så sakte fremover, men hva kan jeg si. Mannen jobber fullt og blir jo sliten han også. Spesielt når han må trø ekstra med de store, middag, oppvask, hunden, i tillegg til alle andre ting.. Synes synd på han jeg, en hormonell frue er ikke alltid like lett å takle. Igår ble det peppes pizza til middag. Ikke akkurat sund middag, men alt vi klarte og orket å fikse.

 

Det positive er at jeg faktisk har sluppet å sitte å sove de siste to nettene. Har forsøkt å være veldig forsiktig med hva og når jeg spiser på kvelden, for å slippe halsbrannen. Ikke at jeg sover så mye mere, men føler litt at jeg sover litt bedre. Må jo opp like ofte som før, men godt å kunne legge seg ned etterpå.

 

Du lurte på hvor fort det gikk å bli gravid for meg første gangen. Vel, veldig fort. Var overhode ikke planlagt, dog jeg hadde et sterkt ønske. Men gikk på piller. Så ble jeg veldig dårlig, kastet opp i flere dager. Tenkte ikke på at jeg kastet opp pillen, var midt i en hektisk periode på skolen i tillegg. Vi brukte tid på å bestemme om vi skulle beholde eller ikke. Dvs, mannen, som da var samboer, brukte tid på å bestemme om han ville eller ikke. Jeg hadde nok ikke klart å ta abort sett i ettertid. med nr to gikk jeg på minipillen, og når vi bestemte for å prøve så gikk det en mnd fra jeg sluttet til jeg var gravid. Da vi skulle prøve igjen hadde jeg gått på p-sprøyte noen år. Da tok det vel ca 8 mnd før det satt første gang, men så vet vi jo hvordan det gikk. Etter første aborten tok det vel ca 2 mnd før jeg var gravid igjen. Og etter denne aborten gikk det bare to mensperioder før det satt. Så vi kan vel si at vi blir veldig lett gravide, litt for lett til tider. Men nå er det slutt, dette blir absolutt siste gangen. Kroppen min orker ikke mere.

 

Er nok mange flere som mister enn man er klar over, man snakker bare ikke så mye om det. Det kommer gjerne frem når en selv forteller at en har mistet. Jeg har forsøkt å ikke være så mye inne på Bli gravid eller 1. trimester her, fordi man blir så bekymret. Denne tråden derimot føler jeg har vært bare god og rett og slett terapi for meg. Så TAKK jenter :o)

 

Gleder meg til å høre fra Lollo igjen. :o) Vet så godt hvordan hun har det, men mye nytt og all fokus er rettet mot den lille. Man glemmer liksom verden utenfor. :o) Kos deg Lollo!!! er deg vel unt. :o)

 

Håper du lykkes snart Babysyk, jeg bombarderer deg med babystøv hver dag ;o))))))

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi, unner deg virkelig ikke å ha det sånn!! Blir jo nesten sliten bare av å lese om hvordan du har det. En ting er å sove dårlig ett par netter, en annen ting er når man sover dårlig over lengre perioder. Du må jo være utslitt av søvnmangel. I tillegg til den store magen og alt den bringer med seg! Du må ikke ha dårlig samvittighet ovenfor mannen, det er ikke din skyld at han må gjøre så mye ekstra. Men selvfølgelig, det er vitkig å huske på at dette er slitsomt for han også. Som får så mye ekstra og en hormonell frue. Det er kanskje lett å glemme, siden det ikke er mennene som går gravide. Du får gi han en god klem og si at du setter pris på alt han gjør ;-)

 

Lollo sov også godt noen dager før fødsel vet du, så kanskje det er et godt tegn. Neida, man skal ikke sammenligne, for alle er forskjellige.

 

Selv om dere har vært heldige å bli fort gravide, har dere jammen vært gjennom mye for å få disse to siste barna!!!

 

Enig med deg at denne tråden har vært god å ha! Litt av en strikketråd ;-) Det begynte som mye strikkeprat og så har det bare utviklet seg. Føler at jeg har vært litt utenfor siden vi ikke har prøvd før i den siste tiden. Og så har vi ikke prøvd, så har vi prøvd og så ja..... Samtidig har det vært godt å hatt dere å spørre om råd.

 

Drømte at søsteren min var gravid. Og jeg ble rasende, eller skikkelig lei meg. Det var ikke planlagt. Følte det var utrolig urettferdig at hun, som har to barn skulle bli gravid før meg. Hun blir også lett gravid, første gang var ikke planlagt (eller, hun sluttet på pillen uten at han visste det, 1 eller 2 mnd senere var hun gravid) andre gang på andre forsøk. Når jeg våknet satt på en måte følelsen igjen. Hun ønsker seg veldig et barn til (samboeren vil ikke ha flere) så jeg unner henne selvfølgelig det, og håper han forandrer mening, men ser helst at jeg blir gravid først. Kanskje egoistisk av meg, men føler hun får det så lett.

Dagens lille syteinnlegg!

 

Ellers har jeg trent idag, juhu ;-) Nå er det skjerpings før jul!

 

Ha en fin dag!

