Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Ble så utrolig glad når jeg leste at bursdagen hadde vært vellykket MaMi!! Var inne å leste for noen dager siden, men orket rett å slett ikke å svare da! Har jobbet stort sett hele helgen, så jeg var sliten ;-( Nå er endelig helgen over og jeg har fri i morgen, det blir deilig ;-)

Kjempe lurt å lage smykker! Det var nok morsomt ja!! Det var nok en kul bursdag å være i kan jeg tenke meg ;-) Virker som du sitter igjen med en gpd følelse og det har du all grunn til!!

 

Lollo, imponert over hvor aktiv du er nå på slutten!! Ser for meg at du nesten løper fra butikk til butikk ;-) Hvordan ligger du an med julegavene? Du snakket vel om at du ville være ferdig før lille frøkna kommer, det er nok lurt ja. Men lettere sagt enn gjort ofte. Jeg tenker hvert år at jeg skal være ute i god tid og kose meg meg julegave-handelen, men syns ofte det blir stress. I fjor dro vi dagen etter at jeg hadde vært på julebord, (og i svært dårlig form ;-/) Butikkene krydde av folk, da var det stress!!!!!

Høres ut som du fortsatt har mange strikkeprosjekter. Men vinpose går kanskje fort? Hvor har du fått oppskrift på det?

Håper du snart er ferdig med leggisene ;-)

 

Samboer står fortsatt på sitt. Har prøvd å overtale han, men det går ikke. Og føler vel kanskje at det blir litt feil også. Jeg tar det ganske tungt!! Og har vært i dårlig humør etter det. Fikk litt tårer i øynene når jeg la meg her om dagen, for jeg pleier å ta folat når jeg har lagt meg. Nå gjør jeg jo ikke det mer, og det var litt trist. Er ikke så mye å gjøre med det egentlig. Er utrolig skuffet over at han ikke tenkte mer nøye gjennom ting før vi i det hele tatt begynte, men men. Kjenner jeg blir sur bare å tenke på det. Får lyst å vri om hodet hans!!! (Er det ikke noe som heter det?) Skal prøve å ikke være så aktiv på bim, bare rett inn på strikketråden og ut igjen!!

Syns det er veldig hyggelig å ha kontakt med dere da jenter ;-))

 

Ha en fin mandagskveld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så lei meg når jeg ser hva du har skrevet, Babysyk. Forstår godt at du ikke vil være så aktiv her inne lengre, men fint at du er innom strikketråden da. Right back @ u når det gjelder kontakten med strikkejentene her på tråden!

 

Det blir kanskje feil å prøve å overtale ham når han ikke vil ja. Man må nesten være to om det. Jeg prøvde meg på litt overtaling jeg også, men det slo bare tilbake i feil retning. Det blir jo ikke det samme som du gjennomgår nå da, siden vi ikke var begynt prøvingen. Vet han hva han har utsatt deg for med å ombestemme seg sånn? Og hva det faktisk betyr for deg? Det er ikke barebare å først få ønsket sitt oppfylt, og så plutselig få det trukket tilbake.Vet liksom ikke helt hva mer jeg kan gjøre enn å sende en stor klem din vei. Føler sånn med deg!

 

For å si det sånn så er det ikke hver dag jeg er like aktiv.... Men jeg har faktisk de fleste julegavene under kontroll nå. Mangler et par stykker, men regner med at de er i boks snart. Var på nattåpent på det ene senteret i nærområdet her på fredag, og da fikk jeg tak i de aller fleste gavene. Veldig fornøyd med det! =) Det var sinnsykt mye folk der, så jeg var ganske dausliten da jeg kom hjem. Dagen etter julebord høres ut som en dårlig dag å gå på julegaveshopping ja... Jeg elsker egentlig å handle julegaver i desember når det er mye folk og liv på senteret, men er egentlig glad for at jeg snart er ferdig. Vet jo liksom ikke hvordan babyen kommer til å være. Forresten så fikk jeg beskjed av jordmor i dag om at å gå mye tur, være veldig aktiv og fyke rundt i alle retninger hvertfall ikke fremskynder fødselen... Det gjør nesten det motsatte. Så tror kanskje jeg skal prøve å slappe litt mer av fremover, selv om jeg egentlig blir veldig fort lei av det.,.. hehe...

 

Har alltid mange strikkeprosjekter på gang, jeg. Blir å fort lei at jeg må ha flere ting å holde på med om gangen. Oppskrift på vinpose fant jeg her: http://www.lises.net/hobby/strikk/dyvekes.html

Synes den så ganske lett ut å lage, så regner ikke med at det tar så altfor lang tid. Tenkte jeg skulle lage den grå med et lilla hjerte på. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær lei deg på mine vegne Lollo (selv om jeg syns det var litt søtt å lese). Mannen din var jo heller ikke klar, og nå er du høygravid ;-)

Har forresten ikke fått prøvd tipsene MaMi kom med, har ikke fått snakket så mye med han i helgen, siden jeg har vært mer på jobb enn hjemme. Få se når jeg skal ta det opp. Blir jo litt dårlig steming, så bør vel prøve å begrense meg... (...etterhvert...) Har prøvd å fortelle litt hvordan jeg har det i forhold til at han ombestemmer seg, men han sier bare at nå har han bestemt seg for at det ikke blir prøving, og at dette er endelig! (Ikke for alltid altså). Jeg var litt redd for at han skulle ombestemme seg under prøving, men valgte å heller glede meg over at han endelig hadde sagt ja, så kanskje det lå i underbevistheten et sted.

Føler det er litt deja vu til før sommeren dette. Jeg har en samboer som ikke er klar, Frk Hansen prøver, MaMi og Lollo er gravide..... Hehe.

