Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Hei igjen... Er her enda jeg :o) Ingen fødsel, vil bare skravle ;o) he he

 

Får starte sånn her også, skjønner jeg ;o)

 

Så fint Lollo at lille jenta har lagt på seg, da viser det jo at alt går som det skal. hvem vet, kanskje har du fløte i puppen du ;o) Vi sier det om søsteren min, fordi lillegutt der bare vokser og vokser og er blitt en skikkelig plugg :o)

 

Har nok ingenting å si ang str på puppen i forhold til hvor mye melk du får. uansett om du har små pupper, så når melken kommer og frem til det har stabilisert seg så får du megapupper. Desverre for mannen er det vondt, og ingen får røre. :o) Med eldste så ble han helt fortvila, tenk at du har så flotte pupper nå og så får jeg ikke komme i nærheten. Da måtte jeg bare le.. :o)))

 

Jeg har brukt babybjørn bæresele før, men har aldri likt den noe særlig. Som du sier Lollo er den nok ikke så veldig bra for ryggen til den lille. Denne gangen har jeg kjøpt både bærsjal og en bæreslynge. Så får vi se om det blir brukt noe. Med tvillinger så blir det vel automatisk at de skjønner at vi ikke kan bære dem hele tiden. men med det sjalet skal jeg kunne ha begge oppi, uten at jeg skjønner hvordan jeg skal få det til uten å miste noen i gulvet. :-O

 

Skjønner nå at jeg er godt inni den tåka, for det morosettet hadde jeg helt glemt av. Og ja jeg kjøpte en del garn på salg tidlig i vår, men ikke sjans at jeg husker hva jeg hadde planlagt å strikke. :o) Sånn er det. He he. Så da blir det vel sokker som blir gave til neste jul... :o)

Selv om jeg har to fra før, har jeg aldri hatt to på en gang, så jeg føler meg ganske blank til tider... Men en ting har jeg lært, og det er at å legge mange planer i permisjonstiden er bare tull, får aldri gjennomført dem uansett. Jeg er glad jeg er ferdig med studier, og kan konsentrere meg om familien. Jobben har jeg koblet helt ut, orker ikke tenke på den nå. :o) Strikkingen blir det kanskje litt av, men neppe den første tiden... Da har jeg nok mer enn nok med å amme og skifte bleier og få litt søvn innimellom ;o) hi hi

 

Ble ikke så mye hekling på meg i kveld. Fant nemlig frem litt nøtter og sjokolade, så da ble jeg opptatt med det. Her er prioriteringene klare ;o) he he. og så kom mannen hjem med pizza, så da ble det pizza på oss også i kveld :o)

 

Har gått igjennom julegavene jeg har kjøpt inn i løpet av høsten til jentene. Skulle være bare masse smågaver, men jammen har det blitt en del. Tenk til neste år dere, når jeg skal handle til 4 jenter... Sukk ;o) Godt jeg liker å handle til ungene mine da ;o)

 

Tenk, oldemor til jentene og knøttene har vært så søt da. Hun har strikket to små luer til knøttene til å ha på sykehuset. I tilfelle de ble født for tidlig. Hun hadde lest om det Amanda prosjektet, har dere hørt om det?? Og så hadde hun funnet oppskriften de brukte og strikket til knøttene, slik at de skulle få sine egne luer. Jeg ble helt rørt jeg. Hun er forresten 92 år, og fortsatt futt i damen. Hatt et tøft år med hjerteoperasjon og greier, men har kommet seg veldig. Fantastisk dame. Det er forresten mormor til mannen min. :o)

 

Nei, nå skal jeg gå og holde mannen med selskap. He he, kan ikke sitte her hele kvelden ;o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pizza på hele gjengen jo ;-) mmmm. Forspiser meg alltid på pizza. At jeg aldri lærer!! Må begynne å bruke mindre mel i bunnen.

