Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Tenk at det er lillejulaften :) I dag har vi styrt og ordnet til jul her i huset. Ryddet og vasket, og ja jeg har nok gjort litt jeg og... Men bare de lette tingene da :)

Nå har jeg også sendt avgårde mannen med handleliste, men heldigvis bare en liten en så han slipper å styre voldsomt i folkehavet. Han kan ikke fordra å være på senteret. Vet han har noen julegaver igjen, som menn vanligvis har, men det legger jeg meg ikke oppi :)

 

Jentene har vært flinke og ryddet og vasket sine egne rom :D Vi har nok hjulpet litt til, men de har vært flinke selv :) Nå sitter i de badekaret og tar julebadet, så jeg får flettet håret deres etterpå. Så skal mannen kjøre de rundt med julegaver til venninnene sine før vi pynter treet ;) Jeg storkoser meg, er så veldig veldig glad i julen <3

 

Litt småpjusk igjen, men heldigvis ikke noe stress i forhold til matlaging i morgen ;) Det er egentlig ganske godt må jeg innrømme, bare sitte og slappe av hele dagen ;) Nåja, litt blir det nok på meg og.. Jeg skriver alltid opp alle gavene, hva jentene får og hos hvem. Blir jo så mange gaver, at jeg trenger å ha kontrollen... Sånn er det å være kontrollfreak ;)

 

Babysyk, ville ikke snakket noe med samboer om jeg var deg. Han er jo så ubestemmelig... Er nesten best tenker jeg og la han styre. Han er jo voksen og vet hva som skjer og hvordan barn blir til, ikke sant?? Er som jeg sier når jeg ble gravid nå, det var jo mye tidligere enn planlagt og kom brått på, men vi vet jo veldig godt hvordan det fungerer, så vi kan jo ikke skylde på andre enn oss selv ;)

 

Lollo, det var høy hjerterytme. Begge mine knøtt ligger på 130-145 i gjennomsnitt, var opp mot 180 noen ganger når de rørte mye på seg. Problemet var jo at de er så jevne at maskinen ikke trodde det var to... Så andre gangen måtte jeg på en annen maskin som viste to adskilte linjer, men da var de så rolige og vanskelige å få målt. Så jeg måtte i tillegg drikke saft og spise en megatørr havrekjeks :$ Men alt gikk jo til slutt og jeg fikk dra hjem ;)

 

Lykke til med handling idag Babysyk ;) Håper du finner gaven som er perfekt :)

Kos deg med lilletulla og gløgggjengen i kveld Lollo.

Frk Hansen: sender deg en god og varm klem på ferien din :)

 

ønsker dere alle en riktig god og fredfull jul... Jeg er nok innom, om ikke akkurat hver dag, så leser jeg det meste fra mobilen min..

 

Stor og varm juleklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare raskt innom, for her har søsteren min og tantabarna kommet. Vil ikke bli avslørt! :)

 

Er akkurat ferdig med sjalet! Joho. Sittet i kjellerstua og smugstrikket siste biten, Gikk fortere enn jeg trodde, for jeg har ikke vært oppe i hele natt!!

 

Ville bare ønske dere en riktig god jul! Kos dere masse med familie!

 

Blir nok en veldig spesiell jul for deg Lollo, med lille frøken ;)

Og Frk Hansen, som har en liten spire i magen! Håper formen er bra og at du får kose deg med julemat.

MaMi, du må bare knipe igjen litt til :) Og slappe masse av!!! Ikke slite deg ut nå da. Og kos deg masse med store jentene dine.

 

Får oppdatere i romjulen.

 

Stoooor juleklem fra meg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si at det ikke har kommet noen småknøtt i løpet av julaften, de koser seg godt i magen enda. :)

 

Hadde en fin julaften i går, litt hektisk under gveåpning, men hva kan man vente med 10 voksne og 6 barn...;)

 

Flott at du ble ferdig med sjalet Babysyk :) Godt jobbet :)

 

Nei, nå er ikke armene lange nok lenger, mannen bare ler av meg :D Skriver mere senere :)

 

Fortsatt fin jul da dere :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så bra at knøttene ikke har kommet! Håper de holder seg inne der til 3.januar :)

 

Var masse liv her igår også, selv med bare 2 barn. Morsomt med barn syns jeg, da blir det enda mer julefølelse, hihi. Og så kom nissen ;) hehe. Minste var kjemperedd stakkars.