Jeg sa til samboer istad at snart måtte han rote i esken (hvor kondomene ligger). Var et snev av bitterhet i stemmen min kan du si! Hehe. Han skjønte ikke hva jeg mente med en gang, men når jeg så litt surt på han så skjønte han det. Herlig stemning i heimen ;-)

 

Ble litt overrasket av å lese at aktivitet ikke framskynder fødsel. Har alltid hørt motsatt. "Gå i trapper, ha sex osv...." Jaja. ikke lett å vite. Syns begge deler virker logisk på hver sin måte egentlig. Kanskje det også er individuelt. Har hørt at løs mage kan være tegn på at fødsel snart er på tur, kroppen tømmer seg naturlig. Men det er vel sikkert masse kjerringråd. En ting er sikkert, babyen kommer ikke ved å bli ropt på ihvertfall ;-) Dere får nyte siste tiden alene heller ;-)

 

Vinvesken står på listen min.... Virker koselig å gi bort vinflasker i en sånn i romjulen. Eller en liten minigave, blir litt mer enn bare en vinflaske. Men virker stress å telle 100 omganger! Tror jeg måler opp i cm hvor mye 100 omganger er etter første pose!!! Tenker du å brodere på hjertet etterpå? Eller strikke et hjerte og sy på? Ser for meg at det kan bli fint, Sy på strikket hjerte med tråklesting i grått garn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Årets siste bursdagsmaraton er ferdig :o) Vi feirer alltid opp og i mente her når barna har bursdag. Først oss fire, så barneselskap og så familiemiddag med svigergjengen :o) Så igår hadde vi middag med sistnevnte. Jeg dekket bordet, men slapp ellers unna det meste ;o) Er så greit når alle hjelper til med oppvasken :o)

Var en kjempefin dag. Men, det har vært litt slitsomt de siste dagene, merker at jeg ikke er mitt vanlige jeg. Bare det å plukke noe opp fra gulvet er en hel prosess i seg selv :o)

Jentene som var i barneselskapet på fredag koste seg veldig, og dattera mi koste seg nok mest. Første gang hun har hatt selskap her hjemme og hun syntes det var veldig stas, selv om vi ikke inviterte alle slik vi har gjort før. Det syntes jeg var godt å høre, siden det var mitt valg at jeg ikke orket flere. :o)

 

I natt våknet jeg med sterke kynnere som også satt i ryggen, trodde nesten at noe var på gang. Men det gikk over og jeg sovnet igjen til slutt. Men har ikke vært så god en dag i dag.

Var på kontroll igjen idag på Riksen. Alt er bra med knøttene, de har lagt på seg 400 og 500 gr i løpet av de siste to ukene. :o) Alt så veldig bra ut, og de ligger midt på grafen begge to i forhold til vekt/størrelse samme som dersom det hadde vært en. Legen sa også at dersom ingenting har skjedd så settes jeg igang om ca 5 uker, i uke 36. Uka med julaften.... Ja ja, kan jo bli interessant ;o) Ang keisersnitt er det fortsatt ikke avgjort. Jeg skal nå starte med kontroller hver uke fremover. SÅ har jeg litt å gjøre.. He he :o)

 

Så flink du er med å handle julegaver Lollo. Jeg hadde jo store intensjoner om å få alt ferdig til nå, men har gitt opp den tanken. Det blir som det blir. :o) Familien vet jo veldig godt hvordan ståa er. Og gaver til jentene våre kan mannen ordne :o)

Det er sant at du skal ta det med ro siste ukene. Når man stresser, løper og styrer rundt blir man bare sliten. En fødsel er en tøff greie, og det gjelder å ha samlet krefter til det. Derfor, sett deg ned og kos deg med strikkingen og sørg for at mannen varter deg opp ;o) Det har du nemlig fortjent :o)

 

Babysyk, tenker så på deg. Er glad du fortsatt orker å henge med her i denne tråden. Vi har liksom blitt en egen liten klan vi :o)

 

Jeg har forresten endelig klart å komme så langt at jeg kan begynne med ermene på siste dressen. Nå er det kjedeligste over, så da håper jeg siste delen går fort :o) Har lagt opp masker til den første armen, men tenker å finne senga nå så da får jeg strikke mere i morgen.

 

De var veldig søte de vinveskene. Jeg har aldri fått til toving, så det er nok ikke det første jeg prøver meg på. Tenker å få strikket noen pannebånd eller luer til julegaver. Men tror realistisk sett at jeg ikke får laget så mange julegaver.Men leggiser er jo genialt, begge jentene mine digger jo å bruke det :o) Kan jo rett og slett lage noe til dem ;o)

 

Nei, nå gjesper jeg snart kjeven ut av ledd. :o)

God natt.

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk litt deja vu fra før sommeren ja, Babysyk. Du får bare prøve å holde ut, og delegere prevensjonsansvaret over på samboeren. ;)

 

Så bra at hele famillien hjalp til med bursdagsfeiringen da, MaMi! Godt når gjestene ikke bare forventer å få alt servert, hvertfall nå som du er gravid og sliten. Jeg liker egentlig helst å ha full kontroll på alt jeg også, men det er godt å få litt hjelp innimellom. Spesielt nå. Svigerfar har hjulpet med taket på barnerommet, og svigermor holder på å legge opp stuegardinene våre. Jeg er ingen racer på symaskinen, så derfor er det så greit å bare sende gardinene videre til noen som er det. :o)

 

Har ikke tovet så veldig mye jeg heller, men fikk tips fra en tidligere kollega om å enten bruke en tennisball eller dongeribukse i vaskemaskinen sammen med plagget man skal tove. Da blir det visst et veldig bra resultat. Jeg strikket og tovet blånisselue til nevøen til jul i fjor, men da hadde jeg kun luen i vaskemaskinen, så den ble litt liten. Tror ikke den passer så lenge for å si det sånn... hehe... Jeg tenkte egentlig at jeg skulle strikke inn hjertet i vinposen, men etter å ha lest innlegget ditt, Babysyk, så lurer jeg faktisk på å kjøpe filt som jeg kan sy på istedenfor. Får se hva jeg bestemmer meg for. Lurt å måle hvor langt 100 runder er på den første istedenfor å skulle telle for hver gang. Må bare bli ferdig med leggisene før jeg begynner på vinposen. Skal treffe hun som skal få de i løpet av uken, så hadde vært kjekt om hun fikk de da. =)

 

Vinposen blir siste strikkede gaven fra meg. Mamma har bursdag rett før jul, og hun trenger en sånn. Ellers blir det ingen som får... Leggiser går jo egentlig kjapt å lage, og sikkert hvertfall til barn. Da skal jo de være enda mindre enn de jeg lager. Håper ikke de er altfor store da... Laget mønsteret selv, for de skulle være i Fana-mønster. Ville liksom at 8-bladsrosene skulle bli hel rundt hele, så de er litt store. Men forhåpentligvis er de bra i størrelsen.