 

Nå er tøflene i vaskemaskinen. Like spennende hver gang syns jeg, En gang går jeg vel på en tovebommert!! Hehe

 

Godt at lille legger på seg Lollo. Har lest at det ikke er "farlig" at de legger på seg av mm. Værre med mme. Syns de er gode når de har litt ekstra. Ikke at din lille virker til å ha så mye ekstra egentlig men. Tenker at det er bedre med for mye melk enn for lite. Særlig for dem som virkelig vil amme. Så det er bra ;-) Virker som du føler deg litt sikrere nå enn rett etter at dere kom hjem.

 

Får jo ikke mindre lyst på baby av å lese om dere da. Dån. hihi. Men absolutt veldig hyggelig å lese om!!! Frk Hansen ble jo gravid rett før Lollo fødet, så da vet vi hva som skjer i begynnelsen av januar MaMi ;-) Da blir jeg befruktet når knøttene kommer ut.... Og jeg som hadde bestemt meg for at jeg skulle prøve å ta det litt rolig med denne prøvingen. Det er jo lov å prøve å lure seg selv til å tro at jeg klarer det. Liksom!!

 

Heldigvis for veldig mange, så går ikke garn ut på dato!! ;-) Husker ikke helt hva du hadde planer om. Men det var vel noen sokker i fabelgarn? Jeg har strikket en sparkebukse i fabel, virket først stivt, men etter en vask ble det mykere!!

Har hørt om Amandaprosjektet. Har mange ganger tenkt at jeg skal strikke noe til det prosjektet, men aldri kommet så langt. Kanskje kanskje. Har jo sett endel bittesmå nurk ifb jobb, og de er jo virkelig små og skjøre noen av de ;-(

Så gøy at oldemoren har strikket luer til knøttene. Syns det er rørende når så gamle mennesker gjør sånne ting. De har virkelig store hjerte mange av dem! Du må ta de på og ta bilde og sende henne ;-)

4 jenter ja!! Syns det var vanskelig nok å handle til nevøene mine jeg.... Ville gjerne kjøpe like klær til dem, og det var ikke så lett å finne. Mange av butikkene hadde skillet i str akkurat mellom dem, så det gjorde det ekstra vanskelig. Hos deg kan jo de store ha like klær og de små ha like klær, så gjør det jobben litt lettere. Syns det er litt fint når de har like penklær. Nevøene mine er ganske like også, han minste er nesten en kopi av han eldste når han var på samme alder ;-)

 

Nei, nå går skravla. Har masse jeg skulle sagt, men dette får holde....;-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah Babysyk, tipper du allerede er gravid jeg... He he, er ikke så lenge til knøttene kommer vet du :o)

 

Og nei jenter, har ikke vært noen fødsel i helgen... Har bare hatt noen vanvittig sløve og rolige dager, barnefri og greier. :o) Ble ikke mye vasking gitt, men jeg pakket innn alle gavene... Og så er jeg halveis med kragen på første dressen, blir nok ferdig i løpet av noen dager.. :o)

I dag har jeg bare daffet rundt i heimen. Var godt å få hjem jentene i kveld.. De hadde kost seg veldig i helgen og var i strålende humør... Minste lurte på om magen min fortsatt var like stor, søte lille.. :o)

 

Ser ut som planene for julaften blir noe endret også. Mannen vil så gjerne at vi skal dra ut til svigermor siden alle andre skal være der, blant annet broren med familie som bor i Danmark. Så det blir nok til det. Helt greit for meg, så lenge vi drar hjem på kvelden, sover dårlig nok som det er.. Vil gjerne være hjemme i egen seng og i nærheten av toaletter med mine timersøkter.. :o) Det positive er jo at om det skulle skje noe, så har vi jo barnevakter i massevis til de to eldste og hunden ;o)

Har verdens beste svigermor, så jeg har ingen problemer med å være der. Bare ta med varmeputen min så jeg kan myke opp den stive ryggen i løpet av dagen :o) Men klart, med 10 voksne og 6 barn blir det nok en del pakker, så jeg er spent på hvordan vi skal løse det... :o)

 

Nei, nå tar jeg kvelden gitt...Ikke lenge til jul nå, gleder meg som en liten unge kjenner jeg ;o)

Hadde egentlig ingenting fornuftig å komme med i kveld, men syntes det har vært så stille her i helgen...