 

I morgen blir det fullt hus her til lunsj, så nå skal vi straks legge oss;) Må prøve å få lagt inn litt aksjer, hvis jeg klarer. Huff.... Er et lite julemysterium i seg selv det.

 

Kos dere videre i julen jenter!

Juleklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

Alt bra med dere i romjula??? Jeg har forsøkt å slappe av, men er jo ikke så lett da. Mange tanker som surrer i hodet nå, undringer på om det skjer noe, om det er noe på gang eller om jeg holder ut til neste tirsdag... Litt skremmende at jeg om en uke faktisk har knøttene hos meg, uansett når de kommer.... :)

 

idag hadde jeg siste kontroll hos jordmor. Det gikk bra, alt er bra med meg, dog litt lav blodprosent. Så nå må jeg få i meg jern i løpet av siste uken, slik at jeg har energi og krefter til fødsel og amming.. :)

 

Har ikke heklet så mye de siste dagene, har vært litt sliten, men jeg er igang med siste kragen :) Så jeg tror kanskje jeg blir ferdig i tide, rent bortsett fra at jeg faktisk ikke har ordnet med knapper :D Vet ikke når jeg får ordnet det, men jeg håper jeg klarer det i løpet av romjulen :)

 

Hvordan har dere det da jenter? Blitt noe strikking i jula? Eller er det bare kos på gang? Fått lagt inn noen aksjer Babysyk? Hvordan går det med lille tulla Lollo?? Hun sover og spiser bra?? Og Frk Hansen, bare koser deg på ferie? Gleder meg til å høre mere fra ferien, om du har fått slappet ordentlig av...

 

Nei, får vel krype til køys.. Skal ut å bytte litt julegaver i morgen, må vel samle litt energi til det ;)

 

Ha en fortsatt fin jul, jenter.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) jeg slenger meg på her sammen med dere. Strikker i grunn ved hver ledige anlendning:o)Strikker akkurat nå på et sett til babyen til en venninne av meg.. som ikke er kommet riktig enda, heldigvis;)

Prøver selv på å bli gravid, og da blir det nok mer strikking ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:) jeg slenger meg på her sammen med dere. Strikker i grunn ved hver ledige anlendning:o)Strikker akkurat nå på et sett til babyen til en venninne av meg.. som ikke er kommet riktig enda, heldigvis;)

Prøver selv på å bli gravid, og da blir det nok mer strikking ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

Siste kontroll på Riksen gjennomført... Alt bra med knøttene :) De trives som bare det i magen og koser seg.. Håper de holder seg der over helgen :)

 

Jeg er også ferdig med begge dressene :D Mangler bare knapper og tenkte å få tak i dem i morgen. Så nå skal jeg bare sitte i stolen og slappe helt av den siste tiden. :) Ikke lenge igjen nå :)

 

Så fint å se at du var innom Lollo. Gleder meg til å høre mere hvordan det går med lille og dere i jula. Kan tenke meg det har vært spesielt med første jula sammen med lille tulla :)

 

ønsker nr 3, velkommen hit til tråden vår :) Og lykke til med prøvingen...

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Bare en rask tur innom :)

Er hos svigers. Her er det fullt hus, så jeg tørr ikke skrive så mye. Vært inn og ut et par ganger og slettet loggen før jeg har lest alt. Redd de plutselig skal låne pcen.....

Har fått lagt inn litt aksjer. Burde vel hatt kondom i følge samboer, men siden jeg liksom ikke følger med på el så har jeg klart meg ganske bra. Håper vi får lagt inn litt aksjer etterpå også. Men ellers har jeg ikke stresset så mye med det. Er jo så mye folk overalt :) Og jeg har også kost meg med masse "fy"-mat. Tenker at dette er

 

ønsker nr 3, velkommen til deg. Hyggelig at du vil henge med oss :) Har du strikket noe til de andre barna, eller er det en ny hobby?

 

MaMi, så bra at alt er bra med knøttene!! Håper de holder seg ser der inne til 3.januar!!! Virker jo sånn da :)

GRATULERER med ferdige dresser!! Så flink du har vært, virkelig! Nå kan du jo bare slappe av den siste tiden, og ta knappene når de har kommet. Jeg har ikke fått strikket etter at vi kom hit. Har liksom vært litt opptatt:) Og så er det deilig med en liten strikkepause.

 

Nei, får skrive mer siden....