 

Så flink du er som har kommet så langt på dressen da, MaMi! Jeg er ca 10 cm over splitten det knappestolpen begynner, så jeg har en del igjen, men får strikket litt hver kveld så det går fremover. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen feiringer dere har MaMi, høres veldig hyggelig ut;-) Godt at du fikk hjelp i bursdagen. Både at de hjalp til, og at du lot deg slippe kontrollen. Men du hadde nok ganske god kontroll allikevel tenker jeg ;-p

 

Høres ikke godt ut med kynnere. Håper det gir seg utover dagen idag! Er du bedre?

Har jeg forstått det riktig hvis det blir vanlig fødsel? Og bare KS hvis det er noe spesielt som skjer? Det er vel forsåvidt positivt at dere alle tre er i så god form at det beste er vaginal fødsel. Men har ikke så god greie på vanlig fødsel vs KS; så skal ikke begi meg ut på noe jeg ikke har peiling på egentlig. Men er sikker på at legene velger det som er best for dere alle tre.

Du har kommet langt på dressen ;-) Armene går vel ganske fort, de må jo være knøttsmå ;-) Du får lage en miniplan så du vet at du blir ferdig til om 5 uker.

 

Jeg har tovet endel tøfler ;-) Har brukt dongeribukse eller håndkle (et slitt badehåndkle). Min erfaring er at det varierer fra maskin til maksin og fra garn til garn. Eskimo fra garnstudio tover veldig bra/mye, mens vestlandsgarn/østlandsgarn har jeg måtte tove to ganger. Har hørt at jo mer du har inni maksinen med plagget, jo mer tover det. Så om du skulle ta helt av og strikke 10 vinposer Lollo, ikke tov alle samtidig ;-) Jeg har brukt grønnsåpe eller Milo sammen med plagget, og kan ikke si jeg merker noe forskjell, annet enn at Milo lukter bedre ;-) Det er litt skummelt å tove, for man bruker jo tid på å strikke det, og vips så er det kanskje blitt mini mini utgave istedenfor. Men veldig morsomt når det går bra!!!

Filt høres fint ut å bruke Lollo, det var lurt!! Da ville jeg sydd det på etter at posen var tovet.

 

Dumme meg tok en folat-pille idag tidlig! Er jo overhode ikke farlig for kroppen, så sånn sett har det ikke mye å si. Men jeg bør vel heller bruke energien min på å tenke fremover! Vi fikk snakket litt igår. Virker ikke som har forstår meg 100% og det er dumt. Neste gang vi prøver vil jeg jo være veldig redd for om han ombestemmer seg, og stresse mye med det, så blir jeg sikkert ikke gravid. Han sier fortsatt at han er helt sikker på at han ikke vil. Dette ødelegger så mye for forholdet vårt. Jeg går og er sur inni meg hele tiden (på han) og det er slitsomt. Jeg vet ikke om jeg orker mer venting og usikkerhet. Et forhold er jo så mye mer enn bare babylaging, men akkurat nå er jeg bare sur og lei!!

 

Har fått en mini senebetennelse. Passer dårlig nå som jeg var så godt i gang med julegaveproduksjonen!! Men bruker sånn håndleddstøtte, så får se om jeg ikke kan strikke litt allikevel! Er sikkert ikke lurt, men har så veeeeeeldig lyst ;-)

 

Frk Hansen, hvordan går det med deg? Håper alt er bra!!

 

Klem til superjentene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker jeg har mindre energi for tiden, og må bruke det jeg har i hverdagen. På dagtid sitter og ligger jeg mye på sofaen og døser. Har faktisk de siste dagene sittet og sovet litt i sofaen, er ikke så greit. Men men, alt har jo en ende. :o) Satser på at den blir god :o)

 

Jeg rakk å legge opp maskene til første ermet, men så har jeg ikke klart mere. Vi har fått besøk av ene søsteren min med familien. KJempekos, men merker at energien går til dem nå. Er jo så godt å kose med tantegullene mine, selv om jeg ikke orker mye. Men litt innimellom da :o) Og så er jo søsteren min et unikum og fantastisk flink å hjelpe til. Så nå skal hun hjelpe meg å fylle fryseren med litt bakverk :o))))

Akkurat nå er de på besøk hos en venninne av henne, så da har jeg sovet et par timer alene hjemme. :o)

 

Så kjipt at samboeren din ikke vil ombestemme seg Babysyk. Er så slitsomt å føle at man står langt unna hverandre på områder som for en selv er veldig viktig. Har ikke så mye råd å komme med, vi har jo vært veldig fruktbare, så når han ble med på at vi skulle forsøke så har det jo gått veldig fort så han har ikke rukket å bli involvert eller ombestemme seg så veldig. Plutselig var jeg bare gravid.

 

KJedelig med betennelse da. Vær forsiktig med å strikke for mye slik at det blir verre. Uansett hvor lyst du har til å strikke. Nå er det ergoterapeuten i meg som snakker... :o) Mye bedre å bli helt bra, i stedet for å gå halvveis og slite med å bli helt bra. Pekefinger!!!! ;o)

 

Nå husker jeg ikke mere som jeg skulle svare på.

 

Superjentene... Det likte jeg :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres slitsomt ut å være deg MaMi! Men godt at søsteren din hjelper til! Du må være flink og ta imot all hjelp du kan få ;-) Hvile til mer travle tider!

 

Nå skal ikke jeg komme her og virke belærende til deg som snart er 4-barns mor. Men jeg leste et tips til bakverk-planen din. Det var å isteden lage middager som dere kan ta fram når dere er skikkelig slitene den første tiden etter at tvillingene kommer. Regner med det var til barselbesøk du skulle ha det. Hun skrev (dette var i en blogg) at mange tok med kaker når de kom på besøk, og ikke ventet stor oppvartning fra nybakte foreldre. Tror jeg også ville tenkt tanken med kaker, men syns det var kjempelurt å ha lettvindte middager ogs ;-( (Ja takk begge deler, hehe)

Kort tips sagt på en lang og tungvindt måte ;-)

 

Jeg gikk så langt som å tenke at det beste var å slå opp pga babyønske. Men så tok jeg en alvorsprat med meg selv, og sa at nå fikk jeg ta meg sammen!! Det er ikke god nok grunn til å slå opp. Gresset er jo ikke alltid grønnere på den andre siden. Og jeg er rimlig sikker på at han blir en god far (når den tid en gang kommer, hihi). Så jeg får smøre meg med en stor dose tålmodighet (igjen) og heller nyte tiden som barnløs!

 

Strikket litt igår, bare måtte!! Hadde håndleddstøtte på, og det gikk ganske greit. Har ikke blitt værre idag, selv om jeg ikke har brukt den på jobb. Har bare vært forsiktig og ikke brukt den hånda så mye.