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

Så stille det er her inne om dagen. Frk Hansen, du har vel reist på ferie? Heldige deg :-) Lollo, bare koser deg m lillejenta? Babysyk da, hva styrer du med?

Selv sitter jeg bare her. Føles som magen bare vokser og vokser, tørr jo nesten ikke reise meg i frykt for at den skal revne.. Men det går bra med meg. Er jo sliten, men ser jo enden så da takler jeg det. :-)

 

Forresten, gladnyhet... Jeg eg FERDIG med dress nr en.. Er kjempestolt og fornøyd. Synes den ble veldig bra. Så nå er det å kaste seg over nr to og håpe jeg blir ferdig i tide ;-) Fikk også pakken fra strikkenett i dag. Det karisma garnet var helt nydelig mykt. Gleder meg til å strikke med det. :-)

Vel jenter, håper på livstegn snart. :-) Men skjønner jo at ikke alle går jula i møte sittende mest mulig i ro som meg. :-)

 

Klem :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Har prøvd å holde meg mest mulig borte fra forumet, for planen er jo å tenke minst mulig på graviditet. Må nok skuffe deg MaMi, er ikke gravid, akkurat ferdig med mensen, så det blir en stund til neste testing. Men nå i jula så skal jeg kose meg og prøve å ikke tenke så mye over det. Må jo også friste samboer litt ekstra, for han er litt skeptisk. (Men tipper han glemmer å pakke kondomer når vi skal til svigers, så da må han vel bare gi etter, hehe).

 

Så bra at dere hadde en hyggelig helg sammen! Det har dere absolutt fortjent!! Og at jentene har kost seg borte!!

 

Gratulerer med ferdig dress!! Det er vel ikke så mye som gjenstår på dress nr 2? Og nå er du vel blitt skikkelig god på hekling ;-) Håper du rekker det før jula virkelig begynner.

 

Sprekt av deg å dra bort på julaften!!! Men da slipper du å stresse med middag, (eller kommandere mannen). Da kan du bare slappe av hele julekvelden med god samvittighet. Er nok av voksne som kan hjelpe svigermoren din med serverig og diverse. Greit med barnevakter da ;-) Om knøttene også vil ha litt julefeiring ;-p

 

Nå som de ikke er regnet som premature og hvis alt er greit trenger dere vel ikke å være på sykehuset så veldig lenge? Altså lenger enn normalt? Men det kommer vel kanskje litt an på formen din også.

Men vi satser på at de holder seg inne til 3.januar.

 

Driver å strikker for harde livet! Har litt over en halv nisse og nesten et helt sjal igjen. Har satt inn støtet på nissen nå. Det er til mamma, så hvis jeg ikke blir ferdig med sjalet pakker jeg det kanskje bare inn som det er og strikker ferdig etter at hun har åpnet det. Litt teit, men det er jo bare mamma ;-)

Vi skal være hos mamma og pappa julaften, sammen med søsteren min og familien. Feirer annenhvert år med de. I fjor var det med svigers. Så jeg gleder meg veldig til denne julen ;-) Var første jul borte fra mamma og pappa i fjor, hehe.

 

Det gikk fort med det garnet!! Men du bestilte det kanskje før den værste juleposten kom.

 

Idag eller i morgen skal jeg lage trøfler, mmmmm.. Har aldri lagt det før, men de jeg har smakt har vært veldig gode ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk.

Trodde du skrev tøfler, og kunne ikke skjønne hvorfor du skulle smake på dem ;-) he he

 

Kjedelig med mensen, vi satser alt på neste mnd :-) og at samboer er glemsk ;-)

 

Tror nok d blir bra på julaften i år også, bortsett fra at jeg har blitt forkjølet :-( får håpe jeg blir bra snart, gjør så vondt å nyse i mine fraværende magemuskler ;-)

 

Skjønner godt du vil holde deg unna forumet nå. Du får stikke innom når du orker. Jeg er innom daglig og titter. :-)

 

Fikk nok pakken så kjapt fordi det var fire nøster og noen strikkepinner, ble vel sendt som brev..