Kos dere videre i julen jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Sitter her og kniper igjen.. Håper bare jeg klarer å komme meg igjennom et døgn til... ;) Og at småknøttene koser seg så i magen at alt går som planlagt. Jeg liker å ha kontroll og vite hva som skjer, så derfor ønsker jeg at ting skjer som planlagt..

 

Idag har jeg ikke gjort mye. For det meste sittet i ro og slappet av. Lest i ukeblader.. Orker ikke å gå igang med nytt strikkeprosjekt akkurat nå, kjenner at fingrene trenger å hvile litt.. Akkurat som deg babysyk synes jeg nesten det ble godt med en strikkepause :)

 

Så fint t du koser deg hos svigers. Bare nyt all mulig fy-mat nå. Det er jo jul.. :) Skjønner du ikke vil være så mye innom. Prøver å skrive litt for å holde tråden oppe, men når jeg sliter slik med å rekke frem til tastaturet er det ikke så lett.

 

Vel jenter. Orker ikke mere for denne gangen. Ha en flott nyttårsaften dere. Jeg håper for min del den blir rolig og hjemme i eget hus ;) Skal steike kalkunen jeg da, men regner med jeg slipper unna det meste av annet styr :D

 

Nyttårsklem for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Du får bare knipe igjen litt til, MaMi! Bare et par dager til nå så går alt som planlagt skal du se ;) Blir kjempespennende å høre om knøttene når de er kommet. Du har vært kjempeflink å få ferdig dressene. Gratulerer!

 

Velkommen til oss, ønsker nr.3. Hva strikker du på nå? Har du laget noe til de andre barna dine? Her går det i mange prosjekter for tiden, men det blir lite tid til strikking... Holder egentlig på med en dress til babyen og en vinpose som skulle være en bursdagsgave til min mor, men de står foreløpig på stedet hvil i korgen hvor jeg har strikketøyet mitt.

 

Høres ut som om du koser deg hos svigers, Babysyk! Og fy-mat er lov i julen! :) Du får heller ta litt ekstra i på trening over nyttår.. Jeg har spist mye fy-mat jeg også, så skal prøve meg på spinningsykkelen i kjelleren når lille sover i neste uke.

 

I dag skal vi i middagsbesøk til mine foreldre og spise kalkun. Nam!! Det gleder jeg meg til. På kvelden skal vi til et vennepar som har en datter på 4 mnd, så det blir en forholdsvis rolig kveld på oss også. Gutta har handlet inn champis, sigarer og fyrverkeri så litt leven blir det nå ;)

 

Ha en super nyttårsfeiring og tusen takk for det gamle! Gleder meg til nye strikke- og baby/prøvings-innlegg i det nye året. Nyttårsklem fra meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år jenter!!

Takk for det gamle!!

 

Har satt med på rommet nå, for å få litt ro til å lese og skrive her nå. Rart hvor avhengig man blir :)

 

Veldig bra knøttene holder seg på plass i magen din MaMi!! Nå er det ikke lenge igjen! Tenkte på det istad. Syns det er så rart at de snart er ute. Nå er du snart ikke gravid lenger, og kvitt alle gravid-plagene du har hatt. :) Sier som Lollo at det blir spennende å høre om dem når de er ute.

 

Lollo, hørtes ut som en hyggelig nyttårsfeiring! Først god middag med familien, og så hygge med venner. Håper jeg kan feire sånn til neste år :)

Så flink du er som skal igang med spinningsykkelen!!

Hvordan går det forresten med lille? Føler du at du har fått dreisen på det meste?

 

Strikkeplanene mine for det nye året er å gjøre ferdig alle påbegynte prosjekter før jeg setter igang med noe nytt! Så får jeg se hvor lenge jeg klarer å holde meg til den planen... hehe. Har jo en vest som jeg burde få ferdig før det blir sommer....

En annen plan er å melde meg inn på et treningssenter. Nå skal jeg virkelig få bort de ekstra kiloene!!!! Eller, helst ville jeg jo få kul på magen da :)

 

Igår var det først middag her med svigers. Vi spiste her siden broren og kjæresten ville spise sammen med barna. Så dro vi fire til vennegjengen til samboer og broren. Kameratene hans er bare knall koselige så vi hadde det veldig gøy. Sånn egentlig kan det jo henge jeg er gravid i uke 2-3, men jeg drakk for det. Føler at jeg ikke orker å leve som gravid, for jeg vet jo ikke hvor lang tid dette tar.. Har egentlig ikke følelsen av at jeg har så flaks og er gravid allerede nå.