 

Ser litt lysere på babysituasjonen idag! Men takk for all støtte og hjelp, det er supert å ha noen å få ut frustrasjonen på!!

 

Idag er det Jordmødrene på tv norge, det skal jeg se på! Har egentlig såååå lyst til å bli jordmor, men syns veien er for lang dit!!

 

Ha en fin fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du har fått besøk av søsteren din, MaMi. Og enda bedre at hun kan hjelpe til med husarbeid og baking. Jeg har også fått hjelp til baking, dvs min søster tilba seg å bake for meg. Så nå har jeg fått fylt opp frysen med boller og kake. Herlig! Det med middagene har jeg tenkt på, men jeg er verdens dårligste til å varme opp middag som har vært fryst (de blir liggende i så mange år at de tilslutt må kastes). Her har vi som oftest lettvinte middager uansett, så tror vi bare fortsetter i samme retning.

 

Sikkert herlig å ta seg en hvil på sofaen for seg selv også. Jeg får meg ikke til å sove på dagen, men i dag klarte jeg faktisk å sovne igjen etter at mannen dro på jobb. Våknet ikke før kl.11!! Det var utrolig godt. Vanligvis har jeg vært ute av sengen rundt 7.30 hver dag...

 

Bra at du ser litt lysere på situasjonen, Babysyk. Du får vel bare prøve å holde ut og nyte tiden som barnløs. Og det er jo helt rett at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden. Det kommer nok en tid når samboeren din er mer klar for barn enn det du er, skal du se ;)

 

Så kjedelig at du har fått senebetennelse da, Babysyk! Du må være forsiktig sånn at den ikke blir værende lenge... Lurt å bruke skinne hvis du likevel må strikke litt. I skrivende stund er leggisene øyeblikkelig ferdig, jeg har bare 2 cm igjen på vrangborden. HURRA!! De skal bli ferdig i løpet av kvelden mens jeg ser på Ylvisene. Så er det bare å sette i gang med vinposen i morgen.

 

Lurte litt på om det var noe på gang her i kveld, for jeg hadde sinnsykt med kynnere og stikkinger oppi greiene. De kom da jeg satt i sofaen etter middag, og gav seg ikke i det hele tatt da jeg begynte å bevege på meg. Tvert i mot så ble de nesten bare verre. Men... de var ikke regelmessige.. Jeg måtte jo selvfølgelig støvsuge hele huset mens de varte, og det hjalp jo ikke på. Hehe... Men da jeg endelig kom meg tilbake i sofaen gikk de over, så det var nok sikkert ingenting.

 

Hva jobber du som nå, Babysyk? Er du noe innen helsevesenet? Det er sikkert et veldig spennende og givende yrke å være jordmor. Jeg kjenner en som er jordmor, og svigerinnen min som er sykepleier har veldig lyst å videreutdanne seg til det også. Tenker på videreutdanning jeg også, men da blir det fordypning i matte, norsk eller spes.ped tror jeg. Lurte litt på å ta noe nettstudie til våren mens jeg har perm, men jeg får se. Kanskje jeg skal konsentrere meg om en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende å lese Lollo!! Kjenner jeg blir litt sentimental når jeg leser at du lurte på om noe var på gang. Det virker jo så spennende å være så nærme fødsel!!! Det virker sikkert lenge til, men i forhold til hele reisen, med venting, prøving og svangerskapet, så er du jo nå utrolig nærme!! Åhh! Håper du har det bra ;-)

Er alt klart med rommet til lille? Hvordan har du innredet det? Hihi, høres sååå morsomt ut ;-)

 

Supert at du har gjort ferdig leggisene! Da kan du sette et stort kryssa på "lista". Du må fortelle hvordan det går med vinposen da. jeg har også lyst til å strikke den, men tror jeg må ta det til slutt. Det viktigste først! Har også funnet Hello Kitty luer som jeg har lyst til å strikke til niesene til samboer. Hun eldste er 6 år, og ELSKER Hello Kitty ;-)

 

Idag har jeg trent. Det var skikkelig deilig. Hadde nesten tenkt å lure meg unna med en dårlig unnskyldning, men så trente jeg allikevel og er veldig glad for det. Håper virkelig jeg kommer inn i en god periode med trening nå altså.

 

Jobber innen helsevesnet, men vil ikke si mer ;-) Håper det er greit. Er ikke sykepleier, så det er dessverre ikke bare å vidreutdanne seg for meg. Hvis det kommer en egen jordmor skule (har vært snakk om det i mange år), så får jeg heller vurdere det da. Men har en fantastisk spennende jobb nå også, så tviler på det blir noe skolegang i en annen retning.

Tror ikke jeg ville tatt vidreutdanning i permisjonen. Den vil jeg nyte med lille babyen. Men folk er forskjellige, så det er nok mange som gjør det og er kjempeglade for at de gjorde det. Du kan jo se det litt an når det har gått en stund ;-)

 

Jordmødrene var idag da, og jeg satt klistret forran skjermen.

 

Frk Hansen, hvor er du? Er spent på oppdatering!

 

Lollo og MaMi, har dere forresten funnet navn? Har jo helt glemt å spørre om det tror jeg!! Og MaMi, hvis ja, hvordan bestemmer der hvem som heter hva?

 

HELG i morgen!!!

 

Nå er det natta på meg! ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere..

 

Sitter som vanlig her i sofaen og hviler. Har sittet i senga og sovet halve natta, men intens halsbrann... Ikke gøy, men sånn er det. Må man så må man, er glad jeg kan hvile på dagen også.

 

Kjempebra at du har fått trent. Stå på Babysyk, så skal du se at du kommer i en god periode. Det verste er jo å komme igang, så blir det bare lettere og lettere. :o) Er jo alltid godt når man har trent, misunner deg det..