 

Ha en fin kveld. Gleder meg til ny sesong av frustrerte gruer i kveld. :-)

 

Klem :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, smaker helst ikke på tøfler nei!! hehe

 

Nå har jeg faktisk vondt i venstre eggstokk. Det har jeg ikke hatt hele den tiden som jeg har gått uten p-piller ;-) Må da være et veldig godt tegn. Satser på at det er gullegget som gjør seg klart!! Lurer på om jeg skal kjøpe grapefrukt-juice også. Satse alt liksom ;-)

 

Kjedelig med forkjølelse. Hadde sånn vondt i kroppen på søndag, og følte det var noe på gang. men har ikke merket noe mer til det! Huff, kjedelig nå i jula. Masse god bedring til deg!!

 

Hvordan var strikkepinnene? Regner ikke med at du har fått prøvd dem, men du har vel sett litt på dem? Er det sånnre wire (eller hvordan det skrives) som man skrur av?

 

Åhh, hadde nesten glemt at det var frustrerte fruer!! Gleder meg masse til det! Bra du minnet meg på det. Er jo yndlingsserien min!!

 

God bedring MaMi;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler og hekler, straks ferdig m kanten på begge beina og armene. Er veldig fornøyd m egen innsats. :-) Så skal jeg igang m knapperaden, men muligens i morgen.

 

Kjøpte strømpesett pinner, så tenkte jeg skulle prøve de på de karisma sokkene jeg bestilte garn til. De er veldig lette og har en spraglete farge. Av alle ting kjøpte jeg også noen korte, bare 10 cm lange. De kan brukes på fingre eller lignende. Jeg har aldri strikket votter eller hansker, så jeg er litt usikker på hvorfor jeg bestilte de. Jeg har også bestilt noen som jeg tror skal brukes til flette mønster. Har nok vært litt i tåka da jeg bestilte.. :-)

 

Men nå, tv tid.. ;-)

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! ;-) Da er det knapperaden x2 (?) og kragen igjen? Dette går fiiint før babyene kommer!! Nesten så du rekker å strikke sokker til babyene også ;-p Det har du vel ikke ringre til, men om du skulle få lyst på noe smått når babyene har kommet, anbefaler jeg disse:

 

http://ullenteventyr.blogspot.com/2008/11/babysokker-igjen-og-igjen.html

 

Disse er enkle og raske ;-)

 

Jeg kan ikke strikke med strømpepinner. Det blir rett og slett for mange pinner. Bruker en teknikk som heter magic loop. Var litt klønete i begynnelsen, men etterhvert gikk det greit ;-) Har også sånne flettepinner, veldig kjekt å hå;-) Du får nok alltids bruk for dem.

 

Forresten, sitter å tenker litt ang eggløsning og sex. Altså hvis samboer ikke sier noen ting og ikke bruker kondom, så bare kjører jeg på. Men hva om han spør meg rett ut om jeg har eggløsning, og jeg vet at jeg har det akkurat da. Føler liksom at da må jeg være ærlig. Vil jo ikke lure han heller. Om han ikke ber meg være tydelig på når jeg har det, så trenger jeg jo ikke rope ut om det. Er ikke sikkert det blir noe problem, men ville bare høre hva du syns.... ;-)

 

5 min til frustrerte fruer. hihi. GLEDER MEG!!!! ;-) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Vanskelig spørsmål du stiller. Jeg tror jeg ville vært ærlig og sagt at jeg tror jeg har i disse dager. Du kan jo legge til at du prøver å ikke fokusere på d siden han er så ubestemmelig, eller noe sånt. Skjønner? Så er du ærlig uten å skremme han med hvor god kontroll du egentlig har.

 

Skal tenke litt mere på det.

 

Startet forresten på knapperaden, begynner å bli dreven nå ;-)

 

God natt, klem .:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først, Jippi, nå kan vi se mer enn bare det siste svaret! Da trenger man ikke "pugge" alle innleggene før man svarer ;-)

 

Takk for svar;-) Enig med deg. Jeg har jo ustabil syklus, så jeg kan jo ikke vite 100% sikkert når den kommer, før den virkelig er der. Eller har vært der. Men helt ærlig, så kommer jeg jo til å "lete" for å prøve å få lagt inn aksjer. Ja nei, må vel bare få lagt inn noen aksjer i forkant av eggløsningen. Får ta en test i kveld, se om han tar på kondom eller glemmer seg litt...