 

Dette ble langt! Jaja :)

Spennende å høre hvordan din jul har vært Frk Hansen!! Og snart er det vel UL på deg :)

Nå er det bare resten av idag og imorgen igjen MaMi, så er knøttene her!

ønsker nr 3, hvordan var din nyttårsfeiring?

 

Nyttårsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter og riktig godt nyttår tl dere.... :)

 

Sitter fortsatt her med kulen på magen og er så fornøyd med å ha passert nyttår uten at knøttene kom :) Nå kan dere tro vi er klare og gleder oss. Har vært litt spennende om vi skulle klare det, men det gjorde vi. Imorgen runder jeg 38 fullgåtte uker, og er så imponert over at jeg har klart meg såpass lenge... Nå er magen stor dere, har sendt bilde til søstra mi på mms, og hun lurte på om jeg måtte bruke noe for å holde den oppe ;) Har vurdert et trillebord, tror nesten det har vært det letteste :D he he

 

Dagen i går var veldig fin. Vi bare koste oss hjemme. Hadde stebroren til mannen min her, og bare hadde det hyggelig. Laget kalkun og den smakte nydelig. Slapp unna oppvasken og det synes jeg er ganske så flott ;) Mannen er som en unge på nyttårsaften, så vi hadde en del raketter. Jentene storkoste seg og hunden er enda verre. Hun digger raketter og vil gjerne fange dem alle, så vi måtte holde henne godt fast ;) Rare hunden vår :D he he. Men det er jo bedre enn at hun skal være redd og skremt da, synes vi. Hver gang det smalt utenfor så spratt hun opp i sofaen for å se ut vinduet, det er liksom hennes plass hvor hun holder oversikt over gata :)

 

Har ikke strikket noe de siste dagene, tenker jeg tar det litt med ro nå, til fingrene er normaliserte igjen. Godt med en pause også.

 

Så fint at du har kost deg slik Babysyk. Synes det er helt riktig av deg og ikke leve som gravid før du vet det sikkert. tviler på at du lever så gærent uansett, så en liten spire tar neppe skade. :) Så bra at du skal melde deg inn i et treningssenter. Når du kommer igang er det lettere å lage seg gode vaner. Jeg gleder meg til å kunne begynne å gå lange turer med hunden og så etterhvert jogge. Mannen min støtter meg veldig og har sagt at det skal vi lage god plass for ;) Ikke at jeg må ta av meg mye, men fordi han vet at med bedre form for meg så blir også humøret bedre, for ikke snakke lysten til sengehygge ;) Noe vi savner, siden det har vært særdeles lite i høst... Har rett og slett ikke turt så mye pga først syndromet TTTS, siden så har vi vært redd for å få prematurt og nå siste mnd har jeg rett og slett ikke klart noe... :(

 

Nå driver jeg å pakker litt. Bagen min er jo pakket for lenge siden, men må pakke noe til jentene som skal overnatte borte og så skal rett på skolen på tirsdagen.. Er så rart at dagen er så nær. Må vaske litt klær også, siden jeg blir borte i en ukes tid. I morgen skal jeg bake brød og jeg må huske å vanne blomster... Blir rart å være så lenge borte, men er innstilt på å ikke stresse meg ut av Riksen fordi det er så mye her hjemme. Vet jo at mannen klarer seg ypperlig med de to store, men det er noe med å ikke stresse seg selv og tro man er uunværlig, ved å ha gjort unna en del ting :)

 

Hvordan gikk det med nyttårsraketter og bråk for lillemor i går Lollo?? Sov hun seg igjennom det?

Og Frk Hansen, er du snart hjemme? Hvordan er det med deg? Er formen stigende? Blr spennende med UL, å høre hvordan det går... Lykke til, om jeg ikke hører eller får skrevet til deg før det...

 

Vel, ble langt på meg også idag... Nå er mine korte armer litt slitne ;) Så jeg tror det får holde.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, syns jeg ser deg MaMi, med et trillebord under magen :P

Har du sett hun som fikk sekslinger, den magen var jo helt giga-enorm!!

 

Hyggelig å høre at du tror jeg er en "ordentlig" jente. Men ble nok litt (!!) drikke igår ja. Altså, jeg ble ikke sørpe full da! Men kunne nok stoppet før ja... Men formen er bra idag :)

 

Har sittet på rommet en stund nå, så jeg får vel gå ned til de andre. Men er litt deilig å være for seg selv, vi har jo hatt folk rundt oss hele julen.