 

Er enig med deg babysyk ang videreutdanning i permisjonen. For noen funker det, mens for andre så funker det ikke. Ting blir svært sjelden slik man har tenkt seg. Da eldstejenta mi ble født var jeg midt i utdanning, og siden jeg ikke hadde opparbeidet meg rett på permisjon så fikk mannen min hele. Det funket veldig bra og jeg hadde jo han hjemme. De kom ned til skolen midt på dagen slik at jeg fikk amme. Men det var veldig tøft å ikke kunne være hjemme med lille babyen min, og jeg må jo innrømme at jeg ikke fikk de beste karakterene. Nå gleder jeg meg til å være hjemme og ikke ha noe annet en babyenen å fokusere på. Ammetåka er ikke til å spøke med ;o)))))

 

Her satt jeg og søsteren min også klistret og såg på Fødeavdelingen. Er en del ting jeg synes de gjør det så tungvindt i England, men jeg synes USA er hakket verre. Skjønner ikke hvorfor alle må ligge hele tiden, smertene blir jo sterkere av det og man får ikke brukt tyngdekraften til hjelp. Jeg ble liggende å føde med eldste og syntes det var veldig tungt. Med minstejenta valgte jeg å stå og rugge på bekkenet nesten helt frem til hun kom. Mye lettere og jeg klarte å puste meg gjennom riene. Det skal likevel være sagt at jeg har hatt ganske lette fødsler og vært veldig heldig med det.

 

Vi har ikke bestemt oss med navn. Synes det er vanskelig. Vi skal finne noen som vi har klar, så må vi se det an når de kommer. er jo ikke sikkert at navnet vi hadde bestemt passer. Og med tvillinger synes vi navnene også må klinge bra sammen.

 

Hvor har du funnet oppskrift på Hello Kitty luer, Babysyk? Minstejenta mi elsker også Hello Kitty, så det hadde vært veldig moro å lage til henne.

 

Lollo, er så enig med deg når det gjelder middager. Vi får alltids laget noe lett middag, blir bare tull når man skal tine fra fryseren. Vi må med jevne mellomrom gå igjennom fryseren og kaste gamle matrester.. Vi er helt håpløse når det gjelder dette. Bakverk derimot er mye enklere å ta opp fra fryseren. :o) Og ingen lager så gode rundstykker, horn og kanelsnurrer som søsteren min ;o) Så jeg er storfornøyd. Er jo jul snart og da skal vi jo kose oss bare vi i familien. Godt å kunne varme rundstykker til frokost med masse godt pålegg :o)

 

Ha en fin fredag jenter.

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Termindatoen er kommet, men her skjer det ingenting! Har hatt et par urolige netter i det siste med mye kynnere og lite søvn, men natt til i dag har jeg sovet som en baby. Sov ganske dårlig de første 3 timene ca, men etter et dobesøk og ny liggestilling gikk det over all forventning. Våknet i 11-tiden skikkelig uthvilt og uten smerter noe sted! Fantastisk! Men, kjenner nå etter en stund i sofaen at jeg bør komme meg ut og gå litt så ikke jeg stivner til igjen. Har du hatt en bedre natt, MaMi? Halsbrann er noe dritt altså! Jeg har vært heldig og sluppet unna det for det meste. Får det bare om det går lenge mellom måltidene, og da er det bare mat som hjelper...

 

Så bra at du kom deg på trening, Babysyk! Du er over første kneiken da. Dørstokkmila er som oftest vannvittig lang, men det er jo sååå deilig når man først har kommet seg ut og fått en skikkelig treningsøkt. Du får stå på videre så kommer du nok inn i en god rutine. Trener du på senter eller?

 

Helt i orden at du ikke vil si noe mer enn at du jobber i helsevesenet. Litt anonym må man jo være ;) Tenker det ikke er bare bare å ta videreutdanning i permisjonstiden, så jeg kommer nok til å se an hvordan ting går før jul før jeg evt. bestemmer meg. Synes du er tøff som fortsatte med studier når eldstejenten var baby, MaMi. Er nok ikke lett å konsentrere seg om lesing og oppgaver da. Kjenner en som bare hadde 6 uker perm da hun fødte sønnen sin for noen år siden (fordi hun ikke hadde opparbeidet rett til permisjon). Da var mannen hjemme med gutten og kom innom på jobben til henne så hun fikk amme ham. Må være skikkelig tøft! Er veldig glad for at jeg skal være hjemme helt til neste skoleår begynner. Permisjonen min er over ca 1 uke etter at skoleferien har startet, så da trenger ikke jeg å tenke på at jeg skal på jobb før august neste år. Så må si det passet ganske bra å få barn i november som lærer.. hehe..

 

Jeg har ikke fått med meg Fødeavdelingen i det hele tatt.. Eller tror jeg har sett en eller to episoder da de sendte den fra USA. Forstår ikke det med liggingen jeg heller. Alle jeg har snakket med sier at det beste er å stå mest mulig for å bruke tyngdekraften som hjelp. Vet jo ikke helt hva jeg går til da, men håper jeg skal klare å stå mest mulig jeg også.

 

Vi har bestemt navn på lille frøken ja, men vi har valgt å holde det hemmelig frem til hun er født. Ikke fordi vi ikke tror det passer til henne, men fordi jeg synes det er så rart å bruke navnet når hun ikke er født enda.. I tillegg er jeg redd for at navnet skal bli "oppbrukt". Høres kanskje litt rart ut, men sånn er det nå. ;) Mine foreldre holder på å fly i taket av nysgjerrighet, mens resten av familien tar det ganske med ro. De vet at det er et navn som er brukt i mannens familie tidligere, men ikke hvor langt bakover i generasjoner i vi har gått. Det er nok sikkert vanskeligere med tvillinger ja.. Navnene må liksom passe sammen, og de skal passe med de andre sine navn også. Om vi får en jente til senere så har jeg ikke peiling på hva hun skal hete... Guttenavn har jeg fått trumfet gjennom, så om vi får gutt senere så har han alt fått navn ;-) Hehe...

 

Hello Kitty lue har jeg også oppskrift på... Lurte på å lage sånn til datteren til et vennepar, men det får bli til neste bursdag. Husker ikke hvor jeg fant den, for har bare lagret oppskriften som et dokument på pcen min.

 

Var og leverte fra meg leggisene i går til venninnen min, og hun ble kjempefornøyd! Begynte på vinposen på torsdag, men fant ut at det var lettere å bare legge opp 12 masker på 4 pinner med en gang istedenfor å legge opp 8 på en pinne og så øke til 12 idet jeg tok de over på 4. Så hullet i bunn blir jo litt større da, men det skal jo syes sammen uansett. Har snart kommet til 40 runder, så det går fort! Satser på jeg får den ferdig om noen dager. Har funnet ut at jeg strikker hjertet inn i posen med en gang.

 

Ha en lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere ;-)

 

Uff MaMi, kjenner jeg får vondt av deg når du har det sånn!! Må jo være skikkelig slitsomt og frustrerende. Eneste trøsten er vel at det ikke skal være sånn for alltid. Premien er jo så absolutt verdt det ;-) Tror jeg hadde blitt gal av å ikke få sove.