 

Spennende på frustrerte fruer igår!! Og trist, syns jeg da! Syns det er så trist at Lynett skal skilles ;-(

 

Idag har jeg bakt rundstykker, laget panna cotta, trøfler (ikke tøfler, hehe) og vaffelrøre.

 

Nå er det vin-nissen som skal få oppmerksomheten min en stund!

 

Ha en fin kveld!

Klem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

 

Så spennende med nytt design her, og veldig godt å slippe å pugge det man vil svare på :o) Men frykter at det kommer til å bli en del lange innlegg, i hvertfall fra meg ;o)

 

Neida, skal prøve å kontrollere meg.. He he.. For øyeblikket orker jeg ikke å skrive så mye om gangen, fordi det er så slitsomt å sitte med pc'n, og på fanget har jeg jo ikke plass nå.. Korte armer.. ;o)

 

Var en tur innom jobben idag, på julelunsj. Veldig hyggelig å treffe igjen folk der, selv om det er mange ukjente. Fikk mange kommentarer på magen da, at den kommer rundt hjørnet lenge før resten av meg osv :o) Er jo litt moro da, og må jo innrømme at jeg kommenterer det mest selv.

 

Merker at magen har sunket mye ned, den henger liksom over kanten av bekkenet, og det er ganske tungt. 18 kg har jeg lagt på meg, og det meste er magen. I går kveld gråt jeg så fælt, stakkars mannen min, ikke lett med disse hormonene. Men han er nå ganske jordnær og vet hvorfor jeg gråter, samtidig som han er flink til å roe meg ned. Egentlig den eneste som klarer det på en god måte :o) Det er så vanskelig å være så klar for å få ut knøttene, samtidig som jeg gjerne vil de skal vente til januar. Heldigvis så er det nå bare 12 dager igjen til ks-dato. Sakte nedtelling på gang her . Som mannen min sier så enkelt, kommer de før så kommer de før og da er det bra fordi de er klare selv, og hvis ikke så har vi en plan den 3 januar...

 

Så flink du har vært idag da. Jeg laget salat til middagen, det var alt jeg orket.. Har en tendens til å glemme meg og setter meg på huk for å hente noe eller plukke opp noe, og så må jeg rope på hjelp fra mannen min for å komme meg opp. Jeg blir litt frustrert, men han bare ler..

 

Jeg er ferdig med den ene knapperaden nå, skal igang med den andre hvor knappehullene skal være. Så er det bare kragen igjen og voila... Finito :o) Så godt å se en ende. Nå må jeg bare få tak i knapper da ;o)

 

Håper de finner tilbake til hverandre, Lynette og Tom.. Jeg tror det, bare se på Susan og Mike :o)

 

Idag kom mannen hjem med juletreet for i år, vi fikk handlet inn kveite til 1. juledag (det er min tradisjon hjemmefra) og ribba er på plass... Men egentlig trenger vi ikke ribba, så mulig vi tar den med til svigermor...

 

Nei, nå er det hekling resten av kvelden. Kos deg med vin-nissen :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ser at smilefjesene har blitt litt rare.. Må visst endre litt og ikke bruke o ser jeg :-)

Bare til opplysning så skulle alle smile og ikke se forfjamset ut ;-) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe!! Nå var det ihvertfall godt at jeg kunne se flere innlegg oppover ;-)

 

Det går jo så rasende fort med heklingen!! Flinka! Tenk når du får tilbake fingrene dine, da kan du jo hekle masse til barna ;-)

 

Syns den vitsen om magen var morsom ;-) Men skjønner om man kan bli litt lei. Hvis du hører magevitser hver dag, blir det jo ikke like morsomt. 18 kg, syns ikke det var så ille når det er 2 inni der. Men iforhold til høyden din, så blir det jo mange ekstra kilo!!! Guri, tror jeg må slanke meg før jeg blir gravid! (hvis jeg rekker). Har jo allerede nå endel ekstra kilo. Huff. På nyåret skal jeg melde meg inn i treningssenter, og virkelig begynne treningen. MED EN GANG!! Samboer maser også om det.