 

Skjønner godt at dere ikke tørr hoppe i høyet MaMi! Særlig med alt som har vært med de små! Tipper det kommer til å bli mindre her også, selv om det ikke er noen grunn til det, Er nok litt pysete der. Men, nå må jeg jo først bli gravid da!

 

Hvem skal passe jentene på tirsdag? Mannen din får vel ikke være så mye på sykehuset, så det er vel han som skal ha de den uken du er på Riksen?

Må si du er sprek som går i gang med brødbaking nå når du er så stor. Du overrasker stadig MaMi!! Husk å hvil deg også da!

 

Nei, nå må jeg ned....

Ha en fortsatt fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, har jo kjøkkenmaskin som gjør jobben med brøddeigen og resten går egentlig av seg selv. Jeg klarer ikke å spise så mye kjøpebrød, så jeg bruker heller litt tid på å bake egne brød. Det har jeg gjort de siste 10 årene, så det går ganske kjapt å smekke opp en deig ;)

 

Vi har alliert oss med noen venner her som har barn på samme alder som jentene våre. De to eldste går i samme klasse, så det gjør det litt lettere.

Stebror til mannen tar med hunden idag. Han ble kjempeglad for å få passe henne, så da er vi fornøyd :)

 

Mannen blir nok mye mere hjemme med de eldste, men regner med han kommer innom hver dag. Blir nok mye på meg første uken, men sånn er det.. Vi har to fra før og de må vi også ta oss av. Så jeg håper jeg får enerom da, orker ikke forholde meg til noen andre. Har gitt beskjed om at jeg ikke trenger familierom, siden mannen ikke kommer til å overnatte der. Heldigvis har mannen en strålende flott arbeidsgiver og får en mnmd fødselsperm betalt fra jobben, så kommer 6 uker av fedrekvoten, som han kan ta sammen med meg pga tvillinger. Så jeg får ha han hjemme i 10 uker, og det blir flott. :) Føler vi er heldige der. :)

 

Hah Babysyk, selv ordentlige jenter tar seg en fest i ny og ne... Håper du koste deg og unnet deg den festen... Vel fortjent spør du meg :)

 

Ha en fin søndag kveld og kos deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lager så mye brød. Mine brød har en tendens til å bli tunge som bly, og veldig fort tørre.....

 

Dere har absolutt fortjent tiden dere får hjemme sammen! Men utrolig flott arbeidsgiver mannen din har!! Selv om det koster bedriften litt, tror jeg de tjener igjen på det, trivsel er jo veldig viktig!! Og så gir man gjerne automatisk tilbake gjennom økt arbeidsinnsats.

 

Jeg koste meg masse på festen vet du ; ) Men håper det blir siste gang på veldig veldig lenge!! Husker forrige nyttårsaften, da tenkte jeg at det forhåpentligvis ikke ble noe drikking neste nyttår, men det ble det gitt... Er vel ca en uke siden EL, kanskje litt mer, men ingen tegn til graviditet.

 

Tenk MaMi, om ett døgn sitter du med to små nurk i armene. Syns det er så rart å tenke på. Og kan tenke meg at du føler det 1000 ganger mer enn meg!! Hvordan går det? Det må jo være veldig rart å vite at i morgen skjer det, uavhengig av om de er klare eller ikke!!! åhh, syns det er så spennende!!!

ønsker deg ihvertfall masse lykke til!!!

 

Frk Hansen nå er jeg spent på å høre fra deg!! Håper formen er bedre enn før du dro på ferie!!

 

Lollo, håper alt er bra med deg og den lille også! Og at du storkoser deg : )

 

Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og godt nyttår!!

 

Høres ut som om dere har hatt supre nyttårsfeiringer begge to. Jeg fikk faktisk spist middag sammen med de andre på lørdag, for lille bare sov og sov. Herlig! Vanligvis våkner hun når middagen kommer på bordet og hyler for hun vil ha mat, men på nyttårsaften bare sov hun. :) Etter at vi kom til vennene våre i 20.30-tiden var hun ganske urolig, og jeg så for meg at jeg måtte stå inne og se på fyrverkeriet, men jeg fikk med meg noen minutter. Fikk låne vognen til de vi var hos og lille lå våken der og kikket på en leke i noen minutter rundt kl. 12 sånn at jeg fikk fyrt av et par stjerneskudd og sett litt på rakettene. Resten av tiden måtte jeg stå inne i gangen og trille vognen over dørkarmen for å få henne til å være rolig. Men det var helt i orden.