Må si du var flink som fortsatte studiene med liten baby! Absolutt ikke alle som hadde gjort det! Flinke deg ;-)

 

Blir spennende med navn da. Er enig med dere at tvillingnavn må klinge bra sammen, og også sammen med resten av søsknene. Og passe til babyen.... Litt av en jobb!

 

Koselig med navn som har vært i familien Lollo. Hvis neste baby er en jente, er jeg helt sikker på at dere finner noe som passer. Er bare hjernen som ikke er skjerpet på å finne det nå ;-)

 

Lollo, jeg trener bare hjemme foreløpig. Vil komme skikkelig inn i det før jeg melder meg inn på treningssenter. Har vært støttemedlem så mange ganger før. Er noen treningsvidoer fra LesMills. Blir skikkelig sliten av de da ;-) Og syns magen har blitt bittelitt mindre (selv om det egentlig er rumpe og lår som er "problemområdene" mine).

 

Deilig med lang permisjon Lollo!! Da blir vel frøken over ett år når hun begynner i barnehage også, hvis mannen din skal i permisjon når skolen begynner? Jeg tror jeg er ganske heldig med permisjon også. Tror jeg kan få samboer sin, siden han ikke har rett til permisjon. Da kan han være hjemme uten lønn i sommerferien sin, og jeg jobbe. Har ikke lest mye om dette (er jo en stund til det blir aktuelt) men tror jeg kan søke om hans.

 

Igår var vi på Ylvis show med venninnene mine + samboere. Var hysterisk morsomt!!! Lenge siden jeg har ledd så mye. Måtte bare le og le... Var noe som var mindre morsomt, men da fikk magemusklene lit hvile ;-) Vi var og spiste etterpå, veldig hyggelig kveld!!

Hvis det hadde klaffet på første forsøk for oss hadde jeg vært ca 11 uker på vei nå. Da hadde vi nok offentliggjort det for vennene igår, for å slippe "alkoholproblematikken". Alle hadde skjønt det om jeg ikke drakk. Tenkte litt på det igår. Skulle jo hatt rimlig flaks da, men noen har jo så flaks, så det hadde jo ikke vært umulig.

Venter eggløsning ganske snart og jeg tror det blir tøft å ikke prøve. Tror ikke jeg klarer å få overtalt han til å prøve på augustbaby heller, og det blir så dårlig stemning ut av det. Vi har ikke hatt sex siden før jeg hadde mensen, og må ærlig si at det ikke frister med den gummien på!!

 

Må si jeg er grønn på føding! Har aldri tenkt på at det er dumt å ligge. Har vel hørt at det er lurt å gå litt, men trodde det bare var i tilfeller hvor fødselen gikk veldig tregt. Så feil kan man ta! Og jeg burde jo ha fått med meg det etter så mange episoder, og siden jeg syns det er spennende. Selv hadde jeg skikkelig fødselsangst en god stund, men tror det begynner å bli bedre nå. Ble stående å se på en fødsel i jobbsammenheng (ikke frivillig) og den var ganske dramatisk. Ungen ble født og det endte godt, men det var kritisk når det stod på. Samtidig ble jeg rørt over å ha sett en fødsel. Har litt lyst til å føde i vann jeg. Er ikke sikkert det går der og da, men har lest at det skal hjelpe på smertene.

 

Holdt på å glemme Hello Kitty lua. Kanskje du har samme oppskrift som meg Lollo. http://smoochiemonsters.blogspot.com/search/label/Norsk%20oppskrift

Hun har også oppskrift på monsterbukse. Tror aldri jeg kommer til å bestemme meg hvor hvilken monsterbukseoppskrift jeg skal bruke!!

Jeg er forresten på mitt 3. sjal nå. Begynner å bli litt lei! Har dette og ihvertfall ett til jeg skal strikke!

 

Frk Hansen, jeg er veldig spent på hvordan det går med deg og testing. Men har en følelse av at du ville oppdatert om du hadde fått positiv test ;-(

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere....

 

Idag reiste søsteren min med familien sin hjem igjen, og jeg savner henne allerede noe helt forferdelig. Har vært så godt å ha henne her, hun har hjulpet så mye og det er så utrolig fint å prate med henne om alt og ingenting. Hun har jo akkurat vært gravid selv så mye av tema er jo rundt status høygravid problematikk :o)) Og så har jeg fått kost mye med minstegullet da ;o) Den eldste gutten hennes og minstejenta mi har lekt non-stop sammen siden de kom. Det er så gøy å høre dem. Mine jenter snakker østlending, mens søstra mi og familien snakker kav nord-norsk. Men når minstejenta mi kommer sammen med fetteren sin slår hun om til nord-norsk. Er så moro å høre på, og det er faktisk bare sammen med han hun skifter dialekt :o))

 

Har fått hvilt meg mye mens hun var her. Skulle egentlig på kino med søsteren min på fredag og se Twilight filmen, men så ble minstegutten så pjusken, så i stedet fikk jeg og mannen dratt på kino alene. Riktignok ikke en film han ville valgt, men utrolig fint å ha en tur ut alene med han. Tror nesten ikke vi har vært på kino sammen siden før eldstejenta ble født, og hun er 9 år!!! Jeg koste meg veldig, i hvertfall, til tross for at vi var hakket eldre enn mange av de andre som såg filmen ;o)) He he

 

Sliter litt fortsatt med sovingen, har mye kynnere og strandet hval på land begrepet føler jeg beskriver min opplevelse når jeg skal snu meg i senga ;o) Heldigvis så er det snart over. Skal på ny kontroll på Riksen i morgen. Er spent om noen av knøttene har rundet 2000 gr da, selv om det bare har gått ei uke siden sist.