 

Så bra at mannen klarer å trøste deg. Han høres ut som en tålmodig og snill mann!! ;-)

 

Lå å tenkte litt her en kveld når jeg ikke fikk sove, og plutselig gikk det opp for meg at soveromsvinduet vårt i den nye leiligheten vender ut mot inngangsdøra til naboen.....de er ganske nærme ihvertfall. Må nok være obs på at vinduet er lukket når vi skal legge aksjer. Forhåpentligvis har jeg født eller er ganske gravid når den tid kommer!! Er litt spent på i kveld, hva samboer velger å gjøre....

 

Nei, dette får være nok for i kveld....

Må strikke litt igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!!

 

Å sÅ herlig Å kunne svare pÅ innlegg og i tillegg kunne se alt som er skrevet tidligere! Hurra!! Dette har jeg ventet pÅ. :)

 

SÅ flink du har vært Å strikke ferdig dressene, MaMi! Med den farten du holder sÅ blir du nok snart ferdig med heklingen ogsÅ. 18 kg opp er ikke sÅ mye da, hvertfall med tanke pÅ at det faktisk er to smÅ inni magen din. 3 uker før lille ble født hadde jeg lagt pÅ meg 19 kg, og jeg er helt sikker pÅ at det kom litt mer pÅ de siste ukene ogsÅ. SÅ jeg sier at jeg la pÅ meg rundt 20 kg (og jeg hadde bare en inni der.... og lite fostervann...). Skjønner godt at du er sliten. Du er kjempetøff som stÅr pÅ. Det blir sikkert godt Å ikke være hjemme i julen da, sÅ kan alle andre gjøre alt og du kan ligge pÅ sofaen med beina høyt hevet. ;)

 

Kjedelig med mensen da, Babysyk. Tror jeg er enig med MaMi ang el-spørsmÅl og samboeren din. Det blir jo feil Å lyge til ham, men Å si at du prøver Å ikke tenke sÅ mye pÅ det pga han er usikker, sÅ mÅ vel det gÅ greit... Satser pÅ at han glemmer Å ta med seg kondomer i julen.

 

NÅ har vi endelig fÅtt juletre i hus. Lille var med pÅ handlingen, men hun sov seg elegant gjennom hele greien. Hehe... Mannen plasserte lysene pÅ i gÅr, og i kveld skal vi pynte det. Blir koselig! NÅ, endelig, begynner julestemningen Å ta seg opp her hjemme. Har fÅtt litt julepynt frem, men ser det at jeg mÅ ha meg en handlerunde og kjøpe litt mer julepynt. Jeg har jo nesten ingenting lengre! Hadde besøk av 2 venninner i gÅr kveld og de kom med en julestjerne (blomsten) sÅ endelig har jeg fÅtt en juleblomst ogsÅ ;)

 

Pepperkakehuset har jeg enda ikke fÅtt satt sammen, sÅ fÅr heller gjøre det en dag i romjulen. Mannen skal ha hjemmekontor, sÅ da er han hvertfall i nærheten ;)

 

Julaften skal feires hos svigers for min del ogsÅ. Veldig greit for vi har timet det med svogern og hans familie sÅ vi feirer jul hos mannens foreldre samme Året. Det er litt kjekkere nÅr vi er litt flere synes jeg. I tillegg feirer vi jul hos mine foreldre sammen med mine søsken annethvert År (har 2 søstre som ogsÅ feirer jul annethvert År hos sine svigerforeldre).