 

Mannen min blir også barn igjen når det gjelder fyrverkeri, så han og kompisen storkoste seg med å fyre opp hele familiepakken jeg hadde kjøpt til de ;) hehe... Morsomt at hunden deres digger raketter da, MaMi. De vi var hos har en hund som også gjør det. Han satt utenfor med oss og så på fyrverkeriet. Slet litt med det samme som dere da, og måtte passe ekstra på ham for ellers løp han etter rakettene... hehe..

 

Holder meg deg i at du ikke kan leve som gravid i prøveperioden, Babysyk. Den tiden du ikke kan drikke lengre kommer nok snart skal du se, så du får bare leve som vanlig frem til det skjer ;) Tror jeg skal ha samme strikkemål som deg, å få ferdig alt jeg har begynt på før nye prosjekter settes i gang. Tror jeg har 4 ting som jeg har begynt på, men som foreløpig ikke er ferdig (dressen og teppet til lille, vinposen og et par votter).

 

Så bra at mannen din får fri lenge da, MaMi! Dere kommer nok til å ha mye å henge fingrene i fremover ;) Forstår at dere ikke ville ta noen sjanser mtp prematurfødsel og sengekos. Kan ikke skryte av at det var så mye action her heller i løpet av høsten... Har faktisk ikke turt å prøve igjen etter fødselen enda heller, men det er snart på tide merker jeg. ;)

 

Frk Hansen: håper det går bra med deg og at vi får høre noe fra deg snart. Blir spennende med ul om ikke så lenge da!

 

Føler at jeg har bedre kontroll på alt som skjer her nå ja. Både jeg og mannen koser oss med lille. Vi er blitt mye bedre kjent med henne og vet som oftest hvorfor hun gråter og hva som skal til for å få henne til å slutte. Nå i julen har vi vært veldig mye i besøker og vært sen i seng, så jeg har ikke orket å ta kampen med å få henne til å sove i egen seng, så hun har som oftest sovet med meg nå. Prøvde å amme henne i sengen i går og planen var å legge henne i sin seng når hun var sovnet, men det gikk ikke helt som jeg hadde planlagt. Første gang hun ble plassert i sengen, våknet hun med en gang og ville ha mer mat. Tilslutt sovnet jeg og våknet i 2-tiden helt i ørske. Da flyttet jeg henne over i sin seng, men visste ikke hvor lenge hun hadde sovet da. Fant ut jeg ville gjøre det uansett, men hun våknet jo etter litt over 1 time og ville ha mat igjen, så da ble hun bare liggende i vår seng resten av natten.. jeg er svak... hehe..

 

MaMi: Masse, masse lykke til i morgen! Tenk, nå er det ikke lenge igjen før du har jentene i armene dine. ååå, jeg blir helt på gråten bare av å tenke på det... Skal tenke på deg i morgen og gleder meg stort til oppdatering fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

Tenkte jeg bare skulle skrive noen ord i kveld. Kjenner jeg sitter her med så mange tanker. Desverre har det blitt litt tull i planene våre, og i verste fall får vi ikke møte knøttene i morgen. :'( Det har seg nemlig slik at ingen har tatt seg bryet med å fortelle meg at jeg må ta en bakterieprøve for MRSA bakterien når jeg har vært innlagt på sykehus i utlandet. Så idag ringte de fra Riksen og fortalte meg det. Selvsagt ringte de veldig sent slik at jeg ikke hadde mulighet til å rekke å komme inn å ta den prøven idag. Så planene er litt endret. I stedet for å møte tidlig og være første på lista, må jeg møte tidlig, ta bakterieprøve som sendes med taxi til Ullevåll for dyrking. I løpet av ca 2 timer skal de kunne se om den er negativ. Er den det blir jentene forløst ca 11-1130 en gang. Er den ikke det snakket de om fullt smitteregime og ks, evt må jeg kanskje vente enda noen dager. Så jeg vet ikke helt hva som skjer. Vi håper selvsagt at det blir negativ prøve, men kjenner at jeg har veldig vondt i meg nå. Og så er jeg sint, fordi ingen har passet på dette for meg, jeg har jo tross alt vært inne veldig ofte og noen burde sett dette. Det skal visstnok stå i noen papirer jeg har fått, og riktignok står det i en setning inne i et hefte at man skal ta en bakterieprøve hos legen eller jordmor om man har fått medisinks tilsyn i utlandet eller flyttet til Norge i løpet av svangerskapet..... Men jeg ble søkt inn som fødende på Riksen veldig sent og de fleste kontrollene etter Tyskland var med fokus på om de levde eller ikke. Jeg føler meg ikke ansvarlig, men kjenner at det er vondt å ikke ha lest heftet nøye nok.. Men synes absolutt de burde tenkt på det forrige uke når vi gikk gjennom alle papirene for ks.. Så jenter, her er mange hvis-hvis-hvis... Jeg skal likevel faste fra midnatt og bare krysse fingrene for at det går vår vei. Syns vi har hatt nok nå, vil bare bli ferdig...