 

Lollo, så spennende at du har rundet termindato. Nå kommer jeg til å bare vente i spenning til å høre fra deg at jenta er født :o) Spennende med navn, er så mange fine og vanskelig å velge. Denne gangen er første gangen at vi har fortalt familien hva slags navn vi har tenkt på. Men vi har vekslet mellom flere, og nå har vi bestemt oss for å vente å se. Er nok ikke noe problem å finne flere jentenavn om det kommer en jente til senere. Veldig hyggelig med oppkalling. Vi klarte faktisk å bruke et navn til eldstejenta som var brukt på begge sider av familien. Det syntes jeg var veldig koselig i etterkant. :o) Minstejenta hadde jeg et mavn klart, men da hun kom passet det rett og slett ikke og vi valgte et helt annent. Vi har hengt oss litt opp i forbokstav, så jentene har samme initialer, de har dobbeltnavn begge to. Knøttene får bare enkeltnavn, siden de er to. Får være måte på hvor mange navn vi skal finne frem ;o) He he. Vi snur om også, jentene har samme forbokstav som meg, mens knøttene får samme som mannen og jentenes mellomnavn :o)

 

Babaysyk, skjønner man kan få fødselsangst av å se på fødsler på tv eller i virkeligheten. Men husk, hver eneste fødsel er unik og individuell, og kan ikke sammenlignes med noen andre. Det sises at den eneste du sånn nogenlunde kan sammenligne deg med er din mors fødsel. For meg har det vært ganske likt, mens søsteren min har hatt helt andre fødsler, så ikke alltid det heller gjelder. Når man blir gravid er det eneste sikre at fødsel er noe du skal igjennom til slutt. :o) Og man må ALDRI finne på å høre på andres fødselshistorier og forvente det samme.

 

Så hyggelig at du koste deg på show Babysyk, viktig å gjøre slike ting. Jeg var på det forrige Ylvis showet de hadde, tror jeg. Jeg lo og lo, så jeg trodde jeg ikke skulle klare å sitte på stolen. Fantastisk moro. :o)

 

Den oppskrifta du la ut babysyk var på monsterbukse. Men hvis det er samme blogg klarer jeg vel å finne luen der :o) Veldig fin bukse da :o) Likte de fargene sammen. Får bli et prosjekt litt lengre frem i tid tror jeg :o) Har overhodet ikke strikket noe de siste dagene, bare ikke orket noe særlig. Skal sette meg ned nå som det er stille i heimen, er såvidt igang med arm nr 1 på dressen. :o)

 

Ha en fortsatt fin søndag.

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du savner søsteren din allerede MaMi! Men nå har du fått en liten søsterdose, som du kan kose deg med en stund fremover ;-) Og Så kan du tenke på henne når du spiser av baksten hennes. Du er heldig som har så godt forhold til søsteren din! Jeg har ikke det til søsteren min lenger. Akkurat som vi har vokst fra hverandre og det syns jeg er veldig trist. Vet ikke om hun tenker så mye over det egentlig, men jeg gjør det. Før så jeg litt opp til henne, men så har hun gjort endel dumme valg de siste årene, Det gjør at jeg har mistet litt av det.

 

Blir spennende å høre hvordan det har gått på kontroll i morgen da MaMi!

Høres avansert ut det navnesystemet deres ;-) Hehe. Men jeg syns det er veldig fint meg navn med samme forbokstav, eller andre vrier. Jeg vil også at navnene skal passe til meg og samboers navn. Og så bør de passe til etternavnene. Hvis mor og far heter Kari og Ola, syns jeg ikke det passer med et typisk utenlandsk navn barnet.

 

Når det gjelder fødselsangst så er jeg ikke redd for at det skal gjøre vondt, for det er jeg inneforstått med. Mer det å revne, full ruptur eller at det skal ende i hastekeisersnitt. At det skal skje noe alvorlig og at man ikke blir tilstrekkelig informert om hva som skjer. Men jeg har jo goooood tid til å forberede meg på det. Søsteren min har dessuten sagt at den dagen jeg blir gravid, skal hun si så mye om fødsel at jeg ikke gruer meg noe mer! Så jeg håper hun har rett ;-)

 

Hvis du scroller litt lenger ned, er Hello Kitty lua nederst i linken jeg ga deg MaMi. Monsterbuksa er øverst.

 

Dumme meg!!! Jeg har satt igang med ENDA et nytt strikkprosjekt, Plutselig var det bare på pinnene. Vil strikke en stor hals til meg selv, sånn man kan snurre rundt flere ganger. Strikker i alpakka på pinne nr 5. 4 nøster skal jeg bruke, så det tar jo litt tid! Skulle egentlig begynne med den etter at julegavene var ferdige, men sånn ble det altså ikke!!!! ARGHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske typisk meg så klarte jeg jo ikke å la vær å spørre han om vi ikke bare kunne prøve på augustbaby. Men nei da, som forventet, det ville han ikke. Egentlig bare tullete av meg å spørre, men måtte bare!

Så ler han litt og sier "Nei jenta mi, det kan vi ikke". Den latteren kunne han spart seg. Han mener det jo ikke vondt, men det virker ikke som han tar det på alvor.

Det resulterte jo bare i at jeg nå er skikkelig sur, både på meg selv fordi jeg spurte og han fordi han ikke vil. Mest på han da!!!

Dette er jo overhode ikke noe stort problem i forhold til mye annet. Men det er det eneste jeg klarer å tenke på nå selv om jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det.

 

Snart er det natta her. Må være opplagt til en ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Bare en liten oppdatering fra kontrollen. Alt står veldig bra til med knøttene, har vokst litt siste uken. De sjekket også livmorhalsen siden jeg har hatt så kraftige kynnere men den er lang og lukket. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Sukk :o)

Merker at jeg ikke får gjort mye nå om dagen, før jeg må sette meg ned og hvile. Fikk satt opp time med fødselslege neste uke, rett etter kontroll. Så får jeg gått igjennom fødselsforløpet og evt ta en avgjørelse i forhold til ks eller ikke. Hadde vært godt å få en avgjørelse og vite hva jeg går mot. Har jo aldri født tvillinger, så vet jo ikke noe om det.

 

Er spent på om det har skjedd noe hos deg Lollo?? :o)

 

Babysyk, ikke vær sint på deg selv. Du må huske at dette er noe du virkelig ønsker og da er det ikke lett å ikke snakke om det. Samboeren din er absolutt ikke der du er, og han vil da heller ikke forstå deg helt.

Skulle gjerne kommet med masse gode råd, men synes det er vanskelig. Håper virkelig for din skyld at han snur.

 

Fant den lua, kjempesøt da. Men liten, så kanskje det får bli noe jeg strikker til knøttene. Var med babyull og tynne pinner, noe jeg er skeptisk til å sette igang med. :o)

Flink du er med strikkingen Babysyk. Hvordan går det med hånden? Får du restituert den??

 

Nå tar jeg kvelden. :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter,

 

jeg er gravid!