Jordmødrene på tv i kveld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Babysyk, har dere prøvd så veldig lenge da?? Har jo vært en del av og på, kan det telle? Så kanskje det går lett for deg også... :o)

Så flink du har vært som har trent idag :o)

 

Ryggen min er ikke så god idag, men jaggu har jeg ei stor flink jente her i huset... :o) Hun satte seg ned og begynte å brette klær for meg. Så fylte hun flasken min med vann. Hun syntes også veldig synd på meg siden jeg ikke hadde egen kalender, så hun har laget en egen adventskalender til meg. En komplimentskalender... Er hun ikke helt fantastisk?? Nå rydder hun bordet etter middag og er bare kjempeflink :o)

 

Man drømmer mye rart når man er gravid..........Jeg drømte idag at jeg først laget trafikk kork en eller annen plass. Var noen dekk som falt ut av bilen. Når jeg stoppet for å sjekke så var det noen som tok bilen. Det viste seg å være en Kiwi ansatt som bare lånte den, men hun husket ikke hvor hun satte den etterpå. :o))) Måtte nesten le når jeg våknet, men i drømmen var jeg kjempefortvilet fordi veska mi fortsatt lå i bilen. Jeg og mannen gikk rundt omkring på en parkeringplass og lette og lette. Ja ja, merkelige drømmer man har... :o)

 

Skal også se på tv i kveld :o)

 

Klem :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, er du gal, vi har ikke prøvd lenge ;-) Er jo bare 3.gangen dette. Tenkte også på dette med ventingen. Jeg har jo ventet en god stund. Selv om det selvfølgelig er noen som har ventet lenger enn meg! Søsteren min fikk det som hun ville med en gang. Siden jeg nå ikke helt vet hva som skjer videre, om vi skal prøve eller ikke, så føles denne reisen veldig lang. Orker ikke bekymre meg om det før ved neste EL, men det hele er jo veldig usikkert. Klarer ikke helt å glede meg over prøvingen, fordi jeg aldri vet om vi skal fortsette eller ikke.

Har alltid hatt på følelsen av at jeg enten blir gravid 1. eller 2. forsøk, eller så tar det lang tid. Håper jeg tar feil!!

 

Idag har jeg ikke hatt så mye murringer. Deilig å slippe å kjenne etter symptomer hele tiden. Føler at jeg er litt mer avslappet denne gangen enn de forrige.

 

Morsom drøm du hadde MaMi. Den lille søvnen du får og så klarer du å drømme en så rar drøm ;-)

 

Flinke jenta di!! Det gleder nok et mammahjerte!! Og så snill hun var som laget en adventskalender til deg! Hun syns nok veldig synd på deg nå! Hun er jo vant til at du står på og styrer masse. Hun blir nok kjempestolt storesøster!! Og kanskje hun syns det er litt morsomt å hjelpe til, føle seg litt ekstra stor.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er å holde fart på tråden vår! Jeg har prøvd å lese litt gjennom det dere har skrevet, men har liksom ikke så mye å tilføre for tiden. Går rundt i min egen lille boble som kun dreier seg om amming, soving, stell, kos og enda mer amming..

 

Tusen takk for gratulasjoner forresten!! Nå er vi endelig kommet hjem. Vi ble en ekstra dag på barsel for å få ordentlig dreis på ammingen og kom hjem på onsdag. Hun er kjempeflink og tar ene siden bra, men den andre sliter hun med igjen (og det som gikk så bra siste dagen vi var på barsel).... og når hun ikke finner roen og klarer det, så blir jeg stresset (og det hjelper jo hvertfall ikke). Så det blir litt pumping og koppmating innimellom for å få i henne nok mat. Men det virker som om hun er fornøyd med det. Vi må nesten bare prøve videre og se om vi får det til. Håper det løsner snart, for det tar litt på..

 

Fødselen var ganske intens ja, men jeg er egentlig litt glad for at det gikk så fort som det gjorde. Tror nesten jeg hadde blitt mer utslitt om jeg hadde gått med rier i mange mange timer. Litt dumt at ikke mannen fikk med seg det hele da, men jeg hadde liksom mer enn nok med meg selv da det sto på. Trodde egentlig at jeg ikke var kommet lengre enn til 6-7 cm da de sjekket meg siste gangen, så regnet med at jeg hadde god tid til å vekke mannen og få ham ned til meg før noe skjedde, men den gang ei. Ble kjørt inn på føden i full fart og var ikke der inne i mer enn 15 minutter før hun var ute...

 

Ellers er hun er herlig liten frøken! Jeg er helt forelsket altså! Selv om hun skriker og blir rasende om hun har luft i magen eller ikke klarer å ta puppen raskt nok, så er hun verdens fineste. Mannen er kjempeflink å hjelpe meg med henne. Han er så rolig og avslappet. Et virkelig naturtalent altså! I neste uke må han tilbake på jobb for han får ikke betalt for mer enn en uke fri (og vi har ikke råd til at han skal ta fri nå og i romjulen), men da har heldigvis mamma sagt at hun kan komme og hjelpe meg de dagene hun ikke skal på jobb. Det blir godt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...