 

Så om jeg skriver her i morgen kan det være jeg er hjemme igjen, og må være hjemme noen dager før jeg får møte småknøttene :(

 

Send meg gode tanker.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er supertrøtt så dette blir kort. Får svare deg mer i morgen Lollo, men ville bare gi deg en trøsteklem MaMi!! Du har virkelig ikke flaksen med deg i dette svangerskapet!! Men snart ;)

 

Vil bare si at det er svært svært sjelden at de prøvene er positive!! Den blir utført som en hurtigtest (tro det eller ei) som tar ca 75 minutter. I tillegg kommer mottak av prøven og klargjøring. Ikke meningen å gjøre det værre, men det hender de tar ca 2,5 timer. Skulle den være positiv er den som regel falsk positiv, (dette pga hurtigtestmetoden) men dette vil ta noen dager å finne ut av.

Syns absolutt ikke dette er din feil. De burde ha sjekket ut dette for lenge siden, og ihvertfall forrige uke. De burde jo ha sett at det mangler svar på dette i journalen din!!!

 

Hvis det skulle vise seg at du må vente, så er det kanskje en bitteliten trøst at om de isteden hadde utført ks, ville du blitt isolert på rommet, uten å kunne forlate det. I tillegg har jeg inntrykk av at man får mindre tilsyn når man ligger på smitterom.

 

Håper virkelig ikke det blir noe tull for dere nå!! Jeg har en god følelse.

 

Skal sende deg masse tanker i morgentimene imorgen!!!! Og krysse det som krysses kan!! Da tar jeg det som et veldig godt tegn at vi ikke høres noe i morgen!

 

Stoooooor lykke-til-klem sendes fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Veldig kjapt innom. Sitter her og ser på de nydelige små jentene mine som vi endelig har fått treffe :) De kom igår m ks. Veide 2570 og 3105, og var 47 og 49 cm lang. Helt perfekte.

Ammingen går bra og de er ellers snill og rolige.

 

Jeg skriver mer når jeg kommer hjem, er sliten men ellers veldig glad for å være ferdig. :)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer MaMi! Så fantastisk :)

 

Jeg ser at det ble en del kluss i innspurten, jeg håper det ordnet seg raskt og at du fikk en fin opplevelse! Og så flink du har vært som har holdt ut så lenge! Jeg har sagt det før, men det er litt av en jobb du har gjort! Det er kanskje ikke det viktigste akkurat nå, men jeg tenker også at det er bra at du holdt ut over nyttår. Nå slipper du at jentene dine blir minst i alle sammenhenger :) Kos deg masse!

 

Her kom vi hjem fra lang juleferie sent i går kveld. Har hatt det absolutt strålende! Har slappet av masse og det har hjulpet veldig på kvalmen. Begynte å tro at den var på retur - inntil jeg i dag var på jobb igjen. Det var den altså ikke, så jeg skal sørge for litt mer sykemelding. Har brukt lånte pcer hele jula, så jeg har som nevnt før jeg dro ikke hatt anledning til å stikke innom her - har ikke villet oute meg selv :) Har kjapt fått lest igjennom gamle innlegg her og prøver også å orientere meg i det "nye" forumet! Kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, MaMi!! Det må være herlig å endelig ha jentene på plass utenfor magen! Håper fødselen var en fin opplevels og at det ikke ble for mye rot med tanke på bakterieprøvene o.l. Det ble visst en del tull på slutten der ja. Gleder meg til å høre mer fra deg og jentene!