 

Ser det har skjedd masse her og håper jeg rekker innom en tur for å lese og svare ordentlig i kveld. Men nå må jeg løpe på jobb etter at morgenen plutselig ble litt lenger enn vanlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: GRATULERER......

 

Så utrolig fantastisk for deg og mannen. Jeg sitter her i min hormonelle tåke-verden og tårene triller for deg :o)

 

Ha en fantastisk dag, noe jeg er sikker på at du kommer til å ha.

Gleder meg til å høre mere fra deg.

 

Stor klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE FRK HANSEN!!!!!!!

 

Det har du virkelig fortjent! Og vel så det!!

 

Jeg som egentlig var begynt å bli skikkelig lei meg på dine vegne. Tenkte at nå var du sikkert langt nede og ville holde deg langt unna BIM!! SÅ kommer denne uventede nyheten!!! Kjenner jeg blir full av glede og har lyst til å hoppe av glede - en liten seiersdans!!! Så fantastisk!!!

 

Gleder meg også til å høre mer detaljer!!!

 

Tenk at du har en spire inni magen, hihi.... Tenker pinnene kommer til å gå varme nå etter jul ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo helt i ekstase etter å ha lest innlegget til Frk Hansen!! Men skal prøve å svare deg også MaMi ;-)

 

Pinne 5 er jo ikke tynt det da ;-p Det er strikket med dobbel babyull snuppa, hihi. Tror ikke det skal være vanskelig å strikke større størrelse. Når du leser oppskriften, ser du det enkelt. Men gjør ferdig dressene dine først du. Vinteren er uansett enda lang, Brrrrr!!

 

Godt å høre at alt er bra med knøttene og at de har lagt på seg. Og at livmorhalsen din holder tett litt til. Selv om du virker skikkelig sliten nå, så er det kanskje best at de er i magen din bittelitt til.

 

Går greit med hånden. Den har igrunn blitt bedre av seg selv. Var jo ikke veldig vondt i utgangspunktet, men var redd den skulle bli værre av strikking og på jobb. Så nå strikkes det for fult. Begynner å bli en smule lei av rillestrikk! Men har den lua x 2 og ett par tøfler på planen også, så jeg får veksle litt.

For en god stund tilbake kjøpte jeg såpestøpesett på panduro som jeg tenkte å prøve ut en dag ganske snart. Syns det ser morsomt ut, så det gleder jeg meg til ;-)

 

Igår festet jeg tråder og monterte tøfler/sokker og sparkebuksa som jeg har snakket om tidligere. Har ligget lenge og ventet på montering. Har bare utsatt og utsatt det. Men når jeg først gikk igang tok det bare en time, så det gikk jo som en lek. Ble kjempefin med blått silkebånd og blå hjerteknapper ;-) Så den vil jeg strikke flere av.

 

Ellers er det ikke noe nytt her. Bortsett fra at jeg fikk lurt samboer til sengs på søndag, thihi!! EL er ikke helt enda, tviler på at det holder, så det var nok heller jeg som ble lurt. Han har vært borte fra igår til idag, så jeg er spent på hva som skjer i kveld.... Kommer nok til å prøve meg igjen. Har på følelsen av at det bare var et svakt øyeblikk, men vi får se. Kommer ikke til å snakke om prøving i det hele tatt, så kanskje han glemmer at sexen kan føre til baby. Han er jo tross alt bare en mann ;-p

 

Så må jeg gratulere deg enda en gang Frk Hansen!! Dere må jo være i lykkerus nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare digger kommentaren din Babysyk "Han er jo tross alt bare en mann"... :o) Lykke til i kveld, håper han glemmer seg... ;o)

 

Har tydeligvis ikke lest oppskriften godt nok, så da får jeg nok prøve den likevel en gang etter dressene er ferdig.

 

Nå skal jeg ha tv/strikke kveld. Ikke at jeg har gjort så mye i dag, bortsett fra å ha sovet.. :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med tv/strikke kveld MaMi! Så må jeg høre hvor langt du har kommet på ermet etterpå eller i morgen ;-)

 

Får vel strikke litt på dette sjalet mitt jeg da...

 

 

Viktig å sove også vet du! Må lade opp til fødsel og til babyene kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd en del siden jeg var innpå sist ja! Først og fremst: Gratulerer så mye med spire i magen, Frk Hansen! Jeg ble sååå glad når jeg leste det! Det er dere vel fortjent! Du har en fantastisk spennende tid foran deg. Litt merkelig også... for det er en stor forandring kroppen din går gjennom. Har merket selv at å være gravid har ikke vært sånn som jeg trodde det skulle bli. Hehe..

 

Her har det ikke skjedd så veldig mye. Var på overtidskontroll hos jordmor i dag, og endelig har hodet til lille festet seg. Kanskje det var derfor jeg hadde så gode netter i helgen? Nå er det forresten tilbake til sånn det var tidligere, og jeg sliter med sovingen pga vanvittig vondt i symfysen. Skal prøve å sove litt på dagen fremover og se om det kan hjelpe litt på nattesøvnen. Jm ville ikke sjekke modenhet eller noe sånt, men jeg har fått time til overtidsvurdering på KK på fredag om ingenting har skjedd til da.

 

Kjedelig med samboeren din da, Babysyk. Fin kommentar om at han bare er en mann, forresten... Den likte jeg. Det er jo så sant! Hihi.. Som MaMi sier så er det nok ikke lett å snakke med ham om det når dere er på så forskjellige plan. Håper han snur snart jeg også.

 

Må si du er effektiv på strikkingen selv om hånden har vært vond da! Men så bra at den er bedre nå. Såpestøping høres veldig kjekt ut. Det tror jeg at jeg må prøve ut en gang. Vi gjorde det i bhg jeg jobbet i i fjor, men da var det en av de andre som tok seg av lagingen mens jeg holdt styr på avdelingen. ;) Her går det i vinposen enda, men jeg er snart ferdig med alle de 100 rundene, så den blir nok ferdig i løpet av morgendagen. Da har jeg planer om å ligge på sofaen og strikke hele dagen. Vært på vift i hele dag, så i morgen skal jeg ikke gjøre en ting.

 

Så bra at jentene dine har lagt på seg da, MaMi! Skjønner godt at du gjerne vil vite en avgjørelse på om det blir ks eller ikke. Det er jo ikke bare èn fødsel du skal gjennom..

 

Får skrive mer i morgen... Nå må jeg se Greys og spise litt før halsbrannen tar meg. ;-) Ha en fin kveld.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...