 

Nei, nÅ mÅ jeg hive meg rundt og gjøre meg klar til Å levere ut de siste julegavene... I morgen blir det ikke tid til sÅnt siden vi skal ha nesten hele vennegjengen pÅ besøk for Å drikke gløgg og se Grevinnen og hovmesteren. Det har vi gjort hvert År siden vi fikk egen leilighet i 2004. Kjempekoselig tradisjon! Da fÅr vi liksom sett alle og ønsket de god jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lollo. Så godt å høre fra deg igjen. Høres ut som alt går strålende hjemme hos deg :) Merkelig med de å ene dine, men jeg synes stadig det skjer slike merkelige ting.... ;)

 

Har vært på riksen på kontroll idag. Var trippeltime så jeg var forberedt på at det nok kom til å bli slitsomt, og så rett jeg fikk... Nå er jeg helt ødelagt i ryggen og i hoftene. Måtte ta ctg først, så snakket med jordmor og forberedte til ks, så ultralyd. Desverre var ikke resultatet på ctg tilfredsstillende, så jeg måtte ta en ny en på slutten. Så jeg var der fra kl 09 - 1230. Helt utslitt... Men alt er selvsagt bra med knøttene. Alle målinger ser bra ut. Hun som ligger med hodet ned i bekkenet ligger ganske langt bak og hun andre ligger litt over og foran henne. Så derfor var det litt vanskelig å få målt hjerterytmen og alle målinger på ultralyden. Men det gikk til slutt da :)

 

Bare 12 dager igjen til vi har dem hos oss. Gleder meg, og gruer meg litt. Blir jo rart med 2 på en gang. Håper bare de holder seg i ro. Men jeg frykter de kan komme før. Magen har sunket veldig og kynnerne er veldig harde. Heldigvis ikke regelmessig. I natt var jeg faktisk bare oppe to ganger, helt utrolig... Og i morgen skal ingen her i huset tidlig opp, så da får jeg slappet litt bedre av. Selv om gjøre-lista er ganske lang.. Er spent på om vi får gjort det som står på lista da...

 

Ble forespeilet et opphold på sykehuset på ei uke etter ks med tvillinger. Så jeg må pakke mere i bagen min. Har fått streng beskjed fra min mamma om å bli værende, og svigermor mener jeg ikke får komme hjem for tidlig selv om jeg kjeder meg. Kommer likevel til å bli skikkelig slitsomt når jeg kommer hjem og viktig å få litt avlastning den første tiden. Blir jo tross alt operert. :/

 

I kveld har jeg visst bare fokus på meg selv ser jeg.. ja ja, litt egoist må man vel være innimellom ;)

Ikke fått heklet noe videre i dag, men er på knappehullraden nå. Skal ta med meg til svigermor på julaften, hvis jeg blir sittende mye i ro.. Kan være greit å ha noe å gjøre..

 

Nei nå ble jeg sliten av å sitte her. Babysyk, hvor flink har du vært i dag da??? ;) Blir helt imponert over deg ;)

 

Ha en fin kveld med vennegjengen i morgen Lollo, høres kjempekos ut :)

 

Klem fra bolla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

SÅ hyggelig Å høre fra deg ogsÅ Lollo ;)

SÅ flink lille var som sov seg gjennom hele juletrehandlingen! Var sikkert deilig for dere foreldre.

Sprek du er som skal ha hele vennegjengen pÅ besøk i morgen!!

Vi feirer ogsÅ annet hvert med foreldrene vÅre. Men vi har kommet "skjevt" ut med ene broren til samboer, sÅ de feirer vi ikke med. Det er litt dumt. HÅper vi fÅr gjort om pÅ det sÅ vi fÅr feiret med de, syns det er mest hyggelig. (NÅ skal det sies at jeg bare har feiret med svigers en gang da;) )

 

GÅr helt fint med egoinnlegg MaMi ;) Og det var jo sÅ mye Å fortelle. Bra at alt stÅr bra til med knøttene. Var rart nÅr du skrev "hun" og "hun", har liksom aldri tenkt pÅ de som to jenter, bare tvillingpar om dere skjønner....

En uke var lenge!! Eller, det er jo bra, men det virker kjedelig! Men det gÅr vel fort med to knøtt Å passe pÅ!