 

Velkommen hjem fra ferie, Frk Hansen. Så bra at ferien hjalp på kvalmen da! Er liksom ikke alltid så lett å vite om den kommer tilbake etter man begynner med vanlige hverdager igjen. Godt med sykemelding da. Forstår godt at du ikke ville stikke innom her på ferie. ;)

 

Jeg hadde store planer om å sortere en haug med klær vi har fått til lille av et vennepar som har hatt opprydning. De har en jente på 3 år og hadde enorme mengder klær til henne. Tror de kom med 14 bæreposer og 2 kartonger fulle av klær som de ikke vil ta vare på... Helt sinnsykt! Jeg skulle altså prøve å sortere de i størrelser og se over hvilke klær jeg ville ha, men så langt kom jeg ikke selv om lille sov i 2,5 time tidligere idag... Jeg ble sittende på facebook og chatte med venninner. I tillegg har jeg meldt lille inn i bokklubb. Jeg som pedagog er jo selvfølgelig veldig for at alle barn skal leses for, og min datter er intet unntak. Meldte henne inn i Bokklubben Barn. Der fikk vi 1000 kroner i gavekort som kunne brukes nesten fritt (man må velge 3 bøker, og ellers kan det brukes på utstyr, klær eller leker).

 

Lille er forresten blitt en skikkelig skravlebøtte i det siste. Hun maser og pludrer i ett sett og svarer hvis jeg snakker til henne. I tillegg digger hun å snakke til klærene sine som henger på veggen ved siden av stellebordet (hun ser de når hun ligger på stellebordet). Kjempemorsomt! Snakker om sola... Nå er hun våken, så jeg får skrive mer senere.

 

Igjen: Gratulerer så mye, MaMi! Kos deg kjempemye med knøttene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, Gratulerer sÅ mye MaMi!!

 

Endelig er de ute!!! Har tenkt masse pÅ deg! : ) Godt at de kom ut 3. sÅ dere slapp Å dra hjem igjen!!

 

Er de like? SÅnn bortsett fra at de veier forskjellig... Da ser du kanskje lettere forskjell, og innen de har lagt pÅ seg og blitt mer like i vekt, sÅ har dere andre kjennetegn!

Blir spennende Å høre mer : ) Og hva storesøstrene sa nÅr de sÅ knøttene. HÅper ks'et gikk greit og at du ut i fra forholdene har det bra!!

 

Stoooooor klem til superflinke MaMi! Du har virkelig knepet igjen sÅ jentene skal bli sterke nÅr de kommer ut, og det har du klart og vel sÅ det.

 

Lollo, sÅ gøy Å høre om jenta di ; ) Høres ut som du koser deg masse med henne, og det er sÅ hyggelig Å høre. Morsomt at hun skravler sÅ mye, hehe.

Bra du fikk en fin nyttÅrsaften! Skjønner godt at det blir kluss med leggerutiner nÅr dere har vært sÅ mye borte! Men det kommer dere nok inn igjen etterhvert. Hun er jo enda sÅ liten sÅ det er jo ikke sÅ rart. Skjønne lille : )

 

Frk Hansen, sÅ bra at du har fÅtt kost deg og slappet av! Og godt at du tar mer sykemelding! Vet at du stÅr mye pÅ og kanskje tenker jobb framfor deg selv, sÅ jeg syns det var godt Å lese at du tenker pÅ deg selv, og Mini! Har dere forresten et kallenavn? NÅr var UL? Var det i morgen? IsÅfall mÅ du ha lykke til! Det gÅr nok kjempebra. Blir spennende Å høre om termin (og antall babyer : p ) hehe

 

GÅr litt i tÅkeverden her føler jeg. Men egentlig sÅ er det greit, for da gÅr tiden fortere. Er vel ca en uke igjen til dere mÅ krysse fingrene for meg. Denne runden har jeg jo spist masse nei-mat ifh til graviditet, drukket, smugrøyket litt pÅ nyttÅrsaften og i morgen skal jeg egentlig sparkle en vegg. Det har jeg egentlig ikke veldig lyst til, men vet ikke om jeg klarer Å lure meg unna. Har ikke fÅtt strikket noe. Har ikke strikket i hele År. Men det blir vel til helga : )

Samboer er fortsatt like "dum" men det er kanskje bare mÅten vi mÅ gjøre det pÅ.

 

Er skikkelig kald nÅ, sÅ jeg tenker Å ta en varm dusj, og legge meg under dynen med varmeflaske : )

 

God natt, og i morgen er det helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...