NÅr de først har holdt seg der inne sÅ lenge, sÅ syns jeg ihvertfall de kan holde seg der til etter julaften..... Tror nok ihvertfall mannen din syns det er greit at dere drar bort, han har vel grudd seg til Å styre pÅ kjøkkenet :) Men her er det pappa som alltid har strekt ribbe.

HÅper du fÅr slappet godt av framover, sÅ ryggen og bekkenet kommer seg. Du har virkelig vært tapper altsÅ, det mÅ du bare ta til deg!!!!

 

Har ikke vært flink idag. Eller, jeg har laget ferdig vin-nissen og vasket den, ble heldigvis ikke for liten :) Og sÅ har jeg kommet halvveis pÅ sjalet. Men tror virkelig ikke jeg blir ferdig :( Da mÅ jeg sitte oppe i natt.... Mangler fortsatt gave til samboer... Det mÅ kjøpes i morgen. Sammen med 10.000 andre som sikkert ogsÅ skal shoppe.... Ahhh

 

Blir ikke klok pÅ samboer. IgÅr sa han tydelig at NEI, han var ikke klar for baby, vi skulle overhode ikke prøve! Han kunne ikke overtales. Niks. Men idag tidlig, hvem tok initiativ til en kjappis?!? Han ja. Og han brukte ikke noe kondom. Jeg husket jo heller ikke det.... *kremt* Uheldigvis er det en liten stund til EL. Men det hørtes aboslutt ikke ut som han var klar for barn i gÅr, sÅ jeg lurer pÅ om jeg skal høre med han idag hva som skjer. Men, handlig betyr mer enn ord.... hehe...

 

Nei, nÅ er det nok skravling, mÅ strikke litt før senga roper.

 

Nattaklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra med knøttene da, MaMi. Selv om du måtte være lenge på ctg-målingen. Da jeg var innlagt og skulle få modningspille måtte jeg ta ctg før hver nye pille... Da jeg skulle få pille nr 2 måtte jeg ta ctg 3 ganger før resultatene ble godkjent. Hjerterytmen på lille var kjempehøy (180-190) hver gang hun beveget på seg, og gj.snittet var først 157 (litt for høyt, etter å ha lagt med bånd på magen i over 1 time) og så 172 (som hvertfall er altfor høyt)... Så pillen jeg egentlig skulle få kl. 17 på ettermiddagen fikk jeg kl 21 på kvelden... Så skjønner godt at du ble sliten etter noen timer på kontroll og med mye målinger i alle retninger. Men godt at de små har det bra i magen. Blir en spennende tid dere går i møte da! Tror jeg ville gjort som din mor og svigermor sier, bli så lenge du kan på sykehuset. Hvertfall om det blir ks på deg. Det er jo en ganske heavy operasjon. Jeg ville egentlig hjem 2 dager etter fødselen (siden jeg hadde lagt 2 dager på obs-post i tillegg), men jeg er veldig glad for at jeg ble en ekstra dag for å få til ammingen bedre og melkeproduksjonen skikkelig i gang. Fikk tips fra hun ene jordmoren på barsel om å bli fordi en spesiell barnepleier var på jobb den dagen, og hun var en skikkelig ammeekspert! Hun hjalp meg veldig.

 

Babysyk: jeg forstår meg like lite på samboeren din som du gjør... hehe... men, det er bare til å stå på og hoppe i høyet når du kan ;) Håper du finner en gave til ham da... Det er nok sikkert stappfullt på sentrene i dag ja, så du får ha masse lykke til med å komme deg frem ;) Bra jobbet med vinnissen da! Og stå på med skjerfet. Kjenner til det der med å sitte oppe for å få gavene ferdig... Jeg begynte jo på ny vinpose til mamma siden den andre ble helt mislykket, men jeg er jo ikke halvferdig med den enda.... hun vet at den kommer, og hva gaven er, men jeg har jo ikke hatt all verdens tid å strikke i det siste, så hun venter hun ;)

 

Jeg har sendt med mannen handleliste på jobb i dag, så nå skal jeg bare rydde litt her hjemme og så er vi klar for gløggkveld.

 

Håper dere får en fantastisk og fredelig julefeiring sammen med familiene deres, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...